Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Calahan - 09.10.08 - klo:17:32

Otsikko: 11 Päivää
Kirjoitti: Calahan - 09.10.08 - klo:17:32
Saapi nähä vaikka koko maa kalpenis. Mitä ton valtran sivun vaan avasin...
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: articla - 09.10.08 - klo:18:19
Paljastan salaisuuden:
silloin esitellään suurelle yleisölle se Valtran "portaaton", joka perustuu kahden ajokytkimen vuorotteluun välityssuhteen vaihdossa. Pikavaihteita on 6 kpl nykyisen kolmen sijaan.
Eli kyseessä ei ole "aito" portaaton kuten Fendt/MF:ssa. Tuntuma portaattomuuteen saatu aikaiseksi em. järjestelyin. Kuitenkin jouhea ajettava, ei nykäisyjä, eikä kepin hämmentämistä muuta kuin alueen valinta 0-30 km/h tai 30-60 km/h. 

Tämä varma tieto perustuu niin hämäriin lähteisiin ettei siihen kannata uskoa ennenkuin omin silmin näkee.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: bdr-529 - 09.10.08 - klo:18:25
Eikö nyykkäris oo ollu  tämän tyylinen vaihteisto?
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Calahan - 09.10.08 - klo:18:29
Onkos minkäänlaista hajua kun uhkaavatten tehoja nostaa.....?
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Terminator - 09.10.08 - klo:19:31
Todennäköisesti valtran "portaattomassa" lootassa mekanisen vedon osuutta on lisätty. Fendt/MF loota on tehohyötysuhteeltaan huonompi kuin jontikan (takapyörateho 70% mootoritehosta, Jontikassa 73%).
Eli siinä on "alueita" nähtävästi neljä, mitä Variossa/MF ja JOntikassa on kaksi. Casessa kolme. Tällä konstilla saadaan mekaanista voimansiirtoa lisättyä. Kaikki alueet toimii 0 km/h ylöspäin mekaanisesti välitettyyn huippunopeuteen asti. alueita voi vaihtaa traktorin liikuessa.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Ojala - 09.10.08 - klo:20:36
Paljastan salaisuuden:
silloin esitellään suurelle yleisölle se Valtran "portaaton", joka perustuu kahden ajokytkimen vuorotteluun välityssuhteen vaihdossa. Pikavaihteita on 6 kpl nykyisen kolmen sijaan.
Eli kyseessä ei ole "aito" portaaton kuten Fendt/MF:ssa. Tuntuma portaattomuuteen saatu aikaiseksi em. järjestelyin. Kuitenkin jouhea ajettava, ei nykäisyjä, eikä kepin hämmentämistä muuta kuin alueen valinta 0-30 km/h tai 30-60 km/h. 

Tämä varma tieto perustuu niin hämäriin lähteisiin ettei siihen kannata uskoa ennenkuin omin silmin näkee.

He,hee  ;D

Wolkkarin suorakytkentä vaihteiston siihen laittaneet, ääännnnnnnnnnnn
nnnnnnnnnnnnnnnnnnn :P DSG
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: juumassi - 09.10.08 - klo:20:50
Paljastan salaisuuden:
silloin esitellään suurelle yleisölle se Valtran "portaaton", joka perustuu kahden ajokytkimen vuorotteluun välityssuhteen vaihdossa. Pikavaihteita on 6 kpl nykyisen kolmen sijaan.
Eli kyseessä ei ole "aito" portaaton kuten Fendt/MF:ssa. Tuntuma portaattomuuteen saatu aikaiseksi em. järjestelyin. Kuitenkin jouhea ajettava, ei nykäisyjä, eikä kepin hämmentämistä muuta kuin alueen valinta 0-30 km/h tai 30-60 km/h. 

Tämä varma tieto perustuu niin hämäriin lähteisiin ettei siihen kannata uskoa ennenkuin omin silmin näkee.

He,hee  ;D

Wolkkarin suorakytkentä vaihteiston siihen laittaneet, ääännnnnnnnnnnn
nnnnnnnnnnnnnnnnnnn :P DSG

olisiko siel fendtin laatikko?

valtran omaa ei ainakaan  ole, koska sen kehitys lopetettiin kuulemma.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: konehalli - 09.10.08 - klo:21:03
Onkos minkäänlaista hajua kun uhkaavatten tehoja nostaa.....?

Taitaa olla tää se tehon nosto ;D ;D
http://www.profi.com/news/Seven_cylinders_for_500hp_Sisu_engine/413 (http://www.profi.com/news/Seven_cylinders_for_500hp_Sisu_engine/413)
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Calahan - 09.10.08 - klo:21:09
No mitä katton sisun antamii tehoi ja vertan valtran antamiihin nii valtran keulal siel se 260 saattas löytyy.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Terminator - 09.10.08 - klo:21:43
Paljastan salaisuuden:
silloin esitellään suurelle yleisölle se Valtran "portaaton", joka perustuu kahden ajokytkimen vuorotteluun välityssuhteen vaihdossa. Pikavaihteita on 6 kpl nykyisen kolmen sijaan.
Eli kyseessä ei ole "aito" portaaton kuten Fendt/MF:ssa. Tuntuma portaattomuuteen saatu aikaiseksi em. järjestelyin. Kuitenkin jouhea ajettava, ei nykäisyjä, eikä kepin hämmentämistä muuta kuin alueen valinta 0-30 km/h tai 30-60 km/h. 

Tämä varma tieto perustuu niin hämäriin lähteisiin ettei siihen kannata uskoa ennenkuin omin silmin näkee.

He,hee  ;D

Wolkkarin suorakytkentä vaihteiston siihen laittaneet, ääännnnnnnnnnnn
nnnnnnnnnnnnnnnnnnn :P DSG

olisiko siel fendtin laatikko?

valtran omaa ei ainakaan  ole, koska sen kehitys lopetettiin kuulemma.

Ei ole ainakaan nykyinen varion loota. Mutta voi olla uusi versio siitä, paremmalla hyötysuhteella.
Fendt:in loota on ylivoimainen jopa tehon hävittämisessä ;D
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: juumassi - 09.10.08 - klo:21:56


olisiko siel fendtin laatikko?

valtran omaa ei ainakaan  ole, koska sen kehitys lopetettiin kuulemma.
[/quote]

Ei ole ainakaan nykyinen varion loota. Mutta voi olla uusi versio siitä, paremmalla hyötysuhteella.
Fendt:in loota on ylivoimainen jopa tehon hävittämisessä ;D
[/quote]

jos ne on Valtran tehtaalla kehittäneet varion laatikkoa paremmaksi.  ;D ;D
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Cepu - 09.10.08 - klo:22:02
Todennäköisesti valtran "portaattomassa" lootassa mekanisen vedon osuutta on lisätty. Fendt/MF loota on tehohyötysuhteeltaan huonompi kuin jontikan (takapyörateho 70% mootoritehosta, Jontikassa 73%).
Eli siinä on "alueita" nähtävästi neljä, mitä Variossa/MF ja JOntikassa on kaksi. Casessa kolme. Tällä konstilla saadaan mekaanista voimansiirtoa lisättyä. Kaikki alueet toimii 0 km/h ylöspäin mekaanisesti välitettyyn huippunopeuteen asti. alueita voi vaihtaa traktorin liikuessa.

Itseasiassa Jd:n käyttämäissä eccomeissa on myös alueita 4.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: KJL - 09.10.08 - klo:22:48
Paljastan salaisuuden:
silloin esitellään suurelle yleisölle se Valtran "portaaton", joka perustuu kahden ajokytkimen vuorotteluun välityssuhteen vaihdossa. Pikavaihteita on 6 kpl nykyisen kolmen sijaan.
Eli kyseessä ei ole "aito" portaaton kuten Fendt/MF:ssa. Tuntuma portaattomuuteen saatu aikaiseksi em. järjestelyin. Kuitenkin jouhea ajettava, ei nykäisyjä, eikä kepin hämmentämistä muuta kuin alueen valinta 0-30 km/h tai 30-60 km/h. 

Tämä varma tieto perustuu niin hämäriin lähteisiin ettei siihen kannata uskoa ennenkuin omin silmin näkee.
Eihän toi oo sit edes "portaaton" vaan hienosti toimiva automaattilaatikko...

Todennäköisesti valtran "portaattomassa" lootassa mekanisen vedon osuutta on lisätty. Fendt/MF loota on tehohyötysuhteeltaan huonompi kuin jontikan (takapyörateho 70% mootoritehosta, Jontikassa 73%).
Eli siinä on "alueita" nähtävästi neljä, mitä Variossa/MF ja JOntikassa on kaksi. Casessa kolme. Tällä konstilla saadaan mekaanista voimansiirtoa lisättyä. Kaikki alueet toimii 0 km/h ylöspäin mekaanisesti välitettyyn huippunopeuteen asti. alueita voi vaihtaa traktorin liikuessa.
Kyllä mä pystyn ton kolme prosenttia hyväksymään... On se muuten niin paljon etevämpi tuo Vario ML160 voimansiirto, kun muut laittaa vielä "vaihteistojaan"...
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Peltipailakka - 10.10.08 - klo:00:51


Itseasiassa Jd:n käyttämäissä eccomeissa on myös alueita 4.
[/quote]

Sen myös huomaa ajaessa, kun alueet vaihtuu..
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Peurajussi - 10.10.08 - klo:09:07

Jos vertaa noita automatisoituja ja portaattomia, niin onko ne nimenomaan ominaisuudet (Mitä ne on? Poljinajo?) jonka vuoksi aito portaaton olisi parempi? Jos automatioitu toimii hyvin, hyötysuhde on hyvä niin mikä ihmeen ongelma siinä sitten on, ainakin siten että se vaikuttaa monelle olevan ihan uskon asia?  ???
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Henkka - 10.10.08 - klo:14:43
Valtran lanseeraus on suuri voimanponnistus
17:45 - 09. lokakuuta 2008 - Kanta-Häme

Traktorivalmistaja Valtra Oy on kehittänyt uuden voimansiirtojärjestelmän, johon Suolahden tehtaalla on asetettu isot odotukset.

- Uusi voimansiirto on iso tekninen harppaus eteenpäin. Lähivuosina sen odotetaan yleistyvän useimmissa traktoreissa. Erityisen kiinnostava on portaaton voimansiirto, sanoo Valtran tiedottaja Tommi Pitenius.

Uusi voimansiirto on jo osassa traktoreista, jotka ovat esillä Hämeenlinnassa torstaina käynnistyneessä Valtran tuotteiden lanseeraustilaisuudessa.

Vanajanlinnassa esitellään myös Valtran N ja T-sarjojen uudet mallit sekä uuden ison sarjan mallit, joiden valmistus alkaa ensi vuonna.

Vanajanlinnan lanseerausta Pitenius kuvaa suureksi voimanponnistukseksi, jonka järjestelyt on tarkkaan mietitty.

- Kyseessä on Valtran suurin yksittäinen lanseeraus. Tuotantoomme tutustuu lähipäivinä noin 1 200 jälleenmyyjää ja noin 150 tiedotusvälineiden edustajaa. Heistä suurin osa on Euroopasta. Uskomme, että tämä kaikki kannattaa. Kyse on vuosittain satojen miljoonien eurojen liikevaihdosta. (HäSa)
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: supersammakko - 10.10.08 - klo:15:16
Valtran portaattomassakin on kait vielä metrinmittainen "vaihdekeppi"..
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: apilas - 10.10.08 - klo:15:36
jos ei kuuten niin tyydyttääkseen merkkiuskollisimmat isännät lisävarusteena myös syntetisaattori imitoimaan perän ujellusta ja vaihteiston kolinaa ;D
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: kuu - 10.10.08 - klo:15:40
Ei Vallun perä ujeltanut ole vuosikymmeniin, mutta jos Fendtin perä laitettu niin nyt sitten ujeltaa.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: ijasja2 - 10.10.08 - klo:17:45
jos ei kuuten niin tyydyttääkseen merkkiuskollisimmat isännät lisävarusteena myös syntetisaattori imitoimaan perän ujellusta ja vaihteiston kolinaa ;D

Ei tartte lisävarusteita,ulina kuuluu kauppaan kuten muillakin portaattomilla;D
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: simo_zz - 10.10.08 - klo:17:54
Luultavammin kukaan teistä ei ole ajanut valtran portaatonta mutta kaikki sentään osaavat haukkua sitä.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: KJL - 10.10.08 - klo:21:44

Jos vertaa noita automatisoituja ja portaattomia, niin onko ne nimenomaan ominaisuudet (Mitä ne on? Poljinajo?) jonka vuoksi aito portaaton olisi parempi? Jos automatioitu toimii hyvin, hyötysuhde on hyvä niin mikä ihmeen ongelma siinä sitten on, ainakin siten että se vaikuttaa monelle olevan ihan uskon asia?  ???
Oiskohan se kuitenki luotettavuus tärkein kriteeri... jopa tärkeämpää kuin hyötysuhde. Edes 100% hyötysuhteesta (johon kukaan ei tuu koskaan pääsemään) ei oo mitään hyötyä, jos joku viallinen anturi käskee laatikkoa olla liikuttamatta traktoria tms.
Luultavammin kukaan teistä ei ole ajanut valtran portaatonta mutta kaikki sentään osaavat haukkua sitä.
Se on vaan voivoi, kun ei oo tarjottu tilaisuutta ajaa. Yhdelle tutulle piti tulla proto testaukseen, muttei sitte kuitenkaa kuulunu mitää. No sä sit varmaan oot ajanu semmosella tuhansia ja taas tuhansia tunteja. Jos näin, ihan kiva sulle, muttei jonkun tuotteen mollaamiseen mitää kokemuksia tarvita. Kunnon perstuntuma riittää... ihan mihin vaan. ;D
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: apilas - 10.10.08 - klo:21:53
Luultavammin kukaan teistä ei ole ajanut valtran portaatonta mutta kaikki sentään osaavat haukkua sitä.

oiva arvaus ilmeisesti vallun testikusti ;D
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: ijasja2 - 10.10.08 - klo:22:03
Luultavammin kukaan teistä ei ole ajanut valtran portaatonta mutta kaikki sentään osaavat haukkua sitä.

Mutta äänen kuulemiseen ei tartte itte ajaa... Eihän se vonkuminen hyttiin kuulu,tai ainakaan ei saisi kuulua. Kaikki portaattomat ujeltaa enemmän tai vähemmän,toiset enemmän ja toiset vähemmän. Valtra ei kuulu tuohon viimeiseen sarakkeeseen.
Kai näitä ollut ajossa jo kauan,pakkohan niitä jossakin on testata...

Saap nähä,mielenkiinnolla odotellaan tuotantomalleja,jospa joskus... :)
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: simo_zz - 10.10.08 - klo:22:16
Luultavammin kukaan teistä ei ole ajanut valtran portaatonta mutta kaikki sentään osaavat haukkua sitä.

Mutta äänen kuulemiseen ei tartte itte ajaa... Eihän se vonkuminen hyttiin kuulu,tai ainakaan ei saisi kuulua. Kaikki portaattomat ujeltaa enemmän tai vähemmän,toiset enemmän ja toiset vähemmän. Valtra ei kuulu tuohon viimeiseen sarakkeeseen.
Kai näitä ollut ajossa jo kauan,pakkohan niitä jossakin on testata...

Saap nähä,mielenkiinnolla odotellaan tuotantomalleja,jospa joskus... :)
Itse en ole sanonut mitään muuta kuin että suurin osa osaa haukkua valtran portaattoman paskaksi vaikka ei ole ajanut sitä. Itse on ole kanssa koskenut kyseiseen laitteeseen edes pitkällä tikulla mutta vaikka olen henkeen ja vereen valtra-mies niin en ala kirjoittelemaan vaihteistosta mielipidettäni ennen kuin olen kokeillut sitä. Sama olisi jos sanoisin että jontikka on aivan paska. Mutta kun ajotunnit mitä olen jontikassa viettänyt voidaan laskea yhdellä sormella. Siinä ajassa ei voi oikein kunnon mielipidettä koko traktorista muodostaa. Ja mitä tulee ääneen niin siitäkään en voi vielä sanoa mitään koska en ole kuullut kun traktori liikkuu.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Henkka - 12.10.08 - klo:11:07
http://www.trekkerenwerktuig.nl/pictures/cache/nieuwsimg_569_600_scl.jpg

Uusi S-sarja . Muotoilusta voi olla montaa mieltä.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: kuu - 12.10.08 - klo:11:22
http://www.trekkerenwerktuig.nl/pictures/cache/nieuwsimg_569_600_scl.jpg

Uusi S-sarja . Muotoilusta voi olla montaa mieltä.

Tässä ässäläisessähän on lähes kaikki samat osat kuin 8690 Fergussa. Hytti, vaihteisto, hydrauliikka jne. Sulullista mutta totta
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: malanko - 12.10.08 - klo:12:46
http://www.trekkerenwerktuig.nl/pictures/cache/nieuwsimg_569_600_scl.jpg

Uusi S-sarja . Muotoilusta voi olla montaa mieltä.

Tässä ässäläisessähän on lähes kaikki samat osat kuin 8690 Fergussa. Hytti, vaihteisto, hydrauliikka jne. Sulullista mutta totta


Ootko varma tuosta hytistä?
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: masto - 12.10.08 - klo:12:58
Äkkiseltään katsottuna näyttää zetorilta.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: jps - 12.10.08 - klo:13:18

Kai näitä ollut ajossa jo kauan,pakkohan niitä jossakin on testata...

*** No jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin kyllä isännät testaa ne seuraavan kolmen vuoden aikana. Aikanaan oltiin "rakentamassa" Mezzo Valmettia. Kaksi vuotta ja 3000h, sinä aikana siitä hajosi kaikki mahdollinen. Sen jälkeen sillä päästeltiin yli 8000h ilman isompia ongelmia.
Se positiivinen juttu tuossa talkoossa oli, että markkaakaan se ei kustantanu meille, paitsi menetetty työaika.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: lappalainen - 12.10.08 - klo:16:03
http://www.trekkerenwerktuig.nl/pictures/cache/nieuwsimg_569_600_scl.jpg

Uusi S-sarja . Muotoilusta voi olla montaa mieltä.

Tässä ässäläisessähän on lähes kaikki samat osat kuin 8690 Fergussa. Hytti, vaihteisto, hydrauliikka jne. Sulullista mutta totta
taitaa olla sama eturunkoki ,tästähän oli aikanaan kv,ssä juttua ,että s-sarja tuleeki massikka eri pelleillä .
toivottavasti se ei aivan sama, että massikan etumatka jatkuu  :)
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: retku - 12.10.08 - klo:18:18
mitäs massikkaa massikassa on? valmetin moottori suomesta,fendtin laatikko/perä saksasta ja danan etuakseli italiasta.
----

ihan asialliselta se uus  t sarjan portaaton kuullostaa,myös hydrauliikkaan tulossa rutkasti potkua.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: juumassi - 12.10.08 - klo:21:18

Kai näitä ollut ajossa jo kauan,pakkohan niitä jossakin on testata...

*** No jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin kyllä isännät testaa ne seuraavan kolmen vuoden aikana. Aikanaan oltiin "rakentamassa" Mezzo Valmettia. Kaksi vuotta ja 3000h, sinä aikana siitä hajosi kaikki mahdollinen. Sen jälkeen sillä päästeltiin yli 8000h ilman isompia ongelmia.
Se positiivinen juttu tuossa talkoossa oli, että markkaakaan se ei kustantanu meille, paitsi menetetty työaika.

tuo jos mikä on parasta tuotekehitystä
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: SAS - 12.10.08 - klo:21:36
VPS tuleeeeeeeeeeeeeee.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: KJL - 12.10.08 - klo:21:49
VPS tuleeeeeeeeeeeeeee.
Mikä vidun veepeeäs? Onkohan multa jotain menny ohihte? Valtra PerseenSuti?
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: kuu - 12.10.08 - klo:22:10
Mitä järkeä siirtää S-sarjan valmistus Ranskaan? Eikö sinne kannattaisi siirtää koko tuotanto sitten samalla logiikalla.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: juumassi - 12.10.08 - klo:22:13
Mitä järkeä siirtää S-sarjan valmistus Ranskaan? Eikö sinne kannattaisi siirtää koko tuotanto sitten samalla logiikalla.

ei todellakaan kannata
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 13.10.08 - klo:01:53
Mitä järkeä siirtää S-sarjan valmistus Ranskaan? Eikö sinne kannattaisi siirtää koko tuotanto sitten samalla logiikalla.

Helpompi kuskata pelkät valtran pellit MF:n tehtaalle ranskaan, kuin rahdata kaikki MF:n osat valtran tehtaalle koottavaksi.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: RockBull - 16.10.08 - klo:19:05
http://www.trekkerenwerktuig.nl/pictures/cache/nieuwsimg_569_600_scl.jpg

Uusi S-sarja . Muotoilusta voi olla montaa mieltä.

Tässä ässäläisessähän on lähes kaikki samat osat kuin 8690 Fergussa. Hytti, vaihteisto, hydrauliikka jne. Sulullista mutta totta

Verkullahan oli iso S jo kauan sitten. Paljo oon surrannut sellaisella itsekkin.
165 S !!!!
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: SAS - 16.10.08 - klo:19:10
VPS Tuleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.Etkö tosiaan tiedä että se tulee ???????? ;D  KJL:ä on pudonnut
kehityksen kelkasta ja nyt ottaa pannuun.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Henkka - 16.10.08 - klo:19:15
Mitä järkeä siirtää S-sarjan valmistus Ranskaan? Eikö sinne kannattaisi siirtää koko tuotanto sitten samalla logiikalla.

Helpompi kuskata pelkät valtran pellit MF:n tehtaalle ranskaan, kuin rahdata kaikki MF:n osat valtran tehtaalle koottavaksi.
Ja kun tuola suolahdessa vierailin niin se ässän tuotantolinja oli aika pieni ja kokoamisvauhti yks kone viikossa. Eikä siihen linjalla missä t ja n kootaan taida edes ässä mahtua.


Ton portaattoman tulossa kestää kuulemma ,ettei sitä myyntiin tule vähään aikaan. Esitellään vaan ja onkohan taas koppi kiinni niinkun oli sillon pari vuotta si ,kun advance tuli.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: milkboi - 16.10.08 - klo:19:18
VPS tuleeeeeeeeeeeeeee.
valtra povershit
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: KJL - 16.10.08 - klo:21:03
VPS Tuleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...eeeeeeeee.Etkö tosiaan tiedä että se tulee ???????? ;D  KJL:ä on pudonnut
kehityksen kelkasta ja nyt ottaa pannuun.
Jaa... niinkö meinaat? Meinaat, että jos en ehdi jostain tärkeämmästä syystä (joka selviää sullekin varmaan joskus) selata jokaista mönkkäriviestiä ja valtralehteä ja monien muiden lehtien valtrauutisia läpi, niin heti putoo kelkasta ja ottaa pannuun? Pitäiskö muka ottaa? Valtran nettisivuillahan ei tuosta oo tietääkseni ollu mitään...
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: SAS - 16.10.08 - klo:21:40
Vitsi vitsi mutta ihan totta se tulee ja kirjaimet tarkoittavat sanoja:
V....... System Power  Nyt saa jokainen tässä tehtävän elikkä kuka keksii ensimmäisen sanan ja se EI ole Valtra.Tosi helppo.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: jd78 - 16.10.08 - klo:21:44
oisko variable ???
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: kantola - 16.10.08 - klo:21:53
Taitaa olla VSOP....eiku sen olen nähnyt ihan muualla. :D
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: VSOP - 16.10.08 - klo:22:04
Taitaa olla VSOP....eiku sen olen nähnyt ihan muualla. :D
     HEP
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: juumassi - 16.10.08 - klo:22:12
Taitaa olla VSOP....eiku sen olen nähnyt ihan muualla. :D

tuleeko sitä tavaráa useinkin nautittua?
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Make - 16.10.08 - klo:22:44
Silloin harvoin, kun sitä nautitaan pitää olla vähintään XO:ta.  ;)
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: sirkussonni - 17.10.08 - klo:10:28
Saapi nähä vaikka koko maa kalpenis. Mitä ton valtran sivun vaan avasin...
Kalpenee juu, kun valmistuksia siirretään ulkomaille!!!
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: KJL - 17.10.08 - klo:21:38
Vitsi vitsi mutta ihan totta se tulee ja kirjaimet tarkoittavat sanoja:
V....... System Power  Nyt saa jokainen tässä tehtävän elikkä kuka keksii ensimmäisen sanan ja se EI ole Valtra.Tosi helppo.

Niinniin, mut sepäs onki sit veeäspee eikä veepeeäs... niin se arvaus... Variator, vikiperias oli oikeen selitys, tolle variaattorille, että "mechanical power transmission device that can change its gear ratio continuously"

Että siinä on ny sitte sitä mekaanista portaatonta... Mahtaako olla peräti metallihihnavariaattori niinku autotekniikan puolella joskus kehiteltiin. :D
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: jd78 - 17.10.08 - klo:21:46
Vitsi vitsi mutta ihan totta se tulee ja kirjaimet tarkoittavat sanoja:
V....... System Power  Nyt saa jokainen tässä tehtävän elikkä kuka keksii ensimmäisen sanan ja se EI ole Valtra.Tosi helppo.

Niinniin, mut sepäs onki sit veeäspee eikä veepeeäs... niin se arvaus... Variator, vikiperias oli oikeen selitys, tolle variaattorille, että "mechanical power transmission device that can change its gear ratio continuously"

Että siinä on ny sitte sitä mekaanista portaatonta... Mahtaako olla peräti metallihihnavariaattori niinku autotekniikan puolella joskus kehiteltiin. :D
Eiks se ollukkaan se variable ??? muuttuva tms.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Reginan vanki - 17.10.08 - klo:23:48
Vitsi vitsi mutta ihan totta se tulee ja kirjaimet tarkoittavat sanoja:
V....... System Power  Nyt saa jokainen tässä tehtävän elikkä kuka keksii ensimmäisen sanan ja se EI ole Valtra.Tosi helppo.
Vario System Power? ;D
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Cynic - 19.10.08 - klo:10:39
Tämähän on ihan hyvä uutinen, vaikuttaa tosi kiinnostavalta tuo N122, jos siihen saisi ainakin kepittömän vaihteiston. En tarvitse täysin portaatonta, tärkeintä on että pääsee 3 - 20 km/h painamatta kytkintä ja siirtämättä keppiä alueelta toiselle. Bonusta olisi jos pääsee ihan huippunopeuteen asti yhdellä pienellä sähkövivulla ja napeilla.

Nyt Konefoorumilla tuli vertailtua JD 6XXX ja MF 54XX Dyna vaihteistoa ja kyllä Valtralta pitääkin jotain tulla, jotta mielenkiinto säilyy. JD ei pärjää hyttinsä takia yhtään, on kyllä järkyttävän ahdas sekatyöhön, saappaat ei mahdu vierekkäin ovensuusta ulos eikä ergonomia yhtään MF:n tasolla. NH 60X0 sarja jokseenkin kiinnostava, mutta on siinäkin puutteet, kuten kääntymätön tuoli, metsään ja haketukseen.

Kunhan hinta vaan ei karkaa, voisi jopa tehdä hieman "tuotekehitystäkin".
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: kuu - 19.10.08 - klo:10:44
saappaat ei mahdu vierekkäin ovensuusta ulos

Kuka hullu saappaat jalassa tekee konetöitä?
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Cynic - 19.10.08 - klo:11:17
Lainaus
Kuka hullu saappaat jalassa tekee konetöitä?

No kun lenkkarit ovat vähän huonoja metsätyössä, ja se kangas ei oikein tunnu turvalliselta kun sahaa lähellä jalkoja. Lumessa korkeavartinen kenkä on mielestäni parempi. Metsäbootsit vierekkäin ovat yhtä leveät kun JD ovensuu alhaalla, vaikkei sillä tavalla poistutakaan hytistä.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: bouli - 19.10.08 - klo:12:05
saappaat ei mahdu vierekkäin ovensuusta ulos

Kuka hullu saappaat jalassa tekee konetöitä?

Minä en talvella oikein mitään muuta käytäkään kuin lämpövuorellisia saappaita. Ja näillä keleilläkin täytyy pitää varsikengässä villasukkaa tavallisen lisäksi.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: koivumaki - 19.10.08 - klo:12:39

Jos vertaa noita automatisoituja ja portaattomia, niin onko ne nimenomaan ominaisuudet (Mitä ne on? Poljinajo?) jonka vuoksi aito portaaton olisi parempi? Jos automatioitu toimii hyvin, hyötysuhde on hyvä niin mikä ihmeen ongelma siinä sitten on, ainakin siten että se vaikuttaa monelle olevan ihan uskon asia?  ???

--tää oppiriita syntyy siitä,että teoriassa esim.Eccom on taloudellisempi kuin Fendt vario,johtuen useammasta mek.portaasta vaihteistossa.Tällähän on pyritty vähentämään hydrauliikan keskimääräistä osuutta.Ratkaisusta vaan seuraa kääntöpuolena enemmän osia,vaikeampi ohjelma joka hallinnoi vaihteistoa sekä jonkin verran tehontarvetta monilevykytkinten hallintaan.Mikä on sitten combinaatioiden kokonaishyötysuhteiden ero on sitten kinan aihe.Käsittääkseni se on aika pieni.

--kaiken kaikkiaan normaalikäytössä suurin etu portaattomista sekä automaattipikavaihteista saadaan tilanteissa missä työ keskeytyisi 'kepin hämmenykseen'.Liikkeellelähtkin syö energiaa.
--itse ainakin koen automaattivahdon hyväksi esim.kölvöhommissa kun ei riitä kädet ohjauksen ja hydrauliikkahallinnan lisäksi painelemaan pikavaihdenappeja.Äkkitilanteessa traktori hoitaa vaihtamisen alaspäin ja yhdistelmä ei pysähdy
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Henkka - 19.10.08 - klo:16:20
T ja N Valtran vaihteistoehtoina ovat nyt myös 5-portainen powershift Versu sekä Valtran oman kehitystyön tuloksena automaattinen Direct.

Automaattisessa Directissä on neljä nopeusaluetta ja jokaisessa
niissä kaksi tehopiikkiä.
Nopeusalueet ovat A: ajovoimanotto,ryömintä ja yleensä
erittäin vaativat olosuhteet, B:peltoalue 0 – 18 km/h, C: yleis-
alue 0 – 30 km/h ja D: maantieajo.

Valtra mainostaa, että molemmat vaihteistot ovat uskomattoman
helppoja käyttää. Ohjaamossa ei ole yhtään vaihdevipua.
Portaatonta Directä hallitaankyynärnojaan sijoitetulla
vivulla, jolla valitaan haluttu nopeusalue (yksi neljästä), kaasupolkimella
nopeus ja vasemmalla kädellä suunta.Versua komennetaan
kolmella painonapilla.

Directissä ja Versussa hydrauliikka on kuormantunteva,
kuten Advancessa.Vakiotuotto on 115 L/min ja saatavana myös
150 L/min. Muista lisävarusteista mainittakoon heavy duty -
nostolaite ja jarruilla varustettu järeämpi (+140 kg) etuakseli.
Uudet N ja T Versut ja Directit erottaa myös päällepäin.
Konepeitot ja takalokasuojat ovat kokeneet muodonmuutoksen.
T-sarjassa on nyt valurautainen runko ja erillinen
polttoainesäiliö. Uuden rungon ja järeämmän voimansiirron
vuoksi T:n paino on noussut noin 300 kg. N:ssä ja T:ssä entiset
3-portaisella pikavaihteella varustetut Classicit ja HiTechit
säilyvät edelleen valikoimassa.
Versun valmistus alkaa ensi keväänä ja Directin kesällä.
Myynti alkaa jo vuoden alusta.

Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: koivumaki - 19.10.08 - klo:19:53
mikä on tehopiikki?
Kuulostaa ihan hienolta muuten!
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: zetor8045 - 19.10.08 - klo:22:44
JD ei pärjää hyttinsä takia yhtään, on kyllä järkyttävän ahdas sekatyöhön, saappaat ei mahdu vierekkäin ovensuusta ulos eikä ergonomia yhtään MF:n tasolla.
  missäs jonnikan hytissä sä oot käynyt kun mä olen semmonen yli 190cm pitkä ja +100kg ja hyvin pystyypi juoksemaan hytistä kun ratti vaan on pystyssä ja hyttiin pystyy kulkemaan kummasta ovesta vaan mikä on nykyään jo harvinaisuus ja kaikki nappulat ja vivut on paikoillaan  ;D ite en ainakaan oo juuttunut oviaukkoon ja se on paljon se  :D
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Cynic - 20.10.08 - klo:13:39
Tässä (http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Netnyheder/2008/10/17/Trinloes+transmission+til+N-+og+T-serien.htm) on jopa kuvakin uudesta käsinojasta. Aika ruma nuppi, eikös sen ois voinut näyttää vähän erilaiselta, kuten toi hydrauliikka vipu ylhäällä.

Lainaus
missäs jonnikan hytissä sä oot käynyt kun mä olen semmonen yli 190cm pitkä ja +100kg ja hyvin pystyypi juoksemaan hytistä kun ratti vaan on pystyssä ja hyttiin pystyy kulkemaan kummasta ovesta vaan mikä on nykyään jo harvinaisuus ja kaikki nappulat ja vivut on paikoillaan

Makuasia, verrattuna MF:ään Jontikka on jotenkin jälessä nappien ja vipujen sijoittelussa, ja ovikin ahtaampi.  ;) JD on hyvä jos tekee työtä eteenpäin tai vetää jotain, mutta "lähityöskentelyssä" kun pää pyörii ja kädet heiluu niin MF jotenkin käteen sopivampi.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: kaenuunkeisari - 20.10.08 - klo:20:21
Tässä (http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Netnyheder/2008/10/17/Trinloes+transmission+til+N-+og+T-serien.htm) on jopa kuvakin uudesta käsinojasta. Aika ruma nuppi, eikös sen ois voinut näyttää vähän erilaiselta, kuten toi hydrauliikka vipu ylhäällä.

Lainaus
missäs jonnikan hytissä sä oot käynyt kun mä olen semmonen yli 190cm pitkä ja +100kg ja hyvin pystyypi juoksemaan hytistä kun ratti vaan on pystyssä ja hyttiin pystyy kulkemaan kummasta ovesta vaan mikä on nykyään jo harvinaisuus ja kaikki nappulat ja vivut on paikoillaan

Makuasia, verrattuna MF:ään Jontikka on jotenkin jälessä nappien ja vipujen sijoittelussa, ja ovikin ahtaampi.  ;) JD on hyvä jos tekee työtä eteenpäin tai vetää jotain, mutta "lähityöskentelyssä" kun pää pyörii ja kädet heiluu niin MF jotenkin käteen sopivampi.


Sitä vaan voi ihmetellä joidenkin huonoa makua  ;D. Kyllä mua ihmettyttää toi jd kopin ahtaus. Joka kerta on koppiin mahtunut, Liekkös massikan miehillä niin iso maha että ei ennää mahu jd somman ja penkin välliin  ;D
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: zetor8045 - 20.10.08 - klo:20:27
Tässä (http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Netnyheder/2008/10/17/Trinloes+transmission+til+N-+og+T-serien.htm) on jopa kuvakin uudesta käsinojasta. Aika ruma nuppi, eikös sen ois voinut näyttää vähän erilaiselta, kuten toi hydrauliikka vipu ylhäällä.

Lainaus
missäs jonnikan hytissä sä oot käynyt kun mä olen semmonen yli 190cm pitkä ja +100kg ja hyvin pystyypi juoksemaan hytistä kun ratti vaan on pystyssä ja hyttiin pystyy kulkemaan kummasta ovesta vaan mikä on nykyään jo harvinaisuus ja kaikki nappulat ja vivut on paikoillaan

Makuasia, verrattuna MF:ään Jontikka on jotenkin jälessä nappien ja vipujen sijoittelussa, ja ovikin ahtaampi.  ;) JD on hyvä jos tekee työtä eteenpäin tai vetää jotain, mutta "lähityöskentelyssä" kun pää pyörii ja kädet heiluu niin MF jotenkin käteen sopivampi.


Sitä vaan voi ihmetellä joidenkin huonoa makua  ;D. Kyllä mua ihmettyttää toi jd kopin ahtaus. Joka kerta on koppiin mahtunut, Liekkös massikan miehillä niin iso maha että ei ennää mahu jd somman ja penkin välliin  ;D
kyllä jontikassa vaan on parempi ergonomia ainakin mun käteen kun kaikkiin vipstaakeihin ylettyy sormia liikauttamalla ja kyllä tuo jontikka on tuossa lähityöskentelyssä vallan verraton  ;) mutta eipä nuo uudet valtratkaan hullummilta vaikuta mutta ei siellä hytissä millään nakkisormilla pelata kun niitä hytin pikkunappuloita katsoo ???
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: kantola - 20.10.08 - klo:20:41
Tässä (http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Netnyheder/2008/10/17/Trinloes+transmission+til+N-+og+T-serien.htm) on jopa kuvakin uudesta käsinojasta. Aika ruma nuppi, eikös sen ois voinut näyttää vähän erilaiselta, kuten toi hydrauliikka vipu ylhäällä.

Lainaus
missäs jonnikan hytissä sä oot käynyt kun mä olen semmonen yli 190cm pitkä ja +100kg ja hyvin pystyypi juoksemaan hytistä kun ratti vaan on pystyssä ja hyttiin pystyy kulkemaan kummasta ovesta vaan mikä on nykyään jo harvinaisuus ja kaikki nappulat ja vivut on paikoillaan

Makuasia, verrattuna MF:ään Jontikka on jotenkin jälessä nappien ja vipujen sijoittelussa, ja ovikin ahtaampi.  ;) JD on hyvä jos tekee työtä eteenpäin tai vetää jotain, mutta "lähityöskentelyssä" kun pää pyörii ja kädet heiluu niin MF jotenkin käteen sopivampi.


Sitä vaan voi ihmetellä joidenkin huonoa makua  ;D. Kyllä mua ihmettyttää toi jd kopin ahtaus. Joka kerta on koppiin mahtunut, Liekkös massikan miehillä niin iso maha että ei ennää mahu jd somman ja penkin välliin  ;D
kyllä jontikassa vaan on parempi ergonomia ainakin mun käteen kun kaikkiin vipstaakeihin ylettyy sormia liikauttamalla ja kyllä tuo jontikka on tuossa lähityöskentelyssä vallan verraton  ;) mutta eipä nuo uudet valtratkaan hullummilta vaikuta mutta ei siellä hytissä millään nakkisormilla pelata kun niitä hytin pikkunappuloita katsoo ???
Minä olen kyllä nähnyt erilaisia "nakkisormia" harvesterien hyteissä. Siellä(kään) nappeja ja vipstaakeja ei ole koolla pilattu, mutta kummasti tavaraa syntyy kun rutiinit oppii.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: zetor8045 - 20.10.08 - klo:20:47
Tässä (http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Netnyheder/2008/10/17/Trinloes+transmission+til+N-+og+T-serien.htm) on jopa kuvakin uudesta käsinojasta. Aika ruma nuppi, eikös sen ois voinut näyttää vähän erilaiselta, kuten toi hydrauliikka vipu ylhäällä.

Lainaus
missäs jonnikan hytissä sä oot käynyt kun mä olen semmonen yli 190cm pitkä ja +100kg ja hyvin pystyypi juoksemaan hytistä kun ratti vaan on pystyssä ja hyttiin pystyy kulkemaan kummasta ovesta vaan mikä on nykyään jo harvinaisuus ja kaikki nappulat ja vivut on paikoillaan

Makuasia, verrattuna MF:ään Jontikka on jotenkin jälessä nappien ja vipujen sijoittelussa, ja ovikin ahtaampi.  ;) JD on hyvä jos tekee työtä eteenpäin tai vetää jotain, mutta "lähityöskentelyssä" kun pää pyörii ja kädet heiluu niin MF jotenkin käteen sopivampi.


Sitä vaan voi ihmetellä joidenkin huonoa makua  ;D. Kyllä mua ihmettyttää toi jd kopin ahtaus. Joka kerta on koppiin mahtunut, Liekkös massikan miehillä niin iso maha että ei ennää mahu jd somman ja penkin välliin  ;D
kyllä jontikassa vaan on parempi ergonomia ainakin mun käteen kun kaikkiin vipstaakeihin ylettyy sormia liikauttamalla ja kyllä tuo jontikka on tuossa lähityöskentelyssä vallan verraton  ;) mutta eipä nuo uudet valtratkaan hullummilta vaikuta mutta ei siellä hytissä millään nakkisormilla pelata kun niitä hytin pikkunappuloita katsoo ???
Minä olen kyllä nähnyt erilaisia "nakkisormia" harvesterien hyteissä. Siellä(kään) nappeja ja vipstaakeja ei ole koolla pilattu, mutta kummasti tavaraa syntyy kun rutiinit oppii.
juu mutta traktoriin kun tulee usein kiivettyä jopa hanskatkin kädessä niin mitenkä mahtaa käydä
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: kaenuunkeisari - 20.10.08 - klo:20:52
Kuka hullu ajjaa rukkaset keässä traktorilla. Aena ne on kopin lattialle heitetty. Ei sitä emäntääkään ohjailla hansikkaat käessä. Vae miten lie muualla suomessa
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: kaju - 20.10.08 - klo:20:53
Kyllä traktoriin tulee kiivettyä hanskat kädessä mut ei tule ajettua. Mä jätän hanskat ovenripaan ku alan ajaan.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: kantola - 20.10.08 - klo:20:55
Tässä (http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Netnyheder/2008/10/17/Trinloes+transmission+til+N-+og+T-serien.htm) on jopa kuvakin uudesta käsinojasta. Aika ruma nuppi, eikös sen ois voinut näyttää vähän erilaiselta, kuten toi hydrauliikka vipu ylhäällä.

Lainaus
missäs jonnikan hytissä sä oot käynyt kun mä olen semmonen yli 190cm pitkä ja +100kg ja hyvin pystyypi juoksemaan hytistä kun ratti vaan on pystyssä ja hyttiin pystyy kulkemaan kummasta ovesta vaan mikä on nykyään jo harvinaisuus ja kaikki nappulat ja vivut on paikoillaan

Makuasia, verrattuna MF:ään Jontikka on jotenkin jälessä nappien ja vipujen sijoittelussa, ja ovikin ahtaampi.  ;) JD on hyvä jos tekee työtä eteenpäin tai vetää jotain, mutta "lähityöskentelyssä" kun pää pyörii ja kädet heiluu niin MF jotenkin käteen sopivampi.


Sitä vaan voi ihmetellä joidenkin huonoa makua  ;D. Kyllä mua ihmettyttää toi jd kopin ahtaus. Joka kerta on koppiin mahtunut, Liekkös massikan miehillä niin iso maha että ei ennää mahu jd somman ja penkin välliin  ;D
kyllä jontikassa vaan on parempi ergonomia ainakin mun käteen kun kaikkiin vipstaakeihin ylettyy sormia liikauttamalla ja kyllä tuo jontikka on tuossa lähityöskentelyssä vallan verraton  ;) mutta eipä nuo uudet valtratkaan hullummilta vaikuta mutta ei siellä hytissä millään nakkisormilla pelata kun niitä hytin pikkunappuloita katsoo ???
Minä olen kyllä nähnyt erilaisia "nakkisormia" harvesterien hyteissä. Siellä(kään) nappeja ja vipstaakeja ei ole koolla pilattu, mutta kummasti tavaraa syntyy kun rutiinit oppii.
juu mutta traktoriin kun tulee usein kiivettyä jopa hanskatkin kädessä niin mitenkä mahtaa käydä

Ei auta kuin mennä Työkaluässään ja ostaa IKH:n ykkösartikkeli, kinnasmallin vipukatkaisija. Ja taas mennään, näppylöillä tai ilman. ;D
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Shrek - 20.10.08 - klo:21:01
Tämähän on ihan hyvä uutinen, vaikuttaa tosi kiinnostavalta tuo N122, jos siihen saisi ainakin kepittömän vaihteiston. En tarvitse täysin portaatonta, tärkeintä on että pääsee 3 - 20 km/h painamatta kytkintä ja siirtämättä keppiä alueelta toiselle. Bonusta olisi jos pääsee ihan huippunopeuteen asti yhdellä pienellä sähkövivulla ja napeilla.

Kuinka paljon tuollainen tuo lisäarvoa tehtyyn työhön? Paljonko rehun laatu paranee tai viljasadon määrä kasvaa jos "pääsee 3 - 20 km/h painamatta kytkintä"? Tai jos urakoi niin paljonko voi tuntiveloitusta nostaa jos rakvaattorissa on portaaton vaihteisto? Tottakai seon helppo ja mukava tehdä töitä, jos automatiikka hoitaa kaiken, mutta saako siihen sijoitetun rahan takaisin? Eikö investoinneissa pitäisi olla tärkein kriteeri panos/tuottosuhde eikä joku muu? Ajattelin vain että kun puhutaan koneitten nousseista hinnoista, niin maksetaanko näissä työkaluissa sellaisita ominaisuuksista jotka eivät koskaan tuo niihin laitettua rahaa takaisin?  En ole synkronoimattoman laatikon kannattaja, mutta missä menee raja kuinka hienoa tekniikkaa kannattaa maatilan töihin ostaa, noinniinkuin riittävän pitkän pippelin omistajana?  ??? :P
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Cynic - 20.10.08 - klo:21:20
Lainaus
Kuinka paljon tuollainen tuo lisäarvoa tehtyyn työhön?

Rahallisesti ei yhtään, mutta paljon mukavampaa se on, kun kaikki on kunnossa. Pelto tuntee ainoastaan traktorin painon ja lehmä rehun puhtauden ja laadun. Mutta elämä on liian lyhyt siihen että kiduttaa itseään läpi jokaisen päivän, vaikkapa Belaruksella tai 70-luvun Zetorilla. Tai miksei hevosella? Miksi ylipäätänsä teen työtä, ei viimeisessä liivissä ole taskuja...
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: SAS - 20.10.08 - klo:21:25
Onpa mahtavat mallit,huomenna soitan myyntimiehelle ja räätälöidään uusi versus tai di vaikka tuossa vanhassa on tunteja
huimat 300. ;D
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: kuu - 20.10.08 - klo:21:26
Koneen työteho ei mukavuuksista kasva vaan kuskin. Saattaa jäädä joku iso remontti väliin, kun säilyy tarkkaavaisuus pitkänkin päivän.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: ss3 - 20.10.08 - klo:22:17
"Tuki hakemuksesta" en ole löytänyt saraketta tai direktiiviä joka kieltäisi tekemästä kyseisiä töitä vanhenmilla koneilla.Tuen suuruuteen ei vaikuta koneiden ikä. 110€ ohran hinnalla ei kyllä yksikään raputon tai vieteri kone hinta näytä laskukoneen näytöllä plussa Tai mitä sen on väliä maataloudella kun  ;D menee hyvin
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: bdr-529 - 20.10.08 - klo:22:36
Koneen työteho ei mukavuuksista kasva vaan kuskin. Saattaa jäädä joku iso remontti väliin, kun säilyy tarkkaavaisuus pitkänkin päivän.
[/quote
Ne remontit niis mukavuuksis ei oo tosin isoja mutta sitäkin hinnakkaampia.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: renki68 - 20.10.08 - klo:23:03

Sitä vaan voi ihmetellä joidenkin huonoa makua  ;D. Kyllä mua ihmettyttää toi jd kopin ahtaus. Joka kerta on koppiin mahtunut, Liekkös massikan miehillä niin iso maha että ei ennää mahu jd somman ja penkin välliin  ;D

Maulla ei ole tuon asian kans mitään tekemistä. Verkumiehillä on niin valtava ego ettei ne sen kans mihinkään JD:n hyttiin sovi. Massikka heille olla pitää vaikka henki menis. ;)
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: zetor8045 - 20.10.08 - klo:23:06
eikös tää maatalous rupee olemaan semmonen kallis harrastus vaan niin täytyyhän se golffissakin olla parhaat välineet niin miksi ei maataloudessakin  :D
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: KJL - 20.10.08 - klo:23:41

Sitä vaan voi ihmetellä joidenkin huonoa makua  ;D. Kyllä mua ihmettyttää toi jd kopin ahtaus. Joka kerta on koppiin mahtunut, Liekkös massikan miehillä niin iso maha että ei ennää mahu jd somman ja penkin välliin  ;D

Maulla ei ole tuon asian kans mitään tekemistä. Verkumiehillä on niin valtava ego ettei ne sen kans mihinkään JD:n hyttiin sovi. Massikka heille olla pitää vaikka henki menis. ;)
Juuri näin... Massikka ei oo vain uskonto vaan myös elämäntapa.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Make - 21.10.08 - klo:07:12

Kuinka paljon tuollainen tuo lisäarvoa tehtyyn työhön? Paljonko rehun laatu paranee tai viljasadon määrä kasvaa jos "pääsee 3 - 20 km/h painamatta kytkintä"? Tai jos urakoi niin paljonko voi tuntiveloitusta nostaa jos rakvaattorissa on portaaton vaihteisto? Tottakai seon helppo ja mukava tehdä töitä, jos automatiikka hoitaa kaiken, mutta saako siihen sijoitetun rahan takaisin? Eikö investoinneissa pitäisi olla tärkein kriteeri panos/tuottosuhde eikä joku muu? Ajattelin vain että kun puhutaan koneitten nousseista hinnoista, niin maksetaanko näissä työkaluissa sellaisita ominaisuuksista jotka eivät koskaan tuo niihin laitettua rahaa takaisin?  En ole synkronoimattoman laatikon kannattaja, mutta missä menee raja kuinka hienoa tekniikkaa kannattaa maatilan töihin ostaa, noinniinkuin riittävän pitkän pippelin omistajana?  ??? :P
Lisää se työsaavutusta, jos kokoajan voi ajaa optiminopeudella. Keppilaatikolla ei tule vaihdettua isompaa vaihdetta, jos vaikka karheessa on välillä ohuempi kohta.
Apukuskeja on helpompi saada ajanmukaisiin koneisiin ja yksinkertaisessa työssä ja siirroissa portaattoman ajo on helpompi opettaa.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Shrek - 21.10.08 - klo:08:01

Kuinka paljon tuollainen tuo lisäarvoa tehtyyn työhön? Paljonko rehun laatu paranee tai viljasadon määrä kasvaa jos "pääsee 3 - 20 km/h painamatta kytkintä"? Tai jos urakoi niin paljonko voi tuntiveloitusta nostaa jos rakvaattorissa on portaaton vaihteisto? Tottakai seon helppo ja mukava tehdä töitä, jos automatiikka hoitaa kaiken, mutta saako siihen sijoitetun rahan takaisin? Eikö investoinneissa pitäisi olla tärkein kriteeri panos/tuottosuhde eikä joku muu? Ajattelin vain että kun puhutaan koneitten nousseista hinnoista, niin maksetaanko näissä työkaluissa sellaisita ominaisuuksista jotka eivät koskaan tuo niihin laitettua rahaa takaisin?  En ole synkronoimattoman laatikon kannattaja, mutta missä menee raja kuinka hienoa tekniikkaa kannattaa maatilan töihin ostaa, noinniinkuin riittävän pitkän pippelin omistajana?  ??? :P
Lisää se työsaavutusta, jos kokoajan voi ajaa optiminopeudella. Keppilaatikolla ei tule vaihdettua isompaa vaihdetta, jos vaikka karheessa on välillä ohuempi kohta.
Apukuskeja on helpompi saada ajanmukaisiin koneisiin ja yksinkertaisessa työssä ja siirroissa portaattoman ajo on helpompi opettaa.

Jos automaattilaatikon lisähinta on 10000€ niin monessako vuodessa se on maksanut itsensä takaisin parempana työtehona?
Vai onko sillä mitään merkitystä? Minusta 10 000€ on paljon rahaa, varsinkin jos se tipahtaa taskusta, mutta koneinvestoinneissa se laitetaan menemään monesti varsin
kevein perustein.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Cynic - 21.10.08 - klo:08:22
Lainaus
Jos automaattilaatikon lisähinta on 10000€ niin monessako vuodessa se on maksanut itsensä takaisin parempana työtehona?

Pyyntihinta ei ole sama kuin ostohinta, ja tuo numero oli uutisten ehdotus hintaeroksi Direct malliin. Samalla tavalla Nokian kännykkä maksoi 20000 mk 80-luvun lopussa. Kilpailu ratkaisee, MF Dyna maksaa alle 60k€, ei Valmet ole sen parempi. Eihän ketään pakoteta ostamaan, ja tuskin suostuisin itsekään maksamaan ylihintaa. 80-luvulla traktorit maksoivat murto-osan tämän päivän hinnoista; miksi porukka kuitenkin on ostanut uutta? 70-luvulla vielä halvemmat, miksi ne ovat kohta poissa liikenteestä? Pitääkö aina olla sitä uusinta uutta?

Kehitys menee eteenpäin, joka malli on ollut hieman entistä parempi. Minun traktoritarpeeni voidaan tyydyttää n 20 k€ traktorilla, mutta kyllä töihin meno on vähemmän vastenmielistä kun kalusto on uutta ja vastaa toiveita, ei sen välttämättä tartte olla Valmet. Nyt vain Valmetilta on tullut vaihtoehto, koska en suostu maksamaan Valtran hintaa kun sen tekniikka on ollut kiviaikainen, vrt Dyna jonka saa halvemmalla. Jos kuitenkin suostuisin eri syistä vaihtamaan tähän traktoriluokkaan, pitää sitten sillä rahalla saada "kaikki" nykypäivän standardien mukaan, myös nopeuden sopeuttamismahdollisuutta ilman kykintä.

Ja uusi traktori on maksanut itsensä takaisin heti pihaan tultua. Psykologiaa ei voi hinnoitella. Jotkut laittaa rahansa viinaan, tupakkaan, autostereoihin ja jotkut sitten ostaa koneita...
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: RockBull - 21.10.08 - klo:08:37
En nyt viitsi lainata ketään mutta hoi?
Lienee käytettynäkin arvokkaampi kuin periteinen?
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Shrek - 21.10.08 - klo:09:55


Pyyntihinta ei ole sama kuin ostohinta, ja tuo numero oli uutisten ehdotus hintaeroksi Direct malliin. Samalla tavalla Nokian kännykkä maksoi 20000 mk 80-luvun lopussa. Kilpailu ratkaisee, MF Dyna maksaa alle 60k€, ei Valmet ole sen parempi. Eihän ketään pakoteta ostamaan, ja tuskin suostuisin itsekään maksamaan ylihintaa. 80-luvulla traktorit maksoivat murto-osan tämän päivän hinnoista; miksi porukka kuitenkin on ostanut uutta? 70-luvulla vielä halvemmat, miksi ne ovat kohta poissa liikenteestä? Pitääkö aina olla sitä uusinta uutta?

Kehitys menee eteenpäin, joka malli on ollut hieman entistä parempi. Minun traktoritarpeeni voidaan tyydyttää n 20 k€ traktorilla, mutta kyllä töihin meno on vähemmän vastenmielistä kun kalusto on uutta ja vastaa toiveita, ei sen välttämättä tartte olla Valmet. Nyt vain Valmetilta on tullut vaihtoehto, koska en suostu maksamaan Valtran hintaa kun sen tekniikka on ollut kiviaikainen, vrt Dyna jonka saa halvemmalla. Jos kuitenkin suostuisin eri syistä vaihtamaan tähän traktoriluokkaan, pitää sitten sillä rahalla saada "kaikki" nykypäivän standardien mukaan, myös nopeuden sopeuttamismahdollisuutta ilman kykintä.

Ja uusi traktori on maksanut itsensä takaisin heti pihaan tultua. Psykologiaa ei voi hinnoitella. Jotkut laittaa rahansa viinaan, tupakkaan, autostereoihin ja jotkut sitten ostaa koneita...

No tuo oli ainakin rehellisesti sanottu  :) Ei minulla ollut tarkoitus ketään arvostella, vain keskustella siitä ostetaanko työkone taloudellisilla perusteilla vai kuinka paljon vaikuttaa juuri nuo psykologiset syyt. Kunhan hankintaa tehdessään ymmärtää investoinnin vaikutukset kannattavuuteen, suuntaan ja toiseen. Myyntipuheissa monesti kehutaan koneen ominaisuuksien vaikutusta työn tehokuuteen mutta sen osoittaminen laskennallisesti onkin vaikeampaa. Itselläni on noin 50k€ traktori ja senkin hankinta on perusteltu teknisillä ominaisuuksilla. Talouspuolen osoittaminen on vaikeaa, mutta psykologisilla syillä ei ole mitä osuutta siihen investointiin.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: kuu - 21.10.08 - klo:10:28
Tottakai kannattaa ostaa kaikilla varusteilla. Saahan ne lisäeurot takaisin sitten vaihdettaessa.

Jos oikein yrittää säästää ja jättää kaikki lisävarusteet kauppaan, niin voipi olla ettei ole vaihdettaessa enää mitään arvoa tällaisella karvalakilla
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: Tiimo - 21.10.08 - klo:12:34
Tulihan se tänään VALTRA TEAM-lehti. kovin oli selitelty kuinka hienoa ja uutta tekniikkaa heillä on.
OSTA VALTRA-1980/1990 luvun tekniikkaa JO TÄNÄÄN.
Old timer Valmet H800.Tai joku muu F.. edelläkävijä.
Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: KJL - 24.10.08 - klo:22:05
Keppilaatikolla ei tule vaihdettua isompaa vaihdetta, jos vaikka karheessa on välillä ohuempi kohta.
Ai ei vai? Kyl mä pökkään dynashiftista isompaa, jos ei satu oleen jo suurin päällä muutenki.

Otsikko: Vs: 11 Päivää
Kirjoitti: juumassi - 24.10.08 - klo:22:16
Tulihan se tänään VALTRA TEAM-lehti. kovin oli selitelty kuinka hienoa ja uutta tekniikkaa heillä on.
OSTA VALTRA-1980/1990 luvun tekniikkaa JO TÄNÄÄN.
Old timer Valmet H800.Tai joku muu F.. edelläkävijä.

ihme kyllä et monta kertaa se 80 ja 90 luvun tekniikka on parempaa kuin 2000-luvun hilavitkuttimet.
siis toimintavarmempaa.