Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Voitelurasvat  (Luettu 4824 kertaa)

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
Voitelurasvat
Mitenkä rasva pitäisi valita. Tappeihin olen käyttänyt grafiitti tai molybdeenisulffidirasvaa. kuulalaakereihin keltaista rasvaa

Viimeksi muokattu: 10.08.17 - klo:20:26 kirjoittanut Hevi

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Voitelurasvat
Suurinpiirtein noin, mutta kyllä niihin tappeihin keltanenkin käy.Kun vaan rasvaa on.Musta ei sitten olekaan laakereille, eikä missään nimessä nivelhaarukoihin.Nivelristikoissa on tullut käytettyä venyvää punaista tai vihreetä kestäävät vettä paremmin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65734
Vs: Voitelurasvat
kuusi rasvatyyppiä' käyttöön!  jokaisella oma rässi ja siitä se alkaa talousnousu     mikä käy mihinkii?

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: Voitelurasvat
Yleiskäyttöön Esim. Litiumkompleksirasva. Erittäin hyvä kovan kuormituksen vierintälaakerointeihin ja parempi liukulaakereissakin kuin monet peruskurat. Teboil Multipurpose Ht ja vastaavat muut.

Tappeihin jos pelkästään, niin Esim. Kalsiumrasva. Teboil Solid ja mitä muita onkaan.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1336
Vs: Voitelurasvat
Yleiskäyttöön Esim. Litiumkompleksirasva. Erittäin hyvä kovan kuormituksen vierintälaakerointeihin ja parempi liukulaakereissakin kuin monet peruskurat. Teboil Multipurpose Ht ja vastaavat muut.

Tappeihin jos pelkästään, niin Esim. Kalsiumrasva. Teboil Solid ja mitä muita onkaan.

Toveri bensiinin tuotteet kun jättää tuubeihin, jo vain kestää nivelet/ laakerit.
Eli parempiakin voitelurasvoja on.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Voitelurasvat

 PetroCanadian punaista tai jontikan vihreää, kumpi silmää enempi miellyttää.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: Voitelurasvat
Muistelen, että Tekniikan Maailma testasi taannoin vaseliinejä.  Tulos oli, että tärkeintä on rasvata, se millä rasvaat on pelkkää hifistelyä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9833
Vs: Voitelurasvat
Muistelen, että Tekniikan Maailma testasi taannoin vaseliinejä.  Tulos oli, että tärkeintä on rasvata, se millä rasvaat on pelkkää hifistelyä.
Noin määkin olen aina ajatellut. Silti tuo rasvaus on jotenkin sellainen juttu joka ei mun vartalolle sovellu. Tai ainakin sitä tekee mieli siirtää eteenpäin tai vaihtoehtoisesti muistella, että justiinhan mä oon ne rasvannu. Kerran olin Keskisellä samaan aikaan , kun yhden konehuollon huoltomies. Osti laatikollisen jotain ja jonkin merkkistä tarjous vaseliinia. Otti muuten väriltään kellertävää mustan sijaan. Siihen sanoi syyksi sen että musta niin sotkee. Muuta eroa ei ollut vaseliineissa huomannut :)

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: Voitelurasvat
Yleiskäyttöön Esim. Litiumkompleksirasva. Erittäin hyvä kovan kuormituksen vierintälaakerointeihin ja parempi liukulaakereissakin kuin monet peruskurat. Teboil Multipurpose Ht ja vastaavat muut.

Tappeihin jos pelkästään, niin Esim. Kalsiumrasva. Teboil Solid ja mitä muita onkaan.

Toveri bensiinin tuotteet kun jättää tuubeihin, jo vain kestää nivelet/ laakerit.
Eli parempiakin voitelurasvoja on.

Teboil tuotteet vain esimerkkinä kun muistin melkein ulkoa tuotenimet. Mutta onko faktaa mikä näistä tekee huonoa? Itellä ollut montaakin merkkiä käytössä. Kaikki pelannut kun muistaa oikea tyyppi oikeaan paikkaan.

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: Voitelurasvat
Ei niistä varmaan mikään tee huonoja. 

Mutta helpottava tieto on se, että tärkeintä on rasvata, vähemmän tärkeätä millä vaseliinillä.

MKR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 235
Vs: Voitelurasvat
Kyllä tuo Rampen yleisohje rasvatyypeistä mielestäni aika hyvä on. Jos jotain näitä "punaisia" runsaspolyymeerisia rasvoja laittaa vierintälaakereihin, on menty vikaan. Kun taas tuo litiumkompleksisaentiminen rasva on ymmärtääkseni erittäin hyvä yleisrasva, paineenkesto on hyvä, tarttuvuus hyvä mutta ei silti aiheuta liikaa sisäistä kitkaa esim. vierintälaakereihin. Molybdeeni ja grafiitti sisältävät kumpikin myös hiovia ainesosia. Tärkeää on myös minkälainen perusöljy rasvassa on, ja sen yhdistäminen lisäaineisiin ettei esim. kuumassa päässä erotu perusöljy saentimesta jolloin öljy valuu notkeana esim. puomin kylkeä pitkin.

Ja "punainen" oli lainausmerkeissä, koska nuo värithän ovat ainoastaan väriaineita, ja jokainen valmistaja/tilaaja päättää itse mitä väriainetta rasvaan sekoitetaan, jos sekoitetaan. Tuo punainenkin on normaalisti ruskeaa ellei väriainetta ole lisätty...