Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: roadman - 13.12.12 - klo:14:22
-
Täällä on paljonkin ollut urakoinnin hinnoittelusta.
Itse olen miettinyt seuraavaa konseptia esim, lietteen levitykseen.
Kuutiotaksa/kilometri korvaus
eli silloin lähellä oleville pelloille levityspalkka tulee kuutiosta koska lähelle levität paljon ja kilometrejä vähemmän. kauimmaisille lohkoille matkaa paljon jolloin matkasta kertyy taksaa ja kuutioita levittyy vähemmän jolloin balanssi säilyisi kohdallaan.
Ois molemmille selkeä, koska nyt jokainen pystyy laskemaan mitä maksaa sinne peräpellolle levittäminen tarjoustakysyessä.
Yksi kikkailun mahdollisuus siinä ehkä silloin ei urakoitsijat niitä kaikkein suurimpia vaunuja hommais koska mtkasta saa myös korvausta.
;D ;D tosin ei niitä kuutioitakaan silloin liikkuisi.
Tuohon kilometri/ asiakas perustaiseen seurantaan on jo teknologia olemassa, joten miltäs näin äkkiseltään kuulostaisi.
Ainkin omalla gps pohjaisella työajaseuranta ohjelmistolla tuo olisi peace a cake
-
Itse olen todennut ihan hyväksi siirtoajossa traktorilla ja 24 mottisella pytyllä tuntihinnottelun.. jos tiet on hevosille tarkotettuja niin niissä ajetaan hiljaa ja isäntä kärsii sitten siinäkohtaa. Pakottaa isännätkin sitäkautta pitämään tiet kunnossa.
Kilometrihinnoittelua mietin myös aikoinaan mutta ajattelin sen menevän vaikeaksi. Tuntihinnoittelussa myös se etu että siirtokalustolle saat taksan laskettua myös täyttö sekä purkuajalta jotka on kormaa kohden 10 minuuttia ja nopeesti laskettuna hyvänä päivänä 30 kuormaa -->5 tuntia(ko)? eli tuntihinnoittelulla puhutaan sadoista euroista.
Ja ajettavalla levittimellä ei huonoa tietä ajeta edes 200 metriä, eli siirto otetaan siihenkin jos tiilanne niin vaatii.
Mitä ohjelmaa/laitetta käytät gps seurantana?
-
miksei tuntihinta+kuutiohinta
Ei tartte laskea kilometrejä sun muuta
-
Ihan perussuomalaiset vastaukset tuli, että ei missään nimessä voi näin tehdä. Jännää tämä Suomalaisten perusnegatiivisyys asioissa ;D ;D varsinkin kun jotain uutta on kehittämässä.
Tunti hinnoittelussa tilaaja ottaa riskin. Tuntihinnoittelu onhan se yksinkertainen ja helppo. Onkin sitten urakoitsijasta kiinni jotta kone liikkuu tilaajan miellyttämällä tavalla, jos kones ei liiku isännän mielestä riittävän ripeästi niin äkkiä alkaa jurmustus ja kylillä puheet.
Tuossa menettelyssä riski jaetaan jos ei kone liiku niin ei tule tiliä urakoitsijalle eikä laskua tilaajalle.
Läksin itse tätä pähkäilemään koska en ole aikeissakaan p.skan ajoon lähteä, vaan puhtaalta pöydältä visioin tämän tyyppistä laskutus muotoa. ei olekaan tarkoitus räätälöidä pelkästään lietteenlevitykseen. Helpoimpana esimerkkinä otin sen, myös muut kuljetusta/ koneenliikkumista tarvitsevat työt voi tulla kyseeseen.
Kustannus jakoa kuutio/ kilometri taksaan olen miettinyt jotenkin näin. Vaunun kiinteät rakenteet pumppuineen ja täyttö sekä tyhjennys kuutio taksaan ( koska eivät tarvitse liikkumista toimiakseen) ja traktori ja sen muuttuvat kulut ja vaunun renkaat kilometri taksan piiriin. Todentaisi kulurakennetta. esim, rengas kulujen suhteen. paljon siirtoaajoa niin rengaskulut isommat ja lyhyillä matkoilla taasen vaunun kiinteät osat kovemmalla kululla.
Tämä peruspohjana web käyttöliittymä
http://www.maxtech.fi/index.php/fi/tyonhallinta/tyonhallintanet
Lisättynä Tabletilla
http://www.maxtech.fi/index.php/fi/tyonhallinta/tyonhallintanet/ajoneuvopaikannus
Samalla ohjelmalla teet työvuorolistat. Laskee työntekijöiden tunnit, ylityöt ilta ja yö tunnit. Työ aikapankki. Töiden laskutus ja niistä kattavat raportit. Kuvalla liitettävät tapahtumailmoitukset esim tilaajalle. Tuota ominaisuutta tar***** varsin usein esim, kaksi kertaa tullut lanalla kaapelit ylös. vikapaikka helppo ilmoittaa esim, johtotyölle.
miksei tuntihinta+kuutiohinta
Ei tartte laskea kilometrejä sun muuta
Ei niitä tartte laskeakaan, kunhan katsoo kotona koneelta ajopäiväkirjasta kyseisen tilaajan kohdalta, siitä näkee minä päivänä mihin kellonaikaan kone on ollut missäkin kohtaa ja paljonko on tullut matkaa sinä päivänä kyseisellä tilalla esim, paskan ajossa. Eli kaikki kilometrit siirrossa ja levityksessä laskutetaan.
-
Perussuomalaisiin vastauksiin syynä on mahdollisuus ja kannustin: tuntihinnoittelussa kustannuksiin voi vaikuttaa parantamalla tiestöä ja liittymiä, oikomalla pihamutkia jne.
-
Perussuomalaisiin vastauksiin syynä on mahdollisuus ja kannustin: tuntihinnoittelussa kustannuksiin voi vaikuttaa parantamalla tiestöä ja liittymiä, oikomalla pihamutkia jne.
Tuo tieasia onkin se toinen perussuomalainen itkuvirren paikka kun tarvii ruveta liikkumaan.
Kysymys kuinka moni käy ennen urakan sopimista katsomassa tiestöt ja paikat?
-
Kuka sitten määrittelee tuntityön rivakkuuden? Jos niittokone-/paalaus-/lumimies ajelee tuntihommina liian hitaasti, kun taas urakkahinnalla työ edistyisi. Sitten jos on paskoja teitä/peltoja niin ei kannata mennä ollenkaan, kuin vasta sitten kun asiat on kunnossa. Mä en henkilökohtaisesti tee tuntitöinä juuri mitään. Pitää tehokkaalle kalustolla, jolla homma joutuu, saada parempi korvaus kuin sillä vanhalla Valmetilla ja lumikauhalla tai loppuunajeltulla Claasilla. Se on sitten asiakkaasta kiinni mille laskee arvoa? Laskeeko halvalle tuntihinnalle vai sille että homma tulee asiallisesti tehtyksi ennen sadetta ja muutenkin ajallaan.
Lumitöissäkin kun seuraa muutamalla tontilla tapahtuvaa touhua, jossa ukko nysvää pelkällä kauhalla pihaa tuntikaupalla ja saa siitä 40 euroa tunti, käyden välissä kahvilla asiakkaalle tunnit pyörien. Itse tekisi saman työn puolessa tunnissa vaikkapa 80 eurolla. Kumpi on sitten asiakkaalle halvempi ja parempi, sekä urakoitsijalle mielekkäämpi?
-
Tuollainen kuutio ja kilometrihinnoittelu on ollut jo kauan käytössä tässä yhdellä urakoitsijalla jolla käyn sillointällöin lietettä levittämässä... Samsonin boksista näkee ajetut kilometrit ja kuutiot niin siitä on helppo ynnäillä... Toisissa paikoissa kun pystyy levittämään 1200kuutiota päivässä ja toisessa ei pysty välttämättä edes 400 kuutiota niin täytyyhän siinä kilometreistäkin jo laskuttaa... Tuntitaksaakin täytyy välillä käyttää (sen ajankin näkee sieltä näytöltä) kun joutuu tankkiautoja odottelemaan :P
-
Kuka sitten määrittelee tuntityön rivakkuuden? Jos niittokone-/paalaus-/lumimies ajelee tuntihommina liian hitaasti, kun taas urakkahinnalla työ edistyisi. Sitten jos on paskoja teitä/peltoja niin ei kannata mennä ollenkaan, kuin vasta sitten kun asiat on kunnossa. Mä en henkilökohtaisesti tee tuntitöinä juuri mitään. Pitää tehokkaalle kalustolla, jolla homma joutuu, saada parempi korvaus kuin sillä vanhalla Valmetilla ja lumikauhalla tai loppuunajeltulla Claasilla. Se on sitten asiakkaasta kiinni mille laskee arvoa? Laskeeko halvalle tuntihinnalle vai sille että homma tulee asiallisesti tehtyksi ennen sadetta ja muutenkin ajallaan.
Lumitöissäkin kun seuraa muutamalla tontilla tapahtuvaa touhua, jossa ukko nysvää pelkällä kauhalla pihaa tuntikaupalla ja saa siitä 40 euroa tunti, käyden välissä kahvilla asiakkaalle tunnit pyörien. Itse tekisi saman työn puolessa tunnissa vaikkapa 80 eurolla. Kumpi on sitten asiakkaalle halvempi ja parempi, sekä urakoitsijalle mielekkäämpi?
Mitenkä tuletko samalla urakkataksalla ajamaan helvatan kivisiä peltoja, joissa ei ole päänkokoisia irtokiviä merkattu? Tai jos äestäessä joudut usein puhdistelemaan äestä risuista tai kasvinsuojeluruiskutuksia tehdessä joudut muuttamaan ajonopeutta hankalan ja kivisen pelon takia lähes 0 km/h ja 20 km/h väliä jne?? ainakaan minun kohdalle ei ole sattunut sellaisia työmaita jossa hommat olisivat tasalaatuisia, auratessa pitää välillä kolata majalle polkua, milloin siirrellä lumimassoja lapsille rinteeksi, milloin odotella että ottavat autot pois jne...
-
Perussuomalaisiin vastauksiin syynä on mahdollisuus ja kannustin: tuntihinnoittelussa kustannuksiin voi vaikuttaa parantamalla tiestöä ja liittymiä, oikomalla pihamutkia jne.
Tuo tieasia onkin se toinen perussuomalainen itkuvirren paikka kun tarvii ruveta liikkumaan.
Kysymys kuinka moni käy ennen urakan sopimista katsomassa tiestöt ja paikat?
itse melko usein uusien isäntien kanssa autolla kierretään paikat etukäteen ja näin varmistutaan siitä ettei olla naapurin pellolla. tulee samalla tsekattua onnistuuko ollenkaan ja sitäkautta ei tule ylimääräsiä turhia odotteluita ja seisoskeluita kun on koneet ja työntekijät paikalla.
monesti on joutunut kädet nostaan pystyyn kun on etukäteen käyty katsomassa paikkoja.koska en tiedä miten nämä jotkut isännät luulee että esimerkiksi 3 akselinen siirtopytty kääntyisi sellasessa paikassa missä juuri autolla pääsee ympäri tai että ajetaan KYNTÖPELLON läpi 36 tonnisella siirtopytty yhdistelmällä takapellolle.
-
Juu jos ei päästetä edes etukäteen merkkaamaan kiviä ja soitetaan vasta kun on haaroihin asti lumikinoksia, ei oikein urakkahinta lumitöistä silloin kiinnosta.
Sama jos hallien pihat olisivat varmasti aina puhtaat autoista ja muusta romusta, kelpaisihan siellä 5 metrin leveällä auralla työnnellä kertavedolla hehtaari puhtaaksi. Mut siellä on vaihtelevasti Saksasta tuotu mese tullin kilvissä, perävaunun kuomu keskellä pihaa, roska-astiat rullailtu ties minne. Tai aamuyöllä puolalainen rekkamies nukkumassa kabiinissaan keskellä pihaa, konttiperävaunu perässä.
Kiertele sitten niitä pelikentän keiloja jollakin valtavalla auralla....
-SS-
-
Kuka sitten määrittelee tuntityön rivakkuuden? Jos niittokone-/paalaus-/lumimies ajelee tuntihommina liian hitaasti, kun taas urakkahinnalla työ edistyisi. Sitten jos on paskoja teitä/peltoja niin ei kannata mennä ollenkaan, kuin vasta sitten kun asiat on kunnossa. Mä en henkilökohtaisesti tee tuntitöinä juuri mitään. Pitää tehokkaalle kalustolla, jolla homma joutuu, saada parempi korvaus kuin sillä vanhalla Valmetilla ja lumikauhalla tai loppuunajeltulla Claasilla. Se on sitten asiakkaasta kiinni mille laskee arvoa? Laskeeko halvalle tuntihinnalle vai sille että homma tulee asiallisesti tehtyksi ennen sadetta ja muutenkin ajallaan.
Lumitöissäkin kun seuraa muutamalla tontilla tapahtuvaa touhua, jossa ukko nysvää pelkällä kauhalla pihaa tuntikaupalla ja saa siitä 40 euroa tunti, käyden välissä kahvilla asiakkaalle tunnit pyörien. Itse tekisi saman työn puolessa tunnissa vaikkapa 80 eurolla. Kumpi on sitten asiakkaalle halvempi ja parempi, sekä urakoitsijalle mielekkäämpi?
Mitenkä tuletko samalla urakkataksalla ajamaan helvatan kivisiä peltoja, joissa ei ole päänkokoisia irtokiviä merkattu? Tai jos äestäessä joudut usein puhdistelemaan äestä risuista tai kasvinsuojeluruiskutuksia tehdessä joudut muuttamaan ajonopeutta hankalan ja kivisen pelon takia lähes 0 km/h ja 20 km/h väliä jne?? ainakaan minun kohdalle ei ole sattunut sellaisia työmaita jossa hommat olisivat tasalaatuisia, auratessa pitää välillä kolata majalle polkua, milloin siirrellä lumimassoja lapsille rinteeksi, milloin odotella että ottavat autot pois jne...
Et vissiin viitsinyt lukea kohtaa : "Sitten jos on paskoja teitä/peltoja niin ei kannata mennä ollenkaan, kuin vasta sitten kun asiat on kunnossa." Eli en tulisi. Mielummin olen vaikka Lahden Yrmyssä kahvilla, kun hajoitan koneita jollain kivipelloilla. Lumensiirrot ja muut ylimääräiset tehdään kylläkin tuntitöinä lisähintaan. Ylimääräiset esteet, kuten autot ja rekat kierretään riittävän kaukaa. Eikä mulla sitäpaitsi ole edes ruiskuttajan korttia! ;D ;D
-
Tuntihinnoitelun ongelma on siinä että kaikki tuijottaa tuntihintaa mutta suorituksen valvonta käytännössä mahdotonta. Esim. aurauksessa sanotaan hinnaksi 45€/h+alv kellotus lenkki ajetaan niin hiljaa että todellinen tuntihinta on 70€/h+alv.
-
Tuntihinnoitelun ongelma on siinä että kaikki tuijottaa tuntihintaa mutta suorituksen valvonta käytännössä mahdotonta. Esim. aurauksessa sanotaan hinnaksi 45€/h+alv kellotus lenkki ajetaan niin hiljaa että todellinen tuntihinta on 70€/h+alv.
Tota mä kans tarkoitin. Joihinkin hommiin tuntihinta sopii paremmin kuin toisiin. :)
-
Juu jos ei päästetä edes etukäteen merkkaamaan kiviä ja soitetaan vasta kun on haaroihin asti lumikinoksia, ei oikein urakkahinta lumitöistä silloin kiinnosta.
Sama jos hallien pihat olisivat varmasti aina puhtaat autoista ja muusta romusta, kelpaisihan siellä 5 metrin leveällä auralla työnnellä kertavedolla hehtaari puhtaaksi. Mut siellä on vaihtelevasti Saksasta tuotu mese tullin kilvissä, perävaunun kuomu keskellä pihaa, roska-astiat rullailtu ties minne. Tai aamuyöllä puolalainen rekkamies nukkumassa kabiinissaan keskellä pihaa, konttiperävaunu perässä.
Kiertele sitten niitä pelikentän keiloja jollakin valtavalla auralla....
-SS-
Onhan noissa pihoissa välillä autoja ja rekkoja ja eipä se tuolla pikkusen alle 5m perälevyn tai etuauran kanssa haittaa eikä vaikuta kuitenkaan montaa minuuttia eikä tunnu siis taksassa...
-
Se on hyvä, että hallit saa siellä lännempänä hyvää palvelua käynti tai kuukausitaksalla. Lohjalla ainakin jos lunta tulee useamman kerran kuukaudessa, ja paljon, niin viive päivinä lumipyrystä pihan puhdistukseen voidaan laskea kaavalla:
(Yhdistelmän kokonaispaino - 3000)-1
Varsinkin muutaman lumisen kuukauden uuvuttamana "kuukausisopimusmiehet" eivät 10 sentin pyrystä viitti edes ikkunasta ulos kurkistaa.
Saitojen yrittäjien pihoilla ei voi tuntitaksalla vitkastella myöskään.
-SS-
-
Tuntihinnoitelun ongelma on siinä että kaikki tuijottaa tuntihintaa mutta suorituksen valvonta käytännössä mahdotonta. Esim. aurauksessa sanotaan hinnaksi 45€/h+alv kellotus lenkki ajetaan niin hiljaa että todellinen tuntihinta on 70€/h+alv.
Joopa joo meikä saisi toimeksiantajilta pyytämällä omista käynneistäni minuuttiaikataulun, jos oma almanakka on hävinnyt...jotkut valvoo, jotkut ei, sama se urakkamiehellä, jos ei sitä kukaan valvo, mitäpä siellä edes käymään, laskua vaan perään, tehtaanväki vaan kolaa rekanpyärien alta putua pois, ja ens viikollahan vasta tulee seuraava kuorma, kai se pomo asian on noin sopinu....?
-SS-
-
Se on hyvä, että hallit saa siellä lännempänä hyvää palvelua käynti tai kuukausitaksalla. Lohjalla ainakin jos lunta tulee useamman kerran kuukaudessa, ja paljon, niin viive päivinä lumipyrystä pihan puhdistukseen voidaan laskea kaavalla:
(Yhdistelmän kokonaispaino - 3000)-1
Varsinkin muutaman lumisen kuukauden uuvuttamana "kuukausisopimusmiehet" eivät 10 sentin pyrystä viitti edes ikkunasta ulos kurkistaa.
Saitojen yrittäjien pihoilla ei voi tuntitaksalla vitkastella myöskään.
-SS-
Saitojen yrittäjien pihoja harvemmin saa auraukseen kun kuulevat hinnan... Mutta kaipa niihin joku kynätunteja ruksaileva hinnanpolkija aina löytyy :P
-
Se on hyvä, että hallit saa siellä lännempänä hyvää palvelua käynti tai kuukausitaksalla. Lohjalla ainakin jos lunta tulee useamman kerran kuukaudessa, ja paljon, niin viive päivinä lumipyrystä pihan puhdistukseen voidaan laskea kaavalla:
(Yhdistelmän kokonaispaino - 3000)-1
Varsinkin muutaman lumisen kuukauden uuvuttamana "kuukausisopimusmiehet" eivät 10 sentin pyrystä viitti edes ikkunasta ulos kurkistaa.
Saitojen yrittäjien pihoilla ei voi tuntitaksalla vitkastella myöskään.
-SS-
Saitojen yrittäjien pihoja harvemmin saa auraukseen kun kuulevat hinnan... Mutta kaipa niihin joku kynätunteja ruksaileva hinnanpolkija aina löytyy :P
Niin ne saidat tahtovat kärvistellä yrittäjänä kymmeniä vuosia, kun rahamiehet heittää konkan ja aloittaa taas puhtaalta pöydältä...ja rosvohintojen vaihtoehdothan näille halliyrittäjille, että tekevät itse tai sitten ei ollenkaan. Nyt lumisina vuosina on taas röyhkeämpien urakoitsijayhtiöiden vetäjien egot noususuunnassa, huomaan se kyllä. Tässä loskavuosina meni jos muutama roheempi porukka vasaran alle, ja kone- ja korjaamoliikkeet sai maksaa lumityöt juu.
-SS-
-
Se on hyvä, että hallit saa siellä lännempänä hyvää palvelua käynti tai kuukausitaksalla. Lohjalla ainakin jos lunta tulee useamman kerran kuukaudessa, ja paljon, niin viive päivinä lumipyrystä pihan puhdistukseen voidaan laskea kaavalla:
(Yhdistelmän kokonaispaino - 3000)-1
Varsinkin muutaman lumisen kuukauden uuvuttamana "kuukausisopimusmiehet" eivät 10 sentin pyrystä viitti edes ikkunasta ulos kurkistaa.
Saitojen yrittäjien pihoilla ei voi tuntitaksalla vitkastella myöskään.
-SS-
Saitojen yrittäjien pihoja harvemmin saa auraukseen kun kuulevat hinnan... Mutta kaipa niihin joku kynätunteja ruksaileva hinnanpolkija aina löytyy :P
Niin ne saidat tahtovat kärvistellä yrittäjänä kymmeniä vuosia, kun rahamiehet heittää konkan ja aloittaa taas puhtaalta pöydältä...ja rosvohintojen vaihtoehdothan näille halliyrittäjille, että tekevät itse tai sitten ei ollenkaan. Nyt lumisina vuosina on taas röyhkeämpien urakoitsijayhtiöiden vetäjien egot noususuunnassa, huomaan se kyllä. Tässä loskavuosina meni jos muutama roheempi porukka vasaran alle, ja kone- ja korjaamoliikkeet sai maksaa lumityöt juu.
-SS-
Monella firmalla, jossa on rekkaliikennettä ym. on lumenaurauksen hinta toisarvoinen verrattuna siihen että autot jäävät kiinni pihaan ja homma menee jumiin. Se se vasta kallista on. Eniten noita Kauppalehdessä mainostavia tahoja löytyy niistä, jotka painavat pitkää päivää ja monta ukkoa on töissä. Kyllä se töiden haaliminen jokaiselle on välillä tiukassa. Itse käytän vanhaa sananlaskua: Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Mulle toi urakointi on kuitenkin vaan lisäansio, muiden joukossa. Pyrin kuitenkin tekemään sitä tehokkaasti asianmukaisella kalustolla ja toistaiseksi on laskut saatu maksuun ja asiakkaiden vaihtuvuus on ollut aika pientä. 8)
-
Onhan noissa pihoissa välillä autoja ja rekkoja ja eipä se tuolla pikkusen alle 5m perälevyn tai etuauran kanssa haittaa eikä vaikuta kuitenkaan montaa minuuttia eikä tunnu siis taksassa...
Hieman vaikea uskoa että se olisi noin auvoista edes joka toinen kerta, mutta mukava kuulla että zetka ei ainakaan ota pulttia asiasta. Asenne kohdallaan :)
-
niin tämä on aina vaan yhtä pätevä keskustelun aihe.. mutta asiaan. Oletteko miettineet kun esim . sähkömies saa helposti 50e tuntilaskuuttaa.. miehellä on muutama ruuvimeisseli ja tolppakengät.. ja joutuu käyttämään töissään enempi vain harmaitaaivosoluja.. noh me maanviljelijät ja urakoitsijat ja ketä olemmekaan.. TEEMME 50tuhannen EURON .. yhdistelmillä lumitöitä tai muita.. 45e tunti plus alv.. yms.. tai 40 e tunti.. ajatelkaa nyt miten paljon helpommin ihmiset maksaisivat saman rahan sähkömiehelle , kun se on olevinaan aina ammatti mies ja .... noh kun tulee lumimies ja putsaa tiet ja pihat.. noh se tuntuu ihmisten mielestä hirveän kalliilta.. siitä ei olla valmiita maksamaan.. mutta kun ne ymmärtäisivät että onhan muutkin ammattimiehiä.. ja ajavat isoja kalliita koneita.. tuntuu niin vaikea olevan ymmärtää.. että ei ne ilimasiks liiku ja vielä pitäs maksaa niitä pois.. ja elääkkin tarvis.. ::) itse aurailen pihoja ja tiekunnan tietä... noh tietä pidän puhtaana kun sataa noin 5-6cm lunta.. noh toiset eivät pääse kun on 4cm lunta niin toiset soittaa ja valittaa että ei pääse kulkemaan.. noh kun auraat niin toiset kehuu että hyvin olet hoitanut homman .. toiset soittaa ja manaa ja haukkuu että ei pääse autolla ja muuta vastaavaa.. rupeaa ottamaan ohimoon kun aina löytyy ainakin :-Xyksi valittaja ..
-
Onhan noissa pihoissa välillä autoja ja rekkoja ja eipä se tuolla pikkusen alle 5m perälevyn tai etuauran kanssa haittaa eikä vaikuta kuitenkaan montaa minuuttia eikä tunnu siis taksassa...
Hieman vaikea uskoa että se olisi noin auvoista edes joka toinen kerta, mutta mukava kuulla että zetka ei ainakaan ota pulttia asiasta. Asenne kohdallaan :)
No on sellaiset koneet että lumet siirtyy helposti myös toiseen kasaan niin ei tartte hermoilla... Toista se oli ennen kun paria pihaa aurattiin 12h kahdella koneella ja nykyään menee ne ja 21 muuta pihaa alle 10h... ;D
-
Itse kanssa yritän tehdä mahdollisimman vähän tunti hinnoittelulla. Olen yrittänyt kehittää laskutusta asiakaslähtöiseen suuntaan. Vaatii minulta hieman enemmän työn sisäistämistä eli suunnittelua ja laskentataitoa, jolloin tulee myös työn tehokkuus hiottua kohdalleen. Muistaen että laatu ei saa kärsiä.
Sivujuonteena tulee kyllä seurattua aikaa, eli hommattua kalustoa joka on tehokkaampaa ja monikäyttöisempää. Samalla kehitettyä tehokkaampia menetelmiä työntekemiseen
Kuten aiempien kirjoittajien kommenteista huomaa niin tuntihinnoittelussa riskin ottaa tilaaja. Tietysti on töitä johon tuntihinnoittelu on ainoa sopiva, mutta aina kannattaa funtsia on jokin vaihtoehto.
Itse olen havainnut että sama työ ja sama tekijä mutta tuntihinta vs. km korvaus. Kummasti tuli työ nopeammin valmiiksi kun km korvauksella oli laskutus, ;D
Omasta mielestä esim, tuo kilometri/kuutio taksassa tulisi tiestö paremmin kuntoon. Itse en lähtis yhdellä km korvaus taksalla ajamaan vaan luokittelisin teiden/ liittymien kunnon ja sen perusteella hinnoittelisin km korvauksen. eri km korvaus hinnat näkyy aikanaan tilaajan laskussa eriteltynä. Varmasti herättää ajatuksia tilaajassa enemmän kuin pelkkä tunti hinnoittelu ja uarkoitsijan vakuuttelu.
Teknologia on olemassa tuon tyyppiseen laskutukseen. Ainakin omassa työajaseuranta ohjelmassa voit asiakkaan työn tehdä vaikka osan tuntihinnalla ja samalla laite lukee valmiin kilometrikorvauksen sekä laskee työntekijän palkan. Km korvauksen = ajoluokan vaihtamiseen ei mene kuin muutama sormen painallus ja 5-15 sek riippuen tabletista ja datayhteyden nopeudesta.
Esim seuraavasti perus km korvaus x €
Pykälää huonomman tienkorvaus peruskorvaus x€ + lisä korvaus y €
näitä voi työajanseurantaan tehdä niin monta kuin itse haluaa. Jotka näkyvät raportissa eriteltyinä.
Mites pojat noiden isojen kenttien auraus neliöhinnalla.?
-
Meillä tuntihinnoittelulla moni työ ja ajetaan ihan periaatteen vuoks niin sanotusti "täysiä".. Ei anna luonto periksi kusettaa ajamalla hiljempaa sen takia että saisi enemmän tunteja kerrytettyä.
-
Itse kanssa yritän tehdä mahdollisimman vähän tunti hinnoittelulla. Olen yrittänyt kehittää laskutusta asiakaslähtöiseen suuntaan. Vaatii minulta hieman enemmän työn sisäistämistä eli suunnittelua ja laskentataitoa, jolloin tulee myös työn tehokkuus hiottua kohdalleen. Muistaen että laatu ei saa kärsiä.
Sivujuonteena tulee kyllä seurattua aikaa, eli hommattua kalustoa joka on tehokkaampaa ja monikäyttöisempää. Samalla kehitettyä tehokkaampia menetelmiä työntekemiseen
Kuten aiempien kirjoittajien kommenteista huomaa niin tuntihinnoittelussa riskin ottaa tilaaja. Tietysti on töitä johon tuntihinnoittelu on ainoa sopiva, mutta aina kannattaa funtsia on jokin vaihtoehto.
Itse olen havainnut että sama työ ja sama tekijä mutta tuntihinta vs. km korvaus. Kummasti tuli työ nopeammin valmiiksi kun km korvauksella oli laskutus, ;D
Omasta mielestä esim, tuo kilometri/kuutio taksassa tulisi tiestö paremmin kuntoon. Itse en lähtis yhdellä km korvaus taksalla ajamaan vaan luokittelisin teiden/ liittymien kunnon ja sen perusteella hinnoittelisin km korvauksen. eri km korvaus hinnat näkyy aikanaan tilaajan laskussa eriteltynä. Varmasti herättää ajatuksia tilaajassa enemmän kuin pelkkä tunti hinnoittelu ja uarkoitsijan vakuuttelu.
Teknologia on olemassa tuon tyyppiseen laskutukseen. Ainakin omassa työajaseuranta ohjelmassa voit asiakkaan työn tehdä vaikka osan tuntihinnalla ja samalla laite lukee valmiin kilometrikorvauksen sekä laskee työntekijän palkan. Km korvauksen = ajoluokan vaihtamiseen ei mene kuin muutama sormen painallus ja 5-15 sek riippuen tabletista ja datayhteyden nopeudesta.
Esim seuraavasti perus km korvaus x €
Pykälää huonomman tienkorvaus peruskorvaus x€ + lisä korvaus y €
näitä voi työajanseurantaan tehdä niin monta kuin itse haluaa. Jotka näkyvät raportissa eriteltyinä.
Mites pojat noiden isojen kenttien auraus neliöhinnalla.?
Tuntihinnoittelu on silloin hyvä kun mennään reilulla meiningillä ja kaikki toimii. Siinä tulee korvaus myös siitä että työ jostain syystä' hidastuu. Se huono puoli siinä on että työn hidastumisen syytä ei aina voi varmentaa.
On sitten toisiakin ääripäitä. Kerran eräs kaivuri kuski kaivoi minulle tunti hinnoitelulla ja teki homman nopeammin kuin metri jätkät.
-
Meillä tuntihinnoittelulla on moni työ ja ajetaan ihan periaatteen vuoks niin sanotusti "täysiä"..
Johan siihen löytyy nimen puolesta velvoite! Tositäppärillä on kiire jo seuraavalle työmaalle! ;D ;D
-
Esimerkkiä lumitöijen hinnottelusta http://www.nivala.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/nivala/embeds/nivalawwwstructure/bb1d2f477632349455699232c32f923d29032615.pdf sivulla 50.
-
Esimerkkiä lumitöijen hinnottelusta http://www.nivala.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/nivala/embeds/nivalawwwstructure/bb1d2f477632349455699232c32f923d29032615.pdf sivulla 50.
onkos tuos ny laitaa ko vähiten kokemusta omaava ajaa kalleimmalla ;D
-
Esimerkkiä lumitöijen hinnottelusta http://www.nivala.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/nivala/embeds/nivalawwwstructure/bb1d2f477632349455699232c32f923d29032615.pdf sivulla 50.
onkos tuos ny laitaa ko vähiten kokemusta omaava ajaa kalleimmalla ;D
Mikäli mä tuota oikein tavasin niin en nähnyt euromääräisiä hintoja missään... Siinä näkyi kyllä hinnoittelusta tulleet pisteet jotka oli maksimissaan 50.
-
Meillä tuntihinnoittelulla on moni työ ja ajetaan ihan periaatteen vuoks niin sanotusti "täysiä"..
Johan siihen löytyy nimen puolesta velvoite! Tositäppärillä on kiire jo seuraavalle työmaalle! ;D ;D
NOmutta olet asian ytimessä ;D
-
Mikäli mä tuota oikein tavasin niin en nähnyt euromääräisiä hintoja missään... Siinä näkyi kyllä hinnoittelusta tulleet pisteet jotka oli maksimissaan 50.
Kyllä nuo mun mielestä on euroja sivuilla 50 ja 51, niiku tehoki on hevosvoimia ja kokemus vuosia...
Sivulla 52 taasen löytyy vertailu pisteytyksellä.
-
Mikäli mä tuota oikein tavasin niin en nähnyt euromääräisiä hintoja missään... Siinä näkyi kyllä hinnoittelusta tulleet pisteet jotka oli maksimissaan 50.
Kyllä nuo mun mielestä on euroja sivuilla 50 ja 51, niiku tehoki on hevosvoimia ja kokemus vuosia...
Sivulla 52 taasen löytyy vertailu pisteytyksellä.
No ei helvetissä! 280 hevosvoimasella traktorilla lumitöihin 20 eurolla/tunti... ;D
-
http://www.youtube.com/watch?v=0JpPTQxi2gw (http://www.youtube.com/watch?v=0JpPTQxi2gw) Ei haittaa vaikka etupyörät lukossa mennää ;)
-
Mikäli mä tuota oikein tavasin niin en nähnyt euromääräisiä hintoja missään... Siinä näkyi kyllä hinnoittelusta tulleet pisteet jotka oli maksimissaan 50.
Kyllä nuo mun mielestä on euroja sivuilla 50 ja 51, niiku tehoki on hevosvoimia ja kokemus vuosia...
Sivulla 52 taasen löytyy vertailu pisteytyksellä.
Jaa voi muuten olla kun tarkemmin tavaa... Onnea Nivala ;D
Mä oon aina luullu että täälä on halvimmat hinnat, mutta ei viime tarjouskierroksella tainnu enään ketään olla alle 30€/h. Tais kovimmat hinnat huidella 50€/h joilla vielä töitä sai!
-
Mikäli mä tuota oikein tavasin niin en nähnyt euromääräisiä hintoja missään... Siinä näkyi kyllä hinnoittelusta tulleet pisteet jotka oli maksimissaan 50.
Kyllä nuo mun mielestä on euroja sivuilla 50 ja 51, niiku tehoki on hevosvoimia ja kokemus vuosia...
Sivulla 52 taasen löytyy vertailu pisteytyksellä.
Jaa voi muuten olla kun tarkemmin tavaa... Onnea Nivala ;D
Mä oon aina luullu että täälä on halvimmat hinnat, mutta ei viime tarjouskierroksella tainnu enään ketään olla alle 30€/h. Tais kovimmat hinnat huidella 50€/h joilla vielä töitä sai!
Kuten jo aiemmin totesin, täällä ei noilla hinnoilla pääse töihin. Hinnat on enemmän. Kubota-miehetkin pääsi urakoille kutosella alkavilla hinnoilla + alv.
-
http://www.youtube.com/watch?v=0JpPTQxi2gw (http://www.youtube.com/watch?v=0JpPTQxi2gw) Ei haittaa vaikka etupyörät lukossa mennää ;)
ja takapyörät pyörii väärinpäin
-
Tuota onko kukaan urakoitsija ottanut maksun lunnossa kun kuulin noilta taksisuhareilta joskus käteisen sijaan tarjoavan persettä
-
Mitäs vois pyytää rehun purkamisesta sippurilla? Sehän suhteutuu melkein appeen vääntämiseen rahtina? ???
-
Tuota onko kukaan urakoitsija ottanut maksun lunnossa kun kuulin noilta taksisuhareilta joskus käteisen sijaan tarjoavan persettä
Nahkavisalla...
Eiks joku tuommoiseen tarjoukseen joskus tokaissut, ettei käy, kun ei oo antaa noin isosta takaisin... :D
-
Tuota onko kukaan urakoitsija ottanut maksun lunnossa kun kuulin noilta taksisuhareilta joskus käteisen sijaan tarjoavan persettä
Ei kyllä pysty. Ei ketään sen näköistä tien varrella että toimis. Sähkärikaveri kyllä kerran kuittas yhden kattolampun kytkennän ns. naturally ;D
-
Tuota onko kukaan urakoitsija ottanut maksun lunnossa kun kuulin noilta taksisuhareilta joskus käteisen sijaan tarjoavan persettä
Ei kyllä pysty. Ei ketään sen näköistä tien varrella että toimis. Sähkärikaveri kyllä kerran kuittas yhden kattolampun kytkennän ns. naturally ;D
Jos mustalainen ehdottaa maksua luonnossa kimpassa, täytyy varmistua ettei tapahtumassa ole Alvia mukana.
Minulle yksi ko. ryhmän edustaja sanoi että: "Mitä tää Alvi tässä heinälaskussa tekee? Et sie tiiä et Alvi on linnas.." :D
-
Kyllä urakoinilla pärjää jos on uskomista tämän päivän urkku lehteä,suitiion pojat ajaa vuodessa 500h vuodessa koneeseen ja vaihto väli 2-3 voutta siitä repikää
-
Kyllä urakoinilla pärjää jos on uskomista tämän päivän urkku lehteä,suitiion pojat ajaa vuodessa 500h vuodessa koneeseen ja vaihto väli 2-3 voutta siitä repikää
Juu ja niillä on Fendttejä vaan, ei ole yhtään Zetoria! ;D ;D ;D
-
Kyllä urakoinilla pärjää jos on uskomista tämän päivän urkku lehteä,suitiion pojat ajaa vuodessa 500h vuodessa koneeseen ja vaihto väli 2-3 voutta siitä repikää
Juu ja niillä on Fendttejä vaan, ei ole yhtään Zetoria! ;D ;D ;D
Nii-in, setori miehet ajaa 1500 tuntia vuodessa ja vaihtoväli on 20-30 vuotta... :P