Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Mullistaja - 15.11.11 - klo:21:40
-
Kumpikos kuormain kannattaa laittaa N valtraan kun ovat tismallleen samanhintaiset.
Eli q55 ja isme 170b on kyseessä.
Quicke ulottuu aavistuksen enemmän, mutta ismen kanssa näkyvyys on ihan eri tasolla.
Quickessa on letkut ym hienosti piilossa ja kauha menee 10 astetta enemmän "kiinni".
Isme on suomalainen.
Prkl ku on vaikeeta päättää
-
No ei pitäis olla vaikee päättää.. :D
-
No ei pitäis olla vaikee päättää.. :D
Noin mäkin kaverille sanoin kun kuormainta mietti. Mutta meni onneton ja otti quicken... ???
-
Ottaa sen missä on näkyvyys.
-
Ottaa mieluummin sen missä on geometria edes vähän sinnepäin eli Quicken.
-
Jos Quicken näkyvyyttä moittii, niin miksei voi ottaa Trimaa? Sama kuormaaja ilman niitä kotelomallisia vakaajia...
-
Quickessa on letkut ym hienosti piilossa ja kauha menee 10 astetta enemmän "kiinni".
Tarkoitit kai "huonosti piilossa" Sitte kun joskus vaihtaa sitä letkua niin ompa mukavaa. Ja ei se Kuikankaan koukistuskulma kovin hääppöinen ole jos eivät ole muuttaneet näihin viimeisiin malleihin. 900 sarjasta alkaen on jäänyt koukistuskulma vajaaksi.
-
Kattelin tossa traktorikaupan pihalla yhtä konetta missä oli Isme nokalla. Kyllä mua ainakin vituttais, jos olisin 100000 euroa laittanu koneeseen ja siinä olisi noin rumasti viimeistelty kuormaaja kiinni. Esim. Ismen puskutuet ei olleet hiomavehkeitä nähneetkään. Oli ihan hirveän rumaa jälkeä koko laitos. Myyjäkin sanoi että täytyy asiakkaan oikeasti haluta ostaa, että hän suostuu Ismen myymään. Ei kuulemma tiedä kumpaan suuntaa aisat sojottavat, oikealle vai vasemmalle, kun hiekkaa rinteestä kyytiin laittaa. Muuten ovat varmasti hyviä kuormaimia..
-
Terve,
vastataan agronettiläiseen tyyliin ohi vaihtoehtojen: laita MP-lift!
-
Stoll ehdottomasti ;D
-
Pyöräkuormaaja ehdottomasti. Päästiin taas asialinjalle ;D
-
Mutta jos nuo nyt on ainoat vaihtoehdot niin isme mielummin kun sen takaa näkeekin jotain ja laatu on varmasti parempaa kuin quicken ja varmaan mahdollisiin traktorin huoltoihinkin kiinnitetty huomiota... Kerrankin tuossa katselin uutta deutsia missä oli uusi quicke nokalla niin öljytikkua ei saanut pois kiitos kuormaajan sovitteiden... Stollin sovitteissa on reikä tuota öljykorkkia varten eli ihan tälläisiin pikkusiin asioihon kannattaa kiinittää huomiota... Ismeen en oo kyllä juurikaan tutustunut mutta muutamalla tutulla isme on käytössä eikä ole ongelmia ollut ja myyjäkin kehus että se on hieno myydä kun asentajat käy sen tilalla asentamassa ja niillä on kaikki osat mukana mutta aina kun quicken on myynyt niin aina on jotain ongelmia kun meinaavat asentaa :o
-
Mulle tuli n-läinen kuikalla enkä mä nyt sitä ihmeemmin moiti, onhan sen aisat korkealla, kun on vielä niillä pitkillä sovitteilla, että ulottuvuutta on melkein turhankin paljon, saa varoa trukkipiikeillä vastapuolen laitoja. Valtras ainakin pääsee öljytikkuun ja muihinkin kohteisiin kyllä käsiksi, sovitteethan ei enää mene, kuin vaihdelootaan saakka ja tulevis n-malleis ei sinnekkään on kuulemma valusovite.
-
Ostin itse MP-Lift keväällä, ja olen siihen erittäin tyytväinen. Kannattaa vertailla
-
Ostin itse MP-Lift keväällä, ja olen siihen erittäin tyytväinen. Kannattaa vertailla
oletko tyytyväinen myyjän asiakaspalveluun, mp:llä se on kyllä todella laadukasta
-
Kyllä myyjä piti mitä hän lupasi. Ja kuormain on toiminut hyvin.. Takuuasioista en osaa sanoa mitään kun ei ole ollut ongelmia..
-
Kyllä myyjä piti mitä hän lupasi. Ja kuormain on toiminut hyvin.. Takuuasioista en osaa sanoa mitään kun ei ole ollut ongelmia..
Ai se puhukin jotain? Se onkin uutta!
-
takuu asioissa perä vain murisee kuin nalle KARHU.
-
Mulle tuli n-läinen kuikalla enkä mä nyt sitä ihmeemmin moiti, onhan sen aisat korkealla, kun on vielä niillä pitkillä sovitteilla, että ulottuvuutta on melkein turhankin paljon, saa varoa trukkipiikeillä vastapuolen laitoja.
Se on Valtralla tottumiskysymys, kun sillä yltää nykyään minne muillakin ;)
-
hehe, puhuu ja puhuu, hoitin koko keskustelu sähköpostitse :)
-
Mulle tuli n-läinen kuikalla enkä mä nyt sitä ihmeemmin moiti, onhan sen aisat korkealla, kun on vielä niillä pitkillä sovitteilla, että ulottuvuutta on melkein turhankin paljon, saa varoa trukkipiikeillä vastapuolen laitoja.
Se on Valtralla tottumiskysymys, kun sillä yltää nykyään minne muillakin ;)
Ei mulla koskaan ole keskiakseli vallus ollukkaa kuormaajaa, sen verran oon saanu kokeilla, ettei oo tullu omaan mieli edes ajatella :o edellinen kuormaaja kone oli case. Tuohon n-läiseen se tuli sitten luonnostaan.
-
No kotimaista mä kyllä kattelisin. Kolmesta Ismestä kokemusta yksi jokapäiväisessä käytössä eikä voi moittia. Rasvaa tappeihin ja hyvin toimii, kaapeliohjaimenvipu kulutustavaraa (sama kuin muissakin). Ihme mörököllejä ovat pohojalaaset myyntimiehet Ismellä ja Liftillä ei paljoa puhele. Viimeisimmän Ismen sovitteiden viimeistelyssä ja paikoin maalauksessa ehkä hiukan sanomista. Nuo ruottalaiset on täysin yliarvostettuja, taitaa olla eniten solmuun ajettuja aisoja ja eipä voi esim Quicken paalipihtiä kehua kestäväksi, ei edes rasvanippoja. Lisäksi nämä uudet aisastot järjettömän huonolla näkyvyydellä. Siinä sitä on miettimistä.
-
No kotimaista mä kyllä kattelisin. Kolmesta Ismestä kokemusta yksi jokapäiväisessä käytössä eikä voi moittia. Rasvaa tappeihin ja hyvin toimii, kaapeliohjaimenvipu kulutustavaraa (sama kuin muissakin). Ihme mörököllejä ovat pohojalaaset myyntimiehet Ismellä ja Liftillä ei paljoa puhele. Viimeisimmän Ismen sovitteiden viimeistelyssä ja paikoin maalauksessa ehkä hiukan sanomista. Nuo ruottalaiset on täysin yliarvostettuja, taitaa olla eniten solmuun ajettuja aisoja ja eipä voi esim Quicken paalipihtiä kehua kestäväksi, ei edes rasvanippoja. Lisäksi nämä uudet aisastot järjettömän huonolla näkyvyydellä. Siinä sitä on miettimistä.
Mulla ei oo mitään pahaa sanomista quickesta 45 ja 75 molemmat kovassa käytössä
Etuakselit siinä ennen loppuu kun kuormaimet....
Mutta kait niillä jokasella saa hommat tehtyä ja loppupeleissä ei etukuormaaja oo tarkotettu sellaseen kuormaamiseen mitä oikeen siihen suunnitellut koneet
Ja ei se näkyvyys mitenkään radikaalisti muutu vaikka ei niitä peltejä oliskaan... ei sieltä vakaimien välistä kuitenka mitään nää!!
-
No kotimaista mä kyllä kattelisin. Kolmesta Ismestä kokemusta yksi jokapäiväisessä käytössä eikä voi moittia. Rasvaa tappeihin ja hyvin toimii, kaapeliohjaimenvipu kulutustavaraa (sama kuin muissakin). Ihme mörököllejä ovat pohojalaaset myyntimiehet Ismellä ja Liftillä ei paljoa puhele. Viimeisimmän Ismen sovitteiden viimeistelyssä ja paikoin maalauksessa ehkä hiukan sanomista. Nuo ruottalaiset on täysin yliarvostettuja, taitaa olla eniten solmuun ajettuja aisoja ja eipä voi esim Quicken paalipihtiä kehua kestäväksi, ei edes rasvanippoja. Lisäksi nämä uudet aisastot järjettömän huonolla näkyvyydellä. Siinä sitä on miettimistä.
Mulla ei oo mitään pahaa sanomista quickesta 45 ja 75 molemmat kovassa käytössä
Etuakselit siinä ennen loppuu kun kuormaimet....
Mutta kait niillä jokasella saa hommat tehtyä ja loppupeleissä ei etukuormaaja oo tarkotettu sellaseen kuormaamiseen mitä oikeen siihen suunnitellut koneet
Ja ei se näkyvyys mitenkään radikaalisti muutu vaikka ei niitä peltejä oliskaan... ei sieltä vakaimien välistä kuitenka mitään nää!!
Joo mutta kun ovat aisat niin helkutin korkealla ja ne vakaajat voi olla myös aisojen sisällä... ;D
-
No kotimaista mä kyllä kattelisin. Kolmesta Ismestä kokemusta yksi jokapäiväisessä käytössä eikä voi moittia. Rasvaa tappeihin ja hyvin toimii, kaapeliohjaimenvipu kulutustavaraa (sama kuin muissakin). Ihme mörököllejä ovat pohojalaaset myyntimiehet Ismellä ja Liftillä ei paljoa puhele. Viimeisimmän Ismen sovitteiden viimeistelyssä ja paikoin maalauksessa ehkä hiukan sanomista. Nuo ruottalaiset on täysin yliarvostettuja, taitaa olla eniten solmuun ajettuja aisoja ja eipä voi esim Quicken paalipihtiä kehua kestäväksi, ei edes rasvanippoja. Lisäksi nämä uudet aisastot järjettömän huonolla näkyvyydellä. Siinä sitä on miettimistä.
Mulla ei oo mitään pahaa sanomista quickesta 45 ja 75 molemmat kovassa käytössä
Etuakselit siinä ennen loppuu kun kuormaimet....
Mutta kait niillä jokasella saa hommat tehtyä ja loppupeleissä ei etukuormaaja oo tarkotettu sellaseen kuormaamiseen mitä oikeen siihen suunnitellut koneet
Ja ei se näkyvyys mitenkään radikaalisti muutu vaikka ei niitä peltejä oliskaan... ei sieltä vakaimien välistä kuitenka mitään nää!!
Joo mutta kun ovat aisat niin helkutin korkealla ja ne vakaajat voi olla myös aisojen sisällä... ;D
Ajaa silmät auki ni näkkee paremmin ;)
-
Kyllähän se aluksi tuntui "kolholta" kun ne aisat on niin korkealla, mutta loppupeleissä sillä ei liene kovinkaan suurta merkitystä ja siihen näyttää äkkiä tottuvan, mutta ensireaktio oli kyllä, että OHO, kun en edes koeajanut tuota uusinta ostosta, esitekuvaankaan ei tullut kiinnitettyä huomiota ja siinä näyttääkin olevan niillä lyhkäisillä sovitteilla kone, mutta elämä jatkuu ;) muuten se on niin kivan pehmoinen käsitellä kuormaajan kans, kun vellikytkin joustaa ja kuormaaja liikkuu isommalla pumpulla, ei ole ikävä entiseen :) ja tosi ISO plussa siitä sähköisestä kuormaimen jousituksesta, saa tiellä päälle ja tarkkaa kuormates pois hytin napista.
-
No kotimaista mä kyllä kattelisin. Kolmesta Ismestä kokemusta yksi jokapäiväisessä käytössä eikä voi moittia. Rasvaa tappeihin ja hyvin toimii, kaapeliohjaimenvipu kulutustavaraa (sama kuin muissakin). Ihme mörököllejä ovat pohojalaaset myyntimiehet Ismellä ja Liftillä ei paljoa puhele. Viimeisimmän Ismen sovitteiden viimeistelyssä ja paikoin maalauksessa ehkä hiukan sanomista. Nuo ruottalaiset on täysin yliarvostettuja, taitaa olla eniten solmuun ajettuja aisoja ja eipä voi esim Quicken paalipihtiä kehua kestäväksi, ei edes rasvanippoja. Lisäksi nämä uudet aisastot järjettömän huonolla näkyvyydellä. Siinä sitä on miettimistä.
Mulla ei oo mitään pahaa sanomista quickesta 45 ja 75 molemmat kovassa käytössä
Etuakselit siinä ennen loppuu kun kuormaimet....
Mutta kait niillä jokasella saa hommat tehtyä ja loppupeleissä ei etukuormaaja oo tarkotettu sellaseen kuormaamiseen mitä oikeen siihen suunnitellut koneet
Ja ei se näkyvyys mitenkään radikaalisti muutu vaikka ei niitä peltejä oliskaan... ei sieltä vakaimien välistä kuitenka mitään nää!!
Joo mutta kun ovat aisat niin helkutin korkealla ja ne vakaajat voi olla myös aisojen sisällä... ;D
Ajaa silmät auki ni näkkee paremmin ;)
Sitten eron huomaa kun ajaa koneella missä vakaimia ei ole näkökentässä ja sitten vaihtaa sellaiseen koneeseen missä on nuo silmälaput (quicke 55) niin siinä tulee mieleen mitä se ruottalainen on oikeen ajatellut... :o
-
varmaankin ajatteli, ettei vilkuilla onko naapurinpuolella ruoho vihreämpää ::)
-
varmaankin ajatteli, ettei vilkuilla onko naapurinpuolella ruoho vihreämpää ::)
:D :D :D
-
Itte oon ainakin 170B-Ismeen tyytyväinen. Ja varsinkin siihen, että tuli valittua hydraulinen esiohjaus. Toki se oli yksi syy, miksi Ismeen päädyin. Sieltä sai asennettuna samalla kertaa senkin, muiden kanssa olisi joutunut värkkäilemään enemmän. Tosin tällä hetkellä tutkisin tarkasti kyllä Ergo-sähkötikunkin.
-
Kumpikos kuormain kannattaa laittaa N valtraan kun ovat tismallleen samanhintaiset.
Eli q55 ja isme 170b on kyseessä.
Quicke ulottuu aavistuksen enemmän, mutta ismen kanssa näkyvyys on ihan eri tasolla.
Quickessa on letkut ym hienosti piilossa ja kauha menee 10 astetta enemmän "kiinni".
Isme on suomalainen.
Prkl ku on vaikeeta päättää
Jos tarkootat tuolla "kiinni" menolla murtokulmaa, niin kannattaa tarkistaa mittaustapa. Isme on siinä asias aika palio parempi kun Quicke. Ismen kulma tarkoottaa sitä, paljonko sovitelevy kallistuu pystyasennosta. Quickella se tarkoottaa sitä, paljonko Quicken oman kauhan pohja kallistuu maanpinnasta ylöspäin. Seleviää esitteestäkin, eli siis ihan pelkkää huijausta. Quicke vaatii aina etehe päin kallistetun kauhan perseen, muuten kauhaa ei saa täytehen. Siisti ja laadukas kone muuten.
-
Ei oo Stollin voittanutta , vieläkään
8)
-
Ei oo Stollin voittanutta , vieläkään
8)
Totta 8)
-
Minulla on 6350 ja laitoin Perän vehkeen. Laatu ja hinta asennettuna ratkaisi, ja mukana vakiona mm. näppärä kiinnitys hydraulisylintereillä ja vaimennus. Tyytyväinen olen laitteseen. Ja ihan puhumalla kaupat tehtiin...
-
Minulla on 6350 ja laitoin Perän vehkeen. Laatu ja hinta asennettuna ratkaisi, ja mukana vakiona mm. näppärä kiinnitys hydraulisylintereillä ja vaimennus. Tyytyväinen olen laitteseen. Ja ihan puhumalla kaupat tehtiin...
"Murahteliko" kauppamiäs (perä) myydessään? 8) 8) 8)
-
Mulla on Q45 ja osittain voi yhtyä tuohon näkyvyysongelmaan. Mutta en ole ihan varma onko se loppujen lopuksi sen parempi monessa muussakaan. Ei sitä työtä tule katsottua kovinkaan paljon vaikainten välistä vaan enemmän etuakselin edestä mitä kauha tai piikit tekee. Varjoja tietysti tulee pimeällä kompaktista rakenteesta. Mutta eittämättä yritän kyllä laskea niin alas kuin mahdollista tieajossa.
Paras tapa parantaa näkyvyyttä on tiputtaa koko kuormaaja pois kun sitä ei tarvitse. Se käy ainakin Quickellä helposti ja kt-hydrauliikka ei jumita letkujakaan. Käyttäjäystävällisyys on myös enemmän kiinni hydrauliikasta kuin merkistä. Oma toimii traktorin tikulla ja on mukava työskennellä.
-
Minulla on 6350 ja laitoin Perän vehkeen. Laatu ja hinta asennettuna ratkaisi, ja mukana vakiona mm. näppärä kiinnitys hydraulisylintereillä ja vaimennus. Tyytyväinen olen laitteseen. Ja ihan puhumalla kaupat tehtiin...
"Murahteliko" kauppamiäs (perä) myydessään? 8) 8) 8)
No, oli se vähän suoraviivaista... :)
-
Mulla on Q45 ja osittain voi yhtyä tuohon näkyvyysongelmaan. Mutta en ole ihan varma onko se loppujen lopuksi sen parempi monessa muussakaan. Ei sitä työtä tule katsottua kovinkaan paljon vaikainten välistä vaan enemmän etuakselin edestä mitä kauha tai piikit tekee. Varjoja tietysti tulee pimeällä kompaktista rakenteesta. Mutta eittämättä yritän kyllä laskea niin alas kuin mahdollista tieajossa.
Paras tapa parantaa näkyvyyttä on tiputtaa koko kuormaaja pois kun sitä ei tarvitse. Se käy ainakin Quickellä helposti ja kt-hydrauliikka ei jumita letkujakaan. Käyttäjäystävällisyys on myös enemmän kiinni hydrauliikasta kuin merkistä. Oma toimii traktorin tikulla ja on mukava työskennellä.
Ei niitä vakaimia edelleenkään tartte olla siinä päällä häiritsemässä kun lumikauhan tai 2.5m kauhaharjan reunoja ei näe quicken takaa kun taas stollin takaa näkee ja oikeen hyvin :o