Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rst-vaijeri  (Luettu 7825 kertaa)

+250

  • Vieras
Rst-vaijeri
Mistäs löytyis edullisimmat 10mm rst vaijerit paskakoneeseen.
Pitkästä aikaa vaijerisulkeiset aamulla :(

Kyösti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 206
Vs: Rst-vaijeri
Hinnasta tiedä, mut otin viime talvena jemmaan Raksiharekselta Jyväskylästä. Paljos muuten tollasen kymppimillisen normikestoikä on. Syksyllä koneet täyttää kolme vuotta ja about kuukaus sitte meni eka vaijeri. Muut näyttää aika hyviltä vielä.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Rst-vaijeri
Ne on hienoja hommia nuo paskaraappa rempat

Itse taistelin aikani Rantasen ketjuraapan kanssa.Onneksi ei enää tarvitse

edit  oho vähän vanha juttu

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4700
  • Savo savolaisille!
Vs: Rst-vaijeri
Mistäs löytyis edullisimmat 10mm rst vaijerit paskakoneeseen.
Pitkästä aikaa vaijerisulkeiset aamulla :(

Suosittelen kysymään Fibrocilta Oulusta. Se tuo kaikenlaista vaijeria maahan ja sieltä olen itse ainakin ottanut.

Mainosmiehelle vinkiksi, että aloittaja on ehkä 3 vuodessa vaijerinsa jo löytänyt. :D
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9828
Vs: Rst-vaijeri
Mistäs löytyis edullisimmat 10mm rst vaijerit paskakoneeseen.
Pitkästä aikaa vaijerisulkeiset aamulla :(

Suosittelen kysymään Fibrocilta Oulusta. Se tuo kaikenlaista vaijeria maahan ja sieltä olen itse ainakin ottanut.

Mainosmiehelle vinkiksi, että aloittaja on ehkä 3 vuodessa vaijerinsa jo löytänyt. :D

Eihän mainosmies menneitä ... tulevia asiakkaita se haalii

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8442
Vs: Rst-vaijeri
Mistäs löytyis edullisimmat 10mm rst vaijerit paskakoneeseen.
Pitkästä aikaa vaijerisulkeiset aamulla :(

Suosittelen kysymään Fibrocilta Oulusta. Se tuo kaikenlaista vaijeria maahan ja sieltä olen itse ainakin ottanut.

Eihän tuolta Sipilä-alueelta kannata kenenkään mitään ostaa.

On tuo Marttila-aluekin niin lähellä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8398
Vs: Rst-vaijeri
Mites tuo Dynema mahtaa oikeasti kestää? Laitoin maanantain köysikoneeseen 18 mm CUP köyden tilalle 10 mm Dyneeman. Vetolujuutta luvataan Dyneemalle 9000 kg. Taitaa olla vaijeriakin enemmän. 18 mm Cup köydellä vetolujuutta 7700 kg. Hintakin oli Dyneemalla halvempi. Ainkin vaihtotyö mukavampi. Hieman tylsällä puukolla ei meinannut kylläkään saada poikki. Aika liukasta tuntui myös olevan. Ensimmäisellä vedolla luiskahti lukituskiilasta läpi. Laitoin sitten solmun köyden päähän ja nyt on toiminut. Solmu on kiristynyt tiukasti kiilan taakse.
Jos tuo toimii, niin saattaisi köysikone olla varteenotettava vaihtoehto isompaankin eläinhalliin. 10 mm köyttä mahtuisi perinteiselle rummulle todella pitkä pätkä.

Viimeksi muokattu: 11.01.17 - klo:21:30 kirjoittanut Make

Mystinen kesälaatumies

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Rst-vaijeri
Mistäs löytyis edullisimmat 10mm rst vaijerit paskakoneeseen.
Pitkästä aikaa vaijerisulkeiset aamulla :(

Suosittelen kysymään Fibrocilta Oulusta. Se tuo kaikenlaista vaijeria maahan ja sieltä olen itse ainakin ottanut.

Mainosmiehelle vinkiksi, että aloittaja on ehkä 3 vuodessa vaijerinsa jo löytänyt. :D
Mä laitoin tuolloin köyden,ja ei ole paluuta vaijeriin 😎

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Rst-vaijeri
Meillä dyneemaköysi kestää kolminkertaisen ajan vähintään (eli 1,5 vuotta) verrattuna rst-vaijeriin. Ja on asennus sekä erityisesti vanhan pois ottaminen paljon mukavampaa. Eipä paljoa vitt...aa hommaa ole kuin paskassa uitettu vanha vaijeri jonka tuhannet säikeen pätkät pistelee käsiä vaikka olisi kuinka hanskaa kädessä. Itse tilasin juuri varalle ebaysta valmiin pätkä jossa on koussi toisessa päässä. Eli samaa kuin käytetään vinsseissä. En enää ikinä koskaan tule ostamaan vaijeria raappaan. Joillakin ei kuulemma köydet kestä, mutta vaikea sanoa mikä on vikana. Köysi puolautuu paljon paremmin ja koneikot tuntuu toimivan paljon jouhevammin.

http://www.ebay.co.uk/itm/BLUE-Dyneema-10mm-x-40m-SK-75-SYNTHETIC-WINCH-ROPE-CABLE-4WD-Recovery-4x4-ATV-/180952893593?hash=item2a21a20899:m:mb6B_VoVWz2zOiHKoqqHetQ

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Rst-vaijeri
Tuolla on vaihtoehtoja
http://ysm.com.pl/ropes.html
pessimisti ei pety!