Kismet mainosta mukaellen: "Niin hyvää ettei sanotuksi saa" 8)Saksalainen maito on lyönyt markkinoilla itsensä läpi kertoivat lehdet viime viikolla.
Mistä oot löytänyt muuten niin suomalaisen tietokoneen että olet tänne nettiin päässyt?? :P Mahtaa tulla ihottumaa ainakin...Kismet mainosta mukaellen: "Niin hyvää ettei sanotuksi saa" 8)Saksalainen maito on lyönyt markkinoilla itsensä läpi kertoivat lehdet viime viikolla.
Ojala saa siellä Sievissä kaataa maitonsa pian lietealtaaseen ei niitä etelän kuluttajat tarvii. ;D
Vanha Mikromikko palvelee yhä ;D Ihan tosi ,kannattaa aina jos mahdollista ostaa ulkolaista niin Suomi pelastuu ! ;DMistä oot löytänyt muuten niin suomalaisen tietokoneen että olet tänne nettiin päässyt?? :P Mahtaa tulla ihottumaa ainakin...Kismet mainosta mukaellen: "Niin hyvää ettei sanotuksi saa" 8)Saksalainen maito on lyönyt markkinoilla itsensä läpi kertoivat lehdet viime viikolla.
Ojala saa siellä Sievissä kaataa maitonsa pian lietealtaaseen ei niitä etelän kuluttajat tarvii. ;D
Kyllä se niillä kiinalaisilla komponenteilla nyt onkin niin kotimainen että ;D Sä ostaisit fendtinkin jos siinä olis valtran tarra tai suomenlipun kuva...Vanha Mikromikko palvelee yhä ;D Ihan tosi ,kannattaa aina jos mahdollista ostaa ulkolaista niin Suomi pelastuu ! ;DMistä oot löytänyt muuten niin suomalaisen tietokoneen että olet tänne nettiin päässyt?? :P Mahtaa tulla ihottumaa ainakin...Kismet mainosta mukaellen: "Niin hyvää ettei sanotuksi saa" 8)Saksalainen maito on lyönyt markkinoilla itsensä läpi kertoivat lehdet viime viikolla.
Ojala saa siellä Sievissä kaataa maitonsa pian lietealtaaseen ei niitä etelän kuluttajat tarvii. ;D
Kismet mainosta mukaellen: "Niin hyvää ettei sanotuksi saa" 8)Saksalainen maito on lyönyt markkinoilla itsensä läpi kertoivat lehdet viime viikolla.
Ojala saa siellä Sievissä kaataa maitonsa pian lietealtaaseen ei niitä etelän kuluttajat tarvii. ;D
Kismet mainosta mukaellen: "Niin hyvää ettei sanotuksi saa" 8)Saksalainen maito on lyönyt markkinoilla itsensä läpi kertoivat lehdet viime viikolla.
Ojala saa siellä Sievissä kaataa maitonsa pian lietealtaaseen ei niitä etelän kuluttajat tarvii. ;D
Ei oikein napannut vähän käytetty tai esittelykone 828. Mitä testailin kavereitten kesken tehdyllä golffin peluu reissun välipäivänä kuukausi sitten etelän auringossa. Jonkun Peedron opastuksella joka oli paikallinen myyntitykki. Pientä kielimuuria oli joten kaikkia hifistelyitä ei saatu harmikseni rekistöröityä. Sai se minulle siittä tarjouken kumminkin tehtyä. En kumminkaan niin lämmennyt hinnankaan puolesta että kuljetus politiikka olisin ruvennut hiomaa.
Voisko joku fendtteihin vihkiytynyt avartaa mikä on mallinumero n. 140 heppaiseen 1990 luvun tai 2000 luvun alkupuolelle sijoittuvaan koneeseen mitä kannattaisi tiirailla hankintaan. Karhinvetoon, kyntöön, ja vankkureiden vetoon tielle. Siis viljatilan koneeksi. Ei tarvitse olla älyttömästi hienouksia... siis kaikenmaailman näyttöjä koneen oikea puoli täynnä. Peruskonetta etsin pitkäaikaiseen työsuhteeseen! Voisiko nh, jd ja mf tietäjät kauniisti ohittaa tämän viestiketjun, kiitos. Äläkee kirjoittako kotimaisestakaan, löytyy jo torpasta ja on hyväksi havaittu ::)
köh, ajattelin pikkasen oikasta jos joku suosittelis jotain mallia, mersii pacuu vaan! ;DVoisko joku fendtteihin vihkiytynyt avartaa mikä on mallinumero n. 140 heppaiseen 1990 luvun tai 2000 luvun alkupuolelle sijoittuvaan koneeseen mitä kannattaisi tiirailla hankintaan. Karhinvetoon, kyntöön, ja vankkureiden vetoon tielle. Siis viljatilan koneeksi. Ei tarvitse olla älyttömästi hienouksia... siis kaikenmaailman näyttöjä koneen oikea puoli täynnä. Peruskonetta etsin pitkäaikaiseen työsuhteeseen! Voisiko nh, jd ja mf tietäjät kauniisti ohittaa tämän viestiketjun, kiitos. Äläkee kirjoittako kotimaisestakaan, löytyy jo torpasta ja on hyväksi havaittu ::)
Konedata.net olisi tietolähde ehdotus, ja päälle vielä hoviniiaus ja sil vu plee...
köh, ajattelin pikkasen oikasta jos joku suosittelis jotain mallia, mersii pacuu vaan! ;DVoisko joku fendtteihin vihkiytynyt avartaa mikä on mallinumero n. 140 heppaiseen 1990 luvun tai 2000 luvun alkupuolelle sijoittuvaan koneeseen mitä kannattaisi tiirailla hankintaan. Karhinvetoon, kyntöön, ja vankkureiden vetoon tielle. Siis viljatilan koneeksi. Ei tarvitse olla älyttömästi hienouksia... siis kaikenmaailman näyttöjä koneen oikea puoli täynnä. Peruskonetta etsin pitkäaikaiseen työsuhteeseen! Voisiko nh, jd ja mf tietäjät kauniisti ohittaa tämän viestiketjun, kiitos. Äläkee kirjoittako kotimaisestakaan, löytyy jo torpasta ja on hyväksi havaittu ::)
Konedata.net olisi tietolähde ehdotus, ja päälle vielä hoviniiaus ja sil vu plee...
Kismet mainosta mukaellen: "Niin hyvää ettei sanotuksi saa" 8)Kumpi sulta loppuu ensin? Velka vai vario? ???
Mihin trakraattoriin luotti The KING ( Elvis) ?
"Stella is her name and Graceland was once her home."
Elviksen Johannes ennen ja jälkeen. Legenda elää.
Niin omat kokemukset Ventistä. Viis minuuttia yritin saada kippiä nousemaan. Siiten onnistui ja lavan reunat rikki, kun kippasi tuubit täyteen ja lavan laidat oviaukkoon. Seuraava operaatio eli aparaatin siirtäminen 10 metriä eteenpäin kesti lähes yhtä kauan.
Toista se olisi tuollainen Elviksen Johannes. Vivusta kun vetää niin kippi nousee, kunnes päästää vivusta irti. Kytkin pohjaan ja vaihde silmään ja menoksi.
Niin no kesti se tuolta Ventin omistajaltakin muutaman tovin kunnes sai sen hallintaa omien säätöjen jälkeen.
Eli kokemukset Ventistä on huonot ja traumaattiset, ei hyvä.
(http://www.agriculture.com/uploads/assets/articles/2012/12/original/img_50bf7e3028ca4_28032.jpg)
(http://www.agriculture.com/uploads/assets/articles/2012/12/original/img_50bf7e3a9a305_28040.jpg)
Mihin trakraattoriin luotti The KING ( Elvis) ?Vähän saman suuntaisia kokemuksia, kyseessä oli kärryjen mukaan nappaaminen...... Miten helvetissä voidaan noin vaikeaselkoista traktoria pitää ylivoimasena??? Pitää opiskella 3kk yliopistossa jotta oppii käyttämään kaikkia hydrauliikan saloja. Todellisuudessa puolet ventin ostajista ei koneen talossaoloaikana käytä edes 50% kaikista jipoista ja kommervenkeistä. Pääasia että on Vario Fretti. ;D ;D
"Stella is her name and Graceland was once her home."
Elviksen Johannes ennen ja jälkeen. Legenda elää.
Niin omat kokemukset Ventistä. Viis minuuttia yritin saada kippiä nousemaan. Siiten onnistui ja lavan reunat rikki, kun kippasi tuubit täyteen ja lavan laidat oviaukkoon. Seuraava operaatio eli aparaatin siirtäminen 10 metriä eteenpäin kesti lähes yhtä kauan.
Toista se olisi tuollainen Elviksen Johannes. Vivusta kun vetää niin kippi nousee, kunnes päästää vivusta irti. Kytkin pohjaan ja vaihde silmään ja menoksi.
Niin no kesti se tuolta Ventin omistajaltakin muutaman tovin kunnes sai sen hallintaa omien säätöjen jälkeen.
Eli kokemukset Ventistä on huonot ja traumaattiset, ei hyvä.
(http://www.agriculture.com/uploads/assets/articles/2012/12/original/img_50bf7e3028ca4_28032.jpg)
(http://www.agriculture.com/uploads/assets/articles/2012/12/original/img_50bf7e3a9a305_28040.jpg)
Jos tänne osaa kirjoitella ja laittaa esim. hymiön :P ,
tai tekstin skrollaamaan:Niin silloin osaa käyttää Fendtiäkin.
Esim. Jontikan hydrauliikka on todella paljon vaikeampiselkoisempi käyttää.
Ei sen selkeämpää käyttöliittymää olekaan kuin F:ssä, jos nyt puhutaan nykytraktoreista. ;)
Jos tänne osaa kirjoitella ja laittaa esim. hymiön :P ,
tai tekstin skrollaamaan:Niin silloin osaa käyttää Fendtiäkin.
Esim. Jontikan hydrauliikka on todella paljon vaikeampiselkoisempi käyttää.
Ei sen selkeämpää käyttöliittymää olekaan kuin F:ssä, jos nyt puhutaan nykytraktoreista. ;)
Sanoinkin että 50% ähvän ostajista EI OSAA tai EI EDES TARVI kaikkia loistavia hydrauliikka/automatiikka ratkaisuja.
Jos tänne osaa kirjoitella ja laittaa esim. hymiön :P ,
tai tekstin skrollaamaan:Niin silloin osaa käyttää Fendtiäkin.
Esim. Jontikan hydrauliikka on todella paljon vaikeampiselkoisempi käyttää.
Ei sen selkeämpää käyttöliittymää olekaan kuin F:ssä, jos nyt puhutaan nykytraktoreista. ;)
Kuka oikeasti jaksaa "säätää" traktoria eri töille? Nopeus ja helppous on olennaisimmat asiat.
Vario ja sen sukuiset "näppis"-traktorit jää kyllä Kela-vahvistuksilta ajamati. Ei vanha kääpä ymmärrä potikoiden värien tai sijoitteluiden merkitystä. Puhelinsoitto tulee hyvinkin nopeesti lohkon reunalta että "Saatana mikä paska, aja ite perkele!".......Jos tänne osaa kirjoitella ja laittaa esim. hymiön :P ,
tai tekstin skrollaamaan:Niin silloin osaa käyttää Fendtiäkin.
Esim. Jontikan hydrauliikka on todella paljon vaikeampiselkoisempi käyttää.
Ei sen selkeämpää käyttöliittymää olekaan kuin F:ssä, jos nyt puhutaan nykytraktoreista. ;)
Mun mielestä molemmissa ihan yhtä hankalat. Tosin ihan uutta venttiä en ole kopistellut, jontikkaa kyllä ja samoissa tehtävissäkin kuin ventillä traumoja saanut. Ei tullut traumoja, kippi nousi nikottelematta mutta en kyllä saanut härpäkettä liikkumaan :P Kyseessä 924, kyllä mä joskus aiemmin sain sen liikkellekin, jotain unohdin nyt eikä se suostunut inahtamaankaan :)
Uusien R jontikoikoiden käyttöpaneeli kyllä kätevä, sen kun sormella tökkii näytöltä tai sitten ihan painelee nappuloita paneelista ja ruuvailee säätöjä esim. hydrauliikkaan.
Ei tosin voi ymmärtää miksi traktorin hallinnasta pitää tehdä noin vaikeaa, jokin pieni onglema tuottaa suurta päänvaivaa vanhemmille kuskeille, tai ylipäänsä tekniikasta vähänkin vieraantuneelle. Työsuoritus onnistuu ok. mutta vaikkapa hydrauliikan säätöjen tekeminen onkin sitten " oho eiku" "prkele" linjalla ;D
Kyllä.Vario ja sen sukuiset "näppis"-traktorit jää kyllä Kela-vahvistuksilta ajamati. Ei vanha kääpä ymmärrä potikoiden värien tai sijoitteluiden merkitystä. Puhelinsoitto tulee hyvinkin nopeesti lohkon reunalta että "Saatana mikä paska, aja ite perkele!".......Jos tänne osaa kirjoitella ja laittaa esim. hymiön :P ,
tai tekstin skrollaamaan:Niin silloin osaa käyttää Fendtiäkin.
Esim. Jontikan hydrauliikka on todella paljon vaikeampiselkoisempi käyttää.
Ei sen selkeämpää käyttöliittymää olekaan kuin F:ssä, jos nyt puhutaan nykytraktoreista. ;)
Mun mielestä molemmissa ihan yhtä hankalat. Tosin ihan uutta venttiä en ole kopistellut, jontikkaa kyllä ja samoissa tehtävissäkin kuin ventillä traumoja saanut. Ei tullut traumoja, kippi nousi nikottelematta mutta en kyllä saanut härpäkettä liikkumaan :P Kyseessä 924, kyllä mä joskus aiemmin sain sen liikkellekin, jotain unohdin nyt eikä se suostunut inahtamaankaan :)
Uusien R jontikoikoiden käyttöpaneeli kyllä kätevä, sen kun sormella tökkii näytöltä tai sitten ihan painelee nappuloita paneelista ja ruuvailee säätöjä esim. hydrauliikkaan.
Ei tosin voi ymmärtää miksi traktorin hallinnasta pitää tehdä noin vaikeaa, jokin pieni onglema tuottaa suurta päänvaivaa vanhemmille kuskeille, tai ylipäänsä tekniikasta vähänkin vieraantuneelle. Työsuoritus onnistuu ok. mutta vaikkapa hydrauliikan säätöjen tekeminen onkin sitten " oho eiku" "prkele" linjalla ;D
Kyllä.Vario ja sen sukuiset "näppis"-traktorit jää kyllä Kela-vahvistuksilta ajamati. Ei vanha kääpä ymmärrä potikoiden värien tai sijoitteluiden merkitystä. Puhelinsoitto tulee hyvinkin nopeesti lohkon reunalta että "Saatana mikä paska, aja ite perkele!".......Jos tänne osaa kirjoitella ja laittaa esim. hymiön :P ,
tai tekstin skrollaamaan:Niin silloin osaa käyttää Fendtiäkin.
Esim. Jontikan hydrauliikka on todella paljon vaikeampiselkoisempi käyttää.
Ei sen selkeämpää käyttöliittymää olekaan kuin F:ssä, jos nyt puhutaan nykytraktoreista. ;)
Mun mielestä molemmissa ihan yhtä hankalat. Tosin ihan uutta venttiä en ole kopistellut, jontikkaa kyllä ja samoissa tehtävissäkin kuin ventillä traumoja saanut. Ei tullut traumoja, kippi nousi nikottelematta mutta en kyllä saanut härpäkettä liikkumaan :P Kyseessä 924, kyllä mä joskus aiemmin sain sen liikkellekin, jotain unohdin nyt eikä se suostunut inahtamaankaan :)
Uusien R jontikoikoiden käyttöpaneeli kyllä kätevä, sen kun sormella tökkii näytöltä tai sitten ihan painelee nappuloita paneelista ja ruuvailee säätöjä esim. hydrauliikkaan.
Ei tosin voi ymmärtää miksi traktorin hallinnasta pitää tehdä noin vaikeaa, jokin pieni onglema tuottaa suurta päänvaivaa vanhemmille kuskeille, tai ylipäänsä tekniikasta vähänkin vieraantuneelle. Työsuoritus onnistuu ok. mutta vaikkapa hydrauliikan säätöjen tekeminen onkin sitten " oho eiku" "prkele" linjalla ;D
Traktori hankinnat ainakin tällä mäellä on vielä tehtävä sen mukaan ettei koko kyntösessiota tarvi olla puhelimessa etäkäyttäjänä. Kela-mies tykkää kyntää ja äestää ja se hälle suotakoon.
Ainahan tää edistys on vaatinut opettelua,muistan kun vanhat isännät yrittivät saada traktorin tottelemaan samoja käskyjä kun hevosetkin,ykskin isäntä piiskasi setoria kun ei tahtonut totella.
Onhan näitä juttuja kun isäntä huuteli vaan ptruu ptruu ja traktraattori mennä puksutteli hissukseen sarkaojaan. Ei totellu ei. Tai kun naapurin kanssa ajeli kilpaa ja toinen pisti aikansa "teholastun" päälle eli pakkosyötön, niin jälkee jääny alko hangolla paukutella fortsonin kylkiä.
En mä ny viälä pidä ittiäni niin vanhana, ulkomaan kielet taipuu, ja tää matolaatikkokin voidaan purkaa ja koota, mutta kyllä nuo nykykonehet jos niitä ei aivan joka päivä käytä on aikas pirun vaikeeta tuolta käyttöliittymältänsä. Ainakin jos tulee äkkiä jokin uudempi kone merkistä riippumatta tilapäiskäyttöhön.
Sitten viälä yks juttu joka tämmöselle puna-vihersokealle on täysin ylipääsemätön juttu. Minkä helevetin takia ne hydraulliikkalohkot ja -vintat pitää merkitä punasella ja vihreällä. Jos saa tämmösen tilapäiskonehen lainaksi ja siihen sitten arpoo, että olisko se tämä tai tämä liitin ja kopissa että kumpaa katkaisijaa käätää. Ja jos on viälä tämmönen "käyttöliittymältänsä" moderni ja selkeä ruutu, jota yrittää ilman lukulasia tihrustaa. Koneesta kyllä kuulee, että kaikki 200 baaria ja 150 litraa kyllä yrittää ulos koneesta, mutta eivät löydä tietä ulos.
"Normaalit" ihmiset näkee tää näin
(http://www.volantis.fi/kuvat/Ishihara1.jpg)
Mä näen sen näin
(http://www.volantis.fi/kuvat/Ishihara2.jpg)
Sunhan ei kannata ostaa vihreetä valtraa/fendt tai JD. Ethän sää nää kun vanteet ja kopin rungon niistä.... ;D
Nyt kun sitä fenttiä on niin hehkutettu ;D ;D
Löydettiin viime yönä vakava vakava suunnittelu virhe.
Takalasinpyyhin on lepotilassa menosuuntan oikealla laidalla. Just siltä puolen sinne taakke yritetään tiirailla ja aurahommissa joutuu aina kiertämään koneen toiselle puolelle sitä puhistamaan. Siihen kun ei oo vakiona lämmitettävää pyyhintä tai takalasinlämmitystä ynnä muuta helpottavaa ratkaisua, vaan joutuu ruksittamaan lisävarustelistaa ;D. Hyi hyi fentin suunnittelijat mikä moka täydellisyydessä.
;D ;D
Valtra onkin hyvä esimerkki helppokäyttöisyydestä, ei asiaan perehtymätön osaa sitä sen helpommin käyttää, kuin Fendtiäkään. Nappuloita, kytkimiä ja säätövalikkoja on kuin lentokoneessa...helppoa sitten kun oppii, mutta turha puhua siitä helppokäyttöisenä aloittelijalle.
Ei kumpikaan.Kismet mainosta mukaellen: "Niin hyvää ettei sanotuksi saa" 8)Kumpi sulta loppuu ensin? Velka vai vario? ???
Valtra onkin hyvä esimerkki helppokäyttöisyydestä, ei asiaan perehtymätön osaa sitä sen helpommin käyttää, kuin Fendtiäkään. Nappuloita, kytkimiä ja säätövalikkoja on kuin lentokoneessa...helppoa sitten kun oppii, mutta turha puhua siitä helppokäyttöisenä aloittelijalle.
Samaa mieltä, Valtra on ensikertalaisen todella hankala käyttää. Kaikenlainen logiikka puuttuu täysin, hydraulivipujen ja liittimien korrelaation ymmärtämiseen kestää alottelijalla hetkisen aikaa.. Sivupaneeli täynnä keinukatkasijoita, ja tärkeimmät nappulat hukkuu "hifistelyn" sekaan. Nostolaitekkin toimii uusimmissa käynnistyksen jälkeen vähintäänkin erikoisesti..Saksalainen täsmällisyys puuttuu täysin 8)
Ei kumpikaan.Kismet mainosta mukaellen: "Niin hyvää ettei sanotuksi saa" 8)Kumpi sulta loppuu ensin? Velka vai vario? ???
Fendt kuuluu ostaa suoralla kaupalla ja jo tienatuilla rahoilla.
Pitemmän päälle järkevin vaihtoehto.
Tuli mieleen, että onko nämä vuoden 2008 (deutzin koneella) ja uudemmat ysisataset ihan samoja koneita 922:sesta 936:seen? Eli onko tekniikka täysin sama?
Valtra onkin hyvä esimerkki helppokäyttöisyydestä, ei asiaan perehtymätön osaa sitä sen helpommin käyttää, kuin Fendtiäkään. Nappuloita, kytkimiä ja säätövalikkoja on kuin lentokoneessa...helppoa sitten kun oppii, mutta turha puhua siitä helppokäyttöisenä aloittelijalle.
Samaa mieltä, Valtra on ensikertalaisen todella hankala käyttää. Kaikenlainen logiikka puuttuu täysin, hydraulivipujen ja liittimien korrelaation ymmärtämiseen kestää alottelijalla hetkisen aikaa.. Sivupaneeli täynnä keinukatkasijoita, ja tärkeimmät nappulat hukkuu "hifistelyn" sekaan. Nostolaitekkin toimii uusimmissa käynnistyksen jälkeen vähintäänkin erikoisesti..Saksalainen täsmällisyys puuttuu täysin 8)
+
Se kun vaan on uskonto monelle, niin sitä on vaikea myöntää.
:)
Tuli mieleen, että onko nämä vuoden 2008 (deutzin koneella) ja uudemmat ysisataset ihan samoja koneita 922:sesta 936:seen? Eli onko tekniikka täysin sama?
Aika hiljasta on ollu tietämyksen suhteen?? 8)
Tuli mieleen, että onko nämä vuoden 2008 (deutzin koneella) ja uudemmat ysisataset ihan samoja koneita 922:sesta 936:seen? Eli onko tekniikka täysin sama?
Aika hiljasta on ollu tietämyksen suhteen?? 8)
Profi ja Power varustetasot. Eipä niissäkään paljoa eroa.
http://www.konedata.net/Traktorit/fendt922.htm
Tuolta mä oon kans näitä katsellu, tiedä sitte onko nämä kuinka tarkkoja tietoja...
Kukas näitä Fendtejä huolti täällä E-pohjanmaalla ennemmin ku myynti siirtyi Valtun tiloihin, eli yrman aikana?
ei oo itelläni variota.. mutta tässä n.sadan kilsan säteellä on yks.. kait se on niin huono merkki ettei muut halua hommata :'(
Meidän kulmilla on aika vähän, naapurissa yksi ja seuraavaa saa hakea sitten toiselta puolen pitäjää. No sinne ei kylläkään ole ihan noin pitkää matkaa. ::) Mutta oikeasti täytyy jo vähän miettiä että saa viisi konetta kasaan.ei oo itelläni variota.. mutta tässä n.sadan kilsan säteellä on yks.. kait se on niin huono merkki ettei muut halua hommata :'(
Asutko jossain Haltitunturilla ;D Tai sitten laput silmillä, kai niitä joka kylällä on, jos tiloja useampia kuin muutama ::)
Asutko jossain Haltitunturilla ;D Tai sitten laput silmillä, kai niitä joka kylällä on, jos tiloja useampia kuin muutama ::)Täl kyläl on 2 jontikkaa, meillä ja toinen naapurilla, loput on valmetteja jos noita yli 30v ikäisiä eläkeläisten traktoreita ei lasketa ;D
tällä kylällä on tiloja useita eikä yhtään fenttiä ei kyllä yhtään jontikkaakaan vaikka asuu 2jd myyjää joista toinen nyt kyllä siirtyi muihin hommiin.ei oo itelläni variota.. mutta tässä n.sadan kilsan säteellä on yks.. kait se on niin huono merkki ettei muut halua hommata :'(
Asutko jossain Haltitunturilla ;D Tai sitten laput silmillä, kai niitä joka kylällä on, jos tiloja useampia kuin muutama ::)
Hö. Mulla on karjatilalla aktiivikäytössä kaks tuon ikästä konetta. Ja ittellä eläkeikään liki 30v vielä...Asutko jossain Haltitunturilla ;D Tai sitten laput silmillä, kai niitä joka kylällä on, jos tiloja useampia kuin muutama ::)Täl kyläl on 2 jontikkaa, meillä ja toinen naapurilla, loput on valmetteja jos noita yli 30v ikäisiä eläkeläisten traktoreita ei lasketa ;D
Sellanen tuli muuten mieleen et jos katellaa uutta 210R Jonnuu ja 722 Varioo ni eikös nuo aikalailla ihan samoihin hintoihin mene ku laitetaan samat myrkyt kumpaanki?Johtuisikohan siitä, että fendt ei ole yhtä hyvä traktori kuin 210R jonnikka ??? Miksi siis maksaa vähemmästä enemmän? 8)
Jaksaa aina vaan ihmetyttää et mikä siin Variossa niin ihmisiä kiusaa, kone ku ei edes ole maineensamukaisen kallis :D
No 300-sarja on varmaan seuraavaksi uusinnassa, kaikki muuthan taitaa ollakkin vastikään kokeneet kasvojen kohotuksen.Sellanen tuli muuten mieleen et jos katellaa uutta 210R Jonnuu ja 722 Varioo ni eikös nuo aikalailla ihan samoihin hintoihin mene ku laitetaan samat myrkyt kumpaanki?Johtuisikohan siitä, että fendt ei ole yhtä hyvä traktori kuin 210R jonnikka ??? Miksi siis maksaa vähemmästä enemmän? 8)
Jaksaa aina vaan ihmetyttää et mikä siin Variossa niin ihmisiä kiusaa, kone ku ei edes ole maineensamukaisen kallis :D
Oli pakko
:o Jaa puolet :oNo 300-sarja on varmaan seuraavaksi uusinnassa, kaikki muuthan taitaa ollakkin vastikään kokeneet kasvojen kohotuksen.Sellanen tuli muuten mieleen et jos katellaa uutta 210R Jonnuu ja 722 Varioo ni eikös nuo aikalailla ihan samoihin hintoihin mene ku laitetaan samat myrkyt kumpaanki?Johtuisikohan siitä, että fendt ei ole yhtä hyvä traktori kuin 210R jonnikka ??? Miksi siis maksaa vähemmästä enemmän? 8)
Jaksaa aina vaan ihmetyttää et mikä siin Variossa niin ihmisiä kiusaa, kone ku ei edes ole maineensamukaisen kallis :D
Oli pakko
Vie se ainaskin puolet vähemmän soppaa. 8)
Ja höpö höpö. Saksalaisen yliopiston testeissä 6210r DD vei 5% vähemmän kuin 724 ja vetotestissäkin oli parempi. ;) Ja samaisessa testissä 6210r AP oli vetotestin paras ja vei karvan verran enemmän soppaa kuin 724.No 300-sarja on varmaan seuraavaksi uusinnassa, kaikki muuthan taitaa ollakkin vastikään kokeneet kasvojen kohotuksen.Sellanen tuli muuten mieleen et jos katellaa uutta 210R Jonnuu ja 722 Varioo ni eikös nuo aikalailla ihan samoihin hintoihin mene ku laitetaan samat myrkyt kumpaanki?Johtuisikohan siitä, että fendt ei ole yhtä hyvä traktori kuin 210R jonnikka ??? Miksi siis maksaa vähemmästä enemmän? 8)
Jaksaa aina vaan ihmetyttää et mikä siin Variossa niin ihmisiä kiusaa, kone ku ei edes ole maineensamukaisen kallis :D
Oli pakko
Vie se ainaskin puolet vähemmän soppaa. 8)
Oli Fentti liki kaksi kertaa kalliimpi mitä Valtra, samankokoiset kyseessä, eli hinnaneroa vielä on. Kyseessä 210 ja A93. Tehot samat, ja käyttökohde sama. Mikä maksaa vieläkin niin helvatasti?? Kun samat työt tekee molemmilla?Kai niillä ny hiukan eroa on? ;D
Minkäslainen on ventti etukuormaajan kans käyttää? saako kuormaajaan riittävästi liikettä? Kiinnostas tuo 724 mutta sille tulis aika paljon raskasta kuormaintyöskentelyä muiden hommien lisäksi. Entäs se koneen liikkuvuus edes takas kuormainkäytössä onko suunnanvaihto rivakka? vai venyykö kuin kuminauha lähtiessä? Onko ventin oma kuormaaja hyvä vai joku muu parempi?
:D :D Kyselin samaa asiaa menneellä viikolla myyntiorganisaatiolta, mutta en saanut vastausta. Olen miettinyt ihan samaa asiaa, että jotain tuossa välissä luulisi tapahtuvan, mutta koska, se on eri juttu. 300-sarja on yli 30-vuotta vanha, ei kai sitä nyt vielä kuopata, mutta se päivitys varmaan tulee jossain vaiheessa. Se on sitten eriasia keskittyykö ne oikeisiin asioihin vai onko uudistus luokkaa varioterminaali tähänkin malliin. Mää jotenkin kuvittelen, että niiden kotimarkkinoilla on kysyntää myös karvalakkimalleille, joksi tämä sarja olisi aika sopiva.Joopa joo.
Voi jessus jos verrataan jotain aaa-valtteria 200-sarjan fendttiin ;D
Fendtissä kuitenkin on ne penkin käsinojat vakiona ::)
Hvinnamo: Miksi edes ostit jontikan autopoweilla jos kerta fendt on niin paljon parempi eikä edes kalliimpi vaihtoehto?
Voi jessus jos verrataan jotain aaa-valtteria 200-sarjan fendttiin ;D
Fendtissä kuitenkin on ne penkin käsinojat vakiona ::)
Hvinnamo: Miksi edes ostit jontikan autopoweilla jos kerta fendt on niin paljon parempi eikä edes kalliimpi vaihtoehto?
Voi jessus jos verrataan jotain aaa-valtteria 200-sarjan fendttiin ;D
Fendtissä kuitenkin on ne penkin käsinojat vakiona ::)
Hvinnamo: Miksi edes ostit jontikan autopoweilla jos kerta fendt on niin paljon parempi eikä edes kalliimpi vaihtoehto?
No, kun pitää olla viallinen jontikka verrokkina, että ventti tuntuu kätevältä...no ompahan se pumpun sääjin pipi siellä raili-pumpun kylessä ja ecu ei saa säädettyä ruiskutuspainetta, vaan ainoastaan ruiskutuksen ajoitusta ja määrää.
Voi jessus jos verrataan jotain aaa-valtteria 200-sarjan fendttiin ;D
Fendtissä kuitenkin on ne penkin käsinojat vakiona ::)
Hvinnamo: Miksi edes ostit jontikan autopoweilla jos kerta fendt on niin paljon parempi eikä edes kalliimpi vaihtoehto?
No, kun pitää olla viallinen jontikka verrokkina, että ventti tuntuu kätevältä...no ompahan se pumpun sääjin pipi siellä raili-pumpun kylessä ja ecu ei saa säädettyä ruiskutuspainetta, vaan ainoastaan ruiskutuksen ajoitusta ja määrää.
Vertailin äsken lähinnä vaihteistoja kuormaajakäytössä ja hyvin tolla JD:lläkin on työt saatu tehdyksi. Sen vaihteisto on toiminut kyllä hyvin(kop, kop) mutta muuten vikakoodeja aiheuttavia pikkuvikoja on ollut sitten sitäkin enemmän. Tosin edelleenkin niitä "ei työtä keskeyttäviä." :)
Voi jessus jos verrataan jotain aaa-valtteria 200-sarjan fendttiin ;D
Fendtissä kuitenkin on ne penkin käsinojat vakiona ::)
Hvinnamo: Miksi edes ostit jontikan autopoweilla jos kerta fendt on niin paljon parempi eikä edes kalliimpi vaihtoehto?
No, kun pitää olla viallinen jontikka verrokkina, että ventti tuntuu kätevältä...no ompahan se pumpun sääjin pipi siellä raili-pumpun kylessä ja ecu ei saa säädettyä ruiskutuspainetta, vaan ainoastaan ruiskutuksen ajoitusta ja määrää.
Vertailin äsken lähinnä vaihteistoja kuormaajakäytössä ja hyvin tolla JD:lläkin on työt saatu tehdyksi. Sen vaihteisto on toiminut kyllä hyvin(kop, kop) mutta muuten vikakoodeja aiheuttavia pikkuvikoja on ollut sitten sitäkin enemmän. Tosin edelleenkin niitä "ei työtä keskeyttäviä." :)
Niin minäkin olen vertaillut, ventillä en oo ajanu metriäkään, kunnossa oleva jontikka on mukavampi...
profi international-lehden tammikuun numerossa oli Fendt 939 testissä ja kas kummaa ohjaamon melutaso oli 77 dB(A) eli mittarin mukaan meluisa ton hintaluokan koneeksi. Testikuskit taisivat ajaa vihreät EARit korvissa, kun eivät kiinnittäneet asiaan huomiota.
profi international-lehden tammikuun numerossa oli Fendt 939 testissä ja kas kummaa ohjaamon melutaso oli 77 dB(A) eli mittarin mukaan meluisa ton hintaluokan koneeksi. Testikuskit taisivat ajaa vihreät EARit korvissa, kun eivät kiinnittäneet asiaan huomiota.
Se mikä Fendtin sovitteissa on hyvä ni ovat 30cm edempänä ku Jonnun sovitteet ainaki Quickellä. Tuo ulottuvuutta aika lailla joka suuntaan kivasti lisää.
Voi jessus jos verrataan jotain aaa-valtteria 200-sarjan fendttiin ;D
Fendtissä kuitenkin on ne penkin käsinojat vakiona ::)
Hvinnamo: Miksi edes ostit jontikan autopoweilla jos kerta fendt on niin paljon parempi eikä edes kalliimpi vaihtoehto?
No, kun pitää olla viallinen jontikka verrokkina, että ventti tuntuu kätevältä...no ompahan se pumpun sääjin pipi siellä raili-pumpun kylessä ja ecu ei saa säädettyä ruiskutuspainetta, vaan ainoastaan ruiskutuksen ajoitusta ja määrää.
Vertailin äsken lähinnä vaihteistoja kuormaajakäytössä ja hyvin tolla JD:lläkin on työt saatu tehdyksi. Sen vaihteisto on toiminut kyllä hyvin(kop, kop) mutta muuten vikakoodeja aiheuttavia pikkuvikoja on ollut sitten sitäkin enemmän. Tosin edelleenkin niitä "ei työtä keskeyttäviä." :)
Niin minäkin olen vertaillut, ventillä en oo ajanu metriäkään, kunnossa oleva jontikka on mukavampi...
Onko noi sitten kaikki 30-sarjalaiset rikki, kun viittä eri konetta olen ajanut, ja ihan samallalailla niissä vaihteistot ja kaikki pelaa? Sitten tuolla toisessa topicissa viittasit meluisuuteen ja siitähän ei pääse mihinkään, että 30-sarjalaisen moottorin terävä ääni tunkee koppiin sisään, etenkin kylmällä moottorilla. Ominaisuus (vähän) tasaantuu kun kone lämpenee. Ilmeisesti ne ovat olleet samallalailla rikki kaikki Jontikat sitten...
Voi jessus jos verrataan jotain aaa-valtteria 200-sarjan fendttiin ;D
Fendtissä kuitenkin on ne penkin käsinojat vakiona ::)
Hvinnamo: Miksi edes ostit jontikan autopoweilla jos kerta fendt on niin paljon parempi eikä edes kalliimpi vaihtoehto?
No, kun pitää olla viallinen jontikka verrokkina, että ventti tuntuu kätevältä...no ompahan se pumpun sääjin pipi siellä raili-pumpun kylessä ja ecu ei saa säädettyä ruiskutuspainetta, vaan ainoastaan ruiskutuksen ajoitusta ja määrää.
Vertailin äsken lähinnä vaihteistoja kuormaajakäytössä ja hyvin tolla JD:lläkin on työt saatu tehdyksi. Sen vaihteisto on toiminut kyllä hyvin(kop, kop) mutta muuten vikakoodeja aiheuttavia pikkuvikoja on ollut sitten sitäkin enemmän. Tosin edelleenkin niitä "ei työtä keskeyttäviä." :)
Niin minäkin olen vertaillut, ventillä en oo ajanu metriäkään, kunnossa oleva jontikka on mukavampi...
Onko noi sitten kaikki 30-sarjalaiset rikki, kun viittä eri konetta olen ajanut, ja ihan samallalailla niissä vaihteistot ja kaikki pelaa? Sitten tuolla toisessa topicissa viittasit meluisuuteen ja siitähän ei pääse mihinkään, että 30-sarjalaisen moottorin terävä ääni tunkee koppiin sisään, etenkin kylmällä moottorilla. Ominaisuus (vähän) tasaantuu kun kone lämpenee. Ilmeisesti ne ovat olleet samallalailla rikki kaikki Jontikat sitten...
Deutseja kun olen seurannut niin quicken sovitteet on niin että öljytikkua ei meinaa saada millään sovitteen ja ilmastoinnin putken välistä... Kun taas (jälleen kerran) stollissa on tehty sovitteeseen reikä öljytikkua varten eli huoltoakin on ajateltu... Sama juttu etunostolaitteiden kanssa kun zuidbergit oli edessä niin sauermannin kanssa on tilaa :P Johtuuko vaan siitä että stoll ja sauermann on ensiasennus lisälaitteita ???profi international-lehden tammikuun numerossa oli Fendt 939 testissä ja kas kummaa ohjaamon melutaso oli 77 dB(A) eli mittarin mukaan meluisa ton hintaluokan koneeksi. Testikuskit taisivat ajaa vihreät EARit korvissa, kun eivät kiinnittäneet asiaan huomiota.
Desibelit kun on eri asia kun äänentaajuus. X-määrää desibelejä taajuudella Y kuulostaa vallan erilaiselta kun taajudella Z. Kilpa-autoissa ihan konkreettisesti pystyy toteamaan vaikka dB-mittari antaa saman lukeman ni toinen kuulostaa korvaan todella pahalta kun taas toinen ei miltään.
DD-Jonnuu nyt ei oikeestaan kannata verrata ku Dyna-6 Ferkuun, kyseessä kuitenkin kova aski.
210R:ssä ainakin on joku moottoriääni 50km/h vauhdissa sellanen mikä kampee korvaan melko lujaa. 724:ssä 30km/h kans jonkinlainen ujellus.
Fendtin omissa kuormaimissa ainaki se puoli on mietitty et kaikki huoltokohteet saavutetaan vaikka aisat on kiinni. Joillain muilla merkeillä sovitteet ja aisat kiusaa paljonki. Se mikä Fendtin sovitteissa on hyvä ni ovat 30cm edempänä ku Jonnun sovitteet ainaki Quickellä. Tuo ulottuvuutta aika lailla joka suuntaan kivasti lisää.
Piti hiukan tutkailla asiaa, mutta onneksi samaisen julkaisun joulukuun numerossa oli selitetty, kuinka DLG mittaa nämä traktoritestien melumittaukset.profi international-lehden tammikuun numerossa oli Fendt 939 testissä ja kas kummaa ohjaamon melutaso oli 77 dB(A) eli mittarin mukaan meluisa ton hintaluokan koneeksi. Testikuskit taisivat ajaa vihreät EARit korvissa, kun eivät kiinnittäneet asiaan huomiota.
Desibelit kun on eri asia kun äänentaajuus. X-määrää desibelejä taajuudella Y kuulostaa vallan erilaiselta kun taajudella Z. Kilpa-autoissa ihan konkreettisesti pystyy toteamaan vaikka dB-mittari antaa saman lukeman ni toinen kuulostaa korvaan todella pahalta kun taas toinen ei miltään.