Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nopeudet ylös  (Luettu 7220 kertaa)

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Nopeudet ylös
http://yle.fi/uutiset/poliitikot_suopeina_uusille_nopeusrajoituksille__moottoriteille_110130_maanteille_90_kmh/6783790

Alatalo on lopannut muita.  ;D

Nopeuden nosto lisää polttoaineen kulutusta per kilometri.
Kuinka tämä sopii yhteen energiatehokkuuden lisäämispyrkimysten kanssa?

Kun moottoritiellä oikea kaista kulkee 80 km/h raskaan liikenteen ja muiden rauhallisemmin kulkevien vuoksi, niin vasemman kaistan 130 km/h, jolloin nopeimmat kuitenkin ajavat 140 - 150 km/h rikesakkonopeuksilla, on nopeusero kaistojen välillä jo sitten aivan mahdoton. Vasemmalta oikealle kaistalle väistäminen vaatii tiukan jarrutuksen ja toisinpäin rajun kiihdytyksen.

Nopeuden nostaminen lisää myös tiestön kulumista. Kun edes nykyisen tiestön kunnon ylläpitäminen tuottaa tuskaa, niin miksi aiheuttaa tarkoituksella lisää kuluja.

Alatalo menköön junalla. Jaa minne? En kerro.

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Nopeudet ylös
Eipä tuollaset ehdotukset ole muuta kuin äänten kalastelua. Kaikin keinoin yritetään päästöjä alentaa, tämä se tekee juuri päinvastoin. Itse ajelen aina motarilla noin 100 km/h nopeutta, ihan leppoisa nopeus, jolla ei kuski vielä stressannu ja polttoaineen säästö/Vs. 120 km/h on yllättävän suuri, jos muutaman minuutin menettää, siitä saa ihan kohtuukorvauksen :)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Nopeudet ylös
Väestö ja laadukas tiestö keskittyvät, sinne rajoitusten nosto sopii. Tuskinpa muualle Suomeen... kun revitään asvalttiteitä sorateiksi yhä enemmän.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Nopeudet ylös
Eipä tuollaset ehdotukset ole muuta kuin äänten kalastelua. Kaikin keinoin yritetään päästöjä alentaa, tämä se tekee juuri päinvastoin. Itse ajelen aina motarilla noin 100 km/h nopeutta, ihan leppoisa nopeus, jolla ei kuski vielä stressannu ja polttoaineen säästö/Vs. 120 km/h on yllättävän suuri, jos muutaman minuutin menettää, siitä saa ihan kohtuukorvauksen :)

  100 nopeus on kaikkein paras, jos haluaa säästää bensaa.  ;D

  En mää silti noita nopeuksia pelkään. Joskus 10v sitten sai huoletta ajella Lusista hesaan 150km/h . Nyt voi kortti lähtee kuivumaan sen verran usein on tutka tiellä. ;D

Viimeksi muokattu: 19.08.13 - klo:15:19 kirjoittanut Sepedeus

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Nopeudet ylös
Nykyauton luvattu kulutus 4,5 l/100 km on käytännössä 7,5 litraa satasella.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Nopeudet ylös
Nykyauton luvattu kulutus 4,5 l/100 km on käytännössä 7,5 litraa satasella.

Mulle on luvattu 7,6 litraa satasella, mutta menee vain 5,8  ;D Mutta se ei olekaan nykyauto vaan 20 v. Opel, mittarissa 402 000  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Nopeudet ylös
Eipä tuollaset ehdotukset ole muuta kuin äänten kalastelua. Kaikin keinoin yritetään päästöjä alentaa, tämä se tekee juuri päinvastoin. Itse ajelen aina motarilla noin 100 km/h nopeutta, ihan leppoisa nopeus, jolla ei kuski vielä stressannu ja polttoaineen säästö/Vs. 120 km/h on yllättävän suuri, jos muutaman minuutin menettää, siitä saa ihan kohtuukorvauksen :)

  100 nopeus on kaikkein paras, jos haluaa säästää bensaa.
  ;D

  En mää silti noita nopeuksia pelkään. Joskus 10v sitten sai huoletta ajella Lusista hesaan 150km/h . Nyt voi kortti lähtee kuivumaan sen verran usein on tutka tiellä. ;D

Mitä mä olen seurannut ajotietokonetta, niin kyl se polttoaineen säästönopeus on reilusti alle satasen.

Riippuu hyvin paljon auton ilmanvastuksesta, joillain rumiluksilla pitää tosiaan ajaa hitaammin  :D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12187
Vs: Nopeudet ylös
"Kun moottoritiellä oikea kaista kulkee 80 km/h raskaan liikenteen ja muiden rauhallisemmin kulkevien vuoksi, niin vasemman..."
Juttu on nyt niin, että ajopiirtureita asentavat liikkeet asentavat piirturit eturenkailla A, jolloin normaalissa rahtiajossa käytettävät eturenkaat B saavat ajopiirturin näyttämään 80:ä 90:n nopeudessa. Näin osapuilleen. Suomessa. Normaaliautolla (mittarivirhe +8 km/h) 100:n mittarinäyttämällä on kovin vaikea ohittaa rekkaa.
Saksan systeemi on hauska: Perusnopeus motareiden ulkopuolella on 100. Tuohon kestää vähän aikaa tottua.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Nopeudet ylös
Nykyauton luvattu kulutus 4,5 l/100 km on käytännössä 7,5 litraa satasella.

Mulle on luvattu 7,6 litraa satasella, mutta menee vain 5,8  ;D Mutta se ei olekaan nykyauto vaan 20 v. Opel, mittarissa 402 000  8)

  Näin se vain on. Mullakin -95 pösö kulkee litran vähemmällä kuin samankokoinen 2005 Toyota.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Nopeudet ylös
Niin no monikin asia vaikuttanee siihen kulutukseen kuten esm ilmastointi. Sekä tietysti kummit jne sen arodynamiikan lisäksi. Niin tosiaan kesämopolle luvataan noin7l/100 km Mitattu 100kmh 12,7  100sella :-[ No sitte kun reilusti tuplataan nopeus niin likemmäs 30l/100km :'( No jääpähän nekin bensarahat sitte isännältä juomatta. :-[
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Nopeudet ylös
Niin no monikin asia vaikuttanee siihen kulutukseen kuten esm ilmastointi. Sekä tietysti kummit jne sen arodynamiikan lisäksi. Niin tosiaan kesämopolle luvataan noin7l/100 km Mitattu 100kmh 12,7  100sella :-[ No sitte kun reilusti tuplataan nopeus niin likemmäs 30l/100km :'( No jääpähän nekin bensarahat sitte isännältä juomatta. :-[

  Mikähän mopo? V70 automaatti vai?  ;D

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Nopeudet ylös
"Kun moottoritiellä oikea kaista kulkee 80 km/h raskaan liikenteen ja muiden rauhallisemmin kulkevien vuoksi, niin vasemman..."
Juttu on nyt niin, että ajopiirtureita asentavat liikkeet asentavat piirturit eturenkailla A, jolloin normaalissa rahtiajossa käytettävät eturenkaat B saavat ajopiirturin näyttämään 80:ä 90:n nopeudessa. Näin osapuilleen. Suomessa. Normaaliautolla (mittarivirhe +8 km/h) 100:n mittarinäyttämällä on kovin vaikea ohittaa rekkaa.
Saksan systeemi on hauska: Perusnopeus motareiden ulkopuolella on 100. Tuohon kestää vähän aikaa tottua.

Yksikin nopesrajoituksia kunnioittava kuorma-autonkuljettaja tai perävaunua vetävän ha:n kuljettaja tasaa oikean kaistan nopeuden siihen 80 -90 välille.

Pitäisikö ennemmin keskustella onko 80 km/h oikea nopeus kuorma-autoille ja kärryllisille h-autoille, kun valvonnassa kai sallitaan raskaalle liikenteelle jatkuvasti ylinopeus.

Liittymäkaistat jäävät myös liian lyhyiksi, jos nopeuksia aletaan nostamaan nykyisestä.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Nopeudet ylös
Tää suunnitelma on ihan perseestä. Muka parittomat nopeudet Ruotsin mallin mukaan joo. Kannattaisin jos suunta olis 120->110, 100->90 jne.

Lapsellisin perustelu oli, että "kyllä rajoituksia voidaan nostaa, ajetaanhan siellä nytkin jo noita nopeuksia"!

Ihan pieni osa teistä on tuolla tasolla ja sitten loppuukin kuljettajan kyvyt!
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Nopeudet ylös
Niin no monikin asia vaikuttanee siihen kulutukseen kuten esm ilmastointi. Sekä tietysti kummit jne sen arodynamiikan lisäksi. Niin tosiaan kesämopolle luvataan noin7l/100 km Mitattu 100kmh 12,7  100sella :-[ No sitte kun reilusti tuplataan nopeus niin likemmäs 30l/100km :'( No jääpähän nekin bensarahat sitte isännältä juomatta. :-[

  Mikähän mopo? V70 automaatti vai?  ;D
Kyseessä on  ahdettu bensa mese ja manuaali lootalla 8). Mutta tuo vehjes onkin harrastusväline. Laitoin vain noita kulutuksia kun aina kaikkien autot/koneet menee pelkällä hajulla ::)
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Nopeudet ylös
Tää suunnitelma on ihan perseestä. Muka parittomat nopeudet Ruotsin mallin mukaan joo. Kannattaisin jos suunta olis 120->110, 100->90 jne.

Lapsellisin perustelu oli, että "kyllä rajoituksia voidaan nostaa, ajetaanhan siellä nytkin jo noita nopeuksia"!

Ihan pieni osa teistä on tuolla tasolla ja sitten loppuukin kuljettajan kyvyt!

Sinä ilmeisesti oletat, että ihmiset nytkin ajaa nopeusrajoitusten mukaan  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes