Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Monitoimikapulat uusissa traktoreissa, ergonomiaa?  (Luettu 13162 kertaa)

Tuleva Tuottaja

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
juuri tuo on se mitä ite olen ihmetelly.   kuin moni oikein käyttää sitten aikuisten oikeesti noita hienouksia töissä?   moni näköjään ajaa kuten ite , ei ole ajotietokone ollu yhtään päällä miun nyyssä ( nh  100 tl a ) ja silti tehny nuo tehtäväks siunaantuneet työt...       monta vika paikkaa vaan on noista sähköhärpäkkeistä löytynnä, vuosien varrella...                 ja sitten, mikä niissä oikein on että kun noita härpäkkeitä tulee kaks lisää niin hintaan tulee se kymppitona lisää kerralla...?                                 kattelin tuola valtulla yhtä ännää 162 taijotain ja se oli sentäs vielä kepeillä ja tiittuloilla ohjattava, mutta hiton kallis ollakseen n. 10 kh ajettu ja vm. 2004!
Kaikkia mahdollisia hienouksia käytetään.
Esim kyntäes on ehdottomat,kun toistoja tulee paljon :)
Mulle riittää kyntäessä se että löytyy hyvä sähkönostolaite, suunnanvaihtaja ja riittävän notkee traktori. Kerran oon kyntäessä  päisteautomaatiikkaa käyttänyt mutta olisi ilmankin pärjännyt. Mutta muodon vuoks piti kokeilla.
Kokeilun jälkeen totesin että eipähän tuotakaan tarvi käyttää enään. Turha laite omast mielestäni.
Joku vois sanoo että mä oon vanhan koulukunnan mies vaikka nuorempaa sukupolvea erustankin.  :P
Muiden mielipiteillä ei ole väliä, kunhan on samaa mieltä kuin minä.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Se on hyvä jäädä kehityksen rattaisiin jo nuorena, niin pääsee varmuudella työttömyystuen piirin 20v sisällä.  8)

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Se on aikalailla se starttaus -> suunnan valinta -> kaasua.

Vanhoissa taas näppärästi kytkin pohjaan -> vaihteet vapaalle (2-3 vipua) -> starttaus -> taas ne 2-3 vipua -> kytkin ylös kaasua ja liikkelle
 ::)
(okei ehkä vähän kärjistetysti)

Mitenköhän maajussi, joka ei osaa edes uuudella traktorilla ajaa, pärjää maataloudessa vaadittavien tietokoneohjelmien saatika sitten taloudenhallinnan kanssa?
Niitä nappeja ei kuitenkaan hirveästi enempää ole. Lähinnä vaan automaatti asentoja lukoille ja nelivedoille, valojen valintaa ja kierrosmuisteja ne napit on.

Viime viikolla jouduin ajamaan advance-valmetilla. Kylläpä oli nappeja hydrauliikan ohjaukseen. Mitäs niitä onkaan, no aika monta kuitenki.
Eikä sillä saanu maakärryn perälaitaa toimimaan halutusti. Vaikka kuinka sääteli, aina se jäi suhisemaan tai sitte jäi laita raolleen.
Tai sit sä et vaan osannu ;D

Seki on aivan mahollista. Mutta eipä se koneen omistajakaan saanu sitä pelaamaan nii että ahtaassa vekslatessa kipin laskeutuessa perälauta menis aina kiinni varmasti kierroksista riippumatta. Samalla vaivalla minä mieluummin laitan sen läpän kiinni mekaanisella vivulla ku alan vekslatessa kyttäämään kierroksia.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Se on aikalailla se starttaus -> suunnan valinta -> kaasua.

Vanhoissa taas näppärästi kytkin pohjaan -> vaihteet vapaalle (2-3 vipua) -> starttaus -> taas ne 2-3 vipua -> kytkin ylös kaasua ja liikkelle
 ::)
(okei ehkä vähän kärjistetysti)

Mitenköhän maajussi, joka ei osaa edes uuudella traktorilla ajaa, pärjää maataloudessa vaadittavien tietokoneohjelmien saatika sitten taloudenhallinnan kanssa?
Niitä nappeja ei kuitenkaan hirveästi enempää ole. Lähinnä vaan automaatti asentoja lukoille ja nelivedoille, valojen valintaa ja kierrosmuisteja ne napit on.

Viime viikolla jouduin ajamaan advance-valmetilla. Kylläpä oli nappeja hydrauliikan ohjaukseen. Mitäs niitä onkaan, no aika monta kuitenki.
Eikä sillä saanu maakärryn perälaitaa toimimaan halutusti. Vaikka kuinka sääteli, aina se jäi suhisemaan tai sitte jäi laita raolleen.
Tai sit sä et vaan osannu ;D

Seki on aivan mahollista. Mutta eipä se koneen omistajakaan saanu sitä pelaamaan nii että ahtaassa vekslatessa kipin laskeutuessa perälauta menis aina kiinni varmasti kierroksista riippumatta. Samalla vaivalla minä mieluummin laitan sen läpän kiinni mekaanisella vivulla ku alan vekslatessa kyttäämään kierroksia.
Eli oliko ohjelmoitu joku aika pitämään paine päällä perälautaa sulkiessa?
pessimisti ei pety!

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Se on aikalailla se starttaus -> suunnan valinta -> kaasua.

Vanhoissa taas näppärästi kytkin pohjaan -> vaihteet vapaalle (2-3 vipua) -> starttaus -> taas ne 2-3 vipua -> kytkin ylös kaasua ja liikkelle
 ::)
(okei ehkä vähän kärjistetysti)

Mitenköhän maajussi, joka ei osaa edes uuudella traktorilla ajaa, pärjää maataloudessa vaadittavien tietokoneohjelmien saatika sitten taloudenhallinnan kanssa?
Niitä nappeja ei kuitenkaan hirveästi enempää ole. Lähinnä vaan automaatti asentoja lukoille ja nelivedoille, valojen valintaa ja kierrosmuisteja ne napit on.

Viime viikolla jouduin ajamaan advance-valmetilla. Kylläpä oli nappeja hydrauliikan ohjaukseen. Mitäs niitä onkaan, no aika monta kuitenki.
Eikä sillä saanu maakärryn perälaitaa toimimaan halutusti. Vaikka kuinka sääteli, aina se jäi suhisemaan tai sitte jäi laita raolleen.
Tai sit sä et vaan osannu ;D

Seki on aivan mahollista. Mutta eipä se koneen omistajakaan saanu sitä pelaamaan nii että ahtaassa vekslatessa kipin laskeutuessa perälauta menis aina kiinni varmasti kierroksista riippumatta. Samalla vaivalla minä mieluummin laitan sen läpän kiinni mekaanisella vivulla ku alan vekslatessa kyttäämään kierroksia.
Eli oliko ohjelmoitu joku aika pitämään paine päällä perälautaa sulkiessa?
Kyllä.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
juuri tuo on se mitä ite olen ihmetelly.   kuin moni oikein käyttää sitten aikuisten oikeesti noita hienouksia töissä?   moni näköjään ajaa kuten ite , ei ole ajotietokone ollu yhtään päällä miun nyyssä ( nh  100 tl a ) ja silti tehny nuo tehtäväks siunaantuneet työt...       monta vika paikkaa vaan on noista sähköhärpäkkeistä löytynnä, vuosien varrella...                 ja sitten, mikä niissä oikein on että kun noita härpäkkeitä tulee kaks lisää niin hintaan tulee se kymppitona lisää kerralla...?                                 kattelin tuola valtulla yhtä ännää 162 taijotain ja se oli sentäs vielä kepeillä ja tiittuloilla ohjattava, mutta hiton kallis ollakseen n. 10 kh ajettu ja vm. 2004!
Kaikkia mahdollisia hienouksia käytetään.
Esim kyntäes on ehdottomat,kun toistoja tulee paljon :)
Kyllä se päisteautomatiikka vaan on ihan pätevä, on toiminut jo yli 10 vuotta jos sitä jotku pelkää ;D
pessimisti ei pety!

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8442
Se on hyvä jäädä kehityksen rattaisiin jo nuorena, niin pääsee varmuudella työttömyystuen piirin 20v sisällä.  8)

Maajusseilta se juna meni jo silloin, kun ryhtyivät maajusseiksi.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Se on aikalailla se starttaus -> suunnan valinta -> kaasua.

Vanhoissa taas näppärästi kytkin pohjaan -> vaihteet vapaalle (2-3 vipua) -> starttaus -> taas ne 2-3 vipua -> kytkin ylös kaasua ja liikkelle
 ::)
(okei ehkä vähän kärjistetysti)

Mitenköhän maajussi, joka ei osaa edes uuudella traktorilla ajaa, pärjää maataloudessa vaadittavien tietokoneohjelmien saatika sitten taloudenhallinnan kanssa?
Niitä nappeja ei kuitenkaan hirveästi enempää ole. Lähinnä vaan automaatti asentoja lukoille ja nelivedoille, valojen valintaa ja kierrosmuisteja ne napit on.

Viime viikolla jouduin ajamaan advance-valmetilla. Kylläpä oli nappeja hydrauliikan ohjaukseen. Mitäs niitä onkaan, no aika monta kuitenki.
Eikä sillä saanu maakärryn perälaitaa toimimaan halutusti. Vaikka kuinka sääteli, aina se jäi suhisemaan tai sitte jäi laita raolleen.
Tai sit sä et vaan osannu ;D

Seki on aivan mahollista. Mutta eipä se koneen omistajakaan saanu sitä pelaamaan nii että ahtaassa vekslatessa kipin laskeutuessa perälauta menis aina kiinni varmasti kierroksista riippumatta. Samalla vaivalla minä mieluummin laitan sen läpän kiinni mekaanisella vivulla ku alan vekslatessa kyttäämään kierroksia.
Eli oliko ohjelmoitu joku aika pitämään paine päällä perälautaa sulkiessa?
Kyllä.
Ei ole tullu mieleenkään kokeilla mokomaa ;D Ei varmaan toimi kuin ajatus millään tekniikalla? Tulee melkein aina katsottuakin jäikö jotain väliin yms, siinä vivulla ei kauaa sormi vanhene muutenkaan.
pessimisti ei pety!

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8442
juuri tuo on se mitä ite olen ihmetelly.   kuin moni oikein käyttää sitten aikuisten oikeesti noita hienouksia töissä?   moni näköjään ajaa kuten ite , ei ole ajotietokone ollu yhtään päällä miun nyyssä ( nh  100 tl a ) ja silti tehny nuo tehtäväks siunaantuneet työt...       monta vika paikkaa vaan on noista sähköhärpäkkeistä löytynnä, vuosien varrella...                 ja sitten, mikä niissä oikein on että kun noita härpäkkeitä tulee kaks lisää niin hintaan tulee se kymppitona lisää kerralla...?                                 kattelin tuola valtulla yhtä ännää 162 taijotain ja se oli sentäs vielä kepeillä ja tiittuloilla ohjattava, mutta hiton kallis ollakseen n. 10 kh ajettu ja vm. 2004!
Kaikkia mahdollisia hienouksia käytetään.
Esim kyntäes on ehdottomat,kun toistoja tulee paljon :)
Kyllä se päisteautomatiikka vaan on ihan pätevä, on toiminut jo yli 10 vuotta jos sitä jotku pelkää ;D

Oikea päisteautomatiikka on sitä ettei tarvitse edes rattiin kajota. Voi vaikka kahvia juoda samalla kun kyntää. Saa vaikka vanhaan Fordsoniin tai uuteen Belarukseen.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Se on aikalailla se starttaus -> suunnan valinta -> kaasua.

Vanhoissa taas näppärästi kytkin pohjaan -> vaihteet vapaalle (2-3 vipua) -> starttaus -> taas ne 2-3 vipua -> kytkin ylös kaasua ja liikkelle
 ::)
(okei ehkä vähän kärjistetysti)

Mitenköhän maajussi, joka ei osaa edes uuudella traktorilla ajaa, pärjää maataloudessa vaadittavien tietokoneohjelmien saatika sitten taloudenhallinnan kanssa?
Niitä nappeja ei kuitenkaan hirveästi enempää ole. Lähinnä vaan automaatti asentoja lukoille ja nelivedoille, valojen valintaa ja kierrosmuisteja ne napit on.

Viime viikolla jouduin ajamaan advance-valmetilla. Kylläpä oli nappeja hydrauliikan ohjaukseen. Mitäs niitä onkaan, no aika monta kuitenki.
Eikä sillä saanu maakärryn perälaitaa toimimaan halutusti. Vaikka kuinka sääteli, aina se jäi suhisemaan tai sitte jäi laita raolleen.
Tai sit sä et vaan osannu ;D

Seki on aivan mahollista. Mutta eipä se koneen omistajakaan saanu sitä pelaamaan nii että ahtaassa vekslatessa kipin laskeutuessa perälauta menis aina kiinni varmasti kierroksista riippumatta. Samalla vaivalla minä mieluummin laitan sen läpän kiinni mekaanisella vivulla ku alan vekslatessa kyttäämään kierroksia.
Eli oliko ohjelmoitu joku aika pitämään paine päällä perälautaa sulkiessa?
Kyllä.
Ei ole tullu mieleenkään kokeilla mokomaa ;D Ei varmaan toimi kuin ajatus millään tekniikalla? Tulee melkein aina katsottuakin jäikö jotain väliin yms, siinä vivulla ei kauaa sormi vanhene muutenkaan.
Kyllähän se sitte pelais josse osais haistella painetta. Sen perusteella katkasis. Eli samaan tyyliin ku 80-luvun natikan mekaaninen hydrauliikka toimii  ;D

Tuossa kaverin ajossa tulee sitä toistoa, ajetaan alle 100m väliä eestaas, kippauksia päivässä yli 100....

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
juuri tuo on se mitä ite olen ihmetelly.   kuin moni oikein käyttää sitten aikuisten oikeesti noita hienouksia töissä?   moni näköjään ajaa kuten ite , ei ole ajotietokone ollu yhtään päällä miun nyyssä ( nh  100 tl a ) ja silti tehny nuo tehtäväks siunaantuneet työt...       monta vika paikkaa vaan on noista sähköhärpäkkeistä löytynnä, vuosien varrella...                 ja sitten, mikä niissä oikein on että kun noita härpäkkeitä tulee kaks lisää niin hintaan tulee se kymppitona lisää kerralla...?                                 kattelin tuola valtulla yhtä ännää 162 taijotain ja se oli sentäs vielä kepeillä ja tiittuloilla ohjattava, mutta hiton kallis ollakseen n. 10 kh ajettu ja vm. 2004!
Kaikkia mahdollisia hienouksia käytetään.
Esim kyntäes on ehdottomat,kun toistoja tulee paljon :)
Kyllä se päisteautomatiikka vaan on ihan pätevä, on toiminut jo yli 10 vuotta jos sitä jotku pelkää ;D

Oikea päisteautomatiikka on sitä ettei tarvitse edes rattiin kajota. Voi vaikka kahvia juoda samalla kun kyntää. Saa vaikka vanhaan Fordsoniin tai uuteen Belarukseen.
Varmaan saa ja maksaa enemmän kun koko repalus ;D
pessimisti ei pety!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Se on aikalailla se starttaus -> suunnan valinta -> kaasua.

Vanhoissa taas näppärästi kytkin pohjaan -> vaihteet vapaalle (2-3 vipua) -> starttaus -> taas ne 2-3 vipua -> kytkin ylös kaasua ja liikkelle
 ::)
(okei ehkä vähän kärjistetysti)

Mitenköhän maajussi, joka ei osaa edes uuudella traktorilla ajaa, pärjää maataloudessa vaadittavien tietokoneohjelmien saatika sitten taloudenhallinnan kanssa?
Niitä nappeja ei kuitenkaan hirveästi enempää ole. Lähinnä vaan automaatti asentoja lukoille ja nelivedoille, valojen valintaa ja kierrosmuisteja ne napit on.

Viime viikolla jouduin ajamaan advance-valmetilla. Kylläpä oli nappeja hydrauliikan ohjaukseen. Mitäs niitä onkaan, no aika monta kuitenki.
Eikä sillä saanu maakärryn perälaitaa toimimaan halutusti. Vaikka kuinka sääteli, aina se jäi suhisemaan tai sitte jäi laita raolleen.
Tai sit sä et vaan osannu ;D

Seki on aivan mahollista. Mutta eipä se koneen omistajakaan saanu sitä pelaamaan nii että ahtaassa vekslatessa kipin laskeutuessa perälauta menis aina kiinni varmasti kierroksista riippumatta. Samalla vaivalla minä mieluummin laitan sen läpän kiinni mekaanisella vivulla ku alan vekslatessa kyttäämään kierroksia.
Eli oliko ohjelmoitu joku aika pitämään paine päällä perälautaa sulkiessa?
Kyllä.
Ei ole tullu mieleenkään kokeilla mokomaa ;D Ei varmaan toimi kuin ajatus millään tekniikalla? Tulee melkein aina katsottuakin jäikö jotain väliin yms, siinä vivulla ei kauaa sormi vanhene muutenkaan.
Kyllähän se sitte pelais josse osais haistella painetta. Sen perusteella katkasis. Eli samaan tyyliin ku 80-luvun natikan mekaaninen hydrauliikka toimii  ;D

Tuossa kaverin ajossa tulee sitä toistoa, ajetaan alle 100m väliä eestaas, kippauksia päivässä yli 100....
Haittaako jos se pitää painetta päällä vähän liian kauan? Aurojen käännössä painepalautus ei sit toimi..
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65691
mutta hauskinta sitten noilla jokka vain automatikalla tehneet niin normikoneella sitten ei pystytä ollenkaan työtä tekeen... on sekin nähty.   liian monimutkaista muka käyttää kahta vipua peräkkäin...                         noooo, kohtahan meillä on sukupolvi jokka ei osaa kirjuutaa kynällä kun ei sillä voi tökkiä kirjaimia... paperille.                         onko se sitten kehitystä vai mitä?

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Se on aikalailla se starttaus -> suunnan valinta -> kaasua.

Vanhoissa taas näppärästi kytkin pohjaan -> vaihteet vapaalle (2-3 vipua) -> starttaus -> taas ne 2-3 vipua -> kytkin ylös kaasua ja liikkelle
 ::)
(okei ehkä vähän kärjistetysti)

Mitenköhän maajussi, joka ei osaa edes uuudella traktorilla ajaa, pärjää maataloudessa vaadittavien tietokoneohjelmien saatika sitten taloudenhallinnan kanssa?
Niitä nappeja ei kuitenkaan hirveästi enempää ole. Lähinnä vaan automaatti asentoja lukoille ja nelivedoille, valojen valintaa ja kierrosmuisteja ne napit on.

Viime viikolla jouduin ajamaan advance-valmetilla. Kylläpä oli nappeja hydrauliikan ohjaukseen. Mitäs niitä onkaan, no aika monta kuitenki.
Eikä sillä saanu maakärryn perälaitaa toimimaan halutusti. Vaikka kuinka sääteli, aina se jäi suhisemaan tai sitte jäi laita raolleen.
Tai sit sä et vaan osannu ;D

Seki on aivan mahollista. Mutta eipä se koneen omistajakaan saanu sitä pelaamaan nii että ahtaassa vekslatessa kipin laskeutuessa perälauta menis aina kiinni varmasti kierroksista riippumatta. Samalla vaivalla minä mieluummin laitan sen läpän kiinni mekaanisella vivulla ku alan vekslatessa kyttäämään kierroksia.
Eli oliko ohjelmoitu joku aika pitämään paine päällä perälautaa sulkiessa?
Kyllä.
Ei ole tullu mieleenkään kokeilla mokomaa ;D Ei varmaan toimi kuin ajatus millään tekniikalla? Tulee melkein aina katsottuakin jäikö jotain väliin yms, siinä vivulla ei kauaa sormi vanhene muutenkaan.
Kyllähän se sitte pelais josse osais haistella painetta. Sen perusteella katkasis. Eli samaan tyyliin ku 80-luvun natikan mekaaninen hydrauliikka toimii  ;D

Tuossa kaverin ajossa tulee sitä toistoa, ajetaan alle 100m väliä eestaas, kippauksia päivässä yli 100....
Haittaako jos se pitää painetta päällä vähän liian kauan? Aurojen käännössä painepalautus ei sit toimi..
Eikai se mitään haittaa. Ikävältä kuulostaa, varo suhisee.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8442
Se on aikalailla se starttaus -> suunnan valinta -> kaasua.

Vanhoissa taas näppärästi kytkin pohjaan -> vaihteet vapaalle (2-3 vipua) -> starttaus -> taas ne 2-3 vipua -> kytkin ylös kaasua ja liikkelle
 ::)
(okei ehkä vähän kärjistetysti)

Mitenköhän maajussi, joka ei osaa edes uuudella traktorilla ajaa, pärjää maataloudessa vaadittavien tietokoneohjelmien saatika sitten taloudenhallinnan kanssa?
Niitä nappeja ei kuitenkaan hirveästi enempää ole. Lähinnä vaan automaatti asentoja lukoille ja nelivedoille, valojen valintaa ja kierrosmuisteja ne napit on.

Viime viikolla jouduin ajamaan advance-valmetilla. Kylläpä oli nappeja hydrauliikan ohjaukseen. Mitäs niitä onkaan, no aika monta kuitenki.
Eikä sillä saanu maakärryn perälaitaa toimimaan halutusti. Vaikka kuinka sääteli, aina se jäi suhisemaan tai sitte jäi laita raolleen.
Tai sit sä et vaan osannu ;D

Seki on aivan mahollista. Mutta eipä se koneen omistajakaan saanu sitä pelaamaan nii että ahtaassa vekslatessa kipin laskeutuessa perälauta menis aina kiinni varmasti kierroksista riippumatta. Samalla vaivalla minä mieluummin laitan sen läpän kiinni mekaanisella vivulla ku alan vekslatessa kyttäämään kierroksia.
Eli oliko ohjelmoitu joku aika pitämään paine päällä perälautaa sulkiessa?
Kyllä.
Ei ole tullu mieleenkään kokeilla mokomaa ;D Ei varmaan toimi kuin ajatus millään tekniikalla? Tulee melkein aina katsottuakin jäikö jotain väliin yms, siinä vivulla ei kauaa sormi vanhene muutenkaan.
Kyllähän se sitte pelais josse osais haistella painetta. Sen perusteella katkasis. Eli samaan tyyliin ku 80-luvun natikan mekaaninen hydrauliikka toimii  ;D

Tuossa kaverin ajossa tulee sitä toistoa, ajetaan alle 100m väliä eestaas, kippauksia päivässä yli 100....
Haittaako jos se pitää painetta päällä vähän liian kauan? Aurojen käännössä painepalautus ei sit toimi..
Eikai se mitään haittaa. Ikävältä kuulostaa, varo suhisee.

Ettei nyt vaan ole niin, että "hieno" systeemi on oikeasti täysin paska. Toimintoja on vain siksi, kun matopelissä on ylimääräisiä bittejä luoda outoja kombinaatioita.

Näin se on. Näin syntyy paskaa.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.