Sitten pitää muistaa sekin, että toteutuessaan hankkeelle olisi pitänyt myöntää 600 miljoonan euron takaus,
Periaatteessa voitaisiin maksaa 650 miljoonaa 12000 ihmiselle, niin se tekisi reilun 54000e nuppia kohti. Silti se tulisi ehkä edullisemmaksi kuin telakan konkurssipesässä mukana oleminen.
Jossain lueskelin artikkelia, jossa sanottiin, että Suomen ei ehkä kannattaisi olla mukana tekemässä bisnestä loistoristeilijöillä, joiden tilaaja osaa käytännössä aina vedättää telakat niin, että tekijälle ei jää mitään käteen laivasta. Suomen vahvuus olisi paremminkin arktisiin olosuhteisiin suunnatuissa aluksissa. Niiden valmistusosaamista ei ole maailmalla niin paljon.
Ihan big off-topiccina 3 hengen tuttavaperhe kävi viime talvena viikon mittaisella purjehdusreissulla Caribialla tällaisella luksusristeilijällä. 8500e maksoi setti, johon kuului oma tummahipiäinen huonepalvelija. Siihen kuulemma kyllästyi jo ekana iltana, kun oli koko ajan ramppaamassa, että onko teillä kaikki hyvin ja tarvitsetteko jotain :D
Mää luulen, että löydät tähän asiaan vastauksen, kun jonkun aikaa sitä itseksesi mietit....Sitten pitää muistaa sekin, että toteutuessaan hankkeelle olisi pitänyt myöntää 600 miljoonan euron takaus,
Periaatteessa voitaisiin maksaa 650 miljoonaa 12000 ihmiselle, niin se tekisi reilun 54000e nuppia kohti. Silti se tulisi ehkä edullisemmaksi kuin telakan konkurssipesässä mukana oleminen.
Jossain lueskelin artikkelia, jossa sanottiin, että Suomen ei ehkä kannattaisi olla mukana tekemässä bisnestä loistoristeilijöillä, joiden tilaaja osaa käytännössä aina vedättää telakat niin, että tekijälle ei jää mitään käteen laivasta. Suomen vahvuus olisi paremminkin arktisiin olosuhteisiin suunnatuissa aluksissa. Niiden valmistusosaamista ei ole maailmalla niin paljon.
Mitä hyötyä siitä olisi Suomelle jos Korealaiselle telakkayhtiölle jäisi voittoa? Työllisyys hyödyttäisi yhteiskuntaa, mutta ei millä tahansa hinnalla.
Sitten pitää muistaa sekin, että toteutuessaan hankkeelle olisi pitänyt myöntää 600 miljoonan euron takaus,
Periaatteessa voitaisiin maksaa 650 miljoonaa 12000 ihmiselle, niin se tekisi reilun 54000e nuppia kohti. Silti se tulisi ehkä edullisemmaksi kuin telakan konkurssipesässä mukana oleminen.
Jossain lueskelin artikkelia, jossa sanottiin, että Suomen ei ehkä kannattaisi olla mukana tekemässä bisnestä loistoristeilijöillä, joiden tilaaja osaa käytännössä aina vedättää telakat niin, että tekijälle ei jää mitään käteen laivasta. Suomen vahvuus olisi paremminkin arktisiin olosuhteisiin suunnatuissa aluksissa. Niiden valmistusosaamista ei ole maailmalla niin paljon.
Mitä hyötyä siitä olisi Suomelle jos Korealaiselle telakkayhtiölle jäisi voittoa? Työllisyys hyödyttäisi yhteiskuntaa, mutta ei millä tahansa hinnalla.
Ei taida kepuluuseri olla ihan kaikkein paras huutelija.(http://koti.mbnet.fi/kwaka/images/biokaasuturbo.jpg)
Ainakaan kepuluusereita ei voi syyttää tasapuolisuudesta jos maatalouden etujen ajosta puhutaan.
Sitten pitää muistaa sekin, että toteutuessaan hankkeelle olisi pitänyt myöntää 600 miljoonan euron takaus,
Periaatteessa voitaisiin maksaa 650 miljoonaa 12000 ihmiselle, niin se tekisi reilun 54000e nuppia kohti. Silti se tulisi ehkä edullisemmaksi kuin telakan konkurssipesässä mukana oleminen.
Jossain lueskelin artikkelia, jossa sanottiin, että Suomen ei ehkä kannattaisi olla mukana tekemässä bisnestä loistoristeilijöillä, joiden tilaaja osaa käytännössä aina vedättää telakat niin, että tekijälle ei jää mitään käteen laivasta. Suomen vahvuus olisi paremminkin arktisiin olosuhteisiin suunnatuissa aluksissa. Niiden valmistusosaamista ei ole maailmalla niin paljon.
Mitä hyötyä siitä olisi Suomelle jos Korealaiselle telakkayhtiölle jäisi voittoa? Työllisyys hyödyttäisi yhteiskuntaa, mutta ei millä tahansa hinnalla.
Taitaa tuon työllisyydenkin kanssa olla vähän niin ja näin. Hitsarit ja muu duunariporukka pääosin puolalaisia yms., suomalaisia lähinnä johto- ja asiantuntijatehtävissä.
Ei taida kepuluuseri olla ihan kaikkein paras huutelija.(http://koti.mbnet.fi/kwaka/images/biokaasuturbo.jpg)
Ainakaan kepuluusereita ei voi syyttää tasapuolisuudesta jos maatalouden etujen ajosta puhutaan.
eemeli puhaltaa torveen ;D :o
Yle Uutisten haastattelema vuorineuvos, entinen telakkajohtaja ja kokoomuksen kansanedustaja Martin Saarikangas syyttää jättitilauksen menettämisestä hallitusta. Kovin kritiikki kohdistuu elinkeinoministeri Jan Vapaavuoreen (kok).
- Olen todella pettynyt hallituksen toimintaan, etenkin ministeri Vapaavuoreen. Saattaa olla, että hän menee historiaan miehenä, joka tappoi suomalaisen telakkateollisuuden, Saarikangas sanoo Ylelle.
Taustalla on hallituksen päätös olla myöntämättä STX Finlandille 50 miljoonan lainaa, jonka olisi uskottu riittävän laivatilauksen saamiseksi Suomeen. Lue aiheesta lisää täältä.
Vuorineuvos Saarikangas on STX Finlandin edeltäjän Masa Yardsin perustaja ja entinen kokoomuksen kansanedustaja.
lisää
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288527422800.html
Yle Uutisten haastattelema vuorineuvos, entinen telakkajohtaja ja kokoomuksen kansanedustaja Martin Saarikangas syyttää jättitilauksen menettämisestä hallitusta. Kovin kritiikki kohdistuu elinkeinoministeri Jan Vapaavuoreen (kok).
- Olen todella pettynyt hallituksen toimintaan, etenkin ministeri Vapaavuoreen. Saattaa olla, että hän menee historiaan miehenä, joka tappoi suomalaisen telakkateollisuuden, Saarikangas sanoo Ylelle.
Taustalla on hallituksen päätös olla myöntämättä STX Finlandille 50 miljoonan lainaa, jonka olisi uskottu riittävän laivatilauksen saamiseksi Suomeen. Lue aiheesta lisää täältä.
Vuorineuvos Saarikangas on STX Finlandin edeltäjän Masa Yardsin perustaja ja entinen kokoomuksen kansanedustaja.
lisää
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288527422800.html
Nähtävästi demaritkin ovat tulleet järkiinsä. Valtio rahoittaisi 50 miljoonalla seuraavia palkankorotuksia. Tämän jälkeen nollalinjalla paljon suurempi todennäköisyys toteutua. ;)
Kaikki palkankorotukset vuoden 2008 jälkeen on rahoitettu velkarahalla. ;D
Yle Uutisten haastattelema vuorineuvos, entinen telakkajohtaja ja kokoomuksen kansanedustaja Martin Saarikangas syyttää jättitilauksen menettämisestä hallitusta. Kovin kritiikki kohdistuu elinkeinoministeri Jan Vapaavuoreen (kok).
- Olen todella pettynyt hallituksen toimintaan, etenkin ministeri Vapaavuoreen. Saattaa olla, että hän menee historiaan miehenä, joka tappoi suomalaisen telakkateollisuuden, Saarikangas sanoo Ylelle.
Taustalla on hallituksen päätös olla myöntämättä STX Finlandille 50 miljoonan lainaa, jonka olisi uskottu riittävän laivatilauksen saamiseksi Suomeen. Lue aiheesta lisää täältä.
Vuorineuvos Saarikangas on STX Finlandin edeltäjän Masa Yardsin perustaja ja entinen kokoomuksen kansanedustaja.
lisää
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288527422800.html
Nähtävästi demaritkin ovat tulleet järkiinsä. Valtio rahoittaisi 50 miljoonalla seuraavia palkankorotuksia. Tämän jälkeen nollalinjalla paljon suurempi todennäköisyys toteutua. ;)
Kaikki palkankorotukset vuoden 2008 jälkeen on rahoitettu velkarahalla. ;D
Ja euriborikin meni ihan rikki... Oiskos ollut hyvää bisnestä, korean pojilta, laittaa lainan pantiksi turun telakka?
olen soinin ja saarikankaan kanssa samaa mieltä :)Veit jalat suustani :( 12 000 suomessa tehtävää miestyövuotta luiskahti suomesta pois suoraan ja välillinen vaikutus on vielä isompi :'( :'(
suomessa on nyt rosvohallitus
tuho on valtava
mutta voi sitä riemun määrää apilaksen adam smithin ja terminaattorin taholta jos tuota tukea olis annettu ja sitte meille jäis satamaan maailman suurin ja kallein laiva ja ainut varustamo jonka sen ois pystyny ostamaan ois konkursissa....olen soinin ja saarikankaan kanssa samaa mieltä :)Veit jalat suustani :( 12 000 suomessa tehtävää miestyövuotta luiskahti suomesta pois suoraan ja välillinen vaikutus on vielä isompi :'( :'(
suomessa on nyt rosvohallitus
tuho on valtava
Royal caribbean on tähän asti tavannut maksaa velkansa päinvastoin kun kreikka. Ja vaikka ei maksaisikaan niin PALJON halvempia työpaikkoja olisi saatu kuitenkin kun kreikalle lainanneita riskisijoittajia auttamalla.
olen soinin ja saarikankaan kanssa samaa mieltä :)
suomessa on nyt rosvohallitus
tuho on valtava
Yle Uutisten haastattelema vuorineuvos, entinen telakkajohtaja ja kokoomuksen kansanedustaja Martin Saarikangas syyttää jättitilauksen menettämisestä hallitusta. Kovin kritiikki kohdistuu elinkeinoministeri Jan Vapaavuoreen (kok).
- Olen todella pettynyt hallituksen toimintaan, etenkin ministeri Vapaavuoreen. Saattaa olla, että hän menee historiaan miehenä, joka tappoi suomalaisen telakkateollisuuden, Saarikangas sanoo Ylelle.
Taustalla on hallituksen päätös olla myöntämättä STX Finlandille 50 miljoonan lainaa, jonka olisi uskottu riittävän laivatilauksen saamiseksi Suomeen. Lue aiheesta lisää täältä.
Vuorineuvos Saarikangas on STX Finlandin edeltäjän Masa Yardsin perustaja ja entinen kokoomuksen kansanedustaja.
lisää
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288527422800.html
Nähtävästi demaritkin ovat tulleet järkiinsä. Valtio rahoittaisi 50 miljoonalla seuraavia palkankorotuksia. Tämän jälkeen nollalinjalla paljon suurempi todennäköisyys toteutua. ;)
Kaikki palkankorotukset vuoden 2008 jälkeen on rahoitettu velkarahalla. ;D
Ja euriborikin meni ihan rikki... Oiskos ollut hyvää bisnestä, korean pojilta, laittaa lainan pantiksi turun telakka?
Olen käsittänyt asian näin, että sitä tarjottiin pantiksi, mutta samalla valtio olisi huonoimmassa tapauksessa ollut laivanrakentaja ;D Siinä syy ,miksi pantti oli arvoton. ;D
Tyypillistä suomalaista negameininkiä. Kaivetaan esille kaikki pahimmat mahdolliset vaihtoehdot, mitkä voi toteutua, ja toimitaan sitten sen mukaan. Tällä asenteella ei kannata ikinä tehdä yhtikäs mitään, ei edes nousta sängystä aamuisin ylös, mutta sekin on huono vaihtoehto, koska senkin seuraamukset on ikävät pitkässä juoksussa.
Sen sijaan Ranskan hallitus teki kaikkensa, jotta risteilijätilaus saatiin Ranskaan, mutta Ranskalla ja Suomella on aina perinteisesti ollut se ero, että Ranskalaiset ajattelevat oman kansan etua, mitä taas suomalaiset eivät tee. Suomalaiset poliitikot hirttäytyvät ideologisiin seikkoihin, eli ei voida tehdä ratkaisuja, koska ajatellaan että näin ei periaattteessa kuulu tehdä, koska se on meidän liberaalin talouspolitiikan vastaista, tai sitten vihreä ideologia on se, jonka mukaan tehdään päätöksiä, joiden seurauksena menetetään työpaikkoja.
http://yle.fi/uutiset/ranskan_hallituksen_osuus_risteilijasopimuksessa_tarkea/6430605
Täytyy kyllä vähän puolustaa Free Mountia.Kyllä meidän,eli Suomen ongelma on kustannustaso.Sopii kyllä kysyä, missä oli AY-liikkeen vastaantulo? Paljonko olisivat antaneet myöden työvoimakustannuksissa, että töitä olisi riittänyt 4000 ukolle kolmeksi vuodeksi? :o
toisaalta Ranskasta löytyy valtion kassasta rahaa tukiin,eikä riskejä kaihdeta jos työpaikoista on kysymys.
Viva la France :o
Telakka-ala ala näyttää näin sivullisen silmin varsin kieroutuneelta bisnekseltä. Saman firman eri tytäryhtiöitä juoksutetaan toisiaan vastaan, tilauksen saa se, joka osaa lypsää parhaat valtiontuet. >:(
Telakka-ala ala näyttää näin sivullisen silmin varsin kieroutuneelta bisnekseltä. Saman firman eri tytäryhtiöitä juoksutetaan toisiaan vastaan, tilauksen saa se, joka osaa lypsää parhaat valtiontuet. >:(
se tekisi reilun 54000e nuppia kohti.Eihän tuo ole kuin maajussin vuoden keskimääräinen tukipotti, sillä saa ryystää pankolla voisulaa koko vuoden. uuden traktorinkin voi ostaa ihan sillä perusteella kun rahaa sattuu olemaan ja haluaa panostaa omaan hyvinvointiinsa... Duunarilla se on kurjaa, koko vuoden joutuisi olemaan töissä ja työkalujen kuntoon ei voi vaikuttaa. Paska homma kun haalaritkin kiristää munista. ::)
Täytyy kyllä vähän puolustaa Free Mountia.Kyllä meidän,eli Suomen ongelma on kustannustaso.Sopii kyllä kysyä, missä oli AY-liikkeen vastaantulo? Paljonko olisivat antaneet myöden työvoimakustannuksissa, että töitä olisi riittänyt 4000 ukolle kolmeksi vuodeksi? :o
toisaalta Ranskasta löytyy valtion kassasta rahaa tukiin,eikä riskejä kaihdeta jos työpaikoista on kysymys.
Viva la France :o
Telakka-ala ala näyttää näin sivullisen silmin varsin kieroutuneelta bisnekseltä. Saman firman eri tytäryhtiöitä juoksutetaan toisiaan vastaan, tilauksen saa se, joka osaa lypsää parhaat valtiontuet. >:(
Telakka-ala ala näyttää näin sivullisen silmin varsin kieroutuneelta bisnekseltä. Saman firman eri tytäryhtiöitä juoksutetaan toisiaan vastaan, tilauksen saa se, joka osaa lypsää parhaat valtiontuet. >:(
--just näin.Muistatteko että autotehtaat kävivät samanmoista kisaa muutama vuosi sitten EUn alueella.Nyt sitten uhkaa 5-10 tehtaan sulkeminen kun tuotantoa siirrtettiin ja lisättiin eri valtioiden 'tuilla'.Eli siis verohelpotuksilla yms.
50 miljoonaa jaettuna 12000hlöä, tekee 4166e per nuppi.
Eli jos työntekijät olisivat joustaneet ja keränneet kolehtia, niin noin paljon olisi pitänyt antaa periksi, että tar***** summa olisi ollut kasassa. Käytännössä ei olisi tarvinnut joustaa noinkaan paljon, koska sotu kustannukset tulee tuohon päälle.
Mutta kukapa olisi niin kova jätkä, että kirjoittaisi tästä vaikka Aamulehden yleisönosastoon. Eihän tässä muuta ollut, kuin se, että meidän olisi pitänyt yhteisvastuullisesti hommata porukalle töitä. Eihän se olisi tehnyt kuin 10e nuppi. Kylmis kyllä antaisi senkin summan suosiolla Kreikkaan :P
Päätös olla antamatta tukea oli oikea. Mitä pirua me pönötetään lisää jo entuudestaan kilpailukyvytöntä alaa? Telakan omistus on missä lie joten ainoa hyöty suomelle olisi ollut työpaikoissa, alihankintaketju toimii kuitenkin euroopan laajuisesti, niin yritettäisiin nyt keskittyä olemaan mukana siinä kilpailussa jossa meillä on mahdollisuuksia.
Päätös olla antamatta tukea oli oikea. Mitä pirua me pönötetään lisää jo entuudestaan kilpailukyvytöntä alaa? Telakan omistus on missä lie joten ainoa hyöty suomelle olisi ollut työpaikoissa, alihankintaketju toimii kuitenkin euroopan laajuisesti, niin yritettäisiin nyt keskittyä olemaan mukana siinä kilpailussa jossa meillä on mahdollisuuksia.
--yksi telakkateollisuuden ongelma on että valtiot tukevat sitä jollain tavoin kaikkialla.Voitais pärjätäkin ilman näitä 'huutokauppoja'.Ainakin jollain erikoisalueella...
Päätös olla antamatta tukea oli oikea. Mitä pirua me pönötetään lisää jo entuudestaan kilpailukyvytöntä alaa? Telakan omistus on missä lie joten ainoa hyöty suomelle olisi ollut työpaikoissa, alihankintaketju toimii kuitenkin euroopan laajuisesti, niin yritettäisiin nyt keskittyä olemaan mukana siinä kilpailussa jossa meillä on mahdollisuuksia.
--yksi telakkateollisuuden ongelma on että valtiot tukevat sitä jollain tavoin kaikkialla.Voitais pärjätäkin ilman näitä 'huutokauppoja'.Ainakin jollain erikoisalueella...
Miksipä siis tukea maatalouttakaan, täysin pöhöttynyttä kilpailukyvytöntä alaa? Ainoa hyöty siitäkin on nykyään "alihankintaketjun" eli maatalouteen liittyvien alojen työllistyminen, niiin kuin olis ollut hyöty telakkateolisuuden tukemisessa. Jos maataloutta ei tuetaisi missään muussa maassa, niin paineet tuen lopettamiseen olisivat kovat myös Suomessa. Saishan näillä maatalouteeen menevillä miljardeilla ruokittua koko Suomen.
Muistakaa että se oli hallituksen yksimielinen päätös!itut ne mitään vasureita tai demareita ole, ei noissa puolueissa ole duunarin ja köyhän puolia pidetty vuosiin. Nykyää nuo puolueet on plakitoinnilla läpi päässeitä teknoraatteja täynnä ja varakkaan perheen vesuja. Ei arkadianmäeltä ole vuosiin kuultu järjen ääntä.
MYÖS SDP JA VASEMMISTOLIITTO OLIVAT PÄÄTÖKSEN TAKANA!
itut ne mitään vasureita tai demareita ole, ei noissa puolueissa ole duunarin ja köyhän puolia pidetty vuosiin. Nykyää nuo puolueet on plakitoinnilla läpi päässeitä teknoraatteja täynnä ja varakkaan perheen vesuja. Ei arkadianmäeltä ole vuosiin kuultu järjen ääntä.Järjen ääni ei ole se, joka sanoo, että annetaan rahat köyhille. Asian jatkuva polarisoiminen on paitsi lapsellista, myös vahingollista.
Miksipä siis tukea maatalouttakaan, täysin pöhöttynyttä kilpailukyvytöntä alaa?Niin, en mää ymmärrä sitäkään...
Eikö sulle ole vieläkään mahtunu siihen ;D päähän että sitä duunia on enää harvassa. mistä itusta porukka sitä duunia saa jos sitä ei ole. Herää jo sinäkin sieltä saatanan pystymetsästä ja rupea itteäsi pikkuhiljaa sivistämään äläkä ole ;D :Pitut ne mitään vasureita tai demareita ole, ei noissa puolueissa ole duunarin ja köyhän puolia pidetty vuosiin. Nykyää nuo puolueet on plakitoinnilla läpi päässeitä teknoraatteja täynnä ja varakkaan perheen vesuja. Ei arkadianmäeltä ole vuosiin kuultu järjen ääntä.Järjen ääni ei ole se, joka sanoo, että annetaan rahat köyhille. Asian jatkuva polarisoiminen on paitsi lapsellista, myös vahingollista.
Duunarin puolta pitää kaikki, yrittäjien aika harva. Byrokratia on suunniteltu työllistämään. Turvaverkko on tarkoitettu palauttamaan ihmiset takaisin työnteon ja normaalin elämän piiriin, ei olemaan jatkuva ja pysyvä elämänmuoto. Poislukien tietysti ne, jotka ovat pysyvästi kykenemättömiä siihen.
Eikö sulle ole vieläkään mahtunu siihen ;D päähän että sitä duunia on enää harvassa. mistä itusta porukka sitä duunia saa jos sitä ei ole. Herää jo sinäkin sieltä saatanan pystymetsästä ja rupea itteäsi pikkuhiljaa sivistämään äläkä ole ;D :Pitut ne mitään vasureita tai demareita ole, ei noissa puolueissa ole duunarin ja köyhän puolia pidetty vuosiin. Nykyää nuo puolueet on plakitoinnilla läpi päässeitä teknoraatteja täynnä ja varakkaan perheen vesuja. Ei arkadianmäeltä ole vuosiin kuultu järjen ääntä.Järjen ääni ei ole se, joka sanoo, että annetaan rahat köyhille. Asian jatkuva polarisoiminen on paitsi lapsellista, myös vahingollista.
Duunarin puolta pitää kaikki, yrittäjien aika harva. Byrokratia on suunniteltu työllistämään. Turvaverkko on tarkoitettu palauttamaan ihmiset takaisin työnteon ja normaalin elämän piiriin, ei olemaan jatkuva ja pysyvä elämänmuoto. Poislukien tietysti ne, jotka ovat pysyvästi kykenemättömiä siihen.
On sitä ihmisilläkin elämää muuallakin kuin navetassa utareita räpläämässä vuodesta toiseen.
Kyllä duunia riittää, mutta siitä saatavalla korvauksella ei tahdo tulla toimeen.
****
50 miljoonaa jaettuna 12000hlöä, tekee 4166e per nuppi
****
On puhuttu jopa 20 000 työpaikasta. Puhutaan siis muutamasta kympistä per kuukausipalkka jonka olisi saanut myöhemmin takaisin korkoineen. Tässä nähdään demarien vastuunkanto, kaikki pitää saada nyt ja heti ilman omaa panostusta.
Nyt on riskit ja tappiot ranskassa, ja suomessa edelleen pulaa ammattihitsareista.
Kyllähän se melko selvästi sanottiin, että rahat on niin loppu, että muualta ei sitä viittäkymppiä enää saa. Jossain sanottiin, että Ranskalla ei ole yhtään kokemusta näistä loistoristeilijöistä. Voi tulla kallis alus niille, mutta niillä on tosiaan jo valtio valmiiksi osakkaana telakkateollisuudessa. Sen verran omapäisiä ne on, että varmasti yrittävät hyödyntää kaikin konstein oman maan alihankkijoita -> taatusti tulee laatuyllätyksiä. Kaikesta huolimatta uskon, että suomalaisille tulee yllättävän paljon toimeksiantoja tuolta suunnasta. Niin monenlaista nippeliä ja nappeli tuohon paattiin mahtuu.karipian cruiseri on ollut tyytyväinen Suomessa tehtyihin aluksiin, luin jostain että ensimmäinen alus on käyttökuluiltaan alittanut sille asetetut tavoitteet noin yhdeksällä prosentilla, kun yleensä nuihin käyttökulutavotteisiin ei olla päästy.
Eikö sulle ole vieläkään mahtunu siihen ;D päähän että sitä duunia on enää harvassa. mistä itusta porukka sitä duunia saa jos sitä ei ole. Herää jo sinäkin sieltä saatanan pystymetsästä ja rupea itteäsi pikkuhiljaa sivistämään äläkä ole ;D :PLainausta jääfarmarin linkistä:
On sitä ihmisilläkin elämää muuallakin kuin navetassa utareita räpläämässä vuodesta toiseen.
Eikö sulle ole vieläkään mahtunu siihen ;D päähän että sitä duunia on enää harvassa. mistä itusta porukka sitä duunia saa jos sitä ei ole. Herää jo sinäkin sieltä saatanan pystymetsästä ja rupea itteäsi pikkuhiljaa sivistämään äläkä ole ;D :PLainausta jääfarmarin linkistä:
On sitä ihmisilläkin elämää muuallakin kuin navetassa utareita räpläämässä vuodesta toiseen.
Nyt ministereitä syytetään 12 000-20 000 työpaikan menettämisestä. Se on höpö höpö -puhetta. STX:n Turun telakalla on kaksi saksalaisristeilijän tilausta sisällä ja töitä ainakin pariksi vuodeksi. Ammattihitsaajista on huutava pula. Eivät he ole tähänkään saakka istuskelleet peukaloita pyöritellen odottelemassa jenkkitilausta. Monet metallialan yritykset ovat hyödyntäneet telakoiden hiljaisia aikoja ja liisanneet ammattimiehiä omiin pajoihinsa. Ja kysyntä ja pula ammattimiehistä vain kasvaa väen vanhetessa.
Työtä on vaikka kuinka, mutta jeepin hengenheimolaiset ei halua tehdä. Lullukat tahtoo saada sosiaaliturvaa ja soffallepalvelun ;D ;D ;D
Mullapas on paperit mut ei luokkia............. ;DEikö sulle ole vieläkään mahtunu siihen ;D päähän että sitä duunia on enää harvassa. mistä itusta porukka sitä duunia saa jos sitä ei ole. Herää jo sinäkin sieltä saatanan pystymetsästä ja rupea itteäsi pikkuhiljaa sivistämään äläkä ole ;D :PLainausta jääfarmarin linkistä:
On sitä ihmisilläkin elämää muuallakin kuin navetassa utareita räpläämässä vuodesta toiseen.
Nyt ministereitä syytetään 12 000-20 000 työpaikan menettämisestä. Se on höpö höpö -puhetta. STX:n Turun telakalla on kaksi saksalaisristeilijän tilausta sisällä ja töitä ainakin pariksi vuodeksi. Ammattihitsaajista on huutava pula. Eivät he ole tähänkään saakka istuskelleet peukaloita pyöritellen odottelemassa jenkkitilausta. Monet metallialan yritykset ovat hyödyntäneet telakoiden hiljaisia aikoja ja liisanneet ammattimiehiä omiin pajoihinsa. Ja kysyntä ja pula ammattimiehistä vain kasvaa väen vanhetessa.
Työtä on vaikka kuinka, mutta jeepin hengenheimolaiset ei halua tehdä. Lullukat tahtoo saada sosiaaliturvaa ja soffallepalvelun ;D ;D ;D
Eivät ole vielä kyselleet hitsaamaan. Enkä taitais lähteäkään. Luokat ja paperit löytyy.
Suomesta kyselevät tietotaitoa joten......
Eikö sulle ole vieläkään mahtunu siihen ;D päähän että sitä duunia on enää harvassa. mistä itusta porukka sitä duunia saa jos sitä ei ole. Herää jo sinäkin sieltä saatanan pystymetsästä ja rupea itteäsi pikkuhiljaa sivistämään äläkä ole ;D :Pitut ne mitään vasureita tai demareita ole, ei noissa puolueissa ole duunarin ja köyhän puolia pidetty vuosiin. Nykyää nuo puolueet on plakitoinnilla läpi päässeitä teknoraatteja täynnä ja varakkaan perheen vesuja. Ei arkadianmäeltä ole vuosiin kuultu järjen ääntä.Järjen ääni ei ole se, joka sanoo, että annetaan rahat köyhille. Asian jatkuva polarisoiminen on paitsi lapsellista, myös vahingollista.
Duunarin puolta pitää kaikki, yrittäjien aika harva. Byrokratia on suunniteltu työllistämään. Turvaverkko on tarkoitettu palauttamaan ihmiset takaisin työnteon ja normaalin elämän piiriin, ei olemaan jatkuva ja pysyvä elämänmuoto. Poislukien tietysti ne, jotka ovat pysyvästi kykenemättömiä siihen.
On sitä ihmisilläkin elämää muuallakin kuin navetassa utareita räpläämässä vuodesta toiseen.
Eikö sulle ole vieläkään mahtunu siihen ;D päähän että sitä duunia on enää harvassa. mistä itusta porukka sitä duunia saa jos sitä ei ole. Herää jo sinäkin sieltä saatanan pystymetsästä ja rupea itteäsi pikkuhiljaa sivistämään äläkä ole ;D :PLainausta jääfarmarin linkistä:
On sitä ihmisilläkin elämää muuallakin kuin navetassa utareita räpläämässä vuodesta toiseen.
Nyt ministereitä syytetään 12 000-20 000 työpaikan menettämisestä. Se on höpö höpö -puhetta. STX:n Turun telakalla on kaksi saksalaisristeilijän tilausta sisällä ja töitä ainakin pariksi vuodeksi. Ammattihitsaajista on huutava pula. Eivät he ole tähänkään saakka istuskelleet peukaloita pyöritellen odottelemassa jenkkitilausta. Monet metallialan yritykset ovat hyödyntäneet telakoiden hiljaisia aikoja ja liisanneet ammattimiehiä omiin pajoihinsa. Ja kysyntä ja pula ammattimiehistä vain kasvaa väen vanhetessa.
Työtä on vaikka kuinka, mutta jeepin hengenheimolaiset ei halua tehdä. Lullukat tahtoo saada sosiaaliturvaa ja soffallepalvelun ;D ;D ;D
Eivät ole vielä kyselleet hitsaamaan. Enkä taitais lähteäkään. Luokat ja paperit löytyy.
Minä luulen, että tällä kertaa taisi vapaavuori tehdä oikein, valtion vastuut rojektissa olisi olleet yli 600 miljoonaa, eikä se julkisuudessa mainitti 50 miljoonan pääoma laina.
Katotaan miten homma etenee, saattaa olla Turun telakka vielä myynnissä, kun tilauskirja näyttää tyhjää niin hintakin tämmösellä tappiollisella alalla voi olla kohallaan :o
[/quote
Juu, odotellaan vain rauhassa mitä perästä kuuluu.
Eikö sulle ole vieläkään mahtunu siihen ;D päähän että sitä duunia on enää harvassa. mistä itusta porukka sitä duunia saa jos sitä ei ole. Herää jo sinäkin sieltä saatanan pystymetsästä ja rupea itteäsi pikkuhiljaa sivistämään äläkä ole ;D :Pitut ne mitään vasureita tai demareita ole, ei noissa puolueissa ole duunarin ja köyhän puolia pidetty vuosiin. Nykyää nuo puolueet on plakitoinnilla läpi päässeitä teknoraatteja täynnä ja varakkaan perheen vesuja. Ei arkadianmäeltä ole vuosiin kuultu järjen ääntä.Järjen ääni ei ole se, joka sanoo, että annetaan rahat köyhille. Asian jatkuva polarisoiminen on paitsi lapsellista, myös vahingollista.
Duunarin puolta pitää kaikki, yrittäjien aika harva. Byrokratia on suunniteltu työllistämään. Turvaverkko on tarkoitettu palauttamaan ihmiset takaisin työnteon ja normaalin elämän piiriin, ei olemaan jatkuva ja pysyvä elämänmuoto. Poislukien tietysti ne, jotka ovat pysyvästi kykenemättömiä siihen.
On sitä ihmisilläkin elämää muuallakin kuin navetassa utareita räpläämässä vuodesta toiseen.
Joo kiitti vitusti vaan jeeppi munkin kontribuutiosta tän yhteiskunnan hyväksi >:( todellinen johtaja eläin kovapalkkainen duunari haistattaa paskat yrittäjille ja ay-liike pelastaa ikuisesti,HERATYS :o
Minä luulen, että tällä kertaa taisi vapaavuori tehdä oikein, valtion vastuut rojektissa olisi olleet yli 600 miljoonaa, eikä se julkisuudessa mainitti 50 miljoonan pääoma laina.
Katotaan miten homma etenee, saattaa olla Turun telakka vielä myynnissä, kun tilauskirja näyttää tyhjää niin hintakin tämmösellä tappiollisella alalla voi olla kohallaan :o
[/quote
Juu, odotellaan vain rauhassa mitä perästä kuuluu.
Turun telakka sattaa tehdä enempi voittoa kuin ranskalainen sisaryrityksensä, kun myy nille valmiit suunnitelmat 8)
Tappiot laivasta jää silloin ranskalaisten kontolle :o
myy vaan semmoisia vapalla kädellä luonnosteltuja kuvia, niin saattaa se neljännen sisaren tilaus taas tulla oikeaan osoitteeseen ;D ;D ;D ;DMinä luulen, että tällä kertaa taisi vapaavuori tehdä oikein, valtion vastuut rojektissa olisi olleet yli 600 miljoonaa, eikä se julkisuudessa mainitti 50 miljoonan pääoma laina.
Katotaan miten homma etenee, saattaa olla Turun telakka vielä myynnissä, kun tilauskirja näyttää tyhjää niin hintakin tämmösellä tappiollisella alalla voi olla kohallaan :o
[/quote
Juu, odotellaan vain rauhassa mitä perästä kuuluu.
Turun telakka sattaa tehdä enempi voittoa kuin ranskalainen sisaryrityksensä, kun myy nille valmiit suunnitelmat 8)
Tappiot laivasta jää silloin ranskalaisten kontolle :o
myy vaan semmoisia vapalla kädellä luonnosteltuja kuvia, niin saattaa se neljännen sisaren tilaus taas tulla oikeaan osoitteeseen ;D ;D ;D ;DMinä luulen, että tällä kertaa taisi vapaavuori tehdä oikein, valtion vastuut rojektissa olisi olleet yli 600 miljoonaa, eikä se julkisuudessa mainitti 50 miljoonan pääoma laina.
Katotaan miten homma etenee, saattaa olla Turun telakka vielä myynnissä, kun tilauskirja näyttää tyhjää niin hintakin tämmösellä tappiollisella alalla voi olla kohallaan :o
[/quote
Juu, odotellaan vain rauhassa mitä perästä kuuluu.
Turun telakka sattaa tehdä enempi voittoa kuin ranskalainen sisaryrityksensä, kun myy nille valmiit suunnitelmat 8)
Tappiot laivasta jää silloin ranskalaisten kontolle :o
Saa nähä, mutta luulen että kaikkea ei ole vielä kerrottu, mitä tähän episodiin liittyy ::) 8) :o
Demarit on harvoin eri leirissä kuin ammattiliitot 8) 8) 8) 8)
http://www.taloussanomat.fi/jan-hurri/2012/06/13/maksakaa-tai-lehman-morko-tulee/201231329/170Eikö sulle ole vieläkään mahtunu siihen ;D päähän että sitä duunia on enää harvassa. mistä itusta porukka sitä duunia saa jos sitä ei ole. Herää jo sinäkin sieltä saatanan pystymetsästä ja rupea itteäsi pikkuhiljaa sivistämään äläkä ole ;D :Pitut ne mitään vasureita tai demareita ole, ei noissa puolueissa ole duunarin ja köyhän puolia pidetty vuosiin. Nykyää nuo puolueet on plakitoinnilla läpi päässeitä teknoraatteja täynnä ja varakkaan perheen vesuja. Ei arkadianmäeltä ole vuosiin kuultu järjen ääntä.Järjen ääni ei ole se, joka sanoo, että annetaan rahat köyhille. Asian jatkuva polarisoiminen on paitsi lapsellista, myös vahingollista.
Duunarin puolta pitää kaikki, yrittäjien aika harva. Byrokratia on suunniteltu työllistämään. Turvaverkko on tarkoitettu palauttamaan ihmiset takaisin työnteon ja normaalin elämän piiriin, ei olemaan jatkuva ja pysyvä elämänmuoto. Poislukien tietysti ne, jotka ovat pysyvästi kykenemättömiä siihen.
On sitä ihmisilläkin elämää muuallakin kuin navetassa utareita räpläämässä vuodesta toiseen.
Joo kiitti vitusti vaan jeeppi munkin kontribuutiosta tän yhteiskunnan hyväksi >:( todellinen johtaja eläin kovapalkkainen duunari haistattaa paskat yrittäjille ja ay-liike pelastaa ikuisesti,HERATYS :o
http://www.taloussanomat.fi/jan-hurri/2012/06/13/maksakaa-tai-lehman-morko-tulee/201231329/170Eikö sulle ole vieläkään mahtunu siihen ;D päähän että sitä duunia on enää harvassa. mistä itusta porukka sitä duunia saa jos sitä ei ole. Herää jo sinäkin sieltä saatanan pystymetsästä ja rupea itteäsi pikkuhiljaa sivistämään äläkä ole ;D :Pitut ne mitään vasureita tai demareita ole, ei noissa puolueissa ole duunarin ja köyhän puolia pidetty vuosiin. Nykyää nuo puolueet on plakitoinnilla läpi päässeitä teknoraatteja täynnä ja varakkaan perheen vesuja. Ei arkadianmäeltä ole vuosiin kuultu järjen ääntä.Järjen ääni ei ole se, joka sanoo, että annetaan rahat köyhille. Asian jatkuva polarisoiminen on paitsi lapsellista, myös vahingollista.
Duunarin puolta pitää kaikki, yrittäjien aika harva. Byrokratia on suunniteltu työllistämään. Turvaverkko on tarkoitettu palauttamaan ihmiset takaisin työnteon ja normaalin elämän piiriin, ei olemaan jatkuva ja pysyvä elämänmuoto. Poislukien tietysti ne, jotka ovat pysyvästi kykenemättömiä siihen.
On sitä ihmisilläkin elämää muuallakin kuin navetassa utareita räpläämässä vuodesta toiseen.
Joo kiitti vitusti vaan jeeppi munkin kontribuutiosta tän yhteiskunnan hyväksi >:( todellinen johtaja eläin kovapalkkainen duunari haistattaa paskat yrittäjille ja ay-liike pelastaa ikuisesti,HERATYS :o
Minkä mahtavan ajatustenTonavan Suomi onkaan menettänytkään, kun Entteri ei ole johtamassa meitä -
Muuten kukaan ei yksin - ei puolue tai ministeri - päätä yhtään mitään. Eikö Entteri tiijä ees sitä?
Minkä mahtavan ajatustenTonavan Suomi onkaan menettänytkään, kun Entteri ei ole johtamassa meitä -
Muuten kukaan ei yksin - ei puolue tai ministeri - päätä yhtään mitään. Eikö Entteri tiijä ees sitä?
[no kenen valtuuksilla ne kakot saa rellestää miten haluaa
Valtio pumppaa kannattamattomaan laivantekoon n.10 vuoden välein miljarditolkulla rahaa.Kun rahat on lopussa pumpataan lisää ja muutetaan nimeä. STX>masayards>Wärtsilä> Crichton-Vulcan.Vapaavuori ja hallitus ovat vallan ryhdikkäitä,kun lopettivat moisen vuosikymmeniä jatkuneen porsatelun
Käsittämätöntä tai ei niin nyt taitaa myös näiden jo saatujen tilausten rahoituksesta puuttua 50 milliä :( :(Eikö sulle ole vieläkään mahtunu siihen ;D päähän että sitä duunia on enää harvassa. mistä itusta porukka sitä duunia saa jos sitä ei ole. Herää jo sinäkin sieltä saatanan pystymetsästä ja rupea itteäsi pikkuhiljaa sivistämään äläkä ole ;D :PLainausta jääfarmarin linkistä:
On sitä ihmisilläkin elämää muuallakin kuin navetassa utareita räpläämässä vuodesta toiseen.
Nyt ministereitä syytetään 12 000-20 000 työpaikan menettämisestä. Se on höpö höpö -puhetta. STX:n Turun telakalla on kaksi saksalaisristeilijän tilausta sisällä ja töitä ainakin pariksi vuodeksi. Ammattihitsaajista on huutava pula. Eivät he ole tähänkään saakka istuskelleet peukaloita pyöritellen odottelemassa jenkkitilausta. Monet metallialan yritykset ovat hyödyntäneet telakoiden hiljaisia aikoja ja liisanneet ammattimiehiä omiin pajoihinsa. Ja kysyntä ja pula ammattimiehistä vain kasvaa väen vanhetessa.
Työtä on vaikka kuinka, mutta jeepin hengenheimolaiset ei halua tehdä. Lullukat tahtoo saada sosiaaliturvaa ja soffallepalvelun ;D ;D ;D
Huomasin äsken, että minultakin puuttuu 50 miljoonaa euroa. Auttakee!Käsittämätöntä tai ei niin nyt taitaa myös näiden jo saatujen tilausten rahoituksesta puuttua 50 milliä :( :(Eikö sulle ole vieläkään mahtunu siihen ;D päähän että sitä duunia on enää harvassa. mistä itusta porukka sitä duunia saa jos sitä ei ole. Herää jo sinäkin sieltä saatanan pystymetsästä ja rupea itteäsi pikkuhiljaa sivistämään äläkä ole ;D :PLainausta jääfarmarin linkistä:
On sitä ihmisilläkin elämää muuallakin kuin navetassa utareita räpläämässä vuodesta toiseen.
Nyt ministereitä syytetään 12 000-20 000 työpaikan menettämisestä. Se on höpö höpö -puhetta. STX:n Turun telakalla on kaksi saksalaisristeilijän tilausta sisällä ja töitä ainakin pariksi vuodeksi. Ammattihitsaajista on huutava pula. Eivät he ole tähänkään saakka istuskelleet peukaloita pyöritellen odottelemassa jenkkitilausta. Monet metallialan yritykset ovat hyödyntäneet telakoiden hiljaisia aikoja ja liisanneet ammattimiehiä omiin pajoihinsa. Ja kysyntä ja pula ammattimiehistä vain kasvaa väen vanhetessa.
Työtä on vaikka kuinka, mutta jeepin hengenheimolaiset ei halua tehdä. Lullukat tahtoo saada sosiaaliturvaa ja soffallepalvelun ;D ;D ;D
Ei auteta . Koviksia ollaan ;DHuomasin äsken, että minultakin puuttuu 50 miljoonaa euroa. Auttakee!Käsittämätöntä tai ei niin nyt taitaa myös näiden jo saatujen tilausten rahoituksesta puuttua 50 milliä :( :(Eikö sulle ole vieläkään mahtunu siihen ;D päähän että sitä duunia on enää harvassa. mistä itusta porukka sitä duunia saa jos sitä ei ole. Herää jo sinäkin sieltä saatanan pystymetsästä ja rupea itteäsi pikkuhiljaa sivistämään äläkä ole ;D :PLainausta jääfarmarin linkistä:
On sitä ihmisilläkin elämää muuallakin kuin navetassa utareita räpläämässä vuodesta toiseen.
Nyt ministereitä syytetään 12 000-20 000 työpaikan menettämisestä. Se on höpö höpö -puhetta. STX:n Turun telakalla on kaksi saksalaisristeilijän tilausta sisällä ja töitä ainakin pariksi vuodeksi. Ammattihitsaajista on huutava pula. Eivät he ole tähänkään saakka istuskelleet peukaloita pyöritellen odottelemassa jenkkitilausta. Monet metallialan yritykset ovat hyödyntäneet telakoiden hiljaisia aikoja ja liisanneet ammattimiehiä omiin pajoihinsa. Ja kysyntä ja pula ammattimiehistä vain kasvaa väen vanhetessa.
Työtä on vaikka kuinka, mutta jeepin hengenheimolaiset ei halua tehdä. Lullukat tahtoo saada sosiaaliturvaa ja soffallepalvelun ;D ;D ;D
Kyllähän se melko selvästi sanottiin, että rahat on niin loppu, että muualta ei sitä viittäkymppiä enää saa. Jossain sanottiin, että Ranskalla ei ole yhtään kokemusta näistä loistoristeilijöistä. Voi tulla kallis alus niille, mutta niillä on tosiaan jo valtio valmiiksi osakkaana telakkateollisuudessa. Sen verran omapäisiä ne on, että varmasti yrittävät hyödyntää kaikin konstein oman maan alihankkijoita -> taatusti tulee laatuyllätyksiä. Kaikesta huolimatta uskon, että suomalaisille tulee yllättävän paljon toimeksiantoja tuolta suunnasta. Niin monenlaista nippeliä ja nappeli tuohon paattiin mahtuu.-näin on,suomalaisille alihankkijoille tulee töitä :)
-entteri kannattaa harvainvaltaa,ei sillä oo hajuakaan demokratiasta.ainoa mitä osaa,on syytellä :([no kenen valtuuksilla ne kakot saa rellestää miten haluaa
Eikös ne vaaleissa pärjänneet? Vai onko demokratia enteriltä jo unohtunu? Tympäsee tietty olla väärässä, mutta sen myöntäminen helpottaa ;D ;D
hanki kreikan kansalaisuus ja sitte vaan kataisen juttusille ku Urpilainen on jossain ulkomailla ;D ;D ;D ;DHuomasin äsken, että minultakin puuttuu 50 miljoonaa euroa. Auttakee!Käsittämätöntä tai ei niin nyt taitaa myös näiden jo saatujen tilausten rahoituksesta puuttua 50 milliä :( :(Eikö sulle ole vieläkään mahtunu siihen ;D päähän että sitä duunia on enää harvassa. mistä itusta porukka sitä duunia saa jos sitä ei ole. Herää jo sinäkin sieltä saatanan pystymetsästä ja rupea itteäsi pikkuhiljaa sivistämään äläkä ole ;D :PLainausta jääfarmarin linkistä:
On sitä ihmisilläkin elämää muuallakin kuin navetassa utareita räpläämässä vuodesta toiseen.
Nyt ministereitä syytetään 12 000-20 000 työpaikan menettämisestä. Se on höpö höpö -puhetta. STX:n Turun telakalla on kaksi saksalaisristeilijän tilausta sisällä ja töitä ainakin pariksi vuodeksi. Ammattihitsaajista on huutava pula. Eivät he ole tähänkään saakka istuskelleet peukaloita pyöritellen odottelemassa jenkkitilausta. Monet metallialan yritykset ovat hyödyntäneet telakoiden hiljaisia aikoja ja liisanneet ammattimiehiä omiin pajoihinsa. Ja kysyntä ja pula ammattimiehistä vain kasvaa väen vanhetessa.
Työtä on vaikka kuinka, mutta jeepin hengenheimolaiset ei halua tehdä. Lullukat tahtoo saada sosiaaliturvaa ja soffallepalvelun ;D ;D ;D
hanki kreikan kansalaisuus ja sitte vaan kataisen juttusille ku Urpilainen on jossain ulkomailla ;D ;D ;D ;DHuomasin äsken, että minultakin puuttuu 50 miljoonaa euroa. Auttakee!Käsittämätöntä tai ei niin nyt taitaa myös näiden jo saatujen tilausten rahoituksesta puuttua 50 milliä :( :(Eikö sulle ole vieläkään mahtunu siihen ;D päähän että sitä duunia on enää harvassa. mistä itusta porukka sitä duunia saa jos sitä ei ole. Herää jo sinäkin sieltä saatanan pystymetsästä ja rupea itteäsi pikkuhiljaa sivistämään äläkä ole ;D :PLainausta jääfarmarin linkistä:
On sitä ihmisilläkin elämää muuallakin kuin navetassa utareita räpläämässä vuodesta toiseen.
Nyt ministereitä syytetään 12 000-20 000 työpaikan menettämisestä. Se on höpö höpö -puhetta. STX:n Turun telakalla on kaksi saksalaisristeilijän tilausta sisällä ja töitä ainakin pariksi vuodeksi. Ammattihitsaajista on huutava pula. Eivät he ole tähänkään saakka istuskelleet peukaloita pyöritellen odottelemassa jenkkitilausta. Monet metallialan yritykset ovat hyödyntäneet telakoiden hiljaisia aikoja ja liisanneet ammattimiehiä omiin pajoihinsa. Ja kysyntä ja pula ammattimiehistä vain kasvaa väen vanhetessa.
Työtä on vaikka kuinka, mutta jeepin hengenheimolaiset ei halua tehdä. Lullukat tahtoo saada sosiaaliturvaa ja soffallepalvelun ;D ;D ;D
TV:sta just katsoin kun telakalla duunari istui, työt seisoi, urakka kusi ja palkka juoksi.
Hyvä kun meni ranskiksille, saavat tilaajat Renuja :-[ :-\
Uskon kun näen :( Ei ne lisääntyneet kustannukset ainakaan työmäärän osalta paljoa ranskan valtiota haittaa kun ranskalaiset kerran ovat töitä vailla. Omalle kansalle ne palkat maksetaan ja kun paatti on valmis niin siitä kai sen 900 000 000€ sitten saa.Kyllähän se melko selvästi sanottiin, että rahat on niin loppu, että muualta ei sitä viittäkymppiä enää saa. Jossain sanottiin, että Ranskalla ei ole yhtään kokemusta näistä loistoristeilijöistä. Voi tulla kallis alus niille, mutta niillä on tosiaan jo valtio valmiiksi osakkaana telakkateollisuudessa. Sen verran omapäisiä ne on, että varmasti yrittävät hyödyntää kaikin konstein oman maan alihankkijoita -> taatusti tulee laatuyllätyksiä. Kaikesta huolimatta uskon, että suomalaisille tulee yllättävän paljon toimeksiantoja tuolta suunnasta. Niin monenlaista nippeliä ja nappeli tuohon paattiin mahtuu.-näin on,suomalaisille alihankkijoille tulee töitä :)
Minä ennustan, että ranskalaiset kättelee aivan täysin tuon laivan rakentamisen ja se optiolaiva tehdään Suomessa. Vähintäänkin se ei tule valmistumaan aikataulussa.Jotenkin mä en myöskään usko että valmistuu aikataulussa. Vaan kauemmin ranskikset on laivoja tehneet kun ydinvoimaloita :-\ Olen ymmärtänyt että ranskassa olisi helposti tehtävissä myös ne kaksi jo suomesta tilattua laivaa joiden rahoitus nyt sitten kanssa on levällään ja neuvoteltava uudestaan :(
edeltäjät maksoi tuon verran, varustamo sanoi että nämä seuraavat ei saa maksaa kuin noin 700 000 000 euroa.... melkoinen haaste tässäkin ranskan pojille kun ekaa tekevät....Uskon kun näen :( Ei ne lisääntyneet kustannukset ainakaan työmäärän osalta paljoa ranskan valtiota haittaa kun ranskalaiset kerran ovat töitä vailla. Omalle kansalle ne palkat maksetaan ja kun paatti on valmis niin siitä kai sen 900 000 000€ sitten saa.Kyllähän se melko selvästi sanottiin, että rahat on niin loppu, että muualta ei sitä viittäkymppiä enää saa. Jossain sanottiin, että Ranskalla ei ole yhtään kokemusta näistä loistoristeilijöistä. Voi tulla kallis alus niille, mutta niillä on tosiaan jo valtio valmiiksi osakkaana telakkateollisuudessa. Sen verran omapäisiä ne on, että varmasti yrittävät hyödyntää kaikin konstein oman maan alihankkijoita -> taatusti tulee laatuyllätyksiä. Kaikesta huolimatta uskon, että suomalaisille tulee yllättävän paljon toimeksiantoja tuolta suunnasta. Niin monenlaista nippeliä ja nappeli tuohon paattiin mahtuu.-näin on,suomalaisille alihankkijoille tulee töitä :)
Ymmärsin että edeltäjät maksoivat tasan miljardin kappale ja tämä oli 900 000 000€ hintaan tarkoitus tehdä. 700 millä on kai kappalehinta niille kahdelle risteilijälle joiden tilaus on nyt vaakalaudalla :-\edeltäjät maksoi tuon verran, varustamo sanoi että nämä seuraavat ei saa maksaa kuin noin 700 000 000 euroa.... melkoinen haaste tässäkin ranskan pojille kun ekaa tekevät....Uskon kun näen :( Ei ne lisääntyneet kustannukset ainakaan työmäärän osalta paljoa ranskan valtiota haittaa kun ranskalaiset kerran ovat töitä vailla. Omalle kansalle ne palkat maksetaan ja kun paatti on valmis niin siitä kai sen 900 000 000€ sitten saa.Kyllähän se melko selvästi sanottiin, että rahat on niin loppu, että muualta ei sitä viittäkymppiä enää saa. Jossain sanottiin, että Ranskalla ei ole yhtään kokemusta näistä loistoristeilijöistä. Voi tulla kallis alus niille, mutta niillä on tosiaan jo valtio valmiiksi osakkaana telakkateollisuudessa. Sen verran omapäisiä ne on, että varmasti yrittävät hyödyntää kaikin konstein oman maan alihankkijoita -> taatusti tulee laatuyllätyksiä. Kaikesta huolimatta uskon, että suomalaisille tulee yllättävän paljon toimeksiantoja tuolta suunnasta. Niin monenlaista nippeliä ja nappeli tuohon paattiin mahtuu.-näin on,suomalaisille alihankkijoille tulee töitä :)
Mitäs,kun siellä on suunitelmat ja piirrustukset,tehtäis se paatti ja kun tulee valmiiks niin myytäs eniten tarjoavalle valmiina..Huonomminkin sitä rahaa käytetään :( :(
Ei kai se nyt niin monia miljaartteja maksais kun niitä kerran riitä ulkomaillekin levitettäväksi..
Ja kauppa niinkun autokaupassakin että ostaja on vain haltija kunnes on koko kauppasumma maksettu..
Eikös siinä tule joku vanha kippo vaihdossa osana kauppahintaa? ::)edeltäjät maksoi tuon verran, varustamo sanoi että nämä seuraavat ei saa maksaa kuin noin 700 000 000 euroa.... melkoinen haaste tässäkin ranskan pojille kun ekaa tekevät....Uskon kun näen :( Ei ne lisääntyneet kustannukset ainakaan työmäärän osalta paljoa ranskan valtiota haittaa kun ranskalaiset kerran ovat töitä vailla. Omalle kansalle ne palkat maksetaan ja kun paatti on valmis niin siitä kai sen 900 000 000€ sitten saa.Kyllähän se melko selvästi sanottiin, että rahat on niin loppu, että muualta ei sitä viittäkymppiä enää saa. Jossain sanottiin, että Ranskalla ei ole yhtään kokemusta näistä loistoristeilijöistä. Voi tulla kallis alus niille, mutta niillä on tosiaan jo valtio valmiiksi osakkaana telakkateollisuudessa. Sen verran omapäisiä ne on, että varmasti yrittävät hyödyntää kaikin konstein oman maan alihankkijoita -> taatusti tulee laatuyllätyksiä. Kaikesta huolimatta uskon, että suomalaisille tulee yllättävän paljon toimeksiantoja tuolta suunnasta. Niin monenlaista nippeliä ja nappeli tuohon paattiin mahtuu.-näin on,suomalaisille alihankkijoille tulee töitä :)
Ongelma oli helsinki myönteinen ministeri ketä ei kiinnosta kuin helsingin asiat. Jos kyseessä olisi ollut helsingin telakan kohtalo, niin valtio olisi todennäköisesti maksanut varustamolle, että he olisivat tehneet tilauksen. Nyt kun telakka sijaitsee Turussa niin sillä ei ollut väliä.lainausta toiselta keskustelupalstalta....
Ja Vapaavuoren vaali menestykseen tämä ei vaikuta koska hesalaiset ovat tyytyväisiä ja Jan poika saa ääniä yhtäpaljon tai enemmän kuin ennen.
Ja Sitten vielä Turkulaiset antavat äänensä Ikelle ja sitä kautta myös Vapaavuorelle.....
Mitäs,kun siellä on suunitelmat ja piirrustukset,tehtäis se paatti ja kun tulee valmiiks niin myytäs eniten tarjoavalle valmiina..Just näin, jos kerran telakkateollisuus, Turku ja koko suomi menee konkkaan jossei sitä paattia tehdä, niin kannattaahan se ilman muuta rakentaa..
Ei kai se nyt niin monia miljaartteja maksais kun niitä kerran riitä ulkomaillekin levitettäväksi..
Ja kauppa niinkun autokaupassakin että ostaja on vain haltija kunnes on koko kauppasumma maksettu..
sillä ois kokoomuksenki hulppea lähteä tallinnan risteilylle, putkaanki mahtus luultavasti yhtä aikaa kaikki akanhakkaajat ;) ;) ;) ;)Mitäs,kun siellä on suunitelmat ja piirrustukset,tehtäis se paatti ja kun tulee valmiiks niin myytäs eniten tarjoavalle valmiina..Just näin, jos kerran telakkateollisuus, Turku ja koko suomi menee konkkaan jossei sitä paattia tehdä, niin kannattaahan se ilman muuta rakentaa..
Ei kai se nyt niin monia miljaartteja maksais kun niitä kerran riitä ulkomaillekin levitettäväksi..
Ja kauppa niinkun autokaupassakin että ostaja on vain haltija kunnes on koko kauppasumma maksettu..
Täällä puhuttu jostain 700 kkeuron hinnasta, josta vientitakeita luvattu 600 ja vielä tuotekehitystukee 44, niin ei siittä paljo takkiin tuu, vaikka jäis muistomerkix turun satamaan ;D Duunarit maksaa verojaki enempi eikä tartte korealaisten niin paljo miettiä miten voitot kotiutetaan ku ei saa niitä parinkytä pinnan korkojakaan enää alusmaista nostaa vuodenvaihteen jälkeen :)
"Valtio myi katsastustoimen vajaan 60 miljoonan pilahinnalla. Poliittisen tavan mukaan Kimmo Sasi rauhoitti tv:ssä kauppaa arvostelleita ja kehui hintaa hyväksi.On kyllä annettava tunnustusta näille meijän kokoomuslaisille: ei varmaan onnistu kellään muilla noin ketterästi valtion omaisuuden hävittäminen ja rahan jako ulkomaille, on ne sellaisia veijareita ::)
Liikenneturvallisuutta ylläpitävä pakollinen ajoneuvokatsastus muuttui suojatuksi, kansaa rahastavaksi automaatiksi."
"A-katsastuksen viidellä johtajalla on noin 2,7 miljoonaa euron vuositulot yrityksestään, joka tekee vuosittain melkein 100 miljoonaa euroa voittoa."
pienihän tuo telakan laina olisi ollut verrattuna tuohonkin
kokoomuksen tekemään autokatsastuksen hävitykseen
suomelle mahdollinen tulonmenetys 100 milj. joka ikinen vuosi :o
tuostakin
"Valtio myi katsastustoimen vajaan 60 miljoonan pilahinnalla. Poliittisen tavan mukaan Kimmo Sasi rauhoitti tv:ssä kauppaa arvostelleita ja kehui hintaa hyväksi.On kyllä annettava tunnustusta näille meijän kokoomuslaisille: ei varmaan onnistu kellään muilla noin ketterästi valtion omaisuuden hävittäminen ja rahan jako ulkomaille, on ne sellaisia veijareita ::)
Liikenneturvallisuutta ylläpitävä pakollinen ajoneuvokatsastus muuttui suojatuksi, kansaa rahastavaksi automaatiksi."
"A-katsastuksen viidellä johtajalla on noin 2,7 miljoonaa euron vuositulot yrityksestään, joka tekee vuosittain melkein 100 miljoonaa euroa voittoa."
pienihän tuo telakan laina olisi ollut verrattuna tuohonkin
kokoomuksen tekemään autokatsastuksen hävitykseen
suomelle mahdollinen tulonmenetys 100 milj. joka ikinen vuosi :o
tuostakin