Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Tracman - 07.01.10 - klo:19:38
-
Onko raadilla millaisia kokemuksia 3-akselisista kärry mallin laveteista esim. herbst, jpm, mc cauley ja chieftain...?
ittellä kokemusta herbstistä ja jäi kauhea maku kyllähän hairoo traktorin perää oli sitte ihan lotossa kuormitettuna raktorin takarenkaat tai sitte vaan vähän kuormitettuna ??? meni ku ajokoira ristus!!!
varmaan sama ongelma joka merkillä, ne pitääs olla kääntyvillä akseleilla varustettuna etu ja taka akselit!!
2-akselisena se varmaan menee mut painot tulee nopeesti vastaan....
ei kait sitä vankkuri-mallin lavetista sovi koskaan luopua ku se on myös sellanen jolla saa koneelle paljon painoa ;D ja tulee kauniisti perässä, ei edes oikein tahdo huomata että raktorin perässä on jotain!!!
-
ei kait sitä vankkuri-mallin lavetista sovi koskaan luopua ku se on myös sellanen jolla saa koneelle paljon painoa ;D ja tulee kauniisti perässä, ei edes oikein tahdo huomata että raktorin perässä on jotain!!!
Virkavalta kuulemma huomaa ja kuljetus loppuu seuraavalle levikkeelle :P
-
ei kait sitä vankkuri-mallin lavetista sovi koskaan luopua ku se on myös sellanen jolla saa koneelle paljon painoa ;D ja tulee kauniisti perässä, ei edes oikein tahdo huomata että raktorin perässä on jotain!!!
Virkavalta kuulemma huomaa ja kuljetus loppuu seuraavalle levikkeelle :P
ei oo huomannu koskaan sitä, koska se on hyvin piilossa rungon välissä 2kpl hydr.sylintereitä.. siinä on sellanen luisti mallin juttu... eli lavetti lyhenee tai pitenee, ei oo sävelletty mitään sellasta joka suoraa aisaa painaas ;D
kyllä ne sitä on joskus kattellu mutta mitään ei oo puhuneet ku valot pelaa ja kone on kiinnitettynä ;D toivottaneet hyvää matkaa vain ;)
-
kyllähän hairoo traktorin perää oli sitte ihan lotossa kuormitettuna raktorin takarenkaat tai sitte vaan vähän kuormitettuna ??? meni ku ajokoira ristus!!!
Saiskos saman suomeksi niin ymmärtäiskin jotain?
-
kyllähän hairoo traktorin perää oli sitte ihan lotossa kuormitettuna raktorin takarenkaat tai sitte vaan vähän kuormitettuna ??? meni ku ajokoira ristus!!!
Saiskos saman suomeksi niin ymmärtäiskin jotain?
no eikähän sen saa josko ei pohojammaan murre taitu ;D
elikkä raktorin takapää nakkelee sivulle päin oikealle tai vasemmalle kaiken aikaa eli ei mene suoraa metriäkään oli sitte kunnolla kuormitettuna niin että renkaat oli kunnolla litistyksissä vaikka ilmaa on 2.6baria tai sitten vähän vähemmän kuormitettuna ni sama homma ei mitään eroa...
joko nyt sait selvyyttä asiaan...? ku rengas on lotossa ni se ei tarkoita mitään lottoamista mitä lauantaina moni harrastaa ;D
-
Siis millä sä sitä Herbsitiä vedät, jos se noin käyttäytyy. Itse olen vetänyt semmoista varmaan kohta maapallon ympäri, eikä se pirulainen vielä oo vikuroinut.
Tyhjänä joskus kuulee, kun vetokoukussa kolahtaa, mutta joku 25 tonaa kyydillä ei kuulu sitäkään.
-
Siis millä sä sitä Herbsitiä vedät, jos se noin käyttäytyy. Itse olen vetänyt semmoista varmaan kohta maapallon ympäri, eikä se pirulainen vielä oo vikuroinut.
Tyhjänä joskus kuulee, kun vetokoukussa kolahtaa, mutta joku 25 tonaa kyydillä ei kuulu sitäkään.
kokeilin ajaa 200hv massikalla semmosta siis tuo 200hv vakiona että ei nyt ihan pieni kone ;D
väkisin se puskee suoraan ku siinä on 3 aksilaa ja harvoilla väleillä vielä...
tiedä sitten miten huonosti se talvella sitten menee ku tulee 90 asteen mutka sopiiko siihen ajaa ihan niinku tyhjällä koneella en oikeen usko ???
vankkurilla uskaltaa ajaa huoletta kelillä kun kelillä ;D
-
Joo toki tuon kolmiakselisen puskuvaikutuksen joskus tiukassa käännöksessa tuntee, mutta ei sitä normaalissa tieliikenteessä huomaa.
Painoa vetäjässä yli 10 tonnia.
-
Joo toki tuon kolmiakselisen puskuvaikutuksen joskus tiukassa käännöksessa tuntee, mutta ei sitä normaalissa tieliikenteessä huomaa.
Painoa vetäjässä yli 10 tonnia.
joo se voi olla et sitte se on aika rauhallinen ku vetäjä painaa itsestään yli 10 tonnia ;D
sulla on sitte joku n.300hv traktori... veto puuhissa :D
-
Kolmisen vuotta ollu 3 akselinen herbst eikä oo kyllä huonoa sanottavaa kun jarruista mikkää alkuunsa pakkas tarttumaan päälle mutta pikku nippojenasennusprojektin jälkeen ei murheita.
Veturi pikkuusen vajaa 8tn ja 22tn kaivuri pääsääntöösesti kyytis, itte tykästyny juuri sen vakaaseen vedettävyyteen ja lyhkääseen rakenteeseen kun ei tarvi olla moottoritien liittymiä että pääsee kääntymään, tuo pusku vaikutus on aika huomattava jossei sitä ota huomioon mutta kuka hullu sitä talvella päästeleen risteyksiin niinku kesällä. Aiemmin käytös oli vankkurilavetti mutta sitä ei oo tullu ikävä.
-
Tommone?:
http://www.konetori.com/index.php?page=hae&ilmoitus_id=11474#
Kokemusta ei kolmiakselisista ole, mutta onko vetokoukku kunnossa? Överumin laukaisinkumeista saa kai hyviä tilkekiekkoja vetolenkin päälle, niin rauhoittaa menoa.
-
3-aks JPM taipulee jo 14 tonnin hyundain allakin nähty on.... Mutta tuo paikallinen kaivinkone urakoitsija vetää herbtsiä T170 vallulla ja päällä siinä on hitachin 135USR kaivuri ja hyvin se näyttää menevän mutta sitä kerran hiukan valitteli että talvella sais aisa-painoo olla enämpi ::)
-
Mitä itse vedin talven ensilumilla tuommosta 3 akselista jpm niin nätisti kulki.
Kylläkin kyydissä vain 10t traktori.Vetokoneen paino ilman kauhaa 9500+650 hiekotuskauha.
Ja mitä kesällä kiskasin sitä 22t koneen kanssa niin aika rauhallinen oli.
-
meidän kaivurin siirrot hoidetaan yleensä herbstin kolmiakselisella joka on parin kilometrin päästä vuokralla. Tosi nätisti käyttäytyy åkerman h9blc:n kanssa, välillä vedetty tuolla 3050:lla eikä senkään kanssa mitään ongelmia. Huononpana melkeen pidän tuota chieftainia. Sellaistakin olen jonkun kerran käyttänyt ja ison miinus tuli noista ajosiltojen hydraulisuudesta, jousiramppi on huomattavasti kätevämpi.
Jpm varmaan sekin ihan asiallinen, tosin yhden olen nähnyt jossa aisa on antautunut. Sitä millainen kuorma siinä on ollut kun se on taipunut ei ole tietoa.
-
ei kait sitä vankkuri-mallin lavetista sovi koskaan luopua ku se on myös sellanen jolla saa koneelle paljon painoa ;D ja tulee kauniisti perässä, ei edes oikein tahdo huomata että raktorin perässä on jotain!!!
Virkavalta kuulemma huomaa ja kuljetus loppuu seuraavalle levikkeelle :P
ojala varmaan tarkoittaa että vankkurimallilla ei saa kuljettaa erikoiskuljetuksia jotka on yli 2,6m.
-
kyllähän hairoo traktorin perää oli sitte ihan lotossa kuormitettuna raktorin takarenkaat tai sitte vaan vähän kuormitettuna ??? meni ku ajokoira ristus!!!
Saiskos saman suomeksi niin ymmärtäiskin jotain?
no eikähän sen saa josko ei pohojammaan murre taitu ;D
elikkä raktorin takapää nakkelee sivulle päin oikealle tai vasemmalle kaiken aikaa eli ei mene suoraa metriäkään oli sitte kunnolla kuormitettuna niin että renkaat oli kunnolla litistyksissä vaikka ilmaa on 2.6baria tai sitten vähän vähemmän kuormitettuna ni sama homma ei mitään eroa...
joko nyt sait selvyyttä asiaan...? ku rengas on lotossa ni se ei tarkoita mitään lottoamista mitä lauantaina moni harrastaa ;D
Opetele ajamaan! Jokunen kerta olen joutunt ajamaan herbstillä, kolmeakselisella. Kulkee vakaasti kuin juna. Ehän sitä nyt voi verrata M85 kaare käyttäymistä, tota kai se puskee jos liikaa vauhtia ja liian tiukka käännös.
-
kyllähän hairoo traktorin perää oli sitte ihan lotossa kuormitettuna raktorin takarenkaat tai sitte vaan vähän kuormitettuna ??? meni ku ajokoira ristus!!!
Saiskos saman suomeksi niin ymmärtäiskin jotain?
no eikähän sen saa josko ei pohojammaan murre taitu ;D
elikkä raktorin takapää nakkelee sivulle päin oikealle tai vasemmalle kaiken aikaa eli ei mene suoraa metriäkään oli sitte kunnolla kuormitettuna niin että renkaat oli kunnolla litistyksissä vaikka ilmaa on 2.6baria tai sitten vähän vähemmän kuormitettuna ni sama homma ei mitään eroa...
joko nyt sait selvyyttä asiaan...? ku rengas on lotossa ni se ei tarkoita mitään lottoamista mitä lauantaina moni harrastaa ;D
Opetele ajamaan! Jokunen kerta olen joutunt ajamaan herbstillä, kolmeakselisella. Kulkee vakaasti kuin juna. Ehän sitä nyt voi verrata M85 kaare käyttäymistä, tota kai se puskee jos liikaa vauhtia ja liian tiukka käännös.
vai pitää opetella ajamaan ku on 9 vanhasta opetellu ajamaan sellasella traktorilla joka kulkee 90km/h ja isompi kulkee 70km/h ;D
oli meinaan se tracinkin perässä käymässä se lavetti ja kyllä se ei ollu vakaa vedettävä kun tuli heittoja vastaan tiessä ja notkoja ;D
tuota asiaa voi verrata samaan jos koitat laittaa trippeli aksilan kuorma-autossa jäykäksi jossa on yhteensä 4 akselia ni se ei kovin hyvin käänny enää ;D
-
Onko raadilla millaisia kokemuksia 3-akselisista kärry mallin laveteista esim. herbst, jpm, mc cauley ja chieftain...?
ittellä kokemusta herbstistä ja jäi kauhea maku kyllähän hairoo traktorin perää oli sitte ihan lotossa kuormitettuna raktorin takarenkaat tai sitte vaan vähän kuormitettuna ??? meni ku ajokoira ristus!!!
varmaan sama ongelma joka merkillä, ne pitääs olla kääntyvillä akseleilla varustettuna etu ja taka akselit!!
2-akselisena se varmaan menee mut painot tulee nopeesti vastaan....
ei kait sitä vankkuri-mallin lavetista sovi koskaan luopua ku se on myös sellanen jolla saa koneelle paljon painoa ;D ja tulee kauniisti perässä, ei edes oikein tahdo huomata että raktorin perässä on jotain!!!
...Mulla itellä käytössä 2 akselinen herbs jolla kuskaan 17t konetta, tulee 8.5t vetokoneen perässä kuin ajatus, joskus oon siirrelly samalla veturilla kaverin 25t konetta 3 akselisellaa vastaavalla ja täytyy sanoa että vähän hikeä pukkas ottalle ku tuli mutka ai risteys vastaan. Ite mietin aikanaan että ostanko tulevaisuuden tarpeita varten 3 akselisen mutta ajattelin että voi olla melko härkäpäinen vetää ja päädyin tohon 2 akseliseen ja tuntuu oikealta ratkaisulta, jos ei tartte kantavuutta enempää ku sen 18t niin ehdottomasti tää pienempi versio jos tarttee enemmän niin sitte on pakko ottaa toi 3 akselinen mutta ite hommaisin vankkurimallisen jos ajoa on paljon.
-
meidän vankkuri ei ole mikään sellanen perus vankkuri malli mitä tuo liikenteessä yleensä näkee sitä on itte rakennettu aika palio ;D takana teli on rönttä mersun alustasta tehty.. toki perät ja navat on tyhjätty ja siitä saa telin hydr.sylinterillä ylös ja nousee myös kuormalla ylös ni ei murra kääntyessä ku pyöräyttää ympäri ja tyhjällä ajaessa teli on aina ylhäällä...
etupäässä on mersun 1-akselisesta tehty alusta jossa on vetävä aksila ;D
ja ilmajarrut joka pyörässä tietysti ;D
2-akselista on vähän haaveillu mutta kone painaa 16-17t ni paino ei oikeen piisaa ku nuota kauhojakin voi joskus olla 2 muutakin joukossa sen lisäksi mikä koneessa on jo kiinni... ni sitä herbstin tai minkä vain kärry mallin etupäätä pitääs vähä raudoittaa lisää että kauhat saa vain nostella kyytiin ettei aina tarvisi sitoa ja peliätä ettei ne tipu eli korottaa laitaa vähä edessä ja jatkaa niitä sopivasti sivuillepäin ;D tuossa vankkuri mallissa on edessä sopiva kolo 2:delle kauhalle ja ne pysyy siä hyvin ilman kiinnitystä!!!
-
3-aks JPM taipulee jo 14 tonnin hyundain allakin nähty on.... Mutta tuo paikallinen kaivinkone urakoitsija vetää herbtsiä T170 vallulla ja päällä siinä on hitachin 135USR kaivuri ja hyvin se näyttää menevän mutta sitä kerran hiukan valitteli että talvella sais aisa-painoo olla enämpi ::)
3-akselisen jpm lavetin päällä olen nähnyt vietävän 165 hitacin telakaivuria ja tela-alustaista salaoja konetta (ei tosin samalla kertaa ;D) niin mitään taipumista ei ole havaittavissa.
-
3-aks JPM taipulee jo 14 tonnin hyundain allakin nähty on.... Mutta tuo paikallinen kaivinkone urakoitsija vetää herbtsiä T170 vallulla ja päällä siinä on hitachin 135USR kaivuri ja hyvin se näyttää menevän mutta sitä kerran hiukan valitteli että talvella sais aisa-painoo olla enämpi ::)
3-akselisen jpm lavetin päällä olen nähnyt vietävän 165 hitacin telakaivuria ja tela-alustaista salaoja konetta (ei tosin samalla kertaa ;D) niin mitään taipumista ei ole havaittavissa.
saatto olla tuossa lavetissa sitten jo uupumisen merkkejä mutta olihan sillä jo koneita siirrettykkin ja aina vedetty 60km/h tiellä vaikka siinä etupäässä lukee max.32km/h vai mitä se nyt oli :o