Kaikkiin moottoreihinhan tehoa saa. 320hp Vitokin on koettu.
Jepjep. On noita tehoja otettu, historiassa kylläkin huomattavasti työläämmin. Eka auto oli 74'nen 2L Taunus. Siihen tupla pysty-Dell'Ortot, 300* Kent Cams'sin nokka ja jotkut peltisarjat avaralla putkistolla.
Seuraavana oli vuorossa 78 El Camino, V8 5.7L. Siihen sitten korkeampi puristeiset männät, Mikkikansista isommat venat (ei koko kansia, kun yhdessä palotilassa oli reikä), kansien porttaukset, kireempi nokka, Holleyn kaasari, modifioitu HEI, peltisarjat ja sopivahko pakoputkisto. Aavikkoperän kompensointi korkeampi stallspeedisellä turbiinilla.
Sitten olikin vuorossa aika "mopo", BMW 520i... Sen virittämisessä tyydyin vaihtamaan siihen 528i'n kaiken tekniikan, sähköjä myöten.
Paluu V8 voimaan tapahtui Chevyn Sportside pick upilla, 5.7L 210hv ja joku 450Nm. Tuumin että liikkuu siedettävästi pienellä hienosäädöllä, ainakin Bemarin jäljiltä.
Tallissa on vielä vanha Volvo T5, dynotetty 283hv ja reilu 400Nm... Saa jäädä pojalle ekaks.
Mutta siis joo, tehoja saa lähes mistä vaan, suuri ero millä vaivalla. Amarokin teho ilmestyi tunnissa ja kohtuullisen siededettävällä euro määrällä. Ja kuitenkin, viritysaste on ihan maltillinen, samahkoja arvoja löytyy Audi ja Porche malleista vakiona. Erittäin miellyttävä ja kiva ajaa. Ai niin, meinas unohtua, Amarok tuli -99 Trans Amin, 310hv LS1 V8 tilalle. Se oli hauska ajettava, mutta ei niin kovin käytännöllinen. Amarok täyttää monta tarvetta.
-Loistava talviauto
-Urheilullinen suorituskyky
https://youtu.be/cWW-TVxoh2o-5h perheauto
-Lavalla saa kuskattua yhtä ja toista
-Todella mukava ajaa
Ram'eja kyllä usein katsellut. Aikoinaan tuli C-korttiinkin päivitettyä jos... Mutta sitten olis pitäny hankkia vielä iso-E'kin... Ja tuorehkoilla Rameilla suolainen hintalappa ja sit vielä se kevytkuorma-auton 80-rajoitus...