Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: koivumaki - 01.06.09 - klo:22:44

Otsikko: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Kirjoitti: koivumaki - 01.06.09 - klo:22:44
No nyt sitten GM meni 'konkurssiin'.
Erikoista täkäläiseen konkkaan verrattuna on,että valtio sijoitti 30mrd dollaria lisää GM:ään saaden uudesta yhtiöstä 60%.Velkojille jää sitten kai 40% uudesta,jos nyt oikein ymmärsin.

Täällä jos joku tekee konkan,omaisuus huutokaupataan ja toiminta jatkuu jos jatkuu ilman valtion tukea.

Näytää vähän siltä,että USA on suurin piiretin yhtä kommunistinen valtio kuin CCCP.
Otsikko: Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Kirjoitti: kantola - 01.06.09 - klo:23:48
Ooppeliki meni sitten osaksi GAZille, eli aivan sama ajeleeko Latukalla vai Saksanseisojalla, ryssänautoja molemmat! ;D
Otsikko: Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Kirjoitti: emo-heikki - 02.06.09 - klo:15:21
No ei se ihan noin menny, valtio sai 60 %:tia, entiset omistajat 15 %:tia, työntekijärahastot 25 %:tia.
Velkojat sai sen valtion sijoitttaman 30 miljardia ja mitä kassasta liikenee myyntien jälkeen, tai jotain sinnepäin mutta itse uudesta yhtiöstä niille ei tule mitään.
Otsikko: Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Kirjoitti: icefarmer - 02.06.09 - klo:16:15
Ooppeliki meni sitten osaksi GAZille, eli aivan sama ajeleeko Latukalla vai Saksanseisojalla, ryssänautoja molemmat! ;D
romahtaakohan ladan laatu ratkasevasti
Otsikko: Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Kirjoitti: Kehveli Kalle - 02.06.09 - klo:17:31
Ooppeliki meni sitten osaksi GAZille, eli aivan sama ajeleeko Latukalla vai Saksanseisojalla, ryssänautoja molemmat! ;D
romahtaakohan ladan laatu ratkasevasti
Ei mutta Ooppelin paranee... ;)
Otsikko: Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Kirjoitti: Terminator - 02.06.09 - klo:19:27
Lepo vaan opel miehet ja naiset.
Otsikko: Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Kirjoitti: Aulis Anttila - 02.06.09 - klo:19:32

http://www.free-lyrics.org/Ripsipiirakka/231562-Helvetin-Ooppeli.html
Otsikko: Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Kirjoitti: Paalaaja - 03.06.09 - klo:04:34
Ooppeliki meni sitten osaksi GAZille, eli aivan sama ajeleeko Latukalla vai Saksanseisojalla, ryssänautoja molemmat! ;D

Eikös tässä käy paremminkin niin, että vain päivittävät sen sotasaaliina aikoinaan Ryssiin viemänsä Opeli tehtaan...
Otsikko: Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Kirjoitti: mah - 03.06.09 - klo:05:56
Ooppeli, automaailman karjaportti. ;D Saksan valtio sai laittaa deutsimarkkoja runsain mitoin ooppelin pelastukseen. Mitenkähän, vaativatko baijerilaiset ja kansanvaunun tehtailijat myös samaa kohtelua?
Otsikko: Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Kirjoitti: icefarmer - 03.06.09 - klo:09:50
Ooppeli, automaailman karjaportti. ;D Saksan valtio sai laittaa deutsimarkkoja runsain mitoin ooppelin pelastukseen. Mitenkähän, vaativatko baijerilaiset ja kansanvaunun tehtailijat myös samaa kohtelua?
joko neki on menossa konkkaan >:( >:( >:( >:(
Otsikko: Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Kirjoitti: koivumaki - 03.06.09 - klo:12:41
Oli nyt niin tai näin,kuitenkin GMn jäänteet pelastetaan valtion tuella.Markkinataloudessa ei käsittääkseni niin pitäisi käydä,tuo menettelyhän on markkinahäiriö...

Toinen yhtiö eli Crysleri pelastetaan taas ammattiliittojen,elävakuutusyhtiöiden(60%)+Fiatin ym.avulla.

Opel taas Saksan valtion+muiden avulla.

Nyt sitten Saksassa 1000 yhtiötä odottaa vaalien alla valtiota apuun......
Otsikko: Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Kirjoitti: Terminator - 03.06.09 - klo:12:56
Oli nyt niin tai näin,kuitenkin GMn jäänteet pelastetaan valtion tuella.Markkinataloudessa ei käsittääkseni niin pitäisi käydä,tuo menettelyhän on markkinahäiriö...

Toinen yhtiö eli Crysleri pelastetaan taas ammattiliittojen,elävakuutusyhtiöiden(60%)+Fiatin ym.avulla.

Opel taas Saksan valtion+muiden avulla.

Nyt sitten Saksassa 1000 yhtiötä odottaa vaalien alla valtiota apuun......

No suosiellä vetelä täällä. Jos USA:SSA päästettäisiin oikeasti autoyhtiöt konkursiin, niin 5 miljoonaa ihmistä menettäisi heti työpaikat ja lukemattomat nykyiset ja tulevat eläkelläiset eläkkeensä. Sehän se olisi vasta isompi ja pahempi markkinahäiriö.

Minun käsittäkseni GM ja Crysleri joutuvat maksamaan jokaisen valtiolta saadun Dollarin takaisin, ennenkuin valtio luopuu täysin omistuksistaan. Ei niin kuin suomessa että valtiolla on pankeille piikki auki jota ei tarvii koskaan kuitata.
Otsikko: Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Kirjoitti: koivumaki - 03.06.09 - klo:14:45
Oli nyt niin tai näin,kuitenkin GMn jäänteet pelastetaan valtion tuella.Markkinataloudessa ei käsittääkseni niin pitäisi käydä,tuo menettelyhän on markkinahäiriö...

Toinen yhtiö eli Crysleri pelastetaan taas ammattiliittojen,elävakuutusyhtiöiden(60%)+Fiatin ym.avulla.

Opel taas Saksan valtion+muiden avulla.

Nyt sitten Saksassa 1000 yhtiötä odottaa vaalien alla valtiota apuun......

No suosiellä vetelä täällä. Jos USA:SSA päästettäisiin oikeasti autoyhtiöt konkursiin, niin 5 miljoonaa ihmistä menettäisi heti työpaikat ja lukemattomat nykyiset ja tulevat eläkelläiset eläkkeensä. Sehän se olisi vasta isompi ja pahempi markkinahäiriö.

Minun käsittäkseni GM ja Crysleri joutuvat maksamaan jokaisen valtiolta saadun Dollarin takaisin, ennenkuin valtio luopuu täysin omistuksistaan. Ei niin kuin suomessa että valtiolla on pankeille piikki auki jota ei tarvii koskaan kuitata.

---niin,on ihan totta että tällä vältetään paljon työttömyyttä ja kärsimystä ainakin hetkeksi
---ei toi takaisinmaksu USAssakaan varmaa ole,ainakin maajusseille annettiin anteeksi lainoja joita annettiin kun viljan hinta oli kauhean alhaalla.

---peruskysymys on kuitenkin se,että onko koko autoteollisuuden tuotannonala Usassa kestämättömällä pohjalla teknistaloudellisesti,eli joutaisiko se romukoppaan?
---rupeisivat tekemään vaikka tuulimyllyjä,kuuntelin juuri Texasilaisen ylistystä siitä kuinka tulee tollareita tuulipuistosta kun tuulee...
Otsikko: Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Kirjoitti: emo-heikki - 03.06.09 - klo:18:08
Oli nyt niin tai näin,kuitenkin GMn jäänteet pelastetaan valtion tuella.Markkinataloudessa ei käsittääkseni niin pitäisi käydä,tuo menettelyhän on markkinahäiriö...

Toinen yhtiö eli Crysleri pelastetaan taas ammattiliittojen,elävakuutusyhtiöiden(60%)+Fiatin ym.avulla.

Opel taas Saksan valtion+muiden avulla.

Nyt sitten Saksassa 1000 yhtiötä odottaa vaalien alla valtiota apuun......

No suosiellä vetelä täällä. Jos USA:SSA päästettäisiin oikeasti autoyhtiöt konkursiin, niin 5 miljoonaa ihmistä menettäisi heti työpaikat ja lukemattomat nykyiset ja tulevat eläkelläiset eläkkeensä. Sehän se olisi vasta isompi ja pahempi markkinahäiriö.

Minun käsittäkseni GM ja Crysleri joutuvat maksamaan jokaisen valtiolta saadun Dollarin takaisin, ennenkuin valtio luopuu täysin omistuksistaan. Ei niin kuin suomessa että valtiolla on pankeille piikki auki jota ei tarvii koskaan kuitata.

Mikäli Suomen herrat olisi niitä pelastamassa, niin ensiksi niihin pumpattaisiin muutama kymmenen miljardia riihikuivaa rahaa ja sitten annettaisiin terve yhtiö Ruotsalaisille ilmaiseksi ....
Otsikko: Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Kirjoitti: rene - 03.06.09 - klo:18:48
Oli nyt niin tai näin,kuitenkin GMn jäänteet pelastetaan valtion tuella.Markkinataloudessa ei käsittääkseni niin pitäisi käydä,tuo menettelyhän on markkinahäiriö...

Toinen yhtiö eli Crysleri pelastetaan taas ammattiliittojen,elävakuutusyhtiöiden(60%)+Fiatin ym.avulla.

Opel taas Saksan valtion+muiden avulla.

Nyt sitten Saksassa 1000 yhtiötä odottaa vaalien alla valtiota apuun......

No suosiellä vetelä täällä. Jos USA:SSA päästettäisiin oikeasti autoyhtiöt konkursiin, niin 5 miljoonaa ihmistä menettäisi heti työpaikat ja lukemattomat nykyiset ja tulevat eläkelläiset eläkkeensä. Sehän se olisi vasta isompi ja pahempi markkinahäiriö.

Minun käsittäkseni GM ja Crysleri joutuvat maksamaan jokaisen valtiolta saadun Dollarin takaisin, ennenkuin valtio luopuu täysin omistuksistaan. Ei niin kuin suomessa että valtiolla on pankeille piikki auki jota ei tarvii koskaan kuitata.

---niin,on ihan totta että tällä vältetään paljon työttömyyttä ja kärsimystä ainakin hetkeksi
---ei toi takaisinmaksu USAssakaan varmaa ole,ainakin maajusseille annettiin anteeksi lainoja joita annettiin kun viljan hinta oli kauhean alhaalla.

---peruskysymys on kuitenkin se,että onko koko autoteollisuuden tuotannonala Usassa kestämättömällä pohjalla teknistaloudellisesti,eli joutaisiko se romukoppaan?
---rupeisivat tekemään vaikka tuulimyllyjä,kuuntelin juuri Texasilaisen ylistystä siitä kuinka tulee tollareita tuulipuistosta kun tuulee...
Saisivat kyllä ruveta autojen sijaan tekemään jotain muuta. Joku viikko sitten mainittiin jossain ajankohtaisohjelmassa palkkatasosta, tuolla suurimmat tuntikustannukset työstä kokoonpanossa nousevat yli kuudenkymmenen euron ja tuottavuus on silti vajaata. Vinosilimä tekee huolellista työtä vauhdilla viikon samalla rahalla...
Otsikko: Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Kirjoitti: Terminator - 03.06.09 - klo:18:56
Oli nyt niin tai näin,kuitenkin GMn jäänteet pelastetaan valtion tuella.Markkinataloudessa ei käsittääkseni niin pitäisi käydä,tuo menettelyhän on markkinahäiriö...

Toinen yhtiö eli Crysleri pelastetaan taas ammattiliittojen,elävakuutusyhtiöiden(60%)+Fiatin ym.avulla.

Opel taas Saksan valtion+muiden avulla.

Nyt sitten Saksassa 1000 yhtiötä odottaa vaalien alla valtiota apuun......

No suosiellä vetelä täällä. Jos USA:SSA päästettäisiin oikeasti autoyhtiöt konkursiin, niin 5 miljoonaa ihmistä menettäisi heti työpaikat ja lukemattomat nykyiset ja tulevat eläkelläiset eläkkeensä. Sehän se olisi vasta isompi ja pahempi markkinahäiriö.

Minun käsittäkseni GM ja Crysleri joutuvat maksamaan jokaisen valtiolta saadun Dollarin takaisin, ennenkuin valtio luopuu täysin omistuksistaan. Ei niin kuin suomessa että valtiolla on pankeille piikki auki jota ei tarvii koskaan kuitata.

---niin,on ihan totta että tällä vältetään paljon työttömyyttä ja kärsimystä ainakin hetkeksi
---ei toi takaisinmaksu USAssakaan varmaa ole,ainakin maajusseille annettiin anteeksi lainoja joita annettiin kun viljan hinta oli kauhean alhaalla.

---peruskysymys on kuitenkin se,että onko koko autoteollisuuden tuotannonala Usassa kestämättömällä pohjalla teknistaloudellisesti,eli joutaisiko se romukoppaan?
---rupeisivat tekemään vaikka tuulimyllyjä,kuuntelin juuri Texasilaisen ylistystä siitä kuinka tulee tollareita tuulipuistosta kun tuulee...
Saisivat kyllä ruveta autojen sijaan tekemään jotain muuta. Joku viikko sitten mainittiin jossain ajankohtaisohjelmassa palkkatasosta, tuolla suurimmat tuntikustannukset työstä kokoonpanossa nousevat yli kuudenkymmenen euron ja tuottavuus on silti vajaata. Vinosilimä tekee huolellista työtä vauhdilla viikon samalla rahalla...

Se auton teko on niille tällä hetkellä sivubisnes, pääbisnes on eläkevakuutukset.

Tosin velkajärjestelyssä taitaa jenkeissä mennäkkin työntekiän eläkkeet.
Aikoinaan yksi lentokone yhtiö pääsi tähän samaan velkajärjestelyyn jenkeissä ja kaikilta työntekiöiltä meni kerralla eläkkeet. Yksikin lento emäntä oli vähän katkera. Sanoi että saa 150€ kuussa eläkettä kun on 70 vuotiaaksi ensin juossut konetta edestakaisin.
Otsikko: Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Kirjoitti: emo-heikki - 03.06.09 - klo:19:57
Oli nyt niin tai näin,kuitenkin GMn jäänteet pelastetaan valtion tuella.Markkinataloudessa ei käsittääkseni niin pitäisi käydä,tuo menettelyhän on markkinahäiriö...

Toinen yhtiö eli Crysleri pelastetaan taas ammattiliittojen,elävakuutusyhtiöiden(60%)+Fiatin ym.avulla.

Opel taas Saksan valtion+muiden avulla.

Nyt sitten Saksassa 1000 yhtiötä odottaa vaalien alla valtiota apuun......

No suosiellä vetelä täällä. Jos USA:SSA päästettäisiin oikeasti autoyhtiöt konkursiin, niin 5 miljoonaa ihmistä menettäisi heti työpaikat ja lukemattomat nykyiset ja tulevat eläkelläiset eläkkeensä. Sehän se olisi vasta isompi ja pahempi markkinahäiriö.

Minun käsittäkseni GM ja Crysleri joutuvat maksamaan jokaisen valtiolta saadun Dollarin takaisin, ennenkuin valtio luopuu täysin omistuksistaan. Ei niin kuin suomessa että valtiolla on pankeille piikki auki jota ei tarvii koskaan kuitata.

---niin,on ihan totta että tällä vältetään paljon työttömyyttä ja kärsimystä ainakin hetkeksi
---ei toi takaisinmaksu USAssakaan varmaa ole,ainakin maajusseille annettiin anteeksi lainoja joita annettiin kun viljan hinta oli kauhean alhaalla.

---peruskysymys on kuitenkin se,että onko koko autoteollisuuden tuotannonala Usassa kestämättömällä pohjalla teknistaloudellisesti,eli joutaisiko se romukoppaan?
---rupeisivat tekemään vaikka tuulimyllyjä,kuuntelin juuri Texasilaisen ylistystä siitä kuinka tulee tollareita tuulipuistosta kun tuulee...
Saisivat kyllä ruveta autojen sijaan tekemään jotain muuta. Joku viikko sitten mainittiin jossain ajankohtaisohjelmassa palkkatasosta, tuolla suurimmat tuntikustannukset työstä kokoonpanossa nousevat yli kuudenkymmenen euron ja tuottavuus on silti vajaata. Vinosilimä tekee huolellista työtä vauhdilla viikon samalla rahalla...

Ei kaikki autotehtaat jenkeissäkään ole tappiollisia, GM:n tapauksessa kannattavat tehtaat jää uuden yhtiön selkärangaksi ja kannattamattomat myydään pois tai suljetaan.
Otsikko: Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Kirjoitti: mah - 04.06.09 - klo:13:57
Taitaa autojen teko olla tappiollista kohta kaikilla muilla paitsi korealaisilla ja kiinalaisilla....
Otsikko: Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Kirjoitti: koivumaki - 04.06.09 - klo:16:00


Ei kaikki autotehtaat jenkeissäkään ole tappiollisia, GM:n tapauksessa kannattavat tehtaat jää uuden yhtiön selkärangaksi ja kannattamattomat myydään pois tai suljetaan.


--niinpä,tästä seuraakin kysymys jääkö jäljelle tähän saakka kannattaneita yksiköitä joista osa tekee kuitenkin tuotteita joiden elinkaari on lopuillaan?.Käsittääkseni GM Usalla on erittäin vähän malleja jotka ovat nousevien polttoainehintojen ja muuttuvan maailmantalouden kynsissä menestyviä.Voihan niiden tuotanto olla nyt kannattavaa,mutta onko ostajia muutaman vuoden päästä?

--yleisesti ottaen jenkeillä voi olla sopeutumisen mestareinakin vaikeaa tulevaisuudessa.Koko infra on rakennettu V8n varaan ja maailma muuttuu...
Otsikko: Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Kirjoitti: emo-heikki - 04.06.09 - klo:16:59


Ei kaikki autotehtaat jenkeissäkään ole tappiollisia, GM:n tapauksessa kannattavat tehtaat jää uuden yhtiön selkärangaksi ja kannattamattomat myydään pois tai suljetaan.


--niinpä,tästä seuraakin kysymys jääkö jäljelle tähän saakka kannattaneita yksiköitä joista osa tekee kuitenkin tuotteita joiden elinkaari on lopuillaan?.Käsittääkseni GM Usalla on erittäin vähän malleja jotka ovat nousevien polttoainehintojen ja muuttuvan maailmantalouden kynsissä menestyviä.Voihan niiden tuotanto olla nyt kannattavaa,mutta onko ostajia muutaman vuoden päästä?

--yleisesti ottaen jenkeillä voi olla sopeutumisen mestareinakin vaikeaa tulevaisuudessa.Koko infra on rakennettu V8n varaan ja maailma muuttuu...

En sanoisi noinkaan, juttu on vähän samanlainen kuin Suomalainen paperiteollisuus, kaikki huomio on kiinittynyt tappiota tuottavaan sellu ja sanomalehtipaperibisneksen, eikä kukaan huoma sitä, että pehmopaperi ja kartonkipuoli on tuottanut muutamien erikoispaperien lailla kokoajan tulosta, eikä niillä ole ollut mitään ongelmia.

Jenkit saneeraa kyllä yhtiönsä tuloskuntoaan varsin nopeasti, velat siivotaan veronmaksajien piikkiin ja mylly alka jauhaa taas voittoja ....
Otsikko: Tappiot...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 04.06.09 - klo:23:03
Taitaa autojen teko olla tappiollista kohta kaikilla muilla paitsi korealaisilla ja kiinalaisilla....

On se tappiollista sielläkin... siellä on vaan eri kustannuslaskenta - ja tilintarkastajat  :P :P :P
Otsikko: Vs: Tappiot...
Kirjoitti: koivumaki - 05.06.09 - klo:16:34
Taitaa autojen teko olla tappiollista kohta kaikilla muilla paitsi korealaisilla ja kiinalaisilla....

On se tappiollista sielläkin... siellä on vaan eri kustannuslaskenta - ja tilintarkastajat  :P :P :P

--nythän ainakin Cryslerillä on auvoisa AHuuhaatulevaisuus 60% omistuksesta amaatiliittoutumalla ;D
Otsikko: Omistajat...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 06.06.09 - klo:10:56
Taitaa autojen teko olla tappiollista kohta kaikilla muilla paitsi korealaisilla ja kiinalaisilla....

On se tappiollista sielläkin... siellä on vaan eri kustannuslaskenta - ja tilintarkastajat  :P :P :P

--nythän ainakin Cryslerillä on auvoisa AHuuhaatulevaisuus 60% omistuksesta amaatiliittoutumalla ;D

Onneksi ei sentään maanviljelijöillä... eikä pohjalaisilla  :P :P :P ;D ;D ;D