Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Paalinpyörittäjä - 10.01.12 - klo:00:32
-
141 Ännässä on alkeellinen pakokaasun palautin, eli nokka-akselissa ryppy joka pitää imuja auki pakokaasun takasin kierrättämiseksi.. Onko kukaan viilannu ryppyjä pois eli vaihtanu perusnokkaa eegeeärrän amputoimiseksi ja jos on, niin kuinka onnistunu ja onko tehty muita toimenpiteitä?? Tietty uus ohjelma ja hukkaporttia vähä tiukemmalle ja ehkä avarampi pakosarja.. Onko se ylimääräinen egr-ruiskutus saatu pois ohjelmilla?
Kokemuksia pikaisesti tänne, alkaa toi nuhanenä käymään turvallisuuden päälle, ku voima ei aina riitä mäen päälle saakka..
-
http://personal.inet.fi/kilpailu/racing/berco.html
Tuossapa pahimpaan tuskaan, purattaa vaan aikalailla että saat nokkakepin pois.
Teoriassa venttiilikoppa pois, puikot ylös ja vekotin seljälleen niin saattaapi saada vedettyä pihalle.
Ottaavat ohjelmoimalla kai likelle parisataa hummaa?
-
Tuolla Lappeen puolella ovat kuulemma noita viilailleet.
-
http://ltr-racing.com/ eikö tuolla niitä "viilailla"? ;) ;D
-
jo on aikoihin eletty, että pitää noin uusia traktoreita navetan takana viilata.eikö ne tehtaalla tee ne jo valmiiksi.
-
>pitää noin uusia traktoreita
Kysehän on vain siitä,että koneet on pakko saada ympäristösaaste määräyksistä lävitse.Näistä saa sitten käyttäjä"maksaa" ajopelin huonona tehokkuutena.
-
eikö valtramiehet tiedä että traktorissa on vaihdelaatikko josta voi laitaa pienemmälle jos voima meinaa loppua
-
Ohjelmoinnin yhteydessä kysäsin samasta asiasta vuos sitten. Kilkkeet olis tainnu maksaa jotain pari tonnia ja tällaiselle tumpelolle työt päälle.
Jäi tekemäti ja pistettiin vain uutta ohjelmaa koneeseen. Voimaa saa ihan mukavasti, vaikka siellä niitä "ylimääräisiä" nokkia onkin pyörimässä.
Polttoaineen kulutukseen olis varmaan suurin vaikutus sillä nokkien poistolla.
-
Meidän valmettien henkilääkäri on erikoistunut noiden uusien valmettien ennallistamiseen. On tietääkseni ainakin pari tuollaista viritystä tehnyt. Kai ne toimii.
Isännillä alkaa kuulemma hermo palaa hengettömyyteen ja polttoaineenkulutukseen. Tiiä sitten. Mulla tulee ainakin aina hyvä mieli, kun näen jollain uuden ison traktorin. Tietää, että rahaa palaa polttoainetankilla ;D
Maailman pelastaminen tulee kovasti kalliiksi ::)
-
kyllä kannattaa ottaa takaisin kierrätys pois.. Omasta n141 viilattiin erään Valtra huollon toimesta nypyt akselista pois. ja kyllä kannatti!!! alavääntöä alkoi löytymään ja käyntiäänikin muuttui sellaiseksi kuin 4 koneen tuleekin kuullostaa.. . 8). .
-
Kenen käsiin uskaltaisi oman nokka-akselin luovuttaa? :-X Paikallinen valtra-huolto ei ota osaa näihin "virityksiin". :'(
-
Hukkaporttiin voit jättää koskematta, vakiona ahtoja 1.5bar nuo schwitzerit ei kestä sitäkään kunnolla.
Itsellä tuollaiseen passaavaa uutta hyllyssä aina johtuen huonosta kestosta
-
kyllä kannattaa ottaa takaisin kierrätys pois.. Omasta n141 viilattiin erään Valtra huollon toimesta nypyt akselista pois. ja kyllä kannatti!!! alavääntöä alkoi löytymään ja käyntiäänikin muuttui sellaiseksi kuin 4 koneen tuleekin kuullostaa.. . 8). .
Kuopiossa http://www.findiesel.fi/
Artun kanssa oli puhetta nokan muutoksista ja ohjelmoinnista ännäläisessä ja tosiaan alavääntöä alkaa löytymään ja kulutuskin tippuu kun polttoaineen ruiskutustapahtuma optimoidaan. Noissa orkkis ohjelmissakin on kuulemma hienosäädönpaikkaa, toimintaa saa parannettua jo vakio-ohjelmaa parantamalla vaikka nokkaan ei koskiskaan. Hyvän jos haluaa, niin nokka kannattaa kyllä muuttaa saastemalliseksi.
-
http://moottorihiomo.shop.wosbee.com/PublishedService
Tuonne ois oman ännän akseli tarkoitus lähettää parin viikon päästä.
Itse hionta ei ole kovin kallis. Purkamiseen ja kasaamiseen menee vaan pirusti tunteja.
-
Molempien koneiden akselit kävi tuolla . n141 ja T170 : http://www.autionauto.fi/..... se missä ite ohitusleikkaus tehtiin jääköön salaisuudeksi :-X
-
Teeläisee vaihatin keväällä hiotun nokka-akselin. Alkuperänen jäi sitten vastineeksi huoltoliikkeelle. Eli makso käytännössä hionnan+ työt. Vaihtuu kyllä uusimpaakii teeläisee kunhan menee ens takuut ohite.
-
seuraavaksi pitäisi alkaa herkistelemään moottoria... onko kellään kokemuksia ltr ohjelmista.. täällä päin yhdelle t191 on tehty nokkien hionta ja laitettu ltr ohjelma.. 250 hv tapista ja ei kuulema lämpene eikä savuta.. siihen sitten se tieto loppuukin,.. onko kenelläkään muilla kyseisen firman tuotteista mitään omakohtaisia ???kokemuksia..?? :(
-
seuraavaksi pitäisi alkaa herkistelemään moottoria... onko kellään kokemuksia ltr ohjelmista.. täällä päin yhdelle t191 on tehty nokkien hionta ja laitettu ltr ohjelma.. 250 hv tapista ja ei kuulema lämpene eikä savuta.. siihen sitten se tieto loppuukin,.. onko kenelläkään muilla kyseisen firman tuotteista mitään omakohtaisia ???kokemuksia..?? :(
Seattiin on tullut laitettua isommat suuttimet ja pykälää isompi ahdin ja Mikko pisti noi toimimaan yhteen 8) Kulkee kivasti... ;D Ensimmäiseksi laitettiin kaasupoljin toimimaan niinkuin olis mekaaninen yhteys pumpulle... Yks suomen parhaimpia ja toinen on toi Findieselin Arttu... Tekevät itse ohjelmansa joten hinnat on hiukan alemmat kuin kilpailevilla...
-
Näiden kustomilastujen tekijöiden työskentely on yhensortin taidetta. Siinä joutuu vaan sivusta hiljaisena seurailemaan kun koneeseen luodaan henkeä numeroita näpyttelemällä. Koneen elinikäkin voi jopa pidentyä, kun pakolämmöt ym. saadaan kuriin poistamalla turhat jarrut moottorin hengitykseltä ja ruuansaannilta.
Nämä lastujen tekijät harrastavat myös maakuntamatkailua, joten ei ole paikkasidonnaista hommaa.