Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: maanviljelija - 03.01.08 - klo:15:48
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801037043555_uu.shtml
Maajusseillekin osa tuista dösälippuina?
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801037043555_uu.shtml
Maajusseillekin osa tuista dösälippuina?
***** Mitäpä tuolta ajatusten Vantaanjoelta, tai valitse mikä tahansa joki, voi muuta odottaakaan. ******* mikä *******. Missä on se joka pudottaa Masan puh.joht.pallilta pois?PRKL ;D
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801037043555_uu.shtml
Maajusseillekin osa tuista dösälippuina?
***** Mitäpä tuolta ajatusten Vantaanjoelta, tai valitse mikä tahansa joki, voi muuta odottaakaan. ******* mikä *******. Missä on se joka pudottaa Masan puh.joht.pallilta pois?PRKL ;D
Se on Kepun - ja kepulaisten - päänsärky :P :P :P
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801037043555_uu.shtml
Maajusseillekin osa tuista dösälippuina?
Ei yhtään paskempi juttu, aina ei ole pakko ajaa omalla. Ja voihan sen myydä kaupunkilaisserkuille.
Meistä suomalaisista on muutama hassu prosentti maanviljelijöitä, kymmeniä prosentteja palkansaajia. Jos tämän jälkeen saadaan palkansaajista edes X% käyttämään julkisia omalla autolla ruuhkassa matelemisen sijasta, niin kansallisissa päästötalkoissa saattaisin vaikka jokunen maajussi saada armon käyttää omaa autoa, jos kunnan koulukeskukseen menevän koulukuljetuksen aikataulu ei sovikaan...
Petri
-
Ihan pikkusen on alkanut tuntumaan, jotta ainakin polttoaineveron palautus annetaan linja-autolippuina.
Nolla mikä nolla.
-
Ihan pikkusen on alkanut tuntumaan, jotta ainakin polttoaineveron palautus annetaan linja-autolippuina. Nolla mikä nolla.
Höh... voihan kepulaiset ajella sillä dösällä maitolaiturin ja kirkonkylän väliä veronmaksajien rahoilla... onhan se etu ;D :D :P
-
Aulis jankuttaa aina tuota samaa..."veronmaksajien rahoilla sitä ja veronmaksajien rahoilla tätä"... mutta me maajussitkin maksamme veroja, ja varsinkin kiinteistöveroja maksamme enemmän kuin kaupunkilaiset ja kun otetaan vielä huomioon puunmyyntitulojen verokertymät, niin me alkutuottajat maksamme loppujen lopuksi aika paljon veroja tälle yhteiskunnalle.
Joten on turha vetää jotakin rajaa tyyliin "veronmaksajat" ja maalaiset, ikään kuin me maalaiset emme muka maksaisi veroja, kyllä me maksamme jokaisesta ansaitusta eurostamme veron, ja ei pidä unohtaa, että tuetkin ovat veronalaista tuloa.
-
-noinniinkuin viaton kysymys...mitäs vahinkoa ja kenelle tästä 'neronleimauksesta' nyt sitten olisi?
-jos vaikka tosiaan säästyis energiaa,ruuhkat vähenis tms.
-
Kaupunkilaasten justihi pitääski ajella vaa linia-autoolla, raitiovaunuulla ja metroollansa kun niille sellaaset on varta vaste laitettu. Turha niitte linia-autojen täälä maaseurulla on tyhyjänä päästellä eihän täälä oo niihi väkiäkää. Täälä tarvitahan oma kulukuvälines mutta kaupunkilaaset ei sellaasta tartte.
-
Aulis jankuttaa aina tuota samaa..."veronmaksajien rahoilla sitä ja veronmaksajien rahoilla tätä"... mutta me maajussitkin maksamme veroja, ja varsinkin kiinteistöveroja maksamme enemmän kuin kaupunkilaiset ja kun otetaan vielä huomioon puunmyyntitulojen verokertymät, niin me alkutuottajat maksamme loppujen lopuksi aika paljon veroja tälle yhteiskunnalle. Joten on turha vetää jotakin rajaa tyyliin "veronmaksajat" ja maalaiset, ikään kuin me maalaiset emme muka maksaisi veroja, kyllä me maksamme jokaisesta ansaitusta eurostamme veron, ja ei pidä unohtaa, että tuetkin ovat veronalaista tuloa.
Joo... mä provosoin... älä provosoidu ;D :D ;) :P
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801037043555_uu.shtml
Maajusseillekin osa tuista dösälippuina?
Kyllähän tuossa ideaa on. Jotainhan tuolla yksityisautoilun älyttömyydelle nimenomaan kaupunkiympäristössä pitäisi tehdä. Ehkäpä tuo kannustava malli toimisi juuri tuolla mallilla, eli ei olisi sidottu vain esim. työmatkakäyttöön, vaan voisi käyttää kuten itse haluaa. Tuolloin julkisia kulkupalveluja kehittyisi sinne missä niillä olisi luonnostaan kysyntää.
Vai olisiko rankaisumalli sittenkin toimivampi? Työmatkavähennysoikeus taajama-alueella vain ja yksinomaan julkisien kulkuneuvojen käytöstä tositteiden mukaan? Tässä tullaan sitten määrittelyongelmiin mikä on taajama-alue, onko työajoilla merkitystä ym. Eli kuitenkin huomattavasti ongelmallisempi malli.
Eihän tämän esityksen tarvitse olla mikään on/off malli, vaan voisi esimerkiksi tuollaisen matkalippuoikeuden luontoisverotusarvo olla huomattavan edullinen todelliseen arvoon verrattuna, jolloin sen käyttäminen osana palkkaa olisi edullista palkansaajalle ja toimisi kannustimena käyttöönotolle.
-
Ihan pikkusen on alkanut tuntumaan, jotta ainakin polttoaineveron palautus annetaan linja-autolippuina.
Nolla mikä nolla.
Eemelille annetaankin linja-autolippuina, litterat itärajan taa, ja riittävän paljon, kauas Uralin taa...Saat kohta ennakkona monelta vuodelta menolippuja polttoaineveronpalautuksena :D :D...Tollo mikä tollo
-
Ihan pikkusen on alkanut tuntumaan, jotta ainakin polttoaineveron palautus annetaan linja-autolippuina.
Nolla mikä nolla.
Eemelille annetaankin linja-autolippuina, litterat itärajan taa, ja riittävän paljon, kauas Uralin taa...Saat kohta ennakkona monelta vuodelta menolippuja polttoaineveronpalautuksena :D :D...Tollo mikä tollo
Anna nyt sen matkia vähän Talojussia, kun ei sekään ole vähään aikaan ollut paikalla. Liekö taas otettu johdot pois koneesta. ;D
-
Totta ! Ja Eemeli on säikympi. Kohtahan nämä änkyrät käyvät uhanalaisiksi lajeiksi ;) ;)
-
Koskahan tämä pakkolaki bussin käytöstä, siitä lienee kyse ainakin älämölön määrästä päätellen, tulee voimaan??
-
Koskahan tämä pakkolaki bussin käytöstä, siitä lienee kyse ainakin älämölön määrästä päätellen, tulee voimaan??
--Eemelin kyyditys ainakin aika pian ;D
-
:D :D...Tollo mikä tollo
[/quote]
Jotenkin vaan tuntuu, jotta todelliset tollot on mitkä vaalista toiseen äänestää sitä yhtä ja samaa ja vastaus vaalilupausten pettämiseen.Silmät ympyriäisenä, onko ne tarkotettu pidettäväksi.
-
:D :D...Tollo mikä tollo
Jotenkin vaan tuntuu, jotta todelliset tollot on mitkä vaalista toiseen äänestää sitä yhtä ja samaa ja vastaus vaalilupausten pettämiseen.Silmät ympyriäisenä, onko ne tarkotettu pidettäväksi.
[/quote]
Nytpä ei saa enää selvää, kuka pettää kun KaKolaiset on remmissä mukana...Sinä taidat ollakin näitä tuuliviirejä, kun et samaa KaKoa äänestä, kirjoituksesi mukaan et äänestä yhtä ja samaa. Eli olet joskus Demari ;D ;D
-
Ihan pikkusen on alkanut tuntumaan, jotta ainakin polttoaineveron palautus annetaan linja-autolippuina.
Nolla mikä nolla.
Eemelille annetaankin linja-autolippuina, litterat itärajan taa, ja riittävän paljon, kauas Uralin taa...Saat kohta ennakkona monelta vuodelta menolippuja polttoaineveronpalautuksena :D :D...Tollo mikä tollo
Anna nyt sen matkia vähän Talojussia, kun ei sekään ole vähään aikaan ollut paikalla. Liekö taas otettu johdot pois koneesta. ;D
Vienti- ja tuontifiman hoito vaatii veronsa. Ei jouda tänne rahvaan pariin.
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801037043555_uu.shtml
Maajusseillekin osa tuista dösälippuina?
Kyllähän tuossa ideaa on. Jotainhan tuolla yksityisautoilun älyttömyydelle nimenomaan kaupunkiympäristössä pitäisi tehdä. Ehkäpä tuo kannustava malli toimisi juuri tuolla mallilla, eli ei olisi sidottu vain esim. työmatkakäyttöön, vaan voisi käyttää kuten itse haluaa. Tuolloin julkisia kulkupalveluja kehittyisi sinne missä niillä olisi luonnostaan kysyntää.
Vai olisiko rankaisumalli sittenkin toimivampi? Työmatkavähennysoikeus taajama-alueella vain ja yksinomaan julkisien kulkuneuvojen käytöstä tositteiden mukaan? Tässä tullaan sitten määrittelyongelmiin mikä on taajama-alue, onko työajoilla merkitystä ym. Eli kuitenkin huomattavasti ongelmallisempi malli.
Eihän tämän esityksen tarvitse olla mikään on/off malli, vaan voisi esimerkiksi tuollaisen matkalippuoikeuden luontoisverotusarvo olla huomattavan edullinen todelliseen arvoon verrattuna, jolloin sen käyttäminen osana palkkaa olisi edullista palkansaajalle ja toimisi kannustimena käyttöönotolle.
Ei synny kaupunkialueella työmatkavähennyksiä, jää omavastuuosuuden sisälle. Olenkin aiemmin esittänyt että poistetaan omavastuu ja vähennykset tositteiden mukaan. Määritellään kriteerit milloin omalla autolla saa vähentää, ja siis valtion kilometrikorvaustaksalla, työmatkat. Esim jos edestakainen työmatka kestää yli 2,5 h odotuksineen tai julkisia ei kulje. Minkähänlaiset jälkimarkkinat näillä Vanhasen litteroilla on? Kukaan tuskin ostaa täyteen hintaan koska silloin voisi yhtä hyvin ostaa lipun suoraan liikenneöitsijältä. Vanhanenhan esitti että osa palkankorotuksista annettaisiin matka-arvona. Jos sillä ei ole käyttöä ja myy esim puoleen hintaa menettää sen arvosta puolet. Verot menisi kuitenkin täydestä arvosta. Kun marginaalivero on 50% niin siinä ei jää käteen mitään. Tuon Lapin hiihtolomajutun jätän omaan porvarilliseen arvoonsa. Ei ole mahdollisuutta ja varaa lähteä tuntureille vaikka matkalipun saisikin. Vähän sama kuin se kuningatar joka käski syödä leivoksia kun ei ollut leipää >:(
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801037043555_uu.shtml
Maajusseillekin osa tuista dösälippuina?
Ja maajussit sättii toisiaan, vaikka kysymys on palkansaajien työsuhdematkalipuista.
http://www.suomenmaa.fi/kolmosarkisto/3025570.html
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801037043555_uu.shtml
Maajusseillekin osa tuista dösälippuina?
Ja maajussit sättii toisiaan, vaikka kysymys on palkansaajien työsuhdematkalipuista.
http://www.suomenmaa.fi/kolmosarkisto/3025570.html
Sä et ny hiffaa ollenkaan mitä Sössö ehdotti... ja miks... ;D :P
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801037043555_uu.shtml
Maajusseillekin osa tuista dösälippuina?
Ja maajussit sättii toisiaan, vaikka kysymys on palkansaajien työsuhdematkalipuista.
http://www.suomenmaa.fi/kolmosarkisto/3025570.html
Sä et ny hiffaa ollenkaan mitä Sössö ehdotti... ja miks... ;D :P
Kertoisitko sen meille kaikille, ja vielä sen, kuinka todennäköisesti ko. ehdotus toteutuu.
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801037043555_uu.shtml
Maajusseillekin osa tuista dösälippuina?
Ja maajussit sättii toisiaan, vaikka kysymys on palkansaajien työsuhdematkalipuista.
http://www.suomenmaa.fi/kolmosarkisto/3025570.html
Sä et ny hiffaa ollenkaan mitä Sössö ehdotti... ja miks... ;D :P
Kertoisitko sen meille kaikille, ja vielä sen, kuinka todennäköisesti ko. ehdotus toteutuu.
Mieti ny vähä itekki... ja ei se toteudu ;D
-
Mieti ny vähä itekki... ja ei se toteudu ;D
No sitähän minäkin. Taas kerran pöyristyttää se, että KePulaisten (ministereiden) julkisen keskustelun avauksiksi tarkoitetuista ehdotuksista tehdään vääristeltyjä ja tarkoitushakuisia johtopäätöksiä. Annetaan ymmärtää ettei muilla tahoilla, kuten eduskuntapuolueilla, ay-liikkeellä ja EK:lla olisi asiaan sananvaltaa.
Kyseisessä hyvässä ehdotuksessa on asiaakin, pyritään edistämään julkisen liikenteen käyttöä. Toivottavasti ehdotus jossain vapaaehtoisessa, kyseiseen toimintaan kannustavassa muodossa toteutuu.
Karrikoiden voisi todeta, että julkinen liikenne kuuluu niiden hyvien asioiden joukkoon, joiden käyttöä kansa haluaa lisättävän ja edistettävän, mutta eivät halua itse sitä käyttää tai maksaa siitä lisähintaa. >:( >:( >:(
-
kaupunkiajovero,ruuhka-aika vero ym kameralla valvottavat ja rekisterin
perusteella laskutettavat ovat yksinkertaisin ja tuloksellisin tapa
vähentää yksityisautoilua siellä missä on valmiina toimiva joukkoliikenne
-
Mieti ny vähä itekki... ja ei se toteudu ;D
No sitähän minäkin. Taas kerran pöyristyttää se, että KePulaisten (ministereiden) julkisen keskustelun avauksiksi tarkoitetuista ehdotuksista tehdään vääristeltyjä ja tarkoitushakuisia johtopäätöksiä. Annetaan ymmärtää ettei muilla tahoilla, kuten eduskuntapuolueilla, ay-liikkeellä ja EK:lla olisi asiaan sananvaltaa.
Kyseisessä hyvässä ehdotuksessa on asiaakin, pyritään edistämään julkisen liikenteen käyttöä. Toivottavasti ehdotus jossain vapaaehtoisessa, kyseiseen toimintaan kannustavassa muodossa toteutuu.
Karrikoiden voisi todeta, että julkinen liikenne kuuluu niiden hyvien asioiden joukkoon, joiden käyttöä kansa haluaa lisättävän ja edistettävän, mutta eivät halua itse sitä käyttää tai maksaa siitä lisähintaa. >:( >:( >:(
Niinkuin simo aikoinaan laulussa totesi, tarttis aatella ensin, eikä päästää puolivalimiita juttuja suustaan.
V:hän on vastustanut puolinaisten asioiden käsittelyä julkisuudessa, nyt ymmärrän miksi. Parempi olis että joku järkevä ihminen ensin ajattelisi ko henkilön puolesta.
-
Niinkuin simo aikoinaan laulussa totesi, tarttis aatella ensin, eikä päästää puolivalimiita juttuja suustaan.
Sitä kuotetta
Ehkä Sinusta (isolla) vielä mies tulee.
Ystävyydellä.
-
Mieti ny vähä itekki... ja ei se toteudu ;D
No sitähän minäkin. Taas kerran pöyristyttää se, että KePulaisten (ministereiden) julkisen keskustelun avauksiksi tarkoitetuista ehdotuksista tehdään vääristeltyjä ja tarkoitushakuisia johtopäätöksiä. Annetaan ymmärtää ettei muilla tahoilla, kuten eduskuntapuolueilla, ay-liikkeellä ja EK:lla olisi asiaan sananvaltaa.
Kyseisessä hyvässä ehdotuksessa on asiaakin, pyritään edistämään julkisen liikenteen käyttöä. Toivottavasti ehdotus jossain vapaaehtoisessa, kyseiseen toimintaan kannustavassa muodossa toteutuu.
Karrikoiden voisi todeta, että julkinen liikenne kuuluu niiden hyvien asioiden joukkoon, joiden käyttöä kansa haluaa lisättävän ja edistettävän, mutta eivät halua itse sitä käyttää tai maksaa siitä lisähintaa. >:( >:( >:(
Niinkuin simo aikoinaan laulussa totesi, tarttis aatella ensin, eikä päästää puolivalimiita juttuja suustaan.
V:hän on vastustanut puolinaisten asioiden käsittelyä julkisuudessa, nyt ymmärrän miksi. Parempi olis että joku järkevä ihminen ensin ajattelisi ko henkilön puolesta.
Mikä on tuo V:hän ??? Onko sana "Vihinenhän" ??? Taitaa olla puolinaista asioiden käsittelyä. Parempi olis jonkun järkevän ihmisen ajatella maanviljelijänkin puolesta
-
Mikä on tuo V:hän ??? Onko sana "Vihinenhän" ??? Taitaa olla puolinaista asioiden käsittelyä. Parempi olis jonkun järkevän ihmisen ajatella maanviljelijänkin puolesta
[/quote]
Herra antakoon heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät.
Muuten, minun tekstiäni yritetään jatkuvasti katkaista webmasterin kautta,
mutta ei ole vielä mennyt läpi.
-
Mieti ny vähä itekki... ja ei se toteudu ;D
No sitähän minäkin. Taas kerran pöyristyttää se, että KePulaisten (ministereiden) julkisen keskustelun avauksiksi tarkoitetuista ehdotuksista tehdään vääristeltyjä ja tarkoitushakuisia johtopäätöksiä. Annetaan ymmärtää ettei muilla tahoilla, kuten eduskuntapuolueilla, ay-liikkeellä ja EK:lla olisi asiaan sananvaltaa.
Kyseisessä hyvässä ehdotuksessa on asiaakin, pyritään edistämään julkisen liikenteen käyttöä. Toivottavasti ehdotus jossain vapaaehtoisessa, kyseiseen toimintaan kannustavassa muodossa toteutuu.
Karrikoiden voisi todeta, että julkinen liikenne kuuluu niiden hyvien asioiden joukkoon, joiden käyttöä kansa haluaa lisättävän ja edistettävän, mutta eivät halua itse sitä käyttää tai maksaa siitä lisähintaa. >:( >:( >:(
Niinkuin simo aikoinaan laulussa totesi, tarttis aatella ensin, eikä päästää puolivalimiita juttuja suustaan.
V:hän on vastustanut puolinaisten asioiden käsittelyä julkisuudessa, nyt ymmärrän miksi. Parempi olis että joku järkevä ihminen ensin ajattelisi ko henkilön puolesta.
Mikä on tuo V:hän ??? Onko sana "Vihinenhän" ??? Taitaa olla puolinaista asioiden käsittelyä. Parempi olis jonkun järkevän ihmisen ajatella maanviljelijänkin puolesta
Kunhan ei ole Vanhanen :( tai siis ei voi olla koska kirjoitit(n) JÄRKEVÄ. Edelliseesä sanassa ä-pilkut kohdillaan :P
-
> Parempi olis jonkun järkevän ihmisen ajatella maanviljelijänkin puolesta
Kyllä on "minäminäminä -vaihde" päällä politiikan tulkinnassa, jos kaikkia keskustelualoitteita katsotaan vaan böndelasit päässä..
Petri
-
Eiköhän tässäkin neronleimauksessa ole kyse siitä, jotta matilla on tarve sillointällöin päästä julkisuuteen, ikäänkuin hereillä oltaisiin.
Nolla mikä nolla.
Muutoin keskusta on terävöittänyt julkisuuskuvaansa.Kaaaaaariaista ei enää niin hanakasti päästetä kertomaan aivoituksiaan.Kunhan vielä metaani-maurinkin piiloon saavat, niin taas menee täyttä häkää.
-
Mieti ny vähä itekki... ja ei se toteudu ;D
No sitähän minäkin. Taas kerran pöyristyttää se, että KePulaisten (ministereiden) julkisen keskustelun avauksiksi tarkoitetuista ehdotuksista tehdään vääristeltyjä ja tarkoitushakuisia johtopäätöksiä. Annetaan ymmärtää ettei muilla tahoilla, kuten eduskuntapuolueilla, ay-liikkeellä ja EK:lla olisi asiaan sananvaltaa.
Kyseisessä hyvässä ehdotuksessa on asiaakin, pyritään edistämään julkisen liikenteen käyttöä. Toivottavasti ehdotus jossain vapaaehtoisessa, kyseiseen toimintaan kannustavassa muodossa toteutuu.
Karrikoiden voisi todeta, että julkinen liikenne kuuluu niiden hyvien asioiden joukkoon, joiden käyttöä kansa haluaa lisättävän ja edistettävän, mutta eivät halua itse sitä käyttää tai maksaa siitä lisähintaa. >:( >:( >:(
Niinkuin simo aikoinaan laulussa totesi, tarttis aatella ensin, eikä päästää puolivalimiita juttuja suustaan.
V:hän on vastustanut puolinaisten asioiden käsittelyä julkisuudessa, nyt ymmärrän miksi. Parempi olis että joku järkevä ihminen ensin ajattelisi ko henkilön puolesta.
Mitä puolivalmista Vanhasen kannanotossa oikein oli?? Se oli tarkoitettu mielestäni keskustelun avaukseksi. Yhteiskunnassa monistakin asioista tarvittaisiin paljon asiallista julkista keskustelua, kuten Natoon liittyminen, ilmaston muutoksen torjunta ym. Olisiko sinusta parempi että lakeja ym. asioita valmisteltaisiin salassa??
Vanhasen haluttomuus tuoda esille puolivalmiita asioita liittyy lähinnä asioihin, joita ennenaikainen julkisuus vaikettaa. Esimerkiksi vaikkapa hallitus- ja budjettineuvottelut.
-
Mieti ny vähä itekki... ja ei se toteudu ;D
No sitähän minäkin. Taas kerran pöyristyttää se, että KePulaisten (ministereiden) julkisen keskustelun avauksiksi tarkoitetuista ehdotuksista tehdään vääristeltyjä ja tarkoitushakuisia johtopäätöksiä. Annetaan ymmärtää ettei muilla tahoilla, kuten eduskuntapuolueilla, ay-liikkeellä ja EK:lla olisi asiaan sananvaltaa.
Kyseisessä hyvässä ehdotuksessa on asiaakin, pyritään edistämään julkisen liikenteen käyttöä. Toivottavasti ehdotus jossain vapaaehtoisessa, kyseiseen toimintaan kannustavassa muodossa toteutuu.
Karrikoiden voisi todeta, että julkinen liikenne kuuluu niiden hyvien asioiden joukkoon, joiden käyttöä kansa haluaa lisättävän ja edistettävän, mutta eivät halua itse sitä käyttää tai maksaa siitä lisähintaa. >:( >:( >:(
Niinkuin simo aikoinaan laulussa totesi, tarttis aatella ensin, eikä päästää puolivalimiita juttuja suustaan.
V:hän on vastustanut puolinaisten asioiden käsittelyä julkisuudessa, nyt ymmärrän miksi. Parempi olis että joku järkevä ihminen ensin ajattelisi ko henkilön puolesta.
Mitä puolivalmista Vanhasen kannanotossa oikein oli?? Se oli tarkoitettu mielestäni keskustelun avaukseksi. Yhteiskunnassa monistakin asioista tarvittaisiin paljon asiallista julkista keskustelua, kuten Natoon liittyminen, ilmaston muutoksen torjunta ym. Olisiko sinusta parempi että lakeja ym. asioita valmisteltaisiin salassa??
Vanhasen haluttomuus tuoda esille puolivalmiita asioita liittyy lähinnä asioihin, joita ennenaikainen julkisuus vaikettaa. Esimerkiksi vaikkapa hallitus- ja budjettineuvottelut.
Ainahan se julkisuus vaikeuttaa jos haluaa tehdä päätökset oman pään mukaan. Sama koskee budjetti- ja hallitusneuvotteluja. Kansan valitsemat ihmiset tekevät päätöksiä kansalaisten asioista. Kyllä kansalla on oikeus tietää missä mennään. Silloin voi vielä yrittää vaikuttaa ettei tule tehtyä möhläyksiä.
Mitä tulee tuohon keskustelun avaukseen niin osoittaa todeksi Oxenstiernan aikoinaan sanoman pojalleen: "tietäisitpä miten vähällä järjellä tätä maailmaa johdetaan" tai jotain sinne päin. Vähän aikaa kun seuraa näiden kansanvalittujen edesottamuksia ei voi kun todeta ettei ne ihmistä kummempia ole ja kadulta löytyisi ihan yhtä päteviä hoitamaan hommia.
-
Mieti ny vähä itekki... ja ei se toteudu ;D
No sitähän minäkin. Taas kerran pöyristyttää se, että KePulaisten (ministereiden) julkisen keskustelun avauksiksi tarkoitetuista ehdotuksista tehdään vääristeltyjä ja tarkoitushakuisia johtopäätöksiä. Annetaan ymmärtää ettei muilla tahoilla, kuten eduskuntapuolueilla, ay-liikkeellä ja EK:lla olisi asiaan sananvaltaa.
Kyseisessä hyvässä ehdotuksessa on asiaakin, pyritään edistämään julkisen liikenteen käyttöä. Toivottavasti ehdotus jossain vapaaehtoisessa, kyseiseen toimintaan kannustavassa muodossa toteutuu.
Karrikoiden voisi todeta, että julkinen liikenne kuuluu niiden hyvien asioiden joukkoon, joiden käyttöä kansa haluaa lisättävän ja edistettävän, mutta eivät halua itse sitä käyttää tai maksaa siitä lisähintaa. >:( >:( >:(
Niinkuin simo aikoinaan laulussa totesi, tarttis aatella ensin, eikä päästää puolivalimiita juttuja suustaan.
V:hän on vastustanut puolinaisten asioiden käsittelyä julkisuudessa, nyt ymmärrän miksi. Parempi olis että joku järkevä ihminen ensin ajattelisi ko henkilön puolesta.
Mitä puolivalmista Vanhasen kannanotossa oikein oli?? Se oli tarkoitettu mielestäni keskustelun avaukseksi. Yhteiskunnassa monistakin asioista tarvittaisiin paljon asiallista julkista keskustelua, kuten Natoon liittyminen, ilmaston muutoksen torjunta ym. Olisiko sinusta parempi että lakeja ym. asioita valmisteltaisiin salassa??
Vanhasen haluttomuus tuoda esille puolivalmiita asioita liittyy lähinnä asioihin, joita ennenaikainen julkisuus vaikettaa. Esimerkiksi vaikkapa hallitus- ja budjettineuvottelut.
Ainahan se julkisuus vaikeuttaa jos haluaa tehdä päätökset oman pään mukaan. Sama koskee budjetti- ja hallitusneuvotteluja. Kansan valitsemat ihmiset tekevät päätöksiä kansalaisten asioista. Kyllä kansalla on oikeus tietää missä mennään. Silloin voi vielä yrittää vaikuttaa ettei tule tehtyä möhläyksiä.
Mitä tulee tuohon keskustelun avaukseen niin osoittaa todeksi Oxenstiernan aikoinaan sanoman pojalleen: "tietäisitpä miten vähällä järjellä tätä maailmaa johdetaan" tai jotain sinne päin. Vähän aikaa kun seuraa näiden kansanvalittujen edesottamuksia ei voi kun todeta ettei ne ihmistä kummempia ole ja kadulta löytyisi ihan yhtä päteviä hoitamaan hommia.
No kuka hyvällä järjellä varustettu edes lähtee tuomoseen koiranvirkaan kuin kansanedustaja.
-
Mieti ny vähä itekki... ja ei se toteudu ;D
No sitähän minäkin. Taas kerran pöyristyttää se, että KePulaisten (ministereiden) julkisen keskustelun avauksiksi tarkoitetuista ehdotuksista tehdään vääristeltyjä ja tarkoitushakuisia johtopäätöksiä. Annetaan ymmärtää ettei muilla tahoilla, kuten eduskuntapuolueilla, ay-liikkeellä ja EK:lla olisi asiaan sananvaltaa.
Kyseisessä hyvässä ehdotuksessa on asiaakin, pyritään edistämään julkisen liikenteen käyttöä. Toivottavasti ehdotus jossain vapaaehtoisessa, kyseiseen toimintaan kannustavassa muodossa toteutuu.
Karrikoiden voisi todeta, että julkinen liikenne kuuluu niiden hyvien asioiden joukkoon, joiden käyttöä kansa haluaa lisättävän ja edistettävän, mutta eivät halua itse sitä käyttää tai maksaa siitä lisähintaa. >:( >:( >:(
Niinkuin simo aikoinaan laulussa totesi, tarttis aatella ensin, eikä päästää puolivalimiita juttuja suustaan.
V:hän on vastustanut puolinaisten asioiden käsittelyä julkisuudessa, nyt ymmärrän miksi. Parempi olis että joku järkevä ihminen ensin ajattelisi ko henkilön puolesta.
Mitä puolivalmista Vanhasen kannanotossa oikein oli?? Se oli tarkoitettu mielestäni keskustelun avaukseksi. Yhteiskunnassa monistakin asioista tarvittaisiin paljon asiallista julkista keskustelua, kuten Natoon liittyminen, ilmaston muutoksen torjunta ym. Olisiko sinusta parempi että lakeja ym. asioita valmisteltaisiin salassa??
Vanhasen haluttomuus tuoda esille puolivalmiita asioita liittyy lähinnä asioihin, joita ennenaikainen julkisuus vaikettaa. Esimerkiksi vaikkapa hallitus- ja budjettineuvottelut.
Ainahan se julkisuus vaikeuttaa jos haluaa tehdä päätökset oman pään mukaan. Sama koskee budjetti- ja hallitusneuvotteluja. Kansan valitsemat ihmiset tekevät päätöksiä kansalaisten asioista. Kyllä kansalla on oikeus tietää missä mennään. Silloin voi vielä yrittää vaikuttaa ettei tule tehtyä möhläyksiä.
Mitä tulee tuohon keskustelun avaukseen niin osoittaa todeksi Oxenstiernan aikoinaan sanoman pojalleen: "tietäisitpä miten vähällä järjellä tätä maailmaa johdetaan" tai jotain sinne päin. Vähän aikaa kun seuraa näiden kansanvalittujen edesottamuksia ei voi kun todeta ettei ne ihmistä kummempia ole ja kadulta löytyisi ihan yhtä päteviä hoitamaan hommia.
Vai niin, enpä tiennytkään että Suomessa pääministerillä on niin suuri valta, että voi tehdä päätöksiä yksin omin päin. Tiedät hyvin itsekin, että päätöksenteko, kuten lakien valmistelu on hyvinkin avointa, lähtien kansanedustajien lakialoitteista ja valiokuntatyöstä päätyen eduskunnan äänestyksiin. Ei siinä yhdellä kansanedustajalla saatikka ministerillä ole paljon sananvaltaa.
En nyt ymmärrä miten julkisuus edistäisi kansanvaltaa vaikkapa hallitusneuvotteluissa. Kansahan on sanansa sanonut eduskuntavaaleissa ja hallitus muodostetaan tiettyjen sääntöjen perusteella.
Ymmärsin sinun haikailevan kansalle parempia vaikuttamisen mahdollisuuksia. Tehyn työtaistelun ratkaisu olisikin mennyt mielenkiintoiseksi jos kansa olisi voinut vaikuttaa asiaan suoraan. Päätöksiä tekemään tarvitaankin tiukkoja talousmiehiä toteamaan ettei rahat riitä kaikkialle, kuten Katainen toteamaan hoitsuille ettei teille mitään ole luvattu.
-
Maajusseillekin osa tuista dösälippuina?
Hyvä idea. Ehkä voisimme ottaa "väliaikaisen autoveron" mittaisen kokeilujakson jossa testattaisiin eduskunnan palkankorotuksia ja taksioikeuden poistoa bussilippujen muodossa..