Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Konkurssi on vaihtoehto  (Luettu 296333 kertaa)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Kun Bobbari kerran yleistää tuosta konekannasta,niin täällä on kaikilla 300:n lehmän navetta,koska Adamilla on sellainen.Kiintiöitten ostosta voisin kommentoida(itse olen ostanut melkein puoli miljoonaa litraa),jotta se todellakin aiheutti yli 100000:n euron ylimääräisen rahanmenon verrattuna Ab-alueen hintoihin(ja vaikka olenkin ne ostanut vain kerran,mutta kun oli pakko,saadakseni sen 10% pienemmän investointiavustuksen).
Edelleen. Ihan minä päivänä tahansa olen valmis vaihtamaan ab:n investointituet ja peltotuet, c-alueen litratukeen ja kalliimpiin kiintiöihin.
Edelleen.Niin mäkin,vaikka olen c-alueelta.Koska tahansa ottaisin ab:npeltotuet ja litratuet.Saiskos kuivaajanki takautuvasti ??? ::)
Vaihdetaanko päittäin?  :P Meillä ainakin on kuivuri rakennettu ihan maataloustaloustuloilla. 80-luvun alus ei investointitukia näkynyt. Silloin tosin viljanviljelystä tuli tuloja, eikä 25ha punajuurta tehnyt suurta lisähaittaa...  ;)

Oon sen verta monta laskelmaa tehny kolmen vuoden aikana ja niissä (excel) on erittäin helppo vaihtaa investointituet, peltotuet, litratuet ja kattoa mihkä johtaa. Sen perusteella c-alueen tuet kiinnostaa.  :'( :'( :'(
Vois muuten vaihtaakki,mutta teillä on kuulemma semmoisia savikoita.On kuulemma vain kakstuntia aikaa kylvää oikeaan aikaan  :P ;D

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Kun Bobbari kerran yleistää tuosta konekannasta,niin täällä on kaikilla 300:n lehmän navetta,koska Adamilla on sellainen.Kiintiöitten ostosta voisin kommentoida(itse olen ostanut melkein puoli miljoonaa litraa),jotta se todellakin aiheutti yli 100000:n euron ylimääräisen rahanmenon verrattuna Ab-alueen hintoihin(ja vaikka olenkin ne ostanut vain kerran,mutta kun oli pakko,saadakseni sen 10% pienemmän investointiavustuksen).
Edelleen. Ihan minä päivänä tahansa olen valmis vaihtamaan ab:n investointituet ja peltotuet, c-alueen litratukeen ja kalliimpiin kiintiöihin.
Edelleen.Niin mäkin,vaikka olen c-alueelta.Koska tahansa ottaisin ab:npeltotuet ja litratuet.Saiskos kuivaajanki takautuvasti ??? ::)
Vaihdetaanko päittäin?  :P Meillä ainakin on kuivuri rakennettu ihan maataloustaloustuloilla. 80-luvun alus ei investointitukia näkynyt. Silloin tosin viljanviljelystä tuli tuloja, eikä 25ha punajuurta tehnyt suurta lisähaittaa...  ;)

Oon sen verta monta laskelmaa tehny kolmen vuoden aikana ja niissä (excel) on erittäin helppo vaihtaa investointituet, peltotuet, litratuet ja kattoa mihkä johtaa. Sen perusteella c-alueen tuet kiinnostaa.  :'( :'( :'(
Vois muuten vaihtaakki,mutta teillä on kuulemma semmoisia savikoita.On kuulemma vain kakstuntia aikaa kylvää oikeaan aikaan  :P ;D
Ei kai punajuuria missään savesa? Ruappaa sillä on.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Niin en nyt jaksa ottaa kantaa tohon tukieroon, mutta mix ihmeessä jossain kannattaa maksaa puoli metriä maitokiintiöstä, vaikka pienet tuet ja huono kannattavuus ???

Lähinnä oikaasen tota peltotukijuttua..
Mää saan AB alueen nurmihehtaarista 924 euroa tukea ja C-alueen vastaavasta 974 ???

Noo eix toi peltotukiero paikkaakkin mukavasti eroja eläintuissa ???

talutehnika

  • Vieras
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Kun Bobbari kerran yleistää tuosta konekannasta,niin täällä on kaikilla 300:n lehmän navetta,koska Adamilla on sellainen.Kiintiöitten ostosta voisin kommentoida(itse olen ostanut melkein puoli miljoonaa litraa),jotta se todellakin aiheutti yli 100000:n euron ylimääräisen rahanmenon verrattuna Ab-alueen hintoihin(ja vaikka olenkin ne ostanut vain kerran,mutta kun oli pakko,saadakseni sen 10% pienemmän investointiavustuksen).
Edelleen. Ihan minä päivänä tahansa olen valmis vaihtamaan ab:n investointituet ja peltotuet, c-alueen litratukeen ja kalliimpiin kiintiöihin.
Edelleen.Niin mäkin,vaikka olen c-alueelta.Koska tahansa ottaisin ab:npeltotuet ja litratuet.Saiskos kuivaajanki takautuvasti ??? ::)
Vaihdetaanko päittäin?  :P Meillä ainakin on kuivuri rakennettu ihan maataloustaloustuloilla. 80-luvun alus ei investointitukia näkynyt. Silloin tosin viljanviljelystä tuli tuloja, eikä 25ha punajuurta tehnyt suurta lisähaittaa...  ;)

Oon sen verta monta laskelmaa tehny kolmen vuoden aikana ja niissä (excel) on erittäin helppo vaihtaa investointituet, peltotuet, litratuet ja kattoa mihkä johtaa. Sen perusteella c-alueen tuet kiinnostaa.  :'( :'( :'(

Mikäs siinä. Vaihdetaan vaan. Loppuu sitten kinastelu.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Ite en silti vaihtaisi, joutuis sinne syrjään asumaankin..

talutehnika

  • Vieras
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Ite en silti vaihtaisi, joutuis sinne syrjään asumaankin..


Se on kyllä ongelmana jos vaihtaisin C-alueelta pois johonkin Nurmijärvelle tai Turkuun  ;D Nyt Pietariin matkaa 220 km joten matka lähimpään The Kaupunkiin kyllä kasvaisi.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Kun Bobbari kerran yleistää tuosta konekannasta,niin täällä on kaikilla 300:n lehmän navetta,koska Adamilla on sellainen.Kiintiöitten ostosta voisin kommentoida(itse olen ostanut melkein puoli miljoonaa litraa),jotta se todellakin aiheutti yli 100000:n euron ylimääräisen rahanmenon verrattuna Ab-alueen hintoihin(ja vaikka olenkin ne ostanut vain kerran,mutta kun oli pakko,saadakseni sen 10% pienemmän investointiavustuksen).
Edelleen. Ihan minä päivänä tahansa olen valmis vaihtamaan ab:n investointituet ja peltotuet, c-alueen litratukeen ja kalliimpiin kiintiöihin.
Edelleen.Niin mäkin,vaikka olen c-alueelta.Koska tahansa ottaisin ab:npeltotuet ja litratuet.Saiskos kuivaajanki takautuvasti ??? ::)
Vaihdetaanko päittäin?  :P Meillä ainakin on kuivuri rakennettu ihan maataloustaloustuloilla. 80-luvun alus ei investointitukia näkynyt. Silloin tosin viljanviljelystä tuli tuloja, eikä 25ha punajuurta tehnyt suurta lisähaittaa...  ;)

Oon sen verta monta laskelmaa tehny kolmen vuoden aikana ja niissä (excel) on erittäin helppo vaihtaa investointituet, peltotuet, litratuet ja kattoa mihkä johtaa. Sen perusteella c-alueen tuet kiinnostaa.  :'( :'( :'(
Vois muuten vaihtaakki,mutta teillä on kuulemma semmoisia savikoita.On kuulemma vain kakstuntia aikaa kylvää oikeaan aikaan  :P ;D
Ei kai punajuuria missään savesa? Ruappaa sillä on.
Jos kattot punajuurta niin huomaat, että punajuuri (ja lanttu) kasvaa maan päällä. Niitä voi viljellä savikossa ja saa itseasiassa hyvän laadunkin.

Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Kontuveikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 434
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Lainaus käyttäjältä: SomeBody77

Oon sen verta monta laskelmaa tehny kolmen vuoden aikana ja niissä (excel) on erittäin helppo vaihtaa investointituet, peltotuet, litratuet ja kattoa mihkä johtaa. Sen perusteella c-alueen tuet kiinnostaa.  :'( :'( :'(

Tervetuloa, tänne mahtuu!

Vieläkö ajattelit kauankin laskeskella?

Timon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Mitä Somebodylla on tarjota vaihdossa???

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Vähän niinku offtopikkina... Näkyy helteiden jatkumisella olevan sama vaikutus tällä saitilla kuin talven pakkasilla. Ärtymyksen purkua, kun ei muuten jaksa...
tethering holes to their concave windings

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Mitä Somebodylla on tarjota vaihdossa???
Paljon velkaa, vähän vakuuksia ja erittäin isoja puheita. Sopii kelle tahansa pohjalaiselle...  ;D
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Mitä Somebodylla on tarjota vaihdossa???
Paljon velkaa, vähän vakuuksia ja erittäin isoja puheita. Sopii kelle tahansa pohjalaiselle...  ;D

Multa sais samanlaisen paketin. Alue on c2.
Tranceforming the world

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Vähän niinku offtopikkina... Näkyy helteiden jatkumisella olevan sama vaikutus tällä saitilla kuin talven pakkasilla. Ärtymyksen purkua, kun ei muuten jaksa...
Kuten tuolla aikaisemmin sanoin, niin siitähän tämä palsta elää.  ;)

Vakavammin asiaa kommentoi niin se on nyt vaan fakta, että päätuotantoalueilla kummallakin puolella viljellään maata ja kasvatetaan karjaa, mutta parempaan kannattavuuteen päästään pohjoispuolella. Jos kuvio menisi toisinpäin, niin silloin tuotanto valuisi pois pohjoisesta eikä toisinpäin. Tuotantoon perustuva tuki on niin voimakas, että investointituella sitä ei kurota kiinni - ellei sitten lähde Adamin tielle ja rakenna kolmen-viiden vuoden välein navettaa. Kannattaa muistaa myös MVL:n vaikutus. Lainan lyhennykset tehdään verotetusta maataloustulosta, josta poistot on vähennetty. Isompi investointituki-% tarkoittaa pienempää poistopohjaa --> isommat verot --> vähemmän kassavaroja lainanlyhennyksiin. Silti Ab-alueellakin voi mielestäni harjoittaa kannattavasti lypsykarjataloutta, mutta se vaatii onnistumista tekemissään valinnoissa. Tukieron varaan ei kannata laskea kummallakaan puolella rajaa, koska systeemiä muutetaan jatkuvasti ja koko paketti voi mennä uusiksi viiden vuoden sisällä. Lisäksi asiaan tulee vaikuttamaan keräilykustannusten väjäämätön nousu, pienten yksiköiden poistuminen, jalostuksen keskittyminen lähelle kulutusta yms.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Rami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 637
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Selittäisitkö hivenen tarkemmin, miten isompi investointitukiprosentti hankaloittaa taloudenpitoa? Tuossa saatta olla hyvä pointi monelle investoijalle ;D.

Ps. Menee samaan kastiin taksiautoilijoiden kanssa, kun investoinia ei tarvitse maksaa itse, niin ei saa poistojakaan.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Vähän niinku offtopikkina... Näkyy helteiden jatkumisella olevan sama vaikutus tällä saitilla kuin talven pakkasilla. Ärtymyksen purkua, kun ei muuten jaksa...
Kuten tuolla aikaisemmin sanoin, niin siitähän tämä palsta elää.  ;)

Vakavammin asiaa kommentoi niin se on nyt vaan fakta, että päätuotantoalueilla kummallakin puolella viljellään maata ja kasvatetaan karjaa, mutta parempaan kannattavuuteen päästään pohjoispuolella. Jos kuvio menisi toisinpäin, niin silloin tuotanto valuisi pois pohjoisesta eikä toisinpäin. Tuotantoon perustuva tuki on niin voimakas, että investointituella sitä ei kurota kiinni - ellei sitten lähde Adamin tielle ja rakenna kolmen-viiden vuoden välein navettaa. Kannattaa muistaa myös MVL:n vaikutus. Lainan lyhennykset tehdään verotetusta maataloustulosta, josta poistot on vähennetty. Isompi investointituki-% tarkoittaa pienempää poistopohjaa --> isommat verot --> vähemmän kassavaroja lainanlyhennyksiin. Silti Ab-alueellakin voi mielestäni harjoittaa kannattavasti lypsykarjataloutta, mutta se vaatii onnistumista tekemissään valinnoissa. Tukieron varaan ei kannata laskea kummallakaan puolella rajaa, koska systeemiä muutetaan jatkuvasti ja koko paketti voi mennä uusiksi viiden vuoden sisällä. Lisäksi asiaan tulee vaikuttamaan keräilykustannusten väjäämätön nousu, pienten yksiköiden poistuminen, jalostuksen keskittyminen lähelle kulutusta yms.

Sinä vaan et tunnusta sellaista markkinatalouden tosiasiaa, että kun maanhinta nousee aika rivakasti noiden suurten kylien ympärillä, niin maatalous on vaan niin heikosti tuottavaa hommaa, ettei se oikein pysty omilla tuloilla kuolettamaan niitä tiluksia ja tarvittavia investointeja, siellä taas missä maa on edullisempaa niin homma vielä pelittää jotenkin, tosin vaikuttaahan ne tuetkin, mutta tuo on yksi syy siihen että pienet yksiköt hiipuu nopeammin etelässä kuin pohjoisessa ...