Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Harrastatteko hiihtämistä?  (Luettu 8288 kertaa)

Aulis Anttila

  • Vieras
Pää...
Tänä talvena kun luntakin täällä etelässä hieman olen käynyt pari kertaa hiihtämässä. Edellinen kerta taisi olla armeijassa joskus kauan sitten viime vuosotuhannella.

Sama täällä... siis, että viimeksi intissä... ja se päätös pitää !!!  ;D  :D  :)

Olen parina talvena myös kokeillut luistelua
Mä ku oon entinen jääkiekkoilija ni skrinnaan kyllä yhä edelleen  ;D
  Koska mulla ei ole tässä sanakirjaa, niin kerro, mitä tarkoittaa 'skrinnata'???
Maalaitytön pitää pistää dörtsi poseen, ettei fogelit flyykaa ineen.


Tiä vaik sil ois snadit jutskat, bulit bläägat ja aplarin värine pää  ;D  :D  :)  ::)  :P  ;D

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Harrastatteko hiihtämistä?
Lainaus...
Se on sen ihkaoma hogaama jutska. Ympyrät on aika snadit mut Bulihan ei oo mikään ainstaini. Stemu futastaan etuklabbeilla taaksepäin takakoipien välist. ... ;)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Maalaityttö

  • Vieras
Vs: Harrastatteko hiihtämistä?
Lainaus...
Se on sen ihkaoma hogaama jutska. Ympyrät on aika snadit mut Bulihan ei oo mikään ainstaini. Stemu futastaan etuklabbeilla taaksepäin takakoipien välist. ... ;)

   hei...mis...missä maassa olen tänä aamuna heränny?

Aulis Anttila

  • Vieras
Vs: Harrastatteko hiihtämistä?
Lainaus...
Se on sen ihkaoma hogaama jutska. Ympyrät on aika snadit mut Bulihan ei oo mikään ainstaini. Stemu futastaan etuklabbeilla taaksepäin takakoipien välist. ... ;)

Lainaus... tämäkin...
=
Olin jo snadina skidinä tsiigannu bulimpien kundien pläägiä ja hiffannu ne eri snygeiks. Siks mä funtsailin himassa, että olis munkin aika saada jotkut stailimmat stiflat glabbeihin. No esteitähän ei pitänyt olla, paitsi ehkä faija. Se aina funtsas, että kundit kapeekärkisissä tsengoissa oli flädäreitä, ja että kunnon kaiffarit dallaa kesällä tennareissa tai koriksissa ja talvella ne pitää kunnon skimbapläägiä vaikka gartsalla luudaiski. Kun kerran dallasin skolesta himaan mä bamlasin faijalle, et mun olis jo aika saada kliffemmat slobot, sellaset jois ei olis snaroja vaan sellaset stailit kumit. Faija siihen pamisi, että et kai sä vielä ala jortsuissa käymään tai friidujen kans styylaamaan. Sitä paitsi ne bungaa bulisti. Mä aloin itsekseni funtsaan ja kiroileen ainaista fyrkan puutetta ja taisin mä snadisti spiidatakin. Kun mä olin aikani luudannu pärstä myrtsinä, niin faija bamlas, et stikkaa rotsi niskaan niin mennään slumppaan sulle ne pläägät.

Aulis Anttila

  • Vieras
Herääminen...
Lainaus...
Se on sen ihkaoma hogaama jutska. Ympyrät on aika snadit mut Bulihan ei oo mikään ainstaini. Stemu futastaan etuklabbeilla taaksepäin takakoipien välist. ... ;)

   hei...mis...missä maassa olen tänä aamuna heränny?

Ei aavistustakaan...
+
Nyt sä oot jo viiskyt, vaik tuntuu et siit ei o kauaakaan, kun snadeina skolekundeina luudattiin eväitten kans Pirkkolan Plotskalle simmaamaan. Suulis skriinas ku me dyykattiin bunkkerilta vodaan ja skabailtiin, et kuka suklaa pisimmälle. Sä taisit olla ainoo, ku pysty suklaa saareen asti. Välillä skruudattiin eväät. Sit taas simmattiin, goisattiin sandella, jos oli tilaa ni nurtsilla, tai kiipeiltiin galtseilla ja joskus flengailtiin skutsissa. Illalla lähettiin himaan ku faija tuli duunista ja mude oli duunannut safkan valmiiks.
Usein kesäsin fillaroitiin Haltsikan kautta Rutikalle metskaamaan. Siel oli kliffoja mestoja, mistä sai jallitettua bulejakin fisuja. Muistan et sä oli jo sillon meist kaikkein paras metskaaja, oikeen kuningaskalastaja. Metskit me vuoltiin skegluilla tietenkin ite Rutkun rantapuskista.

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Harrastatteko hiihtämistä?
pari kertaa oon umpihankihiihtoa tältä talavia. käyn kattelees vanahoja ketunpesiä/tervahautoja mettäs...

Maalaityttö

  • Vieras
Vs: Herääminen...
Lainaus...
Se on sen ihkaoma hogaama jutska. Ympyrät on aika snadit mut Bulihan ei oo mikään ainstaini. Stemu futastaan etuklabbeilla taaksepäin takakoipien välist. ... ;)

   hei...mis...missä maassa olen tänä aamuna heränny?

Ei aavistustakaan...
+
Nyt sä oot jo viiskyt, vaik tuntuu et siit ei o kauaakaan, kun snadeina skolekundeina luudattiin eväitten kans Pirkkolan Plotskalle simmaamaan. Suulis skriinas ku me dyykattiin bunkkerilta vodaan ja skabailtiin, et kuka suklaa pisimmälle. Sä taisit olla ainoo, ku pysty suklaa saareen asti. Välillä skruudattiin eväät. Sit taas simmattiin, goisattiin sandella, jos oli tilaa ni nurtsilla, tai kiipeiltiin galtseilla ja joskus flengailtiin skutsissa. Illalla lähettiin himaan ku faija tuli duunista ja mude oli duunannut safkan valmiiks.
Usein kesäsin fillaroitiin Haltsikan kautta Rutikalle metskaamaan. Siel oli kliffoja mestoja, mistä sai jallitettua bulejakin fisuja. Muistan et sä oli jo sillon meist kaikkein paras metskaaja, oikeen kuningaskalastaja. Metskit me vuoltiin skegluilla tietenkin ite Rutkun rantapuskista.
Ai oltiin Ongella, nyt se selvis! Sitähän sen Täytyy tarkoittaa, koska rakastan sitä!!??

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Herääminen...
Lainaus...
Se on sen ihkaoma hogaama jutska. Ympyrät on aika snadit mut Bulihan ei oo mikään ainstaini. Stemu futastaan etuklabbeilla taaksepäin takakoipien välist. ... ;)

   hei...mis...missä maassa olen tänä aamuna heränny?

Ei aavistustakaan...
+
Nyt sä oot jo viiskyt, vaik tuntuu et siit ei o kauaakaan, kun snadeina skolekundeina luudattiin eväitten kans Pirkkolan Plotskalle simmaamaan. Suulis skriinas ku me dyykattiin bunkkerilta vodaan ja skabailtiin, et kuka suklaa pisimmälle. Sä taisit olla ainoo, ku pysty suklaa saareen asti. Välillä skruudattiin eväät. Sit taas simmattiin, goisattiin sandella, jos oli tilaa ni nurtsilla, tai kiipeiltiin galtseilla ja joskus flengailtiin skutsissa. Illalla lähettiin himaan ku faija tuli duunista ja mude oli duunannut safkan valmiiks.
Usein kesäsin fillaroitiin Haltsikan kautta Rutikalle metskaamaan. Siel oli kliffoja mestoja, mistä sai jallitettua bulejakin fisuja. Muistan et sä oli jo sillon meist kaikkein paras metskaaja, oikeen kuningaskalastaja. Metskit me vuoltiin skegluilla tietenkin ite Rutkun rantapuskista.

Stadin slangi ja Rauman murre on kyllä niitä rumimpia murteita mitä suomen kielestä saa väännettyä. Stadia tietysti ymmärtää kun siinä suuri osa on väännetty ruotsinkielestä.
http://www.youtube.com/watch?v=f_VQQlZpkog
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Harrastatteko hiihtämistä?
Kuukaudenpäästä mennään viikoksi Ylläkselle. Vajaa parisataa kilsaa on yleensä Lappiviikonaikana tullut hiihdeltyä.

Me mennään silloin Pyhälle, siihen mennessä pitäisi ottaa sukset naftaliinista, jos meinaisi oikein hiihtääkin.

Hiihto on hieno laji! Perinteisen miehiä olen itse: siinä voi varioida tiukkatempoisemmasta aina sellaiseen Kekkos-tyliin l. herrasmiesmäiseen liu'usta naatiskeluun. Aivan erilaista kuin väkisin juoksu, so. lenkkeily. Säälittävän vähän vain olen hiihtänyt, vaikka luntakin on ollut tammikuulta asti riittämiin.

Pohjoiseen minäkin meinaan huhtikuun alussa, Levin suuntaan.

Kaiken maailman kaupparatsut ja asiantuntijat juosee Lapissa konferenssia pitämässä. Työnantaja kustantaa ja maksaa vielä matkat ja päivärahat.
Pitäisi meidän viljelijöidenkin saada omanlaisemme kevätkonferenssi: haettaisiin henkeä kevättöihin ja viimeisteltäisiin kuntopohjaa laduilla kesän töihin. Sopivalla ohjelmalla tuollainen pitäisi saada ihan verovähennyskelpoiseksikin: sinne voisi niputtaa vaikka kaikki nämä "lakisääteiset" kurssit ruikuttajasta ämpäristötukeen....  ;D
Slippin 'n sliding

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Harrastatteko hiihtämistä?
Käväsinpä justiisa hiihtele noen tunnin ajan, hiki tuli ja hyvä mieli.
Elämä on parasta kometiijjaa

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Harrastatteko hiihtämistä?
Jos Juhannusviikolla näkee hiihtäjän , tulee kylmä Juhannus . Jos Hesassa näkee oudon hiihtäjän on kysessä Aulis .  ;)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Harrastatteko hiihtämistä?
Jos Juhannusviikolla näkee hiihtäjän , tulee kylmä Juhannus . Jos Hesassa näkee oudon hiihtäjän on kysessä Aulis .  ;)

Hetassa voi kyllä nähdä jussinakin hiihtäjän... liekö sekin Aulis?  ;D
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Aulis Anttila

  • Vieras
Lappi...
Jos Juhannusviikolla näkee hiihtäjän , tulee kylmä Juhannus . Jos Hesassa näkee oudon hiihtäjän on kysessä Aulis .  ;)

Hetassa voi kyllä nähdä jussinakin hiihtäjän... liekö sekin Aulis?  ;D


Mä käyn Outakoskella, en Hetassa... ja sillon ku käyn ni on jo kevät... oon osallistunu jo vuosia "Heitä kivellä Natoa" -kilpailuun viikkoa ennen juhannusta  ;D  :D  :)  ::)  :P  ;D

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Harrastatteko hiihtämistä?
Jos Juhannusviikolla näkee hiihtäjän , tulee kylmä Juhannus . Jos Hesassa näkee oudon hiihtäjän on kysessä Aulis .  ;)

Hetassa voi kyllä nähdä jussinakin hiihtäjän... liekö sekin Aulis?  ;D


Mä käyn Outakoskella, en Hetassa... ja sillon ku käyn ni on jo kevät... oon osallistunu jo vuosia "Heitä kivellä Natoa" -kilpailuun viikkoa ennen juhannusta  ;D  :D  :)  ::)  :P  ;D

Älä herttileijaa Naton porukkaa ärsytä , saat muutenkin sodan aikaan

SiKari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 348
Vs: Harrastatteko hiihtämistä?
Aulis, Eemeli ja Tj olivat hiihtovaelluksella Lapissa. Tosimiehiä kun ovat, yöt nukuttiin teltassa. Eräänä aamuna kaikki ihmettelivät uniaan. Reunuksilla nukkuneet Eemeli ja Tj olivat nähneet samanlaisen unen, olivat viettäneet koko yön seksikkäitten pörröpäitten kanssa ja oli tehty kaikki temput. Keskellä nukkunut Aulis kertoi nähneensä oudon unen, hän oli ollut hiihtokilpailussa ja johtanut vielä loppusuoralle tultaessa. Hän oli lykkinyt täysillä niin paljon kuin jaksoi, mutta muutamia kymmeniä metrejä ennen maalia sauvat suli käteen. Ja muut meni ohitse.