Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko Deutzin insinööri viisas??  (Luettu 21255 kertaa)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Onko Deutzin insinööri viisas??
Täytyy sanoa että vaihdettuani suunnanvaihdon vivun niin nyt toimii 100%:sti,ei ole mitään väliasentoja eikä muitakaan pätkimisiä.Deutzin ja Yrmyn puolelta homma pelaa kyllä,mutta Kjälllmannin kuormaajan(Stoll) sähkötikkua ei ole saatu vieläkään toimivaksi.Eli jos homma ei rupea edistymään niin on sitten eka ja vika Stollin sähkövipu mulla!!

eikös sun deutzissa ole sitä omaa sähkötikkua siinä käsinojasssa...? ku et ole laittanut sitä sen kautta pelaamaan...
Ei ole kun on neekermalli.  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Onko Deutzin insinööri viisas??
Täytyy sanoa että vaihdettuani suunnanvaihdon vivun niin nyt toimii 100%:sti,ei ole mitään väliasentoja eikä muitakaan pätkimisiä.Deutzin ja Yrmyn puolelta homma pelaa kyllä,mutta Kjälllmannin kuormaajan(Stoll) sähkötikkua ei ole saatu vieläkään toimivaksi.Eli jos homma ei rupea edistymään niin on sitten eka ja vika Stollin sähkövipu mulla!!

Pitäis varmaan uutta konetta tilatessa tilata kuormain ilman hallintaa ja asennuttaa siihen Danfossin tai Parkerin sähkövipu ja lohko jotta saa toimivan systeemin. Tai vielä paree jos laittaa hydraulisesti esiohjatun kuormaimen keulalle.
Sori et kysyn tyhmää,mutta onko hydraulinen esiohjaus sellanen että siinä ohjataan varsinaisia lohkon karoja pienellä hydraulipaineella.Milläs sitä esiohjauspainetta ohjataan?? Vai olenko taas ihan hakoteillä?
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Tracman

  • Vieras
Vs: Onko Deutzin insinööri viisas??
Täytyy sanoa että vaihdettuani suunnanvaihdon vivun niin nyt toimii 100%:sti,ei ole mitään väliasentoja eikä muitakaan pätkimisiä.Deutzin ja Yrmyn puolelta homma pelaa kyllä,mutta Kjälllmannin kuormaajan(Stoll) sähkötikkua ei ole saatu vieläkään toimivaksi.Eli jos homma ei rupea edistymään niin on sitten eka ja vika Stollin sähkövipu mulla!!

Pitäis varmaan uutta konetta tilatessa tilata kuormain ilman hallintaa ja asennuttaa siihen Danfossin tai Parkerin sähkövipu ja lohko jotta saa toimivan systeemin. Tai vielä paree jos laittaa hydraulisesti esiohjatun kuormaimen keulalle.
Sori et kysyn tyhmää,mutta onko hydraulinen esiohjaus sellanen että siinä ohjataan varsinaisia lohkon karoja pienellä hydraulipaineella.Milläs sitä esiohjauspainetta ohjataan?? Vai olenko taas ihan hakoteillä?

kyllä oot ihan oikeassa kuinka hydrauliikan esiohjaus toimii... ja esiohjauspainetta ohjataan vintasta se on mekaaninen luulisin ainakin ja taitaa sen saada sähkölläkin, mut mekaaninen varmasti parempi sen takia et se on tarkempi
ja eihän se oo edes raskas käyttää ku vertaa jotain vaijeri vinttaa... se on ihan niinku kaivinkoneen puikoista kääntelis  ;D

ja muistaakseni joku mainitti oliko se nyt isme vai mp-liftin kuormaajasta kyse että on esiohjattu vintta ;D

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: Onko Deutzin insinööri viisas??
Täytyy sanoa että vaihdettuani suunnanvaihdon vivun niin nyt toimii 100%:sti,ei ole mitään väliasentoja eikä muitakaan pätkimisiä.Deutzin ja Yrmyn puolelta homma pelaa kyllä,mutta Kjälllmannin kuormaajan(Stoll) sähkötikkua ei ole saatu vieläkään toimivaksi.Eli jos homma ei rupea edistymään niin on sitten eka ja vika Stollin sähkövipu mulla!!

Pitäis varmaan uutta konetta tilatessa tilata kuormain ilman hallintaa ja asennuttaa siihen Danfossin tai Parkerin sähkövipu ja lohko jotta saa toimivan systeemin. Tai vielä paree jos laittaa hydraulisesti esiohjatun kuormaimen keulalle.
Sori et kysyn tyhmää,mutta onko hydraulinen esiohjaus sellanen että siinä ohjataan varsinaisia lohkon karoja pienellä hydraulipaineella.Milläs sitä esiohjauspainetta ohjataan?? Vai olenko taas ihan hakoteillä?

kyllä oot ihan oikeassa kuinka hydrauliikan esiohjaus toimii... ja esiohjauspainetta ohjataan vintasta se on mekaaninen luulisin ainakin ja taitaa sen saada sähkölläkin, mut mekaaninen varmasti parempi sen takia et se on tarkempi
ja eihän se oo edes raskas käyttää ku vertaa jotain vaijeri vinttaa... se on ihan niinku kaivinkoneen puikoista kääntelis  ;D

ja muistaakseni joku mainitti oliko se nyt isme vai mp-liftin kuormaajasta kyse että on esiohjattu vintta ;D

Lusikkahaarukassa hydraulinen esiohjaus kaivuupuomissa. Siinä on erillinen matalapainehydrauliikka joka ohjaa karoja. Ohjauspumppu tekee painetta. Öljy kulkee sellaisia mehupillejä ja jarruletkuja pitkin tikun juureen. Tai itse asiassa niitä on ympäri konetta. Pienet kaivuutikut on hyvin kevytkäyttöiset, mutta samalla tarkat. Ja ravistukset ym. toimii. Niin onhan siinä sähköisllä vaihtoventtiileillä kulmakaivuulaite ja luiskahydrauliikka. Olettaisin, että nuo etukuormaimet toimii samalla periaatteella. Tuossa tuo etukuormain on vaijeriohjattu, mutta hyvä ja tarkka sekin on.

Teroman

Vs: Onko Deutzin insinööri viisas??


***Nii´i.

"Kaverilla on samanlainen ja se ei ole herjannut eli hän ei pidä suunnanvaihtajaa ikäänkuin "välivapaalla." "

***Miks tollai täytyy tehdä?  Sama kun joskus naapurin vanhaisäntä käynnisti traktorinsa ja sit kun moottori kävi
niin vielä "varmisti" startin kanssa että moottori todella on käynnissä. Kraaaaaaaps!

Eihän tuolleen saa tehdä ?

Vaihdekepit vääntyy jos liikaa voimaa ja luullaan että voimat välittyy keppiä pitkin tiehen ?

Humppilassa oli vanha Vammas Kersantti joss kantojen irroituksessa oli hanikat meneet ihan solmuun ku pumppu niin väljä ja kuskilla kuitenkin vielä voimia tallella,,,,,,,,,,,
 :o

iikkoo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
  • Kaikki saa mutta komiat ensi!
Vs: Onko Deutzin insinööri viisas??


***Nii´i.

"Kaverilla on samanlainen ja se ei ole herjannut eli hän ei pidä suunnanvaihtajaa ikäänkuin "välivapaalla." "

***Miks tollai täytyy tehdä?  Sama kun joskus naapurin vanhaisäntä käynnisti traktorinsa ja sit kun moottori kävi
niin vielä "varmisti" startin kanssa että moottori todella on käynnissä. Kraaaaaaaps!

Eihän tuolleen saa tehdä ?

Vaihdekepit vääntyy jos liikaa voimaa ja luullaan että voimat välittyy keppiä pitkin tiehen ?

Joo, näin luullaan yleisesti.

Humppilassa oli vanha Vammas Kersantti joss kantojen irroituksessa oli hanikat meneet ihan solmuun ku pumppu niin väljä ja kuskilla kuitenkin vielä voimia tallella,,,,,,,,,,,
 :o  O