Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: ENTER - 30.01.12 - klo:09:21
-
–" Peruskysymys on, että kilometrikorvausten tulisi kohdentua niille ihmisille, joille auto on konkreettinen työväline. Väitän kyllä, että kaikki tämän päivän 900 000 korvauksen saajaa eivät ole siinä tilanteessa.
Jo aiemmin Kyllönen on maininnut, että kilometrikorvauksia voisi pienentää alueilla, joissa joukkoliikenne toimii hyvin."
tojella järkevä ajatus :)
ei tarvisi kaupunkeissa onnikoitten tyhjiä penkkejä sitte kuskata eestaas :o
ja syrjenpänä voisi sitte vähä korottaa km korvausta :)
oliko tämä 1. järkevä ajatus tämän hallituksen piiristä
mutta kokoomus tulee tämän torppaamaan
vallankiima tarvii rasvaa
-
–" Peruskysymys on, että kilometrikorvausten tulisi kohdentua niille ihmisille, joille auto on konkreettinen työväline. Väitän kyllä, että kaikki tämän päivän 900 000 korvauksen saajaa eivät ole siinä tilanteessa. Jo aiemmin Kyllönen on maininnut, että kilometrikorvauksia voisi pienentää alueilla, joissa joukkoliikenne toimii hyvin." tojella järkevä ajatus :) ei tarvisi kaupunkeissa onnikoitten tyhjiä penkkejä sitte kuskata eestaas :o ja syrjenpänä voisi sitte vähä korottaa km korvausta :) oliko tämä 1. järkevä ajatus tämän hallituksen piiristä mutta kokoomus tulee tämän torppaamaan vallankiima tarvii rasvaa
Tietysti torppaa... loisiville kepuroistoille ei anneta enää penninhyrrää millään verukkeella :P ;D
-
Jep kerran duuni tehdään yhdessä pisteessä ja kepulaaasen tuvan nurkalta menee onnikka vähintään tunnin välein paikalliseen kepulandia cityyn, niin työmatkavähennykset heti kättelyssä pois. ;D
-
–" Peruskysymys on, että kilometrikorvausten tulisi kohdentua niille ihmisille, joille auto on konkreettinen työväline. Väitän kyllä, että kaikki tämän päivän 900 000 korvauksen saajaa eivät ole siinä tilanteessa. Jo aiemmin Kyllönen on maininnut, että kilometrikorvauksia voisi pienentää alueilla, joissa joukkoliikenne toimii hyvin." tojella järkevä ajatus :) ei tarvisi kaupunkeissa onnikoitten tyhjiä penkkejä sitte kuskata eestaas :o ja syrjenpänä voisi sitte vähä korottaa km korvausta :) oliko tämä 1. järkevä ajatus tämän hallituksen piiristä mutta kokoomus tulee tämän torppaamaan vallankiima tarvii rasvaa
Tietysti torppaa... loisiville kepuroistoille ei anneta enää penninhyrrää millään verukkeella :P ;D
Veroja ei tarvitse nostaa, poistetaan vähennykset joita on kertynyt taas liian kanssa. ;D
-
Kyllä tuo lentoliikenne saastuttaa ihan älyttömästi.Kaikki tulee kentälle omilla autoillaan ja joka autossa 1-2 ihmistä.
Autot jätetään parkkipaikoille,joihin kytketään ajastimella lämmitys päälle,kun herra tai rouva tulee koneesta,niin pylly ei saa jäätyä.
Onko kukkaan ajatellut ,mihin nämä lentokoneiden saasteet joutuvat,miljoonat tonnit kerosiinia tuprutetaan luontoon >:( Atlantin yläpuolella on ilmassa yhtä-aikaa tuhat lentokonetta!!!!Kyllä mua ainaki hirvittää.Öljy ei oikeesti kuuluisi ilmakehään 8)
-
Kyllä tuo lentoliikenne saastuttaa ihan älyttömästi.Kaikki tulee kentälle omilla autoillaan ja joka autossa 1-2 ihmistä.
Autot jätetään parkkipaikoille,joihin kytketään ajastimella lämmitys päälle,kun herra tai rouva tulee koneesta,niin pylly ei saa jäätyä.
Onko kukkaan ajatellut ,mihin nämä lentokoneiden saasteet joutuvat,miljoonat tonnit kerosiinia tuprutetaan luontoon >:( Atlantin yläpuolella on ilmassa yhtä-aikaa tuhat lentokonetta!!!!Kyllä mua ainaki hirvittää.Öljy ei oikeesti kuuluisi ilmakehään 8)
Jahah, montako kertaa vuodessa Simmo on ollut lentokoneen kyydissä?
-
–" Peruskysymys on, että kilometrikorvausten tulisi kohdentua niille ihmisille, joille auto on konkreettinen työväline. Väitän kyllä, että kaikki tämän päivän 900 000 korvauksen saajaa eivät ole siinä tilanteessa.
Jo aiemmin Kyllönen on maininnut, että kilometrikorvauksia voisi pienentää alueilla, joissa joukkoliikenne toimii hyvin."
tojella järkevä ajatus :)
ei tarvisi kaupunkeissa onnikoitten tyhjiä penkkejä sitte kuskata eestaas :o
ja syrjenpänä voisi sitte vähä korottaa km korvausta :)
oliko tämä 1. järkevä ajatus tämän hallituksen piiristä
mutta kokoomus tulee tämän torppaamaan
vallankiima tarvii rasvaa
Meillä menee aamuisin ihmisiä Tampereelle töihin puskuri puskurissa kiinni, yksi ihminen jokaisessa autossa. Illalla sama rumba takaisin.
Olisi helppo kerätä monta linja-autolastillista täyteen aamuin illoin.
-
Jahah, montako kertaa vuodessa Simmo on ollut lentokoneen kyydissä?
[/quote]
---------------en ole laskenu,mutta aika paljon oon eläissäni lennelly,Kiinassakin asti.Ukko on käynyt Kanadassa ja Amerikassa.Nuorena sitä ei paljo aatellu,kun oli niin mukava reissata.Nyt vanahana voi arvostella kun reissut vähenee. On muotia olla jäläkiviisas :) Kun minä en ennää jaksa niin muutkaan ei saa reissata >:(
-
Jos lentomatkustus tökkii, niin lähdeppäs simmo interrailille, kortin saa nykyisin vanhemmatkin. Oli ihan kiva tuksuttaa Junalla Espanjan lämpöön muutamaksi viikoksi ja sitten takaisin. San Sebastian - Turku taittuu nopeimmillaan alle kahdessa vuorokaudessa... 8)
-
Jos lentomatkustus tökkii, niin lähdeppäs simmo interrailille, kortin saa nykyisin vanhemmatkin. Oli ihan kiva tuksuttaa Junalla Espanjan lämpöön muutamaksi viikoksi ja sitten takaisin. San Sebastian - Turku taittuu nopeimmillaan alle kahdessa vuorokaudessa... 8)
Minä haaveilen ensin tuosta Venäjän läpi kiinaan junalla-matkasta.Ja patikointia harrastan kesällä joka päivä Suomessa.Ei nuo eteläeuroopan siestamaat houkuta ennää.Ikinä en oo läskejä käristänyt rannalla.Mitä järkiä siinä on? :( Ei ihimisen ihoa oo tarkotettu grillattavaksi.Possunkylki kylläkin :)
-
ihme sakkia. Kovin ollaan tuputtamassa joukkoliikennettä vaikka kukaan ei sitä oikeasti halua. Olisko aika siirtyä edelläkävijöihin ja kehitellä hybridiauto jossa olisi hyvät akut ja sitten pieni moottori jolla pääsis hätätapauksessa eteenpäin. Energia tuotettaisi hallitusti tehtaissa ja liikuttaais sähköllä. Sitten heitettäis joukkoliikenne romukoppaan ja kuljettaisi silloin ja sinne mihin oikeasti haluttaisi. Kulkineen leveys vaan sellaiseksi että mahtuu kaksi rinnakkain kadulle.
Joukkoliikenne olisi parempi toteuttaa pitkillä matkoilla eli vartin välein lähtis vaikka kuorma-auto tampereelta helsinkiin johon nämä "autot" pakattais kärryyn kaks rinnakkain ja kaks päällekkäin ja matkustajat sais kyydin sitten autossa jossa olisi kaikki ravintolamukavuudet.
Mun mielestäni joukkoliikenne sopii paremmin pitkille matkoille kuin kaupunkiin.
-
Minä haaveilen ensin tuosta Venäjän läpi kiinaan junalla-matkasta.
Mee ihmeessä jos vaan saat rahat reissuun... eivät mee hukkaan. Se on semmonen kokemus et sitä ei voi kertoo, se pitää kokee ite.
-
Puhutaanko tässä nyt "verovapaista kilometrikorvauksista" vaiko "kodin ja työpaikan välisten matkakulujen verovähennysoikeudesta" ???
Molemmissa on kyl ilmaa aika paljon. Mää tiärän kun saan molempia :-X
-
Kyllä tuo lentoliikenne saastuttaa ihan älyttömästi.Kaikki tulee kentälle omilla autoillaan ja joka autossa 1-2 ihmistä.
Autot jätetään parkkipaikoille,joihin kytketään ajastimella lämmitys päälle,kun herra tai rouva tulee koneesta,niin pylly ei saa jäätyä.
Onko kukkaan ajatellut ,mihin nämä lentokoneiden saasteet joutuvat,miljoonat tonnit kerosiinia tuprutetaan luontoon >:( Atlantin yläpuolella on ilmassa yhtä-aikaa tuhat lentokonetta!!!!Kyllä mua ainaki hirvittää.Öljy ei oikeesti kuuluisi ilmakehään 8)
Totta joka sana! Muutaman kerran ollut lennolla, mut nyt jos jonnekkin lähtee niin melkein kotimaanmatkailua on.
Suomessakin on paljon nähtävää, esim. fillarilla tai linjurin kyydissä.
-
Kaikki muut korvaukset veke paitsi julkinen liikenne ja sähköauton kuukausilatauslipuke.
-
Kaikki muut korvaukset veke paitsi julkinen liikenne ja sähköauton kuukausilatauslipuke.
Lämmin kannatukseni... päästään lomittajista, peltopellejen eläkkeistä ja ennen muuta maatalouden kotimaisista tuista eroon kertalinttuulla :P ;D
-
Kaikki muut korvaukset veke paitsi julkinen liikenne ja sähköauton kuukausilatauslipuke.
Lämmin kannatukseni... päästään lomittajista, peltopellejen eläkkeistä ja ennen muuta maatalouden kotimaisista tuista eroon kertalinttuulla :P ;D
Että sä oot rasittava. :P Eikös puhe ollut alunperin kilometri- ja matkakorvauksista.
-
Lämmin kannatukseni... päästään lomittajista, peltopellejen eläkkeistä ja ennen muuta maatalouden kotimaisista tuista eroon kertalinttuulla :P ;D
[/quote]
Että sä oot rasittava. :P Eikös puhe ollut alunperin kilometri- ja matkakorvauksista.
[/quote]
-aulis pelleilee meillä ja sitten nauraa makiasti.huvinsa kullakin :(
-
Puhutaanko tässä nyt "verovapaista kilometrikorvauksista" vaiko "kodin ja työpaikan välisten matkakulujen verovähennysoikeudesta" ???
Molemmissa on kyl ilmaa aika paljon. Mää tiärän kun saan molempia :-X
Mitä ilmaa niissä on? Auton suorat käyttökulut ovat aika lähellä tuota 25 c/km vaimikäsenyon vähennyskelpoisena, ja pääomakulut mukaan laskettuna ei heitä paljoakaan tuosta 46 c/km, joka siis on korvaus siitä että työnantaja hyödyntää työntekijän pääomaa ja riskiä + korvaa työmatkan käyttökulut.
-
Lämmin kannatukseni... päästään lomittajista, peltopellejen eläkkeistä ja ennen muuta maatalouden kotimaisista tuista eroon kertalinttuulla :P ;D
Että sä oot rasittava. :P Eikös puhe ollut alunperin kilometri- ja matkakorvauksista.
[/quote]
-aulis pelleilee meillä ja sitten nauraa makiasti.huvinsa kullakin :(
[/quote]
se onkin pellekepu :P
-
se onkin pellekepu :P
[/quote]
-aatteles,jos pressaki on tuollanen ? Miten sen kanssa voi ellää :(
Hirvee provosoijja >:(
-
se onkin pellekepu :P
-aatteles,jos pressaki on tuollanen ? Miten sen kanssa voi ellää :(
Hirvee provosoijja >:(
[/quote]
Eikös se tunnu ihan hirveeltä äänestää samaa, kun Aulis :D
-
Puhutaanko tässä nyt "verovapaista kilometrikorvauksista" vaiko "kodin ja työpaikan välisten matkakulujen verovähennysoikeudesta" ???
Molemmissa on kyl ilmaa aika paljon. Mää tiärän kun saan molempia :-X
Mitä ilmaa niissä on? Auton suorat käyttökulut ovat aika lähellä tuota 25 c/km vaimikäsenyon vähennyskelpoisena, ja pääomakulut mukaan laskettuna ei heitä paljoakaan tuosta 46 c/km, joka siis on korvaus siitä että työnantaja hyödyntää työntekijän pääomaa ja riskiä + korvaa työmatkan käyttökulut.
Näin on. Sitä vastoin työsuhdeautojen vertusarvoa pitäisi korottaa. Jos menen kaupasta ostamaan velaksi auton ja maksan osamaksulla vaihtaen 3 vuoden välein tulee kuukausieräksi sama kuin auton työsuhdeverotusarvo. Siinä on vain se ero että minä tämän lisäksi maksan huollot, vakuutukset ja bensat. Eli siellä sitä ilmaa on ja työsuhdeautot on sillä varakkaammalla ja suurituloisemmalla kansanosalla. Mutta eihän kakohallitus tällaisiin puutu.
-
Mitä ilmaa niissä on? Auton suorat käyttökulut ovat aika lähellä tuota 25 c/km vaimikäsenyon vähennyskelpoisena, ja pääomakulut mukaan laskettuna ei heitä paljoakaan tuosta 46 c/km, joka siis on korvaus siitä että työnantaja hyödyntää työntekijän pääomaa ja riskiä + korvaa työmatkan käyttökulut.
[/quote]
***** Juuri näin. Tämä Kyllönen on varsinainen idea-automaatti, jonka pitäisi opetella ajattelemaan mitä esittää, sen sijaan että nyt hän esittää mitä ajattelee.
-
Puhutaanko tässä nyt "verovapaista kilometrikorvauksista" vaiko "kodin ja työpaikan välisten matkakulujen verovähennysoikeudesta" ???
Molemmissa on kyl ilmaa aika paljon. Mää tiärän kun saan molempia :-X
Mitä ilmaa niissä on? Auton suorat käyttökulut ovat aika lähellä tuota 25 c/km vaimikäsenyon vähennyskelpoisena, ja pääomakulut mukaan laskettuna ei heitä paljoakaan tuosta 46 c/km, joka siis on korvaus siitä että työnantaja hyödyntää työntekijän pääomaa ja riskiä + korvaa työmatkan käyttökulut.
Näin on. Sitä vastoin työsuhdeautojen vertusarvoa pitäisi korottaa. Jos menen kaupasta ostamaan velaksi auton ja maksan osamaksulla vaihtaen 3 vuoden välein tulee kuukausieräksi sama kuin auton työsuhdeverotusarvo. Siinä on vain se ero että minä tämän lisäksi maksan huollot, vakuutukset ja bensat. Eli siellä sitä ilmaa on ja työsuhdeautot on sillä varakkaammalla ja suurituloisemmalla kansanosalla. Mutta eihän kakohallitus tällaisiin puutu.
Onhan se kokoomus lähestynyt arvomaailmassan vasemmistoliitoa, niin että menee jo vasemmalta ohi. Johtuuko se niistä kokoomuksen piilokommunisti jäsenistä? Tiedä häntä.
-
se onkin pellekepu :P
-aatteles,jos pressaki on tuollanen ? Miten sen kanssa voi ellää :(
Hirvee provosoijja >:(
Eikös se tunnu ihan hirveeltä äänestää samaa, kun Aulis :D Ei tunnu,se on nyt yhtäpaljon mun ku Auliksen.
[/quote]
-
se onkin pellekepu :P
-aatteles,jos pressaki on tuollanen ? Miten sen kanssa voi ellää :( Hirvee provosoijja >:(
Eikös se tunnu ihan hirveeltä äänestää samaa, kun Aulis :D Ei tunnu,se on nyt yhtäpaljon mun ku Auliksen.
:-*
-
Mitä ilmaa niissä on? Auton suorat käyttökulut ovat aika lähellä tuota 25 c/km vaimikäsenyon vähennyskelpoisena, ja pääomakulut mukaan laskettuna ei heitä paljoakaan tuosta 46 c/km, joka siis on korvaus siitä että työnantaja hyödyntää työntekijän pääomaa ja riskiä + korvaa työmatkan käyttökulut.
***** Juuri näin. Tämä Kyllönen on varsinainen idea-automaatti, jonka pitäisi opetella ajattelemaan mitä esittää, sen sijaan että nyt hän esittää mitä ajattelee.
[/quote]
sais siitä maatalousministerit ottaa oppia että on ainakin yritystä eikä
tissien tai pallien kanniskelua kuten viimeisillä :P
-
Puhutaanko tässä nyt "verovapaista kilometrikorvauksista" vaiko "kodin ja työpaikan välisten matkakulujen verovähennysoikeudesta" ???
Molemmissa on kyl ilmaa aika paljon. Mää tiärän kun saan molempia :-X
Mitä ilmaa niissä on? Auton suorat käyttökulut ovat aika lähellä tuota 25 c/km vaimikäsenyon vähennyskelpoisena, ja pääomakulut mukaan laskettuna ei heitä paljoakaan tuosta 46 c/km, joka siis on korvaus siitä että työnantaja hyödyntää työntekijän pääomaa ja riskiä + korvaa työmatkan käyttökulut.
Niin juu... jos valtion on tarkoitus tukea asukkaiden uusien autojen ostamista.. Se mikä noissa maksetaan, lisätään tuplaten autoveroon ::)
Mä elän tuolla "ilmalla". Tonnin Opel tuottaa mukavasti kilometrikorvauksilla ;D
-
Niin juu... jos valtion on tarkoitus tukea asukkaiden uusien autojen ostamista.. Se mikä noissa maksetaan, lisätään tuplaten autoveroon ::)
Mä elän tuolla "ilmalla". Tonnin Opel tuottaa mukavasti kilometrikorvauksilla ;D
Millä tavalla valtio maksaa noita km-korvauksia? Yleensä ne tulevat yksityisiltä työantajilta ja se mitä se korvaa on jo monesti verotettua menoa. Se mitä jää auton omistajan lompakkoon menee 23% takaisin valtiolle ja vielä enemmänkin autoveron kautta.
Totta kai pystyy optimoimaan kustannukset vs korvaukset, mitä halvemmalla omalla autolla ajaa ja mitä enemmän huoltoja tekee itse, se paremmin se kannattaa. Mutta miksi tuota korvausta pitäisi kilpailuttaa tyhmillä teoilla? Se joka työkseen ajaa tiellä pitää voida ostaa turvallisen auton, huoltaa sitä ja hankkia hyvät renkaat.
Lisäksi harva ajaa yli 10-15 tkm km-korvausajoja vuodessa vaikka moni antaa ymmärtää että ajetaan aivan sikana, viimeistään sillloin alkaa työnantaja suosimaan työsuhdeautoja tai hankkii sen takia asentajalle pakettiauton. 15 tkm km-korvaukset ei jätä kuin kolme tonnia nettoa käyttökulujen jälkeen, jolla pitää muutaman vuoden jälkeen rahoittaa uutta autoa. Onko se jotenkin liikaa luksusta?
Jo 35 000 euron auton (jossa jo 15k€ veroa) hankinta, jonka jälleenmyyntiarvo olisi 40% 6v jälkeen, tuottaa helposti yli 40 c:n km-kustannuksen pääomakuluineen.
Tämä oli kyllä Joharalta pohjanoteeraus. Odotin kyllä parempaa laskutaitoa.
-
Puhutaanko tässä nyt "verovapaista kilometrikorvauksista" vaiko "kodin ja työpaikan välisten matkakulujen verovähennysoikeudesta" ???
Molemmissa on kyl ilmaa aika paljon. Mää tiärän kun saan molempia :-X
Mitä ilmaa niissä on? Auton suorat käyttökulut ovat aika lähellä tuota 25 c/km vaimikäsenyon vähennyskelpoisena, ja pääomakulut mukaan laskettuna ei heitä paljoakaan tuosta 46 c/km, joka siis on korvaus siitä että työnantaja hyödyntää työntekijän pääomaa ja riskiä + korvaa työmatkan käyttökulut.
Niin juu... jos valtion on tarkoitus tukea asukkaiden uusien autojen ostamista.. Se mikä noissa maksetaan, lisätään tuplaten autoveroon ::)
Mä elän tuolla "ilmalla". Tonnin Opel tuottaa mukavasti kilometrikorvauksilla ;D
tonnin ooppelilla voi saaha monta tonttua vuojessa :o
-
Puhutaanko tässä nyt "verovapaista kilometrikorvauksista" vaiko "kodin ja työpaikan välisten matkakulujen verovähennysoikeudesta" ???
Molemmissa on kyl ilmaa aika paljon. Mää tiärän kun saan molempia :-X
Mitä ilmaa niissä on? Auton suorat käyttökulut ovat aika lähellä tuota 25 c/km vaimikäsenyon vähennyskelpoisena, ja pääomakulut mukaan laskettuna ei heitä paljoakaan tuosta 46 c/km, joka siis on korvaus siitä että työnantaja hyödyntää työntekijän pääomaa ja riskiä + korvaa työmatkan käyttökulut.
Niin juu... jos valtion on tarkoitus tukea asukkaiden uusien autojen ostamista.. Se mikä noissa maksetaan, lisätään tuplaten autoveroon ::)
Mä elän tuolla "ilmalla". Tonnin Opel tuottaa mukavasti kilometrikorvauksilla ;D
tonnin ooppelilla voi saaha monta tonttua verotuloja valtiolle vuojessa :o
-
Niin juu... jos valtion on tarkoitus tukea asukkaiden uusien autojen ostamista.. Se mikä noissa maksetaan, lisätään tuplaten autoveroon ::)
Mä elän tuolla "ilmalla". Tonnin Opel tuottaa mukavasti kilometrikorvauksilla ;D
Millä tavalla valtio maksaa noita km-korvauksia? Yleensä ne tulevat yksityisiltä työantajilta ja se mitä se korvaa on jo monesti verotettua menoa. Se mitä jää auton omistajan lompakkoon menee 23% takaisin valtiolle ja vielä enemmänkin autoveron kautta.
Totta kai pystyy optimoimaan kustannukset vs korvaukset, mitä halvemmalla omalla autolla ajaa ja mitä enemmän huoltoja tekee itse, se paremmin se kannattaa. Mutta miksi tuota korvausta pitäisi kilpailuttaa tyhmillä teoilla? Se joka työkseen ajaa tiellä pitää voida ostaa turvallisen auton, huoltaa sitä ja hankkia hyvät renkaat.
Lisäksi harva ajaa yli 10-15 tkm km-korvausajoja vuodessa vaikka moni antaa ymmärtää että ajetaan aivan sikana, viimeistään sillloin alkaa työnantaja suosimaan työsuhdeautoja tai hankkii sen takia asentajalle pakettiauton. 15 tkm km-korvaukset ei jätä kuin kolme tonnia nettoa käyttökulujen jälkeen, jolla pitää muutaman vuoden jälkeen rahoittaa uutta autoa. Onko se jotenkin liikaa luksusta?
Jo 35 000 euron auton (jossa jo 15k€ veroa) hankinta, jonka jälleenmyyntiarvo olisi 40% 6v jälkeen, tuottaa helposti yli 40 c:n km-kustannuksen pääomakuluineen.
Tämä oli kyllä Joharalta pohjanoteeraus. Odotin kyllä parempaa laskutaitoa.
Oikeasti... mä en laskenut tuota ollenkaan ;D
Ilmeisesti tuo aloite koskee matkojen verovähennysoikeutta. Tämä kilometrikorvaus on eri asia kuten tiedämme. Se että minä kirjoitin, että noilla verovapailla kilomertikorvauksilla tienaa hyvin jos ajaa romulla autolla on vain sivujuoni tähän keskusteluun ???
Mä olen laskenut että joskus "parhaalla romullani" ajettaessa kilometrikorvaus tuotti yli 22 senttiä kouraan kaikkien kulujen jälkeen kolmen vuoden keskiarvona.. Eli kun ajoin moottoritiellä 160 km/h niin hetkellinen veroton tuntiansio oli peräti 35,2 €/h... tosin tuossa laskelmassa ei otettu hiomioon sitä paljonko bensaa auto repi tuossa vauhdissa.. Kaasu ylhäällä tietysti 0,0 l/100 km ;D
Eikä tämä ollut pohjanoteeraukseni. Voin mä kirjoittaa huvikseni vieläkin sekompia juttuja.
Enkä minä halua että noihin oikeuksiin tulisi pudotuksia..
-
Niin juu... jos valtion on tarkoitus tukea asukkaiden uusien autojen ostamista.. Se mikä noissa maksetaan, lisätään tuplaten autoveroon ::)
Mä elän tuolla "ilmalla". Tonnin Opel tuottaa mukavasti kilometrikorvauksilla ;D
Millä tavalla valtio maksaa noita km-korvauksia? Yleensä ne tulevat yksityisiltä työantajilta ja se mitä se korvaa on jo monesti verotettua menoa. Se mitä jää auton omistajan lompakkoon menee 23% takaisin valtiolle ja vielä enemmänkin autoveron kautta.
Totta kai pystyy optimoimaan kustannukset vs korvaukset, mitä halvemmalla omalla autolla ajaa ja mitä enemmän huoltoja tekee itse, se paremmin se kannattaa. Mutta miksi tuota korvausta pitäisi kilpailuttaa tyhmillä teoilla? Se joka työkseen ajaa tiellä pitää voida ostaa turvallisen auton, huoltaa sitä ja hankkia hyvät renkaat.
Lisäksi harva ajaa yli 10-15 tkm km-korvausajoja vuodessa vaikka moni antaa ymmärtää että ajetaan aivan sikana, viimeistään sillloin alkaa työnantaja suosimaan työsuhdeautoja tai hankkii sen takia asentajalle pakettiauton. 15 tkm km-korvaukset ei jätä kuin kolme tonnia nettoa käyttökulujen jälkeen, jolla pitää muutaman vuoden jälkeen rahoittaa uutta autoa. Onko se jotenkin liikaa luksusta?
Jo 35 000 euron auton (jossa jo 15k€ veroa) hankinta, jonka jälleenmyyntiarvo olisi 40% 6v jälkeen, tuottaa helposti yli 40 c:n km-kustannuksen pääomakuluineen.
Tämä oli kyllä Joharalta pohjanoteeraus. Odotin kyllä parempaa laskutaitoa.
Oikeasti... mä en laskenut tuota ollenkaan ;D
Ilmeisesti tuo aloite koskee matkojen verovähennysoikeutta. Tämä kilometrikorvaus on eri asia kuten tiedämme. Se että minä kirjoitin, että noilla verovapailla kilomertikorvauksilla tienaa hyvin jos ajaa romulla autolla on vain sivujuoni tähän keskusteluun ???
Mä olen laskenut että joskus "parhaalla romullani" ajettaessa kilometrikorvaus tuotti yli 22 senttiä kouraan kaikkien kulujen jälkeen kolmen vuoden keskiarvona.. Eli kun ajoin moottoritiellä 160 km/h niin hetkellinen veroton tuntiansio oli peräti 35,2 €/h... tosin tuossa laskelmassa ei otettu hiomioon sitä paljonko bensaa auto repi tuossa vauhdissa.. Kaasu ylhäällä tietysti 0,0 l/100 km ;D
Eikä tämä ollut pohjanoteeraukseni. Voin mä kirjoittaa huvikseni vieläkin sekompia juttuja.
Enkä minä halua että noihin oikeuksiin tulisi pudotuksia..
Kuinka suuri on kiusaus käyttää kimpakyytiä, polkupyörää tai kävellä ja ilmoittaa verottajalle käytävänsä omaa autoa.
-
Niin juu... jos valtion on tarkoitus tukea asukkaiden uusien autojen ostamista.. Se mikä noissa maksetaan, lisätään tuplaten autoveroon ::)
Mä elän tuolla "ilmalla". Tonnin Opel tuottaa mukavasti kilometrikorvauksilla ;D
Millä tavalla valtio maksaa noita km-korvauksia? Yleensä ne tulevat yksityisiltä työantajilta ja se mitä se korvaa on jo monesti verotettua menoa. Se mitä jää auton omistajan lompakkoon menee 23% takaisin valtiolle ja vielä enemmänkin autoveron kautta.
Totta kai pystyy optimoimaan kustannukset vs korvaukset, mitä halvemmalla omalla autolla ajaa ja mitä enemmän huoltoja tekee itse, se paremmin se kannattaa. Mutta miksi tuota korvausta pitäisi kilpailuttaa tyhmillä teoilla? Se joka työkseen ajaa tiellä pitää voida ostaa turvallisen auton, huoltaa sitä ja hankkia hyvät renkaat.
Lisäksi harva ajaa yli 10-15 tkm km-korvausajoja vuodessa vaikka moni antaa ymmärtää että ajetaan aivan sikana, viimeistään sillloin alkaa työnantaja suosimaan työsuhdeautoja tai hankkii sen takia asentajalle pakettiauton. 15 tkm km-korvaukset ei jätä kuin kolme tonnia nettoa käyttökulujen jälkeen, jolla pitää muutaman vuoden jälkeen rahoittaa uutta autoa. Onko se jotenkin liikaa luksusta?
Jo 35 000 euron auton (jossa jo 15k€ veroa) hankinta, jonka jälleenmyyntiarvo olisi 40% 6v jälkeen, tuottaa helposti yli 40 c:n km-kustannuksen pääomakuluineen.
Tämä oli kyllä Joharalta pohjanoteeraus. Odotin kyllä parempaa laskutaitoa.
Oikeasti... mä en laskenut tuota ollenkaan ;D
Ilmeisesti tuo aloite koskee matkojen verovähennysoikeutta. Tämä kilometrikorvaus on eri asia kuten tiedämme. Se että minä kirjoitin, että noilla verovapailla kilomertikorvauksilla tienaa hyvin jos ajaa romulla autolla on vain sivujuoni tähän keskusteluun ???
Mä olen laskenut että joskus "parhaalla romullani" ajettaessa kilometrikorvaus tuotti yli 22 senttiä kouraan kaikkien kulujen jälkeen kolmen vuoden keskiarvona.. Eli kun ajoin moottoritiellä 160 km/h niin hetkellinen veroton tuntiansio oli peräti 35,2 €/h... tosin tuossa laskelmassa ei otettu hiomioon sitä paljonko bensaa auto repi tuossa vauhdissa.. Kaasu ylhäällä tietysti 0,0 l/100 km ;D
Eikä tämä ollut pohjanoteeraukseni. Voin mä kirjoittaa huvikseni vieläkin sekompia juttuja.
Enkä minä halua että noihin oikeuksiin tulisi pudotuksia..
Kuinka suuri on kiusaus käyttää kimpakyytiä, polkupyörää tai kävellä ja ilmoittaa verottajalle käytävänsä omaa autoa.
Mulla ei ainakaan hirveetä kiusausta. Työmatkaa 150 km päivässä :)
-
Niin juu... jos valtion on tarkoitus tukea asukkaiden uusien autojen ostamista.. Se mikä noissa maksetaan, lisätään tuplaten autoveroon ::)
Mä elän tuolla "ilmalla". Tonnin Opel tuottaa mukavasti kilometrikorvauksilla ;D
Millä tavalla valtio maksaa noita km-korvauksia? Yleensä ne tulevat yksityisiltä työantajilta ja se mitä se korvaa on jo monesti verotettua menoa. Se mitä jää auton omistajan lompakkoon menee 23% takaisin valtiolle ja vielä enemmänkin autoveron kautta.
Totta kai pystyy optimoimaan kustannukset vs korvaukset, mitä halvemmalla omalla autolla ajaa ja mitä enemmän huoltoja tekee itse, se paremmin se kannattaa. Mutta miksi tuota korvausta pitäisi kilpailuttaa tyhmillä teoilla? Se joka työkseen ajaa tiellä pitää voida ostaa turvallisen auton, huoltaa sitä ja hankkia hyvät renkaat.
Lisäksi harva ajaa yli 10-15 tkm km-korvausajoja vuodessa vaikka moni antaa ymmärtää että ajetaan aivan sikana, viimeistään sillloin alkaa työnantaja suosimaan työsuhdeautoja tai hankkii sen takia asentajalle pakettiauton. 15 tkm km-korvaukset ei jätä kuin kolme tonnia nettoa käyttökulujen jälkeen, jolla pitää muutaman vuoden jälkeen rahoittaa uutta autoa. Onko se jotenkin liikaa luksusta?
Jo 35 000 euron auton (jossa jo 15k€ veroa) hankinta, jonka jälleenmyyntiarvo olisi 40% 6v jälkeen, tuottaa helposti yli 40 c:n km-kustannuksen pääomakuluineen.
Tämä oli kyllä Joharalta pohjanoteeraus. Odotin kyllä parempaa laskutaitoa.
Oikeasti... mä en laskenut tuota ollenkaan ;D
Ilmeisesti tuo aloite koskee matkojen verovähennysoikeutta. Tämä kilometrikorvaus on eri asia kuten tiedämme. Se että minä kirjoitin, että noilla verovapailla kilomertikorvauksilla tienaa hyvin jos ajaa romulla autolla on vain sivujuoni tähän keskusteluun ???
Mä olen laskenut että joskus "parhaalla romullani" ajettaessa kilometrikorvaus tuotti yli 22 senttiä kouraan kaikkien kulujen jälkeen kolmen vuoden keskiarvona.. Eli kun ajoin moottoritiellä 160 km/h niin hetkellinen veroton tuntiansio oli peräti 35,2 €/h... tosin tuossa laskelmassa ei otettu hiomioon sitä paljonko bensaa auto repi tuossa vauhdissa.. Kaasu ylhäällä tietysti 0,0 l/100 km ;D
Eikä tämä ollut pohjanoteeraukseni. Voin mä kirjoittaa huvikseni vieläkin sekompia juttuja.
Enkä minä halua että noihin oikeuksiin tulisi pudotuksia..
Kuinka suuri on kiusaus käyttää kimpakyytiä, polkupyörää tai kävellä ja ilmoittaa verottajalle käytävänsä omaa autoa.
Varmasti joku huijaa systeemiä noinkin. Joku huijaa niinkin, että tekee etätyötä ja kirjaa nekin päivät ajetuiksi työpaikalle.
"Yritystoiminnassahan" perinteisesti kaikki kauppamatkat laitetaan työmatkoiksi :o
-
Kuinka suuri on kiusaus käyttää kimpakyytiä, polkupyörää tai kävellä ja ilmoittaa verottajalle käytävänsä omaa autoa.
Ei se teille kepurikollisille mikään kiusaus ole. Te teette juuri noin. Te maksatatte aina kaiken muilla.
-
Kuinka suuri on kiusaus käyttää kimpakyytiä, polkupyörää tai kävellä ja ilmoittaa verottajalle käytävänsä omaa autoa.
Ei se teille kepurikollisille mikään kiusaus ole. Te teette juuri noin. Te maksatatte aina kaiken muilla.
Juuu...Mistäs lähtien tavan duunarit on olleet kepuroistoja?
Tiedän tapauksen joka kulkee työmatkansa kimpakyydillä ja toisen joka tekee kesät duunia että voi olla talvet liitonpäivärahoilla, asuu vanhempiensa luonna että avopuolisonsa saa nostettua kaikki työkkärin, soskun ja kelan tuet 4 alaikäisestä kersasta, pitää omaa asuntoa vuokralla.
Kumpikin niin kovia ay-hemmoja että töissä olessaan pistäisivät lakon pystyyn jo sen takia että pomo on työpaikalla pomo. :o
-
Niin juu... jos valtion on tarkoitus tukea asukkaiden uusien autojen ostamista.. Se mikä noissa maksetaan, lisätään tuplaten autoveroon ::)
Mä elän tuolla "ilmalla". Tonnin Opel tuottaa mukavasti kilometrikorvauksilla ;D
Millä tavalla valtio maksaa noita km-korvauksia? Yleensä ne tulevat yksityisiltä työantajilta ja se mitä se korvaa on jo monesti verotettua menoa. Se mitä jää auton omistajan lompakkoon menee 23% takaisin valtiolle ja vielä enemmänkin autoveron kautta.
Totta kai pystyy optimoimaan kustannukset vs korvaukset, mitä halvemmalla omalla autolla ajaa ja mitä enemmän huoltoja tekee itse, se paremmin se kannattaa. Mutta miksi tuota korvausta pitäisi kilpailuttaa tyhmillä teoilla? Se joka työkseen ajaa tiellä pitää voida ostaa turvallisen auton, huoltaa sitä ja hankkia hyvät renkaat.
Lisäksi harva ajaa yli 10-15 tkm km-korvausajoja vuodessa vaikka moni antaa ymmärtää että ajetaan aivan sikana, viimeistään sillloin alkaa työnantaja suosimaan työsuhdeautoja tai hankkii sen takia asentajalle pakettiauton. 15 tkm km-korvaukset ei jätä kuin kolme tonnia nettoa käyttökulujen jälkeen, jolla pitää muutaman vuoden jälkeen rahoittaa uutta autoa. Onko se jotenkin liikaa luksusta?
Jo 35 000 euron auton (jossa jo 15k€ veroa) hankinta, jonka jälleenmyyntiarvo olisi 40% 6v jälkeen, tuottaa helposti yli 40 c:n km-kustannuksen pääomakuluineen.
Tämä oli kyllä Joharalta pohjanoteeraus. Odotin kyllä parempaa laskutaitoa.
Oikeasti... mä en laskenut tuota ollenkaan ;D
Ilmeisesti tuo aloite koskee matkojen verovähennysoikeutta. Tämä kilometrikorvaus on eri asia kuten tiedämme. Se että minä kirjoitin, että noilla verovapailla kilomertikorvauksilla tienaa hyvin jos ajaa romulla autolla on vain sivujuoni tähän keskusteluun ???
Mä olen laskenut että joskus "parhaalla romullani" ajettaessa kilometrikorvaus tuotti yli 22 senttiä kouraan kaikkien kulujen jälkeen kolmen vuoden keskiarvona.. Eli kun ajoin moottoritiellä 160 km/h niin hetkellinen veroton tuntiansio oli peräti 35,2 €/h... tosin tuossa laskelmassa ei otettu hiomioon sitä paljonko bensaa auto repi tuossa vauhdissa.. Kaasu ylhäällä tietysti 0,0 l/100 km ;D
Eikä tämä ollut pohjanoteeraukseni. Voin mä kirjoittaa huvikseni vieläkin sekompia juttuja.
Enkä minä halua että noihin oikeuksiin tulisi pudotuksia..
Kuinka suuri on kiusaus käyttää kimpakyytiä, polkupyörää tai kävellä ja ilmoittaa verottajalle käytävänsä omaa autoa.
Varmasti joku huijaa systeemiä noinkin. Joku huijaa niinkin, että tekee etätyötä ja kirjaa nekin päivät ajetuiksi työpaikalle.
"Yritystoiminnassahan" perinteisesti kaikki kauppamatkat laitetaan työmatkoiksi :o
levillä käydään silppuria katsoon ;D
-
"Kuinka suuri on kiusaus käyttää kimpakyytiä, polkupyörää tai kävellä ja ilmoittaa verottajalle käytävänsä omaa autoa."
Meillä kun viimeksi tarvittiin hyviä rakennusmiehiä niin yhden sain sillä kun lupasin oman autoni rakennustöiden ajaksi käyttöön ja maksoin vielä polttoaineetkin. Työmatkaa kertyi 160 km päivittäin. Kertoi kuitenkin ilmoittanneen ajot verottajalle suoritetuksi omalla autolla ja saaneen siten ajosta hyvän palkankisän.
-
Kyllä työnantajilla on nykyään aika tiukka kontrolli kilometrikorvauksien suhteen - isompia kilometrimääriä ei omalla autolla voi ajaa ilman että pannaan työsuhdeauto alle. Tahallinen vilppi on tietty asia erikseen.
Taustoa: http://viestitin.blogspot.com/2012/02/tyonantajan-ajoja-omaan-piikkiin.html