Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: vms1 - 25.07.13 - klo:08:56

Otsikko: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: vms1 - 25.07.13 - klo:08:56
Tuli tällanen asia mieleen. Eli vaikka tekniikka menee etenpäin niin tuntuu että tässä asiassa vaan perutetaan. Omassa uusimmassa kun on etukuormaaja niin tuntuu etttä melko rajatut on näkymät. Eteenpäin on leveet pilarit joiden takana on ilmanottohormi ja pakosarja. lisäksi ek aisat on näköpiirissä ja niiden lohko viellä oikeella vie näkyvyyttä. Taaksepäin on sitten peiliä ja takalasin pyyhintä ym. Sivullekkin on onnistuttu laittaa rajut pilarit ja sitten viellä työlaitteiden monitorit niin lopputulos on sellainen että kohta saa hommata kameran että näkee ulos. Ylöskinpäin on niin vuorattua että sinnekkään ei kyllä mitään näy. Vaatiiko tilanne niin radikaalin muutoksen että pelätään että isnnät ei enää uskalla ostaa sellaista raktoria. Metsäkonepuolella on jonkinnäköisiä innovaatioita tuon lasitoimiston sijoittelusta ja mallista
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: bdr-529 - 25.07.13 - klo:09:37
 Jos vois ja haluais tilata traktorin pelkällä aurinkokatoksella niin näkyvyys paranis ja hinta tippuis kolmanneksella.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: hiluhi - 25.07.13 - klo:09:51
Pelkkä turvakaari, hävittäjälentäjän kypärä, jonka visiirin saisi heijastettua työkoneiden näytöt, ilmanotto ja pakoputki traktorin alle  ::) Rupeisko näkyväisyys riittään? Maksais ainakin saman kuin nykyään, mutta entä mukavuus?
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: vms1 - 25.07.13 - klo:10:57
http://www.google.fi/imgres?q=john+deere+e+series&sa=X&rlz=1R2NDKB_enFI538&biw=1280&bih=702&tbm=isch&tbnid=KBCcyFWV3B88UM:&imgrefurl=http://www.ammattilehti.fi/uutiset.html%3F313&docid=hV_w-Rm8on7PZM&imgurl=http://www.ammattilehti.fi/files/ammattilehti.kotisivukone.com/1010e_large.jpg&w=1200&h=800&ei=COXwUYLkHqzV4ATSt4CwBA&zoom=1&iact=rc&dur=172&page=1&tbnh=138&tbnw=235&start=0&ndsp=23&ved=1t:429,r:0,s:0,i:80&tx=136&ty=89

Onhan tossakin hytissä aiaka hyvä näkyvyys ainakin eteen ja sivuille ja paljon informaatiota tollakin kuskilla on saamatteilla. Se vaan että ostaisko isännät tollasela hytillä varustetun raktorin vai halutaanko se muhkean näköinen koppi.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: nissan - 25.07.13 - klo:11:10
Kyllä vemssi ajaa väärällä traktorilla jos siinä on noin pimeä hytti :'(
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: kylmis - 25.07.13 - klo:11:32
Tuli tällanen asia mieleen. Eli vaikka tekniikka menee etenpäin niin tuntuu että tässä asiassa vaan perutetaan. Omassa uusimmassa kun on etukuormaaja niin tuntuu etttä melko rajatut on näkymät. Eteenpäin on leveet pilarit joiden takana on ilmanottohormi ja pakosarja. lisäksi ek aisat on näköpiirissä ja niiden lohko viellä oikeella vie näkyvyyttä. Taaksepäin on sitten peiliä ja takalasin pyyhintä ym. Sivullekkin on onnistuttu laittaa rajut pilarit ja sitten viellä työlaitteiden monitorit niin lopputulos on sellainen että kohta saa hommata kameran että näkee ulos. Ylöskinpäin on niin vuorattua että sinnekkään ei kyllä mitään näy. Vaatiiko tilanne niin radikaalin muutoksen että pelätään että isnnät ei enää uskalla ostaa sellaista raktoria. Metsäkonepuolella on jonkinnäköisiä innovaatioita tuon lasitoimiston sijoittelusta ja mallista
Sun näkyväisyysongelmalla on nimikin-->

Suomalaisiin olosuhteisiin rakennettu Valtra traktori.

Hytti on suunniteltu niin, että kuski on aika matalalla. Hyvä verokki on etukuormaajan aisan päät, jotka nousevat turhan korkealle konepeiton päälle. Esimerkki (mielestäni) hyvin suunnitellusta hytistä on Case/NH. Istuskelin tossa heinäaikaan paikallisen paalaajan Casessa ja huomasin, että triman aisan päät ovat miltei konepeiton tasalla. Tuo vaikuttaa heti näkyvyyteen. Toinen pointti on pakokaasujen käsittely. Valtrassa on oikean sivupalkin takana iso häkäpönttö, kun keississä pönttö on hytin lattian tasolla. Valtrassa on jostain syystä lähdetty siitä, että etukuormaajan venttiilit pitää saada sinne hytin tasolle ja se on vienyt häkäpöntöltä tilan. Valtran ovien ja sivuikkunoiden välissä oleva palkki ei ehkä ole enää kaikkein ajanmukaisin ratkaisu. Samoin Vallussa on sivulokarit jotenkin peittämässä näkyvyyttä. Tuohonkin auttaisi, kun kuski istuisi korkeammalla. Takaikkunan peili ei pahemmin haittaa, kun on oppinut olemaan kiinnittämättä asiaan huomiota. Jossainhan sen peilinkin täytyy olla. Yksi ratkaisu olisi, kun kehitettäisiin peili, joka on normaalisti siinä takaikkunan keskellä kulkevassa pystytangossa siten, että kun lasi on kiinni, niin peili on ylhäällä ja kun lasi avataan, niin peili laskisi alemmaksi. Toinen vaihtoehto, että kuski voisi tiputtaa peiliä alemmaksi jonkun pikakiinnityksen avulla.

Sen mitä nyt olen tällä uudella koneella ajanut, niin ei tuo Kuikan näkyvyys nyt niin huono ole, mitä annetaan ymmärtää. Esim. suora etunäkyvyys on erittäin hyvä. Jos vertaa minun vanhaa konettani, jossa etukuormaajan keskipalkin päältä lähtee kaikenlaisia kaarevia hydrauliikkaletkuja, niin onhan se ollut ihan naurettava ratkaisu etunäkyvyyden kannalta. Siksi varmaan selkäytimessä onkin tapa, että kuormaaja nostetaan aina ylös kun lähdetään liikkeelle. Tässä uudessa koneessa on vaan nostokapasiteettia niin paljon, että saa pelätä tuovansa kaikki puhelinlangat yms. alas.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: BACKSPACE - 25.07.13 - klo:11:50
Kuskeilla pitäisi olla varmaan joku minimimitta, kuten huvipuistojen laitteissa  ???
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Von Göpel - 25.07.13 - klo:13:41
Traktori ja etukuormain on sellanen köyhänmiehen kompromissi eli saatavilla on kurottajia ja pyöräkuormaajia jos oiken paljon on
käyttöä ,siitä se johtuu koskaan ei tr ja ek yhdistelmästä saada hyvää.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: icefarmer - 25.07.13 - klo:14:16
Tuli tällanen asia mieleen. Eli vaikka tekniikka menee etenpäin niin tuntuu että tässä asiassa vaan perutetaan. Omassa uusimmassa kun on etukuormaaja niin tuntuu etttä melko rajatut on näkymät. Eteenpäin on leveet pilarit joiden takana on ilmanottohormi ja pakosarja. lisäksi ek aisat on näköpiirissä ja niiden lohko viellä oikeella vie näkyvyyttä. Taaksepäin on sitten peiliä ja takalasin pyyhintä ym. Sivullekkin on onnistuttu laittaa rajut pilarit ja sitten viellä työlaitteiden monitorit niin lopputulos on sellainen että kohta saa hommata kameran että näkee ulos. Ylöskinpäin on niin vuorattua että sinnekkään ei kyllä mitään näy. Vaatiiko tilanne niin radikaalin muutoksen että pelätään että isnnät ei enää uskalla ostaa sellaista raktoria. Metsäkonepuolella on jonkinnäköisiä innovaatioita tuon lasitoimiston sijoittelusta ja mallista
Sun näkyväisyysongelmalla on nimikin-->

Suomalaisiin olosuhteisiin rakennettu Valtra traktori.

Hytti on suunniteltu niin, että kuski on aika matalalla. Hyvä verokki on etukuormaajan aisan päät, jotka nousevat turhan korkealle konepeiton päälle. Esimerkki (mielestäni) hyvin suunnitellusta hytistä on Case/NH. Istuskelin tossa heinäaikaan paikallisen paalaajan Casessa ja huomasin, että triman aisan päät ovat miltei konepeiton tasalla. Tuo vaikuttaa heti näkyvyyteen. Toinen pointti on pakokaasujen käsittely. Valtrassa on oikean sivupalkin takana iso häkäpönttö, kun keississä pönttö on hytin lattian tasolla. Valtrassa on jostain syystä lähdetty siitä, että etukuormaajan venttiilit pitää saada sinne hytin tasolle ja se on vienyt häkäpöntöltä tilan. Valtran ovien ja sivuikkunoiden välissä oleva palkki ei ehkä ole enää kaikkein ajanmukaisin ratkaisu. Samoin Vallussa on sivulokarit jotenkin peittämässä näkyvyyttä. Tuohonkin auttaisi, kun kuski istuisi korkeammalla. Takaikkunan peili ei pahemmin haittaa, kun on oppinut olemaan kiinnittämättä asiaan huomiota. Jossainhan sen peilinkin täytyy olla. Yksi ratkaisu olisi, kun kehitettäisiin peili, joka on normaalisti siinä takaikkunan keskellä kulkevassa pystytangossa siten, että kun lasi on kiinni, niin peili on ylhäällä ja kun lasi avataan, niin peili laskisi alemmaksi. Toinen vaihtoehto, että kuski voisi tiputtaa peiliä alemmaksi jonkun pikakiinnityksen avulla.

Sen mitä nyt olen tällä uudella koneella ajanut, niin ei tuo Kuikan näkyvyys nyt niin huono ole, mitä annetaan ymmärtää. Esim. suora etunäkyvyys on erittäin hyvä. Jos vertaa minun vanhaa konettani, jossa etukuormaajan keskipalkin päältä lähtee kaikenlaisia kaarevia hydrauliikkaletkuja, niin onhan se ollut ihan naurettava ratkaisu etunäkyvyyden kannalta. Siksi varmaan selkäytimessä onkin tapa, että kuormaaja nostetaan aina ylös kun lähdetään liikkeelle. Tässä uudessa koneessa on vaan nostokapasiteettia niin paljon, että saa pelätä tuovansa kaikki puhelinlangat yms. alas.
oisko myös matalat rakennukset sitä suomalaista olosuhdetta, jontikasta raapiintuu jo nokkapelti karmeihin ;) ;D :o 8)
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: DB 1690 - 25.07.13 - klo:15:36
Oon ainakin mää nähny hyvin ulos joka rattorista
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: DB 1690 - 25.07.13 - klo:15:36
Joissakin vaan ei taho taipuuu koukulle ainakin sit kun pitää luistattaa kytkintä
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: zetor8045 - 25.07.13 - klo:15:39
Ei kai sielt quicken takaa mitään näe kun aisat on etulasissa kiinni ja pirun korkealla... Toista se on ----> http://www.stoll-germany.com/fileadmin/media/Download/Traktorenfotos_FZ-Lader/Valtra/A2092_Valtra%20N%20142%20-%20FZ%2030.pdf   


Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Köntys - 25.07.13 - klo:16:40
Laittakaa hottentotit peruutuskameroita joka suuntaan  ;)
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: kylmis - 25.07.13 - klo:18:52
Tuli tällanen asia mieleen. Eli vaikka tekniikka menee etenpäin niin tuntuu että tässä asiassa vaan perutetaan. Omassa uusimmassa kun on etukuormaaja niin tuntuu etttä melko rajatut on näkymät. Eteenpäin on leveet pilarit joiden takana on ilmanottohormi ja pakosarja. lisäksi ek aisat on näköpiirissä ja niiden lohko viellä oikeella vie näkyvyyttä. Taaksepäin on sitten peiliä ja takalasin pyyhintä ym. Sivullekkin on onnistuttu laittaa rajut pilarit ja sitten viellä työlaitteiden monitorit niin lopputulos on sellainen että kohta saa hommata kameran että näkee ulos. Ylöskinpäin on niin vuorattua että sinnekkään ei kyllä mitään näy. Vaatiiko tilanne niin radikaalin muutoksen että pelätään että isnnät ei enää uskalla ostaa sellaista raktoria. Metsäkonepuolella on jonkinnäköisiä innovaatioita tuon lasitoimiston sijoittelusta ja mallista
Sun näkyväisyysongelmalla on nimikin-->

Suomalaisiin olosuhteisiin rakennettu Valtra traktori.

Hytti on suunniteltu niin, että kuski on aika matalalla. Hyvä verokki on etukuormaajan aisan päät, jotka nousevat turhan korkealle konepeiton päälle. Esimerkki (mielestäni) hyvin suunnitellusta hytistä on Case/NH. Istuskelin tossa heinäaikaan paikallisen paalaajan Casessa ja huomasin, että triman aisan päät ovat miltei konepeiton tasalla. Tuo vaikuttaa heti näkyvyyteen. Toinen pointti on pakokaasujen käsittely. Valtrassa on oikean sivupalkin takana iso häkäpönttö, kun keississä pönttö on hytin lattian tasolla. Valtrassa on jostain syystä lähdetty siitä, että etukuormaajan venttiilit pitää saada sinne hytin tasolle ja se on vienyt häkäpöntöltä tilan. Valtran ovien ja sivuikkunoiden välissä oleva palkki ei ehkä ole enää kaikkein ajanmukaisin ratkaisu. Samoin Vallussa on sivulokarit jotenkin peittämässä näkyvyyttä. Tuohonkin auttaisi, kun kuski istuisi korkeammalla. Takaikkunan peili ei pahemmin haittaa, kun on oppinut olemaan kiinnittämättä asiaan huomiota. Jossainhan sen peilinkin täytyy olla. Yksi ratkaisu olisi, kun kehitettäisiin peili, joka on normaalisti siinä takaikkunan keskellä kulkevassa pystytangossa siten, että kun lasi on kiinni, niin peili on ylhäällä ja kun lasi avataan, niin peili laskisi alemmaksi. Toinen vaihtoehto, että kuski voisi tiputtaa peiliä alemmaksi jonkun pikakiinnityksen avulla.

Sen mitä nyt olen tällä uudella koneella ajanut, niin ei tuo Kuikan näkyvyys nyt niin huono ole, mitä annetaan ymmärtää. Esim. suora etunäkyvyys on erittäin hyvä. Jos vertaa minun vanhaa konettani, jossa etukuormaajan keskipalkin päältä lähtee kaikenlaisia kaarevia hydrauliikkaletkuja, niin onhan se ollut ihan naurettava ratkaisu etunäkyvyyden kannalta. Siksi varmaan selkäytimessä onkin tapa, että kuormaaja nostetaan aina ylös kun lähdetään liikkeelle. Tässä uudessa koneessa on vaan nostokapasiteettia niin paljon, että saa pelätä tuovansa kaikki puhelinlangat yms. alas.
oisko myös matalat rakennukset sitä suomalaista olosuhdetta, jontikasta raapiintuu jo nokkapelti karmeihin ;) ;D :o 8)
Joo, aikanaan iskä ei innostunut 3000-sarjan Massikasta, kun se oli kuulemma liian korkea ja ei siten mahdu paskaruumaan. Valmetti oli matalampi. Joskus katselin konedatasta, että ei niillä oikein mitään käytännön korkeuseroa ole, mutta Massikassa oli aika jyhkeä se katon reunus ja siitä varmaan tuli sellainen fiilis, että se on korkea traktori.

 :D ;D
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: lypsyukko - 25.07.13 - klo:20:35
Joskus risteyksis on tullut jopa läheltä piti tilanteita, kun sieltä ferkun peilin takaa tuleekin mitä ihmeellisempiä kulkuneuvoja :(
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: welger - 25.07.13 - klo:21:08
Jos ketjun aloittajalla Valtra tuote niin en ihmettele ongelmaa pätkääkään, viikolla ajoin valtralla jossa semmonen kuikke uus joka on aivan järkyttävä insinöörin tuotos niin ei sieltä kyllä minnekkään yhtään mitään näe. :o ???

trima+ nh puikkoihin kun hyppäs tuon jälkeen niin olpa ilo työskennellä.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: vms1 - 25.07.13 - klo:21:49
Kyllähän tuo valtra on ja ihmeesti toi kuikka rajoittaa näkyvyyttä. Vaikka rungon osat on ihan vartavasten rakennettu niin aisat lähtee 20 cm konepeiton päältä. Itte en oikeastaan keksi mitään muuta syytä moiselle kun hieman korkeempi ulottuvuus. Lähtökohtasesti ongelma on siinä että ei haluta tehdä näkyvyyttä hyttiin. Kyllähän suurin osa komponenteista jotka rajoittaa näkyvyyttä saataisi niin piilotettua että ne ei haittaisi mutta jos ne ei myy niin mitä tehdään. Juurikin tun e sarjan jontikan hytin kun nostais raktoriin ja kaikki näytöt ym sijoitettaisi niin alas että niiden yli nähtäis niin kyllähän näkyvyys olisi hyvä. Se ikuinen kysymys vaan että ostaisko isännät niitä.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Varjo79 - 25.07.13 - klo:22:12
Kyllähän tuo valtra on ja ihmeesti toi kuikka rajoittaa näkyvyyttä. Vaikka rungon osat on ihan vartavasten rakennettu niin aisat lähtee 20 cm konepeiton päältä. Itte en oikeastaan keksi mitään muuta syytä moiselle kun hieman korkeempi ulottuvuus. Lähtökohtasesti ongelma on siinä että ei haluta tehdä näkyvyyttä hyttiin. Kyllähän suurin osa komponenteista jotka rajoittaa näkyvyyttä saataisi niin piilotettua että ne ei haittaisi mutta jos ne ei myy niin mitä tehdään. Juurikin tun e sarjan jontikan hytin kun nostais raktoriin ja kaikki näytöt ym sijoitettaisi niin alas että niiden yli nähtäis niin kyllähän näkyvyys olisi hyvä. Se ikuinen kysymys vaan että ostaisko isännät niitä.
Kyllähän tommonen ns helikopterihytti olis ihan proo! Koskakohan Valtraan saadaan uusi ohjaamo?
 Siis uusi runkorakennetta myöden eikä pelkkää muoveilla kikkailua. Tuskin koskaan uutena traktoria ostan. Mutta silti näkisin mielelläni esim
uuden nelipilarisen ohjaamon esim uusien n sarjalaisten selässä. Kun eikös tuo nykyinen perustu vielä enemmän ja vähemmän noihin metto ja mega hytteihin?
Mutta kyllä ehtakeltasen vihreessä voisi sirompi se keula olla. CNH ja Df hytit mielestäni parhaat näkyvyyden suhteen. Niin en noilla ole pahemmin ajellut mutta
näkyvyys on mielestäni ok.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: mah - 25.07.13 - klo:22:14
Joustinkoppisesta valtrasta näkee pikkuisen paremmin eteenkin päin kuin kovakoppisesta.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: nissan - 26.07.13 - klo:07:16
Forssan essolla tiesivät kertoa,että valtraan tulee massikan hytit
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 26.07.13 - klo:08:08
"Valtran ohjaamot ovat tarkoituksenmukaisia designtuotteita, tehty kuljettajaa varten tilaviksi, ergonomisiksi ja turvallisiksi. Vaikka ohjaamo on reilusti kokoluokkansa tilavin, tummennetuista ikkunoista avautuu erinomainen näkyvyys."

 :)
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: mää vai - 26.07.13 - klo:09:13
Järjetön keula, istutaan lokasuojien välissä alhaalla ja vielä ne Quikan aisat niin ei sieltä mitään kyllä näy. Traktorissa kun takarenkaan halkaisija yli 2m niin istutaan väkisin ylhäällä oli se penkki 20 cm ylempänä tai alempana. Ei sillä takalasin peilillä ainakaan kaikissa koneissa tee mitään varsinkin jos on ulostyöntyvä koukku.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: vms1 - 26.07.13 - klo:11:35
Kyllähän tossakin varmasti tyhjästä raktrista jollain lailla näkee mutta varsinkin etukuormaajalla etunäkyvyys on tosi rajattu. Tämä ei toki tarkoita sitä että sitä ei ystyis ajamaan mutta esimerkiksi etupyörien eteen ja taakse ei ole mitään näköyhteyttä. Samoin isot peilit ja hytin pilarit kaikkine pakosarjoineen rakentaa sellaisen katveen että helpolla onnistuu risteyksissä auton piilotuus moisten taakse. Taaksepäin on kyllä parempi näkyvyys kun ei nämä peilit ja pyyhkijän moottori häiritse kun oikkeustilanteissa.

Kuitenkinn kun istuu jossain 80 luvun hytissä vaikka meijän 655 niin ihmeesti on kapeat pilarit ja ohut pakosarja. olis luullu että rauta ja lasitekniikka olisi menny eteenpäin eikä toiseen suuntaan. Siinä mielessä vaan epäilyttää vielläkin että tulisiko ne koneet kumminkaan ostettua jos niissä ei esimerkiksi ei olisi kuin kaksi ohutta pilaria ja muuten lasia ympäri saakka.


Enemmän kumminkin heittäisin pallon sinne ek valmistajille että niihin pitäisi saada teleskoopivarret ja lähdöt paljon alempaa ja sitten hydrauliset vakaajat. Samoiten venttiilipöydät pitäisi ainakin uusissa olla jossain hytin alla ja pelkät letkut tuotaisi hyvin runkoon integroituna itte kuormaajalle.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: icefarmer - 26.07.13 - klo:11:50
Kyllähän tossakin varmasti tyhjästä raktrista jollain lailla näkee mutta varsinkin etukuormaajalla etunäkyvyys on tosi rajattu. Tämä ei toki tarkoita sitä että sitä ei ystyis ajamaan mutta esimerkiksi etupyörien eteen ja taakse ei ole mitään näköyhteyttä. Samoin isot peilit ja hytin pilarit kaikkine pakosarjoineen rakentaa sellaisen katveen että helpolla onnistuu risteyksissä auton piilotuus moisten taakse. Taaksepäin on kyllä parempi näkyvyys kun ei nämä peilit ja pyyhkijän moottori häiritse kun oikkeustilanteissa.

Kuitenkinn kun istuu jossain 80 luvun hytissä vaikka meijän 655 niin ihmeesti on kapeat pilarit ja ohut pakosarja. olis luullu että rauta ja lasitekniikka olisi menny eteenpäin eikä toiseen suuntaan. Siinä mielessä vaan epäilyttää vielläkin että tulisiko ne koneet kumminkaan ostettua jos niissä ei esimerkiksi ei olisi kuin kaksi ohutta pilaria ja muuten lasia ympäri saakka.


Enemmän kumminkin heittäisin pallon sinne ek valmistajille että niihin pitäisi saada teleskoopivarret ja lähdöt paljon alempaa ja sitten hydrauliset vakaajat. Samoiten venttiilipöydät pitäisi ainakin uusissa olla jossain hytin alla ja pelkät letkut tuotaisi hyvin runkoon integroituna itte kuormaajalle.
mitä traktoriturmia on täälläkin esitelty, ni yleensä hytti on pysynyt ihan hyvin kuosissaan, kuski vaan ei ole pysynyt hytissä oten eiköhän ne paksut pilarit ole ihan asiaa...
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: vms1 - 26.07.13 - klo:12:52
Onhan pilarit hyvä ja kestävyydestä viimeksi saa tinkiä. Luulis nyt vaan että oikean laatuista rautaa oikeeseen paikkaan niin vähemmälläkin selviäisi. Aina pitää kumminkin muistaa että puhutaan kalliista kapineesta että laatuakin pitää olla. Mukavahan toi hytti on mutta kannatinta/muotoilua on vaan liikaa. Tohon hintaluokkaan pitäisi jo saada lasitkin jotka ei ihan heti hajoo ja kaiken perustahan on lantiovyö että kuski pysyy siinä mihin hänet on laitettu.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Hempo23 - 26.07.13 - klo:14:07
Otetaan nyt vaikka etukuormaajien vertailukoneeksi mehumaija, uudenmallin JCB 4CX.

http://zizengineering.com/machineinfo/jcb/-4cx_eco_t_max-2011-construction_machine-combined_dredger_loader.html

On se kumma miksei traktorin nokkaa pysty toteuttamaan samalla tavalla. Isommissa yli 150hp kutoskoneissa tuon ison nokan vielä ymmärrän, mutta miksei näissä pienemmissä ole mitään tuontapaista yritystä. Sitten tuo etukuormaaja. Kiinnitys matalemmalle ja vakaimet tuonne varsien alapuolelle. Lisäksi suoremmat varret. Itse en edes ymmärrä mitä tuolla nykyisellä L:n mallisella kuormaajalla haetaan, pyörien kääntökulmaako. Tuossakin ohuemminlla suorilla varsilla saisi kompromissin kääntökulman kanssa tehtyä.

http://www.pottupellossa.fi/gallery/albums/userpics/14215/normal_versu.jpg

Valtrassa muutenkin nurinkurinen tuo hytin pilarijärjestely. Nurkissa helvetinkokoiset ja keskellä ohuet (suhteessa).

Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: BACKSPACE - 26.07.13 - klo:14:42
Kiva kyllä tietää että 65 km/h kulkevista traktoreista ei edes näe ulos  ;D
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: vms1 - 26.07.13 - klo:14:43
Sikäli tarttee antaa valtran insinööreille puhtaat paperit että ei tuon perus raktorin näkemärajoitteeet nyt kovin huonot ole.
http://pictures.valtra.com/kuvat/12483.jpg

jostainsyystä van kun keulalle asennetaan tämä niin todella paljon saadaan estettyä näkyvyyttä lähelle eteen ja etuviistoon


http://pictures.valtra.com/kuvat/12597.jpg
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: zetor8045 - 26.07.13 - klo:17:11
Forssan essolla tiesivät kertoa,että valtraan tulee massikan hytit
Jaa mistähän massikasta tuo hytti on??   ::)  http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=52670
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Varjo79 - 26.07.13 - klo:21:26
Forssan essolla tiesivät kertoa,että valtraan tulee massikan hytit
Jaahash että oikein sellaiset! Siis ihan täyttä ******!
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Varjo79 - 26.07.13 - klo:21:31
Forssan essolla tiesivät kertoa,että valtraan tulee massikan hytit
Jaa mistähän massikasta tuo hytti on??   ::)  http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=52670
Oho katos perkele ihan uusi ja erilainen kajuutta! :o
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: nuffieldmaster - 26.07.13 - klo:21:41
Forssan essolla tiesivät kertoa,että valtraan tulee massikan hytit
Jaahash että oikein sellaiset! Siis ihan täyttä ******!

Köhköh, eikös ne sano, että ken ei tunne vanhaa, ei tiedä uutta tai jotain sinnepäin  8) 8)
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: landehande - 26.07.13 - klo:21:47
http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet8300.htm
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Varjo79 - 26.07.13 - klo:21:51
http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet8300.htm
Niin tuossa kait olikin verkussonnin kajuutta eikä kait hytti tuota pilannut ::)
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Herranketku - 26.07.13 - klo:21:57
Miksi pitää tyytyä markinaalimerkkeihin, kun edes näkee jonnekin, veto vähän heikompi
http://www.mazzotti.it/typo3temp/pics/207f298074.jpg (http://www.mazzotti.it/typo3temp/pics/207f298074.jpg)
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Varjo79 - 26.07.13 - klo:22:02
Forssan essolla tiesivät kertoa,että valtraan tulee massikan hytit
Jaahash että oikein sellaiset! Siis ihan täyttä ******!

Köhköh, eikös ne sano, että ken ei tunne vanhaa, ei tiedä uutta tai jotain sinnepäin  8) 8)
Mutta meinaavat tohon ton keski tolpan jättää :o Vai onko naamiointi kikka niinkun autopuolella kun protoja koeajossa?
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Topias Funke - 27.07.13 - klo:06:32
Notta ootteko kokeillu pestä ikkunoota jotta näkyysi pihalle? :o
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: kylmis - 27.07.13 - klo:06:49
Forssan essolla tiesivät kertoa,että valtraan tulee massikan hytit
Jaa mistähän massikasta tuo hytti on??   ::)  http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=52670
Oho katos perkele ihan uusi ja erilainen kajuutta! :o
Siinä on todellinen luiskaotsakajuutta ;D
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: BACKSPACE - 27.07.13 - klo:06:51
Notta ootteko kokeillu pestä ikkunoota jotta näkyysi pihalle? :o

Voihan sitä nousta penkille seisomaan ja katsella maailmaa kattoluukusta, käsikaasusta ensin vaan lämä tiskiin
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: kylmis - 27.07.13 - klo:06:54
Ei vaan katolle lisävarusteena yläajokeskus. Poutapäiviä varten... :D
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: hankkijamies - 27.07.13 - klo:09:04
Joo toi raktorin lasit on aina paskaset.
Pölyä kerää,kerran viikossa saa pestä jos meinaa nähdä selkeitä asioita.
Takalasi varsinkin.
Pitää varmaan ruveta 65 avo massikalla ajeleen että ei tartte hinkata niitä laseja.  :)
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Last Man Standing - 27.07.13 - klo:09:49
Se on semmoinenkin juttu kun on aikansa fiiulla joskus ajellut osaa suhtauta kohtuu hyvin tuohon ulos näkemättömyyteen...Näkisköhänn vaneerikoppi-fordsonista ehken vielä huonommin..niitäkin tais olla usempia mallei..
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: icefarmer - 27.07.13 - klo:10:09
Forssan essolla tiesivät kertoa,että valtraan tulee massikan hytit
Jaa mistähän massikasta tuo hytti on??   ::)  http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=52670
Oho katos perkele ihan uusi ja erilainen kajuutta! :o
saatanan saatana, voi se olla jotain verkun peruu, ratti näyttäs olevan yhtä pitkän putken päässä ku 265 massikas aikoinaan >:( :( :o :'(
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Naturalis - 27.07.13 - klo:10:15
saatanan saatana, voi se olla jotain verkun peruu, ratti näyttäs olevan yhtä pitkän putken päässä ku 265 massikas aikoinaan >:( :( :o :'(
Punavanteisen peruja toi koppi...
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: zetor8045 - 27.07.13 - klo:10:16
Forssan essolla tiesivät kertoa,että valtraan tulee massikan hytit
Jaa mistähän massikasta tuo hytti on??   ::)  http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=52670
Oho katos perkele ihan uusi ja erilainen kajuutta! :o
saatanan saatana, voi se olla jotain verkun peruu, ratti näyttäs olevan yhtä pitkän putken päässä ku 265 massikas aikoinaan >:( :( :o :'(
Hyvähän se on ettei ota polvet kiinni kojelautaan niinkuin monessa traktorissa... Jopa jontikoissa...
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: nuffieldmaster - 27.07.13 - klo:10:55
Forssan essolla tiesivät kertoa,että valtraan tulee massikan hytit
Jaahash että oikein sellaiset! Siis ihan täyttä ******!

Köhköh, eikös ne sano, että ken ei tunne vanhaa, ei tiedä uutta tai jotain sinnepäin  8) 8)
Mutta meinaavat tohon ton keski tolpan jättää :o Vai onko naamiointi kikka niinkun autopuolella kun protoja koeajossa?

Viistolppanen ohjaamo. Huomaa, että valtran ohjaamo on muita pidempi, kun on taakseajomahdollisuus (esmes jontikan ohjaamo on paaaljon lyhkäsempi) niin se täyslasinen ovi on aika hankala saada mukavaksi käyttää ja varsinkin, ostaa kun siihen tulee vikaa....
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: agricult - 27.07.13 - klo:17:25
saatanan saatana, voi se olla jotain verkun peruu, ratti näyttäs olevan yhtä pitkän putken päässä ku 265 massikas aikoinaan >:( :( :o :'(
Punavanteisen peruja toi koppi...

Katopa uudestaan. Ei noissa kuvissa mallaa tarkemmassa tarkastelussa oikein mikään Fendtin hytin kanssa. Ihan eri konstruktio.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: agricult - 27.07.13 - klo:17:27
Forssan essolla tiesivät kertoa,että valtraan tulee massikan hytit
Jaahash että oikein sellaiset! Siis ihan täyttä ******!

Köhköh, eikös ne sano, että ken ei tunne vanhaa, ei tiedä uutta tai jotain sinnepäin  8) 8)
Mutta meinaavat tohon ton keski tolpan jättää :o Vai onko naamiointi kikka niinkun autopuolella kun protoja koeajossa?

Viistolppanen ohjaamo. Huomaa, että valtran ohjaamo on muita pidempi, kun on taakseajomahdollisuus (esmes jontikan ohjaamo on paaaljon lyhkäsempi) niin se täyslasinen ovi on aika hankala saada mukavaksi käyttää ja varsinkin, ostaa kun siihen tulee vikaa....

Jees. Viisitolppainen on paras hyttiratkaisu (=kompromissi). Onhan tähän päätyneet niin Case, Fendt kuin viime aikoina Claaskin. Ja nyt siis vielä ilm. Valtra.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Kaupoi - 27.07.13 - klo:17:36
Jees. Viisitolppainen on paras hyttiratkaisu (=kompromissi). Onhan tähän päätyneet niin Case, Fendt kuin viime aikoina Claaskin. Ja nyt siis vielä ilm. Valtra.
Ja John Deere

...joka teki hiljaisen vallankumouksen SG2 hytillään jo -80-luvulla ;)
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: iskra - 27.07.13 - klo:17:37
Se on semmoinenkin juttu kun on aikansa fiiulla joskus ajellut osaa suhtauta kohtuu hyvin tuohon ulos näkemättömyyteen...Näkisköhänn vaneerikoppi-fordsonista ehken vielä huonommin..niitäkin tais olla usempia mallei..

   Olihan niitä,jossain oli pressusta takaseinä,pakoputki oli laitettu kiertämään tuulilasin alareunasta että sai näppejä lämmitellä,ja ajaminen tapahtui mittarien mukaan..
  Aina ei viitsinyt hanskoja riisua että olis voinut tehdä lämpimällä peukalolla edes silmänreikiä siihen tuulilasiin..
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: iskra - 27.07.13 - klo:17:39


...joka teki hiljaisen vallankumouksen SG2 hytillään jo -80-luvulla ;)
[/quote]

  ZT 300 oli 60-luvulla edelläkävijä,siitä valmetkin otti mallia silloseen ysisataseen..
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Köntys - 27.07.13 - klo:17:59
Eikö sitä voisi siirtyä takasin hevoseen ja monokkeliin  ::)
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: iskra - 27.07.13 - klo:18:08
  On tullut monesti mieleen kuinka monta kilsaa päivässä papat kävelivät hevosauran perässä..
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: rns - 27.07.13 - klo:18:51
Se on semmoinenkin juttu kun on aikansa fiiulla joskus ajellut osaa suhtauta kohtuu hyvin tuohon ulos näkemättömyyteen...
Yhden kerran olen nauttinut 90-sarjan Fiiatin ajosta eikä sieltä mielestäni nää oikein muutakuin suoraan eteenpäin. Taitanee olla tehdaskopillisten pohjanoteeraus näkyvyydelle?  ???
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: welger - 27.07.13 - klo:19:01
Se on semmoinenkin juttu kun on aikansa fiiulla joskus ajellut osaa suhtauta kohtuu hyvin tuohon ulos näkemättömyyteen...
Yhden kerran olen nauttinut 90-sarjan Fiiatin ajosta eikä sieltä mielestäni nää oikein muutakuin suoraan eteenpäin. Taitanee olla tehdaskopillisten pohjanoteeraus näkyvyydelle?  ???
-86 tais olla kun tuo koppi malli tuli käyttöön joten jos vertaa sen ikäluokan muihin koneisiin niin oli edelläkävijä myös melutasossa.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: BACKSPACE - 27.07.13 - klo:19:01
Pitäisi ostaa traktori ilman koppia ja tehdä se itse  :'(
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Toivo Tonta - 27.07.13 - klo:19:13
Pitäisi ostaa traktori ilman koppia ja tehdä se itse  :'(
Ne jotka niin aikoinaan teki, saattais olla eri mieltä
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: iskra - 27.07.13 - klo:19:43
Pitäisi ostaa traktori ilman koppia ja tehdä se itse  :'(
Ne jotka niin aikoinaan teki, saattais olla eri mieltä

  Kyllä senaikuisissa Koneviesteissä oli kovasti vastustusta tästä hyttipakosta,se nosti hintaakin aika tavalla..
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: vms1 - 27.07.13 - klo:20:07
Olisi mielenkiintoista tietää että miten kestävyysasiat menis jos asennettaisi turvakaari noin kuskin kohdalle (ehkä hieman taaemmas ja siihen liitettäisi eteen ja taakse kaarevat lasit jotka olisi näitä iskunkestävää lajia mitä metsäkoneissakin käytettäisi ja pultattaisi tietenkin kiinni ylhäältä ja alhaalta. Sitten vaan kaappariovet ilman karmeja molemmille sivuille ja tarvittavat tiivisteet niin menisiköhän kestävyystestin läpi. Näkyvyys olisi ainakin jokasuuntaan taattu.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: TDK - 27.07.13 - klo:20:10
Se on semmoinenkin juttu kun on aikansa fiiulla joskus ajellut osaa suhtauta kohtuu hyvin tuohon ulos näkemättömyyteen...
Yhden kerran olen nauttinut 90-sarjan Fiiatin ajosta eikä sieltä mielestäni nää oikein muutakuin suoraan eteenpäin. Taitanee olla tehdaskopillisten pohjanoteeraus näkyvyydelle?  ???
Kuten toisaalla jo totesin, 80-sarjan pininfarina ohjaamo on mukava näin hellepäivinä, sinne ei paljo kurkistusluukuista aurinko helota. Selvästi viileämpi työpaikka kuin esim. natikan xl-ohjaamo. Että jotain hyvääki.

Juu ei, persaukisilla ei ole ilmastointia.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Varjo79 - 27.07.13 - klo:20:27
Jees. Viisitolppainen on paras hyttiratkaisu (=kompromissi). Onhan tähän päätyneet niin Case, Fendt kuin viime aikoina Claaskin. Ja nyt siis vielä ilm. Valtra.
Ja John Deere

...joka teki hiljaisen vallankumouksen SG2 hytillään jo -80-luvulla ;)
Heh kommenteistasi voisi EHKÄ luulla että olet merkki sokea :o ;D No vitsi vitsi ;D
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Varjo79 - 27.07.13 - klo:20:30
  On tullut monesti mieleen kuinka monta kilsaa päivässä papat kävelivät hevosauran perässä..
Joo ja päisteautomatiikan nopeus ja toimivuus oli ukon/akan hapan koosta kiini! ;)
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: BACKSPACE - 27.07.13 - klo:20:34
Oottako työ jotain kääpiöitä jos ette näe edes hyteistä ulos  ;D
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Varjo79 - 27.07.13 - klo:20:40
Juu noin 250cm kÄdetpystyssä
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Opelmies - 27.07.13 - klo:20:43
Oottako työ jotain kääpiöitä jos ette näe edes hyteistä ulos  ;D

Tätä määkin ihmettelen... ::)
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: MFV8 - 27.07.13 - klo:20:53
Jo 70-luvulla eräs merkki teki 4-tolppaisen ohjaamon josta näkee tämänkin päivän mittapuulla erinomaisesti joka suuntaan  8)

(http://www.agrimanuals.com/ekmps/shops/vintagetractor/images/massey-ferguson-tractor-2675-2705-2745-brochure-11099-p.jpg)
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: agricult - 27.07.13 - klo:21:18
Jo 70-luvulla eräs merkki teki 4-tolppaisen ohjaamon josta näkee tämänkin päivän mittapuulla erinomaisesti joka suuntaan  8)

(http://www.agrimanuals.com/ekmps/shops/vintagetractor/images/massey-ferguson-tractor-2675-2705-2745-brochure-11099-p.jpg)

Myös 1-osainen panoramatuulilasi ilman poikkipuita löytyy  8)
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Toivo Tonta - 27.07.13 - klo:21:19
Jo 70-luvulla eräs merkki teki 4-tolppaisen ohjaamon josta näkee tämänkin päivän mittapuulla erinomaisesti joka suuntaan  8)

(http://www.agrimanuals.com/ekmps/shops/vintagetractor/images/massey-ferguson-tractor-2675-2705-2745-brochure-11099-p.jpg)
Pystyy kätevästi näkemään onko venttilikopan kannet kiinni ::)
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: SKN - 27.07.13 - klo:21:21
Tootta osa porukasta suhteellisen sokeita. :o
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Varjo79 - 27.07.13 - klo:21:22
Olikos nuo v8 koneet noissa minkä vlmistajan?
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: agricult - 27.07.13 - klo:21:27
Olikos nuo v8 koneet noissa minkä vlmistajan?

Perkins. V8-moottoriset mallit 2000-sarjassa 2745, 2775 ja 2805 ja moottorit kait malleja AV8.540 ja AV8.640 turbolla ja ilman. 540 ja 640 kuutiotuumaisia siis. 510:ä ei kai enää näissä tarjottu. Ihan hyvän moottorin maineessa ilmeisesti ovat.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Varjo79 - 27.07.13 - klo:21:35
Olikos nuo v8 koneet noissa minkä vlmistajan?

Perkins. V8-moottoriset mallit 2000-sarjassa 2745, 2775 ja 2805 ja moottorit kait malleja AV8.540 ja AV8.640 turbolla ja ilman. 540 ja 640 kuutiotuumaisia siis. 510:ä ei kai enää näissä tarjottu. Ihan hyvän moottorin maineessa ilmeisesti ovat.
Ok Juu olipakko kysyä kun en mf historiasta mitään tiedä. Toki noita olen jossain esitteissä/lehdissä nähnyt.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: David Brown - 27.07.13 - klo:22:58
Jos vain vielä löytäisin palmu-koppisen hytin ja 165 MP, siis kaponen hytti, se tekee uskonnon Hankkijaan ja isännästä hullun aikaa myötäillen.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: icefarmer - 28.07.13 - klo:00:13
Jo 70-luvulla eräs merkki teki 4-tolppaisen ohjaamon josta näkee tämänkin päivän mittapuulla erinomaisesti joka suuntaan  8)

(http://www.agrimanuals.com/ekmps/shops/vintagetractor/images/massey-ferguson-tractor-2675-2705-2745-brochure-11099-p.jpg)
ei kait tuoltakin hytin alta löydy ne kaposet 165:sen palikat ja ohuet ronkat :o :o :o :o
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: BACKSPACE - 28.07.13 - klo:07:50
Jo 70-luvulla eräs merkki teki 4-tolppaisen ohjaamon josta näkee tämänkin päivän mittapuulla erinomaisesti joka suuntaan  8)

(http://www.agrimanuals.com/ekmps/shops/vintagetractor/images/massey-ferguson-tractor-2675-2705-2745-brochure-11099-p.jpg)
ei kait tuoltakin hytin alta löydy ne kaposet 165:sen palikat ja ohuet ronkat :o :o :o :o

Aivan varmasti, eikö Muffeyt tehdä samoista palikoista edelleenkin
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Peurajussi - 28.07.13 - klo:08:03

Istuin varsin 8160 Fordissa ja siinä oli minusta varsin hyvä näkyvys joka suuntaan. Omassa uusimmassa peurassa on panoraamaovet ja niistä on oppinut tykkäämään näkyvyyden puolesta, mutta eihän ne niin mukavat ole sulkea kuin pienemmät ovet.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: wolfheartscry - 28.07.13 - klo:11:40
Ei paljon auta, vaikka olis hehtaarin kokoiset ikkunat kajuutassa, kun pyyhkijät piirtävät lähinnä sukelluskellon ikkunoita muistuttavat tirkistysluukut. Nykyisilläkin ikkunapinta-aloilla näkisi paljon paremmin jos ne saisi pysymään puhtaina. Etu- ja takapyyhkimen lisäksi pitäisi olla sivulaseissa pyyhkimet, varsinkin näissä panoraamoiksi itseään kutsuvissa ohjaamoissa. Pitäisi vaan saada se suunnitteluinsinööri sieltä työpöydän äärestä oikeisiin olosuhteisiin sitä kädenjälkeään ihastelemaan ja toteamaan kuinka todellisuus eroaa CAD-maailmasta.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Peurajussi - 28.07.13 - klo:12:20

Ja toisaalta miks ohjaamon pitäis ede olla symmetrinen, paitsi ehkä ulkonäön kannalta? Eihän töitäkään tehdä symmetrisesti. Monissa töissä istuma-asento voisi olla vaikka poikittain ja hallintalaitteet seuraisi just sopivassa kohden. Sähköaikana ei pitäis olla ongelma.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: roadman - 28.07.13 - klo:12:40

Ja toisaalta miks ohjaamon pitäis ede olla symmetrinen, paitsi ehkä ulkonäön kannalta? Eihän töitäkään tehdä symmetrisesti. Monissa töissä istuma-asento voisi olla vaikka poikittain ja hallintalaitteet seuraisi just sopivassa kohden. Sähköaikana ei pitäis olla ongelma.
Tätä oon itsekkin funtsinut.

Tässä ois ajatusta siihen mitä haen. Traktori itse vähän hepponen mutta ohjaamossa on ideaa. Varsinkin nykyisenä portaattomien aikakautena ei olis ongelma.

http://agriculture.newholland.com/us/en/Products/Agricultural-Tractors/Documents/TV6070_NH8060801_INB.pdf
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: zetor8045 - 28.07.13 - klo:13:03
http://www.youtube.com/watch?v=kOlSc7Z1-y8
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: wolfheartscry - 28.07.13 - klo:13:06
Tämä nyykkärin malli on perua seitkytluvun Versatile Bi-directionalista eli keksintönä vanha. Samanlainen versio oli myös Valmetin H800 malli. Tätä NH:n mallia meinattiin alkaa tuomaan Eurooppaankin ja Suomeen. Royal Smithfieldissäkin oli esittelykone muistaakseni vuonna 98. Profissakin oli pieni koeajo. En tiedä mihin homma sitten kykähti.

Itekin olen ihmetellyt tätä traktorisuunnittelijoiden vanhakantaisuutta näiden ohjaamojärjestelyjen suhteen. Osaan tietty vaikuttaa lainsäädäntö. Suurin osa töistä tehdään selkä ja niska kierossa ja sitten tutkitaan esim. TTS:n toimesta asiaa, että miten saataisiin paremmat työasennot jne. Perkele kun istuttais naama työkoneen suuntaan ja annettais Autopilotin ajella, niin vähenis selkä- ja niskasäryt. Niskatuen vaan istuin vaatisi äkkipysäyksen varalle.

Kattelin tyttären kanssa yhtä DVD:tä jossa 8R jontikalla kylvettiin maissia rapakon takana. Kertoja kehui kuinka luotisuoria rivejä autopilotilla saa aikaan. Siitä huolimatta kuski pyöri tuolinsa kanssa puolelta toiselle, kun tulppa hullun perseessä, että pystyi valvomaan helvetin leveetä kylvökonettaan. Olis parempi ergonomian kannalta ollu heittää istuin pihalle ja laittaa vyötärölle kaasujousella varustettu lypsyjakkara, jolloin olis voinu istua naama oikeaan suuntaan.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: MFV8 - 28.07.13 - klo:16:05
ei kait tuoltakin hytin alta löydy ne kaposet 165:sen palikat ja ohuet ronkat :o :o :o :o

Aivan varmasti, eikö Muffeyt tehdä samoista palikoista edelleenkin

Miltä näyttää http://www.switzerauction.ca/resources/Handwork_1/01MF2775Tractor06.jpg
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Mopomies - 28.07.13 - klo:17:59
Vielä alkuperäiseen kysymykseen...

Oletko tarkistanut, ettei ole keski-yö? Jos on, oletko laittanut valoja päälle? Jos traktorissa ei ole valonheittimiä, käänny silloin lähimmän piirimyyjän puoleen. Voitte yhdessä räätälöidä ratkaisut valaistus ongelmaan. Jos ongelma ei johdu valonheittimistä, syy voi olla jossain muussa paikassa, mitä tämä pikaohje ei pysty ratkaisemaan. Myös tällaisessa tapauksessa on käännyttävä piirimyyjän puoleen, koska asia voi vaatia korjaamotoimenpiteitä.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Köyhä - 28.07.13 - klo:18:06
Jo 70-luvulla eräs merkki teki 4-tolppaisen ohjaamon josta näkee tämänkin päivän mittapuulla erinomaisesti joka suuntaan  8)

(http://www.agrimanuals.com/ekmps/shops/vintagetractor/images/massey-ferguson-tractor-2675-2705-2745-brochure-11099-p.jpg)
Pystyy kätevästi näkemään onko venttilikopan kannet kiinni ::)
Ja jos jollain olisi tarvetta  1155  Massikalle , niin laittakaa yvtä, laitan myyjän yhteys tiedot
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: BACKSPACE - 28.07.13 - klo:20:24
Vielä alkuperäiseen kysymykseen...

Oletko tarkistanut, ettei ole keski-yö? Jos on, oletko laittanut valoja päälle? Jos traktorissa ei ole valonheittimiä, käänny silloin lähimmän piirimyyjän puoleen. Voitte yhdessä räätälöidä ratkaisut valaistus ongelmaan. Jos ongelma ei johdu valonheittimistä, syy voi olla jossain muussa paikassa, mitä tämä pikaohje ei pysty ratkaisemaan. Myös tällaisessa tapauksessa on käännyttävä piirimyyjän puoleen, koska asia voi vaatia korjaamotoimenpiteitä.

Sekin auttaa jos ajaa traktorin tallista pois  ??? Tai siis tässä tapauksessa... pois korjaamolta  ;D
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Opelmies - 28.07.13 - klo:20:26
Jo 70-luvulla eräs merkki teki 4-tolppaisen ohjaamon josta näkee tämänkin päivän mittapuulla erinomaisesti joka suuntaan  8)

(http://www.agrimanuals.com/ekmps/shops/vintagetractor/images/massey-ferguson-tractor-2675-2705-2745-brochure-11099-p.jpg)
Pystyy kätevästi näkemään onko venttilikopan kannet kiinni ::)
Ja jos jollain olisi tarvetta  1155  Massikalle , niin laittakaa yvtä, laitan myyjän yhteys tiedot

Ja jos jollain olisi tarvetta  rasvatulle köydelle, niin laittakaa yvtä, laitan myyjän yhteys tiedot  :P
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: BACKSPACE - 28.07.13 - klo:20:27
Jo 70-luvulla eräs merkki teki 4-tolppaisen ohjaamon josta näkee tämänkin päivän mittapuulla erinomaisesti joka suuntaan  8)

(http://www.agrimanuals.com/ekmps/shops/vintagetractor/images/massey-ferguson-tractor-2675-2705-2745-brochure-11099-p.jpg)
Pystyy kätevästi näkemään onko venttilikopan kannet kiinni ::)
Ja jos jollain olisi tarvetta  1155  Massikalle , niin laittakaa yvtä, laitan myyjän yhteys tiedot

Ja jos jollain olisi tarvetta  rasvatulle köydelle, niin laittakaa yvtä, laitan myyjän yhteys tiedot  :P

Oletko taas sitonut apen tummelista rasvaisin käsin  :o
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Opelmies - 28.07.13 - klo:20:30
Jo 70-luvulla eräs merkki teki 4-tolppaisen ohjaamon josta näkee tämänkin päivän mittapuulla erinomaisesti joka suuntaan  8)

(http://www.agrimanuals.com/ekmps/shops/vintagetractor/images/massey-ferguson-tractor-2675-2705-2745-brochure-11099-p.jpg)
Pystyy kätevästi näkemään onko venttilikopan kannet kiinni ::)
Ja jos jollain olisi tarvetta  1155  Massikalle , niin laittakaa yvtä, laitan myyjän yhteys tiedot

Ja jos jollain olisi tarvetta  rasvatulle köydelle, niin laittakaa yvtä, laitan myyjän yhteys tiedot  :P

Oletko taas sitonut apen tummelista rasvaisin käsin  :o

Eikun sun numeron olisin antanut.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: agricult - 28.07.13 - klo:20:51
ei kait tuoltakin hytin alta löydy ne kaposet 165:sen palikat ja ohuet ronkat :o :o :o :o

Aivan varmasti, eikö Muffeyt tehdä samoista palikoista edelleenkin

Miltä näyttää http://www.switzerauction.ca/resources/Handwork_1/01MF2775Tractor06.jpg

Ehkä jotain samaa kuin isoissa 3600-sarjalaisissa: http://images.ironsearch.com/dealers/306/93/41546/machines/1220433-634722572597291868.jpg?FULL=T&h=420&w=615

Kynkät on kyllä vähän erilaiset. Ainakin pienemmissä 2000-sarjalaisissa on kyllä palikoita vaihdelattikossa (ja kait myös perässä?), joita kierrätettiin 3000-sarjaan, eli vallankumouksellisuudestaan huolimatta kolmetonninen ei ollut aivan "puhtaalta pöydältä" pykätty laitos, kyllä 2000-sarja on enemmän nyky-Massikoiden kantaisä. Sikäli harmi, että noi pohjois-amerikkalaisssa malleissa käytetyt kolmpiportaiset pikavaihteet ei tahtoneet oikein pysyä nipussa. Noissahan oli mm. hydraulinen suunnanvaihto jo 70-luvulla.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: agricult - 28.07.13 - klo:20:53
Tämä nyykkärin malli on perua seitkytluvun Versatile Bi-directionalista eli keksintönä vanha. Samanlainen versio oli myös Valmetin H800 malli. Tätä NH:n mallia meinattiin alkaa tuomaan Eurooppaankin ja Suomeen. Royal Smithfieldissäkin oli esittelykone muistaakseni vuonna 98. Profissakin oli pieni koeajo. En tiedä mihin homma sitten kykähti.


P-Amerikassa aika suosittukin laitos karjatiloilla. Suomeenkin tuli useampia Fordin väreihin maalattuja Versatileja pikkumotojen alustoiksi.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: roadman - 30.07.13 - klo:07:03
http://www.youtube.com/watch?v=kOlSc7Z1-y8

Tuo ois kova sana meitin hommissa.
Kyllä pitäis accon väen vaihtaa hytti toimittajaa ponsseen tai john deeren uuteen ohjaamoon.
pääsis valtrakin tuosta 90 luvun ohjaamon tekeleestä eroon.
Mitä istuskellut uusien trakvaattorien ohjaamoissa niin jd uusi r sarjassa ehkä paras takasivu näkyvyys ja sitten case ja kolmantena nh. casen ja nh eron tekee penkin kääntyminen. Nh sivukonsoli huonosti suunniteltu, casessa parempi.
Vanhoissa ehkä deutsi ja ford/ nh,n m ja tm sarjoissa hyvä näkyvyydet.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Varjo79 - 30.07.13 - klo:21:31
No on kyllä scorpion ponsse mullistava vehjes :o Kumpa joskus pääsis kokeileen.
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: BACKSPACE - 31.07.13 - klo:02:35
Onkos muuten niin, että autokorttia EI VOI saada jos on kovin pikkuinen. Tai sitten auto pitää varustaa monenlaisilla inva-avustimilla.

Voiko tr-kortin saada kuka vaan, eli siinä ei ole mitään alamittaa  ???
Otsikko: Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kirjoitti: Niuvanniemi - 31.07.13 - klo:07:11
Tämä nyykkärin malli on perua seitkytluvun Versatile Bi-directionalista eli keksintönä vanha. Samanlainen versio oli myös Valmetin H800 malli. Tätä NH:n mallia meinattiin alkaa tuomaan Eurooppaankin ja Suomeen. Royal Smithfieldissäkin oli esittelykone muistaakseni vuonna 98. Profissakin oli pieni koeajo. En tiedä mihin homma sitten kykähti.


Niuvanniemi tietää, että bi-directional NH elää ja voi hyvin junaitid steitissä. 5000 tuntia ajetut ja yli veloittavat asiakasta vielä 100000-140000 taalerin verran. Hintaan se kai kyykähtelee. Sinistä nappia muiden sijasta siinä http://agriculture.newholland.com/us/en/Products/Agricultural-Tractors/TV6070-Bidirectional-Tractor/Pages/Loaders_details.aspx (http://agriculture.newholland.com/us/en/Products/Agricultural-Tractors/TV6070-Bidirectional-Tractor/Pages/Loaders_details.aspx)

P-Amerikassa aika suosittukin laitos karjatiloilla. Suomeenkin tuli useampia Fordin väreihin maalattuja Versatileja pikkumotojen alustoiksi.