Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kawatus - 07.08.13 - klo:20:24
-
Harkinassa olisi case hankkia mutta kertokaapa kokemuksia tämmösistä. Mitä kannattas tarkistella ja mikä kestää ja mikä ei ? Mitkä on suurimmat erot näillä?
-
Noithan on niitä ***** enklantilaisia....!!! >:(
-
Hyviä puolia ?
Ketterä, suht hyvä näkyvyys eteen, sivuille taakse.
Huonot >:(
Ei lähde tulille pakkasella , pikavaihde, sähköt, löpökelpaa, laiska , nostolaitteen liikerata, keksikää muut lisää.
Lyhyt akseliväli-pompottaa helposti kärrynvedossa, etuakseli 4200-sarjassa Carraroa-ongelmia mm. navoissa kuormaajakäytössä. 885 vaihdekepit vasemmalla, epäloogiset liikeradat, 280 mm kytkin. Noissa lumian listoissa tärkeimmät. Ja ohjaamometeli luvattua huomattavasti suurempi 4200-sarjassa.
-
Siinä 4230 MX:ssä jonka tiedän ei tainnut olla kuin niitä huonoja puolia. Ainakin vikaa ja remonttia riitti, pienistä suuriin. Konekin taisi olla monta kertaa auki.
-
Eiköhän tuossa yllä jo tullut tärkeimmät.. Varsinkin nuo 4200-sarjalaiset melkoisia murheenkryynejä.
Suosittelisin suuntaamaan katseet 845:seen jos tuon hintaluokan Case on hakusessa, on ihan eri maailmasta.
-
Ittellä kokemusta 4240:stä. Halpa oli ostaa vähän käytettynä (520h). Jotakin remonttiakin tehtiin ... suurimpina lähes heti synkrolevyt lootaan ja kytkin jossain 2500 tunnis. Lähti alle 3000h:s vaihros. Ihan oikeasti kyllä tuota hankisääskeä vielä joskus kaipais. Moottori vääntävä mutta janoine, tosin oli se ruuvattukin maltillisesti ?. Ketterä ja kevyt nyt ainakin. Hytti meluisa ja nostolaite kohottaja ym. kyllä tuosta haulla täältä varmaan lisää löytää. Nyt vaan tuokin mallisarja jo niin vanha , että pakostakin on tunteja tullut, jos on kunnossa pysynyt. Ja mä taas muistelen , että tuo muuten oli melko hyvä lähtemään käyntiin ... ainakin roikan päästä :P
-
885 ja 845 muistuttavat erehdyttävästi toisiaan mutta 845 on aivan eri kone.685 lienee noista engelsmanneista lujimpia.Tuo 885 joku taavetin tallin tekele kait.
Case 885 Englantilainen vm. -85 - -90 teho 83 hv. Case 845 Saksalainen vm. - 87 - 96 teho 82 hv. DB 885 vm. - 72 - 79 teho 48 hv.
Minulla Case 845 vm. -90 paremmasta en itse tiedä, pankinjohtaja ei ole antanut lupaa vaihtaa uudempaa. ;)
Kone ollut minulla 13 vuotta. Remonttia tehty : polttoaineen siirtopumppu, vesipumppu, kandaanin välilaakeri, kandaanin kytkentäholkki ja nostotangon kiinnitystappi oikealle puolelle. Koneessa tunteja nyt 4500 ja tulee noin 100 h/ vuosi. ( Harrastetilan neljäntenä koneena ).
-
TDK noiden korminkien kanssa vehtaa. Hää voipi kertoa totuuden intikalla ajon autuudesta. Saako rahalla parempaa?
-
TDK noiden korminkien kanssa vehtaa. Hää voipi kertoa totuuden intikalla ajon autuudesta. Saako rahalla parempaa?
Mää en kyllä sano mitään tähän. Mulla on vaan saksalaisia, aina ollu. Meinaan nuo natikat ohan niitä italialaisia sitte... 885 ja 4200srj on engelsmannin tekosia, oikia natikkamies ei kusekkaan niihin päin. Tästä johtuen mulla ei oo henk.koht. kokemusta niistä joten en sano mitään. Tai sanon mää sen verran että kaverilla oli joku tuommonen, sen tuhannen kännin koneen tarina päättyi komeisiin 30metrisiin liekkeihin toukopellolla. Nyt seki ajelee onnellisena maxxumilla... ;D
Mikäs lääkkeeksi äskooän, ku mulla olis kova valteemikuume?
-
Noithan on niitä ***** enklantilaisia....!!! >:(
Yhdyn mielipiteeseen, yhden engelsmanninatikan olen omistanut ja se riitti. Jos intikka-kuume kovasti vaivaa, niin osta vaikka 845:n, on täysin eri maailmasta :)
-
TDK noiden korminkien kanssa vehtaa. Hää voipi kertoa totuuden intikalla ajon autuudesta. Saako rahalla parempaa?
Mikäs lääkkeeksi äskooän, ku mulla olis kova valteemikuume?
Pullo viskiä ja vappuhuiska? Juot pullon pois ja laitat vappuhuiskan päähän. Mittariautolla vappuhuiska ja viski päässä lähimpään valteemipisteeseen. Alat kehua korminkejas ja naurat suolahden sontakasoille joita kaikki paskakärpäset ihannoi.
Luulis valmettikuumeen lähtevän kun saat porttikiellon.... ;D
-
Mikäs lääkkeeksi, ku mulla olis kova valteemikuume?
Osta pari vuotta vanha directi sen enempiä tinkaamatta....
Jos ei Valtrakuume lähde, niin olet todellinen Valmetin mies :)
-
Taitaa näissäkin arvioissa päteä pitkälti se, että mitä vähemmän kokemusta, sitä vahvemmat ovat mielipiteet.
Itselläni on omakohtaista kokemusta kolmesta brittinatikasta eli malleista 574, 684 ja 4230, joka on sama peli kuin 4240, mutta ilman turboa.
574 oli ketterä ja ikäisekseen erittäin nopea. Kokoonsa nähden moottori oli sitkeä, mutta otti silti kierroksia 2800. Ikäisekseen traktori oli miellyttävä käyttää. Siinä kuitenkin oppi, että perässä pitää käyttää juuri niitä öljyjä, mitä valmistaja suosittelee, tai kohta ei ole jarruja, nostolaitteita eikä vaihteita. Muutenkaan vaihteita ei pidä runnoa. Vaihteet ovat oudokseltaan olevinaan väärällä puolella, mutta se on vain tottumiskysymys.
Seuraaja eli 684 oli sitkeä puurtaja, jonka tapista dynottiin enemmän tehoa kuin moottoritehoksi luvattiin. Maantiellä tämäkin meni 40 km/h. Nostolaitteen teho oli vaatimaton, mutta tällä kolmisiipistä auraa hallitsi. Kestävyyden suhteen ei ollut mitään ongelmaa, mutta edelleenkään vaihteita ei saa raiskata, vaan pitää etsiä nätisti kohta, jossa pykälä solahtaa paikkaansa. Oikeiden peräöljyjen merkitystä ei edelleenkään saa unohtaa.
4230:ssä oli vaihteet saatu jo oikealle puolelle ja siinä oli sähköinen pikavaihde, joka toimi varmasti, mutta ei pehmeästi. Ideologian vastaisesti tuli aika usein käytettyä kytkintä pikavaihteellakin, säälin vaihteistoa ja välilevyjä.
Nostolaitteeseen oli saatu lisätehoa, mutta ei se vieläkään kovin voimakas ole - ja hyvä niin; traktori on kevytrakenteinen eikä sitä kannata rikkoa liian painavia kuormia kantamalla. Myös nokka on sen verran kevyt, ettei senkään puoleen perään ole tarvetta hirmu raskaita tavaroita ripustaa. Ketteryys on säilytetty kiitettävällä tasolla. XL-ohjaamo on ihan mukiinmenevä.
Edelleen moottori on ilmoitettuihin arvoihin verrattuna tehokas ja sitsekä ja huippunopeus hyvää keskitasoa. Sähkölaitteissa oli jonkin verran häirioitä, lisäksi pakoputki tuppaa näissä yleisemminkin murtumaan. Muuten aivan ongelmaton peli. Erittäin sopiva kone peräkärryn vetoon, nelimetrisen äkeen eteen tai kuskaamaan ruiskua tonnisella säiliöllä. Itsellä oli vähän isompikin ruutta kyydissä, mutta säiliöt täynnä ei ilennyt monttuihin kovaa ajaa.
Jos tällainen on ollut asiallisessa käytössä ja perässä on pidetty oikeat liemet, niin mikä ettei. Ennakkoluulojen takia hinnat ovat alhaalla ja sehän on vain hyvä asia. Natikka kestää paremmin kovaa työtä kuin kovaa käsittelyä. Jos on taipumusta päinvastaiseen, niin sitten kannattaa hommata Ursus.
-
TDK noiden korminkien kanssa vehtaa. Hää voipi kertoa totuuden intikalla ajon autuudesta. Saako rahalla parempaa?
Mää en kyllä sano mitään tähän. Mulla on vaan saksalaisia, aina ollu. Meinaan nuo natikat ohan niitä italialaisia sitte... 885 ja 4200srj on engelsmannin tekosia, oikia natikkamies ei kusekkaan niihin päin. Tästä johtuen mulla ei oo henk.koht. kokemusta niistä joten en sano mitään.
Anna tulla vain. Ei täällä ennenkään ole henkilökohtaisen kokemuksen puute estänyt laukomasta mielipiteitä asiasta kuin asiasta.
Niin, ja se oikea Natikka-mies arvostaa toki vain amerikkalaista rautaa.
http://www.youtube.com/watch?v=b52SDopaMZY
-
Anna tulla vain. Ei täällä ennenkään ole henkilökohtaisen kokemuksen puute estänyt laukomasta mielipiteitä asiasta kuin asiasta.
No joo sanotaan nyt sitte että olihan yhteistyötilalla tosiaan tuommonen 4240pro kokeilla joskus 90-luvun lopussa. Tuli sillä itekki kynnettyä pari päivää ja tuosta jäi ihan positiivinen kuva. Ketterä ja käteensopiva kone. Enpä oo sitte sen enempiä tutustunu ko laitteeseen, ihan huhupuheita uskonu. Tuon parin päivän kyntörupeaman se kyllä pelitti hienosti.
Pullo viskiä ja vappuhuiska? Juot pullon pois ja laitat vappuhuiskan päähän. Mittariautolla vappuhuiska ja viski päässä lähimpään valteemipisteeseen. Alat kehua korminkejas ja naurat suolahden sontakasoille joita kaikki paskakärpäset ihannoi.
Luulis valmettikuumeen lähtevän kun saat porttikiellon.... ;D
Kuulostas hyvältä mutta ei mulla taida olla asiaa sinne muutenkaan. Oon tainnu sen tarinan joskus kertoakki. Jos sisälle päästävätki nii en taida kuitenkaan edes viskipäissäni sisälle astua. :o
-
Mikäs lääkkeeksi, ku mulla olis kova valteemikuume?
Osta pari vuotta vanha directi sen enempiä tinkaamatta....
Jos ei Valtrakuume lähde, niin olet todellinen Valmetin mies :)
Juu en osta. Kyseessä olis n.17vuotta vanha mezzo metsävarusteilla ja runkosovitteisella nosturilla.... Tuonki hankinta on vähä siinä ja täsä että voisko sitä järjellä perustella saati sitte sen uuden. Ja mites sitä tinkaat ku tarjousta kysyttäessä myyjä sano että kato hinta hintalapusta... :o
-
"Case IH 745 XL 845 XL 845 XL 845 XL 856 XL Vuonna 1989 tuotanto siirtyi Englantiin."
Mitäs sitte? Nämä on suunniteltu saksassa ja ne on saksannatikoita olkoot kasattu vaikka kiinassa.
-
"Case IH 745 XL 845 XL 845 XL 845 XL 856 XL Vuonna 1989 tuotanto siirtyi Englantiin."
Mitäs sitte? Nämä on suunniteltu saksassa ja ne on saksannatikoita olkoot kasattu vaikka kiinassa.
No ei mitään, tai sitä vaan että ***** englsmanilla sääkiin oot ajanu ::)
En muuten oo, mun 845 on -87... ::)
-
Lopettakaa jo. Myöntäkää että ne on KAIKKI ihan paskoja.
-
Lopettakaa jo. Myöntäkää että ne on KAIKKI ihan paskoja.
On ne!
-
Lopettakaa jo. Myöntäkää että ne on KAIKKI ihan paskoja.
Ei. Natikat on parhaita. Ja viiatit toiseksi parhaita. Ihan vaan siksi ku ei mulla muita ole.
Jos mää ny sitte sen valmetin meen ostaan nii onko se sitte kolmanneksi paras?
No ***** taitaa ne kaikki olla paskoja...
-
Lopettakaa jo. Myöntäkää että ne on KAIKKI ihan paskoja.
Ei. Natikat on parhaita. Ja viiatit toiseksi parhaita. Ihan vaan siksi ku ei mulla muita ole.
Jos mää ny sitte sen valmetin meen ostaan nii onko se sitte kolmanneksi paras?
No ***** taitaa ne kaikki olla paskoja...
Kai kaikella työt tekee, riippuu määrästä. Mutta eturivin kymppikerholaiset veivaa punavanteisella vekselivariolla ja kuvittelee saavansa jäämään viivan elle enemän kuin valtamerkeillä. Se on vakta.
-
Lopettakaa jo. Myöntäkää että ne on KAIKKI ihan paskoja.
Ei. Natikat on parhaita. Ja viiatit toiseksi parhaita. Ihan vaan siksi ku ei mulla muita ole.
Jos mää ny sitte sen valmetin meen ostaan nii onko se sitte kolmanneksi paras?
No ***** taitaa ne kaikki olla paskoja...
Kai kaikella työt tekee, riippuu määrästä. Mutta eturivin kymppikerholaiset veivaa punavanteisella vekselivariolla ja kuvittelee saavansa jäämään viivan elle enemän kuin valtamerkeillä. Se on vakta.
Mulla oli viiatissa pari kesää punaset takavanteet. Olenko siis eturivin kymppikerholainen?
Ei sattunu muuta väriä äkkiä löytyyn, mennä talvena sitte panin tukiaiset haiseen ja ostin valkosta. Pensselillä sudin viiatin vanteen kauniiksi nyt on sitte teuvomaisen pinkit.... ;D
-
Lopettakaa jo. Myöntäkää että ne on KAIKKI ihan paskoja.
Ei. Natikat on parhaita. Ja viiatit toiseksi parhaita. Ihan vaan siksi ku ei mulla muita ole.
Jos mää ny sitte sen valmetin meen ostaan nii onko se sitte kolmanneksi paras?
No ***** taitaa ne kaikki olla paskoja...
Kai kaikella työt tekee, riippuu määrästä. Mutta eturivin kymppikerholaiset veivaa punavanteisella vekselivariolla ja kuvittelee saavansa jäämään viivan elle enemän kuin valtamerkeillä. Se on vakta.
Mulla oli viiatissa pari kesää punaset takavanteet. Olenko siis eturivin kymppikerholainen?
Ei sattunu muuta väriä äkkiä löytyyn, mennä talvena sitte panin tukiaiset haiseen ja ostin valkosta. Pensselillä sudin viiatin vanteen kauniiksi nyt on sitte teuvomaisen pinkit.... ;D
No sun tapauksessa punanen on ehdoton väri. ;D
-
En ottais 885:ttä kuin kevyseen pihahommaan. Perä, vaihdelaatikko ja JARRUT alamitassa ja siksi hävitin melko uutena pois. 845 täysin eri kone koneen lohkoa lukuunottamatta. Molemmissa keraaminen levy syö vauhtipyörää 3000 tunnin välein, mutta 885:ssä poikii muutakin. Molemmissa on huolehdittava kardaanin peltisestä kannatinlaakerin ripustuksesta. 845 saksalainen painonjakauma on hyvä ajaa tiellä ja kulkeekin tyhjänä hyvin. Jos kardaani epäilyttää (naputtaa/hinkkaa) niin uusi laakeri ja kannatin, helppo vaihtaa. Ettei toppaa etuakselia tai nelivetoa. Sama riesa useilla merkeillä, mm. valtralla (Älä polje jarrua 50+ vauhdissa, kun neliveto menee päälle se on joo..)
-
Ei se umpijööti natikassa ole ollut koskaan mutkalla ja laakeri pitää suorassa kun on tiukka. 1 tuttu 845 poiki vapaalla n. 60 km/h. Muutama tuttu Valtra (myös aivan uusia nykykoneita) on poikinut samalla tavalla. 50-60 km/h kosketaan jarruun. LiikenneValtroja. En suosittele jarruttamaan enää +50 vauhdissa vaan suunnittelemaan mäkeemn menon toisin.
-
Ei se umpijööti natikassa ole ollut koskaan mutkalla ja laakeri pitää suorassa kun on tiukka.
Saako sitä edes mutkalle muuten kuin ajamalla koneen mahastaan killumaan jonkin kiven päälle? ???
Etukeinun laakerit jos väljät niin se kyllä rasittaa tuota laakeria sekä kardaanin liitosholkkeja.
-
4230:nen on ollu meillä ajossa 14 vuotta. Ensimmäiset 12 vuotta meni melko vaivattomasti, mutta nyt parina viime vuotena, kun se on ollut vähemmällä käytöllä, on siihen tullut täälläki mainittuja sähkö vinkeitä. Käyttäjästä taitaa olla paljon kiinni miten koneet toimii, pääsääntöisesti kaikki tuntuvat olevan noita malleja vastaan, mutta mielestäni ne ovat näppäriä ja melko hyviä vetokoneita. Talvella roikan nokkaan ja hehkutukset läpi vuoden, niin saa nuo käynnistymään vaivatta. Taitaa noissa infernaalin omissa koneissa olla sellainen vakio-ominaisuus tuo heikohko talvikäynnistyminen. 1056:sessaki on automaattihehku, joka toimii melko lämpimälläki kelillä.
+ Ketteryys ja pienehkö koko
+ sitkeä ja vahva moottori, vedettiin 3m takapyörä kylvökonetta muutama vuosi
+ hyvä etukuormain käytössä, kohtuu tehokas hydrauliikka, ek toimii ripeästi.
- sähköt, voi tosin olla osaltaan johtuvaa vähäisemmästä käytöstä ja iän yhteisvaikutuksesta
- polttoaineen kulutus, molemmat kutoskoneiset (1056 ja 5150) ovat taloudellisempia
- myynti- ja varaosaedustuksen häviäminen alueelta. Pitäs asioida Savossa. Miten lie muualla.
Tuollaista tul äkikseltään mieleen.
-
IH:n kyseisen kokoluokan neloskoneiden puristussuhde on aika alhainen. Jos startti ei pyöritä moottoria oikealla kierrosnopeudella, saa sahata vaikka maailmantappiin, eikä edes lupaa. Jos starttimoottori ja akku ovat kunnossa, ja moottorin venttiilit eivät vuoda eikä ohivuotoa ole sylinterissä, lähtee IH:n nelosmoottori vielä -20 asteen pakkasessa käyntiin hehkutuksella. Vaatii vaan kierroksia että ilma sylintereissä kuumuu tarpeeksi jotta polttoaine voi syttyä. Kesällä ei tarvitse hehkuttaa, itse hehkutan vasta kun pakkanen menee alle viiden asteen.
Mulla on tuo 4230 ml. 5300h, ostohetkellä 3700h, viat tuona aikana: Ulosotoakselin sefat, suuttimien paluuletku, mittariston maajohdon irtoaminen, sammutusvaijerin katkeaminen. Käyttö: 3 siipinen kyntöaura, 3.5 äes ja karhi, 3m perälevy, lumilinko, paskakärry, 20t kippikärry, 6t kippikärry, 15t metsäkärry, 15t lavetilla traktorikaivureiden vetoa. Aemmalla omistajalla metsäajoa ja rehuntekoa, kertoili myös ettei ole suurimpia remontteja tehty, joku öljyvuoto tukittu perästä.
Aika uskomatonta, että tuommoisella pikkutraktorilla voi liikuttaa 10 kuution maansiirtoperävaunua, jonka omapaino 4150kg, ja kuormaakin voi ottaa sellaisia maltillisia 8- 10 kuution luokkaa olevia, maalajista riippuen. Tulee siinä elopainoa ja vaihtamistarvetta ylämäessä, mutta harvoin nopeus laskee alle 12km/h, tasaisella saatetaan mennä jopa sitä 38 km/h:ta. Vaihteiston porrastus on noissa aika hyvä, pikavaide pienentää entisestään pykälien kokoja. Ei ole sellaisia Valmet-Leyland-David Brown-tyylisiä loikkauksia.
Muutenkin traktorina ihan omassa sarjassa kokoluokassaan, vertaillaan vaikka aikalaiseensa ja kokoiseensa Valmet 502-602 -> 504-604 -> aina satasarjoihin. Löytyy pikavaihdetta, suunnanvaihtajaa, nestetoimiset jarrut ja kytkin, hydraulinen ulosotonkytkentä, tonniperä, toimiva painonsiirto ja tarkka asennonsäätö, öljykylpyjarrut, matalapainehydrauliikalla ohjattuja toimintoja, pieni kääntöympyrä, tilava ohjaamo, johon saa jopa oikeasti pyörivän istuimen ja takajalkatilat metsäajoon.
Kestävyyskin on vähintään samalla tasolla mainitun Valmet-sarjan kanssa, muut ominaisuudet paljon edellä. Ohjaamo saisi olla hiljaisempi.
-
IH:n kyseisen kokoluokan neloskoneiden puristussuhde on aika alhainen. Jos startti ei pyöritä moottoria oikealla kierrosnopeudella, saa sahata vaikka maailmantappiin, eikä edes lupaa. Jos starttimoottori ja akku ovat kunnossa, ja moottorin venttiilit eivät vuoda eikä ohivuotoa ole sylinterissä, lähtee IH:n nelosmoottori vielä -20 asteen pakkasessa käyntiin hehkutuksella. Vaatii vaan kierroksia että ilma sylintereissä kuumuu tarpeeksi jotta polttoaine voi syttyä. Kesällä ei tarvitse hehkuttaa, itse hehkutan vasta kun pakkanen menee alle viiden asteen.
Mä en ole tuota 845:sta kai hehkuttanut ikinä. Johdon perästä lähtee kovallakin pakkasella ilman.
-
Traktori olis tulossa pienimuotoiseen mettä ajoon ja lumitöihin. Kääntöympyrän pienuus kyllä houkuttelis mettä käyttöä ajatellen.
Kävin yhtä 885 ajamassa ja ihmettelin kardaanin pienuutta ja kannatinlaakerissa oli silminnähden jo välystä mutta ajossa ei huomannut mistään.
Tällä yksilöllä oli ajettu jo yli 7000h mikä jäi sitten mietityttään sen verran että ei tullut tarjousta tehtyä vaikka muuten oli kunnossa.
Jarrut oli kyllä hyvät meni kumpikin puoli lukkoon asfaltilla helposti mutta kytkin otti ihan ylhäällä liekkö ominaisuus vai kulumista?
-
IH:n kyseisen kokoluokan neloskoneiden puristussuhde on aika alhainen. Jos startti ei pyöritä moottoria oikealla kierrosnopeudella, saa sahata vaikka maailmantappiin, eikä edes lupaa. Jos starttimoottori ja akku ovat kunnossa, ja moottorin venttiilit eivät vuoda eikä ohivuotoa ole sylinterissä, lähtee IH:n nelosmoottori vielä -20 asteen pakkasessa käyntiin hehkutuksella. Vaatii vaan kierroksia että ilma sylintereissä kuumuu tarpeeksi jotta polttoaine voi syttyä. Kesällä ei tarvitse hehkuttaa, itse hehkutan vasta kun pakkanen menee alle viiden asteen.
Mä en ole tuota 845:sta kai hehkuttanut ikinä. Johdon perästä lähtee kovallakin pakkasella ilman.
Kyl tavoillensa uskollinen keissi-kerbedos hehkuttaa aina kun kysytään korminkista. ;D
Esimerkkinä TDK tai maraani.
-
Traktori olis tulossa pienimuotoiseen mettä ajoon ja lumitöihin. Kääntöympyrän pienuus kyllä houkuttelis mettä käyttöä ajatellen.
Kävin yhtä 885 ajamassa ja ihmettelin kardaanin pienuutta ja kannatinlaakerissa oli silminnähden jo välystä mutta ajossa ei huomannut mistään.
Tällä yksilöllä oli ajettu jo yli 7000h mikä jäi sitten mietityttään sen verran että ei tullut tarjousta tehtyä vaikka muuten oli kunnossa.
Jarrut oli kyllä hyvät meni kumpikin puoli lukkoon asfaltilla helposti mutta kytkin otti ihan ylhäällä liekkö ominaisuus vai kulumista?
7000 tuntia on jo jotain tälle engelsmannille. Täytyy olla jo aika edullinen. Jos itse ostaisin täytyis olla puolet vastaavan 845:n hinnasta. Kytkin kuluu noissa aina. Vaijerista pitää säätää löysiä ettei kanna. Vaijerin kuoren kierteestä näkee, onko kytkin just lopussa. Eli jos näkee onko pari senttiä kierretty säätöä alkuperäisestä. Noilla tunneilla joko kytkin ihan lopussa tai vähintään yksi remontti tehty. Toisella kertaa myös vauhtipyörä voi olla vaihdettava. Kardaani ei ongelma kun vain vaihtaa sen laakerin ja peltisen pesän.
-
Traktori olis tulossa pienimuotoiseen mettä ajoon ja lumitöihin. Kääntöympyrän pienuus kyllä houkuttelis mettä käyttöä ajatellen.
Kävin yhtä 885 ajamassa ja ihmettelin kardaanin pienuutta ja kannatinlaakerissa oli silminnähden jo välystä mutta ajossa ei huomannut mistään.
Tällä yksilöllä oli ajettu jo yli 7000h mikä jäi sitten mietityttään sen verran että ei tullut tarjousta tehtyä vaikka muuten oli kunnossa.
Jarrut oli kyllä hyvät meni kumpikin puoli lukkoon asfaltilla helposti mutta kytkin otti ihan ylhäällä liekkö ominaisuus vai kulumista?
Kardaani ei ongelma kun vain vaihtaa sen laakerin ja peltisen pesän.
Meillä pääsi muuten aikanaan 685:ssa laakeri syömään kardaaniin melkoisen syvän uran.
En muista mitä uusi kardaani olisi maksanut, aikaa siitä on ainakin 15 vuotta, vanha kuitenkin korjautettiin paikallisessa moottorikoneistamossa. Täyttivät uran metalliruiskutuksella ja koneistivat uudelleen.
-
885 ja 845 muistuttavat erehdyttävästi toisiaan mutta 845 on aivan eri kone.685 lienee noista engelsmanneista lujimpia.Tuo 885 joku taavetin tallin tekele kait.
--provoko oli tämä kommentti? 885 ja 685 Natikkoinahan on sama traktori moottoria lukuunottamatta.
--tän raadin kanssa olen samaa mieltä 885n ja sen sukukaisten keveydestä.885 pysyy kasassa joten kuten kevyellä ajolla ja runsaalla huollolla.Yksi yksilö sen verran tuttu,että uudesta tarkasti pidettynä alle 3000h ajettuna toimii...lukuunottamatta pikavaihteen reistailua milloin mistäkin syystä.
-
885 ja 845 muistuttavat erehdyttävästi toisiaan mutta 845 on aivan eri kone.685 lienee noista engelsmanneista lujimpia.Tuo 885 joku taavetin tallin tekele kait.
--provoko oli tämä kommentti? 885 ja 685 Natikkoinahan on sama traktori moottoria lukuunottamatta.
--tän raadin kanssa olen samaa mieltä 885n ja sen sukukaisten keveydestä.885 pysyy kasassa joten kuten kevyellä ajolla ja runsaalla huollolla.Yksi yksilö sen verran tuttu,että uudesta tarkasti pidettynä alle 3000h ajettuna toimii...lukuunottamatta pikavaihteen reistailua milloin mistäkin syystä.
Tapanila on sellanen jurottaja, huumoriton kivikasvo. Sen jutut pitää lukea huumorilasit päässä. ;D
-
885 ja 845 muistuttavat erehdyttävästi toisiaan mutta 845 on aivan eri kone.685 lienee noista engelsmanneista lujimpia.Tuo 885 joku taavetin tallin tekele kait.
--provoko oli tämä kommentti? 885 ja 685 Natikkoinahan on sama traktori moottoria lukuunottamatta.
--tän raadin kanssa olen samaa mieltä 885n ja sen sukukaisten keveydestä.885 pysyy kasassa joten kuten kevyellä ajolla ja runsaalla huollolla.Yksi yksilö sen verran tuttu,että uudesta tarkasti pidettynä alle 3000h ajettuna toimii...lukuunottamatta pikavaihteen reistailua milloin mistäkin syystä.
Tottakai 685 kestää paremmin kun siinä on tosi hengetön kone verrattuna 885/845 koneeseen.
-
>huumorilasit päässä.
Onko ne semmoiset vihreet ?
-
895 ja myöhempi 4240 kestävät vielä huonommin, lähes 100 hevosvoimaa on liikaa tuolle vaihteistolle ja perälle monen noista tietävän mielestä. Ainakin jos traktori sattuu joutumaan oikealle rautakangenvääntäjälle. 4000-sarjassa on Voimansiirron painevoitelua parannettu ja vetopyörästö on uusi. Kytkinlevely on tuumaa suurempi.
Tehdään noita vieläkin: http://www.konedata.net/Traktorit/McCormickX60-20.htm
-
>huumorilasit päässä.
Onko ne semmoiset vihreet ?
Jotain tämän tapaisia vois käyttää?
(http://www.globaleyeglasses.com/media/wysiwyg/blog/monkey-with-funny-glasses.jpg)
(http://www.netanimations.net/Moving-picture-Chimp-with-glasses-smoking-animated-gif.gif)
-
895 ja myöhempi 4240 kestävät vielä huonommin, lähes 100 hevosvoimaa on liikaa tuolle vaihteistolle ja perälle monen noista tietävän mielestä. Ainakin jos traktori sattuu joutumaan oikealle rautakangenvääntäjälle. 4000-sarjassa on Voimansiirron painevoitelua parannettu ja vetopyörästö on uusi. Kytkinlevely on tuumaa suurempi.
Tehdään noita vieläkin: http://www.konedata.net/Traktorit/McCormickX60-20.htm
Tuohan pohjautuu kumminkin sitten jo CX:ään.
-
Näin on, mutta CX:n perä on melko lailla sama aikaisempien mallien kanssa, päältäkin päin katsoen, nostolaitteineen päivineen. Onhan sisuskaluja taasen kehitetty eteenpäin, mutta sukua on.
-
Ei se umpijööti natikassa ole ollut koskaan mutkalla ja laakeri pitää suorassa kun on tiukka.
Saako sitä edes mutkalle muuten kuin ajamalla koneen mahastaan killumaan jonkin kiven päälle? ???
Etukeinun laakerit jos väljät niin se kyllä rasittaa tuota laakeria sekä kardaanin liitosholkkeja.
En tiedä miten se mutkalle saadaan, mutta sellaisen (4240) akselin olen oikaisut kun kannatin laakeri ei kestänyt pitkään, niin piti myös keskittää akseli prikoilla kannatinlaakerin pukkiin kun se ei ollut linjassa.
Luulisi tuon etupään paukkumisen johtuvan vetopyörien nopeuserosta eli jos sitä ei ole ei ole häivää.
Suosittelen tuommosen nyrkkipajalaisen niinkuin Lumia pitämään suunsa kiinni, jollei kyseisen koneen sielunelämään ole kunnolla tutustunut. Tässäkin Lumian huutelemat ohjeet vievät varmasti koneen tuhoon. Tätä juuri näissä keskusteluissa en ymmärrä, kun tullaan pätemään asioilla, joista ei tiedetä mitään. Sen mustamaalauksen jälkeen annetaan vielä vääriä korjausohjeita yms... :'(
-
Näin on, mutta CX:n perä on melko lailla sama aikaisempien mallien kanssa, päältäkin päin katsoen, nostolaitteineen päivineen. Onhan sisuskaluja taasen kehitetty eteenpäin, mutta sukua on.
Ei ole enää sukua. Näissä X60-sarjalaisissa on Landinin vaihteisto, joka on aivan eri kuin CX:n vaikka 3-portainen pikavaihde on molemmissa. Landinin vaihteisto on kylläkin ilmeisesti sulavampi ja kestävämpi kuin IH-peräiset laatikot. Perästä en ole aivan varma, mutta luulisin senkin vaihtuneen italotuotteeseen, koska nostovoimakin on kasvanut. Näin olleen IH:ta ei noissa McCormickeissa ole enää kuin hytin runko ja jotkut sisutuksen osat.