Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: monokkeli - 20.12.12 - klo:22:40

Otsikko: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: monokkeli - 20.12.12 - klo:22:40
ajettu n 3000h onko vielä huolettomia tuntia edessäpäin,,itsellä ei mitään kokemusta kyseisestä traktorista,, :-\,mielellään asiallisia vastauksia ,,kiitos (pc-laatikolla)?
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: boss - 23.12.12 - klo:16:12
Eipä ole paljon ongelmia ollu. Lähinnä hydrauliikkapuolen vuotoja.Imuputki valskaa ja ohjauspiirin takaiskuventtiili hajoaa silloin tällöin. Ei saa erikseen vaan joutuu vaihtamaan koko imusuodatin+kansi.Hinta ei kuitenkaan paha jotain 3-400€.Ohjaus on muutenkin omituinen, kylmänä puoltaa ja rattia pitää pyörittää jotta kulkisi suoraan.Orbitrolin vaihto ei auttanut.On kuulemma "ominaisuus".Voi olla että Nuo viat on korjattu uusimmissa mun kone on vm 2008.
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: Hulta - 23.12.12 - klo:18:56
Yllättävän kestävä kampe,tai ainakin toi oma 6080 on mennyt paremmin kuin hyvin ja on varmasti joutunut antaan kaikkensa.
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: koivumaki - 23.12.12 - klo:19:36
Eipä ole paljon ongelmia ollu. Lähinnä hydrauliikkapuolen vuotoja.Imuputki valskaa ja ohjauspiirin takaiskuventtiili hajoaa silloin tällöin. Ei saa erikseen vaan joutuu vaihtamaan koko imusuodatin+kansi.Hinta ei kuitenkaan paha jotain 3-400€.Ohjaus on muutenkin omituinen, kylmänä puoltaa ja rattia pitää pyörittää jotta kulkisi suoraan.Orbitrolin vaihto ei auttanut.On kuulemma "ominaisuus".Voi olla että Nuo viat on korjattu uusimmissa mun kone on vm 2008.

--mulla oli TS135A.Se kiemurteli kans ekat 2000h.Sitten lopulta säädin aurauskulmat ihan oikeasti auraukselle ja se pentele rauhoittui todella.Ei kai niitä kaikkia laiteta haritukselle tehtaalla?
--muuten oli ihan hyvä traktori.Jarrulevyt kulu nopeasti,ei ollu tuolloin kärryjen jarrut ihan 100%n timmissä...
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: Mullistaja - 23.12.12 - klo:20:13
Soppa maistuu......
Naapurin äijällä on 20-sarjan SE jontikka ja kyseinen NH. Ei aja ku pakon edessä NH:lla, vie kuulemma älyttömästi polttoainetta, ja on jd:hen verrattuna kaamee kohmo.
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: koivumaki - 23.12.12 - klo:20:40
Soppa maistuu......
Naapurin äijällä on 20-sarjan SE jontikka ja kyseinen NH. Ei aja ku pakon edessä NH:lla, vie kuulemma älyttömästi polttoainetta, ja on jd:hen verrattuna kaamee kohmo.

--ainakaan minun mittausteni perusteella ei mikään juoppo.samoja töitä monella traktorilla tehtiin...ja ihan pumppumittarilla mitattiin....
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: zetor8045 - 23.12.12 - klo:20:45
Eipähän jää jalankulkijat alle kun MXU/TSA tulee kun pitää sellaista varoitus vinkunaa joka kuuluu kauas  ;D 
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: Peurajussi - 23.12.12 - klo:20:47
Eipähän jää jalankulkijat alle kun MXU/TSA tulee kun pitää sellaista varoitus vinkunaa joka kuuluu kauas  ;D

Tottuuko tuohon koskaan? Suhteellisen epäeroottinen ääni..  :P
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: zetor8045 - 23.12.12 - klo:20:51
Eipähän jää jalankulkijat alle kun MXU/TSA tulee kun pitää sellaista varoitus vinkunaa joka kuuluu kauas  ;D

Tottuuko tuohon koskaan? Suhteellisen epäeroottinen ääni..  :P
Mä en tottunut muutamia vuosia sitten kun moisella enemmän ajelin... Ja yhteistyökumppanin uudella maxxumilla kun kaivuria siirtelin syksyllä niin täytyi taas todeta etten totu.. Se kytkin (lähtölaukaisin) on ehkä ärsyttävin sitten tulee puhdittomuus, ärsyttävä vaihteiden näpläily ja sen jälkeen todella jäykät jousitukset... Mutta kai siitäkin voi joku tykätä  ;D
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: kyntaja - 23.12.12 - klo:21:02
Soppa maistuu......
Naapurin äijällä on 20-sarjan SE jontikka ja kyseinen NH. Ei aja ku pakon edessä NH:lla, vie kuulemma älyttömästi polttoainetta, ja on jd:hen verrattuna kaamee kohmo.

Aikalailla jd lasit päässä jos ennemmin SE jd ajaa kun tolla.
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: zetor8045 - 23.12.12 - klo:21:09
Soppa maistuu......
Naapurin äijällä on 20-sarjan SE jontikka ja kyseinen NH. Ei aja ku pakon edessä NH:lla, vie kuulemma älyttömästi polttoainetta, ja on jd:hen verrattuna kaamee kohmo.

Aikalailla jd lasit päässä jos ennemmin SE jd ajaa kun tolla.
No ei tarvita ees niitä...
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: nänninnyplääjä - 23.12.12 - klo:21:51
Eipähän jää jalankulkijat alle kun MXU/TSA tulee kun pitää sellaista varoitus vinkunaa joka kuuluu kauas  ;D

Tottuuko tuohon koskaan? Suhteellisen epäeroottinen ääni..  :P
Mä en tottunut muutamia vuosia sitten kun moisella enemmän ajelin... Ja yhteistyökumppanin uudella maxxumilla kun kaivuria siirtelin syksyllä niin täytyi taas todeta etten totu.. Se kytkin (lähtölaukaisin) on ehkä ärsyttävin sitten tulee puhdittomuus, ärsyttävä vaihteiden näpläily ja sen jälkeen todella jäykät jousitukset... Mutta kai siitäkin voi joku tykätä  ;D
sulle pittää varmaan olla tietokoneen hiiriki joku portaaton.. ;D ;D
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: zetor8045 - 23.12.12 - klo:21:56
Eipähän jää jalankulkijat alle kun MXU/TSA tulee kun pitää sellaista varoitus vinkunaa joka kuuluu kauas  ;D

Tottuuko tuohon koskaan? Suhteellisen epäeroottinen ääni..  :P
Mä en tottunut muutamia vuosia sitten kun moisella enemmän ajelin... Ja yhteistyökumppanin uudella maxxumilla kun kaivuria siirtelin syksyllä niin täytyi taas todeta etten totu.. Se kytkin (lähtölaukaisin) on ehkä ärsyttävin sitten tulee puhdittomuus, ärsyttävä vaihteiden näpläily ja sen jälkeen todella jäykät jousitukset... Mutta kai siitäkin voi joku tykätä  ;D
sulle pittää varmaan olla tietokoneen hiiriki joku portaaton.. ;D ;D
Vitut kun kunnon keppiloota pikavaihteilla että pystyy hyppimään vaihteiden yli tai sitten portaaton...
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: koivumaki - 23.12.12 - klo:22:27
Eipähän jää jalankulkijat alle kun MXU/TSA tulee kun pitää sellaista varoitus vinkunaa joka kuuluu kauas  ;D

Tottuuko tuohon koskaan? Suhteellisen epäeroottinen ääni..  :P
Mä en tottunut muutamia vuosia sitten kun moisella enemmän ajelin... Ja yhteistyökumppanin uudella maxxumilla kun kaivuria siirtelin syksyllä niin täytyi taas todeta etten totu.. Se kytkin (lähtölaukaisin) on ehkä ärsyttävin sitten tulee puhdittomuus, ärsyttävä vaihteiden näpläily ja sen jälkeen todella jäykät jousitukset... Mutta kai siitäkin voi joku tykätä  ;D
sulle pittää varmaan olla tietokoneen hiiriki joku portaaton.. ;D ;D
Vitut kun kunnon keppiloota pikavaihteilla että pystyy hyppimään vaihteiden yli tai sitten portaaton...

--nopeammin,kovempaa,kauheella repimisellä...
--vaikka Tsan pois vaihdoinkin niin emmää Z8045n kanssa ole ihan samaa mieltä.Tosin mun hommissa,lumitöissäkin on aika vähän jatkuvaa suunnanvaihtoa.Minusta taas hytiijouset oli TSAssa hiukka löysät.Nää on näitä tilakohtaisia juttuja.Ehkä tämmöisen hämäläisen ei tartte revittää niin pirusti...
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: zetor8045 - 23.12.12 - klo:22:49
Eipähän jää jalankulkijat alle kun MXU/TSA tulee kun pitää sellaista varoitus vinkunaa joka kuuluu kauas  ;D

Tottuuko tuohon koskaan? Suhteellisen epäeroottinen ääni..  :P
Mä en tottunut muutamia vuosia sitten kun moisella enemmän ajelin... Ja yhteistyökumppanin uudella maxxumilla kun kaivuria siirtelin syksyllä niin täytyi taas todeta etten totu.. Se kytkin (lähtölaukaisin) on ehkä ärsyttävin sitten tulee puhdittomuus, ärsyttävä vaihteiden näpläily ja sen jälkeen todella jäykät jousitukset... Mutta kai siitäkin voi joku tykätä  ;D
sulle pittää varmaan olla tietokoneen hiiriki joku portaaton.. ;D ;D
Vitut kun kunnon keppiloota pikavaihteilla että pystyy hyppimään vaihteiden yli tai sitten portaaton...

--nopeammin,kovempaa,kauheella repimisellä...
--vaikka Tsan pois vaihdoinkin niin emmää Z8045n kanssa ole ihan samaa mieltä.Tosin mun hommissa,lumitöissäkin on aika vähän jatkuvaa suunnanvaihtoa.Minusta taas hytiijouset oli TSAssa hiukka löysät.Nää on näitä tilakohtaisia juttuja.Ehkä tämmöisen hämäläisen ei tartte revittää niin pirusti...
Ei tosiaan tarvii huudattaa eikä revitellä jos koneet toimii niin ettei tartte... Deutsillakin lumitöissä tulee ajeltua pienillä kierroksilla kun pystyy... MXU casella se oli mahdotonta kun olis pitänyt hypätä 13.vaihteelle mutta 12.vaihteellakin se suunnanvaihdoissa välillä heitti vaihteet taas 9.vaihteelle...  Voi ***** sitä naputtelua...  Etkä sä kyllä samaa mieltä vois ollakkaan jos vittiit Teekkarin kanssa ajella  ;D     Niin ja eihän yksikään työ jäänyt MXU:lla tekemättä ja töitä tehtiin välillä sen kanssa ilman jarrujakin... 
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: koivumaki - 24.12.12 - klo:08:12
Eipähän jää jalankulkijat alle kun MXU/TSA tulee kun pitää sellaista varoitus vinkunaa joka kuuluu kauas  ;D

Tottuuko tuohon koskaan? Suhteellisen epäeroottinen ääni..  :P
Mä en tottunut muutamia vuosia sitten kun moisella enemmän ajelin... Ja yhteistyökumppanin uudella maxxumilla kun kaivuria siirtelin syksyllä niin täytyi taas todeta etten totu.. Se kytkin (lähtölaukaisin) on ehkä ärsyttävin sitten tulee puhdittomuus, ärsyttävä vaihteiden näpläily ja sen jälkeen todella jäykät jousitukset... Mutta kai siitäkin voi joku tykätä  ;D
sulle pittää varmaan olla tietokoneen hiiriki joku portaaton.. ;D ;D
Vitut kun kunnon keppiloota pikavaihteilla että pystyy hyppimään vaihteiden yli tai sitten portaaton...

--nopeammin,kovempaa,kauheella repimisellä...
--vaikka Tsan pois vaihdoinkin niin emmää Z8045n kanssa ole ihan samaa mieltä.Tosin mun hommissa,lumitöissäkin on aika vähän jatkuvaa suunnanvaihtoa.Minusta taas hytiijouset oli TSAssa hiukka löysät.Nää on näitä tilakohtaisia juttuja.Ehkä tämmöisen hämäläisen ei tartte revittää niin pirusti...
Ei tosiaan tarvii huudattaa eikä revitellä jos koneet toimii niin ettei tartte... Deutsillakin lumitöissä tulee ajeltua pienillä kierroksilla kun pystyy... MXU casella se oli mahdotonta kun olis pitänyt hypätä 13.vaihteelle mutta 12.vaihteellakin se suunnanvaihdoissa välillä heitti vaihteet taas 9.vaihteelle...  Voi ***** sitä naputtelua...  Etkä sä kyllä samaa mieltä vois ollakkaan jos vittiit Teekkarin kanssa ajella  ;D     Niin ja eihän yksikään työ jäänyt MXU:lla tekemättä ja töitä tehtiin välillä sen kanssa ilman jarrujakin...

--kyllä se on selvä asia että jos TSA/MXU:lla koettaa 12-13 vaihtoja jossain edestakashommissa se ei onnistu.
--kuten koetin sanoa mulla ei ole tarvetta tuommoisiin vaihtoihin...ei ole esim pihojen aurauksia joissa tulis pitkiä peruutuksia.
--MXM:llä mä ajan lingon kanssa aika paljon nopealla puolella nopeuksilla 13-15,eli liikkeelle 13:lla ja kierroksilla nosto 15.Ei tartte naputella mitään...
--
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: koivumaki - 24.12.12 - klo:08:13
Rengeillä ja kuskeilla niin kauheen suuret murheet :D
Ei muutakuin työnantajalle vinkkiä että pitäis päästä manuaalilla hämmentämään. Vaikkapa synkronoimatonta kehiin..? Vanhan kansan suusta kuulemma nopeakin(nk. pikavaihteet?)... Napin painaminen NIIN raskasta ja vaivalloista verrattuna siihen kepin riuhtomiseen 8)
Huh huh
Onko mxu/tsa samaa rakkeri kuin tuo 6070, kun siihen sitä nyt niin verrataan?

--6070 on TSAn jatkumo.Detailieroista en tiedä ihan tarkkaan...
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: Turkka - 24.12.12 - klo:08:44
eikös 6070 oo tsa ja tm sekoitus  rc tai pc loodalla,tm n etuaksilalla,eli ei oikeen sovi verrata tsa:n kans... 5000 h ajettuna tsa lla ja vieläkin esim risteyksestä lähties vaihde voi olla kaikkea 9-13 väliltä,,       ehkä mä vielä opin ;)
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: 115 - 24.12.12 - klo:09:30
Eikös NH 6080 ole aikalailla vastaava kuin tm 150-155, vastaavan kokoisella etuakselilla(uudempi) ja rc/pc 18+6 / 19+6 vaihteistot tm perua.
6090 taitaa sitten perän järeyden puolesta vastata tm 165:sta.
6070 ehkä heiveröisempi etuakseli kuin 6080/6090, perästä ei muista, vähän mutua nämäkin.... ??

Sitten 16*16 vaihteilla olevat ovat tsa perua, joissa perä voi ujeltaa, rc/pc lootissa ei perä huuda, eikä ehkä jarrutkaan toisin kuin tm:ssä(fiat).

Laittakaas äskeiset tiedot korjaten......
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: ijasja2 - 24.12.12 - klo:10:16
Onko nuo kaikki yhtä hitaita taaksepäin ajaessa, pc ja rc mallit? Asia, johon ei kuulemma totu mm. peruuttamista vaativissa töissä, kun on tottunut sujuvaan edestakaisin ajoon.
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: zetor8045 - 24.12.12 - klo:10:22
Onko nuo kaikki yhtä hitaita taaksepäin ajaessa, pc ja rc mallit? Asia, johon ei kuulemma totu mm. peruuttamista vaativissa töissä, kun on tottunut sujuvaan edestakaisin ajoon.
MXU:ssa oli 16x16 vaihteisto ja liikennemalleissa on sitten yks vaihde enemmän... 
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: zetor8045 - 24.12.12 - klo:10:26
Rengeillä ja kuskeilla niin kauheen suuret murheet :D
Ei muutakuin työnantajalle vinkkiä että pitäis päästä manuaalilla hämmentämään. Vaikkapa synkronoimatonta kehiin..? Vanhan kansan suusta kuulemma nopeakin(nk. pikavaihteet?)... Napin painaminen NIIN raskasta ja vaivalloista verrattuna siihen kepin riuhtomiseen 8)
Huh huh
Onko mxu/tsa samaa rakkeri kuin tuo 6070, kun siihen sitä nyt niin verrataan?
Vaihdekepillä pystyy hyppimään vaihteiden yli ymmärrätkö??  Synkronoimattomillakin tulee ajeltua ei ongelmaa sekä manuaalilla   ;D   Portaattomilla ajo on harvinaisempaa herkkua...
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: Jumi - 24.12.12 - klo:10:36
16x16 vaihteistolla olevissa pystyy hyppäämään pykälien yli, kun polkaisee kytkintä. Ja sen pakkivaihteenkin voi ohjelmoida haluamakseen.
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: jps - 24.12.12 - klo:10:51
Niin, jos kyse on kuvan traktorista, niin Zetor on koko asiantuntemuksellaan ja valtavalla konekokemuksellaan puhunut aivan eri koneesta. Aina ei voi onnistua, ei edes joka kerta.
Niin ja sähkövikoja noissa on kuulemma paljon... ;D
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: zetor8045 - 24.12.12 - klo:10:59
Niin, jos kyse on kuvan traktorista, niin Zetor on koko asiantuntemuksellaan ja valtavalla konekokemuksellaan puhunut aivan eri koneesta. Aina ei voi onnistua, ei edes joka kerta.
Niin ja sähkövikoja noissa on kuulemma paljon... ;D
Ei puhuta samasta koneesta vaan punaisesta serkusta...  Ihan samaa tavaraa mutta eri tuutista..
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: zetor8045 - 24.12.12 - klo:11:05
16x16 vaihteistolla olevissa pystyy hyppäämään pykälien yli, kun polkaisee kytkintä. Ja sen pakkivaihteenkin voi ohjelmoida haluamakseen.
Ainoo vaan että ne pakkivaihteetkin menee 9:lle kun suuntaa vaihtaa jos on koneen mielestä liian suuri vaihde..  Ja kärryhommissa tuo 9 vaihde on välillä liian suuri risteyksistä lähdettäessä että joutuu siitä erillisestä kepistä heittämään pienen puolen päälle että pääsee liikkelle ja sitten taas isolle puolelle ja ruveta naputtelemaan...  Mutta eipä mitään hyvää joulua kaikille, toisille sopii toisenlainen ja toisille toisenlainen ja minä en vaan tuosta traktorimallistosta opi tykkäämään ikinä ja sillä hyvä...
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: zetor8045 - 24.12.12 - klo:11:51
Niin, jos kyse on kuvan traktorista, niin Zetor on koko asiantuntemuksellaan ja valtavalla konekokemuksellaan puhunut aivan eri koneesta. Aina ei voi onnistua, ei edes joka kerta.
Niin ja sähkövikoja noissa on kuulemma paljon... ;D
Ei puhuta samasta koneesta vaan punaisesta serkusta...  Ihan samaa tavaraa mutta eri tuutista..
...kertoo konekuski, joka ei ole tunnustanut tietämättömyyttään niin mallien välisistä eroista, kuin yksittäisen koneen ominaisuuksista, ja vaivautunut ottamaan ohjekirjaa esille. Nyt yleistäen kertoo kaikelle kansalle ilosanomaansa ja aidon totuuden, aamen.
 ;D
ei herneitä, pakko vaan tarttua, kun on tullut enemmän seurattua näitä juttuja

ps. tuo 16x16 on ihan omanlaisensa vaihteisto, 6070 pc ja rc ei kannata verrata
Niin joo näihin sai tuon taakseppäin hitaan ja vieläkin enemmän naputeltavan vaihteiston... 16x16 vaihteistonkin noihin on saanut kyllä...   Silti niitä vaihteita joutuu naputelemaan hulluuteen asti... Ja vaikka kuinka olis ohjekirjaa lukenut niin samanlaisena tönkkönä se case pysyi... Tuosta kuvasta nyt ei mekäläisen silmät erota millä vaihteistolla tuo on... Eikä ole niin väliäkään...
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: jps - 24.12.12 - klo:12:34
Niin, jos kyse on kuvan traktorista, niin Zetor on koko asiantuntemuksellaan ja valtavalla konekokemuksellaan puhunut aivan eri koneesta. Aina ei voi onnistua, ei edes joka kerta.
Niin ja sähkövikoja noissa on kuulemma paljon... ;D
Ei puhuta samasta koneesta vaan punaisesta serkusta...  Ihan samaa tavaraa mutta eri tuutista..
...kertoo konekuski, joka ei ole tunnustanut tietämättömyyttään niin mallien välisistä eroista, kuin yksittäisen koneen ominaisuuksista, ja vaivautunut ottamaan ohjekirjaa esille. Nyt yleistäen kertoo kaikelle kansalle ilosanomaansa ja aidon totuuden, aamen.
 ;D
ei herneitä, pakko vaan tarttua, kun on tullut enemmän seurattua näitä juttuja

ps. tuo 16x16 on ihan omanlaisensa vaihteisto, 6070 pc ja rc ei kannata verrata
Niin joo näihin sai tuon taakseppäin hitaan ja vieläkin enemmän naputeltavan vaihteiston... 16x16 vaihteistonkin noihin on saanut kyllä...   Silti niitä vaihteita joutuu naputelemaan hulluuteen asti... Ja vaikka kuinka olis ohjekirjaa lukenut niin samanlaisena tönkkönä se case pysyi... Tuosta kuvasta nyt ei mekäläisen silmät erota millä vaihteistolla tuo on... Eikä ole niin väliäkään...

Asiantuntija neuvoja sillä tietämyksellä minkä vain täydellinen tietämättömyys asiasta suo...
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: zetor8045 - 24.12.12 - klo:12:54
Niin, jos kyse on kuvan traktorista, niin Zetor on koko asiantuntemuksellaan ja valtavalla konekokemuksellaan puhunut aivan eri koneesta. Aina ei voi onnistua, ei edes joka kerta.
Niin ja sähkövikoja noissa on kuulemma paljon... ;D
Ei puhuta samasta koneesta vaan punaisesta serkusta...  Ihan samaa tavaraa mutta eri tuutista..
...kertoo konekuski, joka ei ole tunnustanut tietämättömyyttään niin mallien välisistä eroista, kuin yksittäisen koneen ominaisuuksista, ja vaivautunut ottamaan ohjekirjaa esille. Nyt yleistäen kertoo kaikelle kansalle ilosanomaansa ja aidon totuuden, aamen.
 ;D
ei herneitä, pakko vaan tarttua, kun on tullut enemmän seurattua näitä juttuja

ps. tuo 16x16 on ihan omanlaisensa vaihteisto, 6070 pc ja rc ei kannata verrata
Niin joo näihin sai tuon taakseppäin hitaan ja vieläkin enemmän naputeltavan vaihteiston... 16x16 vaihteistonkin noihin on saanut kyllä...   Silti niitä vaihteita joutuu naputelemaan hulluuteen asti... Ja vaikka kuinka olis ohjekirjaa lukenut niin samanlaisena tönkkönä se case pysyi... Tuosta kuvasta nyt ei mekäläisen silmät erota millä vaihteistolla tuo on... Eikä ole niin väliäkään...

Asiantuntija neuvoja sillä tietämyksellä minkä vain täydellinen tietämättömyys asiasta suo...
Minä mitään asinatuntija tietämystä ole antanut vaan haukkunut noita paskoiksi  :o  Silti joutuu naputtelemaan....
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: koivumaki - 24.12.12 - klo:23:39
Niin...olikos 6070stäkin muita vaihteistoversioita kuin 16+16 ja 16+17?
Ei o tullu paneuduttua noihin vaihtoehtoihin sen jälkeen kun 135 lähti.

Muistakaa että asiat ja tarpeet ovat tilakohtaisia.Ainakin mulla hinattavien työkoneiden kanssa ynnä perävaunukäytössä TSA 16+17 laatikolla oli ihan hyvä.Samoin kuin MXM casekin toimii,tuota Zetkan mainostamaa naputtelua tarvitaan yllättävän vähän.

Ja menee tuo 16 vaihteinen 12 vaihteella takaperin muistaakseni jotain 17 km luokkaa...
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: Sammy - 25.12.12 - klo:00:26
Niin...olikos 6070stäkin muita vaihteistoversioita kuin 16+16 ja 16+17?
Ei o tullu paneuduttua noihin vaihtoehtoihin sen jälkeen kun 135 lähti.

6000-sarjan kuuspyttysistä on lisäksi TM-pohjasilla 18+6 (ja 19+6) RC/PC-lootilla varustetut versiot. RC-lootasilla seitenkympeillä ja kasikympeillä on muutama kesä tullu suo-oloissa ajeltua. Sähkövikojahan noissa on välillä ollut, muttei mitään ihmeempiä. TM:iin verrattuna miun mielestä laadukkaampia ja mukavampia laitteita. Etuakselivioista on tuo paikallinen huoltomies puhunnut. Meitin työmaan koneissa ei vielä mekaanisia vikoja oo ollut, mutta kyllä tuossa uusimmassa (19-vaihteinen) etunavat melkosen kuumat jo tunninkin ajon jälkeen on.

Yhden ainoan MXU 115:lla tehdyn koeajon perusteella tuon 16-pykäläinen loota tuntuisi pehmeämmältä vaihdoissaan. Noissa 18-pykäläisissähän on ainakin tuo 11-12 väli jota ei oikeen nykäyksettömäksi tunnu saavan, ainakaan noin 11 koneen kokemuksella...
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: JTJ - 25.12.12 - klo:08:37
Sammy,tarkotat vissiin 12-13 väliä missä PC vaihtaa aluetta ?
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: Sammy - 25.12.12 - klo:16:00
No tuota kirjottaessa mietinkin että kumpi väli se oli... Olisko se sitten ollu PC:ssä ja RC:ssä eri kohdassa. Kumpaankin kuitenkin jää yksi vaihdeväli joka nykäsee aika ilkeästi vaikka kuinka säätäisi ja kalibroisi. Tai no, noita 6000-sarjalaisiahan ei enää itse pääsekkään kalibroimaan, tai ainakaan ohjekirjassa ei enää ole ohjeita tuohon.
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: kyntaja - 25.12.12 - klo:16:14
No tuota kirjottaessa mietinkin että kumpi väli se oli... Olisko se sitten ollu PC:ssä ja RC:ssä eri kohdassa. Kumpaankin kuitenkin jää yksi vaihdeväli joka nykäsee aika ilkeästi vaikka kuinka säätäisi ja kalibroisi. Tai no, noita 6000-sarjalaisiahan ei enää itse pääsekkään kalibroimaan, tai ainakaan ohjekirjassa ei enää ole ohjeita tuohon.

Suuri miinus kyllä. Ei visiin voi kuin kapulalla kalibroida. Itte tuli tm yleensä kk välein kaliBroitua.
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: jps - 25.12.12 - klo:16:37
No tuota kirjottaessa mietinkin että kumpi väli se oli... Olisko se sitten ollu PC:ssä ja RC:ssä eri kohdassa. Kumpaankin kuitenkin jää yksi vaihdeväli joka nykäsee aika ilkeästi vaikka kuinka säätäisi ja kalibroisi. Tai no, noita 6000-sarjalaisiahan ei enää itse pääsekkään kalibroimaan, tai ainakaan ohjekirjassa ei enää ole ohjeita tuohon.

Suuri miinus kyllä. Ei visiin voi kuin kapulalla kalibroida. Itte tuli tm yleensä kk välein kaliBroitua.

Kyllä ainakin mun 6080 kalibroi muutamalla napinpainalluksella itsensä automaattisesti, siihen löytyy jopa ohjekirjasta ohjeet. Toki sen voi myös kalibroida manuaalisestikin jos muistaa missä järjestyksessä nappeja painelee.
TSA:n ohjekirjassa ei sitten puhuta mitään kalibroinnista, muttei se ole miksikään muuttunut aiemmista malleista, vääntöanturi pitää vain muistaa myös kalibroida.
Noiden Nyykkäreiden mallimerkinnät on välillä vähän sekavia, on Ford sukua, Fiat sukua ja yhteistä risteytystä. Esim. tuota mallia 6070 saa niin Ford sukuisena kuin "oikeana" Nyykkärinäkin, kyseessä on aivan eri traktori vaikka mallinumero on sama. Tässä ketjussa on nuo kaikki mallit ja niiden ominaisuudet menneet iloisen Jouluisesti täysin sekaisin.
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: monokkeli - 25.12.12 - klo:17:07
Ei kovinpaljon vielä auennut nyykkärin sielunelämä,olen tälläinen tyyppi joka haluaa aina tietää kaikista koneista että miten ne toimii ja minkälaista tekniikkaa ne  sisältää,,,, kuten sanottu en tiedä kyseisestä koneestä vielä mitään,en edes hevosvoimia,  mutta kommenteistä  päätellen sellaisen  uskaltaa ostaa? koneeseen tulee aika paljon tieajoa,muita töitä satunnaisesti, :D
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: JTJ - 25.12.12 - klo:17:26
Ota selvää millä vaihteistolla koneesi on niin arvostellaan sitten lissää. :D Ite kahtelisin semmosen missä on pc loota ylivaihteella. Ite ajan päivittäin rc tai pc lootallisilla,en ainakaan itse koe ärsyttäväksi nuita ja pakkien hitauskaan ei haittaa vaikka päivittäin etukuormain töitä. Tuota t6070 on saanu elite mallina eli tsa/mxu perillinen ja myös rc ja pc eli tm/mxm perillinen.

Sammy,samassa kohassa se on rc ja pc vaihteistossa se alueenvaihto. Rc vaihteistossa taitaa olla pikkasen eri välitykset tai sitten vertailu koneiden nopeusmittarit ei näytä aivan samaa.
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: 115 - 25.12.12 - klo:17:48
Meni meikältä vähän sekasi nuo mallit kanssa, en muistanu että 6070 on/oli saatavana myös 16*16/17 vaihteisena, sen jo aiemmissa viesteissä joku kertoikin.
Jos esim. lingon kanssa tarttee pitkiä matkoja(->50m) peruutella niin rc ja pc sitten ainakin hitaita, varsinkin jos asutusten lähellä myöhään/aikaisin aamulla eikä kehtaa moottoria huudattaa ja kaikkia herättää niin on hidasta.    muuten menee....

16+16/17 ja  18/19+6 koneiden painoissakin noin 1000kg ero, jos sillä merkitystä?
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: monokkeli - 25.12.12 - klo:17:52
Traktorissa pc-laatikko 8)
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: Hulta - 25.12.12 - klo:21:04
Eikös NH 6080 ole aikalailla vastaava kuin tm 150-155, vastaavan kokoisella etuakselilla(uudempi) ja rc/pc 18+6 / 19+6 vaihteistot tm perua.
6090 taitaa sitten perän järeyden puolesta vastata tm 165:sta.
6070 ehkä heiveröisempi etuakseli kuin 6080/6090, perästä ei muista, vähän mutua nämäkin.... ??

Sitten 16*16 vaihteilla olevat ovat tsa perua, joissa perä voi ujeltaa, rc/pc lootissa ei perä huuda, eikä ehkä jarrutkaan toisin kuin tm:ssä(fiat).

Laittakaas äskeiset tiedot korjaten......



T6080 vastaa jo perältänsä tuota 165:sta. Navat on ollu monella huolen aihe,mut huoltomies kehotti vaihtaan öljyt joka toisella moottoriöljyn vaihto kerralla ja jos paljon ajaa tiellä,niin joka kerta.Moottori öljyt toki vaihdan 300h:n välein,elikkä napaöljyillä ajetaan se 600h ja aika paskaiset öljyt sieltä tulee yleensä.
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: Hulta - 25.12.12 - klo:21:30
Kamalaa! Väittävät että kun siellä on ne jarrut navoissa,niin sen takia. Osta takaveto,niin ei tuotakaan ongelmaa?
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: jaana30v - 25.12.12 - klo:22:53
Öljykylpyjarrut ja pieni öljytilavuus huono yhdistelmä. Lämmöt käy korkealla pidemmissä jarrutuksissa.
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: ijasja2 - 26.12.12 - klo:00:13
Napoihin kannattaa vaihtaa öljyt jokatapauksessa vähintään jokatoinen moottoriöljynvaihto. Halpaa ja helppoa remonttia...
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: koivumaki - 26.12.12 - klo:10:33
Napoihin kannattaa vaihtaa öljyt jokatapauksessa vähintään jokatoinen moottoriöljynvaihto. Halpaa ja helppoa remonttia...

--just näin.Kun ostin TSAn huoltomies anto ohjeen vaihtaa napojen öljyt samalla kun moottorin.Siis 500h.Ohjekirja antaa muistaakseni napoihin 1000h vaihtovälin.
--käytännössä taisin noudattaa jotain 300-400h:n väliä molempiin.
--mulla ei ollu ongelmia jarrullisten napojen kestävyydessä,tosin ek.ta ei ollut painona,mutta toisaalta maantieajoa paljon.
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: jps - 26.12.12 - klo:11:01
Napoihin kannattaa vaihtaa öljyt jokatapauksessa vähintään jokatoinen moottoriöljynvaihto. Halpaa ja helppoa remonttia...

--just näin.Kun ostin TSAn huoltomies anto ohjeen vaihtaa napojen öljyt samalla kun moottorin.Siis 500h.Ohjekirja antaa muistaakseni napoihin 1000h vaihtovälin.
--käytännössä taisin noudattaa jotain 300-400h:n väliä molempiin.
--mulla ei ollu ongelmia jarrullisten napojen kestävyydessä,tosin ek.ta ei ollut painona,mutta toisaalta maantieajoa paljon.

Öh, taas pitää saivarrella. Nyykkärin isompien huoltojen väli on 600 ja 1200h. Moottoriöljyt tosin olen vaihtanut n.500 h ja muut öljyt n. ohjetuntien mukaan. Napoihin ei olisi pahitteeksi vaihtaa hieman useamminkaan. On noi ainakin mulla kestäneet.
Uusissa koneissa on nuo huoltovälit joskus tosi pitkiä, eikä isännät tahdo uskaltaa ajaa niin pitkään. Itse olen pannut aivot narikkaan ja päättänyt että jos noin on insinöörit laskeneet niin mennään sitten niillä.

Vielä tuohon alkuperäiseen kysymykseen. 6070 PC lootalla, sehän on mitä mainioin traktori. Pakki on hidas, sitä en kiellä, muttei se monessa työssä tule vastaan ongelmaksi saakka. Loota pelaa mainiosti, ainoastaan kytkentäväli 12-13 nykäisee hieman. Noissa uudemmissa toi konepeitto on näin matalanokkaiseen tottuneelle hirvitys, muttei se haittaa jos ei ole ek:ta. Jos paljon maantieajoa, niin luultavasti kannattaa "aivot" ohjelmoida hieman voimakkaammalle mallille. Kone ja loota kyllä sen kestää, noissa voimansiirto vastaa TM 155/150 mallia (6080=TM165).

Sähkövikoja noissa on sitten jo huomattavan paljon, omasta on 2800h:n aikana mennyt penkin anturin johto melkein poikki (Grammerin paska). Sikäli takapakkia että TM:stä ei 5000h:n aikana mennyt sitäkään. :)
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: Hervast - 26.12.12 - klo:11:11
Paljos noissa on napojen öljytilavuus ?

500/600 tuntia kuulostaa paljon sopivammalta vaihtoväliltä napaöljyille kuin 1000 tuntia, varsinkin jos koneella tehdään etukuormaintöitä. Ja ainahan ne napojen öljyt voi vaihtaa moottorin öljyhuollon yhteydessä, vaihtaa sitten akseliin hieman harvemmin.

Ihan konkreettisesti olen nähnyt pariin kertaan, miten voi napojen öljy mennä huonoksi. Harmaa litku tuskin voitelee niinkuin tehtaalla on tarkoitettu.
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: Turkka - 26.12.12 - klo:12:18
maahantuoja ihan omaa tyhmyyttään toi tsa:t pienellä etuaksilalla,nyt jos ostaa uuden t 165 vai mikä se on,voi valita isomman aksilan. hintaero 400 euroa :o  600 tunnin välein oon tsa etunapojen öljyt vaihtanut,eikä ne kovin hyviltä silloinkaa enää näytä...  paljon ei tarvi maantieajoa ja etunavat on polttavan kuumat... 
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: 2065 - 26.12.12 - klo:15:04
ajettu n 3000h onko vielä huolettomia tuntia edessäpäin,,itsellä ei mitään kokemusta kyseisestä traktorista,, :-\,mielellään asiallisia vastauksia ,,kiitos (pc-laatikolla)?

Vähemmällä pääset kun ostat ihan mitä muuta tahansa. Vaikka JD, MF tai Valtra.
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: Hulta - 26.12.12 - klo:17:26
Niinon,ne muut onkin täydellisiä.
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: roadman - 26.12.12 - klo:17:57
155 tm isommalla etuperällä. Arvio jotta 5* 12000 km on tullu tolla pörrättyä ilman napa ongelmia enpä voi moittia kun ei oo vielä tien päälle jättänyt.
Yleensäkkin mallisarjojen viimeiset ovat soivia pelejä. esim 30 sarjan jonnut vois olla hyviä kans.
Otsikko: Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kirjoitti: Cultor - 26.12.12 - klo:18:03
maahantuoja ihan omaa tyhmyyttään toi tsa:t pienellä etuaksilalla,nyt jos ostaa uuden t 165 vai mikä se on,voi valita isomman aksilan. hintaero 400 euroa :o  600 tunnin välein oon tsa etunapojen öljyt vaihtanut,eikä ne kovin hyviltä silloinkaa enää näytä...  paljon ei tarvi maantieajoa ja etunavat on polttavan kuumat...

Kyl mä ihmettelen... mitä lie insinörtin mielessä liikkunut, kun on tuommoset suunnitellut.