Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: rene-rane - 29.12.11 - klo:16:39

Otsikko: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: rene-rane - 29.12.11 - klo:16:39
Kertokaas nyt vielä kokemuksia kuormaajakoneeksi, kesät viljellään ja teiden kunnossapitoa talvisin; eli auraamista ja hiekotusta.

Tehot sais riittää 5m äkeen eteen eli yli 110hv.
Lumilevyt ovat molemmissa päissä 3metrisiä.
Kyntämisessä olis tavote 4 siipisiä  liikuttaa suht rivakasti.

Joko 40 tai 50 malli sillä ei niin väliä tietysti tuo 50 ajas asemansa mutta ei sillä tosiaan ole niin suurta merkitystä näillä matkoilla.
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: Hervast - 29.12.11 - klo:17:06
50 perä on hyvä jos 40 nopeutta ei ole järjestetty madalletuilla moottorin kierroksilla. Säästää vähän ainetta siirtoajossa ja ei tarvi moottoria turhaan huudattaa.
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: Klapikauppias - 29.12.11 - klo:17:25
En nyt vielä kovin rinta äänellä ota kantaa erinomaisuuteen, mutta kolmenkuukauden jälkeen olen erittäin tyytyväinen tuohon vellikytkin N:nään kuormaaja koneena ja on sillä yks pihan aurauskeikkakin takana kivalta tuntui siinäkin hommassa, ne hommat vain on parinpäivän päästä historiaa, kun lopetan auraamisen ainoastaan naapureille saatan lumia tuos kulkiessani lykkiä.
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: pappavolovo - 29.12.11 - klo:17:55
Valtran vellikytkin korvaa loistavasti esim. ZF Eccomin.
Kaupantekijäisinä saa puoleen hintaan paremman traktorin kuin noi missä tuota Eccomia käytetään. ;)
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: vms1 - 29.12.11 - klo:17:57
Lyhyt oli klapikauppiaan auraus urakka.

Sellainen asia tuli mieleen että valtteria ostatellessa kannattaa olla tarkkana ton 50 laatikon kanssa koska eko malleissa on samat rattaat mutta nopeus vaan on rajoitettu tohon 40. Vaikuttaa jonkinverran ajettavuuteen kun vaihteiden nopeusalue on eri. Voi olla esim tiukkaa päästä h1 liikkeelle jne.
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: Klapikauppias - 29.12.11 - klo:18:12
Lyhyt oli klapikauppiaan auraus urakka.

Sellainen asia tuli mieleen että valtteria ostatellessa kannattaa olla tarkkana ton 50 laatikon kanssa koska eko malleissa on samat rattaat mutta nopeus vaan on rajoitettu tohon 40. Vaikuttaa jonkinverran ajettavuuteen kun vaihteiden nopeusalue on eri. Voi olla esim tiukkaa päästä h1 liikkeelle jne.

Juu oon sitä jonku vuoden tuos tehny nyt vaihtuu rivitalojen kiinteistönhoito L&T:n hommiksi ja niillä oma urakoitsija, jätin sitten kaikki muutki, ettei tarvi nukkua toinen jalka pihalla kytäten keliä, kun ois ollu kumminkin sen verran vähän, ettei niillä taloudellista merkitystä. Parina viime talvena on oikeasti ollukkin aurattavaa, mutta yleensä on ollu vain kiire sateen jälkeen, ettei itestään ehi sulaa pois ::) ja tää talvi näyttäs pikkasen samalta taas tällä seudulla.
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: JD6630 - 29.12.11 - klo:18:55
Miksei jontikka ole vaihtoehto? Ja nyykkäristäkin kannattaa kysyä tarjous, voi saada halvemmalla kuin casen.

Massikka ois varmaan ihan kiva luiskanokalla noihin kuormaushommiin. Täytyy vaan olla 65xx sarjaa, että kehtaa ajaa ja miten lie luotettavuus niissäkin ::)
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: rene-rane - 29.12.11 - klo:19:31
jontikka nyt on niin muovinen ja ei vaan ollut makuun sopiva joten karsittiin heti istuskelun jälkeen pois listalta. dynassa on vaan kauhee opettelu kun eii keppiä, ja miten kauan mahtaa sähköt pelata  ::)
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: Cynic - 29.12.11 - klo:20:16
Lainaus
kesät viljellään ja teiden kunnossapitoa talvisin; eli auraamista ja hiekotusta

Dynashift malleissa ei ole mitään vaihteisto-ongelmia, ainakaan tuotettuihin määriin nähden. Pikavaihteisoista se on kyllä paras, mutta Dyna-6 siis. Dyna-4 mallit ovat aivan liian kalliit ominaisuuksiinsa nähden. Kesäviljelyyn varustetaso voi olla paras MF:ssä mutta talvihommiin se on ehkä huonoin. Valtra taas rulla kevyemmin kylmässä ja hytti pysyy paremmin auki, ja hallintalaitteissa taustavalot talven pimeään. Massikassa pitää olla nuotio lattialla ennenkuin näkee huurteesta ulos.

Casesta ei omistajakokemusta, mutta vähän sama homma siinäkin kuin MF:ssä. Perusmallit tuntuvat kyllä aika karvalakeilta, napit ja vivut siellä täällä. 50-perä vaatii tehoa jotta siitä olisi hyötyä.
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: Vastaranta - 29.12.11 - klo:20:28
Yksi tärkein tekijä, etenkin jos arpapeliä merkin suhteen, millä merkillä on alueesi paras/toimivin huolto?

Juuri näin.
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: JD6630 - 29.12.11 - klo:20:58
Dyna-4 mallit ovat aivan liian kalliit ominaisuuksiinsa nähden.
Maksavat vain pari tonnia vähemmän kuin dyna-6 mallit nykyisin, jos ei siis karvalakkia ota. Ihan turhaa ostaa kovameluinen, muovinen ja kolkko traktori jos hintaero parempaan on niin olematon.
Tosiaan jotain arvoa pitää antaa myös toimintavarmuudelle, siksi meilläkin ajetaan nykyään vihreällä 8)
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: Timppa - 29.12.11 - klo:21:08
Dyna-6 massikka tietenkin.

Kysykkin vielä.
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: mää vai - 29.12.11 - klo:21:38
Dyna-4 mallit ovat aivan liian kalliit ominaisuuksiinsa nähden.
Maksavat vain pari tonnia vähemmän kuin dyna-6 mallit nykyisin, jos ei siis karvalakkia ota. Ihan turhaa ostaa kovameluinen, muovinen ja kolkko traktori jos hintaero parempaan on niin olematon.
Tosiaan jotain arvoa pitää antaa myös toimintavarmuudelle, siksi meilläkin ajetaan nykyään vihreällä 8)

Meinaatko tosiaan, että tolla sun nimimerkillä ja toimintavarmuudella on jotain yhteyttä? ??? Ei ainakaan sen enempää kuin millään muullakaan merkillä ;D
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: JD6630 - 29.12.11 - klo:22:04
Enemmän niillä on yhteistä kuin massikalla ja toimintavarmuudella :)
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: hvinnamo - 29.12.11 - klo:22:07
Dyna-4 mallit ovat aivan liian kalliit ominaisuuksiinsa nähden.

Tosiaan jotain arvoa pitää antaa myös toimintavarmuudelle, siksi meilläkin ajetaan nykyään vihreällä 8)

 Vaiko siksi kun Agrista ei saa enää Massikoita?  ;D
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: JD6630 - 29.12.11 - klo:23:21
Edellinen ykköstraktori oli maasika ja se oli keskolta ostettu :-*
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: mah - 30.12.11 - klo:07:10
Meillä oli jonne. Vuoden. Taisi tulla saatanalta eikä hankkijalta, vaikka niin luulin.... :'(  Jos haluaa 50 km/h traktorin, niin otsikon koneissa taitaa olla vaan yksi vaihtoehto?
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: piki1 - 30.12.11 - klo:08:02
Meillä oli jonne. Vuoden. Taisi tulla saatanalta eikä hankkijalta, vaikka niin luulin.... :'(  Jos haluaa 50 km/h traktorin, niin otsikon koneissa taitaa olla vaan yksi vaihtoehto?
N valtra
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: mixutech - 30.12.11 - klo:09:58
Kertokaas nyt vielä kokemuksia kuormaajakoneeksi, kesät viljellään ja teiden kunnossapitoa talvisin; eli auraamista ja hiekotusta.

Tehot sais riittää 5m äkeen eteen eli yli 110hv.
Lumilevyt ovat molemmissa päissä 3metrisiä.
Kyntämisessä olis tavote 4 siipisiä  liikuttaa suht rivakasti.

Joko 40 tai 50 malli sillä ei niin väliä tietysti tuo 50 ajas asemansa mutta ei sillä tosiaan ole niin suurta merkitystä näillä matkoilla.


Mikä parhaiten omaan käteesi istuu! Oma fiilis ja tunne ratkaisee aika paljon näissä konekaupoissa. Otat näistä mainitsemistasi koneista minkä vaihtoehdon vain, niin hyvän koneen saat.
Itselläni on 5455 massikka ja olen ollut todella tyytyväinen. On ketterä ja voimaa riittää. Kone tuli meille n. vuosi sitten ja talvella tehtii lumitöitä sillä ja hyvin pysyi hytti lämpimänä ja ikkunat auki, vaikka jotkut väittävät muuta. Voi olla että niissä vanhoissa oli ongelmia, sitä en tiedä.

Huollon toimivuun on todella tärkeää, koska kaikkiin koneisiin voi tulla vikoja! Toki jos jd ei ole vaihtoehto niin huollon merkitys ei ole niin suuri...
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: JD6630 - 30.12.11 - klo:14:13
Itselläni on 5455 massikka ja olen ollut todella tyytyväinen. On ketterä ja voimaa riittää. Kone tuli meille n. vuosi sitten ja talvella tehtii lumitöitä sillä ja hyvin pysyi hytti lämpimänä ja ikkunat auki, vaikka jotkut väittävät muuta. Voi olla että niissä vanhoissa oli ongelmia, sitä en tiedä.
Ai onko niihin sitten tehty jotain muutoksia? 5445 oli ainakin hengetön, 390 paljon parempi vetäjä. Eikä se kyllä ketteräkään ollut, jontikka kääntyy yhtä pienessä tilassa vaikka on isompi.
Ovet kyllä aukesi aina ja hytti pysyi lämpimänä kunhan vaan lämpesi.

Miten muuten melu noissa uusissa, hytti taitaa olla sama kuin ennenkin?
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: Cynic - 30.12.11 - klo:17:01
Lainaus
Voi olla että niissä vanhoissa oli ongelmia, sitä en tiedä.

Mulla on se vanhempi, yksi syy voi tosiaan olla se että tuulettimen viima puhaltaa just hytin ikkunoiden ympäri ulkoa niin että sisäpinta jäähtyy liikaa. Lämpöä tulee kyllä patterista. Nämä uudethan ovat toisenlaisella konesuojalla ja X455 monesti viistomalleja, jotka voivat toimia paremmin.
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: Verku - 30.12.11 - klo:19:40
Itselläni on 5455 massikka ja olen ollut todella tyytyväinen. On ketterä ja voimaa riittää. Kone tuli meille n. vuosi sitten ja talvella tehtii lumitöitä sillä ja hyvin pysyi hytti lämpimänä ja ikkunat auki, vaikka jotkut väittävät muuta. Voi olla että niissä vanhoissa oli ongelmia, sitä en tiedä.
Ai onko niihin sitten tehty jotain muutoksia? 5445 oli ainakin hengetön, 390 paljon parempi vetäjä. Eikä se kyllä ketteräkään ollut, jontikka kääntyy yhtä pienessä tilassa vaikka on isompi.
Ovet kyllä aukesi aina ja hytti pysyi lämpimänä kunhan vaan lämpesi.

Miten muuten melu noissa uusissa, hytti taitaa olla sama kuin ennenkin?

Oliko 45 tier2 vai tier3?

5455 softat sisään niin on paljon mukavampi (Teho ja paino kohdallaan).

Tai pumppua säätöön.

Noita päivityksiä on tietyt myyjät antaneet takuun piikkiin huollon yhteydessä, softa nyt ei ainakaan mitään niille maksa, pumppuhommat aina oikeita hommia.

5445 myynti on kyllä lähinnä myyjän häpeä, vanha myyjä jourusi aikanaan että ostohinnan ero hänelle 5445-5455 olisi ollut noin 800 euroa eli karvan enemmän kuin nämä pumppu/lastumiehet ottaa....
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: JD6630 - 30.12.11 - klo:19:44
Tuli pihaan pari viikkoa ennen dynan julkaisua, eli tier 2 taitaa kuulua. Kyllä siinä tehot riitti ihan kohtalaisesti eri hommiin, mutta paalaimen kanssa meni jo aika tiukille.
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: Verku - 30.12.11 - klo:19:57
Ok, koska kokemus 390t -> 5455 tier3 on ollut pelkästään positiivinen.
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: Reiskako - 31.12.11 - klo:10:31
Kertokaas nyt vielä kokemuksia kuormaajakoneeksi, kesät viljellään ja teiden kunnossapitoa talvisin; eli auraamista ja hiekotusta.

Tehot sais riittää 5m äkeen eteen eli yli 110hv.
Lumilevyt ovat molemmissa päissä 3metrisiä.
Kyntämisessä olis tavote 4 siipisiä  liikuttaa suht rivakasti.

Joko 40 tai 50 malli sillä ei niin väliä tietysti tuo 50 ajas asemansa mutta ei sillä tosiaan ole niin suurta merkitystä näillä matkoilla.

N142 versu on ja teen samoja hommia kuin sinäkin  kuormaajana 65   2,6m lumikauhalla ja suurteholinnko perässä tai 3m levy. Ajettu 500h ja sievästi homma sujuu. Tehoa jää reserviin ja vahteistoa en kepilliseen vaihtaisi. Mutta kuka tietää miten pelaa 20v kuluttua nuo sähköasiat. Itse tykkään mutta jokainen kai kehuu omaansahttp://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/Smileys/default/smiley.gif
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: rene-rane - 07.01.12 - klo:02:09
Kertokaas vielä hiukan kulutustietoja !
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: landehande - 07.01.12 - klo:07:10
Dyna-6 massikka tietenkin.

Kysykkin vielä.
Massikka on vasta massikka kun siinä on perkkinssonnin hevoset valjaissa!!! Oikeat ardennerit eikä jotain suomenkopukoita.  8)
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: landehande - 07.01.12 - klo:07:11
Enemmän niillä on yhteistä kuin massikalla ja toimintavarmuudella :)
Kuinkas on porovoimalla pudonneiden pyöränpultien välissä oleva laatikko kestänyt?
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: Wejjo - 07.01.12 - klo:07:20
Enemmän niillä on yhteistä kuin massikalla ja toimintavarmuudella :)
Kuinkas on porovoimalla pudonneiden pyöränpultien välissä oleva laatikko kestänyt?

Eiks se ny sitten kestä hyvin kun pyärät puuttuu  ;D
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: JD6630 - 07.01.12 - klo:17:11
Kuinkas on porovoimalla pudonneiden pyöränpultien välissä oleva laatikko kestänyt?
Hyvin on kestänyt, kiitos kysymästä :) Keppilootia ei liene monia avattukkaan jälkikäteen. Pultitkin on pysyneet paikallaan. Tainnut sattua tehtaalta joku maanantaimalli.

Mites on massikassa kone ja kytkin kestänyt? ;D
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: landehande - 07.01.12 - klo:20:28
Kuinkas on porovoimalla pudonneiden pyöränpultien välissä oleva laatikko kestänyt?
Hyvin on kestänyt, kiitos kysymästä :) Keppilootia ei liene monia avattukkaan jälkikäteen. Pultitkin on pysyneet paikallaan. Tainnut sattua tehtaalta joku maanantaimalli.

Mites on massikassa kone ja kytkin kestänyt? ;D

Kolmevitoseen on moottoriremppa tehty, ja samalla taidettiin vaihtaa kytkinlevykin. Muuten näyttää menevän 6000 tuntiin eri malleilla ihan ongelmitta. Useampi lähestyy sitä tai on jo ylittänytkin. Tosin en kyllä ole kuskina koneenhajoittajatyyppiä. Vaikka ''pitkää vetoa''  kaikille malleille olen antanut. Paitsi en tästä uusimmasta vielä tiedä kun on tunti omaa ajoa alla. Jotkut kuitenkin ovat vetäneet 6125 h sillä jotakin 11 vuoden aikana.  Jaa... 595 sai myöskin uuden kytkimen pari vuotta sitten.     
Siis susiriisseli ei ole kokemuspiirissäni, enkä huolikkaan. Semmoinen on harakirimassikka.
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: Perfekt - 07.01.12 - klo:20:32

Mulla tuo Dyna 4  + Sontareen 6,8 L koneella

Hienosti menee

 8)

Arvatkaa merkki ?

 ::)
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: landehande - 07.01.12 - klo:20:34
Enemmän niillä on yhteistä kuin massikalla ja toimintavarmuudella :)
Kuinkas on porovoimalla pudonneiden pyöränpultien välissä oleva laatikko kestänyt?

Eiks se ny sitten kestä hyvin kun pyärät puuttuu  ;D

Juu, siitä kestäminen vasta alkaakin.  ;)
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: JD6630 - 07.01.12 - klo:21:41
Kolmevitoseen on moottoriremppa tehty, ja samalla taidettiin vaihtaa kytkinlevykin. Muuten näyttää menevän 6000 tuntiin eri malleilla ihan ongelmitta. Useampi lähestyy sitä tai on jo ylittänytkin. Tosin en kyllä ole kuskina koneenhajoittajatyyppiä. Vaikka ''pitkää vetoa''  kaikille malleille olen antanut. Paitsi en tästä uusimmasta vielä tiedä kun on tunti omaa ajoa alla. Jotkut kuitenkin ovat vetäneet 6125 h sillä jotakin 11 vuoden aikana.  Jaa... 595 sai myöskin uuden kytkimen pari vuotta sitten.     
Siis susiriisseli ei ole kokemuspiirissäni, enkä huolikkaan. Semmoinen on harakirimassikka.
Perkins leikkasi kiinni ihan paikallaan käydessään traktorista jolla ei raskasta työtä tehdä 8) Ainoa minkä tuosta vehkeestä uskoisi hajoavan on etuakseli, joka on melkein ainut paikka mikä siinä on ehjänä pysyny. Kytkintä kyllä joutuu huoltamaan usein nuiden vanhojen koneiden kanssa. Eipä sillä, että uudemmankaan massikan kytkin kestäisi. Vikakoodien luku oli lähes viikottaista ja solenoidien vaihto joka kk.

Kyllä on uusin maasikas vähällä käytöllä ollut, melkein yhtä vähällä kuin meillä massikka nykyään :-*
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: icefarmer - 07.01.12 - klo:21:49
Kuinkas on porovoimalla pudonneiden pyöränpultien välissä oleva laatikko kestänyt?
Hyvin on kestänyt, kiitos kysymästä :) Keppilootia ei liene monia avattukkaan jälkikäteen. Pultitkin on pysyneet paikallaan. Tainnut sattua tehtaalta joku maanantaimalli.

Mites on massikassa kone ja kytkin kestänyt? ;D

Kolmevitoseen on moottoriremppa tehty, ja samalla taidettiin vaihtaa kytkinlevykin. Muuten näyttää menevän 6000 tuntiin eri malleilla ihan ongelmitta. Useampi lähestyy sitä tai on jo ylittänytkin. Tosin en kyllä ole kuskina koneenhajoittajatyyppiä. Vaikka ''pitkää vetoa''  kaikille malleille olen antanut. Paitsi en tästä uusimmasta vielä tiedä kun on tunti omaa ajoa alla. Jotkut kuitenkin ovat vetäneet 6125 h sillä jotakin 11 vuoden aikana.  Jaa... 595 sai myöskin uuden kytkimen pari vuotta sitten.     
Siis susiriisseli ei ole kokemuspiirissäni, enkä huolikkaan. Semmoinen on harakirimassikka.
Muuten näyttää menevän 6000 tuntiin eri malleilla ihan ongelmitta :o :o :o :o :o   vai kuudessatuhannessa tunnissa ne verkumiehet jo särppää täytekakkukahvia kestävän koneen kunniaks :o :o :o :o :o



http://www.valtra.fi/news/2239.asp
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: SKN - 07.01.12 - klo:22:05
Enemmän niillä on yhteistä kuin massikalla ja toimintavarmuudella :)
Kuinkas on porovoimalla pudonneiden pyöränpultien välissä oleva laatikko kestänyt?

Eiks se ny sitten kestä hyvin kun pyärät puuttuu  ;D

Juu, siitä kestäminen vasta alkaakin.  ;)
En tiä mistään mitään mut sää oot niinku ritke vorresteri. Ja leuka ku puuliteri. Ainaki kuvasta päätellen. ;D
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: realisti - 07.01.12 - klo:22:13
tollanen 30 000h ajettu jd 6910:kin on tullut tyypitettyä, ei sillä en tiedä mitään sen remppahistoriasta mutta toimivalta tuntui.
Massikan dyna-vt:kin tuntuu pelaavan hienosti tuolla tallissa seistessään, tosin ei ajossakaan vajaan 2v ja 1200h aikana ole mitään ilmentynyt.
Mikä ihme tää jd vs. mf taistelu on? ei ne ainakaan meillä ole riitaantuneet vaikka samaa kuormaajaa ja työkoneita vaihdellaan ristiin.
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: landehande - 07.01.12 - klo:22:16
Kolmevitoseen on moottoriremppa tehty, ja samalla taidettiin vaihtaa kytkinlevykin. Muuten näyttää menevän 6000 tuntiin eri malleilla ihan ongelmitta. Useampi lähestyy sitä tai on jo ylittänytkin. Tosin en kyllä ole kuskina koneenhajoittajatyyppiä. Vaikka ''pitkää vetoa''  kaikille malleille olen antanut. Paitsi en tästä uusimmasta vielä tiedä kun on tunti omaa ajoa alla. Jotkut kuitenkin ovat vetäneet 6125 h sillä jotakin 11 vuoden aikana.  Jaa... 595 sai myöskin uuden kytkimen pari vuotta sitten.     
Siis susiriisseli ei ole kokemuspiirissäni, enkä huolikkaan. Semmoinen on harakirimassikka.
Perkins leikkasi kiinni ihan paikallaan käydessään traktorista jolla ei raskasta työtä tehdä 8) Ainoa minkä tuosta vehkeestä uskoisi hajoavan on etuakseli, joka on melkein ainut paikka mikä siinä on ehjänä pysyny. Kytkintä kyllä joutuu huoltamaan usein nuiden vanhojen koneiden kanssa. Eipä sillä, että uudemmankaan massikan kytkin kestäisi. Vikakoodien luku oli lähes viikottaista ja solenoidien vaihto joka kk.

Kyllä on uusin maasikas vähällä käytöllä ollut, melkein yhtä vähällä kuin meillä massikka nykyään :-*
Joidenkin käsissä vaan ei pysy rautakankikaan ehjänä!  ;)
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: Make - 07.01.12 - klo:22:17
Kuinkas on porovoimalla pudonneiden pyöränpultien välissä oleva laatikko kestänyt?
Hyvin on kestänyt, kiitos kysymästä :) Keppilootia ei liene monia avattukkaan jälkikäteen. Pultitkin on pysyneet paikallaan. Tainnut sattua tehtaalta joku maanantaimalli.

Mites on massikassa kone ja kytkin kestänyt? ;D

Kolmevitoseen on moottoriremppa tehty, ja samalla taidettiin vaihtaa kytkinlevykin. Muuten näyttää menevän 6000 tuntiin eri malleilla ihan ongelmitta. Useampi lähestyy sitä tai on jo ylittänytkin. Tosin en kyllä ole kuskina koneenhajoittajatyyppiä. Vaikka ''pitkää vetoa''  kaikille malleille olen antanut. Paitsi en tästä uusimmasta vielä tiedä kun on tunti omaa ajoa alla. Jotkut kuitenkin ovat vetäneet 6125 h sillä jotakin 11 vuoden aikana.  Jaa... 595 sai myöskin uuden kytkimen pari vuotta sitten.     
Siis susiriisseli ei ole kokemuspiirissäni, enkä huolikkaan. Semmoinen on harakirimassikka.
Muuten näyttää menevän 6000 tuntiin eri malleilla ihan ongelmitta :o :o :o :o :o   vai kuudessatuhannessa tunnissa ne verkumiehet jo särppää täytekakkukahvia kestävän koneen kunniaks :o :o :o :o :o



http://www.valtra.fi/news/2239.asp
Just tein 655 Valluun 11000 tunnin huollon. Mennyt ihan ongelmitta kuten myös 605 meni. 655 joutuu kylläkin nykyään 150 tunnin kohdalla lisäämään hiukan öljyä. Mulla olleisiin Perkinseihin joutui kylläkin lisäämään uudesta asti aika tiheäänkin.
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: landehande - 07.01.12 - klo:22:18
Kuinkas on porovoimalla pudonneiden pyöränpultien välissä oleva laatikko kestänyt?
Hyvin on kestänyt, kiitos kysymästä :) Keppilootia ei liene monia avattukkaan jälkikäteen. Pultitkin on pysyneet paikallaan. Tainnut sattua tehtaalta joku maanantaimalli.

Mites on massikassa kone ja kytkin kestänyt? ;D

Kolmevitoseen on moottoriremppa tehty, ja samalla taidettiin vaihtaa kytkinlevykin. Muuten näyttää menevän 6000 tuntiin eri malleilla ihan ongelmitta. Useampi lähestyy sitä tai on jo ylittänytkin. Tosin en kyllä ole kuskina koneenhajoittajatyyppiä. Vaikka ''pitkää vetoa''  kaikille malleille olen antanut. Paitsi en tästä uusimmasta vielä tiedä kun on tunti omaa ajoa alla. Jotkut kuitenkin ovat vetäneet 6125 h sillä jotakin 11 vuoden aikana.  Jaa... 595 sai myöskin uuden kytkimen pari vuotta sitten.     
Siis susiriisseli ei ole kokemuspiirissäni, enkä huolikkaan. Semmoinen on harakirimassikka.
Muuten näyttää menevän 6000 tuntiin eri malleilla ihan ongelmitta :o :o :o :o :o   vai kuudessatuhannessa tunnissa ne verkumiehet jo särppää täytekakkukahvia kestävän koneen kunniaks :o :o :o :o :o



http://www.valtra.fi/news/2239.asp

No sinne asti mä sanoinkin; lähes ongelmitta. Kun kokemusta ei enempiin tunteihin ole.
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: landehande - 07.01.12 - klo:22:26
tollanen 30 000h ajettu jd 6910:kin on tullut tyypitettyä, ei sillä en tiedä mitään sen remppahistoriasta mutta toimivalta tuntui.
Massikan dyna-vt:kin tuntuu pelaavan hienosti tuolla tallissa seistessään, tosin ei ajossakaan vajaan 2v ja 1200h aikana ole mitään ilmentynyt.
Mikä ihme tää jd vs. mf taistelu on? ei ne ainakaan meillä ole riitaantuneet vaikka samaa kuormaajaa ja työkoneita vaihdellaan ristiin.
No kun nää yhdet ovat vihreitä kateudesta!  ;)
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: landehande - 07.01.12 - klo:22:28
Enemmän niillä on yhteistä kuin massikalla ja toimintavarmuudella :)
Kuinkas on porovoimalla pudonneiden pyöränpultien välissä oleva laatikko kestänyt?

Eiks se ny sitten kestä hyvin kun pyärät puuttuu  ;D

Juu, siitä kestäminen vasta alkaakin.  ;)
En tiä mistään mitään mut sää oot niinku ritke vorresteri. Ja leuka ku puuliteri. Ainaki kuvasta päätellen. ;D

Ituhipin poninhäntää ei näy.
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: SKN - 07.01.12 - klo:22:30
Enemmän niillä on yhteistä kuin massikalla ja toimintavarmuudella :)
Kuinkas on porovoimalla pudonneiden pyöränpultien välissä oleva laatikko kestänyt?

Eiks se ny sitten kestä hyvin kun pyärät puuttuu  ;D

Juu, siitä kestäminen vasta alkaakin.  ;)
En tiä mistään mitään mut sää oot niinku ritke vorresteri. Ja leuka ku puuliteri. Ainaki kuvasta päätellen. ;D

Ituhipin poninhäntää ei näy.
Sä se et juurikaan kehu mitään. Nyt jopa *****n koosta pitää mainita et on ku ponin häntä. ;D
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: PERSU - 07.01.12 - klo:22:47
Dyna 4

Sontareen koneella NAms

åå
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: JD6630 - 07.01.12 - klo:23:09
Mikä ihme tää jd vs. mf taistelu on? ei ne ainakaan meillä ole riitaantuneet vaikka samaa kuormaajaa ja työkoneita vaihdellaan ristiin.
Ei mulla mitään massikkaa vastaan ole, mutta edellisestä saadut erittäin huonot kokemukset eivät oikein innosta enään kyseiseen merkkiin palaamaan. 4000H aikana pari kertaa katkaisussa, kytkimen viat, ilmastoinnin viat ja muut pienet viat mitä en muista eivät minun mielestäni kerro kestävyydestä. Traktori oli pakko vaihtaa pois noin aikaisin kun ei oo varaa korjata rehuja yhdellä vanhalla traktorilla.

JD ollu vähän päälle vuoden ja 1150h mittarissa, termari siitä on vaihdettu. Ei toki näillä tunneilla pysty vielä kehumaan kestävyyttä, mutta onpahan ainakin huoltosopimus.
Otsikko: Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kirjoitti: PERSU - 07.01.12 - klo:23:10

JD ollu vähän päälle vuoden ja 1150h mittarissa, termari siitä on vaihdettu. Ei toki näillä tunneilla pysty vielä kehumaan kestävyyttä, mutta onpahan ainakin huoltosopimus.

MItes pulltit

Ja laatikko kestää ?

åå