Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SAS - 03.01.12 - klo:18:56
-
Eilen ilalla tuli Tojosta ohjelma.Kymmeniä ihmisiä menetti henkensä kun tojo kiihtyi vaan vaikka jarrua paino.
Tojon johtaja myönsi että heidän ahneus kostautui karmealla tavalla.
Liian nopeasti laajennettiin toimintaa ympäri maailmaa ja keskusjohto menetti otteensa japanissa ,siellä tehtiin kaikki päätökset.
Tojon tarina on kuin Nokian tarina liikaa ahnehdittiin ja loppu oli surkea.Haluttiin olla maailman ykkönen maksoi mitä maksoi,tojon tapauksessa 50 ihmistä maksoi sen omalla hengellään.
Vieläkään ei Tojo ole myöntänyt että vika johtui eletroniikasta eikä naurettavasta lattiamatosta ,jota ei edes ollut suuremmassa osassa onnettomuus autoissa.
Maine meni jos sitä nyt olikaan.
Veljenpoika osti aven vuonna 2003 ,kun tuli ensimmäinen katsastus niin jopa määräsi katastusmies koko takasillan roippeet vaihtoon kun olivat niin ruosteessa.Takalasi natisi jatkuvasti ja moottorissa oli ihme nykimistä.Kaveri osti hiluksin nyt ollut vähän reilu kaksi vuotta runko täysin ruosteen punainen. ;D
-
Onko niissä elektrooniset jarrut vai miksi ei pysähdy?
-
Automaattejahan ne jenkeissä kaikki on ja siinä pysäytys tehdään aina jarrulla ja se on kytköksissä automaattivaihteistoon.
-
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/toyotan+kaasupoljinongelmat+olivatkin+kuljettajaongelmia/a485408 :o
-
Automaattejahan ne jenkeissä kaikki on ja siinä pysäytys tehdään aina jarrulla ja se on kytköksissä automaattivaihteistoon.
Miten jarrut on kytköksissä automaattivaihteistoon? Millä manuaalivaihteinen pysähtyy muulla kuin jarrulla? Tietysti jos polkimet menee kuskilta sekaisin, niin automaatissa vaihtoehdot on jarrutus tai kiihdytys, manuaalin kanssa jos sattuu sekoilemaan, niin joku jaloista voi osua kytkin- tai jarrupolkimelle, mitkä kummatkin hidastavat kiihtymistä. ;D Jarrujen teho riittä kaikissa tapauksissa pysäyttämään auto, vaikka kaasu olisi pohjassa.
nimim. 22 vuotta automaatilla eikä enää koskaan manuaalia.
-
Eikös tuon automaatti loodan saa vaikka olis kuinka liikkeessä auto, niin N asentoon laitettua, eli vapaalle jos siltä tuntuu et kaasu hirttää pohjaan ja tietenki myös jarrupoljinta painamalla auto pysähtyy ;D
-
eihän autoissa ollut mitään vikaa vaan ajajat ite tunaroivat polkimien kanssa,painoivat kaasua kun ois pitänyt jarrutta.mikä tulee amerikasta jossa kaikesta yritetään rahastaa ja asian ajajat rikastuu niin ei pidä ottaa vakavasti
-
Ei kuulosta kovin uskottavalta nuo selitykset jotta kuljettajassa olsi ollut AINA vika.Dokumentissa liikennepoliisi ajoi itse tälläistä tojoa eikä voinut mitään kun auto kiihtyi vaan.Liikennepoliisi oli ajanut ikänsä automaatilla ja paljon.Toki selitys voi olla myös se että tojoa ajaa aina tyhmempi kuski kuin muuta autoa. ;D
-
Tojon tarina on kuin Nokian tarina liikaa ahnehdittiin ja loppu oli surkea.
Tojon tarina ei ole loppu.
Nokian tarina päättyy sen takia, että sen jälkeen kun vanha johto oli peräpeiliin tuijottaen ajanut firman umpikujaan, hyökkäsivät nurkanvaltaajat sisään.
Eli ei ne tarinat oo kyllä kovin lähellä toisiaan.
-
Ei oikein menny kaaliin miksei autoa muka saa pysähtymään esim.vääntämällä virrat pois.Tai painamalla jarrua tai kiskaisemalla automaatin N asentoon.
Meillä joskus muinoin Talbotin kaasuvaijeri jumitti,kyllä se ainakin totteli jarrupoljinta.Ei tosin ollu automaatti.
-
Onnettomuus tutkijat Amerikoissa ovat nämä tutkineet ja se jos mikään on luotettavaa tietoa uskokaa nyt.
-
http://youtu.be/lZ4PtafRB9c (http://youtu.be/lZ4PtafRB9c)
-
Kateellisten panettelua koko tojotan vihapuheet!!!
-
Toyosta en tiijä,mut yks audi-nainen valitti kun liikennevaloissa audin tietsikka päätti alkaa putsaamaan "häkäpönttöö"kierrokset nousi yli 1500/min,automattivaihteistossa oli D päällä,ei auttanu kun jarrua sotkee ettei se hyökkää edellä ajavan takapuskuriin.. :o
-
Toyosta en tiijä,mut yks audi-nainen valitti kun liikennevaloissa audin tietsikka päätti alkaa putsaamaan "häkäpönttöö"kierrokset nousi yli 1500/min,automattivaihteistossa oli D päällä,ei auttanu kun jarrua sotkee ettei se hyökkää edellä ajavan takapuskuriin.. :o
Tarina oli lähes uskottava siihen asti kunnes huomasin että ratissa oli ollut nainen. ;D
-
Eilen ilalla tuli Tojosta ohjelma.Kymmeniä ihmisiä menetti henkensä kun tojo kiihtyi vaan vaikka jarrua paino.
Tojon johtaja myönsi että heidän ahneus kostautui karmealla tavalla.
Liian nopeasti laajennettiin toimintaa ympäri maailmaa ja keskusjohto menetti otteensa japanissa ,siellä tehtiin kaikki päätökset.
Tojon tarina on kuin Nokian tarina liikaa ahnehdittiin ja loppu oli surkea.Haluttiin olla maailman ykkönen maksoi mitä maksoi,tojon tapauksessa 50 ihmistä maksoi sen omalla hengellään.
Vieläkään ei Tojo ole myöntänyt että vika johtui eletroniikasta eikä naurettavasta lattiamatosta ,jota ei edes ollut suuremmassa osassa onnettomuus autoissa.
Maine meni jos sitä nyt olikaan.
Veljenpoika osti aven vuonna 2003 ,kun tuli ensimmäinen katsastus niin jopa määräsi katastusmies koko takasillan roippeet vaihtoon kun olivat niin ruosteessa.Takalasi natisi jatkuvasti ja moottorissa oli ihme nykimistä.Kaveri osti hiluksin nyt ollut vähän reilu kaksi vuotta runko täysin ruosteen punainen. ;D
Kuulostaa Vag autojen kuljettajan jorinoilta! Maine meni jos sitä nyt olikaan. ;D
Jenkit on jenkkejä ja nämä autotkin tehty siellä, joten pieni varaus on paikallaan. Yllätys tämä ei pitäisi olla jos yritys laajentaa noin rajusti maailman suurimmaksi autovalmistajaksi niin ongelmia tod.näk.tulee.
Suosittelen oman Tojon ostamista kun nämä sukulaisen tutut ovat tunnetusti epäluotettavia ;D
Tämä jarrujen ja automaatin yhteiselämä ihmetyttää, koska jarrupoljin kuitenkin vaikuttaa suoraan jarruihin vaikkei moottori kävisi saati kun se huutaa hoosiannaa. Virta-avain, käsijarru, vapaa-asento jne.?
mä ainakin kiihotun aina kun nään vinksvonkkelin tienposkessa. elikkä usein :)
-
Ei taida poikaset tietää automaattivaihteisen auton tekniikasta. Kaasu,jarru,vaihteisto,virta-avain on sähköllä kytköksissä toisiinsa. Fordin joissain maasturimalleissa ilmeni myös tojon tapaisia sähkövikoja,jolloin autoa ei saanut sammumaan eikä vaihdetta saanut vapaalle. Kierrokset vain nousi.
-
Toyosta en tiijä,mut yks audi-nainen valitti kun liikennevaloissa audin tietsikka päätti alkaa putsaamaan "häkäpönttöö"kierrokset nousi yli 1500/min,automattivaihteistossa oli D päällä,ei auttanu kun jarrua sotkee ettei se hyökkää edellä ajavan takapuskuriin.. :o
Epäileisin viallisia raili-suuttimia ryntäileviin kierroksiin syylliseksi, ainetta menee enempi kuin tietsikka suunnittelee tai ohivuoto paluulinjaan suurta. Aikanaan aiheutti maantiellä lievää levottomuutta kierrosmittarin poukkoilu...toki jos ei muuten oireile, voinee jälkipoltto tuommostakin aiheuttaa, normi maantiellä sitä ei huomaa edes TM:n kulutusmittaristakaan...
-
Ei taida poikaset tietää automaattivaihteisen auton tekniikasta. Kaasu,jarru,vaihteisto,virta-avain on sähköllä kytköksissä toisiinsa. Fordin joissain maasturimalleissa ilmeni myös tojon tapaisia sähkövikoja,jolloin autoa ei saanut sammumaan eikä vaihdetta saanut vapaalle. Kierrokset vain nousi.
Mulla ainakin 2005 vuoden tojossa menee vaijeri automaatille ja käsijarrulle. (tänäänkin ku lykkäsin kepin N-asentoon niin veto loppui, niin kuin varmaan pitäisi)
Eihän se kait jarru minkään potentiometrin kautta toimi vaan poljin-pääsylinteri-työsylinteri ja välissä tietty abs ym ajonvakautus sydeemit. Luulisi avaimestakin sammuvan?
Pitäis varmaan lisätä varoitus: Vehicle may accelerate when you are pushing the pedal! ja säästyttäisiin oikeudenkäynneiltä.
-
Ei taida poikaset tietää automaattivaihteisen auton tekniikasta. Kaasu,jarru,vaihteisto,virta-avain on sähköllä kytköksissä toisiinsa. Fordin joissain maasturimalleissa ilmeni myös tojon tapaisia sähkövikoja,jolloin autoa ei saanut sammumaan eikä vaihdetta saanut vapaalle. Kierrokset vain nousi.
Mulla ainakin 2005 vuoden tojossa menee vaijeri automaatille ja käsijarrulle. (tänäänkin ku lykkäsin kepin N-asentoon niin veto loppui, niin kuin varmaan pitäisi)
Eihän se kait jarru minkään potentiometrin kautta toimi vaan poljin-pääsylinteri-työsylinteri ja välissä tietty abs ym ajonvakautus sydeemit. Luulisi avaimestakin sammuvan?
Pitäis varmaan lisätä varoitus: Vehicle may accelerate when you are pushing the pedal! ja säästyttäisiin oikeudenkäynneiltä.
Kaknollakolmosessa kans mekaaninen vintta laatikon kyljessä...
-
monesti sellainen ihminen joka ei ole ku ajanu autoa eikä mitään muuta vehjettä niin ei yllättävissä tilanteissa osaa reakoida oikein.. esim laittaa vaihdetta vapaalle.
-
eikös syksyllä jossain kaupuntissa liikenneympyrässä ketassu joku valtu kun jarrupolkimen alla rojua, kuski ei varman keksiny käyttää edes käsijarrua hillittykseen? tai siinä valtussahan ei olekaan käsijarrua! tosiaan! eiköhän nuo sähköhärpäkkeet ole nykyään aika itsenäisiä värkkejä ite hoiteleen keskustelun toisten härpäkkeiden kanssa? ja katko siinä on omiaan sekoomukseen!
-
Ameriikan tojotit ovat sähköistetympiä kuin Greenpwrin vanha corolle.
-
Ameriikan tojotit ovat sähköistetympiä kuin Greenpwrin vanha corolle.
[/quote
W203... siis...W203, toinen saksan ihme listalla -69 kupla, tojoskat vielä koklaamatta...
-
eikös syksyllä jossain kaupuntissa liikenneympyrässä ketassu joku valtu kun jarrupolkimen alla rojua, kuski ei varman keksiny käyttää edes käsijarrua hillittykseen? tai siinä valtussahan ei olekaan käsijarrua! tosiaan! eiköhän nuo sähköhärpäkkeet ole nykyään aika itsenäisiä värkkejä ite hoiteleen keskustelun toisten härpäkkeiden kanssa? ja katko siinä on omiaan sekoomukseen!
se oli jd joka siellä kiepsahti kylelleen.
-
Ei taida poikaset tietää automaattivaihteisen auton tekniikasta. Kaasu,jarru,vaihteisto,virta-avain on sähköllä kytköksissä toisiinsa. Fordin joissain maasturimalleissa ilmeni myös tojon tapaisia sähkövikoja,jolloin autoa ei saanut sammumaan eikä vaihdetta saanut vapaalle. Kierrokset vain nousi.
-Kuinkas Ameerikan tietäjät käsittelivät tämän ongelman?
On kyllä melkoinen emämunaus autonvalmistajalta jos auto ei sammu virta-avaimesta.Eikä kait nyt ihan oikeesti jarrut voi olla siten kytketty sähköihin että ne lakkaisivat pelaamasta.Tämänkaltaiset asiat ovat turva-asioissa ykkösjuttuja.
-
Omassa autossani (ei tojo) on sähkön välityksellä kaasu,vaihteet ja jarrukin on samassa väylässä,ei siirry vaihdekeppi jos ei paina jarrua.Ei myöskään starttaa jos ei paina jarrua. Eli,jos oikosulku tulisi,olisi tojomainen kiihottuminen mahdollinen. ;)
-
Omassa autossani (ei tojo) on sähkön välityksellä kaasu,vaihteet ja jarrukin on samassa väylässä,ei siirry vaihdekeppi jos ei paina jarrua.Ei myöskään starttaa jos ei paina jarrua. Eli,jos oikosulku tulisi,olisi tojomainen kiihottuminen mahdollinen. ;)
Kaet ajaessa saa vaihteen vapaalle ilman jarrun polkemista?
-
Omassa autossani (ei tojo) on sähkön välityksellä kaasu,vaihteet ja jarrukin on samassa väylässä,ei siirry vaihdekeppi jos ei paina jarrua.Ei myöskään starttaa jos ei paina jarrua. Eli,jos oikosulku tulisi,olisi tojomainen kiihottuminen mahdollinen. ;)
Kaet ajaessa saa vaihteen vapaalle ilman jarrun polkemista?
Ei kai jarrun painaminen estä sammuttamista?
Farmexin logikka ei todista mitään.Jarrun painamisella estetään tahaton liikkeellelähtö.
-
Sitähän juuri tarkoitin,että,jos tulee sähkövika,saattaa tapahtua tojotit,jolloin ei toimi virtalukko,eikä vaihdetta saa vapaalle.
-
Omassa autossani (ei tojo) on sähkön välityksellä kaasu,vaihteet ja jarrukin on samassa väylässä,ei siirry vaihdekeppi jos ei paina jarrua.Ei myöskään starttaa jos ei paina jarrua. Eli,jos oikosulku tulisi,olisi tojomainen kiihottuminen mahdollinen. ;)
Kaet ajaessa saa vaihteen vapaalle ilman jarrun polkemista?
Ei kai jarrun painaminen estä sammuttamista?
Farmexin logikka ei todista mitään.Jarrun painamisella estetään tahaton liikkeellelähtö.
Ja jarrun painaminen toimii lapsilukkona kanssa.
-
Onnettomuus tutkijat Amerikoissa ovat nämä tutkineet ja se jos mikään on luotettavaa tietoa uskokaa nyt.
Jep jep!
BBC:n nyt vanhentuneeksi todettava juttu on ilmestynyt keväällä 2010, julkaistu ainakin jo 31.03.2010:
http://www.bbc.co.uk/programmes/b00rq3mq
T&T:n ja Wall Street Journalin juttu ilmestyi syksyllä 2010, 11.08.2010:
"Yhdysvaltain turvallisuusviranomaiset ovat päätyneet samoihin tuloksiin kuin Toyotan omat tutkimukset kaasupoljinongelmista, valtaosa onnettomuuksista liittyi kuljettajan toimintaan eikä väitettyyn poljinvikaan, kertoo The Wall Street Journal.
Toyotan autojen väitettiin kaasuttavan itsekseen, vaikka kaasupoljinta ei painettaisikaan. Ohjelmistoviasta johtuvan ongelman väitettiin aiheuttaneen useita kolareita Yhdysvalloissa.
Viranomaiset tutkivat Toyotan onnettomuusautojen ”mustien laatikoiden” eli edr-laitteiden (event data recorder) keräämiä tietoja. Tallenteista käy ilmi muun muassa kaasupolkimen, vaihdekepin ja selkänojan asennot sekä tiedot ajonopeudesta ja lukkiutumattomien jarrujen tilasta. Tiedoista selviää myös se, käyttikö kuljettaja turvavöitä onnettomuuden sattuessa.
Onnettomuustallenteet osoittavat, että suurimmassa osassa kolareita kuljettaja ei painanut jarrua lainkaan.
Tutkijat selvittivät 58 tapausta. Jarrupoljinta ei painettu lainkaan 35 tapauksessa ja yhdeksässä tapauksessa jarrupoljinta painettiin vasta aivan viime hetkellä. Yhdysvaltain liikenneviraston eilen kongressille luovuttamassa raportissa ei syytetä suoraan kuljettajavirhettä, mutta WSJ:n tietojen mukaan useassa onnettomuudessa jarrun sijaan kuljettaja oli painanut kaasupoljinta.
Toyota on kiistänyt ohjelmistovikojen olevan onnettomuuksien taustalla, ja tallenteiden tulokset tukevat yhtiön väitettä. Ohjelmistovian sijaan Toyota on myöntänyt lattiamaton jumittaneen joissain tapauksissa kaasupolkimen.
Toyota kutsui viime syksyn jälkeen 8,5 miljoonaa ajoneuvoa korjaukseen poljinongelmien johdosta."
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/toyotan+kaasupoljinongelmat+olivatkin+kuljettajaongelmia/a485408
Onnettomuustutkijat Amerikassa ovat nämä tutkineet ja se jos mikään on luotettavaa tietoa, uskokaa nyt. ::)
-
Sehän oli Ameerikan juttuja
Ei neet suomessa kiihdy Tojotkaan
Sen verran pakkasta
on
HUH
-
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagen-kutsuu-dieseleita-korjauksiin
-
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagen-kutsuu-dieseleita-korjauksiin
Tämäpä hienoa! Yleensä joutuu anelemalla anelemaan huoltoaikaa ja kallista sellaista ;D