Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Shrek - 10.11.10 - klo:14:49
-
Loma-aamu. Lomittaja soittaa 07.12 että linkkuvaltran etukuormaaja ei toimi. Kamat päälle ja katsomaan. Lyhyt diagnoosi: hydraulilohkossa jotain vikaa kun kaikki muu toimi paitsi kauhan liike.
Naapurista traktori lainaan, että lehmät saa rehua ja viemään ajamalla omaa traktoria pajalle 50km päähän. 5km matkaa perille kun täydessä laukassa yht'äkkiä kuuluu kauhea pamaus ja takarenkaat menee asfaltilla suttiin. Tiehen piirtyy kaksi leveää mustaa rantua ja traktori pysähtyy kaistalle poikittain. Katson taaksepäin ja tiellä on teräksen palasia kymmenien metrien matkalla...
Etuvedon kardaanin laajakulmanivel hajosi linkun kohdalta ja jumitti väliaikaisesti takarenkaat. Varovasti nytkytellen sain siirrettyä potilaan tien laitaan. Loppumatka menikin lavetilla.
Onneksi tie ei ollut jäinen eikä ketään tullut ihan takana. Lomafiilis meinaa hieman kärsiä...
-
Onhan noita menny kardaaneja Valmeteista muistakin kuin linkuista. Mutta ymmärrän hyvin että aika v:mäinen homma. Tuloo "turhoo kulunkii" , kuten edesmennyt liikemies Reino Laakkonen tapasi sanoa.
-
Hyväpuoli on että on aikaa korjuuttaa traktoria kun on kerran lomaa eikä aika ja rahat kulu maailmalla turhuuksiin. Olis se kuitenkin menny ens viikolla viimestäin rikki.
-
Sanoisinko?
En sano.
Sanon kumminkin.
"Paska mikä paska."
-
Linkkuvalmetin ostamiseen kuuluu aina pieni "lupaus seikkailusta".
Ehkä kyseessä olikin vain Vallun kardaanijarrun kytkeytymisestä
-
Loma-aamu. Lomittaja soittaa 07.12 että linkkuvaltran etukuormaaja ei toimi. Kamat päälle ja katsomaan. Lyhyt diagnoosi: hydraulilohkossa jotain vikaa kun kaikki muu toimi paitsi kauhan liike.
Naapurista traktori lainaan, että lehmät saa rehua ja viemään ajamalla omaa traktoria pajalle 50km päähän. 5km matkaa perille kun täydessä laukassa yht'äkkiä kuuluu kauhea pamaus ja takarenkaat menee asfaltilla suttiin. Tiehen piirtyy kaksi leveää mustaa rantua ja traktori pysähtyy kaistalle poikittain. Katson taaksepäin ja tiellä on teräksen palasia kymmenien metrien matkalla...
Etuvedon kardaanin laajakulmanivel hajosi linkun kohdalta ja jumitti väliaikaisesti takarenkaat. Varovasti nytkytellen sain siirrettyä potilaan tien laitaan. Loppumatka menikin lavetilla.
Onneksi tie ei ollut jäinen eikä ketään tullut ihan takana. Lomafiilis meinaa hieman kärsiä...
Meidän molemmista T 190 kymppisistä on kardaanit lähteneet rissalan lennostoon juuri
alamäessä kun kierrokset on nousseet 2800 ja menoa hillitty jarruilla .Olisikohan suuri
vaiva ilmoittaa ohjekirjassa ,että jarruja ei saa käyttää koska kardaani ei kestä näissä
nopeuksissa ja lisäksi vielä tämä linkki http://joutsantuonti.suntuubi.com/?cat=5&img=26 (http://joutsantuonti.suntuubi.com/?cat=5&img=26)
-
Juhani! Onko ollut neliveto päällä vai poissa kun tuollainen tapahtuu :o
-
Ensimmäinen ilman toinen neliveto kytkettynä samat vauriot.
-
Ensimmäinen ilman toinen neliveto kytkettynä samat vauriot.
Repeääkö se etupäästä vai takapäästä ??? Joku muuten laitti tänne pari viikkoa linkin jossa taisi olla kuva Vallun puhkikuluneesta kardaaninristikosta. Sopisi tähän oireyhtymään kuin nenä päähän..
-
Keskeltä poikki ristikot ehjät 40senttiä häviää lennostoon.
-
Meidän molemmista T 190 kymppisistä on kardaanit lähteneet rissalan lennostoon juuri
alamäessä kun kierrokset on nousseet 2800 ja menoa hillitty jarruilla .Olisikohan suuri
vaiva ilmoittaa ohjekirjassa ,että jarruja ei saa käyttää koska kardaani ei kestä näissä
nopeuksissa ja lisäksi vielä tämä linkki http://joutsantuonti.suntuubi.com/?cat=5&img=26 (http://joutsantuonti.suntuubi.com/?cat=5&img=26)
Onko liikenneversio? Ulkolaisissa liikennetraktoreissa on etuakselilla omat jarrut eikä kardaania kiusata...
-
Kotimaiset liikennemallit.
-
Kotimaiset liikennemallit.
Tehäänkö niitä muallakin kuin kotimaassamme?
-
Joka Merkillä lienee ?
???
-
Joka Merkillä lienee ?
???
Ai joka merkillä lienee Valtra-liikennetraktoreita? Jos Juhani puhuu Valtroista,jotka hajoilevat, niin silloin on kyse Valtran liikennemalleista...
-
Tässä NH liikenne Tessukka ;
60 kmh Lapin lisällä ?
http://yle.fi/alueet/pohjanmaa/2010/06/kesan_ensimmainen_rehusato_on_runsas_ja_hyvanlaatuinen_1783664.html?name=useFontSize&path=/&value=normal&redirectUrl=/alueet/pohjanmaa/2010/06/kesan_ensimmainen_rehusato_on_runsas_ja_hyvanlaatuinen_1783664.html&refresh=null
:'(
-
Kotimaiset liikennemallit.
Tehäänkö niitä muallakin kuin kotimaassamme?
Ulkomailla Valtrankin liikennemalli vaatii etuakselin jarrut... :D
-
Olisi syytä täälläkin,,,,,,
:o
-
Kotimaiset liikennemallit.
Tehäänkö niitä muallakin kuin kotimaassamme?
Ulkomailla Valtrankin liikennemalli vaatii etuakselin jarrut... :D
Totta! Mutta silti se on kotimainen. ;)
-
Linkun rikkoutunet osat oli pajan lattialla. Uusiksi menee laajakulmanivel, kardaani ja vaihdelaatikkoon menevä akseli. Ja etukuormaimesta ne halusi uusia toisen kauhasylinterin. Ei tarttekaan toivoa isänpäiväksi partavettä kun saa monen tonnin edestä valtran varaosia.. :P
-
Ensimmäinen ilman toinen neliveto kytkettynä samat vauriot.
Repeääkö se etupäästä vai takapäästä ??? Joku muuten laitti tänne pari viikkoa linkin jossa taisi olla kuva Vallun puhkikuluneesta kardaaninristikosta. Sopisi tähän oireyhtymään kuin nenä päähän..
sitä kardaania vois joskus hypistellä samoin kuin muitakin nivelakseleita :) :) :) :)
-
Linkun rikkoutunet osat oli pajan lattialla. Uusiksi menee laajakulmanivel, kardaani ja vaihdelaatikkoon menevä akseli. Ja etukuormaimesta ne halusi uusia toisen kauhasylinterin. Ei tarttekaan toivoa isänpäiväksi partavettä kun saa monen tonnin edestä valtran varaosia.. :P
Mut pääasia ettei tullut kolaria tuossa jysähdyksessä :o
-
t190 kulkee 2800r/min jo lähemmäs 70km/h jos koneessa 42 pyörät... ei oo ihme jos ei kerdaanit/laakeripukit kestä. ja vielä takuuseen pitäs saada/ohjekirjassa erikseen kieltää?
t sarjan kardaanit on kyllä heikompia kuin vanhan 8000srj. 8000srj:n jousitetut koneen lyhyellä akselivälillä ja lyhyemmällä kardaanilla. ne kestää paremmin, joskin onhan niitäkin kait joiltain menny?
--------
noihin nopeuksiin alunperin tehdyssä mb-tracissa kardaanit on ihan erikaliiberia. järeys noin tuplat valtran kardaanista.
--------
olikos se juhanin laakeripukki danan vai carraron akselista? vastuuhan on viimekädessä jommalla kummalla. josko sieltä kautta hakis korvausta? kunhan ei kerro noin huimista mäen laskuista...
--------
tuossa linkkuvaltra jutussa kannattaa olla yhteydessä tehtaalle. muistaakseni niissä on ollu paljon ongelmia nelikon kartaanin kanssa. joku muutos/päivitys tehty jälkeenpäin moneen. ongelmallisia vehkeitä joka tapauksessa. miten lie uudemmat xm linkut?
-
Ei siinä vahvuuskaan auta jos ei oo paikat asianmukaisessa tasapainossa.
-
Ei siinä vahvuuskaan auta jos ei oo paikat asianmukaisessa tasapainossa.
***no montako mb-trakin kartaania tai akselia oot kuullu hajoavan?
-
Ei siinä vahvuuskaan auta jos ei oo paikat asianmukaisessa tasapainossa.
***no montako mb-trakin kartaania tai akselia oot kuullu hajoavan?
tippuu niitä kait vieläkin kuorma-autoista, ei ne ikusia oo vaikka kuinka kestovoideltuja...
-
Pointti oli tämä tasapainoisuus. Koitappa hepata M20 mutteri MB-trackin tai minkä tahansa muun nopean koneen kartaaniin niin ei sillä pitkiä matkoja ajella.
-
Linkkuvalmetin ostamiseen kuuluu aina pieni "lupaus seikkailusta".
Ehkä kyseessä olikin vain Vallun kardaanijarrun kytkeytymisestä
julumetin ostoon liittyy aina tuo kyseinen "lupaus", se ei suinkaan ole niissä vikana.. se on vaan niiden ominaisuus ;D
-
Linkkuvalmetin ostamiseen kuuluu aina pieni "lupaus seikkailusta".
Ehkä kyseessä olikin vain Vallun kardaanijarrun kytkeytymisestä
julumetin ostoon liittyy aina tuo kyseinen "lupaus", se ei suinkaan ole niissä vikana.. se on vaan niiden ominaisuus ;D
Mutta ainakin noissa linkuissa
-
Ensinnäkin niin saako linkkua muka liikennemallina,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, aika tappopeli on kyllä sitten. Toiseksi niin onko päästelty vapaalla. Pienemmissä ja vanhemmissa ainakin kardaani ulostautu jos päästi mäessä vapaalla ja alhaalla olleessa mutkassa katkes akseli. En sitten tiedä että miten akselit pyörii uudemmissa.
Mutta pääasia että se hydrauliikkavika tuli korjattua. ;)
-
Ei siinä vahvuuskaan auta jos ei oo paikat asianmukaisessa tasapainossa.
***no montako mb-trakin kartaania tai akselia oot kuullu hajoavan?
--jokunen vuosi sitten paikallisesta lavetinveto MB:stä meni kartaani.Tuntejakin oli aika lailla.
--noin periaatteessa esim.T190:ssä on ihan sama onko 42 vai 38 tuuman pyörät.Kartaanin max.pyörimisnopeus on suhteessa moottorin kierroksiin.Sen verran olen ajanut T190:llä,että mulle riittää 2400 jenkaa oikein hyvin.Nimittäin suurimmalla vaihteella...mikä järki on nostaa tuossa traktorissa kierrokset noin korkealle?Siis 2800n
-
Paikallinen lomittaja laski kevyesti ;) Sarkolan mäen !! ja tuli kotiin kartaani lavalla. :-[ :-[
Traktori oli natikka 844 sivukardaanilla. Kartaani myllytti ylimääräiset romut pois ympäriltä. Sitten etupyörät
lukkiintuivat, vetoakselit oli kuin lakritsia ja kiertyivät poikki. Akseleista tullut kananruoka sitten rikkoi vielä
etutasauspyörästön ! Tekevälle sattuu... ;D ;D ;D
-
Nelivato menee päälle kun jarruttaa !
Itse käytän käsijarrua alamäessä, ei nyki ja ei riko ;)
-
Vauriot kardaaneissa on tulleet jyrkissä laskuissa haketustyömaan välisissä siirroissa joskus vaan mäet yllättää. Meillä on T190 tehtaan säädöissä eikä ole tarkoituskaan niitä piristellä. Samoin hakkurissa on jarrut .
Retkun takuupäätökset jääköön omaan arvoonsa.
Meillä perheessä on koneen suunnittelun DI ,hänen lujuuslaskelmien perusteella
on syytä epäillä, että jousitetun mallin alkuperäinen panta ei täytä tieliikenteessä
vaadittavia varmuuskertoimia.
Valitettavasti tapanani on myös yritykseni koneista kertoa ne vauriot jotka voi
vaikuttaa liikenneturvallisuuteen , vaikkakin joku merkkiuskollinen älähtää.
Esimerkisi miksi varaosapanta on nyt puolta vahvempi jos alkuperäinen olisi ollut
lujuudeltaan riittävä.
-
Ei siinä vahvuuskaan auta jos ei oo paikat asianmukaisessa tasapainossa.
***no montako mb-trakin kartaania tai akselia oot kuullu hajoavan?
Moottorin ja vaihteiston välisen kardaanin olen kuullu hajoavan kerran yheltä, olikahan tunteja 15000h ja omistaja ei ollu sitä ikää rasvannu :o eli jos olis malttanut laittaa rasvaa sinne edes kerran vuodessa ni ei olisi menny rikki....
-
Oisko 2006 tai 2007 muutettu kardaanin tasapainotus 60 kmh -> 75 kmh yleisimmällä rengas koolla.
Varma tapa rikkoa Valtran kardaani on aina ollut laskea mäkeä vapaalla ja koskea siinä jarruun, etu- ja takarenkaiden pyörimisnopeus ero, vaikka onkin uusilla renkailla 0-2 % luokaa riittää noilla pyörivillä massoilla rikkomaan kardaanin takuulla. Sama kuin Uazin käsijarru, mikä oli kardaanin etupäässä, kunnon vauhdista käkkäriä ja kardaani oli selvä.
-
Oisko 2006 tai 2007 muutettu kardaanin tasapainotus 60 kmh -> 75 kmh yleisimmällä rengas koolla.
Varma tapa rikkoa Valtran kardaani on aina ollut laskea mäkeä vapaalla ja koskea siinä jarruun, etu- ja takarenkaiden pyörimisnopeus ero, vaikka onkin uusilla renkailla 0-2 % luokaa riittää noilla pyörivillä massoilla rikkomaan kardaanin takuulla. Sama kuin Uazin käsijarru, mikä oli kardaanin etupäässä, kunnon vauhdista käkkäriä ja kardaani oli selvä.
Sää vertaat Uazia ja Valtraa..... :D :D Just. ;D
http://fi.wikipedia.org/wiki/UAZ
-
Ensinnäkin niin saako linkkua muka liikennemallina,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, aika tappopeli on kyllä sitten. Toiseksi niin onko päästelty vapaalla. Pienemmissä ja vanhemmissa ainakin kardaani ulostautu jos päästi mäessä vapaalla ja alhaalla olleessa mutkassa katkes akseli. En sitten tiedä että miten akselit pyörii uudemmissa.
Mutta pääasia että se hydrauliikkavika tuli korjattua. ;)
Linnkua ei ole saanut kuin 40km/h perällä mutta 38" renkailla se kulkee 47km/h. Vapaalla ei ole päästelty mutta veikkaisin että rekan imussa ja kyyryssä se menee ainakin viittäviittä :D
-
Deuzilla on tullut monesti lasketeltua kärryn kanssa alamäessä 70 km/h navin mukaan. Ei ole toistaiseksi ollut ongelmia..kopkop! :-X
-
Deuzilla on tullut monesti lasketeltua kärryn kanssa alamäessä 70 km/h navin mukaan. Ei ole toistaiseksi ollut ongelmia..kopkop! :-X
Jaa kuin paljo sitä nopeutta oli? ???
-
Oisko 2006 tai 2007 muutettu kardaanin tasapainotus 60 kmh -> 75 kmh yleisimmällä rengas koolla.
Varma tapa rikkoa Valtran kardaani on aina ollut laskea mäkeä vapaalla ja koskea siinä jarruun, etu- ja takarenkaiden pyörimisnopeus ero, vaikka onkin uusilla renkailla 0-2 % luokaa riittää noilla pyörivillä massoilla rikkomaan kardaanin takuulla. Sama kuin Uazin käsijarru, mikä oli kardaanin etupäässä, kunnon vauhdista käkkäriä ja kardaani oli selvä.
Sää vertaat Uazia ja Valtraa..... :D :D Just. ;D
http://fi.wikipedia.org/wiki/UAZ
Äläs ny UAZia halveksu. Ihan asiallisen näköönen sitimaasturikin... ;D Varmasti kulkee paremmin lumihanges ku mun ooppeli...
(http://www.uaz.ru/img/content/patriot-site.jpg)
"UAZ Patriot is a modern, safe, powerful and reliable SUV.
Due to large size, spacious interior and huge trunk UAZ Patriot is comfortable for travelling with the whole family or a company of friends. UAZ Patriot – is a car that inspires respect. It will never blend into stream of cars."
-
Deuzilla on tullut monesti lasketeltua kärryn kanssa alamäessä 70 km/h navin mukaan. Ei ole toistaiseksi ollut ongelmia..kopkop! :-X
Jaa kuin paljo sitä nopeutta oli? ???
Noin seitsemän kymmentä(70) kilometriä tunnissa navigaattorin näytön perusteella, vapaalla tietysti.
-
Onneks noin, tarkkaa arvoa eivät sillo polliisitkaa tiiä :P
-
Paikallinen lomittaja laski kevyesti ;) Sarkolan mäen !! ja tuli kotiin kartaani lavalla. :-[ :-[
Traktori oli natikka 844 sivukardaanilla. Kartaani myllytti ylimääräiset romut pois ympäriltä. Sitten etupyörät
lukkiintuivat, vetoakselit oli kuin lakritsia ja kiertyivät poikki. Akseleista tullut kananruoka sitten rikkoi vielä
etutasauspyörästön ! Tekevälle sattuu... ;D ;D ;D
Hienosti se Sarkolanmäki meni FH-Volvollaki 125 km/h ;D
-
Asaa tuntemattomille. "Sarkolan mäki" sijaitsee Nokian ja entisen Vammalan välissä ja on Suomen suurin maantiellä sijaitseva mäki 8)
-
Eikö jossain Heinolan lähellä oo vielä jyrkempi, pitempi, korkeampi, mäki yleisellä tiellä.
-
Eikö jossain Heinolan lähellä oo vielä jyrkempi, pitempi, korkeampi, mäki yleisellä tiellä.
Ei ainakaan pääteillä ???
-
Eikö jossain Heinolan lähellä oo vielä jyrkempi, pitempi, korkeampi, mäki yleisellä tiellä.
Ei ainakaan pääteillä ???
Molempi varmaan oikeassa. Sarkolan mäki lienee valtateillä suurin mäki. Ainakin kärkipäässä. Sitten kun mennään vähän pienemmille teille, niin vanhan (ysitie) ja uuden nelostien Päijänteen Kärkistensalmen kohdalla ylittävällä tiellä on kanssa huimia mäkiä. Silloin kuin tie oli vielä soratie ja osittain eri paikassa, niin sanottiin tuolla vanhalla osuudella olevan suomen teiden (valtion teiden) jyrkin kohta. Oli se kyllä tosi jyrkkä. Mutta se on jäänyt sinne vanhalle osuudelle ja saattaa olla osittain poistettu tie kokonaan, koskapa niillä main on nykyään luonnonsuojelualue.
-
Olen kuullut että Salon puolessa olisi ollut Fendt ilman GarDaania,,,,,
Voisiko joku vahvistaa Tiedon ?
:o
-
Olen kuullut että Salon puolessa olisi ollut Fendt ilman GarDaania,,,,,
Voisiko joku vahvistaa Tiedon ?
:o
Jos se on takatuuppari niin sitten ainakin :D
-
Oisko 2006 tai 2007 muutettu kardaanin tasapainotus 60 kmh -> 75 kmh yleisimmällä rengas koolla.
Varma tapa rikkoa Valtran kardaani on aina ollut laskea mäkeä vapaalla ja koskea siinä jarruun, etu- ja takarenkaiden pyörimisnopeus ero, vaikka onkin uusilla renkailla 0-2 % luokaa riittää noilla pyörivillä massoilla rikkomaan kardaanin takuulla. Sama kuin Uazin käsijarru, mikä oli kardaanin etupäässä, kunnon vauhdista käkkäriä ja kardaani oli selvä.
Sää vertaat Uazia ja Valtraa..... :D :D Just. ;D
http://fi.wikipedia.org/wiki/UAZ
Niin kumpaa niistä ei Loimaan opeilla fysiikan lait koske?
-
Eikö jossain Heinolan lähellä oo vielä jyrkempi, pitempi, korkeampi, mäki yleisellä tiellä.
Olisko kärkisten sillan liepeillä siinä aiankin komia mäki. ovatten tukki rekoilla ottaneet huimia kulutus lukemia :o
-
Tiättekö onko 171 -Valluissa ollut samoja ongelmia. Vai koskeeko tämä vain isompia tai liikennemalleja ?
-
Oisko 2006 tai 2007 muutettu kardaanin tasapainotus 60 kmh -> 75 kmh yleisimmällä rengas koolla.
Varma tapa rikkoa Valtran kardaani on aina ollut laskea mäkeä vapaalla ja koskea siinä jarruun, etu- ja takarenkaiden pyörimisnopeus ero, vaikka onkin uusilla renkailla 0-2 % luokaa riittää noilla pyörivillä massoilla rikkomaan kardaanin takuulla. Sama kuin Uazin käsijarru, mikä oli kardaanin etupäässä, kunnon vauhdista käkkäriä ja kardaani oli selvä.
Sää vertaat Uazia ja Valtraa..... :D :D Just. ;D
http://fi.wikipedia.org/wiki/UAZ
Niin kumpaa niistä ei Loimaan opeilla fysiikan lait koske?
En tiä tosta fysiikasta mut jotain moraalia pitää olla millä ajaa..... :D :D
-
Tuohon etuvedon kardaanin hajoamiseen noilla huippunopeuksilla vaikuttaa monta asiaa:
-tietysti tasapainotus,kuten edellä on mainittu
-akselin niinsanottu kriittinen pyörimisnopeus.Tämä on pyörimisnopeus millä akseli alkaa heittää 'jättiläistä' ihan vapaasti pyöriessäänkin
-kaikkihan tietävät kuinka nivelakseli rytkyttää esim.vetävän kärryn kanssa ilman laajakulmaa.Tämä ilmiö on olemassa akselin keskiputkessa,sen nopeus vaeltaa siniaaltomaisesti riipuen kuinka paljon akselin keskiöt eroavat.Ainakin 6800:ssa kulma on jonkinmoinen.
Kun sitten nostetaan sen T190n nopeus 65:n tienoille,ollaan todennäköisesti hyvin lähellä kardaanin kriittistä pyörimisnopeutta sekä tasapainotusnopeutta.Tähän kun sitten yhdistetään tuo keskiputken nopeusmuutos sekä jarrutuksen aiheuttama momentti niin mitäs muuta tuo ylikuormitettu komponentti voi muuta kuin hajota.
Siitä vaan virittämään...
Tuon nivelakselin siniaallon voitte laskea DANAn sivuilta löytyvästä kaavasta,kun ensin mittaatte akselien poikkeaman traktorista ja laskette kulman johon akseli asettuu.
http://www.dana.com/wps/wcm/connect/4b4d590042df82eaa957e9391aace7f6/dext-ik_150610.pdf?MOD=AJPERES
-
Asaa tuntemattomille. "Sarkolan mäki" sijaitsee Nokian ja entisen Vammalan välissä ja on Suomen suurin maantiellä sijaitseva mäki 8)
Sarkolan mäkikin on "tasoittunut". 12v sitten se vielä tuntui mäeltä.
-
Asaa tuntemattomille. "Sarkolan mäki" sijaitsee Nokian ja entisen Vammalan välissä ja on Suomen suurin maantiellä sijaitseva mäki 8)
Sarkolan mäkikin on "tasoittunut". 12v sitten se vielä tuntui mäeltä.
Kyllähän se täytyy näin olla jos itse ELVIS sen meille kertoo.. :)
-
Asaa tuntemattomille. "Sarkolan mäki" sijaitsee Nokian ja entisen Vammalan välissä ja on Suomen suurin maantiellä sijaitseva mäki 8)
Sarkolan mäkikin on "tasoittunut". 12v sitten se vielä tuntui mäeltä.
Pitää paikkansa :D Tie on leventynyt joten vanha tunneliefekti on kadonnut. Ennen kun tuota ajeltiin 127 Fiatilla niin kakkosta haettiin laatikosta. Nykyään täytyy vaan katsella että nopeus ei nouse paljon yli 120 km/h :D
-
V6 on vääntöä?
-
V6 on vääntöä?
Olisikin :'( Mut kuulemma ainakin Opelit käyvät aina max neljällä, insinöörien suunnitelmista huolimatta ???
-
On joskus käyny viidelläkin.
-
Asaa tuntemattomille. "Sarkolan mäki" sijaitsee Nokian ja entisen Vammalan välissä ja on Suomen suurin maantiellä sijaitseva mäki 8)
Sarkolan mäkikin on "tasoittunut". 12v sitten se vielä tuntui mäeltä.
Kyllähän se täytyy näin olla jos itse ELVIS sen meille kertoo.. :)
-kyllä ELVIS tietää asian.Aikoinaan Saab 96:lla kun lähti montusta Vammalaan päin niin oli siinä V4:llä hommaa 'kiihdyttää' rotiskoa mäkeä ylöspäin.
-
Asaa tuntemattomille. "Sarkolan mäki" sijaitsee Nokian ja entisen Vammalan välissä ja on Suomen suurin maantiellä sijaitseva mäki 8)
Sarkolan mäkikin on "tasoittunut". 12v sitten se vielä tuntui mäeltä.
Kyllähän se täytyy näin olla jos itse ELVIS sen meille kertoo.. :)
-kyllä ELVIS tietää asian.Aikoinaan Saab 96:lla kun lähti montusta Vammalaan päin niin oli siinä V4:llä hommaa 'kiihdyttää' rotiskoa mäkeä ylöspäin.
Se oli menossa Vammalan Seurahuoneelle keikalle? ;D
-
Vai sittenkin huittisiin Berverssipubiin?
-
Asaa tuntemattomille. "Sarkolan mäki" sijaitsee Nokian ja entisen Vammalan välissä ja on Suomen suurin maantiellä sijaitseva mäki 8)
Sarkolan mäkikin on "tasoittunut". 12v sitten se vielä tuntui mäeltä.
Kyllähän se täytyy näin olla jos itse ELVIS sen meille kertoo.. :)
-kyllä ELVIS tietää asian.Aikoinaan Saab 96:lla kun lähti montusta Vammalaan päin niin oli siinä V4:llä hommaa 'kiihdyttää' rotiskoa mäkeä ylöspäin.
Se oli menossa Vammalan Seurahuoneelle keikalle? ;D
Viva Las Vegas vaan :D