Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: jeep - 20.12.13 - klo:12:02
-
Vaan mitä tilalle. Ilmeisesti Italian ja Espanjan helmiä ;D Hyvin nuo vanhatkin ovat toimineet Suomen oloissa, vaan kun ne eivät taida olla niin trendikkään näköisiä. Eihän sillä ole mitään väliä vaikka uudet hyytyis pakkasella, kunhan ovat uutta :D ;D ;D
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288634507388.html
Ja rahaa riittää... ???
-
Onki jo aika päästä viimisistäki neuvostohapatuksista erroon... 8)
-
Taitaa vaan olla että huippunopeus ei riitä nuissa tulevaisuuteen enää? 140km/h on melko vähän huippunopeutta kun vr:n tavoite on varmaan lähempänä 200km/h.
-
jos ruski osaa jotahi tehdä, niin veturin. nämä italian ihmeet kun ovat taas sellaisia perkeleitä, jotta jos lappiin luvataan hiukan pakkasta, niin jo helssinkin ratapihalla on makarooni jäässä. vaikka olis lämmintäkin.
-
Taitaa vaan olla että huippunopeus ei riitä nuissa tulevaisuuteen enää? 140km/h on melko vähän huippunopeutta kun vr:n tavoite on varmaan lähempänä 200km/h.
No se tarkoittaa sitten sitä, että osa linjoista siirtyy näille nopeille linjoille ja pienet pysähdykset jää pois väliltä, eihän sitä muuten saada kunnolla kulkeen jos joka kaupungissa pysähdytään 8)
Se on sitten jotenki niin, että Rovaniemi, Oulu, Tampere, Helsinki, kahdella väli pysähdyksellä hurautetaan menemään ;D
-
jos ruski osaa jotahi tehdä, niin veturin. nämä italian ihmeet kun ovat taas sellaisia perkeleitä, jotta jos lappiin luvataan hiukan pakkasta, niin jo helssinkin ratapihalla on makarooni jäässä. vaikka olis lämmintäkin.
Kyse ei ole niinkään siitä, missä junat on tehty, kuin siitä, millaisia on tilattu. On totta että Pendolino pysähtyy, kun oven väliin menee lunta eikä ovi sulkeudu. Onko se sitten italialaisten vika, että uusien määräysten mukaan juna ei saa lähteä liikkeelle, jos yksikin ovi on raollaan. Vanhoihin juniin on voinut nousta kyytiin vauhdissa ja vauhdissa niistä on hypätty poiskin. Entinen luokkakaverini menehtyi tällaisen hypyn seurauksena.
Aika ison osan Pendoliin0jen syyksi sälytetyistä ongelmista selittää myös huonokuntoinen, kokonaan suomalaisvalmisteinen rataverkko, jota ei ole suunniteltu nykyaikaisille suurnopeusjunille eikä sitä ole riittävästi kunnostettu.
Kun Allegro alkoi liikennöidä Helsingistä Pietariin, se ajoi ainakin aluksi kovempaa Venäjän puolella, koska Suomessa rataverkosto ei ollut siinä kunnossa, että nopeutta olisi voinut nostaa entisen Tolstoi-tason yläpuolelle. Suomessa huiput jäivät 140:een, kun Venään puolella laitettiin 200 rikki. Italialaisten vika varmaan tämäkin.
Suomalaiset keittävät sellua, valavat raudasta harkkoja ja tuntevat ylemmyydentuntoa, kun meillä osataan tämä haitekki. Italiassa tekevät sitä raudasta junia ja myyvät niitä ympäri maailmaa.
-
jos ruski osaa jotahi tehdä, niin veturin. nämä italian ihmeet kun ovat taas sellaisia perkeleitä, jotta jos lappiin luvataan hiukan pakkasta, niin jo helssinkin ratapihalla on makarooni jäässä. vaikka olis lämmintäkin.
Kyse ei ole niinkään siitä, missä junat on tehty, kuin siitä, millaisia on tilattu. On totta että Pendolino pysähtyy, kun oven väliin menee lunta eikä ovi sulkeudu. Onko se sitten italialaisten vika, että uusien määräysten mukaan juna ei saa lähteä liikkeelle, jos yksikin ovi on raollaan. Vanhoihin juniin on voinut nousta kyytiin vauhdissa ja vauhdissa niistä on hypätty poiskin. Entinen luokkakaverini menehtyi tällaisen hypyn seurauksena.
Aika ison osan Pendoliin0jen syyksi sälytetyistä ongelmista selittää myös huonokuntoinen, kokonaan suomalaisvalmisteinen rataverkko, jota ei ole suunniteltu nykyaikaisille suurnopeusjunille eikä sitä ole riittävästi kunnostettu.
Kun Allegro alkoi liikennöidä Helsingistä Pietariin, se ajoi ainakin aluksi kovempaa Venäjän puolella, koska Suomessa rataverkosto ei ollut siinä kunnossa, että nopeutta olisi voinut nostaa entisen Tolstoi-tason yläpuolelle. Suomessa huiput jäivät 140:een, kun Venään puolella laitettiin 200 rikki. Italialaisten vika varmaan tämäkin.
Suomalaiset keittävät sellua, valavat raudasta harkkoja ja tuntevat ylemmyydentuntoa, kun meillä osataan tämä haitekki. Italiassa tekevät sitä raudasta junia ja myyvät niitä ympäri maailmaa.
totta tuokin, kuitenkin olen parin vuoden aikana ollut pendon kyydissä, kun se on halvaantunut asemien välille. kulku vaan loppu ja konnari totes tilanteen. viimme keväänä jäätiin siperian sudella asemalle. konnari totes taas tilanteen; sinne on pendo halvaantunut välille. ei päästä jatkamaan.
-
Siemensin veturit tulee kaalihäkkien tilalle. Juuret menee vissiinki Belgiaan...
-
jos ruski osaa jotahi tehdä, niin veturin. nämä italian ihmeet kun ovat taas sellaisia perkeleitä, jotta jos lappiin luvataan hiukan pakkasta, niin jo helssinkin ratapihalla on makarooni jäässä. vaikka olis lämmintäkin.
Kyse ei ole niinkään siitä, missä junat on tehty, kuin siitä, millaisia on tilattu. On totta että Pendolino pysähtyy, kun oven väliin menee lunta eikä ovi sulkeudu. Onko se sitten italialaisten vika, että uusien määräysten mukaan juna ei saa lähteä liikkeelle, jos yksikin ovi on raollaan. Vanhoihin juniin on voinut nousta kyytiin vauhdissa ja vauhdissa niistä on hypätty poiskin. Entinen luokkakaverini menehtyi tällaisen hypyn seurauksena.
Aika ison osan Pendoliin0jen syyksi sälytetyistä ongelmista selittää myös huonokuntoinen, kokonaan suomalaisvalmisteinen rataverkko, jota ei ole suunniteltu nykyaikaisille suurnopeusjunille eikä sitä ole riittävästi kunnostettu.
Kun Allegro alkoi liikennöidä Helsingistä Pietariin, se ajoi ainakin aluksi kovempaa Venäjän puolella, koska Suomessa rataverkosto ei ollut siinä kunnossa, että nopeutta olisi voinut nostaa entisen Tolstoi-tason yläpuolelle. Suomessa huiput jäivät 140:een, kun Venään puolella laitettiin 200 rikki. Italialaisten vika varmaan tämäkin.
Suomalaiset keittävät sellua, valavat raudasta harkkoja ja tuntevat ylemmyydentuntoa, kun meillä osataan tämä haitekki. Italiassa tekevät sitä raudasta junia ja myyvät niitä ympäri maailmaa.
totta tuokin, kuitenkin olen parin vuoden aikana ollut pendon kyydissä, kun se on halvaantunut asemien välille. kulku vaan loppu ja konnari totes tilanteen. viimme keväänä jäätiin siperian sudella asemalle. konnari totes taas tilanteen; sinne on pendo halvaantunut välille. ei päästä jatkamaan.
Kylä, kyllä, mutta kertoiko se konnari syynkin, miksi se Pendolino halvaantui? Kun Ferrari jää pohjastaan kiinni talviselle mökkitielle, niin Lada Nivan kuljettaja siellä takana ilmoittaa, että nyt tuo makarooni hyyty tuohon eteen. Kyse ei ole kuitenkaan siitä, etteikö Ferrari osaisi valmistaa Nivan kaltaisia laatuvaunuja, vaan siitä, että joku on tilannut Ferrarin eikä ymmärtänyt, että se vaatii veroisensa tien.
Aina, kun näitä Pendolinoja haukutaan, jätetään myös kertomatta, minkä merkkisiä olisivat ne yli 200 km/h kulkevat, kallistuvakoriset ja turvallisuus- ym. direktiivien mukaiset junat, jotka toimisivat luotettavasti kaikilla radoilla, kaikissa keliolosuhteissa. Ja mistä niitä saisi ostaa?
-
jos ruski osaa jotahi tehdä, niin veturin. nämä italian ihmeet kun ovat taas sellaisia perkeleitä, jotta jos lappiin luvataan hiukan pakkasta, niin jo helssinkin ratapihalla on makarooni jäässä. vaikka olis lämmintäkin.
Kyse ei ole niinkään siitä, missä junat on tehty, kuin siitä, millaisia on tilattu. On totta että Pendolino pysähtyy, kun oven väliin menee lunta eikä ovi sulkeudu. Onko se sitten italialaisten vika, että uusien määräysten mukaan juna ei saa lähteä liikkeelle, jos yksikin ovi on raollaan. Vanhoihin juniin on voinut nousta kyytiin vauhdissa ja vauhdissa niistä on hypätty poiskin. Entinen luokkakaverini menehtyi tällaisen hypyn seurauksena.
Aika ison osan Pendoliin0jen syyksi sälytetyistä ongelmista selittää myös huonokuntoinen, kokonaan suomalaisvalmisteinen rataverkko, jota ei ole suunniteltu nykyaikaisille suurnopeusjunille eikä sitä ole riittävästi kunnostettu.
Kun Allegro alkoi liikennöidä Helsingistä Pietariin, se ajoi ainakin aluksi kovempaa Venäjän puolella, koska Suomessa rataverkosto ei ollut siinä kunnossa, että nopeutta olisi voinut nostaa entisen Tolstoi-tason yläpuolelle. Suomessa huiput jäivät 140:een, kun Venään puolella laitettiin 200 rikki. Italialaisten vika varmaan tämäkin.
Suomalaiset keittävät sellua, valavat raudasta harkkoja ja tuntevat ylemmyydentuntoa, kun meillä osataan tämä haitekki. Italiassa tekevät sitä raudasta junia ja myyvät niitä ympäri maailmaa.
totta tuokin, kuitenkin olen parin vuoden aikana ollut pendon kyydissä, kun se on halvaantunut asemien välille. kulku vaan loppu ja konnari totes tilanteen. viimme keväänä jäätiin siperian sudella asemalle. konnari totes taas tilanteen; sinne on pendo halvaantunut välille. ei päästä jatkamaan.
Kylä, kyllä, mutta kertoiko se konnari syynkin, miksi se Pendolino halvaantui? Kun Ferrari jää pohjastaan kiinni talviselle mökkitielle, niin Lada Nivan kuljettaja siellä takana ilmoittaa, että nyt tuo makarooni hyyty tuohon eteen. Kyse ei ole kuitenkaan siitä, etteikö Ferrari osaisi valmistaa Nivan kaltaisia laatuvaunuja, vaan siitä, että joku on tilannut Ferrarin eikä ymmärtänyt, että se vaatii veroisensa tien.
Aina, kun näitä Pendolinoja haukutaan, jätetään myös kertomatta, minkä merkkisiä olisivat ne yli 200 km/h kulkevat, kallistuvakoriset ja turvallisuus- ym. direktiivien mukaiset junat, jotka toimisivat luotettavasti kaikilla radoilla, kaikissa keliolosuhteissa. Ja mistä niitä saisi ostaa?
siis väitätkö, jotta nuo pendot vaan vierastavat näitä meidän, no kieltämättä hiukan vaihtelevassa kunnossa olevia ratoja ::).
minä kyllä laittaisin osan noita hyytymisistä lumipöpperön ja pakkasenkin piikkiin.
ryssän kulkineet kun ovat tehty siperian olosuhteisiin, niin nämä meidän talvet ovat niillen vähän niin kuin välimeren ilmastoa.
italian tekniikkaa ei ehken riittävästi testattu täällä pohjoisessa. vielä.
-
Viime vuodelta, Suomen talvisäätä.
http://yle.fi/uutiset/siperian_saata_luvassa_eurooppaan_-_suomessa_talven_pakkasennatys/5053990
Paljon vaaditaan veturilta ::)
-
Venäjällä ei veturit hyydy, oli keli mikä hyvänsä ;D
-
Eiks' se ollut niin että jos Turusta ja Helsingistä lähtee Pendolino samaan aikaan, niin ne kohtaavat toisensa todennäköisimmin Pasilan konepajalla. ;D
-
Venäjällä ei veturit hyydy, oli keli mikä hyvänsä ;D
http://www.youtube.com/watch?v=CY3AcSYRyDo
-
Venäjällä ei veturit hyydy, oli keli mikä hyvänsä ;D
http://www.youtube.com/watch?v=CY3AcSYRyDo
En ihan saanu selvää, mutta ei varmaan ollu bendoliino ;D ;D ;D
-
Eiks' se ollut niin että jos Turusta ja Helsingistä lähtee Pendolino samaan aikaan, niin ne kohtaavat toisensa todennäköisimmin Pasilan konepajalla. ;D
Ehkä kesällä Toijalassa :)
-
jos ruski osaa jotahi tehdä, niin veturin. nämä italian ihmeet kun ovat taas sellaisia perkeleitä, jotta jos lappiin luvataan hiukan pakkasta, niin jo helssinkin ratapihalla on makarooni jäässä. vaikka olis lämmintäkin.
Kyse ei ole niinkään siitä, missä junat on tehty, kuin siitä, millaisia on tilattu. On totta että Pendolino pysähtyy, kun oven väliin menee lunta eikä ovi sulkeudu. Onko se sitten italialaisten vika, että uusien määräysten mukaan juna ei saa lähteä liikkeelle, jos yksikin ovi on raollaan. Vanhoihin juniin on voinut nousta kyytiin vauhdissa ja vauhdissa niistä on hypätty poiskin. Entinen luokkakaverini menehtyi tällaisen hypyn seurauksena.
Aika ison osan Pendoliin0jen syyksi sälytetyistä ongelmista selittää myös huonokuntoinen, kokonaan suomalaisvalmisteinen rataverkko, jota ei ole suunniteltu nykyaikaisille suurnopeusjunille eikä sitä ole riittävästi kunnostettu.
Kun Allegro alkoi liikennöidä Helsingistä Pietariin, se ajoi ainakin aluksi kovempaa Venäjän puolella, koska Suomessa rataverkosto ei ollut siinä kunnossa, että nopeutta olisi voinut nostaa entisen Tolstoi-tason yläpuolelle. Suomessa huiput jäivät 140:een, kun Venään puolella laitettiin 200 rikki. Italialaisten vika varmaan tämäkin.
Suomalaiset keittävät sellua, valavat raudasta harkkoja ja tuntevat ylemmyydentuntoa, kun meillä osataan tämä haitekki. Italiassa tekevät sitä raudasta junia ja myyvät niitä ympäri maailmaa.
totta tuokin, kuitenkin olen parin vuoden aikana ollut pendon kyydissä, kun se on halvaantunut asemien välille. kulku vaan loppu ja konnari totes tilanteen. viimme keväänä jäätiin siperian sudella asemalle. konnari totes taas tilanteen; sinne on pendo halvaantunut välille. ei päästä jatkamaan.
Kylä, kyllä, mutta kertoiko se konnari syynkin, miksi se Pendolino halvaantui? Kun Ferrari jää pohjastaan kiinni talviselle mökkitielle, niin Lada Nivan kuljettaja siellä takana ilmoittaa, että nyt tuo makarooni hyyty tuohon eteen. Kyse ei ole kuitenkaan siitä, etteikö Ferrari osaisi valmistaa Nivan kaltaisia laatuvaunuja, vaan siitä, että joku on tilannut Ferrarin eikä ymmärtänyt, että se vaatii veroisensa tien.
Aina, kun näitä Pendolinoja haukutaan, jätetään myös kertomatta, minkä merkkisiä olisivat ne yli 200 km/h kulkevat, kallistuvakoriset ja turvallisuus- ym. direktiivien mukaiset junat, jotka toimisivat luotettavasti kaikilla radoilla, kaikissa keliolosuhteissa. Ja mistä niitä saisi ostaa?
siis väitätkö, jotta nuo pendot vaan vierastavat näitä meidän, no kieltämättä hiukan vaihtelevassa kunnossa olevia ratoja ::).
minä kyllä laittaisin osan noita hyytymisistä lumipöpperön ja pakkasenkin piikkiin.
ryssän kulkineet kun ovat tehty siperian olosuhteisiin, niin nämä meidän talvet ovat niillen vähän niin kuin välimeren ilmastoa.
italian tekniikkaa ei ehken riittävästi testattu täällä pohjoisessa. vielä.
No eikös se ole hyvä että varoke pysäyttää junan ennen lepikkoo? Se Bendolino hennoo olla melko kaukana siellä lepikossa jos 250 km/h huitasee kurvissa ulos.
-
Epäilen vahvasti että saksalainen ja belgialainen ei osaa tehdä toimivaa veturia Suomen olosuhteisiin.
-
Niin oisko semmoinen veturi hyvä mistä isä vainaa kerto? Ylämäessä kun hyppäsi ulos ja otti purosta kaffee pannuun vettä, niin kerkesi vielä nousta viimeiseen vaunuun. ::)
-
Venäjällä ei veturit hyydy, oli keli mikä hyvänsä ;D
tornberg kaavottaa kelkkareitin radan poikki niin siihen hyytyy 8) 8) 8) 8)
-
jos ruski osaa jotahi tehdä, niin veturin. nämä italian ihmeet kun ovat taas sellaisia perkeleitä, jotta jos lappiin luvataan hiukan pakkasta, niin jo helssinkin ratapihalla on makarooni jäässä. vaikka olis lämmintäkin.
Kyse ei ole niinkään siitä, missä junat on tehty, kuin siitä, millaisia on tilattu. On totta että Pendolino pysähtyy, kun oven väliin menee lunta eikä ovi sulkeudu. Onko se sitten italialaisten vika, että uusien määräysten mukaan juna ei saa lähteä liikkeelle, jos yksikin ovi on raollaan. Vanhoihin juniin on voinut nousta kyytiin vauhdissa ja vauhdissa niistä on hypätty poiskin. Entinen luokkakaverini menehtyi tällaisen hypyn seurauksena.
Aika ison osan Pendoliin0jen syyksi sälytetyistä ongelmista selittää myös huonokuntoinen, kokonaan suomalaisvalmisteinen rataverkko, jota ei ole suunniteltu nykyaikaisille suurnopeusjunille eikä sitä ole riittävästi kunnostettu.
Kun Allegro alkoi liikennöidä Helsingistä Pietariin, se ajoi ainakin aluksi kovempaa Venäjän puolella, koska Suomessa rataverkosto ei ollut siinä kunnossa, että nopeutta olisi voinut nostaa entisen Tolstoi-tason yläpuolelle. Suomessa huiput jäivät 140:een, kun Venään puolella laitettiin 200 rikki. Italialaisten vika varmaan tämäkin.
Suomalaiset keittävät sellua, valavat raudasta harkkoja ja tuntevat ylemmyydentuntoa, kun meillä osataan tämä haitekki. Italiassa tekevät sitä raudasta junia ja myyvät niitä ympäri maailmaa.
totta tuokin, kuitenkin olen parin vuoden aikana ollut pendon kyydissä, kun se on halvaantunut asemien välille. kulku vaan loppu ja konnari totes tilanteen. viimme keväänä jäätiin siperian sudella asemalle. konnari totes taas tilanteen; sinne on pendo halvaantunut välille. ei päästä jatkamaan.
Kylä, kyllä, mutta kertoiko se konnari syynkin, miksi se Pendolino halvaantui? Kun Ferrari jää pohjastaan kiinni talviselle mökkitielle, niin Lada Nivan kuljettaja siellä takana ilmoittaa, että nyt tuo makarooni hyyty tuohon eteen. Kyse ei ole kuitenkaan siitä, etteikö Ferrari osaisi valmistaa Nivan kaltaisia laatuvaunuja, vaan siitä, että joku on tilannut Ferrarin eikä ymmärtänyt, että se vaatii veroisensa tien.
Aina, kun näitä Pendolinoja haukutaan, jätetään myös kertomatta, minkä merkkisiä olisivat ne yli 200 km/h kulkevat, kallistuvakoriset ja turvallisuus- ym. direktiivien mukaiset junat, jotka toimisivat luotettavasti kaikilla radoilla, kaikissa keliolosuhteissa. Ja mistä niitä saisi ostaa?
siis väitätkö, jotta nuo pendot vaan vierastavat näitä meidän, no kieltämättä hiukan vaihtelevassa kunnossa olevia ratoja ::).
minä kyllä laittaisin osan noita hyytymisistä lumipöpperön ja pakkasenkin piikkiin.
ryssän kulkineet kun ovat tehty siperian olosuhteisiin, niin nämä meidän talvet ovat niillen vähän niin kuin välimeren ilmastoa.
italian tekniikkaa ei ehken riittävästi testattu täällä pohjoisessa. vielä.
Minäkin laitan lumipöpperön ja pakkasen piikkiin, kuten selviää lukemalla... Kysymys on aika pitkälti siitä, kuten olen tuossa jo aiemmin rautalangasta vääntänyt, että jos junassa ei ole sellaista turvalaitetta, joka estää liikkumisen, kun on lunta oven välissä ja ovi ei siksi sulkeudu, niin sellainen juna liikkuu, vaikka olisi jäävuori oven välissä. Mutta kun sellaisia junia ei enää Eurooppaan ja Suomeen tule. Jos VR nyt menee ja tilaa Neuvostoliitosta junan, niin sekin pysähtyy, kun on lunta oven välissä.
Se 50-luvulla suunniteltu juna toimii joo kuin junan vessa, mutta kun sellainen junan vessakaan ei ole enää sallittu. Nykyään pitää olla vesiklosetti ja umpisäiliö ja sellainen voi jäätyä. Siperian sudessa ei jäädy kuin kikkare kiskojen väliin, mutta sellaista laitetta ei enää tule uutta.
-
jos ruski osaa jotahi tehdä, niin veturin. nämä italian ihmeet kun ovat taas sellaisia perkeleitä, jotta jos lappiin luvataan hiukan pakkasta, niin jo helssinkin ratapihalla on makarooni jäässä. vaikka olis lämmintäkin.
Kyse ei ole niinkään siitä, missä junat on tehty, kuin siitä, millaisia on tilattu. On totta että Pendolino pysähtyy, kun oven väliin menee lunta eikä ovi sulkeudu. Onko se sitten italialaisten vika, että uusien määräysten mukaan juna ei saa lähteä liikkeelle, jos yksikin ovi on raollaan. Vanhoihin juniin on voinut nousta kyytiin vauhdissa ja vauhdissa niistä on hypätty poiskin. Entinen luokkakaverini menehtyi tällaisen hypyn seurauksena.
Aika ison osan Pendoliin0jen syyksi sälytetyistä ongelmista selittää myös huonokuntoinen, kokonaan suomalaisvalmisteinen rataverkko, jota ei ole suunniteltu nykyaikaisille suurnopeusjunille eikä sitä ole riittävästi kunnostettu.
Kun Allegro alkoi liikennöidä Helsingistä Pietariin, se ajoi ainakin aluksi kovempaa Venäjän puolella, koska Suomessa rataverkosto ei ollut siinä kunnossa, että nopeutta olisi voinut nostaa entisen Tolstoi-tason yläpuolelle. Suomessa huiput jäivät 140:een, kun Venään puolella laitettiin 200 rikki. Italialaisten vika varmaan tämäkin.
Suomalaiset keittävät sellua, valavat raudasta harkkoja ja tuntevat ylemmyydentuntoa, kun meillä osataan tämä haitekki. Italiassa tekevät sitä raudasta junia ja myyvät niitä ympäri maailmaa.
totta tuokin, kuitenkin olen parin vuoden aikana ollut pendon kyydissä, kun se on halvaantunut asemien välille. kulku vaan loppu ja konnari totes tilanteen. viimme keväänä jäätiin siperian sudella asemalle. konnari totes taas tilanteen; sinne on pendo halvaantunut välille. ei päästä jatkamaan.
Kylä, kyllä, mutta kertoiko se konnari syynkin, miksi se Pendolino halvaantui? Kun Ferrari jää pohjastaan kiinni talviselle mökkitielle, niin Lada Nivan kuljettaja siellä takana ilmoittaa, että nyt tuo makarooni hyyty tuohon eteen. Kyse ei ole kuitenkaan siitä, etteikö Ferrari osaisi valmistaa Nivan kaltaisia laatuvaunuja, vaan siitä, että joku on tilannut Ferrarin eikä ymmärtänyt, että se vaatii veroisensa tien.
Aina, kun näitä Pendolinoja haukutaan, jätetään myös kertomatta, minkä merkkisiä olisivat ne yli 200 km/h kulkevat, kallistuvakoriset ja turvallisuus- ym. direktiivien mukaiset junat, jotka toimisivat luotettavasti kaikilla radoilla, kaikissa keliolosuhteissa. Ja mistä niitä saisi ostaa?
siis väitätkö, jotta nuo pendot vaan vierastavat näitä meidän, no kieltämättä hiukan vaihtelevassa kunnossa olevia ratoja ::).
minä kyllä laittaisin osan noita hyytymisistä lumipöpperön ja pakkasenkin piikkiin.
ryssän kulkineet kun ovat tehty siperian olosuhteisiin, niin nämä meidän talvet ovat niillen vähän niin kuin välimeren ilmastoa.
italian tekniikkaa ei ehken riittävästi testattu täällä pohjoisessa. vielä.
Minäkin laitan lumipöpperön ja pakkasen piikkiin, kuten selviää lukemalla... Kysymys on aika pitkälti siitä, kuten olen tuossa jo aiemmin rautalangasta vääntänyt, että jos junassa ei ole sellaista turvalaitetta, joka estää liikkumisen, kun on lunta oven välissä ja ovi ei siksi sulkeudu, niin sellainen juna liikkuu, vaikka olisi jäävuori oven välissä. Mutta kun sellaisia junia ei enää Eurooppaan ja Suomeen tule. Jos VR nyt menee ja tilaa Neuvostoliitosta junan, niin sekin pysähtyy, kun on lunta oven välissä.
Se 50-luvulla suunniteltu juna toimii joo kuin junan vessa, mutta kun sellainen junan vessakaan ei ole enää sallittu. Nykyään pitää olla vesiklosetti ja umpisäiliö ja sellainen voi jäätyä. Siperian sudessa ei jäädy kuin kikkare kiskojen väliin, mutta sellaista laitetta ei enää tule uutta.
Siis ja joo, kyllähän ne tilattavat junat pitää olla sellasia, että toimii myös pakkasilla ja lumisateessa, jos kerran Suomessa niillä ajetaan, se vaan on niin, että täällä aina joskus on pakkasta ja lumisadetta :o