Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Konkurssi on vaihtoehto  (Luettu 296291 kertaa)

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Loimaalla oli urakointiaiheinen tilaisuus, jossa kävi kolme Variota Urjalasta isot koneet perässään. Isäntä ajoi yhtä ja muissa palkkakuskit, tatjaanat kotona navetalla. Pientilan markassa kertoi euroajan alkuun niittävänsä 25€/ha perhosella kun toiset laskutti 35€/ha vanhalla Zetorilla ja Alternalla. Oma peltoala oli pieni suhteessa karjaan, eli peltotukia ja korkeaa rehuomavaraisuutta ei ollut toiminnan tukena. Myöskään maan osto ei ole selittämässä velkaantumista. Leluhyllyn vetovoima oli liikaa tälle ikuiselle pikkupojalle: traktoreita, rehukoneita, kaivuria, hienoa autoa. Urakointi oli vain tekosyy päästä pöristelemään ja napsimaan sieltä hyllyltä herkkuja.

Silti: tuo maitotilan kehitystarina on huikea, eikä ne koneet itsekseen niitä urakoita tehneet vaan kyllä siellä miehen työ on tehty. Loogista on edelleen palkita itsensä uurastuksesta autolenkillä vaunulla jonka vääntökäyrä osuu omaan makuhermoon jne. MUTTA mieluiten vasta aivan OMILLA rahoilla ne turhimmat luxukset.




Kun ostaa ne kalut kerrasta omiksi, kätösellä, niin ei tartte laskea mitä saa maksaa. Tätä ei heinähatut tunnu ymmärtävän.
Rahalla saa ja mopolla pääsee ;D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
No täällä-B alueella ei paljon renkejä palkkailla noihin navettoihin,koittakaahan nyt viimeinkin laskea se tukieurosentti noihin juttuihin
Kyllä rengin palkkaaminen on enemmän kiinni tarpeesta kuin tukialueesta...
  Tarpeesta kyllä,mutta se likviditeetti on se reilun 5 senttiä litralle parempi jo siellä C alueella..
Eipä ole näkynyt noita konkurssiuutisia sieltä pohjoisemmasta,olihan sieltäkin noita Suomen suurimpia lehtimannekiineja,kuinka niillä hurisee?...
Niitä pohjoisen lehtimannekiineja riittää tänne agronettiin asti retostelemaan robottilaajennuksilla ja uusilla satojen tuhansien koneinvestoinneilla.
Silti etelän maidontuottajia pidetään koiran asemassa ja nälvitään sen kun keritään!

Traktorimerkki ei todellakaan ole konkurssin syynä.
Valttu ja nyykkärimiehet vaan juottaa traktorille sen välirahan erotuksen. Ei siinä sen kummempaa.

Vaikka viestiketjun aloittaja diplomaattisesti väittää, ettei tukiero tunnu missään, niin eron
HUOMAA SOKEA RIITTAKIN!

Laskekaa nyt piruuttanne ero sen 1500 000 litran mukaan...!
Konkurssi olisi varmasti vältetty pelkästään tällä ***** tukierolla! :-* :-* :-* :-*
Laskeppas nyt alkajaisiksi paljonko C-alueella olisi tar***** tuon litramäärän kiintiön hankintaan.

Fenttikin on tainnut laajennusta valmistella silloin kun kiintiöt maksoivat 50senttiä+alv.

Hallinnollistahan ei C-alueella ole ollut jaossa samaan malliin kun A/B-alueella.

Ootte tainnu huonosti seurata konkurssiuutisia.
Tuntuu että siellä C-alueella ne kiintiöt täytyy ostaa kerran vuodessa aina joka vuosi!
Sen verran tätä kiintiönostosatua on paisuteltu.

Onko tää konkurssiuutiset jokin pörssin tavoin pakkomielteisesti seurattava maailmanmenon mittari?

Fentti on aikanaan rakentanut navettansa suhteellisen halvalla.    Ja ne koneet on ollut kyllä
kovasti urakoinnissa hintaansa tienaamassa.     

Pohjoisemmassa samanlainen konekalusto on ihan maitotilan arkipäivää ilman urakointia.
Tuskahiki on köyhän sauna...

Mickey

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 124
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
No täällä-B alueella ei paljon renkejä palkkailla noihin navettoihin,koittakaahan nyt viimeinkin laskea se tukieurosentti noihin juttuihin
Kyllä rengin palkkaaminen on enemmän kiinni tarpeesta kuin tukialueesta...
  Tarpeesta kyllä,mutta se likviditeetti on se reilun 5 senttiä litralle parempi jo siellä C alueella..
Eipä ole näkynyt noita konkurssiuutisia sieltä pohjoisemmasta,olihan sieltäkin noita Suomen suurimpia lehtimannekiineja,kuinka niillä hurisee?...
Niitä pohjoisen lehtimannekiineja riittää tänne agronettiin asti retostelemaan robottilaajennuksilla ja uusilla satojen tuhansien koneinvestoinneilla.
Silti etelän maidontuottajia pidetään koiran asemassa ja nälvitään sen kun keritään!

Traktorimerkki ei todellakaan ole konkurssin syynä.
Valttu ja nyykkärimiehet vaan juottaa traktorille sen välirahan erotuksen. Ei siinä sen kummempaa.

Vaikka viestiketjun aloittaja diplomaattisesti väittää, ettei tukiero tunnu missään, niin eron
HUOMAA SOKEA RIITTAKIN!

Laskekaa nyt piruuttanne ero sen 1500 000 litran mukaan...!
Konkurssi olisi varmasti vältetty pelkästään tällä ***** tukierolla! :-* :-* :-* :-*
Laskeppas nyt alkajaisiksi paljonko C-alueella olisi tar***** tuon litramäärän kiintiön hankintaan.

Fenttikin on tainnut laajennusta valmistella silloin kun kiintiöt maksoivat 50senttiä+alv.

Hallinnollistahan ei C-alueella ole ollut jaossa samaan malliin kun A/B-alueella.

Ootte tainnu huonosti seurata konkurssiuutisia.
Tuntuu että siellä C-alueella ne kiintiöt täytyy ostaa kerran vuodessa aina joka vuosi!
Sen verran tätä kiintiönostosatua on paisuteltu.

Onko tää konkurssiuutiset jokin pörssin tavoin pakkomielteisesti seurattava maailmanmenon mittari?

Fentti on aikanaan rakentanut navettansa suhteellisen halvalla.    Ja ne koneet on ollut kyllä
kovasti urakoinnissa hintaansa tienaamassa.     

Pohjoisemmassa samanlainen konekalusto on ihan maitotilan arkipäivää ilman urakointia.

Aika hiljasta. Tuollaisia kalustoja kyllä näkee täälläki. Mutta ne onkin monen isännän hallinnassa tai koneasemien käytössä.

Timon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Kun Bobbari kerran yleistää tuosta konekannasta,niin täällä on kaikilla 300:n lehmän navetta,koska Adamilla on sellainen.Kiintiöitten ostosta voisin kommentoida(itse olen ostanut melkein puoli miljoonaa litraa),jotta se todellakin aiheutti yli 100000:n euron ylimääräisen rahanmenon verrattuna Ab-alueen hintoihin(ja vaikka olenkin ne ostanut vain kerran,mutta kun oli pakko,saadakseni sen 10% pienemmän investointiavustuksen).

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Kun Bobbari kerran yleistää tuosta konekannasta,niin täällä on kaikilla 300:n lehmän navetta,koska Adamilla on sellainen.Kiintiöitten ostosta voisin kommentoida(itse olen ostanut melkein puoli miljoonaa litraa),jotta se todellakin aiheutti yli 100000:n euron ylimääräisen rahanmenon verrattuna Ab-alueen hintoihin(ja vaikka olenkin ne ostanut vain kerran,mutta kun oli pakko,saadakseni sen 10% pienemmän investointiavustuksen).
Edelleen. Ihan minä päivänä tahansa olen valmis vaihtamaan ab:n investointituet ja peltotuet, c-alueen litratukeen ja kalliimpiin kiintiöihin.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Timon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Mulla on vain sellainen käsitys, jotta mä en ehdi kuittaamaan edellisiä pohjoisella tuella,ennenkuin pohjoiset tuet  poistuu.Joka tapauksessa menee se 8 vuotta ennenkuin se sijoitettu raha "alkaa" tuottamaan.

talutehnika

  • Vieras
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Kun Bobbari kerran yleistää tuosta konekannasta,niin täällä on kaikilla 300:n lehmän navetta,koska Adamilla on sellainen.Kiintiöitten ostosta voisin kommentoida(itse olen ostanut melkein puoli miljoonaa litraa),jotta se todellakin aiheutti yli 100000:n euron ylimääräisen rahanmenon verrattuna Ab-alueen hintoihin(ja vaikka olenkin ne ostanut vain kerran,mutta kun oli pakko,saadakseni sen 10% pienemmän investointiavustuksen).
Edelleen. Ihan minä päivänä tahansa olen valmis vaihtamaan ab:n investointituet ja peltotuet, c-alueen litratukeen ja kalliimpiin kiintiöihin.

OK. Milloin haluat aloittaa C-alueella? Olen valmis vaihtokauppaan. Laita postia viru.talutehnika(ät)luukku.com

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Kun Bobbari kerran yleistää tuosta konekannasta,niin täällä on kaikilla 300:n lehmän navetta,koska Adamilla on sellainen.Kiintiöitten ostosta voisin kommentoida(itse olen ostanut melkein puoli miljoonaa litraa),jotta se todellakin aiheutti yli 100000:n euron ylimääräisen rahanmenon verrattuna Ab-alueen hintoihin(ja vaikka olenkin ne ostanut vain kerran,mutta kun oli pakko,saadakseni sen 10% pienemmän investointiavustuksen).
Edelleen. Ihan minä päivänä tahansa olen valmis vaihtamaan ab:n investointituet ja peltotuet, c-alueen litratukeen ja kalliimpiin kiintiöihin.
Edelleen.Niin mäkin,vaikka olen c-alueelta.Koska tahansa ottaisin ab:npeltotuet ja litratuet.Saiskos kuivaajanki takautuvasti ??? ::)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
No täällä-B alueella ei paljon renkejä palkkailla noihin navettoihin,koittakaahan nyt viimeinkin laskea se tukieurosentti noihin juttuihin
Kyllä rengin palkkaaminen on enemmän kiinni tarpeesta kuin tukialueesta...
  Tarpeesta kyllä,mutta se likviditeetti on se reilun 5 senttiä litralle parempi jo siellä C alueella..
Eipä ole näkynyt noita konkurssiuutisia sieltä pohjoisemmasta,olihan sieltäkin noita Suomen suurimpia lehtimannekiineja,kuinka niillä hurisee?...
Niitä pohjoisen lehtimannekiineja riittää tänne agronettiin asti retostelemaan robottilaajennuksilla ja uusilla satojen tuhansien koneinvestoinneilla.
Silti etelän maidontuottajia pidetään koiran asemassa ja nälvitään sen kun keritään!

Traktorimerkki ei todellakaan ole konkurssin syynä.
Valttu ja nyykkärimiehet vaan juottaa traktorille sen välirahan erotuksen. Ei siinä sen kummempaa.

Vaikka viestiketjun aloittaja diplomaattisesti väittää, ettei tukiero tunnu missään, niin eron
HUOMAA SOKEA RIITTAKIN!

Laskekaa nyt piruuttanne ero sen 1500 000 litran mukaan...!
Konkurssi olisi varmasti vältetty pelkästään tällä ***** tukierolla! :-* :-* :-* :-*

Näinhän tää taas meni... tukierotukierotukieuro... Mistäs te sitte kitajatta, ku kaikki tuet joskus poistuu?
Mä en ota kantaa kenekää konkursseihin ja niiden syihin. En tukieroa tosin kiistäkään, muttei se kai sentään viittä senttiä silti ole...
Peltoviljelytuetkaan ei oo samoja tukialueiden kesken, mutta niistä ette puhu mitään?

Kiintiöistäkin vain viimeisin 100000 on ostettu hallinnolliseen 4 sentin litrahintaan, suurin osa EU-aikana ostetuista huomattavasti korkeammilla hinnoilla, suurelta osin "vapailta" markkinoilta 20-30c/l, jotta saa investointitukea...

Tiättekös muuten miks näitä investointitukia yleensäkin on haettavissa?
tethering holes to their concave windings

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Kun Bobbari kerran yleistää tuosta konekannasta,niin täällä on kaikilla 300:n lehmän navetta,koska Adamilla on sellainen.Kiintiöitten ostosta voisin kommentoida(itse olen ostanut melkein puoli miljoonaa litraa),jotta se todellakin aiheutti yli 100000:n euron ylimääräisen rahanmenon verrattuna Ab-alueen hintoihin(ja vaikka olenkin ne ostanut vain kerran,mutta kun oli pakko,saadakseni sen 10% pienemmän investointiavustuksen).
Edelleen. Ihan minä päivänä tahansa olen valmis vaihtamaan ab:n investointituet ja peltotuet, c-alueen litratukeen ja kalliimpiin kiintiöihin.
Edelleen.Niin mäkin,vaikka olen c-alueelta.Koska tahansa ottaisin ab:npeltotuet ja litratuet.Saiskos kuivaajanki takautuvasti ??? ::)
Vaihdetaanko päittäin?  :P Meillä ainakin on kuivuri rakennettu ihan maataloustaloustuloilla. 80-luvun alus ei investointitukia näkynyt. Silloin tosin viljanviljelystä tuli tuloja, eikä 25ha punajuurta tehnyt suurta lisähaittaa...  ;)

Oon sen verta monta laskelmaa tehny kolmen vuoden aikana ja niissä (excel) on erittäin helppo vaihtaa investointituet, peltotuet, litratuet ja kattoa mihkä johtaa. Sen perusteella c-alueen tuet kiinnostaa.  :'( :'( :'(
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Konkurssi on vaihtoehto

oikiaa yrittäjä ainest hää on " Sen perusteella c-alueen tuet kiinnostaa." ;D ;D

kiintiöt poistuu poistuu litratuetkin mahdollisest ni mist te sit itkette kun saatte korkeampaa peltotukeakin :(
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Konkurssi on vaihtoehto

oikiaa yrittäjä ainest hää on " Sen perusteella c-alueen tuet kiinnostaa." ;D ;D

kiintiöt poistuu poistuu litratuetkin mahdollisest ni mist te sit itkette kun saatte korkeampaa peltotukeakin :(

Kyl ne aina jotain keksii. Jossain vaihees kuitenkin koko EU:n tukijärjestelmä on lakkautettava, kun ei oo rahaa mistä maksaa. Seuraa ns. maatalouspolitiikan uudelleenkansallistaminen... josta tosin puhuttiin jo vuonna 1992 vaan ei oo viä näkyny. No ehkä sitten joskus tuet loppuu ja se on se asia, johon meidän kaikkien tulis varautua. Ei oo sit enää tukialueita...

tethering holes to their concave windings

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Konkurssi on vaihtoehto

oikiaa yrittäjä ainest hää on " Sen perusteella c-alueen tuet kiinnostaa." ;D ;D

kiintiöt poistuu poistuu litratuetkin mahdollisest ni mist te sit itkette kun saatte korkeampaa peltotukeakin :(
Niin suurta oikeutta tässä maassa tuskin tapahtuu...  :o  ::) :P

Mutta oikeassa olet. Se että tukialuiden teennäiset rajat ja suuret voisivat ikuisesti jatkua on harhaa. Kummankin päätuotantoalueen on sopeuduttava toimimaan tilanteessa jossa kumpiakaan tukia ei ole. Lähialuiden hintakehitys tulee määräämään markkinahinnan, jolla on pystyttävä tuottamaan kannattavasti tai lopetettava. Strossailu tuilla ja niiden puutteilla ei johda mihinkään, mutta niillä saadaan pidettyä tämä palsta hengissä.  ;)
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Konkurssi on vaihtoehto

oikiaa yrittäjä ainest hää on " Sen perusteella c-alueen tuet kiinnostaa." ;D ;D

kiintiöt poistuu poistuu litratuetkin mahdollisest ni mist te sit itkette kun saatte korkeampaa peltotukeakin :(

Kyl ne aina jotain keksii. Jossain vaihees kuitenkin koko EU:n tukijärjestelmä on lakkautettava, kun ei oo rahaa mistä maksaa. Seuraa ns. maatalouspolitiikan uudelleenkansallistaminen... josta tosin puhuttiin jo vuonna 1992 vaan ei oo viä näkyny. No ehkä sitten joskus tuet loppuu ja se on se asia, johon meidän kaikkien tulis varautua. Ei oo sit enää tukialueita...


Nimpä net jokka siihe om alakannu varautua om kaikki siirtymäsä pikkuhilijaa sinne Taloussanomien "SPORTTI" sivuille!


Onko tää konkurssiuutiset jokin pörssin tavoin pakkomielteisesti seurattava maailmanmenon mittari?

Erellisen IT-kuplan aikoohin imehtelin kaveriani ko joka aamu lomallaki enste avas netin ja "Kauppalehren- tai Tallous sanomien sivut"!
Tuata hältä ko kysyysin nin vastaas: " Täytyy tiätää kuka sum pomos on tänää!" ;)
Samalla perusteella täpärit saa kysyä nykyysi, "notta kenkääs vilijelykses nää pellot mahtaa olla tännää????"

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Konkurssi on vaihtoehto
Samalla perusteella täpärit saa kysyä nykyysi, "notta kenkääs vilijelykses nää pellot mahtaa olla tännää?"

sull vissihin karua arkia ;D

Kyl ne aina jotain keksii. Jossain vaihees kuitenkin koko EU:n tukijärjestelmä on lakkautettava, kun ei oo rahaa mistä maksaa.

näit lopun aikuja orotellas saa täppärit täpistä ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?