Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Direkt...  (Luettu 24580 kertaa)

merjukka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 132
Vs: Direkt...
on se veikiä kun valtra keksii vaihteiston mikä on keksitty jo parikymmentä vuotta sitten...
ja jänä kokeilla mitenkä aluevaihteet toimii portaattomassa :-\

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Johan repesj...!




Mut jos käytännön kokemus on toista?? Jos venttiilin 200 heppaa kuutosessa ei kykene samaan mihin valumötin 160 heppaa nelossa....??
[/quote]

Sielä oli taas joku poropeukalo Varion rattiin päässy, parametrit
säädetty päin *ersettä...  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

turbox

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Vs: Direkt...
Ventti vario=säätäjän kone.

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Direkt...
Nyt venttiä koitelleena voin sanoa et jos fendin 200 hepoa vastaa 160 niin nyt yleinen näytös pystyyn.. Luulen et voi jäähä väittäjältä lähtemättä rattiin. Mutta tälläseen soopaan tarvitaan kyllä jo näyttöjä eikä HTT:tä ::)

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Direkt...
Niin... Kyllähän tuo Valtran omistaja nimeltään Agco voi tehdä ihan mitä vaan... se voi laittaa minkä tahansa haluamansa lootan Massikkaa ja se on silti Massikka.

Nyt varmaan viimeisetkin Valtran myyntiä agcolle karsastaneet änkyrät ymmärtävät, että kauppa oli paras mahdollinen ratkaisu vannoutuneiden valamettimiestenkin kannalta...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ihan mitä vaan ja nimenomaan ihan mitä vaan.Handetonttu siinä irvailee moottorista  ;D ,täytyy kuitenkin muistaa että MF on aina
ostanut moottorinsa paitsi 80-luvulla kun Varity omisti molemmat sekä MF:n ja Perkinsin.

Muistakaa että Agco tekee ihan mitä vaan.
Toivotaan että moottori ja traktori tehdas
pysyy täällä Suomessa toistaiseksi.  ???
[/quote]

täytyy tunnustaa että laatutavaraa se massikka käyttää, varsinkin voimaloina.
Ja miksipä ei tehdas täällä pysyisi, ekonomit ne agcollakin laskee mitä kannattaa tehdä. Sen takia a sarja siirrettiin turkkiin, että kalliimmille/isoimmille koneille olisi enemmän kapasiteettia, niiden valmistus ja myynti kun tuottaa enemmän.
Tuolla jo ehdittiin kaipailla malleja T:n ja S sarjan väliin, siinä käynee joko niin että direkti lanseerataan massikan väreissä luokkaan 200-250hv josta myös tehdään valtran sisarmalli. Tai sitten seuraava investointi suolahteen mahdollistaa valtran kokonaan uuden mallin (200-250hv 8tn) josta tehdään verkku-sisarta. Olkoonpa sen nimi vaikka sitten dynarekt tjsp.
allekirjoittanut

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Direkt...
Ei tule ihan äkkiä maantieteellisesti traktoritehtaalle huonompaa paikkaa kuin Suolahti.  Ranskassa olisi Massikan tehtaan ympärillä ainakin 10 miljoonaa hehtaaria peltoja, ja Valtralla isot markkinat. Kuljetuskustannukset Suolahdesta Ranskaaan täytyy olla karmeat.

Ei ole Sisunkaan tehdas ihan siellä minne se nyt sijoitettaisiin, jos uusi tehtäisiin. Ei edes Suomen rajojen sisällä mitään järkeä touhuta Nokian perämettissä. Mut nää on näitä, kun aikanaan poliittisilla päätöksillä laitettiin tehtaita minne sattui.

Von Fendt

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 173
Vs: Direkt...
Nyt nähty uus iso S ja maailman suurin vergu. Ei voi muuta todeta kuin valovuosi Variosta. Niin tuli ikävä 936:sta kun noitten Acgon kakkos- ja kolmosmerkin hytissä istu. Luokassa 360 hopojoulee, ylivoima on selvä Fendin edux.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Direkt...
on se veikiä kun valtra keksii vaihteiston mikä on keksitty jo parikymmentä vuotta sitten...
ja jänä kokeilla mitenkä aluevaihteet toimii portaattomassa :-\

--niin,Fendt pysäytetään kun vaihdetaan aluetta.Direct taitanee vaihtaa vauhdissa aluetta?vai
--noh,Fendtissä alueita on 2,Vallussa 4.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Direkt...
on se veikiä kun valtra keksii vaihteiston mikä on keksitty jo parikymmentä vuotta sitten...
ja jänä kokeilla mitenkä aluevaihteet toimii portaattomassa :-\

--niin,Fendt pysäytetään kun vaihdetaan aluetta.Direct taitanee vaihtaa vauhdissa aluetta?vai
--noh,Fendtissä alueita on 2,Vallussa 4.



Ei tartte Varioo pyssätä alueen vaihtoon, veto pois, alle 10km/h vauhti
ja "naps" vaihtuu. Ei sitä aluetta tarvii aivan napsutella, aamulla
kun kyntöpellolle meen nii ja lähtiisä taas  ::)
Paskakuorman voi leväyttää jos ei ryöhiä tarvi niin tiealueella jne...
Tiealuella nopeusalue alkaa nollasta, eikä siitä 28 km/h
Joku ny sit ajattelee tietenki että, aina pitää hitaalla alueella
lähtee liikkeelle, ehei  ;), sillä liikkeelle millä aiotaan ajaa  ;D

Ei alueen vaihtoo mikään onkelma ole, toisin se on Valtun keppiviidakos,
aluetta ei kuulemma niin vaav vaiheta, perkeleitä ja piiiiitkää kankee
tarvii  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Direkt...
Ei tartte Varioo pyssätä alueen vaihtoon, veto pois, alle 10km/h vauhti ja "naps" vaihtuu.

Autopowerissa ei tartte mitään kikkailla, vaan keppi 1 tai 2 alueelle. Helppoa kuin mikä! ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Direkt...
http://www.valtra.fi/1674.asp

...kyljessä olevan huoltoluukun kautta kätevästi möykyn voi vaihtaa ?
Miksi sitä pitää vaihattaa, huoltoväli ?
HD nostolaite lisävaruste. samoon jarruttava etuakseli...?
Kummaa palapeliä ?  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Direkt...
Ei tartte Varioo pyssätä alueen vaihtoon, veto pois, alle 10km/h vauhti ja "naps" vaihtuu.

Autopowerissa ei tartte mitään kikkailla, vaan keppi 1 tai 2 alueelle. Helppoa kuin mikä! ;D

Jos esim äestää "niimpaljonkunjaksaavetää" just 14 km jälkeen nyks...
vaihtaa aluetta, hyötysuhe huononee ja nyks, vaihtaa alas...
Jos tumpelo renki muutaman tunnin nykittää pellolla, taitaa nykästä
viimesen kerran Autopoweri ? Järjen käyttö sallittu ?
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8413
Vs: Direkt...
on se veikiä kun valtra keksii vaihteiston mikä on keksitty jo parikymmentä vuotta sitten...
ja jänä kokeilla mitenkä aluevaihteet toimii portaattomassa :-\

--niin,Fendt pysäytetään kun vaihdetaan aluetta.Direct taitanee vaihtaa vauhdissa aluetta?vai
--noh,Fendtissä alueita on 2,Vallussa 4.



Ei tartte Varioo pyssätä alueen vaihtoon, veto pois, alle 10km/h vauhti
ja "naps" vaihtuu. Ei sitä aluetta tarvii aivan napsutella, aamulla
kun kyntöpellolle meen nii ja lähtiisä taas  ::)
Paskakuorman voi leväyttää jos ei ryöhiä tarvi niin tiealueella jne...
Tiealuella nopeusalue alkaa nollasta, eikä siitä 28 km/h
Joku ny sit ajattelee tietenki että, aina pitää hitaalla alueella
lähtee liikkeelle, ehei  ;), sillä liikkeelle millä aiotaan ajaa  ;D

Ei alueen vaihtoo mikään onkelma ole, toisin se on Valtun keppiviidakos,
aluetta ei kuulemma niin vaav vaiheta, perkeleitä ja piiiiitkää kankee
tarvii  ::)
Kuulemma 412 joutuu murskekuorman kanssa vaihtamaan mäessä aluetta.
Mystinen kesälaatumies

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Johan repesj...!
Keskustelu repes juu  ;D


Vario ylivoimaa, jopa tehon hävittämisessä! ;D

On se ihime, jos sitä kovasti hukkus variomöykkyyn niin sehän
hukkalämpönä tulis ulos, jos lahutin lauhuttas onnistuneesti kaiken
taivaan tuuliin, jäljelle jäis vaan kova jano, vaan ei sitäkään  ;) !

Aski ei juur lämpene, eikä soppaa paljoo pala, ihme vehje  ;D



Traktor powerin testin mukaan vario loota antaa vetotehona 70% mootoritehosta.
Eli 200 kaakisesta mootorista saadaan ulos 140 kaakkia takarenkaista,
kun kovalla syngronoimattomalla lootalla saataisiin n.180 kaakia ulos. ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

SiKari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 348
Vs: Direkt...
Olin 70-luvun lopulla Valmetilla töissä Jyväskylässä, käytiin tutustumassa Suolahden uuteen tehtaaseen. Tehtaan pomo sanoi, että vaikeeta on ollut saada tehdas toimimaan, kun kaikki työntekijät on Sumiaisissa puussa kasvaneita...Koko tehtaan sijoitus Suolahteen JKL:n Tourulasta oli aluepolitiikkaa parhaimmillaan, vaikkei Pekkarinen tainnut vielä sillloin puikoissa ollutkaan