Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Harrastatteko hiihtämistä?  (Luettu 8263 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Harrastatteko hiihtämistä?
Kuuluuko hiihtäminen agrolaisten harrastuksiin? Tulin jokin aika sitten 15km lenkiltä. Nyt olisi jotain 100km kasassa tälle talvea. Keskimäärin tulee hiihdettyä vuosittain noin 150-250km. Vähän talvesta ja töistä kiinni, kuinka on mahdollista harrastaa.

Erittäin mielekästä hommaa kaiken kaikkiaan.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Harrastatteko hiihtämistä?
Kaikki talviurheilu on mukavaa ;D ;D
Olin tyttären kanssa pelaamassa kylän poikien kanssa navettahommien jälkeen puolitoistatuntia ja sitten saunomaan, kyllä kuntoilu antaa hyvää oloa :D :D

Hiihtely on jääny huonolle, mutta hiihtolomalla täytyy pakata kaakaot reppuun ja lähtee järvelle suksitteleen.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Harrastatteko hiihtämistä?
Ehdottomasti hiihtoa joka päivä omalla pellolla itse tehdyllä ladulla.
Jalassa Järviset metsäsukset ja ruotsin armeijalle suomessa tehdyt kumisaappaat jotka ovat huomattavasti paremmat tuohon käyttöön kuin kontio.Hinta oli Mikko keskisellä 12 euroo ,tosin jouduin etuosaa muotoilemaan vannesahalla kun siinä oli ihme kyhmyt tietysti hurrin siteisiin sopivat.Elikkä vannesahallakin voi korjata kumikenkiä ;D
Alkutalvi puoleenväliin tammikuuta meni hakkuulla ja ajossa silloin kuntoilin vain vapaapäivinä lähinnä viikoloppuna sauvakävelyä.
Nyt olen päivässä ottanut urakaksi noin 4 kilometriä mutta umpihanki hiihto on tietysti eriasia ja noilla varusteilla.On paremmatkin sukset mutta niillä en ole hiihtänyt 25 vuoteen kun ne on niin vaikeet voidella ja niillä hiihto vaatii valmiit ladut jotka tosin löytyvät noin kilometrin päästä,eikä ne vedätä tarpeeksi kun ovat liian kevyet.
Mutta eipä ole tullut pelastusrengasta laisinkaan vaan kaikki on VOIMA lihasta.Eikä tarvitse pelätä kylällä kun kulkee että joutuisi jonkun kaljaveijarin hakattavaksi vaan voi luottaa turvallisin mielin omiin voimiin ,ainoa heikkous on ääretön nopeus  ;D ;D ;D jos pieni huumori sallitaan.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Harrastatteko hiihtämistä?
Oesinko rapijat viiskytä kilometrie tälle talavelle hiihtäny. Nytten on tässä talon ympärillä noen 1,5 km:m lynksillä polettu latu, jota nitkuttelen mehtäsuksilla noen nelejää kierrosta/rupejama ja pyrin vähintään 4 kertaa viikossa sukille nousemaan. Penskanaha minä olin hyvinnii perso hiihtäjä.
Elämä on parasta kometiijjaa

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8400
Vs: Harrastatteko hiihtämistä?
Ei oo lunta. Kylillä olis pururadalla kilsan lenkki tykkilunta, mutta siellä on aika ahdasta. Järvenjäällä hiihdettiin muutamakilometri kuukaus sitten kun siellä oli muutamasentti lunta jäänpäällä. Kuukaudenpäästä mennään viikoksi Ylläkselle. Vajaa parisataa kilsaa on yleensä Lappiviikonaikana tullut hiihdeltyä.
Mystinen kesälaatumies

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Harrastatteko hiihtämistä?
Tottakai , kesät ja talvet kouluun hiihdetään  ;)

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Harrastatteko hiihtämistä?
Tänä talvena kun luntakin täällä etelässä hieman olen käynyt pari kertaa hiihtämässä. Edellinen kerta taisi olla armeijassa joskus kauan sitten viime vuosotuhannella. Olen parina talvena myös kokeillut luistelua, siis luistimilla, ja vaikka taukoa siinä vielä enemmän eli viimeksi joskus teini-iässä niin on mielestäni helpompaa kuin murtsikka. Nämä nykypäivän sukset kun luistaa niin hyvin mutta pitoa ei ole. Ostin sellaista teippiliisteriä ja toimi jo huomattavasti paremmin. Aika tarkkaa että löytää oikean kohdan sille liisterille. Ainakin eka voitelu välillä tökkäsee eteenpäinmenossakin. Hiihto on kyllä aika kokonaisvaltaista harjoittelua, on vähän joka paikka hellänä. Mutta ihan mukavaa kun pääsee näyttämään lapsille että isukkikin jotain vielä osaa :D
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Aulis Anttila

  • Vieras
...ja minähän en hiihdä...
Tänä talvena kun luntakin täällä etelässä hieman olen käynyt pari kertaa hiihtämässä. Edellinen kerta taisi olla armeijassa joskus kauan sitten viime vuosotuhannella.

Sama täällä... siis, että viimeksi intissä... ja se päätös pitää !!!  ;D  :D  :)

Olen parina talvena myös kokeillut luistelua

Mä ku oon entinen jääkiekkoilija ni skrinnaan kyllä yhä edelleen  ;D

sutireme

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 118
Vs: Harrastatteko hiihtämistä?
Ei muuta kuin suksimaan TJ:stä ja Eemelistä lähtien.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Harrastatteko hiihtämistä?
Kuukaudenpäästä mennään viikoksi Ylläkselle. Vajaa parisataa kilsaa on yleensä Lappiviikonaikana tullut hiihdeltyä.

Me mennään silloin Pyhälle, siihen mennessä pitäisi ottaa sukset naftaliinista, jos meinaisi oikein hiihtääkin.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Harrastatteko hiihtämistä?
Kun on hyvät laudat alla, niin mikäs siinä, ei huomaakaan hiihtävänsä. Mutta jos meno tökkii, kyllä siinä metsänelävätkin ihmettelevät outoa liikkujaa.

Höylätty paana ja luistelusukset alla, kyllä vauhtia piisaa ja maisema vaihtuu...
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Maalaityttö

  • Vieras
Vs: ...ja minähän en hiihdä...
Tänä talvena kun luntakin täällä etelässä hieman olen käynyt pari kertaa hiihtämässä. Edellinen kerta taisi olla armeijassa joskus kauan sitten viime vuosotuhannella.

Sama täällä... siis, että viimeksi intissä... ja se päätös pitää !!!  ;D  :D  :)

Olen parina talvena myös kokeillut luistelua

Mä ku oon entinen jääkiekkoilija ni skrinnaan kyllä yhä edelleen  ;D
  Koska mulla ei ole tässä sanakirjaa, niin kerro, mitä tarkoittaa 'skrinnata'???

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Harrastatteko hiihtämistä?
Lainaus
Tottakai , kesät ja talvet kouluun hiihdetään...

...ja alkumatkasta suksella.... :D

Onhan hiihto varmaankin yksi niitä parhaita liikuntamuotoja.
Oon hemestiä houkutellut, jotta pakataan sissivermeet ahkioon ja hiihdetään johonkin hiivatin korpeen viikonlopuksi viettämään vähän erilaista laatuaikaa.
Siinä olis sitä ekstriimiä. 8)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: ...ja minähän en hiihdä...
Tänä talvena kun luntakin täällä etelässä hieman olen käynyt pari kertaa hiihtämässä. Edellinen kerta taisi olla armeijassa joskus kauan sitten viime vuosotuhannella.

Sama täällä... siis, että viimeksi intissä... ja se päätös pitää !!!  ;D  :D  :)

Olen parina talvena myös kokeillut luistelua

Mä ku oon entinen jääkiekkoilija ni skrinnaan kyllä yhä edelleen  ;D
  Koska mulla ei ole tässä sanakirjaa, niin kerro, mitä tarkoittaa 'skrinnata'???
Maalaitytön pitää pistää dörtsi poseen, ettei fogelit flyykaa ineen.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Maalaityttö

  • Vieras
Vs: ...ja minähän en hiihdä...
Tänä talvena kun luntakin täällä etelässä hieman olen käynyt pari kertaa hiihtämässä. Edellinen kerta taisi olla armeijassa joskus kauan sitten viime vuosotuhannella.

Sama täällä... siis, että viimeksi intissä... ja se päätös pitää !!!  ;D  :D  :)

Olen parina talvena myös kokeillut luistelua

Mä ku oon entinen jääkiekkoilija ni skrinnaan kyllä yhä edelleen  ;D
  Koska mulla ei ole tässä sanakirjaa, niin kerro, mitä tarkoittaa 'skrinnata'???
Maalaitytön pitää pistää dörtsi poseen, ettei fogelit flyykaa ineen.
Herttileijaa, mitä sössöä! :-)