Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet  (Luettu 28532 kertaa)

kawatus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Traktori olis tulossa pienimuotoiseen mettä ajoon ja lumitöihin. Kääntöympyrän pienuus kyllä houkuttelis mettä käyttöä ajatellen.
Kävin yhtä 885 ajamassa ja ihmettelin kardaanin pienuutta ja kannatinlaakerissa oli silminnähden jo välystä mutta ajossa ei huomannut mistään.
Tällä yksilöllä oli ajettu jo yli 7000h mikä jäi sitten mietityttään sen verran että ei tullut tarjousta tehtyä vaikka muuten oli kunnossa.
Jarrut oli kyllä hyvät meni kumpikin puoli lukkoon asfaltilla helposti mutta kytkin otti ihan ylhäällä liekkö ominaisuus vai kulumista?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
IH:n kyseisen kokoluokan neloskoneiden puristussuhde on aika alhainen. Jos startti ei pyöritä moottoria oikealla kierrosnopeudella, saa sahata vaikka maailmantappiin, eikä edes lupaa. Jos starttimoottori ja akku ovat kunnossa, ja moottorin venttiilit eivät vuoda eikä ohivuotoa ole sylinterissä, lähtee IH:n nelosmoottori vielä -20 asteen pakkasessa käyntiin hehkutuksella. Vaatii vaan kierroksia että ilma sylintereissä kuumuu tarpeeksi jotta polttoaine voi syttyä. Kesällä ei tarvitse hehkuttaa, itse hehkutan vasta kun pakkanen menee alle viiden asteen.

Mä en ole tuota 845:sta kai hehkuttanut ikinä. Johdon perästä lähtee kovallakin pakkasella ilman.

Kyl tavoillensa uskollinen keissi-kerbedos hehkuttaa aina kun kysytään korminkista. ;D

Esimerkkinä TDK tai maraani.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Traktori olis tulossa pienimuotoiseen mettä ajoon ja lumitöihin. Kääntöympyrän pienuus kyllä houkuttelis mettä käyttöä ajatellen.
Kävin yhtä 885 ajamassa ja ihmettelin kardaanin pienuutta ja kannatinlaakerissa oli silminnähden jo välystä mutta ajossa ei huomannut mistään.
Tällä yksilöllä oli ajettu jo yli 7000h mikä jäi sitten mietityttään sen verran että ei tullut tarjousta tehtyä vaikka muuten oli kunnossa.
Jarrut oli kyllä hyvät meni kumpikin puoli lukkoon asfaltilla helposti mutta kytkin otti ihan ylhäällä liekkö ominaisuus vai kulumista?

7000 tuntia on jo jotain tälle engelsmannille. Täytyy olla jo aika edullinen. Jos itse ostaisin täytyis olla puolet vastaavan 845:n hinnasta. Kytkin kuluu noissa aina. Vaijerista pitää säätää löysiä ettei kanna. Vaijerin kuoren kierteestä näkee, onko kytkin just lopussa. Eli jos näkee onko pari senttiä kierretty säätöä alkuperäisestä. Noilla tunneilla joko kytkin ihan lopussa tai vähintään yksi remontti tehty. Toisella kertaa myös vauhtipyörä voi olla vaihdettava. Kardaani ei ongelma kun vain vaihtaa sen laakerin ja peltisen pesän.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5900
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Traktori olis tulossa pienimuotoiseen mettä ajoon ja lumitöihin. Kääntöympyrän pienuus kyllä houkuttelis mettä käyttöä ajatellen.
Kävin yhtä 885 ajamassa ja ihmettelin kardaanin pienuutta ja kannatinlaakerissa oli silminnähden jo välystä mutta ajossa ei huomannut mistään.
Tällä yksilöllä oli ajettu jo yli 7000h mikä jäi sitten mietityttään sen verran että ei tullut tarjousta tehtyä vaikka muuten oli kunnossa.
Jarrut oli kyllä hyvät meni kumpikin puoli lukkoon asfaltilla helposti mutta kytkin otti ihan ylhäällä liekkö ominaisuus vai kulumista?
Kardaani ei ongelma kun vain vaihtaa sen laakerin ja peltisen pesän.

Meillä pääsi muuten aikanaan 685:ssa laakeri syömään kardaaniin melkoisen syvän uran.
En muista mitä uusi kardaani olisi maksanut, aikaa siitä on ainakin 15 vuotta, vanha kuitenkin korjautettiin paikallisessa moottorikoneistamossa. Täyttivät uran metalliruiskutuksella ja koneistivat uudelleen.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
885 ja 845 muistuttavat erehdyttävästi toisiaan mutta 845 on aivan eri kone.685 lienee noista engelsmanneista lujimpia.Tuo 885 joku taavetin tallin tekele kait.

--provoko oli tämä kommentti? 885 ja 685 Natikkoinahan on sama traktori moottoria lukuunottamatta.
--tän raadin kanssa olen samaa mieltä 885n ja sen sukukaisten keveydestä.885 pysyy kasassa joten kuten kevyellä ajolla ja runsaalla huollolla.Yksi yksilö sen verran tuttu,että uudesta tarkasti pidettynä alle 3000h ajettuna toimii...lukuunottamatta pikavaihteen reistailua milloin mistäkin syystä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
885 ja 845 muistuttavat erehdyttävästi toisiaan mutta 845 on aivan eri kone.685 lienee noista engelsmanneista lujimpia.Tuo 885 joku taavetin tallin tekele kait.

--provoko oli tämä kommentti? 885 ja 685 Natikkoinahan on sama traktori moottoria lukuunottamatta.
--tän raadin kanssa olen samaa mieltä 885n ja sen sukukaisten keveydestä.885 pysyy kasassa joten kuten kevyellä ajolla ja runsaalla huollolla.Yksi yksilö sen verran tuttu,että uudesta tarkasti pidettynä alle 3000h ajettuna toimii...lukuunottamatta pikavaihteen reistailua milloin mistäkin syystä.

Tapanila on sellanen jurottaja, huumoriton kivikasvo. Sen jutut pitää lukea huumorilasit päässä. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
885 ja 845 muistuttavat erehdyttävästi toisiaan mutta 845 on aivan eri kone.685 lienee noista engelsmanneista lujimpia.Tuo 885 joku taavetin tallin tekele kait.

--provoko oli tämä kommentti? 885 ja 685 Natikkoinahan on sama traktori moottoria lukuunottamatta.
--tän raadin kanssa olen samaa mieltä 885n ja sen sukukaisten keveydestä.885 pysyy kasassa joten kuten kevyellä ajolla ja runsaalla huollolla.Yksi yksilö sen verran tuttu,että uudesta tarkasti pidettynä alle 3000h ajettuna toimii...lukuunottamatta pikavaihteen reistailua milloin mistäkin syystä.

Tottakai 685 kestää paremmin kun siinä on tosi hengetön kone verrattuna 885/845 koneeseen.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
>huumorilasit päässä.

Onko ne semmoiset vihreet ?

tommi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
895 ja myöhempi 4240 kestävät vielä huonommin, lähes 100 hevosvoimaa on liikaa tuolle vaihteistolle ja perälle monen noista tietävän mielestä. Ainakin jos traktori sattuu joutumaan oikealle rautakangenvääntäjälle.  4000-sarjassa on Voimansiirron painevoitelua parannettu ja vetopyörästö on uusi. Kytkinlevely on tuumaa suurempi.

Tehdään noita vieläkin: http://www.konedata.net/Traktorit/McCormickX60-20.htm

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
>huumorilasit päässä.

Onko ne semmoiset vihreet ?

Jotain tämän tapaisia vois käyttää?



Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5900
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
895 ja myöhempi 4240 kestävät vielä huonommin, lähes 100 hevosvoimaa on liikaa tuolle vaihteistolle ja perälle monen noista tietävän mielestä. Ainakin jos traktori sattuu joutumaan oikealle rautakangenvääntäjälle.  4000-sarjassa on Voimansiirron painevoitelua parannettu ja vetopyörästö on uusi. Kytkinlevely on tuumaa suurempi.

Tehdään noita vieläkin: http://www.konedata.net/Traktorit/McCormickX60-20.htm
Tuohan pohjautuu kumminkin sitten jo CX:ään.

tommi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Näin on, mutta CX:n perä on melko lailla sama aikaisempien mallien kanssa, päältäkin päin katsoen, nostolaitteineen päivineen. Onhan sisuskaluja taasen kehitetty eteenpäin, mutta sukua on.

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Ei se umpijööti natikassa ole ollut koskaan mutkalla ja laakeri pitää suorassa kun on tiukka.
Saako sitä edes mutkalle muuten kuin ajamalla koneen mahastaan killumaan jonkin kiven päälle?  ???

Etukeinun laakerit jos väljät niin se kyllä rasittaa tuota laakeria sekä kardaanin liitosholkkeja.

En tiedä miten se mutkalle saadaan, mutta sellaisen (4240) akselin olen oikaisut kun kannatin laakeri ei kestänyt pitkään, niin piti myös keskittää akseli prikoilla kannatinlaakerin pukkiin kun se ei ollut linjassa.

Luulisi tuon etupään paukkumisen johtuvan vetopyörien nopeuserosta eli jos sitä ei ole ei ole häivää.

Suosittelen tuommosen nyrkkipajalaisen niinkuin Lumia pitämään suunsa kiinni, jollei kyseisen koneen sielunelämään ole kunnolla tutustunut. Tässäkin Lumian huutelemat ohjeet vievät varmasti koneen tuhoon. Tätä juuri näissä keskusteluissa en ymmärrä, kun tullaan pätemään asioilla, joista ei tiedetä mitään. Sen mustamaalauksen jälkeen annetaan vielä vääriä korjausohjeita yms...  :'(

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Näin on, mutta CX:n perä on melko lailla sama aikaisempien mallien kanssa, päältäkin päin katsoen, nostolaitteineen päivineen. Onhan sisuskaluja taasen kehitetty eteenpäin, mutta sukua on.

Ei ole enää sukua. Näissä X60-sarjalaisissa on Landinin vaihteisto, joka on aivan eri kuin CX:n vaikka 3-portainen pikavaihde on molemmissa. Landinin vaihteisto on kylläkin ilmeisesti sulavampi ja kestävämpi kuin IH-peräiset laatikot. Perästä en ole aivan varma, mutta luulisin senkin vaihtuneen italotuotteeseen, koska nostovoimakin on kasvanut. Näin olleen IH:ta ei noissa McCormickeissa ole enää kuin hytin runko ja jotkut sisutuksen osat.