Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe lattarautaa pätkiin  (Luettu 8481 kertaa)

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: lattarautaa pätkiin
Oli miten oli Promegaan tai mikä se nyt oli pätkii raurat kuin raurat .Oli miten oli ;D ;D

herttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: lattarautaa pätkiin
Kannattaisikohan
teettää levystä jollain metallipajalla. Itse teetin kaikki laput ja isommatkin levyjen kappaleet rautakaupassa, levystä tekivät leikkurilla. Kanttikoneella kulmat. Tosin reikien poraus jäi itselle.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5278
Vs: lattarautaa pätkiin
Kannattaisikohan
teettää levystä jollain metallipajalla. Itse teetin kaikki laput ja isommatkin levyjen kappaleet rautakaupassa, levystä tekivät leikkurilla. Kanttikoneella kulmat. Tosin reikien poraus jäi itselle.
Muutama puhelinsoitto ja paikallisen romukauppiaan sukulaismies konepajoineen tarjoutui apuun. Rauta -20-30% verrattuna rautakauppaan, ammattimiehen työ asiallisin konein (lapsivat siis "giljotiinilla" poikki, samoin reiät) 40 euroa tunti. Eipä kannata paljoa tuhertaa itse. Varoitti vielä, että jos 10 mm levystä puristelee 70x1000 mm kappaleita, niin voi tulla vähän propelia. Tosimies tietty tekee itse, mutta ?mies teettää sellaisella, joka osaa?

Petri

herttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: lattarautaa pätkiin
Kannattaisikohan
teettää levystä jollain metallipajalla. Itse teetin kaikki laput ja isommatkin levyjen kappaleet rautakaupassa, levystä tekivät leikkurilla. Kanttikoneella kulmat. Tosin reikien poraus jäi itselle.
Muutama puhelinsoitto ja paikallisen romukauppiaan sukulaismies konepajoineen tarjoutui apuun. Rauta -20-30% verrattuna rautakauppaan, ammattimiehen työ asiallisin konein (lapsivat siis "giljotiinilla" poikki, samoin reiät) 40 euroa tunti. Eipä kannata paljoa tuhertaa itse. Varoitti vielä, että jos 10 mm levystä puristelee 70x1000 mm kappaleita, niin voi tulla vähän propelia. Tosimies tietty tekee itse, mutta ?mies teettää sellaisella, joka osaa?

Petri

Tosi
että kovin pitkiä ja kapeita suikaleita ei kannata paksummista levyistä leikata. Itsellä rautakauppa kivenheiton päässä (riskin miehen), helpottaa arkea kummasti. "Paikallis rautakauppa" pärjäsi hinnoittelussa, ei tarvinnu isommista ostella.