Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tilava perheauto?  (Luettu 17996 kertaa)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: Tilava perheauto?
Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.

Joku tässä mättää, ysitonninen Aero EI ole tehopeli, ellei ole reilusti viritetty. Bensaturbo, noilla tehoilla, ei oo vielä tietoakaan vaivattomasta liikkumisesta. Ihan ok. ja melkeen riittävä, mutta tehoauton voi tuossa unohtaa :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tilava perheauto?
Nyt juipit nukkumaan ,aamulla lähettävä mustikoita noukkimaan ,lakat on jo pakasteessa hyvin saatiin niitä vajaa 40 kiloa.
Mitäs perkelettä perheautonhankintaan SASSIN marjanpoiminnat kuuluu ja kaikenlisäksi kuka tollasia lakkoja syä mahottoman paljon niitä kiviäkin niissä menee joka hampaankoloon ja SASSILLA tekareiden alle,kaikenlisäksi raapiivat vielä perslävelläkin.Ja autokaupassa et ole käynytkään jos jostain lehtimäeltä olet ladasi ostanut.
Tänään noukin mustikoita 32 litraa ihan hyvä saalis 4,5 tunnissa.
Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.
Velipoika vaihto pariviikkoa sitten KIA Carensin 1,4 D on hiljanen kiisseli ja pitkä takuu,no sama kuume tarttu sen poikaan sekin vaihto samanlaisen mutta paremmin varustellun ja mustan.
Eihän 9000 ollut edes tehokas, tehokkain jotain ~220hp. Toki perus corollaa tehokkaampi, mutta on siinä korissakin massaa liikiteltavaksi.

Mikä on KIAn takuuhuollon hinta? Eikö tuolla oteta auton halpaa myyntihintaa takaisin tehtaan taskuun.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Saab_9000

"Vuonna 1993 Saab toi markkinoille kautta aikojen tehokkaimman ja nopeimman Saab-mallin, Saab 9000 Aeron. Yhdysvaltojen markkinoilla auto tunnettiin Saab 9000 SPG:nä. 2,3 litran nelisylinterisen moottorin tehot olivat 165 kW (225 hv, automaatissa 147 kW/200hv) ja vääntöä oli 342 Nm. Turbo oli Mitsubishin TD04 (automaatti Garrettin T25). Autossa oli suuremmat 16″ Super-Aero-kevytmetallivanteet sekä normaalia matalampi alusta. Aero-mallia valmistettiin vuosina 1993–1997. Italian markkinoille valmistettiin Aero-mallia verotussyistä pienemmällä moottorilla, joka on tuttu Suomessa enemmänkin ng900:sta, eli ”täyspaineinen” 2,0-litrainen Turbo (136 kW). Auto vastaa muilta osin täysin meille tutumpaa versiota Aerosta."

Olikohan tossa vahvistetut männät...


Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.

Joku tässä mättää, ysitonninen Aero EI ole tehopeli, ellei ole reilusti viritetty. Bensaturbo, noilla tehoilla, ei oo vielä tietoakaan vaivattomasta liikkumisesta. Ihan ok. ja melkeen riittävä, mutta tehoauton voi tuossa unohtaa :)


Niin , tehokkaimman SAAB-mallin.

=)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Tilava perheauto?
Nyt juipit nukkumaan ,aamulla lähettävä mustikoita noukkimaan ,lakat on jo pakasteessa hyvin saatiin niitä vajaa 40 kiloa.
Mitäs perkelettä perheautonhankintaan SASSIN marjanpoiminnat kuuluu ja kaikenlisäksi kuka tollasia lakkoja syä mahottoman paljon niitä kiviäkin niissä menee joka hampaankoloon ja SASSILLA tekareiden alle,kaikenlisäksi raapiivat vielä perslävelläkin.Ja autokaupassa et ole käynytkään jos jostain lehtimäeltä olet ladasi ostanut.
Tänään noukin mustikoita 32 litraa ihan hyvä saalis 4,5 tunnissa.
Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.
Velipoika vaihto pariviikkoa sitten KIA Carensin 1,4 D on hiljanen kiisseli ja pitkä takuu,no sama kuume tarttu sen poikaan sekin vaihto samanlaisen mutta paremmin varustellun ja mustan.
Eihän 9000 ollut edes tehokas, tehokkain jotain ~220hp. Toki perus corollaa tehokkaampi, mutta on siinä korissakin massaa liikiteltavaksi.

Mikä on KIAn takuuhuollon hinta? Eikö tuolla oteta auton halpaa myyntihintaa takaisin tehtaan taskuun.
Nimenomaan tuo entinen KIAN omistaja kertoi huollon olevan kallista,suodattimet ym.joita on käytettävä että takuu on voimassa.Ja merkkikorjaamolla.

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Tilava perheauto?
Nyt juipit nukkumaan ,aamulla lähettävä mustikoita noukkimaan ,lakat on jo pakasteessa hyvin saatiin niitä vajaa 40 kiloa.
Mitäs perkelettä perheautonhankintaan SASSIN marjanpoiminnat kuuluu ja kaikenlisäksi kuka tollasia lakkoja syä mahottoman paljon niitä kiviäkin niissä menee joka hampaankoloon ja SASSILLA tekareiden alle,kaikenlisäksi raapiivat vielä perslävelläkin.Ja autokaupassa et ole käynytkään jos jostain lehtimäeltä olet ladasi ostanut.
Tänään noukin mustikoita 32 litraa ihan hyvä saalis 4,5 tunnissa.
Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.
Velipoika vaihto pariviikkoa sitten KIA Carensin 1,4 D on hiljanen kiisseli ja pitkä takuu,no sama kuume tarttu sen poikaan sekin vaihto samanlaisen mutta paremmin varustellun ja mustan.
Eihän 9000 ollut edes tehokas, tehokkain jotain ~220hp. Toki perus corollaa tehokkaampi, mutta on siinä korissakin massaa liikiteltavaksi.

Mikä on KIAn takuuhuollon hinta? Eikö tuolla oteta auton halpaa myyntihintaa takaisin tehtaan taskuun.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Saab_9000

"Vuonna 1993 Saab toi markkinoille kautta aikojen tehokkaimman ja nopeimman Saab-mallin, Saab 9000 Aeron. Yhdysvaltojen markkinoilla auto tunnettiin Saab 9000 SPG:nä. 2,3 litran nelisylinterisen moottorin tehot olivat 165 kW (225 hv, automaatissa 147 kW/200hv) ja vääntöä oli 342 Nm. Turbo oli Mitsubishin TD04 (automaatti Garrettin T25). Autossa oli suuremmat 16″ Super-Aero-kevytmetallivanteet sekä normaalia matalampi alusta. Aero-mallia valmistettiin vuosina 1993–1997. Italian markkinoille valmistettiin Aero-mallia verotussyistä pienemmällä moottorilla, joka on tuttu Suomessa enemmänkin ng900:sta, eli ”täyspaineinen” 2,0-litrainen Turbo (136 kW). Auto vastaa muilta osin täysin meille tutumpaa versiota Aerosta."

Olikohan tossa vahvistetut männät...


Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.

Joku tässä mättää, ysitonninen Aero EI ole tehopeli, ellei ole reilusti viritetty. Bensaturbo, noilla tehoilla, ei oo vielä tietoakaan vaivattomasta liikkumisesta. Ihan ok. ja melkeen riittävä, mutta tehoauton voi tuossa unohtaa :)


Niin , tehokkaimman SAAB-mallin.

=)

On täytynyt olla ökytukitila että on hankittu turbosaabbi. Ei ole ollut köyhillä ja kurjilla mahdollisuuksia tuommosiin.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tilava perheauto?
Nyt juipit nukkumaan ,aamulla lähettävä mustikoita noukkimaan ,lakat on jo pakasteessa hyvin saatiin niitä vajaa 40 kiloa.
Mitäs perkelettä perheautonhankintaan SASSIN marjanpoiminnat kuuluu ja kaikenlisäksi kuka tollasia lakkoja syä mahottoman paljon niitä kiviäkin niissä menee joka hampaankoloon ja SASSILLA tekareiden alle,kaikenlisäksi raapiivat vielä perslävelläkin.Ja autokaupassa et ole käynytkään jos jostain lehtimäeltä olet ladasi ostanut.
Tänään noukin mustikoita 32 litraa ihan hyvä saalis 4,5 tunnissa.
Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.
Velipoika vaihto pariviikkoa sitten KIA Carensin 1,4 D on hiljanen kiisseli ja pitkä takuu,no sama kuume tarttu sen poikaan sekin vaihto samanlaisen mutta paremmin varustellun ja mustan.
Eihän 9000 ollut edes tehokas, tehokkain jotain ~220hp. Toki perus corollaa tehokkaampi, mutta on siinä korissakin massaa liikiteltavaksi.

Mikä on KIAn takuuhuollon hinta? Eikö tuolla oteta auton halpaa myyntihintaa takaisin tehtaan taskuun.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Saab_9000

"Vuonna 1993 Saab toi markkinoille kautta aikojen tehokkaimman ja nopeimman Saab-mallin, Saab 9000 Aeron. Yhdysvaltojen markkinoilla auto tunnettiin Saab 9000 SPG:nä. 2,3 litran nelisylinterisen moottorin tehot olivat 165 kW (225 hv, automaatissa 147 kW/200hv) ja vääntöä oli 342 Nm. Turbo oli Mitsubishin TD04 (automaatti Garrettin T25). Autossa oli suuremmat 16″ Super-Aero-kevytmetallivanteet sekä normaalia matalampi alusta. Aero-mallia valmistettiin vuosina 1993–1997. Italian markkinoille valmistettiin Aero-mallia verotussyistä pienemmällä moottorilla, joka on tuttu Suomessa enemmänkin ng900:sta, eli ”täyspaineinen” 2,0-litrainen Turbo (136 kW). Auto vastaa muilta osin täysin meille tutumpaa versiota Aerosta."

Olikohan tossa vahvistetut männät...


Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.

Joku tässä mättää, ysitonninen Aero EI ole tehopeli, ellei ole reilusti viritetty. Bensaturbo, noilla tehoilla, ei oo vielä tietoakaan vaivattomasta liikkumisesta. Ihan ok. ja melkeen riittävä, mutta tehoauton voi tuossa unohtaa :)


Niin , tehokkaimman SAAB-mallin.

=)

On täytynyt olla ökytukitila että on hankittu turbosaabbi. Ei ole ollut köyhillä ja kurjilla mahdollisuuksia tuommosiin.

Hankintahakkuut.....

Ei SASsilla mitään 9000:sta ollu. Paskakiila eli 96:n sillä oli.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Tilava perheauto?
Oli se siihen aikaan kova rassi tuo aero siitä ei päästä mihinkään.
Sivuhommia tein siitä tuli tuloja mukavasti ,metsät kasvoivat vauhdilla ei niitä autojen takia ole hakattu.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Tilava perheauto?
Onhan se varmaan ollut kova rassi kuivalla kesäkelillä. Talvella sitten säälittävä suttaaja.

Säälittänyt se saapin kohtalo, kun oisivat -83 tehneet nelivetoversion 900.sta niin ne autot ois totisesti sopineet pohjoisen oloihin, eikä olis jääneet niin mariginaalivehkeiksi.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Tilava perheauto?
Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.

Joku tässä mättää, ysitonninen Aero EI ole tehopeli, ellei ole reilusti viritetty. Bensaturbo, noilla tehoilla, ei oo vielä tietoakaan vaivattomasta liikkumisesta. Ihan ok. ja melkeen riittävä, mutta tehoauton voi tuossa unohtaa :)

Kaikki on suhteellista, mutta jos auto uutena peittosi suorituskyvyssä yki 95% maan silloisesta autokannasta, niin melkomoinen tehopeli tuo oli. Samoihin aikoihin kuitenkin jo BMW 520i oli jo kulkevan auton maineessa, ja toki peittosikin suurimman osan samaan aikaan myytävistä uusista autoista, puhumattakaan vallitsevasta autokannasta. 

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Tilava perheauto?
Nyt juipit nukkumaan ,aamulla lähettävä mustikoita noukkimaan ,lakat on jo pakasteessa hyvin saatiin niitä vajaa 40 kiloa.
Mitäs perkelettä perheautonhankintaan SASSIN marjanpoiminnat kuuluu ja kaikenlisäksi kuka tollasia lakkoja syä mahottoman paljon niitä kiviäkin niissä menee joka hampaankoloon ja SASSILLA tekareiden alle,kaikenlisäksi raapiivat vielä perslävelläkin.Ja autokaupassa et ole käynytkään jos jostain lehtimäeltä olet ladasi ostanut.
Tänään noukin mustikoita 32 litraa ihan hyvä saalis 4,5 tunnissa.
Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.
Velipoika vaihto pariviikkoa sitten KIA Carensin 1,4 D on hiljanen kiisseli ja pitkä takuu,no sama kuume tarttu sen poikaan sekin vaihto samanlaisen mutta paremmin varustellun ja mustan.

KIA on hyvä auto! Sulaa 3 vuoteen siihen kuntoon ettei tarvii kuusankoskelle enää raahata!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Tilava perheauto?
Tänään noukin mustikoita 32 litraa ihan hyvä saalis 4,5 tunnissa.
Pohjoisessa on aina paremmin marjoja. Täällä on nyrkkisääntö, että litran noukkimiseen menee tunti. Porukat keränneet reilun 70 litraa ja itse 2 litraa ja kyllä siihen toi aika menee vaikka paikat on suurin piirtein tiedossa. Jos on pikkuisenkin huonommin marjoja, niin hommasta ei tahdo tulla yhtään mitään. Tämä on toinen hyvä mustikka vuosi peräkkäin.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5188
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Tilava perheauto?
Oho, tänneppä on tullut tekstiä. Kiitos aiheeseen liittyvistä kommenteista. Yritän tässä vastailla tasapuolisesti nyt kun on aikaa.

Langettu on jo. Meillä on jo tuollainen bussipaku työautona, joten sen helppous on tiedossa, ja sen vuoksi ensisijaisesti tässä nyt haetaan sellaista samanlaista, mutta uudempaa ja muutenkin hieman siistimpää. Se on vaan niin pirun kätevä kun autossa sisällä pystyt liikkumaan. Siellä pystyy vaihtamaan muksujen vaatteet ja vaipat jos on tarvis. Muissa autoissa hyppäät aina sinne räntäsateeseen kun jotain tarvii tehdä. Se on totta, että automaattilaatikko tiputtaa vaihtoehdot aika minimiin. Nettiautoon kun syöttää hakuun minibussi, kevytkuorma-auto tai paku 5h istuimilla ja automaattilaatikolla niin hakutuloksina tulee mb vito ja sprinter, volkkari transporter/caravelle, muutama foordi, kasa jenkkejä ja ei paljon muuta. Joten valinnan varaa ei juuri paljon ole.

Moni täällä on tajoillut noita erilaisia tila-autoja. Miksi ne ovat niin järkyttävän näköisiä? Muutama voyageri on lähipiirissä ja sellaista ei meille ainakaan tule sen verran kalliiksi ovat käyneet. Samoin EI EI listalla on ranskalaiset. Anopin 306 pösö farkku oli tarpeeksi. Muutenkin tälläiset hieman marginaali merkit kuten jeep niin noista tulee väkisi mieleen, että kallista tulee olemaan. Tuo hondan fr-v voisi olla yksi mahdollisuus. Tällä hetkellä ei näytä olevan kuin pienemmällä koneella ja automaatilla olevia myynnissä. Onkohan tuota 2 litrasta ollut automaatilla? Mitä näistä tulee katsoa, jos käy tuollaista kuolaamassa?

Budjettia ei sinänsä ole mutta jokin 20ke ja sit mitä tuosta vaihdokista saa, ehkä 10ke niin jotain tuollaista on ajateltu. Nelivetoa en kaipaa. Tuo mukanaan lisää liikkuvia osia ja mahdollisia vikakohteita. Työautosta sellainen löytyy ja se riittää. 

Moni on täälläkin kehunut noita volvoja, että sinne mahtuu. Lähipiirissä on aiemmin ollut noita volvoja ja silloin niitä rempattiin ainakin huolella ja kalliisti joten jonkinlaiset epäluulot noihin on. Liekä sitten mallikohtaisia ongelmia? Nyt on muutamia v70 ja xc70 ja niistä nyt ei ole kuulunut kummempia. Silti olen kyllä hieman kriittinen tämän suhteen.

Omasta listasta tosiaan unohtui hyundai H1 paku. Tosi tällä hetkellä ei tainut olla kuin yksi myynnissä automaattina ja sekin vain 3 istuttavana. Muutenkin en kaipaa autolta mitään hienouksia. Niillä kun on tapana tuoda mukanaan vikoja joiden korjailu maksaa sitten maltaita. Sinänsä en noita korealaisia pelkää. Niitä on lähipiirissäkin ollut ja joten perusvikoja noissa on ollut, mutta ei mitään sen tyylistä, että tässä on tämä tulitikkuaskin kokoinen laatikko ja se on rikki ja uusi maksaa 2 tonnia ja tämä on pakko olla ehjä. Eli esim. just noita takapyörän laakereita on mennyt. Ilmeisesti ovat hieman alimitoitettuja. Muutenkin noissa on se pitkä takuu, jos sattuisi niin uuden löytämään. Vanhemmilla on kian sorento ja ei ne huollot nyt niin kalliita niillä ainakaan ole olleet.

Joku haukku mb:n pakut. Mikä kaikkea niissä on vikana ollut? Kun oikeasti vaihtoehdot on aika vähissä ja volkkareita on haukuttu muualla kuin täällä. Niitä tosin näkee liikenteessä nykyään paljon.

Tämä on visainen ongelma. Toyotia kun on ollut aina ja nykyiseen perheautoon on 100tkm ja 6 vuoden aikana vaihdettu etuiskarit ja ei mitään muuta, no öljyjä ja suodattimia tietysti ym. perusjuttuja, niin kaikki muut tuntuu aika vikaisilta. Emäntä haluaisi volkkarin ja itse ostaisin ennemmin, vaikka 20 vuotta vanhan hiace taksin...
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tilava perheauto?
Opel olisi hyvä valinta kysyjän tarpeisiin
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5188
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Tilava perheauto?
Opel olisi hyvä valinta kysyjän tarpeisiin

No empä muistanu tätä. Vanhemmille on ollut kaksi ooppelia samalla kertaa eka ja vika. Missään ei voi olla enempää vikaa kuin tuossa.
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Tilava perheauto?
Oho, tänneppä on tullut tekstiä. Kiitos aiheeseen liittyvistä kommenteista. Yritän tässä vastailla tasapuolisesti nyt kun on aikaa.

Langettu on jo. Meillä on jo tuollainen bussipaku työautona, joten sen helppous on tiedossa, ja sen vuoksi ensisijaisesti tässä nyt haetaan sellaista samanlaista, mutta uudempaa ja muutenkin hieman siistimpää. Se on vaan niin pirun kätevä kun autossa sisällä pystyt liikkumaan. Siellä pystyy vaihtamaan muksujen vaatteet ja vaipat jos on tarvis. Muissa autoissa hyppäät aina sinne räntäsateeseen kun jotain tarvii tehdä. Se on totta, että automaattilaatikko tiputtaa vaihtoehdot aika minimiin. Nettiautoon kun syöttää hakuun minibussi, kevytkuorma-auto tai paku 5h istuimilla ja automaattilaatikolla niin hakutuloksina tulee mb vito ja sprinter, volkkari transporter/caravelle, muutama foordi, kasa jenkkejä ja ei paljon muuta. Joten valinnan varaa ei juuri paljon ole.

Moni täällä on tajoillut noita erilaisia tila-autoja. Miksi ne ovat niin järkyttävän näköisiä? Muutama voyageri on lähipiirissä ja sellaista ei meille ainakaan tule sen verran kalliiksi ovat käyneet. Samoin EI EI listalla on ranskalaiset. Anopin 306 pösö farkku oli tarpeeksi. Muutenkin tälläiset hieman marginaali merkit kuten jeep niin noista tulee väkisi mieleen, että kallista tulee olemaan. Tuo hondan fr-v voisi olla yksi mahdollisuus. Tällä hetkellä ei näytä olevan kuin pienemmällä koneella ja automaatilla olevia myynnissä. Onkohan tuota 2 litrasta ollut automaatilla? Mitä näistä tulee katsoa, jos käy tuollaista kuolaamassa?

Budjettia ei sinänsä ole mutta jokin 20ke ja sit mitä tuosta vaihdokista saa, ehkä 10ke niin jotain tuollaista on ajateltu. Nelivetoa en kaipaa. Tuo mukanaan lisää liikkuvia osia ja mahdollisia vikakohteita. Työautosta sellainen löytyy ja se riittää. 

Moni on täälläkin kehunut noita volvoja, että sinne mahtuu. Lähipiirissä on aiemmin ollut noita volvoja ja silloin niitä rempattiin ainakin huolella ja kalliisti joten jonkinlaiset epäluulot noihin on. Liekä sitten mallikohtaisia ongelmia? Nyt on muutamia v70 ja xc70 ja niistä nyt ei ole kuulunut kummempia. Silti olen kyllä hieman kriittinen tämän suhteen.

Omasta listasta tosiaan unohtui hyundai H1 paku. Tosi tällä hetkellä ei tainut olla kuin yksi myynnissä automaattina ja sekin vain 3 istuttavana. Muutenkin en kaipaa autolta mitään hienouksia. Niillä kun on tapana tuoda mukanaan vikoja joiden korjailu maksaa sitten maltaita. Sinänsä en noita korealaisia pelkää. Niitä on lähipiirissäkin ollut ja joten perusvikoja noissa on ollut, mutta ei mitään sen tyylistä, että tässä on tämä tulitikkuaskin kokoinen laatikko ja se on rikki ja uusi maksaa 2 tonnia ja tämä on pakko olla ehjä. Eli esim. just noita takapyörän laakereita on mennyt. Ilmeisesti ovat hieman alimitoitettuja. Muutenkin noissa on se pitkä takuu, jos sattuisi niin uuden löytämään. Vanhemmilla on kian sorento ja ei ne huollot nyt niin kalliita niillä ainakaan ole olleet.

Joku haukku mb:n pakut. Mikä kaikkea niissä on vikana ollut? Kun oikeasti vaihtoehdot on aika vähissä ja volkkareita on haukuttu muualla kuin täällä. Niitä tosin näkee liikenteessä nykyään paljon.

Tämä on visainen ongelma. Toyotia kun on ollut aina ja nykyiseen perheautoon on 100tkm ja 6 vuoden aikana vaihdettu etuiskarit ja ei mitään muuta, no öljyjä ja suodattimia tietysti ym. perusjuttuja, niin kaikki muut tuntuu aika vikaisilta. Emäntä haluaisi volkkarin ja itse ostaisin ennemmin, vaikka 20 vuotta vanhan hiace taksin...

juu nuosta mbstä niin nuo 98 vito ja 04 sprinter viä onki halapoja pitää ja huoltaa mutta siitä ylähäppäin on tuttavapiirin mukaan tullu palio ongelmia suuntaan ja toiseen.. ei voira enää mersun laarusta ja se näkyy myös sukulaastenki autoos plus sitte vaika osat ny onki kohtuuhintaasia poislukien poksit 800e kpl (joille löytyki seppä) niin vaatii aina starin hoitoa kuitenki.. perushommat kai ny on ok mutta niiku looraasta huomaa heti josei oo tehty pesuöljynvaihtoa.. ja samallahan se päivittelee.. kuitenki kaikkia pientä on koko ajan.. eihän ne toki aiva uusia ookkaa enää mutta ku erellisillä on ajettu se 600tkm nii näillä ei..

vain ku näihin tähtinokkiin tottuneena oli pikkuusen kynnystä istua emännän myötä ooppelihin sittemmin foorttihin ja ny viä kaikkein eniten epäuskua herättäneesehen huihaihin, niin voi vain toreta että muis se laatu on noussu, mersus laskenu.. enkä mersua enää osta..

Viimeksi muokattu: 18.07.16 - klo:08:55 kirjoittanut jusu

mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..