Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kuu - 18.06.08 - klo:10:13

Otsikko: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: kuu - 18.06.08 - klo:10:13
Selvitättekö uuteen merkkiin siirtyessänne, millainen kone on huoltaa? Missä suotimet on ja miten niihin pääsee käsiksi.

Ainakin Jontikka täysin älyvapaa tässäkin suhteessa. Jouduin jopa takapyörän irrottaa, että sain yhden suodattimen irti. Osa propuista muovia. jne.
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: SomeBody77 - 18.06.08 - klo:10:16
Lähinnä, että ammattitaitoinen huolto on saatavilla. Nykyvehkeissä perus rasvausten, sekä öljyjen ja suodattimien vaihtojen jälkeen alkaa olla kotikonstit vähissä...
 
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: Ojala - 18.06.08 - klo:10:21
Selvitättekö uuteen merkkiin siirtyessänne, millainen kone on huoltaa? Missä suotimet on ja miten niihin pääsee käsiksi.

Ainakin Jontikka täysin älyvapaa tässäkin suhteessa. Jouduin jopa takapyörän irrottaa, että sain yhden suodattimen irti. Osa propuista muovia. jne.

Mahtavaa tuo jonnen huolto, muovi proppu rasahti eikä huoltomiehellä
ollu hyllys, aamuksi sai. Hihoja pitkin valuu öölit kainaloon kun putsarit
vaihat. Imusiivilän muoviproppu, toisella puolen myös ja kolomas VOA
akselin päällä. Rauta on kallista. Entäs etuaks napasten tulpat, keskiperän
tulpat, tarttuu kiinni kuin TAUTI ! >:(
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: kuu - 18.06.08 - klo:10:22
Mutta jos ne konstit loppuu jo öljyjen vaihtoon, niin silloin on aika huonosti mietityy huoltamista.

Sitäpaitsi ei se ole huoltomiehenkään mukava huoltaa konetta, joka sylkee öljyt naamalle ja suodattimet saa irti vain rautakangella vääntämällä.
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: oltsik - 18.06.08 - klo:11:32
Selvitättekö uuteen merkkiin siirtyessänne, millainen kone on huoltaa? Missä suotimet on ja miten niihin pääsee käsiksi.

Ainakin Jontikka täysin älyvapaa tässäkin suhteessa. Jouduin jopa takapyörän irrottaa, että sain yhden suodattimen irti. Osa propuista muovia. jne.

Mahtavaa tuo jonnen huolto, muovi proppu rasahti eikä huoltomiehellä
ollu hyllys, aamuksi sai. Hihoja pitkin valuu öölit kainaloon kun putsarit
vaihat. Imusiivilän muoviproppu, toisella puolen myös ja kolomas VOA
akselin päällä. Rauta on kallista. Entäs etuaks napasten tulpat, keskiperän
tulpat, tarttuu kiinni kuin TAUTI ! >:(

Sitä kun ei uskota et ne tulpat kestää kiinni ilman hirvittävää, kaksikäsin hampat irvessä kiristystä. sitä varten niissä on tiivisteet, et ei tarttee hirvittävällä esikiristyksellä yrittää tiivistää. Se vaihteiston suodatin on hiukan vmäisessä paikassa, mut mitä nyt muutaman kerran tullut vaihdettuu niin ei oo likaantunu kun näpit, ei kainalot.

Muutenhan voisin väittää et jontikalla on mietitty huoltoa. Kaikki huoltokohteet on huollettavissa maassa seisten, ainoastaan nuo hydrauliikan/vaihteiston suodattimet on hankalemmissa paikoissa, mut meillä niihin on päästy käsiksi ongelmitta

Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: Ojala - 18.06.08 - klo:13:28
Selvitättekö uuteen merkkiin siirtyessänne, millainen kone on huoltaa? Missä suotimet on ja miten niihin pääsee käsiksi.

Ainakin Jontikka täysin älyvapaa tässäkin suhteessa. Jouduin jopa takapyörän irrottaa, että sain yhden suodattimen irti. Osa propuista muovia. jne.

Mahtavaa tuo jonnen huolto, muovi proppu rasahti eikä huoltomiehellä
ollu hyllys, aamuksi sai. Hihoja pitkin valuu öölit kainaloon kun putsarit
vaihat. Imusiivilän muoviproppu, toisella puolen myös ja kolomas VOA
akselin päällä. Rauta on kallista. Entäs etuaks napasten tulpat, keskiperän
tulpat, tarttuu kiinni kuin TAUTI ! >:(

Sitä kun ei uskota et ne tulpat kestää kiinni ilman hirvittävää, kaksikäsin hampat irvessä kiristystä. sitä varten niissä on tiivisteet, et ei tarttee hirvittävällä esikiristyksellä yrittää tiivistää. Se vaihteiston suodatin on hiukan vmäisessä paikassa, mut mitä nyt muutaman kerran tullut vaihdettuu niin ei oo likaantunu kun näpit, ei kainalot.

Muutenhan voisin väittää et jontikalla on mietitty huoltoa. Kaikki huoltokohteet on huollettavissa maassa seisten, ainoastaan nuo hydrauliikan/vaihteiston suodattimet on hankalemmissa paikoissa, mut meillä niihin on päästy käsiksi ongelmitta




Tarttuu kiinni vaikka ei kiristä tiukalle, huoltomiehillä myös on
vaikeuksia...
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: Timppa - 18.06.08 - klo:14:21
Massikan huolto on helppoa.

Läppäri vaan kiinni pistokkeeseen ja todetaan olemattomat vikakoodit.

Siin se!
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: 37peuse - 18.06.08 - klo:15:11
Ei kai suomalaiset öljyjä vaihda, niitä vaan lisätään  :D
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: Maalaispoika - 18.06.08 - klo:17:18
Sitä kun ei uskota et ne tulpat kestää kiinni ilman hirvittävää, kaksikäsin hampat irvessä kiristystä. sitä varten niissä on tiivisteet, et ei tarttee hirvittävällä esikiristyksellä yrittää tiivistää.

Mäkin opin tuon kantapään kautta, kun peräöljyjä vaihtaessani ajattelin vielä hiukan kiristää sitä imusuodattimen muoviproppua... Onneksi oli oikein yksi Agrin varastossa. Tuosta proppujen kiristämisestä olen sen huomannut, että huoltomiesten jäljiltä ne ovat paljon löysemmässä, mitä omilta jäljiltä. Eli ilmeisesti ne pysyy pienemmälläkin momentilla.

Ainakin vielä ne vaihteiston suodattimet on saanut helposti vaihdettua, niissähän on tilat avaimille, jos ei muuten aukea.
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: Ala-Pertti - 18.06.08 - klo:19:17
Ainakin Jontikka on aivan kuningasvehje huoltaa näihin sisudieselin vekottimiin nähden.
Suodattimet ovat oikeinpäin eikä tartte työkaluja irroitukseeen eikä kiinnittämiseen, eikä rotjaa öljyjä pitkin kylkiä (moottoripuolella).
Vaihteiston ja perän suodattimet tietysti ovat syvemmällä.

Akku, kaikki ilmanputsarit hienosti maajalassa tarkastettavissa, eikä tartte purkaa kaiken maailman härpäkkeitä edestä ennen tarkasteluja.

Kyllä kotimaisella on vielä paljon oppimista.

Ja ne proput kyllä pysyy kiinni kohtuudella ja myös avautuvat.
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: lappalainen - 18.06.08 - klo:19:56
Selvitättekö uuteen merkkiin siirtyessänne, millainen kone on huoltaa? Missä suotimet on ja miten niihin pääsee käsiksi.

Ainakin Jontikka täysin älyvapaa tässäkin suhteessa. Jouduin jopa takapyörän irrottaa, että sain yhden suodattimen irti. Osa propuista muovia. jne.
massikka on helppo:syylärit tosi kätevä putsata vaikka ei tukikaan ,ohjaamoputsari ylivoimasen helppo .rasvat etupäähän seisten menee putkea pitkin perille ,nipat moottoritilassa jne....
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: huhu - 18.06.08 - klo:21:00
Laukkaselta hankkiessa saa niin yksityiskohtaiset ohjeet ettei voi tehdä asennusvirhettä.Monissa suodattimissa O-renkaat eli tiiviys ei perustu kiristysmomenttiin.Suodattimet liiankin jämerästi tehtyjä kertakäyttöisiksi.
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: MF 4000 - 18.06.08 - klo:21:08
Jos nyt järjellä ajatellaan niin ne proput ym jutut kiristetään vain siihen kireyteen ettei öljyä vuoda.Tiivisteet ovat niissä sitä varten.ei mitään 20 kp momentilla kiristellä muuta kuin kansipultteja.Mut kukin saa konettaan ruhjoo niin paljon kuin haluaa ja sitten on itku ja hamamsten kiristys kun proput on jumissa ym.Tiivisteet myös liika tiukalla ruhjottu kasalle ja siksi alkaa vuotaan.
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: kuu - 18.06.08 - klo:21:21
Ainakin Jontikka on aivan kuningasvehje huoltaa näihin sisudieselin vekottimiin nähden.


Semmoinen pikku yksityiskohta, että Jontikkaan jää noin 20 litraa öljyä peräkoteloon, jos yrittää laskea tyhjäksi pikaliittimen kautta. Valtrassa tulee aivan tyhjäksi. Melkoinen etu tuokin.

Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: MF 4000 - 18.06.08 - klo:21:38
Yleensä ne öljyt  kyllä poistetaan pohjaproppujen kautta.
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: kuu - 18.06.08 - klo:22:28
Yleensä ne öljyt  kyllä poistetaan pohjaproppujen kautta.

Mitä etua tuosta on?
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: oltsik - 19.06.08 - klo:07:01
Ainakin Jontikka on aivan kuningasvehje huoltaa näihin sisudieselin vekottimiin nähden.


Semmoinen pikku yksityiskohta, että Jontikkaan jää noin 20 litraa öljyä peräkoteloon, jos yrittää laskea tyhjäksi pikaliittimen kautta. Valtrassa tulee aivan tyhjäksi. Melkoinen etu tuokin.



Siis tyhjennät sie peröljyt pumppaamalla hydraulipumpulla pikaventtiilin kautta niin pitkään kun tulee öljyä? Jonkun ajan pästä sie itket kun ei kestä JD:n hydr.pumput ;D

Itse olen tyytyväinen moisesta ominaisuudesta. Tuohan kertoo et jos repee letku huomaamatta niin ei pysty perä tyhjenemään öljystä sitä kautta ja tällöin säilyy voitelu myös vaiheistolle, mikä on samojen öljyjen piirissä. Itse olen tottunut laskemaan öljyt pohjaproppujen kautta, joilloin saa kyllä lhes kaiken pois.
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: handetonttu - 19.06.08 - klo:07:37
Ainakin Jontikka on aivan kuningasvehje huoltaa näihin sisudieselin vekottimiin nähden.
Suodattimet ovat oikeinpäin eikä tartte työkaluja irroitukseeen eikä kiinnittämiseen, eikä rotjaa öljyjä pitkin kylkiä (moottoripuolella).
Vaihteiston ja perän suodattimet tietysti ovat syvemmällä.

Akku, kaikki ilmanputsarit hienosti maajalassa tarkastettavissa, eikä tartte purkaa kaiken maailman härpäkkeitä edestä ennen tarkasteluja.

Kyllä kotimaisella on vielä paljon oppimista.

Ja ne proput kyllä pysyy kiinni kohtuudella ja myös avautuvat.

joo kyllähän tuo kuulosti ensimmäisessä puheenvuorossa olevan kuningas myös huollettaessa.
Jos kotimaisessa tarvitsee jotain avaimia suodattimien irrottamisessa niin ainakin ne saa vaihdettua kohtuu vaivatta.
Jos perän suodattimet on noin hankalat vaihtaa niin kuinka suuri osa käyttäjistä jättää sen tekemättä?
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: Timppa - 19.06.08 - klo:08:20
Ainakin Jontikka on aivan kuningasvehje huoltaa näihin sisudieselin vekottimiin nähden.
Suodattimet ovat oikeinpäin eikä tartte työkaluja irroitukseeen eikä kiinnittämiseen, eikä rotjaa öljyjä pitkin kylkiä (moottoripuolella).
Vaihteiston ja perän suodattimet tietysti ovat syvemmällä.

Akku, kaikki ilmanputsarit hienosti maajalassa tarkastettavissa, eikä tartte purkaa kaiken maailman härpäkkeitä edestä ennen tarkasteluja.

Kyllä kotimaisella on vielä paljon oppimista.

Ja ne proput kyllä pysyy kiinni kohtuudella ja myös avautuvat.

joo kyllähän tuo kuulosti ensimmäisessä puheenvuorossa olevan kuningas myös huollettaessa.
Jos kotimaisessa tarvitsee jotain avaimia suodattimien irrottamisessa niin ainakin ne saa vaihdettua kohtuu vaivatta.
Jos perän suodattimet on noin hankalat vaihtaa niin kuinka suuri osa käyttäjistä jättää sen tekemättä?

Kaikki jättää sen tekemättä. Jörnikät vaihdetaan uuteen ennen kuin täytyy vaihtaa öljyt.
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: Teroman - 19.06.08 - klo:10:39
Tääläpäin JD portaattomat vaihtuu nyt Valtuihin

Tiedä sitten tuoko mitään apua isännän traktori ongelmiin ???

Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: handetonttu - 19.06.08 - klo:12:51
Tääläpäin JD portaattomat vaihtuu nyt Valtuihin

Tiedä sitten tuoko mitään apua isännän traktori ongelmiin ???



ei automaattilaatikko kilahda  ???
luonnollinen kehitys, täällä vaihtuu näemmä kaikki merkit valtuihin...
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: Loordi Fordson - 19.06.08 - klo:20:03
Tääläpäin JD portaattomat vaihtuu nyt Valtuihin

Tiedä sitten tuoko mitään apua isännän traktori ongelmiin ???



ei automaattilaatikko kilahda  ???
luonnollinen kehitys, täällä vaihtuu näemmä kaikki merkit valtuihin...

Taitaa vain Pohjois-Karjalassa olla kovin tekijä traktorikaupassa tällä hetkellä NH ja Fergu, ilman mitään fanaattisuutta.....Moni uskollinen Valtumies on näköjään mennyt ko. koneiden kaupoille äskettäin.....Kannattaa lukea vaihdokkien nimitarroja ohjaamoista.  ;)Ja Valtu on yleinen JD vaihdokki edelleenkin, että tämmöinen tapaus tällä kertaa....
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: Wejjo - 19.06.08 - klo:20:17

Taitaa vain Pohjois-Karjalassa olla kovin tekijä traktorikaupassa tällä hetkellä NH ja Fergu, ilman mitään fanaattisuutta.....Moni uskollinen Valtumies on näköjään mennyt ko. koneiden kaupoille äskettäin.....Kannattaa lukea vaihdokkien nimitarroja ohjaamoista.  ;)Ja Valtu on yleinen JD vaihdokki edelleenkin, että tämmöinen tapaus tällä kertaa....

Rekisteröintitilastoista selviää sitten miten asia oikeasti on
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: Ala-Pertti - 19.06.08 - klo:22:43
Mikä ihme se on se kotimaisen jumaloiminen. Minulla kun sattuu olemaan noita vihreitä ja kotimaisia ja on siellä vielä kolmaskin merkki edustettuna, ja jos nuo valteemit ovat hankalimpia huolloiltaan, niin miksi pitäisi olla hys hys samoin kuin kaikista aika arvokkaistakin remonteista?

Ne Jonnun suodattimet ovat kyllä vaihdettavissa aivan normaalisti sielläkin perän puolella, kuten vallussakin.

JD:n remonteista muuten tehdään käsittääkseni suurin osa Valtran konemyyjien konttoreissa.
Meidänkin uusimpaan oli jo vaihdettu vaihdelaatikko (naapurin ukolle olivat julkaisseet asian, kun oli käynyt haistelemassa uusia tuulia valteemin myyntitykkien tykönä).

Meinaan kysyä pojilta suoraan kenen luvalla vaihdoitte ja kuka maksaa, kun käyn seuraavan kerran kaapunnissa.

Renki väittää, ettei ole käyttänyt hevosta huollossa, samoin emäntä, enkä minäkään muista käyttäneeni, elikkäs olisko tuo sitä huhua.



Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: Loordi Fordson - 19.06.08 - klo:23:31
Mikä ihme se on se kotimaisen jumaloiminen. Minulla kun sattuu olemaan noita vihreitä ja kotimaisia ja on siellä vielä kolmaskin merkki edustettuna, ja jos nuo valteemit ovat hankalimpia huolloiltaan, niin miksi pitäisi olla hys hys samoin kuin kaikista aika arvokkaistakin remonteista?

Ne Jonnun suodattimet ovat kyllä vaihdettavissa aivan normaalisti sielläkin perän puolella, kuten vallussakin.

JD:n remonteista muuten tehdään käsittääkseni suurin osa Valtran konemyyjien konttoreissa.
Meidänkin uusimpaan oli jo vaihdettu vaihdelaatikko (naapurin ukolle olivat julkaisseet asian, kun oli käynyt haistelemassa uusia tuulia valteemin myyntitykkien tykönä).

Meinaan kysyä pojilta suoraan kenen luvalla vaihdoitte ja kuka maksaa, kun käyn seuraavan kerran kaapunnissa.

Renki väittää, ettei ole käyttänyt hevosta huollossa, samoin emäntä, enkä minäkään muista käyttäneeni, elikkäs olisko tuo sitä huhua.




No tuon laatikonvaihdon meikäläisen logiikalla maksaa ne jotka ovat huhun liikkeelle laskeneet  eli vaihda ajan myötä viimeisetkin ko. merkin koneet pois talosta, joita nämä huhujen levittelijät edustaa....
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: Wejjo - 20.06.08 - klo:07:28
Mikä ihme se on se kotimaisen jumaloiminen. Minulla kun sattuu olemaan noita vihreitä ja kotimaisia ja on siellä vielä kolmaskin merkki edustettuna, ja jos nuo valteemit ovat hankalimpia huolloiltaan, niin miksi pitäisi olla hys hys samoin kuin kaikista aika arvokkaistakin remonteista?


 ;D Niin, näemmä muiden merkkien huollon hankaluudesta ja arvokkaistakin remonteista voi puhua avoimesti ilman että kukaan vetää siitä hernettä (tai koko palkoa) nenäänsä  ;D
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: handetonttu - 20.06.08 - klo:09:17
Mikä ihme se on se kotimaisen jumaloiminen. Minulla kun sattuu olemaan noita vihreitä ja kotimaisia ja on siellä vielä kolmaskin merkki edustettuna, ja jos nuo valteemit ovat hankalimpia huolloiltaan, niin miksi pitäisi olla hys hys samoin kuin kaikista aika arvokkaistakin remonteista?


 ;D Niin, näemmä muiden merkkien huollon hankaluudesta ja arvokkaistakin remonteista voi puhua avoimesti ilman että kukaan vetää siitä hernettä (tai koko palkoa) nenäänsä  ;D

ei kait täällä nyt kukkaa koskaan ole vetäny herneitä nenään? :D
trattori on vain työkalu, jumaloinnin kohde onkin sitten aivan muualla...  ;)

Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: Timppa - 20.06.08 - klo:11:16
trattori on vain työkalu, jumaloinnin kohde onkin sitten aivan muualla... 

***Vain DynaVt:n omistaja tietää, että traktori on enemmän kuin työkalu.
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: Hervast - 20.06.08 - klo:12:23
Omasta mielestäni tähän asti ei ole missään normaalihintaisessa traktorimerkissä kovin ihmeellisesti panostettu huollettavuuteen, enempi se huolto ja sen tekeminen on ollut välttämätön paha.

Toki nykyisin kun kilpailu ja tuottavuusvaatimukset ovat koventuneet on alettu laskea koneen elinkaarikustannuksia myös huoltamisen kannalta. Kalliimmissa koneissa on yleensä ajateltu eniten huollettavuutta ja sieltä se oppi on pikkuhiljaa tullut pienempiin koneisiin.

Moottorin öljynvaihtohuollon pitäisi olla järjestetty helpoksi ja siistiksi hommaksi, mutta muissa määräaikaishuolloissa tuppaa aikaa menemään merkistä riippumatta useita tunteja. Ja toisaalta niin pitääkin jotta mahdolliset piilevät vikakohteet saa huollossa kartoitettua mahdollisimman tarkkaan.
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: kuu - 20.06.08 - klo:13:50
Jontikan isommassa öljynvaihdossa menee 16 tuntia.
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: JarJar - 20.06.08 - klo:14:08
Jontikan isommassa öljynvaihdossa menee 16 tuntia.

Kuinka paljon asennus juomia tuossa ajassa on nautittu?  ;)

Jos koskaan aikasemmin on huolto töitä tehnyt niin ihan kaikki öljyt + suodattimet 20 sarjan deereen vaihtaa parissa tunnissa.
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: - 20.06.08 - klo:14:17
Onpas kädettömiä traktorin huoltajia täällä. Pihasta löytyy paljon puhuttu vihreä ja kotimainen. Kummankin saa kyllä ihan normaali maajussi huollettua! Vihreään moottoriöljy+suod. ja perän ja vaihteiston suodattimet n. 1h rauhallisella tahdilla ja ensimmäistä kertaa tehtynä. Ensimmäisellä kertaa joutuu hieman katsella enemmän ja aikaa menee! Valtuunkaan se ei oo sen helpompi eikä vaikeampi...
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: Loordi Fordson - 20.06.08 - klo:16:37
Onpas kädettömiä traktorin huoltajia täällä. Pihasta löytyy paljon puhuttu vihreä ja kotimainen. Kummankin saa kyllä ihan normaali maajussi huollettua! Vihreään moottoriöljy+suod. ja perän ja vaihteiston suodattimet n. 1h rauhallisella tahdilla ja ensimmäistä kertaa tehtynä. Ensimmäisellä kertaa joutuu hieman katsella enemmän ja aikaa menee! Valtuunkaan se ei oo sen helpompi eikä vaikeampi...

Näin se menee.....Jos 16 tuntia menee, kannattaa hakeutua muihin töihin.....
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: Peurajussi - 20.06.08 - klo:17:22
Onpas kädettömiä traktorin huoltajia täällä. Pihasta löytyy paljon puhuttu vihreä ja kotimainen. Kummankin saa kyllä ihan normaali maajussi huollettua! Vihreään moottoriöljy+suod. ja perän ja vaihteiston suodattimet n. 1h rauhallisella tahdilla ja ensimmäistä kertaa tehtynä. Ensimmäisellä kertaa joutuu hieman katsella enemmän ja aikaa menee! Valtuunkaan se ei oo sen helpompi eikä vaikeampi...

Näin se menee.....Jos 16 tuntia menee, kannattaa hakeutua muihin töihin.....

Tai sitten ei mene sitä 16 tuntia, mutta ei kertakaikkiaan ole mitään muuta sanomista niin pitää ihan periaatteesta provota.. mutta tosiaan, ehkä hän on hyvä jossain muussa.
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: kuu - 20.06.08 - klo:18:29
Tai sitten ei mene sitä 16 tuntia, mutta ei kertakaikkiaan ole mitään muuta sanomista niin pitää ihan periaatteesta provota.. mutta tosiaan, ehkä hän on hyvä jossain muussa.

No jos se vaihteistoputsarin kuori hirttää kierteistään kiinni ja koko hoito roikkuu pellin palan varassa, joka ei anna vääntää, niin aika vaikea sitä on saada auki. Voi siinä mennä huonommalta vaikka kaksi kertaa 16 tuntia, että tuon saa auki. Ja kaikki pitää hoitaa mahallaan pyörän välistä öljyisellä lattialla maaten. Sitten kun saat tuon tapeltua, niin palkintona käteen hajoava imuputken muovikorkki, mikä tilataan Saksasta. 

Jontikan viikkohuolto: viikko huoltoa. 3. päivä menossa.
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: Peurajussi - 20.06.08 - klo:19:53
Tai sitten ei mene sitä 16 tuntia, mutta ei kertakaikkiaan ole mitään muuta sanomista niin pitää ihan periaatteesta provota.. mutta tosiaan, ehkä hän on hyvä jossain muussa.

No jos se vaihteistoputsarin kuori hirttää kierteistään kiinni ja koko hoito roikkuu pellin palan varassa, joka ei anna vääntää, niin aika vaikea sitä on saada auki. Voi siinä mennä huonommalta vaikka kaksi kertaa 16 tuntia, että tuon saa auki. Ja kaikki pitää hoitaa mahallaan pyörän välistä öljyisellä lattialla maaten. Sitten kun saat tuon tapeltua, niin palkintona käteen hajoava imuputken muovikorkki, mikä tilataan Saksasta. 

Jontikan viikkohuolto: viikko huoltoa. 3. päivä menossa.

Minkä mallin kone? Itsellä ei vielä paljoa kokemusta jonnuista, mutta kahdesta vajaan 4000 tunnin verran ja aina on huollot saatu tehtyä tarkoituksenmukaisesti. Tietysti ei naurata kun ongelmia tulee, mutta kaikissa malleissa ja ikäluokissa ei varmasti tekniset toteutukset ole samanlaisia.
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: tonto - 20.06.08 - klo:21:58
trattori on vain työkalu, jumaloinnin kohde onkin sitten aivan muualla... 

***Vain DynaVt:n omistaja tietää, että traktori on enemmän kuin työkalu.

Amen!
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: mah - 21.06.08 - klo:05:23
Tai sitten ei mene sitä 16 tuntia, mutta ei kertakaikkiaan ole mitään muuta sanomista niin pitää ihan periaatteesta provota.. mutta tosiaan, ehkä hän on hyvä jossain muussa.

No jos se vaihteistoputsarin kuori hirttää kierteistään kiinni ja koko hoito roikkuu pellin palan varassa, joka ei anna vääntää, niin aika vaikea sitä on saada auki. Voi siinä mennä huonommalta vaikka kaksi kertaa 16 tuntia, että tuon saa auki. Ja kaikki pitää hoitaa mahallaan pyörän välistä öljyisellä lattialla maaten. Sitten kun saat tuon tapeltua, niin palkintona käteen hajoava imuputken muovikorkki, mikä tilataan Saksasta. 

Joopa. Ja sitten kun roppu aukeaa, tulee öljyä silmille ja korville, ja sitten kukaan ei kuule eikä nää mitään, ja sitten kaikki KUALEE! Kauheeta. Älkää hyvät ihmiset huoltako ite raktoreita jos on vaikeeta!
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: handetonttu - 21.06.08 - klo:09:05
trattori on vain työkalu, jumaloinnin kohde onkin sitten aivan muualla... 

***Vain DynaVt:n omistaja tietää, että traktori on enemmän kuin työkalu.

Amen!

onko teillä muuta elämää kuin dyna vt?
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: Timppa - 21.06.08 - klo:11:09
trattori on vain työkalu, jumaloinnin kohde onkin sitten aivan muualla... 

***Vain DynaVt:n omistaja tietää, että traktori on enemmän kuin työkalu.

Amen!

onko teillä muuta elämää kuin dyna vt?

.....hmmmm.....ei ole.
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: RockBull - 21.06.08 - klo:11:42
Tai sitten ei mene sitä 16 tuntia, mutta ei kertakaikkiaan ole mitään muuta sanomista niin pitää ihan periaatteesta provota.. mutta tosiaan, ehkä hän on hyvä jossain muussa.

No jos se vaihteistoputsarin kuori hirttää kierteistään kiinni ja koko hoito roikkuu pellin palan varassa, joka ei anna vääntää, niin aika vaikea sitä on saada auki. Voi siinä mennä huonommalta vaikka kaksi kertaa 16 tuntia, että tuon saa auki. Ja kaikki pitää hoitaa mahallaan pyörän välistä öljyisellä lattialla maaten. Sitten kun saat tuon tapeltua, niin palkintona käteen hajoava imuputken muovikorkki, mikä tilataan Saksasta. 

Jontikan viikkohuolto: viikko huoltoa. 3. päivä menossa.

Joo. Lattian öljyisyys lienee siivoojan vika vai kuka se oli???
Rattorin takapyörä yllättävän helppo irroittaa jos ahdistaaaaaaaa.....????????????
Tietysti jos tunkilla on vesilintua viskattu niin se täytynee ensin etsiä.
Otsikko: Vs: Huoltamisen helppous
Kirjoitti: Henkka - 21.06.08 - klo:13:23
Itte kaikki perushuollot eli suodattimien ja öljyjen vaihdot yms. tehdään,jossei ole takuun alainen kones. Jos jotain isompaa hajoaa niin sitten huoltoon viedään.

Itsellä koneen ostoon vaikuttaa aika paljon toi huoltopalvelu. Valtralla toimii ja Massikassa ei.