Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Herra Heinamaki - 19.08.13 - klo:14:44
-
http://yle.fi/uutiset/poliitikot_suopeina_uusille_nopeusrajoituksille__moottoriteille_110130_maanteille_90_kmh/6783790
Alatalo on lopannut muita. ;D
Nopeuden nosto lisää polttoaineen kulutusta per kilometri.
Kuinka tämä sopii yhteen energiatehokkuuden lisäämispyrkimysten kanssa?
Kun moottoritiellä oikea kaista kulkee 80 km/h raskaan liikenteen ja muiden rauhallisemmin kulkevien vuoksi, niin vasemman kaistan 130 km/h, jolloin nopeimmat kuitenkin ajavat 140 - 150 km/h rikesakkonopeuksilla, on nopeusero kaistojen välillä jo sitten aivan mahdoton. Vasemmalta oikealle kaistalle väistäminen vaatii tiukan jarrutuksen ja toisinpäin rajun kiihdytyksen.
Nopeuden nostaminen lisää myös tiestön kulumista. Kun edes nykyisen tiestön kunnon ylläpitäminen tuottaa tuskaa, niin miksi aiheuttaa tarkoituksella lisää kuluja.
Alatalo menköön junalla. Jaa minne? En kerro.
-
Eipä tuollaset ehdotukset ole muuta kuin äänten kalastelua. Kaikin keinoin yritetään päästöjä alentaa, tämä se tekee juuri päinvastoin. Itse ajelen aina motarilla noin 100 km/h nopeutta, ihan leppoisa nopeus, jolla ei kuski vielä stressannu ja polttoaineen säästö/Vs. 120 km/h on yllättävän suuri, jos muutaman minuutin menettää, siitä saa ihan kohtuukorvauksen :)
-
Väestö ja laadukas tiestö keskittyvät, sinne rajoitusten nosto sopii. Tuskinpa muualle Suomeen... kun revitään asvalttiteitä sorateiksi yhä enemmän.
-
Eipä tuollaset ehdotukset ole muuta kuin äänten kalastelua. Kaikin keinoin yritetään päästöjä alentaa, tämä se tekee juuri päinvastoin. Itse ajelen aina motarilla noin 100 km/h nopeutta, ihan leppoisa nopeus, jolla ei kuski vielä stressannu ja polttoaineen säästö/Vs. 120 km/h on yllättävän suuri, jos muutaman minuutin menettää, siitä saa ihan kohtuukorvauksen :)
100 nopeus on kaikkein paras, jos haluaa säästää bensaa. ;D
En mää silti noita nopeuksia pelkään. Joskus 10v sitten sai huoletta ajella Lusista hesaan 150km/h . Nyt voi kortti lähtee kuivumaan sen verran usein on tutka tiellä. ;D
-
Nykyauton luvattu kulutus 4,5 l/100 km on käytännössä 7,5 litraa satasella.
-
Nykyauton luvattu kulutus 4,5 l/100 km on käytännössä 7,5 litraa satasella.
Mulle on luvattu 7,6 litraa satasella, mutta menee vain 5,8 ;D Mutta se ei olekaan nykyauto vaan 20 v. Opel, mittarissa 402 000 8)
-
Eipä tuollaset ehdotukset ole muuta kuin äänten kalastelua. Kaikin keinoin yritetään päästöjä alentaa, tämä se tekee juuri päinvastoin. Itse ajelen aina motarilla noin 100 km/h nopeutta, ihan leppoisa nopeus, jolla ei kuski vielä stressannu ja polttoaineen säästö/Vs. 120 km/h on yllättävän suuri, jos muutaman minuutin menettää, siitä saa ihan kohtuukorvauksen :)
100 nopeus on kaikkein paras, jos haluaa säästää bensaa. ;D
En mää silti noita nopeuksia pelkään. Joskus 10v sitten sai huoletta ajella Lusista hesaan 150km/h . Nyt voi kortti lähtee kuivumaan sen verran usein on tutka tiellä. ;D
Mitä mä olen seurannut ajotietokonetta, niin kyl se polttoaineen säästönopeus on reilusti alle satasen.
Riippuu hyvin paljon auton ilmanvastuksesta, joillain rumiluksilla pitää tosiaan ajaa hitaammin :D
-
"Kun moottoritiellä oikea kaista kulkee 80 km/h raskaan liikenteen ja muiden rauhallisemmin kulkevien vuoksi, niin vasemman..."
Juttu on nyt niin, että ajopiirtureita asentavat liikkeet asentavat piirturit eturenkailla A, jolloin normaalissa rahtiajossa käytettävät eturenkaat B saavat ajopiirturin näyttämään 80:ä 90:n nopeudessa. Näin osapuilleen. Suomessa. Normaaliautolla (mittarivirhe +8 km/h) 100:n mittarinäyttämällä on kovin vaikea ohittaa rekkaa.
Saksan systeemi on hauska: Perusnopeus motareiden ulkopuolella on 100. Tuohon kestää vähän aikaa tottua.
-
Nykyauton luvattu kulutus 4,5 l/100 km on käytännössä 7,5 litraa satasella.
Mulle on luvattu 7,6 litraa satasella, mutta menee vain 5,8 ;D Mutta se ei olekaan nykyauto vaan 20 v. Opel, mittarissa 402 000 8)
Näin se vain on. Mullakin -95 pösö kulkee litran vähemmällä kuin samankokoinen 2005 Toyota.
-
Niin no monikin asia vaikuttanee siihen kulutukseen kuten esm ilmastointi. Sekä tietysti kummit jne sen arodynamiikan lisäksi. Niin tosiaan kesämopolle luvataan noin7l/100 km Mitattu 100kmh 12,7 100sella :-[ No sitte kun reilusti tuplataan nopeus niin likemmäs 30l/100km :'( No jääpähän nekin bensarahat sitte isännältä juomatta. :-[
-
Niin no monikin asia vaikuttanee siihen kulutukseen kuten esm ilmastointi. Sekä tietysti kummit jne sen arodynamiikan lisäksi. Niin tosiaan kesämopolle luvataan noin7l/100 km Mitattu 100kmh 12,7 100sella :-[ No sitte kun reilusti tuplataan nopeus niin likemmäs 30l/100km :'( No jääpähän nekin bensarahat sitte isännältä juomatta. :-[
Mikähän mopo? V70 automaatti vai? ;D
-
"Kun moottoritiellä oikea kaista kulkee 80 km/h raskaan liikenteen ja muiden rauhallisemmin kulkevien vuoksi, niin vasemman..."
Juttu on nyt niin, että ajopiirtureita asentavat liikkeet asentavat piirturit eturenkailla A, jolloin normaalissa rahtiajossa käytettävät eturenkaat B saavat ajopiirturin näyttämään 80:ä 90:n nopeudessa. Näin osapuilleen. Suomessa. Normaaliautolla (mittarivirhe +8 km/h) 100:n mittarinäyttämällä on kovin vaikea ohittaa rekkaa.
Saksan systeemi on hauska: Perusnopeus motareiden ulkopuolella on 100. Tuohon kestää vähän aikaa tottua.
Yksikin nopesrajoituksia kunnioittava kuorma-autonkuljettaja tai perävaunua vetävän ha:n kuljettaja tasaa oikean kaistan nopeuden siihen 80 -90 välille.
Pitäisikö ennemmin keskustella onko 80 km/h oikea nopeus kuorma-autoille ja kärryllisille h-autoille, kun valvonnassa kai sallitaan raskaalle liikenteelle jatkuvasti ylinopeus.
Liittymäkaistat jäävät myös liian lyhyiksi, jos nopeuksia aletaan nostamaan nykyisestä.
-
Tää suunnitelma on ihan perseestä. Muka parittomat nopeudet Ruotsin mallin mukaan joo. Kannattaisin jos suunta olis 120->110, 100->90 jne.
Lapsellisin perustelu oli, että "kyllä rajoituksia voidaan nostaa, ajetaanhan siellä nytkin jo noita nopeuksia"!
Ihan pieni osa teistä on tuolla tasolla ja sitten loppuukin kuljettajan kyvyt!
-
Niin no monikin asia vaikuttanee siihen kulutukseen kuten esm ilmastointi. Sekä tietysti kummit jne sen arodynamiikan lisäksi. Niin tosiaan kesämopolle luvataan noin7l/100 km Mitattu 100kmh 12,7 100sella :-[ No sitte kun reilusti tuplataan nopeus niin likemmäs 30l/100km :'( No jääpähän nekin bensarahat sitte isännältä juomatta. :-[
Mikähän mopo? V70 automaatti vai? ;D
Kyseessä on ahdettu bensa mese ja manuaali lootalla 8). Mutta tuo vehjes onkin harrastusväline. Laitoin vain noita kulutuksia kun aina kaikkien autot/koneet menee pelkällä hajulla ::)
-
Tää suunnitelma on ihan perseestä. Muka parittomat nopeudet Ruotsin mallin mukaan joo. Kannattaisin jos suunta olis 120->110, 100->90 jne.
Lapsellisin perustelu oli, että "kyllä rajoituksia voidaan nostaa, ajetaanhan siellä nytkin jo noita nopeuksia"!
Ihan pieni osa teistä on tuolla tasolla ja sitten loppuukin kuljettajan kyvyt!
Sinä ilmeisesti oletat, että ihmiset nytkin ajaa nopeusrajoitusten mukaan 8)
-
Tää suunnitelma on ihan perseestä. Muka parittomat nopeudet Ruotsin mallin mukaan joo. Kannattaisin jos suunta olis 120->110, 100->90 jne.
Lapsellisin perustelu oli, että "kyllä rajoituksia voidaan nostaa, ajetaanhan siellä nytkin jo noita nopeuksia"!
Ihan pieni osa teistä on tuolla tasolla ja sitten loppuukin kuljettajan kyvyt!
Sinä ilmeisesti oletat, että ihmiset nytkin ajaa nopeusrajoitusten mukaan 8)
Ei vaan mä tiedän, että aika iso ja kasvava osa autoilijoista EI noudata nopeusrajoituksia. Mutta onko se peruste nostaa nopeusrajoituksia, jos ylinopeudesta on muodostunut vakiintunut käytäntö? Ikäänkuin tilastojen korjaamiseksi? Luultavasti sama sakki ajaa jatkossakin ylinopeutta eli pykälää lujempaa, tosin yhä useammalta sitten loppuvat kyvyt kesken. Kun ei vaan saatana muhun törmäis helvetin koheltajat!
-
Kyllähän noita vois nostaa vaikka enemmänkin. Sorateita enimmäkseen tullut ajeltua niin päällysteteiden 100 rajoitus tuntuu aika matalalle. Sopiva matkavauhti ois siinä 120-130 ja moottoriteille vaikka joku 150. Taajamissa ja risteyksissä olisi tietty entisen rajoitukset.
-
Ruotsin mallia haluavat, mutta kun tiestö ei ole lähelläkään samaa tasoa ku Ruotsissa.
No on jonkun verran tieosuuksia, joissa voitaisiin lopettaa se 80/100 vekslaaminen ja asettaa 90 kyltit pysyvästi.
veetikin on vasta hiljan huomannu että vapaat nopeudet päätty vuonna 1962 ja nyt pitäis sitte heti perään opetella noudattamaan näitä parittomia :o :o :o :o
-
Ruotsin mallia haluavat, mutta kun tiestö ei ole lähelläkään samaa tasoa ku Ruotsissa.
No on jonkun verran tieosuuksia, joissa voitaisiin lopettaa se 80/100 vekslaaminen ja asettaa 90 kyltit pysyvästi.
veetikin on vasta hiljan huomannu että vapaat nopeudet päätty vuonna 1962 ja nyt pitäis sitte heti perään opetella noudattamaan näitä parittomia :o :o :o :o
Veetihän nyt on jatkuvasti ojassa, vaikka ajaisi vain kotitietä ja traktorilla :o
-
Kyllähän noita vois nostaa vaikka enemmänkin. Sorateita enimmäkseen tullut ajeltua niin päällysteteiden 100 rajoitus tuntuu aika matalalle. Sopiva matkavauhti ois siinä 120-130 ja moottoriteille vaikka joku 150. Taajamissa ja risteyksissä olisi tietty entisen rajoitukset.
Voihan se olla, että sullakin loppuu kyvyt kesken ,kun joudut oikeesti liikenteeseen. Yksinhän sitä on hyvä ajella metsä-autoteitä ;D
-
Näin se vain on. Mullakin -95 pösö kulkee litran vähemmällä kuin samankokoinen 2005 Toyota.
Joooo Pökötti kuluttaa tosi vähä hinnausauton kyyvisä... 8)
-
Näin se vain on. Mullakin -95 pösö kulkee litran vähemmällä kuin samankokoinen 2005 Toyota.
Joooo Pökötti kuluttaa tosi vähä hinnausauton kyyvisä... 8)
Sulla taitaa olla kokemusta :D
-
Näin se vain on. Mullakin -95 pösö kulkee litran vähemmällä kuin samankokoinen 2005 Toyota.
Joooo Pökötti kuluttaa tosi vähä hinnausauton kyyvisä... 8)
Sulla taitaa olla kokemusta
Joooo monesti joutunu naapurin Pököttiä hinnaamaan Hiasela... 8)
-
Kyllähän noita vois nostaa vaikka enemmänkin. Sorateita enimmäkseen tullut ajeltua niin päällysteteiden 100 rajoitus tuntuu aika matalalle. Sopiva matkavauhti ois siinä 120-130 ja moottoriteille vaikka joku 150. Taajamissa ja risteyksissä olisi tietty entisen rajoitukset.
Voihan se olla, että sullakin loppuu kyvyt kesken ,kun joudut oikeesti liikenteeseen. Yksinhän sitä on hyvä ajella metsä-autoteitä ;D
No siellä sitten voi ajella hiljempaa missä on paljon näitä bensansäästäjiä. Korpitaipaleilla sitten reippaammin missä on vähemmän kanssakulkijoita. Henk.kohtasesti on mukavaa kun matka joutuu. Niitä maisemia voi katsella sitten eläkeliiton linja-autoretkillä ;D
-
Niin no monikin asia vaikuttanee siihen kulutukseen kuten esm ilmastointi. Sekä tietysti kummit jne sen arodynamiikan lisäksi. Niin tosiaan kesämopolle luvataan noin7l/100 km Mitattu 100kmh 12,7 100sella :-[ No sitte kun reilusti tuplataan nopeus niin likemmäs 30l/100km :'( No jääpähän nekin bensarahat sitte isännältä juomatta. :-[
Mikähän mopo? V70 automaatti vai? ;D
Kyseessä on ahdettu bensa mese ja manuaali lootalla 8). Mutta tuo vehjes onkin harrastusväline. Laitoin vain noita kulutuksia kun aina kaikkien autot/koneet menee pelkällä hajulla ::)
Minun auto ainakin vie yli kympin ja dieseliä. Mutta se onkin käyttöauto :( Varmaan vanhaa tekniikkaa ja perinteistä vääntöä.Tää suunnitelma on ihan perseestä. Muka parittomat nopeudet Ruotsin mallin mukaan joo. Kannattaisin jos suunta olis 120->110, 100->90 jne.
Lapsellisin perustelu oli, että "kyllä rajoituksia voidaan nostaa, ajetaanhan siellä nytkin jo noita nopeuksia"!
Ihan pieni osa teistä on tuolla tasolla ja sitten loppuukin kuljettajan kyvyt!
Sinä ilmeisesti oletat, että ihmiset nytkin ajaa nopeusrajoitusten mukaan 8)
Ei vaan mä tiedän, että aika iso ja kasvava osa autoilijoista EI noudata nopeusrajoituksia. Mutta onko se peruste nostaa nopeusrajoituksia, jos ylinopeudesta on muodostunut vakiintunut käytäntö? Ikäänkuin tilastojen korjaamiseksi? Luultavasti sama sakki ajaa jatkossakin ylinopeutta eli pykälää lujempaa, tosin yhä useammalta sitten loppuvat kyvyt kesken. Kun ei vaan saatana muhun törmäis helvetin koheltajat!
Ei ne sorateillä pysty ajaa kovin kovaa. Sillä ainakin täälläpäin ovat päästäneet niin huonoon kuntoon, että monituentaripustukset ei kestä kovaa vauhtia. Jos polttoaine lasku ei hirvitä niin koiranluitten ja renkaitten uusimine hirvittää . Minun autossa söi 3kk vanhan renkaan kaljuksi vajaassa 700km kunnon kuopan ajon jälkeen.
-
Joo o voin kokemuksesta kertoa että esim uudelleen kävelemään opettelu syömiestä rotanlailla :-[ Meinaan kokemukset kolarista :'( Ei halvausta mutta luutpirstoutuivat niin että 4kk meni ennenkuin voi alkaa jalkaa uusiksi käyttää :-\ Ennenkuin kävelysujui kunnolla niin olikin kulunut toiset 4kk lisää >:( Edelleenkin treenatessa esim maastavetoa niin jalka juimii herkästi. Jos tuo päälleni ajanut auto olisi ajanut rajoitusten mukaan. Niin törmäys olisi voitu välttää. No tuosta tapahtumasta on jo kauan. Mutta käykääpä joskus jossain moottoriradalla kokeilemassa kun ne rajat löytyy yllättävän pienellä nopeuden nostolla ::) Sitten kannattaa vielä hypätä jonkun esim rallia harrastavan kyytiin niin näkee miten pitäis sitä autoa viedä ;D Meinaan vaan että liika itsevarmuus kyllä karisee äkisti. Mutta turvallisemmin tuolla radalla tai suljetulla alueella kuin liikenteen joukossa rajojaan etsien. ::)
-
niinpä. mutta missäs nyky soomessa ajelet suljetulla? ei taida olla kuin yhden sahúrin kädellä laskien noita suljettuja ratoja joilla saisi ajaa! ennen vanhaa joka järven jäällä oli talvella ratoja joilla sai opetella ajelemaan liukkaalla ja hankalalla tiellä, nyt vain joillain autokouluilla helevetin kaallilla saisi kokasta kaiken maan lisävarusteilla varustetulla koslalla yrittää ettiä rajojaan. helevetin viisasta kun joku volvo osaa ajaa paremmin kuin immeinen joka muka ohjaa, siinä sitten opit rajasi!!!!!
mutta jos ihmiset saisi opetella ennalta ajamaan hyvin niin mistäs se luonnollinen poistuma liikenteeseen sitten tulisi? ja tuo nopeuksien nosto sen takia että nykyautot on niin paljon turvallisempia kuin ennen..... mutta missäs olikaan euroopan vanhimmat kulkuneuvot?????
-
Joo o voin kokemuksesta kertoa että esim uudelleen kävelemään opettelu syömiestä rotanlailla :-[ Meinaan kokemukset kolarista :'( Ei halvausta mutta luutpirstoutuivat niin että 4kk meni ennenkuin voi alkaa jalkaa uusiksi käyttää :-\ Ennenkuin kävelysujui kunnolla niin olikin kulunut toiset 4kk lisää >:( Edelleenkin treenatessa esim maastavetoa niin jalka juimii herkästi. Jos tuo päälleni ajanut auto olisi ajanut rajoitusten mukaan. Niin törmäys olisi voitu välttää. No tuosta tapahtumasta on jo kauan.
Aimolla on vähän samanlaiset kokemukset. Lääkärit saivat nippa nappa karsittua Aimon kasaan. Nippa nappa henki säästyi. Vammat on vaan sisäelimissä ja nyt on viime aikoina alkanut tuntua merkkejä siitä että vaikka silloin kursivatkin kokoon niin alkaa tulla ongelmia. Päänuppi pelaa ja ulospäin ei juurikaan mitään mutta kun sisäelimet eivät kaikki hoida hommiaan tai oikeastaan lähes kaikissa pientä häikkää niin tulee pikku hiljaa ongelmia. Voi käydä kalpaten.
-
Tosta päänupin pelaamisesta voisi antaa kyllä toisenkin mielipiteen 8)
-
Tosta päänupin pelaamisesta voisi antaa kyllä toisenkin mielipiteen 8)
Se on palkanmaksajan mielipide, mistä kuvittelet että Aimolle maksetaan se about 60 k-euroa vuodessa?
-
Tosta päänupin pelaamisesta voisi antaa kyllä toisenkin mielipiteen 8)
Se on palkanmaksajan mielipide, mistä kuvittelet että Aimolle maksetaan se about 60 k-euroa vuodessa?
Gambrinin mainostamisesta... ::)
-
Tosta päänupin pelaamisesta voisi antaa kyllä toisenkin mielipiteen 8)
Se on palkanmaksajan mielipide, mistä kuvittelet että Aimolle maksetaan se about 60 k-euroa vuodessa?
Gambrinin mainostamisesta... ::)
Onko antidesantille kuinkakin tuttu paikka? Aimo muistaa vielä miten GayGambrinin avaus Roballa oli iso juttu joskus 80-luvun puolen välin paikkeilla...
-
Tosta päänupin pelaamisesta voisi antaa kyllä toisenkin mielipiteen 8)
Se on palkanmaksajan mielipide, mistä kuvittelet että Aimolle maksetaan se about 60 k-euroa vuodessa?
Gambrinin mainostamisesta... ::)
Onko antidesantille kuinkakin tuttu paikka? Aimo muistaa vielä miten GayGambrinin avaus Roballa oli iso juttu joskus 80-luvun puolen välin paikkeilla...
Ei mulle, mutta peltojenviljeliälle ja SDPedelle kylläkin... 8)
-
Tosta päänupin pelaamisesta voisi antaa kyllä toisenkin mielipiteen 8)
Se on palkanmaksajan mielipide, mistä kuvittelet että Aimolle maksetaan se about 60 k-euroa vuodessa?
Gambrinin mainostamisesta... ::)
Onko antidesantille kuinkakin tuttu paikka? Aimo muistaa vielä miten GayGambrinin avaus Roballa oli iso juttu joskus 80-luvun puolen välin paikkeilla...
Ei mulle, mutta peltojenviljeliälle ja SDPedelle kylläkin... 8)
Meikäläinen heterona ei tollasta tiennyt olevankaan. No alan miehenä/naisena? Antitesantti tietää kaiken.
http://blog.qruiser.com/ryde/130019/uuden-edessa
-
Tosta päänupin pelaamisesta voisi antaa kyllä toisenkin mielipiteen 8)
Se on palkanmaksajan mielipide, mistä kuvittelet että Aimolle maksetaan se about 60 k-euroa vuodessa?
Emmä mitään kuvittele, mä vaan ihmettelen 8)
-
Tosta päänupin pelaamisesta voisi antaa kyllä toisenkin mielipiteen 8)
Se on palkanmaksajan mielipide, mistä kuvittelet että Aimolle maksetaan se about 60 k-euroa vuodessa?
Emmä mitään kuvittele, mä vaan ihmettelen 8)
Se on muuten sitten sellainen juttu. Että vaikka Aimon mielipiteet mm elinkeinojen tukemisesta ja bioenergiasta ja aluetuista ja monesta muusta saattavat täällä tuntua radikaaleilta ja ovat täällä selkeästi vähemmistössä niin esimerkiksi moni ns Aimon mielipide on Aimon työpaikalla vallitseva yleisin mielipide. Tosin vaihtelua on kuten aina. Meillä on työpaikalla mielipiteen vapaus ja monistakin asioista keskustellaan.
-
Tosta päänupin pelaamisesta voisi antaa kyllä toisenkin mielipiteen 8)
Se on palkanmaksajan mielipide, mistä kuvittelet että Aimolle maksetaan se about 60 k-euroa vuodessa?
Emmä mitään kuvittele, mä vaan ihmettelen 8)
Se on muuten sitten sellainen juttu. Että vaikka Aimon mielipiteet mm elinkeinojen tukemisesta ja bioenergiasta ja aluetuista ja monesta muusta saattavat täällä tuntua radikaaleilta ja ovat täällä selkeästi vähemmistössä niin esimerkiksi moni ns Aimon mielipide on Aimon työpaikalla vallitseva yleisin mielipide. Tosin vaihtelua on kuten aina. Meillä on työpaikalla mielipiteen vapaus ja monistakin asioista keskustellaan.
Tämä on vapaa maa, täällä saa olla vapaasti vaikka jotain vastaan, ilman mitään syytä 8)
-
Tosta päänupin pelaamisesta voisi antaa kyllä toisenkin mielipiteen 8)
Se on palkanmaksajan mielipide, mistä kuvittelet että Aimolle maksetaan se about 60 k-euroa vuodessa?
Emmä mitään kuvittele, mä vaan ihmettelen 8)
Se on muuten sitten sellainen juttu. Että vaikka Aimon mielipiteet mm elinkeinojen tukemisesta ja bioenergiasta ja aluetuista ja monesta muusta saattavat täällä tuntua radikaaleilta ja ovat täällä selkeästi vähemmistössä niin esimerkiksi moni ns Aimon mielipide on Aimon työpaikalla vallitseva yleisin mielipide. Tosin vaihtelua on kuten aina. Meillä on työpaikalla mielipiteen vapaus ja monistakin asioista keskustellaan.
Tämä on vapaa maa, täällä saa olla vapaasti vaikka jotain vastaan, ilman mitään syytä 8)
noin sanoo suvaitsevainen kepulainen :P
-
Tosta päänupin pelaamisesta voisi antaa kyllä toisenkin mielipiteen 8)
Se on palkanmaksajan mielipide, mistä kuvittelet että Aimolle maksetaan se about 60 k-euroa vuodessa?
Emmä mitään kuvittele, mä vaan ihmettelen 8)
Se on muuten sitten sellainen juttu. Että vaikka Aimon mielipiteet mm elinkeinojen tukemisesta ja bioenergiasta ja aluetuista ja monesta muusta saattavat täällä tuntua radikaaleilta ja ovat täällä selkeästi vähemmistössä niin esimerkiksi moni ns Aimon mielipide on Aimon työpaikalla vallitseva yleisin mielipide. Tosin vaihtelua on kuten aina. Meillä on työpaikalla mielipiteen vapaus ja monistakin asioista keskustellaan.
Tämä on vapaa maa, täällä saa olla vapaasti vaikka jotain vastaan, ilman mitään syytä 8)
noin sanoo suvaitsevainen kepulainen :P
Tottahantoki, ei kai suvaitsevaisuus ole mikään kepun yksinoikeus :o
-
Tosta päänupin pelaamisesta voisi antaa kyllä toisenkin mielipiteen 8)
Se on palkanmaksajan mielipide, mistä kuvittelet että Aimolle maksetaan se about 60 k-euroa vuodessa?
Emmä mitään kuvittele, mä vaan ihmettelen 8)
Se on muuten sitten sellainen juttu. Että vaikka Aimon mielipiteet mm elinkeinojen tukemisesta ja bioenergiasta ja aluetuista ja monesta muusta saattavat täällä tuntua radikaaleilta ja ovat täällä selkeästi vähemmistössä niin esimerkiksi moni ns Aimon mielipide on Aimon työpaikalla vallitseva yleisin mielipide. Tosin vaihtelua on kuten aina. Meillä on työpaikalla mielipiteen vapaus ja monistakin asioista keskustellaan.
Tämä on vapaa maa, täällä saa olla vapaasti vaikka jotain vastaan, ilman mitään syytä 8)
noin sanoo suvaitsevainen kepulainen :P
Ja hamekangas ostoksille siitä,,,,,,, ::) ::)
-
Tosta päänupin pelaamisesta voisi antaa kyllä toisenkin mielipiteen 8)
Se on palkanmaksajan mielipide, mistä kuvittelet että Aimolle maksetaan se about 60 k-euroa vuodessa?
Emmä mitään kuvittele, mä vaan ihmettelen 8)
Se on muuten sitten sellainen juttu. Että vaikka Aimon mielipiteet mm elinkeinojen tukemisesta ja bioenergiasta ja aluetuista ja monesta muusta saattavat täällä tuntua radikaaleilta ja ovat täällä selkeästi vähemmistössä niin esimerkiksi moni ns Aimon mielipide on Aimon työpaikalla vallitseva yleisin mielipide. Tosin vaihtelua on kuten aina. Meillä on työpaikalla mielipiteen vapaus ja monistakin asioista keskustellaan.
Tämä on vapaa maa, täällä saa olla vapaasti vaikka jotain vastaan, ilman mitään syytä 8)
tyypillinen maajussi on juuri tuommoinen, aina jos esittää asian jostain eri katsantokannasta on tätä jussia vastaan, jussin koosta ja humalatilasta riippuu sitten yrittääkö se hakata tämän eriävän mielipiteen esittäjän vaiko tyytyy huutelemaan selän takana ;D ;D ;D ;D
-
Tosta päänupin pelaamisesta voisi antaa kyllä toisenkin mielipiteen 8)
Se on palkanmaksajan mielipide, mistä kuvittelet että Aimolle maksetaan se about 60 k-euroa vuodessa?
Emmä mitään kuvittele, mä vaan ihmettelen 8)
Se on muuten sitten sellainen juttu. Että vaikka Aimon mielipiteet mm elinkeinojen tukemisesta ja bioenergiasta ja aluetuista ja monesta muusta saattavat täällä tuntua radikaaleilta ja ovat täällä selkeästi vähemmistössä niin esimerkiksi moni ns Aimon mielipide on Aimon työpaikalla vallitseva yleisin mielipide. Tosin vaihtelua on kuten aina. Meillä on työpaikalla mielipiteen vapaus ja monistakin asioista keskustellaan.
Tämä on vapaa maa, täällä saa olla vapaasti vaikka jotain vastaan, ilman mitään syytä 8)
tyypillinen maajussi on juuri tuommoinen, aina jos esittää asian jostain eri katsantokannasta on tätä jussia vastaan, jussin koosta ja humalatilasta riippuu sitten yrittääkö se hakata tämän eriävän mielipiteen esittäjän vaiko tyytyy huutelemaan selän takana ;D ;D ;D ;D
juuuu,,,,ja jotkin niistä ykxoikoisimmista postaavat tänne herjaa viestin kirjoottajasta
eikä siitä viestin asiasta ihan vain hamekangasosotoksilla ollessaan :P
-
Tosta päänupin pelaamisesta voisi antaa kyllä toisenkin mielipiteen 8)
Se on palkanmaksajan mielipide, mistä kuvittelet että Aimolle maksetaan se about 60 k-euroa vuodessa?
Emmä mitään kuvittele, mä vaan ihmettelen 8)
Se on muuten sitten sellainen juttu. Että vaikka Aimon mielipiteet mm elinkeinojen tukemisesta ja bioenergiasta ja aluetuista ja monesta muusta saattavat täällä tuntua radikaaleilta ja ovat täällä selkeästi vähemmistössä niin esimerkiksi moni ns Aimon mielipide on Aimon työpaikalla vallitseva yleisin mielipide. Tosin vaihtelua on kuten aina. Meillä on työpaikalla mielipiteen vapaus ja monistakin asioista keskustellaan.
Tämä on vapaa maa, täällä saa olla vapaasti vaikka jotain vastaan, ilman mitään syytä 8)
tyypillinen maajussi on juuri tuommoinen, aina jos esittää asian jostain eri katsantokannasta on tätä jussia vastaan, jussin koosta ja humalatilasta riippuu sitten yrittääkö se hakata tämän eriävän mielipiteen esittäjän vaiko tyytyy huutelemaan selän takana ;D ;D ;D ;D
No miten muuten määrittelisit sananvapauden, eihän se ole sananvapautta jos et saa olla eri mieltä :o
-
Tosta päänupin pelaamisesta voisi antaa kyllä toisenkin mielipiteen 8)
Se on palkanmaksajan mielipide, mistä kuvittelet että Aimolle maksetaan se about 60 k-euroa vuodessa?
Gambrinin mainostamisesta... ::)
Onko antidesantille kuinkakin tuttu paikka? Aimo muistaa vielä miten GayGambrinin avaus Roballa oli iso juttu joskus 80-luvun puolen välin paikkeilla...
Ei mulle, mutta peltojenviljeliälle ja SDPedelle kylläkin... 8)
Meikäläinen heterona ei tollasta tiennyt olevankaan. No alan miehenä/naisena? Antitesantti tietää kaiken.
http://blog.qruiser.com/ryde/130019/uuden-edessa
Sen tiiän tuosta Kampriinista, mitä SDPeden ystävän aimomelamekon hehkutuksista oon täälä lukenu... ::)
Mutta meikäläinen heterona ei tollasta Rydeä tiennyt olevankaan. No alan Riihi Mäkeläisenä 51 v naisena (?) SDPede tietää kaiken... ::)