Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 4

Viestit - aretus

Vapaa sana / Vs: Onnettomuus
: 16.10.09 - klo:20:56
Lukekaapa muuten nuo kommentit mitä lukijat kirjoittavat.Ei huoleta poikien kohtalo vaan saivarrellaan siitä lietteestä.
PS.tiet olivat todella liukkaita aamusella.yöllä pakkasta jasitten räntää satoi kylmään asfalttiin joka  suolaamattomana todella liukasta.

tollasten kommenttien jälkeen jokaisen valveutuneen viljelijän tulisi lähteä levittämään lietettä lähimpään taajamaan ;D

Juu sitte on varmaankin iltalehden otsikoissa "liukas paska yllätti autoiliat"
Vapaa sana / Vs: Onnettomuus
: 16.10.09 - klo:14:28
Aika pahaa jälkeä on tullu...
mitähän tuosta sopasta seuraa... Tieliikennelaki traktorin kohdalta näkyy kertovan että aina kun perävaunun kytkentämassa ylittää 10tn luokitellaan traktori liikennetraktoriksi, joka taasen vaatii C-ajoluvan 

Ainut mikä tuossa hiukan risoo on se aluevaihdekeppi, välistä tuntuu ettei mikään pykälä kelpaa sisälle ennenku pistää toisen kepin vapaalle, tuohon jos kenellä ois tietoa pystyykö korjaamaa niin olis kiva.
Joskus tuota aluetta vatkatessa siinä on hypänny pakki päälle ja koko aluekeppi juuttunu.. sit on tar***** pien ruuvimeisselioperaatio et saanu sen kepin takasin oikeeseen loveensa  :P

Tulipa oikein muistot mieleen  ;) noin se toimi munkin Casen vaihteisto :D
"valtramainen" tosin valtrassa saa vaihteet päälle kun on sitä vipuvartta  8)

Työmaan valtrassa tuntuu olevan vaihekepin vivuston ja vaiheaskin välissä joku tiikeri, välikasun ku tekee ni sillo se heräilee ja mänee haittointa pois, mut muullon jää vissii häntä välii ku ykköstä pistäessä kuuluu vaa grrrr
Meillä on tuo pykälää pienempi 4230, startti siihen vaihettiin takuuseen, 4500 korvilla pistettii uus hydrauliikkapumppu 5000 kohalla vaihettii kytkin. Nyt jotain 6000 paikkeille mittarissa.
Ainut mikä tuossa hiukan risoo on se aluevaihdekeppi, välistä tuntuu ettei mikään pykälä kelpaa sisälle ennenku pistää toisen kepin vapaalle, tuohon jos kenellä ois tietoa pystyykö korjaamaa niin olis kiva.
Joskus tuota aluetta vatkatessa siinä on hypänny pakki päälle ja koko aluekeppi juuttunu.. sit on tar***** pien ruuvimeisselioperaatio et saanu sen kepin takasin oikeeseen loveensa  :P
Massikkaa en ostaisi kun tuon nykyisenkin vaan sais hävitetyksi.
Mailman vi¤¤umaasin vaihteisto ja sähköt aivan perseestä.

Et oo tainnu ajaa Metso Valtralla, siis tavallisella kolmi seipäisellä  ;)
Tai jos ihan Extremeä haluat kokea , aja kahdella kädellä vaihdettavilla  02 sarjan Valmeteilla  ;D

Juu sitte ku se kolmekeppinen alkaa kusemaa et joku niistä kepeistä pomppaa aina vapaalle ku kytkin on pohjassa.. hienoo kuormata etukuormaajal ku kaksinkäsin pitää pistää vaihteita päälle ja vielä se kolmas pomppaa siin välis pois :D
"continental,se pomppimaton traktorin rengas", mainoshan tuo oli mutta mulla ei kyllä pompi ykskään traktori,siis tasaisella.Tietysti etukuormaajan soft-drive-pallot auttavat asiaa myös.Aikanaan 3060-Massikka lopetti nyökkimisen kun laiton paineakut kuormaajaan.Etujousitus ei mielestäni vaikuta juurikaan eli onko se päällä/ei päällä.

Meillä vaihettii edellisee jontikkaa toinen takanakki takuusee, siinä oli niin paljon heittoa et kelpas.. muissa meni sallitun toleranssin sisälle.. ja contin renkaat siis
Sehän on kun Puolassa aikanaan, siitähän Lech Walesa joutu vankilaan ku auton alta tokas että perkele, olis toi JOHTO vaihdettava..


juup näin se mänee.. seo joko mä tai pääjohtaja, joka sen värkin sit sinne jorpakkoo peruuttaa, otan sit kunnian ku yleensä selviän aina pienemmillä vaurioilla :D

Niinjoo kesän eka aisan jousipakan pultti mäni tänää poikki.. semmosta kävelyvauhtia mentii asfaltilla, ihan tasanen kohta ni jumalaton paukaus vaa kuulu, jännästi niis tulee käyttötunnit täyteen.
juup tuo remmi lenkkuaa sivusuunnassa kampiakselin pyörältä kiristyspyörälle tultaessa, epäilen et siitäkohtaa se vika löytyy.. mut ne halus välttämättä laittaa tommosen neljännen hihnapyörän.. mikä ei ees kunnolla osu siihen remmii.. eli ku on talla pohjas ni sit se hitaasti pyörii.. saasnähä minkäaikaa menee ku se kuluttaa remmin ulkopuolelta suhaks :/  

Niin juu ja toki tuo 6430 on huollon mukaan ainoa 30 sarjalaisista missä tuota ongelmaa on esiintynyt ja siihen on nyt ihan tehdastekoinen "korjaussarja" alkuun oli ollu vaa ohjeet ja huollossa olivat ite raudanpalasta sen rakennellu. Voin ottaa tos jokupäivä siitä kuvan näytille

Remmi maanantaikappale? noh viimesyksynä huollossa siihen vaihtovat uuden, eli voiko muka peräkkäin samaa koneeseen osua kahta maanantaikappaletta...

Tuo kone kyllä on ihan oikeesti maanantai päivänä kasattu :D ja joo ohan siihe vaihettu jo yks kappale kattoluukkujakin, niis oli justiisa sopivasti meijän koneen kohalle osunu viallinen mis kattoikkunan liimaukse oli käsillää.. syksy ku tuli ni alko siitäki satamaa sisälle

Ja joo ku tuola puhuttii 20 ja 30 sarjalaisista ni mitä enemmän mä tol 30 sarjalaisel oon ajanu ni sitä enemmän tulee ikävä edellistä 20 sarjan konetta.. kaikki 20 sarjalaisessa käden ulottuvil olevat toiminnot (nostokorkeuden säätö, nostonopeuden säätö, eco säädöt, valot) oli nopeesti siin senku napeista käänteli.. nyt tuon kanssa on jumalaton säätäminen sieltä tietokoneesta niitä esille.. ei paljoa maantiellä ajellessa niitä ruuvailla

Edellinen jd oli kyl loistava vehe mut tähän nykyiseen oon suht pettynyt, mikäli samaa rataa mennää eteenpäi niin tuskin enää kolmatta koskaa tähän taloo tulee, varmaan parasta vaihtaa keissii mitä ollu talossa iät ja ajat


kuvia:
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/07/08/8143010478552365444orig.jpg

http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/07/08/8143010478552365465orig.jpg

http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/07/08/8143010478552365480orig.jpg
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa.

Njuu mutku lämpökennon hanaa ei saa kiinni ni se hiukka haittaa toimintaa

Tuttu ongelma autopuolella, varsinkin jos on käyttänyt syylärisementtiä. Noin uudessa traktorissa sitä ei ole käytetty, mutta auttaisikohan kumminkin uuden kraanan vaihto?

Mutta nythän mä muistin yhden jutun. Vanha uskollinen natikka on ollut pariin kertaan katkaisuhoidossa. Eri syistä toki. Molemmilla kerroilla on hytin vesiletkut kytketty ristiin. Tai siis suoraan, mutta letkujen pitäisi mennä ristiin, jos lookisia ollaan. On aiheuttanut sen, että paine on tullut kennon hanan väärälle puolelle ja aina on tullut puhaltimesta lämmintä. On sellainen giljotiiniläppäsysteemi ja pysyy tiiviinä vain kun paine on oikealla puolella.

Joo tota on kans katkottu joskus, hyvinki mahollista et tuossa vois olla vika.. pitääki seuraavas huollossa käskee ukkoja tutkimaan :)




Käännä sitä venttiilia 180 astetta siellä kopin päässä, lakkaa neste virtaamasta ja vois vaikka viilentyäkki jos tuossa vika. Monessa uudemmassa venttiilissä on vaan takaisku että vähän epäilen, silloin ei nimittäin tulisi koskaan lämmintä.

Edellinen toimintamalli saattaa muuten aiheuttaa pientä paineennousua kennossa ja sen seurauksena isäntäs verenpaineessa mutta siihen sä sitä vissiin oot totuttanut muutenkin..... ;D

Ennemmin ne miul paineet nousee ku omistajalla.. välistä peruutetaa kyl semmosii kivikkoihi ja kannokkoihin et omal koneel en ikäpäivänä menis.. mut ku asiakas kuorman sinne haluaa ni sinne se pistetää.. meni sit rengas tai ei :P  mä haraan vastaa et perkele en aja mut johto sanoo et sinne männää
Nonii kuinkas moni jd kuski uskaltaa myöntää et tuulettajan remmit ei kestä uudessa sarjassa?
Linjaukset on kohallaan mut remmit ei vaan kestä. meil 400h ajettu ja kolmas remmi menos.

Paikallinen huoltomies sano tuon oman koneen olevan nyt kolmas  jonka on tavannut ja missä on ko. ongelma, korjaantuu (?) yhellä ylimääräsellä ohjainpyörällä
meillä 6430
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa.

Njuu mutku lämpökennon hanaa ei saa kiinni ni se hiukka haittaa toimintaa

Tuttu ongelma autopuolella, varsinkin jos on käyttänyt syylärisementtiä. Noin uudessa traktorissa sitä ei ole käytetty, mutta auttaisikohan kumminkin uuden kraanan vaihto?

Mutta nythän mä muistin yhden jutun. Vanha uskollinen natikka on ollut pariin kertaan katkaisuhoidossa. Eri syistä toki. Molemmilla kerroilla on hytin vesiletkut kytketty ristiin. Tai siis suoraan, mutta letkujen pitäisi mennä ristiin, jos lookisia ollaan. On aiheuttanut sen, että paine on tullut kennon hanan väärälle puolelle ja aina on tullut puhaltimesta lämmintä. On sellainen giljotiiniläppäsysteemi ja pysyy tiiviinä vain kun paine on oikealla puolella.

Joo tota on kans katkottu joskus, hyvinki mahollista et tuossa vois olla vika.. pitääki seuraavas huollossa käskee ukkoja tutkimaan :)


Muutama tuttu on tässä kesän ensimmäisten helteitten aikaan kertoillut T sarjalaisten kätevästä kuljettajan jäähdytyksestä, jossa pilvettömältä taivaalta paistavasta auringosta huolimatta valtran laipio laskee raikasta vettä niskaan, tuossa moista ominaisuutta ei ole vastaan tullut.

Ilmastointi jauhaa täydellä teholla mutta kylmästä ei silti tarvi kopissa kärsiä :)
Olen ollut tämän kesän turvesuolla ja työnantaja sanoi että ilmastointia ei saa pitää täysillä, alkaa jäätämään kennoja. Olisko vika siinä jos kerta tuloo vettä kirkkaalla kelillä niskaan.
 Työkoneina olleet 6620 jontikka ja mxm 140 case
[/quote]

Kuulemma menee ne kondensiovesiputet tukkoo vaikka huollossa niitä rassaavat auki..  se aiheuttaa tulvan sinne katolle :)
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa.

Njuu mutku lämpökennon hanaa ei saa kiinni ni se hiukka haittaa toimintaa
Njoo kirjotellaapas tänne taas välist

Hmm oonkohan mä siitä takalasin pyyhkiän sulakkeesta maininnut.. no eniveis takalasinpyyhkiällä ja radiolla on valtran sulakekaavion mukaan samainen sulake.. jokatapauksessa pyyhkiä ei toiminut, radio toimi, ja sulakehan oli hajalla.. miusta erikoisia kytkentöjä

Ilmastointi jauhaa täydellä teholla mutta kylmästä ei silti tarvi kopissa kärsiä :)

semmosta lisäillää taas joskus

Joo ja sitten kun vaihdoit sulakkeen niin radio pimeni ja pyyhkijä pelas. Kylmäainettakaan ei kannata lisätä, paras käyttää se kompura paskaks niin voit itkeä lisää miten huonot koneet isännällä on.... >:(

Kylmäaineet on käyty mittauttamassa vaikka miten moneen kertaan, ovat ihan ok, huollossa tuntuu miehet olevan kovin kiinnostuneita siitä vaijerista.. sitä ne aina kiskoovat kuorineen ja koittaavat kiinnittää paremmin, jjotai häikkää sen vaijerin asennuksessa ilmeisemmin

kannattais vaihtaa ammattia jos ei koneet kestä kuulostaa 15 kesäsen kakaran jutuilta ite oon ajannu 6800 valtralla 6000 tuntia ilman remontteja et silleen ja sit 6550 3000 tuntii ilman murheita tosiaan vika on yleensä ratin ja penkin välissä

Hehe hauskaa lueskella näitä valmettimiesten juttuja, pakko koittaa keksiä syitä muualta kun prototyyppikoneista, noh mietippä kuitenki ku tieliikennekoneesta on puhe et minkälaisia rajotuksia sen kuskille laki antaa :)
Claassista ihan ok kokemuksia, muinoin jotkut Welgerit tahtoi olla ranttuja narunsa päälle, piti olla sisalia. ...

Tämän vahvistan Welgerin osalta eli sisalin lisäksi toimii Piipon punainen lanka. Muilla ei sidonta onnistu, sen verran monta kertaa sitä on tälläkin mäellä kokeiltu (juu mää en oo mutta muut). Meidän Welger 42 on runsaat parikymmentä vuotta vanha, uutena taloon tullut eikä juurikaan oo murheita ilmeisesti ollut. Määrät pieniä, kuten pienissä paikoissa on.

Meillä ainanki 240 Ferku on vanha ku synti mut varma peli vetämään.. ja hyvin mänee piipon muovilangat läpite.
Joskus aikanaa oli semmonen sisalikela mikä oli vuoden ollu konehallin lattialla ja siinä langassa oli semmosta mustaa hometäplää ni sen kanssa meni kyl vehkeet tukkoon.
hangoissa alkaa olemaa väljää kun osaa niistä nivelistä ei pysty edes rasvaamaan, ja samoin kulmavaihde mikä niitä käyttää on semmosta tekoa ettei sinne pysty vaihtamaan öljyjä.

Tänääki taas reilut 400 paalia paukutettii menemään
Muistaa vaa putsailla/öljyillä kunnolla käytön jälkeen ni hyvin toimii :)
Sivuja: [1] 2 3 4