Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kawatus - 08.02.14 - klo:10:06
-
Paljon on puhuttu traktorien paremmuudesta ja mielipiteitä ja ominaisuuksia on monia.
Mikä traktori on ollut hyvä hankinta tai minkä haluaisit hankkia.
Pikku perustelut mihin työhön ja miksi.
Itsellä tulee mieleen kaikessa kauheudessaan 500 valmet. 10 vuoden aikana ainut vika oli polttoaineen siirtopumppu joka vaihdettiin kerran. Tämä tulee mieleen ehkä siksi että nyt kaikissa vehkeissä tuntuu taas joku paikka hajoavan. Hintakin menee ainakin alle 20Ke ;D
-
mulla on kiikarissa volvo 2650 takaveto 8)
onko kellään tietoa kuinka paljon tuommosesta saa nostettua pikavaihteen painetta? mistä saa levyjä?
-
Paljon on puhuttu traktorien paremmuudesta ja mielipiteitä ja ominaisuuksia on monia.
Mikä traktori on ollut hyvä hankinta tai minkä haluaisit hankkia.
Pikku perustelut mihin työhön ja miksi.
Itsellä tulee mieleen kaikessa kauheudessaan 500 valmet. 10 vuoden aikana ainut vika oli polttoaineen siirtopumppu joka vaihdettiin kerran. Tämä tulee mieleen ehkä siksi että nyt kaikissa vehkeissä tuntuu taas joku paikka hajoavan. Hintakin menee ainakin alle 20Ke ;D
Kaivetaan vielä sitä verta nenästä ... Case 4240 siihen hintaluokkaan. Näppärä ja vääntävä peli, viatkin yleensä melko mekaanisia 8)
-
Vanha jenkki jontikka.
-
CIH 1455 tai MRSHLL 100 8)
-
Zetkan 16245 ::) Tuohon pihalle seisomaan ja odottamaan lunta että saa aurata oman pihan..
-
fiat 80-90. mielellään uudempi kuin 1987 vuosimallit
-
Valmet 705-905 pienellä fiksauksella. Perusluotettavaksi todettu, mutta kustomoisin kuitenkin esim. hydrauliikkaa, jäähdytystä, turboa ja polttoaineensyöttöä hieman, sekä metsärenkaat alle :)
-
6100 valtra ikiliikkuja mut on ennestään koskaan en osta ku uusia eilen viimeksi
-
300 sarjan Fendt..
-
Kyllä tuohon rahaan jo melko ehjän 8400:n Valmetin saa, tai ainkin viime vuoden tammikuussa semmoisen ostin tasan 20 tonnilla, monta muutakin hyvää konetta irtoaa jo 20k eurolla.
-
mulla on kiikarissa volvo 2650 takaveto 8)
Anoppilasa oli tuommonen. Möivät vuosi-pari sitte. Pikkusen ruuvattu, penkittivät siitä n.200hv. Härski peli oli, ja se käyntiääni! Miten voi moottori käydä noin sivistyneesti 8)
CIH 1455 tai MRSHLL 100 8)
Joo iso natikka olis mahtava muttakun se on niin jumalattoman kokonen niin mulle kelpais tosi hyvä 956/1056 takavetona. Mieluusti ilmastoinnilla varustettuna 8) Vaihdossa lievästi kutiteltu takaveto 845.
-
Pitikö ny mennä tuommonen keskustelu alottaan pukkaa piru kuumetta... ;)
http://www.cheffins.co.uk/assets/catalogues/lots/193/22.jpg
Ois se vaan eri peli...
-
Joku vanha 6-mukinen jonttufantti, ehkä jenkki semmoinen. Olisi mukava vetää karhia ja pyöritellä apetta.
-
CIH 1455 tai MRSHLL 100 8)
Oot sää huomannut, että joko Lainvoimassa tai huutokaupat.comissa on 6-pyttyinen Leukun moottori myynnissä ::)
-
CIH 1455 tai MRSHLL 100 8)
Oot sää huomannut, että joko Lainvoimassa tai huutokaupat.comissa on 6-pyttyinen Leukun moottori myynnissä ::)
Väärän tehtaan tuote, ei mitään tekemistä Bathgaten traktoritehtaan moottoreiden kanssa.
-
CIH 1455 tai MRSHLL 100 8)
Oot sää huomannut, että joko Lainvoimassa tai huutokaupat.comissa on 6-pyttyinen Leukun moottori myynnissä ::)
Väärän tehtaan tuote, ei mitään tekemistä Bathgaten traktoritehtaan moottoreiden kanssa.
Ok. Eli tää oli huono vinkki :'(
-
ääni 8400:lle
-
fiat 80-90. mielellään uudempi kuin 1987 vuosimalli
;)1988 syksyllä tuli ekat pupujussi Fiiatit,tälläänen HI-LO:lla ja etukuormaajalla.Mieluummin alle 2000 tuntia ajettu,huoltokirjalla ja ekalta omistajalta (sokia pappi saaresta).
-
siitä hakeen loimaan valtralta 8400 ajettu +15000 kone laitettu hinta noin 20000e
-
Olis kiva tietää mitä Matti tahtoo,onko mökärosvo 8400 hyvä, vai tahtooko pihaviriän Fiuden joka kulukoo pelekällä hajulla?
-
Kyllä tuohon rahaan jo melko ehjän 8400:n Valmetin saa, tai ainkin viime vuoden tammikuussa semmoisen ostin tasan 20 tonnilla, monta muutakin hyvää konetta irtoaa jo 20k eurolla.
Onks tää se, mitä tammikuussa remontoit vajaalla kympillä ???
-
Sakemannin 6 kone, IH, numerosta väliä. 955-1455.
-
Kyllä tuohon rahaan jo melko ehjän 8400:n Valmetin saa, tai ainkin viime vuoden tammikuussa semmoisen ostin tasan 20 tonnilla, monta muutakin hyvää konetta irtoaa jo 20k eurolla.
Onks tää se, mitä tammikuussa remontoit vajaalla kympillä ???
Ei mitään tyhjänaikuisia Hitech-malleja omaan käyttöön, Megat 8450 ja 8400 omissa hommissa pääasiassa käytössä kun oikeassa traktorissa on oltava kuiva kytkin ja mekaaninen suunnanvaihto, tuo 8950 on pelkkä jobbauskohde, taisi vaan hinta vähän pompsahtaa vaikka olikin halpa ostaa se. On muuten myynnissä ensi viikosta alkaen kun saan vielä rekisteröintikatsastettua.
-
Kyllä se on joku 8000-valtu.
-
siitä hakeen loimaan valtralta 8400 ajettu +15000 kone laitettu hinta noin 20000e
Mistä tiät?
-
MF 97
MF 98
JD G yksi suomessa
JD R
JD BR
JD A
IH 1066
Farmall BMD
Lanz Bulldog
Viimmenen ei oikein kategoriassa,hinta satatuhatta.http://pictures.tractorfan.nl/groot/l/lanz/27893-felddank-lanz.jpg
-
MF 97
MF 98
JD G yksi suomessa
JD R
JD BR
JD A
IH 1066
Farmall BMD
Lanz Bulldog
Viimmenen ei oikein kategoriassa,hinta satatuhatta.http://pictures.tractorfan.nl/groot/l/lanz/27893-felddank-lanz.jpg
Pari ekaa on Monkeyn pyttykokoja???
-
Jos joku haluaisi 20 000 lahjoittaa koneen ostoon, niin kyllähän se mezzo tai mega valmetti pihaan täytyisi hakea ja rakennella siitä sopiva peli metsään. ;)
-
MF 97
MF 98
JD G yksi suomessa
JD R
JD BR
JD A
IH 1066
Farmall BMD
Lanz Bulldog
Viimmenen ei oikein kategoriassa,hinta satatuhatta.http://pictures.tractorfan.nl/groot/l/lanz/27893-felddank-lanz.jpg
Pari ekaa on Monkeyn pyttykokoja???
KVMG :o
-
MF 97
MF 98
JD G yksi suomessa
JD R
JD BR
JD A
IH 1066
Farmall BMD
Lanz Bulldog
Viimmenen ei oikein kategoriassa,hinta satatuhatta.http://pictures.tractorfan.nl/groot/l/lanz/27893-felddank-lanz.jpg
Pari ekaa on Monkeyn pyttykokoja???
KVMG :o
Joo joo, mulla oli ekana automaattikytkimellinen.... ;D
-
Tuossa hintaryhmässä enempi merkitystä sillä että mimmosen rotiskon sattuu löytään. Kuin sillä merkillä.
-
Itse kysymykseen vastaten niin joku Veellä alkava kasarin loppu tai ysäri?
-
Itse kysymykseen vastaten niin joku Veellä alkava kasarin loppu tai ysäri?
Ventti?
-
Itse kysymykseen vastaten niin joku Veellä alkava kasarin loppu tai ysäri?
Ventti?
Ei hullumpi valinta :)
-
Itse kysymykseen vastaten niin joku Veellä alkava kasarin loppu tai ysäri?
Ventti?
Ei sillä saa sihen ku ilmapenkin ja kolme paria keenoneita.
-
Itse kysymykseen vastaten niin joku Veellä alkava kasarin loppu tai ysäri?
Ventti?
Ei sillä saa sihen ku ilmapenkin ja kolme paria keenoneita.
Kax paria riittää, kolmas on elvistelyä...
-
Itse kysymykseen vastaten niin joku Veellä alkava kasarin loppu tai ysäri?
Ventti?
Ei sillä saa sihen ku ilmapenkin ja kolme paria keenoneita.
Kax paria riittää, kolmas on elvistelyä...
No sit ei maksa enää ku 15000euroa.
-
Itse kysymykseen vastaten niin joku Veellä alkava kasarin loppu tai ysäri?
Ventti?
Ei sillä saa sihen ku ilmapenkin ja kolme paria keenoneita.
http://www.nettikone.com/fendt/farmer/1218027
-
Same Dorado / Silver?
-
Itse kysymykseen vastaten niin joku Veellä alkava kasarin loppu tai ysäri?
Ventti?
Ei sillä saa sihen ku ilmapenkin ja kolme paria keenoneita.
http://www.nettikone.com/fendt/farmer/1218027
Vanha 310 tilsaa ilmassa.....
-
Itse kysymykseen vastaten niin joku Veellä alkava kasarin loppu tai ysäri?
Ventti?
Ei sillä saa sihen ku ilmapenkin ja kolme paria keenoneita.
Kax paria riittää, kolmas on elvistelyä...
No sit ei maksa enää ku 15000euroa.
Halpaa kuin saippua... Mut hälypaneeliin kannattaa varata muutama euro. Muuten ei täpinöinnistä tule mitään.
-
Itse kysymykseen vastaten niin joku Veellä alkava kasarin loppu tai ysäri?
Ventti?
Ei sillä saa sihen ku ilmapenkin ja kolme paria keenoneita.
Kax paria riittää, kolmas on elvistelyä...
No sit ei maksa enää ku 15000euroa.
Halpaa kuin saippua... Mut hälypaneeliin kannattaa varata muutama euro. Muuten ei täpinöinnistä tule mitään.
Paalinhakureissulla välkkyy LED-taulumajakka jossa urakoooottijan nimi. ;D
-
Itse kysymykseen vastaten niin joku Veellä alkava kasarin loppu tai ysäri?
Ventti?
Ei sillä saa sihen ku ilmapenkin ja kolme paria keenoneita.
Kax paria riittää, kolmas on elvistelyä...
No sit ei maksa enää ku 15000euroa.
Halpaa kuin saippua... Mut hälypaneeliin kannattaa varata muutama euro. Muuten ei täpinöinnistä tule mitään.
Paalinhakureissulla välkkyy LED-taulumajakka jossa urakoooottijan nimi. ;D
"HESSUN MONIURAKOINTI" ;D
-
tässä ois makee,mutta pikkasen yli 2ooooe
http://www.nettikone.com/case-ih/mx100c/1264994
-
Mä ostaisin jonkun 90-luvun alun tynnyrikoppi-Jontikan. Mulla on 3050, joka on ollut meillä uudesta asti. Mun mielestä näissä 50-sarjan koneissa ei ole oikein mitään huonoja puolia.
Kone on ketterä, moottori vääntävä, ohjaamo ikäisekseen mukava. Näin talvella lähtee käyntiin kuin palmun alta. Lisäksi sähköä ei tuon ikäisissä ole haitaksi asti. 6000 h takana, eikä vielä ole tehty mitään remonttia.
-
Lähivuosina oon ostanu 6600 valmetin 18000 eurolla ja fiat winnerin vähäreilulla kympillä. Ja kyllähän nuilla töitä tekkee..
-
MF 3070 E
;D
;D
8)
-
Ostin joku vuosi sitten 3500tuntia ajetun Fiat 82-94:sen 15000e.Nyt ajanu sillä melkein 1000h,on kyllä ollu positiivinen yllätys tuo kone.Mutta vanhat traktorit on yksilöitä,hyviä yksilöitä voi löytyä melkein mistä merkistä hyvänsä.Välillä voi joutua pitkäänkin etsimään,ennenkuin hyvä yksilö sattuu kohdalle.Sitten on kyllä päätettävä nopeasti kauppa,muuten joku muu vie nenän edestä.
-
Tolla kahdella kympillä saa 2000-luvun alkupään TS NH:n...
-
100-sarjan jontikan 6400 tai 6900 tarpeen mukaan. Parilla kympillä saa ulkomailta jos ei Suomesta löydy.
-
Sammakan valinta on nyykkärin TS100, sopii pikkutilalle kuin TOS-maksu Ö-mappiin...
-
Vanha jenkki jontikka.
Tuohon hintaan tekee tiukkaa saada hyvää jenkkiä, jos niitä ikinä edes markkinoille tulee.
3050 / 3350 / 3650, jos tulee siisti yksilö myyntiin. Harva vain noita myy, kun pitää laittaa 50 000 - 70 000 nokkiin, että saa uuden, jolla samat työt sujuvat ja sittenkin pitää vielä varautua siihen, että tulee remonttipäiviä.
-
Tuossa hintaryhmässä enempi merkitystä sillä että mimmosen rotiskon sattuu löytään. Kuin sillä merkillä.
Osimoilleen näin.
-
fiat 80-90. mielellään uudempi kuin 1987 vuosimalli
;)1988 syksyllä tuli ekat pupujussi Fiiatit,tälläänen HI-LO:lla ja etukuormaajalla.Mieluummin alle 2000 tuntia ajettu,huoltokirjalla ja ekalta omistajalta (sokia pappi saaresta).
Eäni tälle!!
-
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.
-
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.
:o
Ettekö te opi mitään täällä??
-
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.
:o
Ettekö te opi mitään täällä??
Eihän tuota MF 399 traktoria parempaa ole tehty vielä tänäkään päivänä. Madot ei kuole alla kun ei paina mitään ja tehoa turbon kanssa äärettömästi.
-
Tolla kahdella kympillä saa 2000-luvun alkupään TS NH:n...
Kerroppa missä tuollainen on myynnissä ni haen pois. Veikkaampa vaan ettei tolla rahalla saa 2000 luvun puolelta...
-
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.
:o
Ettekö te opi mitään täällä??
Eihän tuota MF 399 traktoria parempaa ole tehty vielä tänäkään päivänä. Madot ei kuole alla kun ei paina mitään ja tehoa turbon kanssa äärettömästi.
Olen ajanu kahdella tollasella josta toisen omistin itsekin. Täytyy myöntää että on kyllä parempiakin raktoreita keksitty. Tossa suurin ongelma on kytkin jonka korjaus kuului huoltoväliin noin vuoden välein. Työläs oli laittaa kun vaati katkasun ja ek:n pois purun.
-
Traktoreista pitää vielä sanoa sen verran, että mun käteen tarttuu tuolta hallista useimmiten tuo mainostamani 3050. Se vaan tuntuu soppelilta peliltä moneen hommaan. Johtuuko sitten siitä, että olen sillä opetellut ajamaan pikkupoikana vai siitä, että tuossa uudemmassa 6410:ssä on vähän väliä jotain pientä häikkää. Ei mitään suurta, mutta esim. talven käynnistykset on sillä paljon hankalampia, vaikka molemmat johdon päässä ovatkin.
Tämä ei siis ollut puheenvuoro pelkästään JD:n puolesta vaan ihan yleisesti tunnustaudun merkkiin katsomatta näiden vähän vanhempien traktorien kannattajaksi.
-
Traktoreista pitää vielä sanoa sen verran, että mun käteen tarttuu tuolta hallista useimmiten tuo mainostamani 3050. Se vaan tuntuu soppelilta peliltä moneen hommaan. Johtuuko sitten siitä, että olen sillä opetellut ajamaan pikkupoikana vai siitä, että tuossa uudemmassa 6410:ssä on vähän väliä jotain pientä häikkää. Ei mitään suurta, mutta esim. talven käynnistykset on sillä paljon hankalampia, vaikka molemmat johdon päässä ovatkin.
Tämä ei siis ollut puheenvuoro pelkästään JD:n puolesta vaan ihan yleisesti tunnustaudun merkkiin katsomatta näiden vähän vanhempien traktorien kannattajaksi.
Mäkin tykkään ajaa eniten meidän vanhuksella.Toki se on 07 vuosimallin autopoweri ::)
-
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.
:o
Ettekö te opi mitään täällä??
Eihän tuota MF 399 traktoria parempaa ole tehty vielä tänäkään päivänä. Madot ei kuole alla kun ei paina mitään ja tehoa turbon kanssa äärettömästi.
Olen ajanu kahdella tollasella josta toisen omistin itsekin. Täytyy myöntää että on kyllä parempiakin raktoreita keksitty. Tossa suurin ongelma on kytkin jonka korjaus kuului huoltoväliin noin vuoden välein. Työläs oli laittaa kun vaati katkasun ja ek:n pois purun.
Paskempaa traktoria ei löydy kuin 300 sarjan maasika. Se ******* joka keksi vähän pimpata 165:sta pitäis vieläkin hirttää munista . Yksi kyseinen raato ollu meilläkin joskus 90 luvun alkupuolella. Uutena ostettiin. 100h ajettu pamahti nelivedon akseli laatikosta. Tais olla sillä remontti reissulla noin 7kk. Ei siinä .. agri antoi toisen koneen tilalle. Laina kone ihme kumma kesti koko sen ajan kun oli ajossa. Kunnes oma traktori palautui takaisin kotia alkoi alkoi taas huolto ukko vierailla tosi ahkerasti. 4 ttä lauhutinta vaihtaessa huoltoukko tuskastuneena totesi " olisitte perkele ostaneet ihan sama minkä muun merkisen koneen, mutta ei 300 sarjan maasikaa, näihin ei pitäis kenenkään sekaantua." Koppi, vaihteisto, hydrauliikka ja moottori perseestä. Vaihtui 65 sarjan valmettiin. Samat ergonomia vaivat oli 865:ssakin. Mutta se kuiteskin toimi ja moottori kokoiseen mukavan vääntävä. 4000h tuntia ajettiin ilman minkäänlaisia murheita.
-
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.
:o
Ettekö te opi mitään täällä??
Eihän tuota MF 399 traktoria parempaa ole tehty vielä tänäkään päivänä. Madot ei kuole alla kun ei paina mitään ja tehoa turbon kanssa äärettömästi.
Olen ajanu kahdella tollasella josta toisen omistin itsekin. Täytyy myöntää että on kyllä parempiakin raktoreita keksitty. Tossa suurin ongelma on kytkin jonka korjaus kuului huoltoväliin noin vuoden välein. Työläs oli laittaa kun vaati katkasun ja ek:n pois purun.
Paskempaa traktoria ei löydy kuin 300 sarjan maasika. Se ******* joka keksi vähän pimpata 165:sta pitäis vieläkin hirttää munista . Yksi kyseinen raato ollu meilläkin joskus 90 luvun alkupuolella. Uutena ostettiin. 100h ajettu pamahti nelivedon akseli laatikosta. Tais olla sillä remontti reissulla noin 7kk. Ei siinä .. agri antoi toisen koneen tilalle. Laina kone ihme kumma kesti koko sen ajan kun oli ajossa. Kunnes oma traktori palautui takaisin kotia alkoi alkoi taas huolto ukko vierailla tosi ahkerasti. 4 ttä lauhutinta vaihtaessa huoltoukko tuskastuneena totesi " olisitte perkele ostaneet ihan sama minkä muun merkisen koneen, mutta ei 300 sarjan maasikaa, näihin ei pitäis kenenkään sekaantua." Koppi, vaihteisto, hydrauliikka ja moottori perseestä. Vaihtui 65 sarjan valmettiin. Samat ergonomia vaivat oli 865:ssakin. Mutta se kuiteskin toimi ja moottori kokoiseen mukavan vääntävä. 4000h tuntia ajettiin ilman minkäänlaisia murheita.
No höh! Meillä nurkkakoneena 390, ja varsinkin vanhaisäntä tykkää kuin hullu puurosta. Pysyy varmaan muonavahvuudessa yhtä kauan kuin kuskinsakin. ;D
-
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.
:o
Ettekö te opi mitään täällä??
Eihän tuota MF 399 traktoria parempaa ole tehty vielä tänäkään päivänä. Madot ei kuole alla kun ei paina mitään ja tehoa turbon kanssa äärettömästi.
Olen ajanu kahdella tollasella josta toisen omistin itsekin. Täytyy myöntää että on kyllä parempiakin raktoreita keksitty. Tossa suurin ongelma on kytkin jonka korjaus kuului huoltoväliin noin vuoden välein. Työläs oli laittaa kun vaati katkasun ja ek:n pois purun.
Paskempaa traktoria ei löydy kuin 300 sarjan maasika. Se ******* joka keksi vähän pimpata 165:sta pitäis vieläkin hirttää munista . Yksi kyseinen raato ollu meilläkin joskus 90 luvun alkupuolella. Uutena ostettiin. 100h ajettu pamahti nelivedon akseli laatikosta. Tais olla sillä remontti reissulla noin 7kk. Ei siinä .. agri antoi toisen koneen tilalle. Laina kone ihme kumma kesti koko sen ajan kun oli ajossa. Kunnes oma traktori palautui takaisin kotia alkoi alkoi taas huolto ukko vierailla tosi ahkerasti. 4 ttä lauhutinta vaihtaessa huoltoukko tuskastuneena totesi " olisitte perkele ostaneet ihan sama minkä muun merkisen koneen, mutta ei 300 sarjan maasikaa, näihin ei pitäis kenenkään sekaantua." Koppi, vaihteisto, hydrauliikka ja moottori perseestä. Vaihtui 65 sarjan valmettiin. Samat ergonomia vaivat oli 865:ssakin. Mutta se kuiteskin toimi ja moottori kokoiseen mukavan vääntävä. 4000h tuntia ajettiin ilman minkäänlaisia murheita.
No höh! Meillä nurkkakoneena 390, ja varsinkin vanhaisäntä tykkää kuin hullu puurosta. Pysyy varmaan muonavahvuudessa yhtä kauan kuin kuskinsakin. ;D
Viime kesänä piti alkaa ruiskutteleen rypsejä. Omassa peltokoneessa oli paripyörät paikallaan, koska se on kesät nevalla myös enkä viittinny alkaan ottamaan levikkeitä pois kysäisin kaverilta olisko hänen 390 joutannu olla pruutan edessä. " johan ny toki" . Ajattelin että nyt 25 ha seisoo vaikka käsillään fergun kopissa. Oli kaunis perjantai ilta. Täytin pikku reppuhardin ja lähdin päästelemään kauinmaiselle peltolohkolle. Pellolle päästyäni tajusin ettei traktorissa ole alimmaista takalasia. No ei kai siinä. Hardissa siivet auki ja menoks. Vasen ovi jäi jostain kumman syystä auki kun pikkasen peruutin , oven pmppu puuttui kokonaan ja ovi otti takarenkaaseen kiinni . Nousi saranoiltaan ja lasi pillanpäreiksi. Pruutallisen sain ajettua ja kun seuraavaa piti lähteä suhuttamaan meni jalkakaasun vaijeri poikki. No loppujen lopuksi sain ruiskuteltua. Onnex oli punasta mallua pari askia mukana. Seuraavana päivänä vein 390 takaisin kaverille ja selitin miten oli käynny. Tuumas vain että hänellä on kyseisen ovenlasi itellä varastossa ja se kaasuvaijeri. Vaihdoimme lasin ja vaijerin . Tuvassa kahvilla tuli puheeksi 390 . Kaveri kehui että oli saannut ostaa sen halvalla suoraan tilalta. Toholammilta. Uteliaisuuttani kysyin mitä edellin omistaja oli laittannu tilalle . Kaveri alkoi pullapala suussa kertoon " EI se äijä mitäään enään laita. Perikunnalta hän sen osti. Tilan isäntä oli päättänny vetää itsensä karjaladon takstooliin jojoon" En kyllä yhtään ihmettele. ..
-
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.
:o
Ettekö te opi mitään täällä??
Eihän tuota MF 399 traktoria parempaa ole tehty vielä tänäkään päivänä. Madot ei kuole alla kun ei paina mitään ja tehoa turbon kanssa äärettömästi.
Olen ajanu kahdella tollasella josta toisen omistin itsekin. Täytyy myöntää että on kyllä parempiakin raktoreita keksitty. Tossa suurin ongelma on kytkin jonka korjaus kuului huoltoväliin noin vuoden välein. Työläs oli laittaa kun vaati katkasun ja ek:n pois purun.
Paskempaa traktoria ei löydy kuin 300 sarjan maasika. Se ******* joka keksi vähän pimpata 165:sta pitäis vieläkin hirttää munista . Yksi kyseinen raato ollu meilläkin joskus 90 luvun alkupuolella. Uutena ostettiin. 100h ajettu pamahti nelivedon akseli laatikosta. Tais olla sillä remontti reissulla noin 7kk. Ei siinä .. agri antoi toisen koneen tilalle. Laina kone ihme kumma kesti koko sen ajan kun oli ajossa. Kunnes oma traktori palautui takaisin kotia alkoi alkoi taas huolto ukko vierailla tosi ahkerasti. 4 ttä lauhutinta vaihtaessa huoltoukko tuskastuneena totesi " olisitte perkele ostaneet ihan sama minkä muun merkisen koneen, mutta ei 300 sarjan maasikaa, näihin ei pitäis kenenkään sekaantua." Koppi, vaihteisto, hydrauliikka ja moottori perseestä. Vaihtui 65 sarjan valmettiin. Samat ergonomia vaivat oli 865:ssakin. Mutta se kuiteskin toimi ja moottori kokoiseen mukavan vääntävä. 4000h tuntia ajettiin ilman minkäänlaisia murheita.
No höh! Meillä nurkkakoneena 390, ja varsinkin vanhaisäntä tykkää kuin hullu puurosta. Pysyy varmaan muonavahvuudessa yhtä kauan kuin kuskinsakin. ;D
Viime kesänä piti alkaa ruiskutteleen rypsejä. Omassa peltokoneessa oli paripyörät paikallaan, koska se on kesät nevalla myös enkä viittinny alkaan ottamaan levikkeitä pois kysäisin kaverilta olisko hänen 390 joutannu olla pruutan edessä. " johan ny toki" . Ajattelin että nyt 25 ha seisoo vaikka käsillään fergun kopissa. Oli kaunis perjantai ilta. Täytin pikku reppuhardin ja lähdin päästelemään kauinmaiselle peltolohkolle. Pellolle päästyäni tajusin ettei traktorissa ole alimmaista takalasia. No ei kai siinä. Hardissa siivet auki ja menoks. Vasen ovi jäi jostain kumman syystä auki kun pikkasen peruutin , oven pmppu puuttui kokonaan ja ovi otti takarenkaaseen kiinni . Nousi saranoiltaan ja lasi pillanpäreiksi. Pruutallisen sain ajettua ja kun seuraavaa piti lähteä suhuttamaan meni jalkakaasun vaijeri poikki. No loppujen lopuksi sain ruiskuteltua. Onnex oli punasta mallua pari askia mukana. Seuraavana päivänä vein 390 takaisin kaverille ja selitin miten oli käynny. Tuumas vain että hänellä on kyseisen ovenlasi itellä varastossa ja se kaasuvaijeri. Vaihdoimme lasin ja vaijerin . Tuvassa kahvilla tuli puheeksi 390 . Kaveri kehui että oli saannut ostaa sen halvalla suoraan tilalta. Toholammilta. Uteliaisuuttani kysyin mitä edellin omistaja oli laittannu tilalle . Kaveri alkoi pullapala suussa kertoon " EI se äijä mitäään enään laita. Perikunnalta hän sen osti. Tilan isäntä oli päättänny vetää itsensä karjaladon takstooliin jojoon" En kyllä yhtään ihmettele. ..
Nämä on vaan ominaisuuksia, ei vikoja. ;D
Kyllä minäkin tuosta voisin luopua ihan hyvällä omallatunnolla. Mutkun patua ei kannata uuteen koneeseen kouluttaa, ja koneen vaihtoarvo jää kauas käyttöarvosta. Ja vielä kun vuosi sitten tehtiin 3 tonnin koneremppa + kytkin uusiksi, niin olkoon nyt tuolla joukon jatkona.
-
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.
:o
Ettekö te opi mitään täällä??
"Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille."
-
Mää en tunne kyseistä 300-sarjaa sen kummemmin mut nyt tarvii sanoa kuten setka1234 konsanaan et kaikkee muuta kun kehua oon kuullu.
Samaa ihanuutta jatkuu 3000-sarjassa, kaikkinen vaihteistoremppoineen ja etuakselin porsimisineen.
Mitään en voi aloittajalle suositella, pistää hyppysellisen seteleitä lisää niin saa jo uuden. Ja uusi on aina uusi.
-
Olen ajanu kahdella tollasella josta toisen omistin itsekin. Täytyy myöntää että on kyllä parempiakin raktoreita keksitty. Tossa suurin ongelma on kytkin jonka korjaus kuului huoltoväliin noin vuoden välein. Työläs oli laittaa kun vaati katkasun ja ek:n pois purun.
Eikai sitä katkaista tarvi eikä ek:n irroittaminenkaan pakollista ole ::)
-
Mää en tunne kyseistä 300-sarjaa sen kummemmin mut nyt tarvii sanoa kuten setka1234 konsanaan et kaikkee muuta kun kehua oon kuullu.
Samaa ihanuutta jatkuu 3000-sarjassa, kaikkinen vaihteistoremppoineen ja etuakselin porsimisineen.
Mitään en voi aloittajalle suositella, pistää hyppysellisen seteleitä lisää niin saa jo uuden. Ja uusi on aina uusi.
3000 sarjan omistajien hermot täytyy olla asbestia. Nimenomaan vaihteisto, etuakseli ja esim 3060:ssa moottori varsinkin turbotuksen jälkeen. + sähköt ns tietokoneboxi. Joka on kuuluma yhden Mf huoltomiehen mukaan aivan turha. Boxin tilalle riitää pari tavallista relettä ja joku iänikuinen volvon valonvaihto rele
-
Mää en tunne kyseistä 300-sarjaa sen kummemmin mut nyt tarvii sanoa kuten setka1234 konsanaan et kaikkee muuta kun kehua oon kuullu.
Samaa ihanuutta jatkuu 3000-sarjassa, kaikkinen vaihteistoremppoineen ja etuakselin porsimisineen.
Mitään en voi aloittajalle suositella, pistää hyppysellisen seteleitä lisää niin saa jo uuden. Ja uusi on aina uusi.
3000 sarjan omistajien hermot täytyy olla asbestia. Nimenomaan vaihteisto, etuakseli ja esim 3060:ssa moottori varsinkin turbotuksen jälkeen. + sähköt varsinkin ns tietokoneboxi. Joka on kuuluma yhden Mf huoltomiehen mukaan aivan turha. Boxin tilalle riitää pari tavallista relettä ja joku iänikuinen volvonvalon vaihtorele
Tässä lähistöllä on 3070, mikäliesuperhypersauhusähköcontrol ja 3080. Pienemmästä tuhoutu etuakseli ja se ajotohtori mikäliesauhupoksi. Isommasta menny kaks kertaa vaihteisto ja kerran kytkin.
-
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.
:o
Ettekö te opi mitään täällä??
Eihän tuota MF 399 traktoria parempaa ole tehty vielä tänäkään päivänä. Madot ei kuole alla kun ei paina mitään ja tehoa turbon kanssa äärettömästi.
Olen ajanu kahdella tollasella josta toisen omistin itsekin. Täytyy myöntää että on kyllä parempiakin raktoreita keksitty. Tossa suurin ongelma on kytkin jonka korjaus kuului huoltoväliin noin vuoden välein. Työläs oli laittaa kun vaati katkasun ja ek:n pois purun.
Paskempaa traktoria ei löydy kuin 300 sarjan maasika. Se ******* joka keksi vähän pimpata 165:sta pitäis vieläkin hirttää munista . Yksi kyseinen raato ollu meilläkin joskus 90 luvun alkupuolella. Uutena ostettiin. 100h ajettu pamahti nelivedon akseli laatikosta. Tais olla sillä remontti reissulla noin 7kk. Ei siinä .. agri antoi toisen koneen tilalle. Laina kone ihme kumma kesti koko sen ajan kun oli ajossa. Kunnes oma traktori palautui takaisin kotia alkoi alkoi taas huolto ukko vierailla tosi ahkerasti. 4 ttä lauhutinta vaihtaessa huoltoukko tuskastuneena totesi " olisitte perkele ostaneet ihan sama minkä muun merkisen koneen, mutta ei 300 sarjan maasikaa, näihin ei pitäis kenenkään sekaantua." Koppi, vaihteisto, hydrauliikka ja moottori perseestä. Vaihtui 65 sarjan valmettiin. Samat ergonomia vaivat oli 865:ssakin. Mutta se kuiteskin toimi ja moottori kokoiseen mukavan vääntävä. 4000h tuntia ajettiin ilman minkäänlaisia murheita.
No höh! Meillä nurkkakoneena 390, ja varsinkin vanhaisäntä tykkää kuin hullu puurosta. Pysyy varmaan muonavahvuudessa yhtä kauan kuin kuskinsakin. ;D
Viime kesänä piti alkaa ruiskutteleen rypsejä. Omassa peltokoneessa oli paripyörät paikallaan, koska se on kesät nevalla myös enkä viittinny alkaan ottamaan levikkeitä pois kysäisin kaverilta olisko hänen 390 joutannu olla pruutan edessä. " johan ny toki" . Ajattelin että nyt 25 ha seisoo vaikka käsillään fergun kopissa. Oli kaunis perjantai ilta. Täytin pikku reppuhardin ja lähdin päästelemään kauinmaiselle peltolohkolle. Pellolle päästyäni tajusin ettei traktorissa ole alimmaista takalasia. No ei kai siinä. Hardissa siivet auki ja menoks. Vasen ovi jäi jostain kumman syystä auki kun pikkasen peruutin , oven pmppu puuttui kokonaan ja ovi otti takarenkaaseen kiinni . Nousi saranoiltaan ja lasi pillanpäreiksi. Pruutallisen sain ajettua ja kun seuraavaa piti lähteä suhuttamaan meni jalkakaasun vaijeri poikki. No loppujen lopuksi sain ruiskuteltua. Onnex oli punasta mallua pari askia mukana. Seuraavana päivänä vein 390 takaisin kaverille ja selitin miten oli käynny. Tuumas vain että hänellä on kyseisen ovenlasi itellä varastossa ja se kaasuvaijeri. Vaihdoimme lasin ja vaijerin . Tuvassa kahvilla tuli puheeksi 390 . Kaveri kehui että oli saannut ostaa sen halvalla suoraan tilalta. Toholammilta. Uteliaisuuttani kysyin mitä edellin omistaja oli laittannu tilalle . Kaveri alkoi pullapala suussa kertoon " EI se äijä mitäään enään laita. Perikunnalta hän sen osti. Tilan isäntä oli päättänny vetää itsensä karjaladon takstooliin jojoon" En kyllä yhtään ihmettele. ..
Nämä on vaan ominaisuuksia, ei vikoja. ;D
Kyllä minäkin tuosta voisin luopua ihan hyvällä omallatunnolla. Mutkun patua ei kannata uuteen koneeseen kouluttaa, ja koneen vaihtoarvo jää kauas käyttöarvosta. Ja vielä kun vuosi sitten tehtiin 3 tonnin koneremppa + kytkin uusiksi, niin olkoon nyt tuolla joukon jatkona.
Kyllä itsekkin tulis 390/399 fergu otettua jos pitäs 20 000€ traktori ottaa mutta kun sellainen jo löytyy niin sitten jotain muuta.. 8) Omassa 390:ssä n. 5000h ja kohtuullisen hyvin on toiminut, kuuluisa aluevaihteen jousi vaihdettiin 3500h paikkeilla ja se kytkinhän ei tunnetusti kestä kuin max 2000h joten sekin on pari kertaa vaihdettu. En mie nyt hirveän suurena ongelmana tuota kytkintä pidä, sen tuollaiseen perus traktoriin vaihtaa kuitenkin aika helposti itsekkin varsinkin kun ei ole etukuormaajaa. Ja ei se niin mahdottoman paljon maksa. Niin ja jostain kumman syystä nostolaite kansi meni nyt syksyllä halki :o Oli oikeastaan ensimmäinen remontti joka pisti vituttamaan kun tuli niin yllättäen, noita muita ''ominaisuuksia'' kun osasi odottaa.. ;D Ei siinnä onneksi mitään muuta suurempaa remonttia ole ollut, kop kop..
Ja eihän tuon koneen kohdalla nyt paljon voi ''ergonomiasta'' puhua mutta menee aivan täysiä 300h tuntia vuodessa apukoneen virassa. Ja siihen kun on tottunut niin sopii meikäläisen käteen niin pirun hyvin, paljon paremmin kuin vastaava 865 valmetti. Kun eihän sinne valmetin työnnettäville polkimille mahdu edes siro 47 työkenkä toisin kuin verkun riippupolkimille.
-
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.
:o
Ettekö te opi mitään täällä??
Eihän tuota MF 399 traktoria parempaa ole tehty vielä tänäkään päivänä. Madot ei kuole alla kun ei paina mitään ja tehoa turbon kanssa äärettömästi.
Olen ajanu kahdella tollasella josta toisen omistin itsekin. Täytyy myöntää että on kyllä parempiakin raktoreita keksitty. Tossa suurin ongelma on kytkin jonka korjaus kuului huoltoväliin noin vuoden välein. Työläs oli laittaa kun vaati katkasun ja ek:n pois purun.
Paskempaa traktoria ei löydy kuin 300 sarjan maasika. Se ******* joka keksi vähän pimpata 165:sta pitäis vieläkin hirttää munista . Yksi kyseinen raato ollu meilläkin joskus 90 luvun alkupuolella. Uutena ostettiin. 100h ajettu pamahti nelivedon akseli laatikosta. Tais olla sillä remontti reissulla noin 7kk. Ei siinä .. agri antoi toisen koneen tilalle. Laina kone ihme kumma kesti koko sen ajan kun oli ajossa. Kunnes oma traktori palautui takaisin kotia alkoi alkoi taas huolto ukko vierailla tosi ahkerasti. 4 ttä lauhutinta vaihtaessa huoltoukko tuskastuneena totesi " olisitte perkele ostaneet ihan sama minkä muun merkisen koneen, mutta ei 300 sarjan maasikaa, näihin ei pitäis kenenkään sekaantua." Koppi, vaihteisto, hydrauliikka ja moottori perseestä. Vaihtui 65 sarjan valmettiin. Samat ergonomia vaivat oli 865:ssakin. Mutta se kuiteskin toimi ja moottori kokoiseen mukavan vääntävä. 4000h tuntia ajettiin ilman minkäänlaisia murheita.
No höh! Meillä nurkkakoneena 390, ja varsinkin vanhaisäntä tykkää kuin hullu puurosta. Pysyy varmaan muonavahvuudessa yhtä kauan kuin kuskinsakin. ;D
Viime kesänä piti alkaa ruiskutteleen rypsejä. Omassa peltokoneessa oli paripyörät paikallaan, koska se on kesät nevalla myös enkä viittinny alkaan ottamaan levikkeitä pois kysäisin kaverilta olisko hänen 390 joutannu olla pruutan edessä. " johan ny toki" . Ajattelin että nyt 25 ha seisoo vaikka käsillään fergun kopissa. Oli kaunis perjantai ilta. Täytin pikku reppuhardin ja lähdin päästelemään kauinmaiselle peltolohkolle. Pellolle päästyäni tajusin ettei traktorissa ole alimmaista takalasia. No ei kai siinä. Hardissa siivet auki ja menoks. Vasen ovi jäi jostain kumman syystä auki kun pikkasen peruutin , oven pmppu puuttui kokonaan ja ovi otti takarenkaaseen kiinni . Nousi saranoiltaan ja lasi pillanpäreiksi. Pruutallisen sain ajettua ja kun seuraavaa piti lähteä suhuttamaan meni jalkakaasun vaijeri poikki. No loppujen lopuksi sain ruiskuteltua. Onnex oli punasta mallua pari askia mukana. Seuraavana päivänä vein 390 takaisin kaverille ja selitin miten oli käynny. Tuumas vain että hänellä on kyseisen ovenlasi itellä varastossa ja se kaasuvaijeri. Vaihdoimme lasin ja vaijerin . Tuvassa kahvilla tuli puheeksi 390 . Kaveri kehui että oli saannut ostaa sen halvalla suoraan tilalta. Toholammilta. Uteliaisuuttani kysyin mitä edellin omistaja oli laittannu tilalle . Kaveri alkoi pullapala suussa kertoon " EI se äijä mitäään enään laita. Perikunnalta hän sen osti. Tilan isäntä oli päättänny vetää itsensä karjaladon takstooliin jojoon" En kyllä yhtään ihmettele. ..
Nämä on vaan ominaisuuksia, ei vikoja. ;D
Kyllä minäkin tuosta voisin luopua ihan hyvällä omallatunnolla. Mutkun patua ei kannata uuteen koneeseen kouluttaa, ja koneen vaihtoarvo jää kauas käyttöarvosta. Ja vielä kun vuosi sitten tehtiin 3 tonnin koneremppa + kytkin uusiksi, niin olkoon nyt tuolla joukon jatkona.
Kyllä itsekkin tulis 390/399 fergu otettua jos pitäs 20 000€ traktori ottaa mutta kun sellainen jo löytyy niin sitten jotain muuta.. 8) Omassa 390:ssä n. 5000h ja kohtuullisen hyvin on toiminut, kuuluisa aluevaihteen jousi vaihdettiin 3500h paikkeilla ja se kytkinhän ei tunnetusti kestä kuin max 2000h joten sekin on pari kertaa vaihdettu. En mie nyt hirveän suurena ongelmana tuota kytkintä pidä, sen tuollaiseen perus traktoriin vaihtaa kuitenkin aika helposti itsekkin varsinkin kun ei ole etukuormaajaa. Ja ei se niin mahdottoman paljon maksa. Niin ja jostain kumman syystä nostolaite kansi meni nyt syksyllä halki :o Oli oikeastaan ensimmäinen remontti joka pisti vituttamaan kun tuli niin yllättäen, noita muita ''ominaisuuksia'' kun osasi odottaa.. ;D Ei siinnä onneksi mitään muuta suurempaa remonttia ole ollut, kop kop..
Ja eihän tuon koneen kohdalla nyt paljon voi ''ergonomiasta'' puhua mutta menee aivan täysiä 300h tuntia vuodessa apukoneen virassa. Ja siihen kun on tottunut niin sopii meikäläisen käteen niin pirun hyvin, paljon paremmin kuin vastaava 865 valmetti. Kun eihän sinne valmetin työnnettäville polkimille mahdu edes siro 47 työkenkä toisin kuin verkun riippupolkimille.
Täytyy puolustella tuota maasikaa, oma on siis takapotku 375. Tuo aluevaihteen jousi meni 2,5th ja samalla laitettiin kytkin, muuten selvinny hyvin pienille remonteilla. Vaikka vanhan ukon mielipiteitä koneiden vaihtoon en yleensä kysele, niin tuota en uskalla laittaa kiertoon. Se nimittäin ajaa sillä hautaan saakka :o
-
Massikka vie isännän hautaan, tavalla tai toisella :-\
-
Massikka vie isännän hautaan, tavalla tai toisella :-\
Tää on mielenkiintosta. Kaikenlaista jousta muuta vaihdellaan ku sukkia. Silti se on vaan niin perkeleen hyvä... ;D
-
Massikka vie isännän hautaan, tavalla tai toisella :-\
Tää on mielenkiintosta. Kaikenlaista jousta muuta vaihdellaan ku sukkia. Silti se on vaan niin perkeleen hyvä... ;D
Siun pitää hankkia sellane ni ymmärrät 8) Tosin siinnäkii on kaksi vaihtoehtoa.. joko ymmärrät että se on aivan paska tai sit se on vaan niin perkeleen hyvä.. 8)
-
Massikka vie isännän hautaan, tavalla tai toisella :-\
Tää on mielenkiintosta. Kaikenlaista jousta muuta vaihdellaan ku sukkia. Silti se on vaan niin perkeleen hyvä... ;D
Siun pitää hankkia sellane ni ymmärrät 8) Tosin siinnäkii on kaksi vaihtoehtoa.. joko ymmärrät että se on aivan paska tai sit se on vaan niin perkeleen hyvä.. 8)
Taidampa mieluumin syödä hatullisen paskaa.
-
Tää on mielenkiintosta. Kaikenlaista jousta muuta vaihdellaan ku sukkia. Silti se on vaan niin perkeleen hyvä... ;D
Itse olen tainnut useampaan kertaan haukkua ko. merkin palstalla, mutta silti on pitänyt ilta lukea masseri esitteitä :-[
-
Case Mx 110-150 taitaa mennä kyllä budjetti vähän yli 20t €
-
Massikka vie isännän hautaan, tavalla tai toisella :-\
Tää on mielenkiintosta. Kaikenlaista jousta muuta vaihdellaan ku sukkia. Silti se on vaan niin perkeleen hyvä... ;D
niin, kyllähän 500 sarjan verkun hytti on paljon parempi kuin tuon 300 sarjan :o :o :o :o
-
Itsellä on tuo 390 vuosimallia -88 Pirun hidas, mutta en muuten moittis löyhäksi 9000 tuntia mittarissa ja kerran laitettu uusi kytkin vaikka on kuormain keulalla. Kerran on etu akseli särkynyt,,mut omaa tyhmyyttä kun lastaa paskaa lumikauhalla vastapainon kanssa perä ilmassa. Tuossahan on viel muna vaihteet niin ei jousi katkea. Jos ihminen ei pidä vehkeestä huolta ja särkee laseja, ei mielestäni ole koneen vika vaan tyhmän omistajan. 399 on sit ihan viimeisiä mitä tehtiin ja 4000 mittarissa. Vielä säästytty pelkällä jousen vaihdolla. 135hp 3900 kiloa on aika kiva yhdistelmä monessa työssä ja kulutus on pieni.
-
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.
:o
Ettekö te opi mitään täällä??
Eihän tuota MF 399 traktoria parempaa ole tehty vielä tänäkään päivänä. Madot ei kuole alla kun ei paina mitään ja tehoa turbon kanssa äärettömästi.
Olen ajanu kahdella tollasella josta toisen omistin itsekin. Täytyy myöntää että on kyllä parempiakin raktoreita keksitty. Tossa suurin ongelma on kytkin jonka korjaus kuului huoltoväliin noin vuoden välein. Työläs oli laittaa kun vaati katkasun ja ek:n pois purun.
Paskempaa traktoria ei löydy kuin 300 sarjan maasika. Se ******* joka keksi vähän pimpata 165:sta pitäis vieläkin hirttää munista . Yksi kyseinen raato ollu meilläkin joskus 90 luvun alkupuolella. Uutena ostettiin. 100h ajettu pamahti nelivedon akseli laatikosta. Tais olla sillä remontti reissulla noin 7kk. Ei siinä .. agri antoi toisen koneen tilalle. Laina kone ihme kumma kesti koko sen ajan kun oli ajossa. Kunnes oma traktori palautui takaisin kotia alkoi alkoi taas huolto ukko vierailla tosi ahkerasti. 4 ttä lauhutinta vaihtaessa huoltoukko tuskastuneena totesi " olisitte perkele ostaneet ihan sama minkä muun merkisen koneen, mutta ei 300 sarjan maasikaa, näihin ei pitäis kenenkään sekaantua." Koppi, vaihteisto, hydrauliikka ja moottori perseestä. Vaihtui 65 sarjan valmettiin. Samat ergonomia vaivat oli 865:ssakin. Mutta se kuiteskin toimi ja moottori kokoiseen mukavan vääntävä. 4000h tuntia ajettiin ilman minkäänlaisia murheita.
No höh! Meillä nurkkakoneena 390, ja varsinkin vanhaisäntä tykkää kuin hullu puurosta. Pysyy varmaan muonavahvuudessa yhtä kauan kuin kuskinsakin. ;D
Viime kesänä piti alkaa ruiskutteleen rypsejä. Omassa peltokoneessa oli paripyörät paikallaan, koska se on kesät nevalla myös enkä viittinny alkaan ottamaan levikkeitä pois kysäisin kaverilta olisko hänen 390 joutannu olla pruutan edessä. " johan ny toki" . Ajattelin että nyt 25 ha seisoo vaikka käsillään fergun kopissa. Oli kaunis perjantai ilta. Täytin pikku reppuhardin ja lähdin päästelemään kauinmaiselle peltolohkolle. Pellolle päästyäni tajusin ettei traktorissa ole alimmaista takalasia. No ei kai siinä. Hardissa siivet auki ja menoks. Vasen ovi jäi jostain kumman syystä auki kun pikkasen peruutin , oven pmppu puuttui kokonaan ja ovi otti takarenkaaseen kiinni . Nousi saranoiltaan ja lasi pillanpäreiksi. Pruutallisen sain ajettua ja kun seuraavaa piti lähteä suhuttamaan meni jalkakaasun vaijeri poikki. No loppujen lopuksi sain ruiskuteltua. Onnex oli punasta mallua pari askia mukana. Seuraavana päivänä vein 390 takaisin kaverille ja selitin miten oli käynny. Tuumas vain että hänellä on kyseisen ovenlasi itellä varastossa ja se kaasuvaijeri. Vaihdoimme lasin ja vaijerin . Tuvassa kahvilla tuli puheeksi 390 . Kaveri kehui että oli saannut ostaa sen halvalla suoraan tilalta. Toholammilta. Uteliaisuuttani kysyin mitä edellin omistaja oli laittannu tilalle . Kaveri alkoi pullapala suussa kertoon " EI se äijä mitäään enään laita. Perikunnalta hän sen osti. Tilan isäntä oli päättänny vetää itsensä karjaladon takstooliin jojoon" En kyllä yhtään ihmettele. ..
Nämä on vaan ominaisuuksia, ei vikoja. ;D
Kyllä minäkin tuosta voisin luopua ihan hyvällä omallatunnolla. Mutkun patua ei kannata uuteen koneeseen kouluttaa, ja koneen vaihtoarvo jää kauas käyttöarvosta. Ja vielä kun vuosi sitten tehtiin 3 tonnin koneremppa + kytkin uusiksi, niin olkoon nyt tuolla joukon jatkona.
Kyllä itsekkin tulis 390/399 fergu otettua jos pitäs 20 000€ traktori ottaa mutta kun sellainen jo löytyy niin sitten jotain muuta.. 8) Omassa 390:ssä n. 5000h ja kohtuullisen hyvin on toiminut, kuuluisa aluevaihteen jousi vaihdettiin 3500h paikkeilla ja se kytkinhän ei tunnetusti kestä kuin max 2000h joten sekin on pari kertaa vaihdettu. En mie nyt hirveän suurena ongelmana tuota kytkintä pidä, sen tuollaiseen perus traktoriin vaihtaa kuitenkin aika helposti itsekkin varsinkin kun ei ole etukuormaajaa. Ja ei se niin mahdottoman paljon maksa. Niin ja jostain kumman syystä nostolaite kansi meni nyt syksyllä halki :o Oli oikeastaan ensimmäinen remontti joka pisti vituttamaan kun tuli niin yllättäen, noita muita ''ominaisuuksia'' kun osasi odottaa.. ;D Ei siinnä onneksi mitään muuta suurempaa remonttia ole ollut, kop kop..
Ja eihän tuon koneen kohdalla nyt paljon voi ''ergonomiasta'' puhua mutta menee aivan täysiä 300h tuntia vuodessa apukoneen virassa. Ja siihen kun on tottunut niin sopii meikäläisen käteen niin pirun hyvin, paljon paremmin kuin vastaava 865 valmetti. Kun eihän sinne valmetin työnnettäville polkimille mahdu edes siro 47 työkenkä toisin kuin verkun riippupolkimille.
Do dii...... ;D ;D
http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=9558
-
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.
:o
Ettekö te opi mitään täällä??
Eihän tuota MF 399 traktoria parempaa ole tehty vielä tänäkään päivänä. Madot ei kuole alla kun ei paina mitään ja tehoa turbon kanssa äärettömästi.
Olen ajanu kahdella tollasella josta toisen omistin itsekin. Täytyy myöntää että on kyllä parempiakin raktoreita keksitty. Tossa suurin ongelma on kytkin jonka korjaus kuului huoltoväliin noin vuoden välein. Työläs oli laittaa kun vaati katkasun ja ek:n pois purun.
Paskempaa traktoria ei löydy kuin 300 sarjan maasika. Se ******* joka keksi vähän pimpata 165:sta pitäis vieläkin hirttää munista . Yksi kyseinen raato ollu meilläkin joskus 90 luvun alkupuolella. Uutena ostettiin. 100h ajettu pamahti nelivedon akseli laatikosta. Tais olla sillä remontti reissulla noin 7kk. Ei siinä .. agri antoi toisen koneen tilalle. Laina kone ihme kumma kesti koko sen ajan kun oli ajossa. Kunnes oma traktori palautui takaisin kotia alkoi alkoi taas huolto ukko vierailla tosi ahkerasti. 4 ttä lauhutinta vaihtaessa huoltoukko tuskastuneena totesi " olisitte perkele ostaneet ihan sama minkä muun merkisen koneen, mutta ei 300 sarjan maasikaa, näihin ei pitäis kenenkään sekaantua." Koppi, vaihteisto, hydrauliikka ja moottori perseestä. Vaihtui 65 sarjan valmettiin. Samat ergonomia vaivat oli 865:ssakin. Mutta se kuiteskin toimi ja moottori kokoiseen mukavan vääntävä. 4000h tuntia ajettiin ilman minkäänlaisia murheita.
No höh! Meillä nurkkakoneena 390, ja varsinkin vanhaisäntä tykkää kuin hullu puurosta. Pysyy varmaan muonavahvuudessa yhtä kauan kuin kuskinsakin. ;D
Viime kesänä piti alkaa ruiskutteleen rypsejä. Omassa peltokoneessa oli paripyörät paikallaan, koska se on kesät nevalla myös enkä viittinny alkaan ottamaan levikkeitä pois kysäisin kaverilta olisko hänen 390 joutannu olla pruutan edessä. " johan ny toki" . Ajattelin että nyt 25 ha seisoo vaikka käsillään fergun kopissa. Oli kaunis perjantai ilta. Täytin pikku reppuhardin ja lähdin päästelemään kauinmaiselle peltolohkolle. Pellolle päästyäni tajusin ettei traktorissa ole alimmaista takalasia. No ei kai siinä. Hardissa siivet auki ja menoks. Vasen ovi jäi jostain kumman syystä auki kun pikkasen peruutin , oven pmppu puuttui kokonaan ja ovi otti takarenkaaseen kiinni . Nousi saranoiltaan ja lasi pillanpäreiksi. Pruutallisen sain ajettua ja kun seuraavaa piti lähteä suhuttamaan meni jalkakaasun vaijeri poikki. No loppujen lopuksi sain ruiskuteltua. Onnex oli punasta mallua pari askia mukana. Seuraavana päivänä vein 390 takaisin kaverille ja selitin miten oli käynny. Tuumas vain että hänellä on kyseisen ovenlasi itellä varastossa ja se kaasuvaijeri. Vaihdoimme lasin ja vaijerin . Tuvassa kahvilla tuli puheeksi 390 . Kaveri kehui että oli saannut ostaa sen halvalla suoraan tilalta. Toholammilta. Uteliaisuuttani kysyin mitä edellin omistaja oli laittannu tilalle . Kaveri alkoi pullapala suussa kertoon " EI se äijä mitäään enään laita. Perikunnalta hän sen osti. Tilan isäntä oli päättänny vetää itsensä karjaladon takstooliin jojoon" En kyllä yhtään ihmettele. ..
Nämä on vaan ominaisuuksia, ei vikoja. ;D
Kyllä minäkin tuosta voisin luopua ihan hyvällä omallatunnolla. Mutkun patua ei kannata uuteen koneeseen kouluttaa, ja koneen vaihtoarvo jää kauas käyttöarvosta. Ja vielä kun vuosi sitten tehtiin 3 tonnin koneremppa + kytkin uusiksi, niin olkoon nyt tuolla joukon jatkona.
Kyllä itsekkin tulis 390/399 fergu otettua jos pitäs 20 000€ traktori ottaa mutta kun sellainen jo löytyy niin sitten jotain muuta.. 8) Omassa 390:ssä n. 5000h ja kohtuullisen hyvin on toiminut, kuuluisa aluevaihteen jousi vaihdettiin 3500h paikkeilla ja se kytkinhän ei tunnetusti kestä kuin max 2000h joten sekin on pari kertaa vaihdettu. En mie nyt hirveän suurena ongelmana tuota kytkintä pidä, sen tuollaiseen perus traktoriin vaihtaa kuitenkin aika helposti itsekkin varsinkin kun ei ole etukuormaajaa. Ja ei se niin mahdottoman paljon maksa. Niin ja jostain kumman syystä nostolaite kansi meni nyt syksyllä halki :o Oli oikeastaan ensimmäinen remontti joka pisti vituttamaan kun tuli niin yllättäen, noita muita ''ominaisuuksia'' kun osasi odottaa.. ;D Ei siinnä onneksi mitään muuta suurempaa remonttia ole ollut, kop kop..
Ja eihän tuon koneen kohdalla nyt paljon voi ''ergonomiasta'' puhua mutta menee aivan täysiä 300h tuntia vuodessa apukoneen virassa. Ja siihen kun on tottunut niin sopii meikäläisen käteen niin pirun hyvin, paljon paremmin kuin vastaava 865 valmetti. Kun eihän sinne valmetin työnnettäville polkimille mahdu edes siro 47 työkenkä toisin kuin verkun riippupolkimille.
Do dii...... ;D ;D
http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=9558
No jopas nyt, tälläsestä en ennen oo kuullutkaan.. ;D
-
Etpä tietenkään. ;D
-
Etpä tietenkään. ;D
Niin vois lyödä vaikka vähän vetoa että navassa alkuperäiset öljyt.. :o
-
Onkos tuo se iso napa ? Sukulaisilla oli sellainen auki useampaankin kertaan, siellä oli se planeettakehä kiinnitetty jollain ladan pyöränpulttia muistuttavilla pulteilla jotka löystyivät ajan kanssa ja taisivat napsahtaa poikki.
-
Ostaisin tuossa hintaluokassa jonkun teknisesti hyväkuntoisen mega valmetin, jos sattuis löytyyn.
-
Onkos tuo se iso napa ? Sukulaisilla oli sellainen auki useampaankin kertaan, siellä oli se planeettakehä kiinnitetty jollain ladan pyöränpulttia muistuttavilla pulteilla jotka löystyivät ajan kanssa ja taisivat napsahtaa poikki.
Merkkiä tuntematta ja mistään mitään tietämättömänä, sama vaiva koskee 3000-sarjaa?
-
Case Mx 110-150 taitaa mennä kyllä budjetti vähän yli 20t €
Maxxum 5120-5150 saa jo tuohon hintaan. Muuten aika sama tekniikka, paitsi ohjaamo taitaa olla paljon parempi (hiljaisempi) tuossa Mx:ssä.
http://www.nettikone.com/case-ih/maxxum/1273949
-
En tiä tohon rahaan varmmaan olis joku Fiatin 110-90 ainoo sopiva. Makuja on tietysti yhtämonta kun käyttäjääkin. Mega valtu tietusti on jykevämpi mutta yleensä mys hinnakkaanpi ehjänä.
-
Edelleen ääni 80-lukuisille fendteille, lujia ja yksinkertaisia vehkeitä eikä remontitkaan maksa maltaita jos tulee
-
Edelleen ääni 80-lukuisille fendteille, lujia ja yksinkertaisia vehkeitä eikä remontitkaan maksa maltaita jos tulee
Ja samankaista ergonimiaa saa nykyvehkeistä hakea. Raktoripuljut vois ajella mehtäkoneilla ja opetella ergonomiaa.
80-luvulla mehtäkonevalmistajat ajelivat fenteillä. ;D
-
Edelleen ääni 80-lukuisille fendteille, lujia ja yksinkertaisia vehkeitä eikä remontitkaan maksa maltaita jos tulee
Miksi pitää ostaa 30v vanha Fentti tai Verku
Tuoreempiakin löytyy
¨
http://www.farmstar.co.uk/view-equipment/475/1 (http://www.farmstar.co.uk/view-equipment/475/1)
Paikallinen "pieni" urakoitsija osti kerralla 4 traktoria kyseisestä liikkeesstä, ja hyvin ne on suomeen kadonnu ;)
-
Edelleen ääni 80-lukuisille fendteille, lujia ja yksinkertaisia vehkeitä eikä remontitkaan maksa maltaita jos tulee
Miksi pitää ostaa 30v vanha Fentti tai Verku
Tuoreempiakin löytyy
¨
http://www.farmstar.co.uk/view-equipment/475/1 (http://www.farmstar.co.uk/view-equipment/475/1)
Paikallinen "pieni" urakoitsija osti kerralla 4 traktoria kyseisestä liikkeesstä, ja hyvin ne on suomeen kadonnu ;)
MITÄ MITÄ MITÄ MITÄ V I T T U A. Noihan on paskoja, eikä mitään raktoreita.
Sen vuoksi 30-vuotta vanhoja, kun uusilla ei tee mitään.
-
Edelleen ääni 80-lukuisille fendteille, lujia ja yksinkertaisia vehkeitä eikä remontitkaan maksa maltaita jos tulee
Miksi pitää ostaa 30v vanha Fentti tai Verku
Tuoreempiakin löytyy
¨
http://www.farmstar.co.uk/view-equipment/475/1 (http://www.farmstar.co.uk/view-equipment/475/1)
Paikallinen "pieni" urakoitsija osti kerralla 4 traktoria kyseisestä liikkeesstä, ja hyvin ne on suomeen kadonnu ;)
MITÄ MITÄ MITÄ MITÄ V I T T U A. Noihan on paskoja, eikä mitään raktoreita.
Sen vuoksi 30-vuotta vanhoja, kun uusilla ei tee mitään.
Aika pitkälle samaa mieltä,onhan ne automaatikat kivoja niinkauan kun pelaavat mutta sitten ,,
Niitä älypokseja kun alkaa ostelemaan senjälkeen kun ens on vika löytynyt voi tulla vanhanaikainen kepitettävä mieleen.
Enkä usko että nää nykytraktorit ovat joskus 60 vuoden päästä niin haluttuja harrastevehkeitäkään kun noi tänhetkiset vanhukset,
-
Edelleen ääni 80-lukuisille fendteille, lujia ja yksinkertaisia vehkeitä eikä remontitkaan maksa maltaita jos tulee
Miksi pitää ostaa 30v vanha Fentti tai Verku
Tuoreempiakin löytyy
¨
http://www.farmstar.co.uk/view-equipment/475/1 (http://www.farmstar.co.uk/view-equipment/475/1)
Paikallinen "pieni" urakoitsija osti kerralla 4 traktoria kyseisestä liikkeesstä, ja hyvin ne on suomeen kadonnu ;)
MITÄ MITÄ MITÄ MITÄ V I T T U A. Noihan on paskoja, eikä mitään raktoreita.
Sen vuoksi 30-vuotta vanhoja, kun uusilla ei tee mitään.
Aika pitkälle samaa mieltä,onhan ne automaatikat kivoja niinkauan kun pelaavat mutta sitten ,,
Niitä älypokseja kun alkaa ostelemaan senjälkeen kun ens on vika löytynyt voi tulla vanhanaikainen kepitettävä mieleen.
Enkä usko että nää nykytraktorit ovat joskus 60 vuoden päästä niin haluttuja harrastevehkeitäkään kun noi tänhetkiset vanhukset,
Toisaalta, jos ostaakin sen traktorin tämän hetken tarpeeseen..?
Muutamaa peruskoululaista lukuunottamatta.., kuka meistä edes on 60 vuoden kuluttua elossa?
-
Toisaalta, jos ostaakin sen traktorin tämän hetken tarpeeseen..?
Muutamaa peruskoululaista lukuunottamatta.., kuka meistä edes on 60 vuoden kuluttua elossa?
[/quote]
Niinpä, tavallisen maajussin tarpeisiin, jos ei oteta huomioon näyttämisen tarvetta niin joku parikymmentä vuotta vanha ventti keppilootalla ja saksalaisella moottorilla saattaa monen isännän eläkkeelle..
-
Toisaalta, jos ostaakin sen traktorin tämän hetken tarpeeseen..?
Muutamaa peruskoululaista lukuunottamatta.., kuka meistä edes on 60 vuoden kuluttua elossa?
Niinpä, tavallisen maajussin tarpeisiin, jos ei oteta huomioon näyttämisen tarvetta niin joku parikymmentä vuotta vanha ventti keppilootalla ja saksalaisella moottorilla saattaa monen isännän eläkkeelle..
[/quote]
Ja vie vielä hautaan asti. Muut voi laittaa samaan monttuun. Ja ventti jatkaa kohti auringonlaskua uusiin seikkailuihin.
-
Aika pitkälle samaa mieltä,onhan ne automaatikat kivoja niinkauan kun pelaavat mutta sitten ,,
Niitä älypokseja kun alkaa ostelemaan senjälkeen kun ens on vika löytynyt voi tulla vanhanaikainen kepitettävä mieleen.
Enkä usko että nää nykytraktorit ovat joskus 60 vuoden päästä niin haluttuja harrastevehkeitäkään kun noi tänhetkiset vanhukset,
Ihan samaa puhuttiin, kun tuli nuo ruiskubensakoneet tai commonrail-dieselit autoihin. Tai ABS-jarrut. Tai turbodieselit. Aina pelätään, että eihän niillä vanhana mitään tee. Mutta ihminen on kovasti oppivainen eliö ja muutaman vuoden päästä ne uutuudetkin on korjattavissa ihan omassa pajassa. Tai sen jonkun nykyisin ihmeboksin koodin on joku selvittänyt ja jos alkuperäinen laukee, voi tehdä uuden oman tai ohittaa koko värkin.
Huolto vain on mun mielestä vieläkin vähän jälkijunassa. Perusraudan osaajia kyllä löytyy, mutta aika harvassa on huoltomiehet, jotka oikein ajan kanssa jaksaisivat miettiä, mistä joku sähkövika oikeasti johtuu. Korjaaminen perustuu kokemukseen (tämä se ennenkin oli) tai sitten vain kokeillaan, tulisiko tämän anturin vaihdolla kuntoon. Ja asiakas maksaa.
-
Vanhoilla traktoreilla ajaminen voi jouduttaa myös sitä hautaan pääsemistä, tai ainakin tekee siitä tuskallisempaa ::)
-
Vanhoilla traktoreilla ajaminen voi jouduttaa myös sitä hautaan pääsemistä, tai ainakin tekee siitä tuskallisempaa ::)
Et ole sitten ajanut 80-luvun venttejä,varmaan moni nyjyinen uusikaan ei ole sen parempi.
-
Vanhoilla traktoreilla ajaminen voi jouduttaa myös sitä hautaan pääsemistä, tai ainakin tekee siitä tuskallisempaa ::)
En tiä si kans. Oon veivannu aina vanhoilla paskoilla eikä se kyl hautaan vie, ennemin taitaa noutaja ottaa muista syistä... ;D
-
Tuohon hintaan sais just varaosatiskiltä vaihto-osana jonnikkaan portaattoman vaihteiston.
-
Tuohon hintaan sais just varaosatiskiltä vaihto-osana jonnikkaan portaattoman vaihteiston.
;D ;D ;D
-
Tuohon hintaan sais just varaosatiskiltä vaihto-osana jonnikkaan portaattoman vaihteiston.
Korjaussarja 309 laatikkoon, kaikki sisuskalut vanhoihin kuoriin maksoi muutama vuosi sitten vähän yli 2000 €..
23000 tuntia ajettuun vehkeeseen,alkoi potkimaan pykäliä pois päältä..
-
ostais vaan uurenkarhian belaruksen.
-
Vieläkö tätä vatkataan :D
Tuossa hintaluokassa voi ostaa ekan joka tulee eteen
-
Mega vallu, Winneri tai kasari ventti..
-
Mega vallu, Winneri tai kasari ventti..
Kato sattana, et oo vieläkään ruostunu. ;D
-
Jos ny vanhasta ventistä pitäis jotain huonoa miettiä, niin ainakin se että varaosia saa oottaa kauan kun ne pitää kierrättää jonkun ***** suolahden lokistiikkasentterin kautta.
Ennen jos tilas tänään iltapäivällä, niin huomenaamulla osat pihassa. Saksan logistiikka toimii. Suomen päässä ei.
-
Jos ny vanhasta ventistä pitäis jotain huonoa miettiä, niin ainakin se että varaosia saa oottaa kauan kun ne pitää kierrättää jonkun ***** suolahden lokistiikkasentterin kautta.
Ennen jos tilas tänään iltapäivällä, niin huomenaamulla osat pihassa. Saksan logistiikka toimii. Suomen päässä ei.
Just näin se on mennyt,,ja ehkä hintaakin on tullut lisää.
-
ehk! johan murjasit! tietty on oikea sana! jopa suotimet maksaa nykyään maltaita!