Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Latz - 11.04.13 - klo:18:38
-
Kyseisen koneen omistajat tai muuten tietäjät, kertokaapas miten ton kaavion pitäisi mennä. Pykäliä on neljä. Periä on kaksi ja loikkarit kaikkiin noihin.
Merkkitaulussa näkyy A B ja C. Nyt C on ilman loikkaria ja loikkarin kanssa C näkyy, muut valot ei pala. Kun jänis valo palaa niin pitkä perä on päällä.
Pitäskö sen mennä näin?
Eli hidas perä on kilpikonna mikä ei pala. Nopea on jänis. Loikkarilla C palaa ja ilman loikkaria ei näy mitään taulussa.
Miten pitäisi toimia?
-
Onkos tää se lainapeli vai joku muu?
-
Nuo A, B ja C ovat tukialueita. Et saa käyttää kuin sitä perää jolla tukialueella ajat ???
-
Kyseisen koneen omistajat tai muuten tietäjät, kertokaapas miten ton kaavion pitäisi mennä. Pykäliä on neljä. Periä on kaksi ja loikkarit kaikkiin noihin.
Merkkitaulussa näkyy A B ja C. Nyt C on ilman loikkaria ja loikkarin kanssa C näkyy, muut valot ei pala. Kun jänis valo palaa niin pitkä perä on päällä.
Pitäskö sen mennä näin?
Eli hidas perä on kilpikonna mikä ei pala. Nopea on jänis. Loikkarilla C palaa ja ilman loikkaria ei näy mitään taulussa.
Miten pitäisi toimia?
Tosi kätevä traktori toi Mansey-Ferguson kun kukaan ei tiedä kuinka vaihdekaavio menee.Ma luulen että siinä menee vaihteet tuurilla ja arpomalla,toki kokemukset on vähäisiä 8)
-
Kyseisen koneen omistajat tai muuten tietäjät, kertokaapas miten ton kaavion pitäisi mennä. Pykäliä on neljä. Periä on kaksi ja loikkarit kaikkiin noihin.
Merkkitaulussa näkyy A B ja C. Nyt C on ilman loikkaria ja loikkarin kanssa C näkyy, muut valot ei pala. Kun jänis valo palaa niin pitkä perä on päällä.
Pitäskö sen mennä näin?
Eli hidas perä on kilpikonna mikä ei pala. Nopea on jänis. Loikkarilla C palaa ja ilman loikkaria ei näy mitään taulussa.
Miten pitäisi toimia?
Speedsift vaihteistolla C ja D pikavaihteen asennosta riippuen ja jänojussi aluevaihteistoln nopealle puolelle on tai off
Etana kuuluu ryömintävaihteistolle jota sulla tuskin on.
-
Tyy*****ista Massey Fergusonia, nyt ne sekaa vaihteet, ennen sekaanuksen teki nostolaitteen käyttövivut. Tuo laski ja tuo toinen nosti,eikun siis toisinpäin. Kukaan ei osannut oikeasti selittää miten niitä vipstaakeja olis pitänyt säätää. Uskonto silloin määräsi ostamaan MF.n vaikka trattorin käyttäjä oli tyhmä kuin aasi :D
-
Onkos tää se lainapeli vai joku muu?
Lainapeli. Oma logiikka vaan ei toimi samallalailla kun Massikan. Kun nostolaitteen nuoli näyttää ylös niin ne laskee ja päin vastoin. Vaihteistossa jänis ei ole loikkari, kuten yleensä, vaan pitkä perä. C taasen on on hidas perä, mikä ei jakeluun ollenkaan.
-
Tyy*****ista Massey Fergusonia, nyt ne sekaa vaihteet, ennen sekaanuksen teki nostolaitteen käyttövivut. Tuo laski ja tuo toinen nosti,eikun siis toisinpäin. Kukaan ei osannut oikeasti selittää miten niitä vipstaakeja olis pitänyt säätää. Uskonto silloin määräsi ostamaan MF.n vaikka trattorin käyttäjä oli tyhmä kuin aasi :D
Tosi hyvä ominaisuus se paineensäätö niis vanhois verkuis :) Sai jatkuvasti tietyllä paineella nostamaan vaikkapa perälevyä, kuitenkin juuri ja juuri niin että levy pysyi aina maassa maaston epätasaisuuksista huolimatta. Näin sai takapyörille Lähes koko perälevyn painon kokoajan ja pyörä piti. Hyvä ominaisuus kun kersana peltoautolle ratoja yms tehtiin ja oli vielä takaveto Massikat. Ja jopa sillon +10v osasin sitä helposti käyttää :P Ei verkun voittanutta. Fordis kans oli hyvä nostolaite mutta 702:ssa ihan kauhea.. 5 sentin pykälissä perälevykin liikkui :o
-
Kyl ne vanhojen verkujen nostolaitteet ja kaksoiskytkimet on vihon viimisä keksintöjä. Itelläki on 100-sarjan sonnikas ja voi helvetti.....
Olen vissiin sivistymätön ja köyhä sekä tyhmä kuten landebööna tapaa sanoa......
-
Kyrsii kun ajatteleekin Fergun pellistä prässättyjä nostolaitteen vipuja ja "Constant pumping"-asentoa :P Miksi noita tosiaan piti olla vuosikymmeniä vielä sen jälkeen kun parempaa tekniikkaa oli jo olemassa ;D
-
Onko dyna 4 sta kyse vai mitä *****a?
-
Onko dyna 4 sta kyse vai mitä *****a?
Ei kun Massey-Fergusonista ;D
-
Onko dyna 4 sta kyse vai mitä *****a?
Ei kun Massey-Fergusonista ;D
Eikun sori.Sehän just on se mitä *****a ;D ;D
-
Onko dyna 4 sta kyse vai mitä *****a?
Kylhä sinun pitäs massikka miehenä tietää että kyseessä on speedsfiht vaihteistoversio ;)
-
Onko dyna 4 sta kyse vai mitä *****a?
Kylhä sinun pitäs massikka miehenä tietää että kyseessä on speedsfiht vaihteistoversio ;)
Ei sano mitään mulle. Mää tunnen vain 100 sarjat, 3000 sarjat, 500 sarjat, 600 sarjat,
6400- ja 7400 sarjat.
-
ennen sekaanuksen teki nostolaitteen käyttövivut. Tuo laski ja tuo toinen nosti,eikun siis toisinpäin. Kukaan ei osannut oikeasti selittää miten niitä vipstaakeja olis pitänyt säätää.
Joo-o, kaks vipua joissa yhteensä kolme toimintoa, onhan se niin vaikea että ei sitä voi millään osata... ::)
Hienosti menee vaikkei oo kuskia vivusta repimässä: http://www.youtube.com/watch?v=aWZ6-HffgRQ
vs:
http://www.youtube.com/watch?v=gA9VSM0NZjc
vs:
http://www.youtube.com/watch?v=2i2l9eu_BGk&feature=player_detailpage#t=439s
;D
-
ennen sekaanuksen teki nostolaitteen käyttövivut. Tuo laski ja tuo toinen nosti,eikun siis toisinpäin. Kukaan ei osannut oikeasti selittää miten niitä vipstaakeja olis pitänyt säätää.
Joo-o, kaks vipua joissa yhteensä kolme toimintoa, onhan se niin vaikea että ei sitä voi millään osata... ::)
Hienosti menee vaikkei oo kuskia vivusta repimässä: http://www.youtube.com/watch?v=aWZ6-HffgRQ
vs:
http://www.youtube.com/watch?v=gA9VSM0NZjc
vs:
http://www.youtube.com/watch?v=2i2l9eu_BGk&feature=player_detailpage#t=439s
;D
Eikös Belarukses ollut jo kauan sitten sama systeemi – yhdellä vaihdekepillä monta toimintoa – liekö tuo MF suunnitelmatalouden loistokas saavutus ?
-
Harvinaisen havainnollistavat videot.
Meillä oli aikoinaan kuormaaja multipowerissa eri venttiilipöydällä joka otti öljynsä jatkuvan pumppauksen kautta. Oli naapurin 05-valmetilla miettimistä kun 20 v vanhempi kalusto käytti kuormaajaa reippaammin ja tarkemmin.
-
Täysin järjellistä selitystä Nassikan vipujen toiminnasta kukaan ei vielä ole antanut. Vaarallinen kaiken lisäksi kun eri suuntaan toimivat ja se MF.n ergonomia. Voi tana millaisen tekeleen tekivät 100-sarjasta aikoinaan,varsinainen ergonomian kukkanen. Sitten mullistava 500-sarja,eikun kurjuus paheni vain, ohjaamo on kuin kuritushuone. No,osasihan ne vielä 90-luvulla keskikeppeihin luottaa,eipä noita kukaan selväjärkinen ostanutkaan enää.
-
Onko dyna 4 sta kyse vai mitä *****a?
Kylhä sinun pitäs massikka miehenä tietää että kyseessä on speedsfiht vaihteistoversio ;)
Ei sano mitään mulle. Mää tunnen vain 100 sarjat, 3000 sarjat, 500 sarjat, 600 sarjat,
6400- ja 7400 sarjat.
Jaa no sitte, miulle on 100, 300, 6100, 4200, 4300, 5400 ja uusimman hankinnan vuoksi 6400 sarjat tuttuja.. Suurin aukko sivistyksessäni on siinnä etten oo vielä ikinä Dyna VeeTeetä päässy ajamaaa.. :'(
-
Täysin järjellistä selitystä Nassikan vipujen toiminnasta kukaan ei vielä ole antanut. Vaarallinen kaiken lisäksi kun eri suuntaan toimivat ja se MF.n ergonomia. Voi tana millaisen tekeleen tekivät 100-sarjasta aikoinaan,varsinainen ergonomian kukkanen. Sitten mullistava 500-sarja,eikun kurjuus paheni vain, ohjaamo on kuin kuritushuone. No,osasihan ne vielä 90-luvulla keskikeppeihin luottaa,eipä noita kukaan selväjärkinen ostanutkaan enää.
Ihania muistoja 175 sen kytkinpolkimesta! Siitä kun jalka lipsahtaa!
-
Onko dyna 4 sta kyse vai mitä *****a?
Kylhä sinun pitäs massikka miehenä tietää että kyseessä on speedsfiht vaihteistoversio ;)
Ei sano mitään mulle. Mää tunnen vain 100 sarjat, 3000 sarjat, 500 sarjat, 600 sarjat,
6400- ja 7400 sarjat.
Jaa no sitte, miulle on 100, 300, 6100, 4200, 4300, 5400 ja uusimman hankinnan vuoksi 6400 sarjat tuttuja.. Suurin aukko sivistyksessäni on siinnä etten oo vielä ikinä Dyna VeeTeetä päässy ajamaaa.. :'(
Sitten vielä sanotaan ettei syöpäkään periydy, mutta entäs MF-ismi, :-[
-
Kaiken hyvän lisäksi 100 sarjan Nassikoissa pitää kytkintä painaa epäluonnottomasti,vasen jalka koukussa suhteellisen ylhäällä ja siitä sääri suorana kohtisuoraan alaspäin,voi hirvitys. MF miehet eivät ole terveitä alkuunkaan,ensin on päässä vikaa kun ostaa sellaisen ja sitten menee kroppa pilalle kun tuollaisella ajelee.
-
Voi voi teitä, 100 sarjan massikas on tosi hyvä ajoasento. Lienee sama tunne harlikalla ajes, tosin siitä ei mulla ole kokemusta. Ja lisäksi siinä on tarkka ja helppo käyttöinen nostolaite. Joka samanlaisena tarkkana ja helppo käyttöisenä on ainakin vielä 500 sarjas, missä taas on tosi hyvä ohjaamo, ainakin näkyvyyden suhteen. Uskoisin kuitenkin aloittajalla tuovan ongelmia massikan käyttämä strategia ujuttaa sama koetaulu moneen erilaiseen malliin. Siksi koetaulussa on valoja kuin lentokoneessa, vaikka niitä ei kyseisessä mallissa tarvittaisikaan. Ja ehkä kaikki toiminassakaan olevat valot ei siinä mallissa ole ihan loogisia :(
-
Kaiken hyvän lisäksi 100 sarjan Nassikoissa pitää kytkintä painaa epäluonnottomasti,vasen jalka koukussa suhteellisen ylhäällä ja siitä sääri suorana kohtisuoraan alaspäin,voi hirvitys. MF miehet eivät ole terveitä alkuunkaan,ensin on päässä vikaa kun ostaa sellaisen ja sitten menee kroppa pilalle kun tuollaisella ajelee.
Ihan mielenkiinnosta.. Mitä traktoreita omistat ja mitä Massikoita sinulla on ollut? :)
-
Noita 100-sarjaisia oli aika monta mallia ja vaikka ulkoisesti näyttivätkin samoilta niin malliston ääripäillä tuskin oli yhteisiä osia.
http://www.youtube.com/watch?v=w1Ax4sZPCUc
-
Kaiken hyvän lisäksi 100 sarjan Nassikoissa pitää kytkintä painaa epäluonnottomasti,vasen jalka koukussa suhteellisen ylhäällä ja siitä sääri suorana kohtisuoraan alaspäin,voi hirvitys. MF miehet eivät ole terveitä alkuunkaan,ensin on päässä vikaa kun ostaa sellaisen ja sitten menee kroppa pilalle kun tuollaisella ajelee.
tuntuu ne nämä brittimerkit olevan turmiollisia niin fyysisellä kuin henkiselläkin tasolla ;) :D 8) ::)
-
Kyseisen koneen omistajat tai muuten tietäjät, kertokaapas miten ton kaavion pitäisi mennä. Pykäliä on neljä. Periä on kaksi ja loikkarit kaikkiin noihin.
Merkkitaulussa näkyy A B ja C. Nyt C on ilman loikkaria ja loikkarin kanssa C näkyy, muut valot ei pala. Kun jänis valo palaa niin pitkä perä on päällä.
Pitäskö sen mennä näin?
Eli hidas perä on kilpikonna mikä ei pala. Nopea on jänis. Loikkarilla C palaa ja ilman loikkaria ei näy mitään taulussa.
Miten pitäisi toimia?
[/quoteMeillä on massikassa vaihdekaavion kuva siinä kepin päässä.... :-X 5400-sarjahan on tehtaalla viritetty jo valmiiksi. Kaksipykäläinen pikavaihde ei käytä lainkaan niitä aata ja beetä, vaan hyökkää haasteisiin vähintään ceestä. Ja enintään deestä. :'(
-
5400-sarjahan on tehtaalla viritetty jo valmiiksi. Kaksipykäläinen pikavaihde ei käytä lainkaan niitä aata ja beetä, vaan hyökkää haasteisiin vähintään ceestä. Ja enintään deestä. :'(
5400 dyna-4 Käyttää kyllä neljää pikavaidetta . aaa, bee, cee, ree ;)
-
5400-sarjahan on tehtaalla viritetty jo valmiiksi. Kaksipykäläinen pikavaihde ei käytä lainkaan niitä aata ja beetä, vaan hyökkää haasteisiin vähintään ceestä. Ja enintään deestä. :'(
5400 dyna-4 Käyttää kyllä neljää pikavaidetta . aaa, bee, cee, ree ;)
Mah tarkoittaanee sitä että hänen massikkansa ei käytä noitten neljän pykälän sijaan mitä sen pitäisi käyttää kuin kahta suurinta? ???
-
Mah tarkoittaanee sitä että hänen massikkansa ei käytä noitten neljän pykälän sijaan mitä sen pitäisi käyttää kuin kahta suurinta? ???
Ei keppivaihteises oo kuin kaksi pikavaihdetta ;) Mutta hullultahan se kuulostaa , että vain cee ja ree käytös. Olis koetaulun suunnittelijoilla ollut hiukka ajateltavaa ... olisko paremmin loogista jos ne olis aaa ja bee ja ceestä ja deestä olis otettu lamput pois. Sama se on dyna-4:s , taulus palaa virrat päällä kilppari ja pupu. Eikä niitä oo konees olemas, eikä tarkoitettukaan olevan :o
-
Täysin järjellistä selitystä Nassikan vipujen toiminnasta kukaan ei vielä ole antanut. Vaarallinen kaiken lisäksi kun eri suuntaan toimivat ja se MF.n ergonomia. Voi tana millaisen tekeleen tekivät 100-sarjasta aikoinaan,varsinainen ergonomian kukkanen. Sitten mullistava 500-sarja,eikun kurjuus paheni vain, ohjaamo on kuin kuritushuone. No,osasihan ne vielä 90-luvulla keskikeppeihin luottaa,eipä noita kukaan selväjärkinen ostanutkaan enää.
Eikä voi antaakaan selitystä vipujen toiminnoista kun ei ole kykyä ottaa vastaankaan...
Mies puhuu Massikan ergonomiasta,nimimerkkinä Fuller,yksi naurettavimmista
ergonomian kukkasista.
-
Mah tarkoittaanee sitä että hänen massikkansa ei käytä noitten neljän pykälän sijaan mitä sen pitäisi käyttää kuin kahta suurinta? ???
Ei keppivaihteises oo kuin kaksi pikavaihdetta ;) Mutta hullultahan se kuulostaa , että vain cee ja ree käytös. Olis koetaulun suunnittelijoilla ollut hiukka ajateltavaa ... olisko paremmin loogista jos ne olis aaa ja bee ja ceestä ja deestä olis otettu lamput pois. Sama se on dyna-4:s , taulus palaa virrat päällä kilppari ja pupu. Eikä niitä oo konees olemas, eikä tarkoitettukaan olevan :o
No just.... :o
-
Voiskos herra Fuller ystävällisesti viimeinkin kertoa mitä Massikan malleja omistat tai olet omistanut? :)
-
Kiitos Fullerille näistä massikkamies-kommenteista.Oltaisiin voitu I-Racingin tiskillä täs taannoin vähän keskustella enemmänkin asiasta,mutta en ollut lukenut noita kommenttejasi ennen sitä... ;D
-
3 sivua kirjoitusta,eikä vieläkää kukaan tiedä kuinka Massey-Fergusonissa saa vaihteen kakkoselle :o Alkaa tuntua ettei moisiin traktoreihin kannata sekaantua ;D ;D
-
3 sivua kirjoitusta,eikä vieläkää kukaan tiedä kuinka Massey-Fergusonissa saa vaihteen kakkoselle :o Alkaa tuntua ettei moisiin traktoreihin kannata sekaantua ;D ;D
Ei sinne kakkoseen nyt niin rajusti...
-
3 sivua kirjoitusta,eikä vieläkää kukaan tiedä kuinka Massey-Fergusonissa saa vaihteen kakkoselle :o Alkaa tuntua ettei moisiin traktoreihin kannata sekaantua ;D ;D
Kyllä kunnon konemies tietää perstuntumalta koska kakkonen on päällä. Ei siitä kukaan netissä opasta, ainakaan agronetissä. Ja kyllähän Latz kerkes puhumaan jo asiaa "Meillä on massikassa vaihdekaavion kuva siinä kepin päässä.... "
-
3 sivua kirjoitusta,eikä vieläkää kukaan tiedä kuinka Massey-Fergusonissa saa vaihteen kakkoselle :o Alkaa tuntua ettei moisiin traktoreihin kannata sekaantua ;D ;D
Kyllä kunnon konemies tietää perstuntumalta koska kakkonen on päällä. Ei siitä kukaan netissä opasta, ainakaan agronetissä. Ja kyllähän Latz kerkes puhumaan jo asiaa "Meillä on massikassa vaihdekaavion kuva siinä kepin päässä.... "
Mitäs jos jengat ovat löystyneet ja kaavio on ylösalaisin ???