Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lopetetaan maaseudun tekohengitys  (Luettu 18167 kertaa)

Jätkä

  • Vieras
Vs: Lopetetaan maaseudun tekohengitys
Oliko Osmolla edes ajokorttia, eipä tainnut.
Minulla on työmatkaa 150 km päivässä ja saan täyden verovähennyksen. Jos toi vähennysoikeus lakkaa, niin sitten pitää miettiä muuta. Toistaseksi on edes vuokra-asunnon saanti lähempää työpaikkaa ollu vaikeaa.

Mikäs siinä Osmolla huudella kun oma taksietu on kokonaan verovapaata.

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Verovähennysten poistaminen...
Myös työvaateista tehtäviä vähennyksiä pitäisi tarkastella kriitisesti. Työnantaja hommaa työntekiälle haalarit/suojavaateet ja se on verotuksellisesti oikein, mutta työntekiät on ruvenneet vähentelemään alusvaatita ja muita vaateita verotuksessa. Ruokavähennyskin pitäisi poistaa esim. rakennusmiehillä on kyseinen vähennys. ay-jäsenmaksun verovähennysoikeus myös poistolistalle

Lainsäätäjähän voi poistaa noi hyvinkin simppelisti säädättämällä eduskunnassa asiasta lain. Kepullakin oli kokonaiset kaksi vaalikautta aikaa hoitaa homma... ei hoidettu. Nyt sitä varsinkaan ei hoideta... kun on sinipuna - joka on onneksi Isänmaalle   :P :P :P   ;D ;D ;D

No pitäähän niille ay-politrukeille joku työllistämishomma olla valtion piikkiin. Kuka niitä palkaa kun ne nippa nappa osaa ovesta kontata sisään palkkapäivänä. ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Lopetetaan maaseudun tekohengitys
Minä olen vähän sitä mieltä, että Suomen maakunnista voisi muodostaa omia osavaltioita ja jokainen osavaltio vastaisi itse kaikista kuluistaan, sekä päättäisi itse tietenkin myös lainsäädännöstä ja verotuksesta, sekä muista asioista miten osavaltion kulut maksetaan.

Olisihan se hienoa, kun Ruotsin naapurina olisi Suomen liittotasavalta, eikö kuulostaisiki hienolta.
minäki oon haaveillu että pohjosenmi osa suomea vois itsenäistyä omaksi valtioksi

mutta kuka ne etelässä sitte elättäs >:(

siksipä ne siellä asiaa vastustavatki >:( >:(
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

Firebomber

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 129
Vs: Lopetetaan maaseudun tekohengitys
Kattokaas huviksenne, monessako päivittäin maksamassanne laskussa on helsinkiläinen pankkitili. Kaikki ne vakuutus- ja puhelin- ja autoilu- ja syömislaskut pitääkin siirtää oman maakunnan toimijoille.

Rehelliset veronmaksajat voisivat maksaa pelkästään kuntaveron eikä mitään musiikkitaloveroja. Me muut harmaan talouden kannattajat jo tuemmekin paikallista yritteliäisyyttä. 

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2138
Vs: Lopetetaan maaseudun tekohengitys
Minä olen vähän sitä mieltä, että Suomen maakunnista voisi muodostaa omia osavaltioita ja jokainen osavaltio vastaisi itse kaikista kuluistaan, sekä päättäisi itse tietenkin myös lainsäädännöstä ja verotuksesta, sekä muista asioista miten osavaltion kulut maksetaan.

Olisihan se hienoa, kun Ruotsin naapurina olisi Suomen liittotasavalta, eikö kuulostaisiki hienolta.
minäki oon haaveillu että pohjosenmi osa suomea vois itsenäistyä omaksi valtioksi

mutta kuka ne etelässä sitte elättäs >:(

siksipä ne siellä asiaa vastustavatki >:( >:(

Mjnäkin olen jo kauan haaveillut, että rakennettaisiin hesan ympärille muuri, ja katsottaisiin sen jälkeen kuka elätti ketä ? :o ;D ;D ;D ;D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65703
Vs: Lopetetaan maaseudun tekohengitys
mutta eikös eläinrääkkäys ole kielletty!????          eihän hesalaisia voi niin huonosti hoitaa!

Aulis Anttila

  • Vieras
Kokeilu...
Minä olen vähän sitä mieltä, että Suomen maakunnista voisi muodostaa omia osavaltioita ja jokainen osavaltio vastaisi itse kaikista kuluistaan, sekä päättäisi itse tietenkin myös lainsäädännöstä ja verotuksesta, sekä muista asioista miten osavaltion kulut maksetaan. Olisihan se hienoa, kun Ruotsin naapurina olisi Suomen liittotasavalta, eikö kuulostaisiki hienolta.
minäki oon haaveillu että pohjosenmi osa suomea vois itsenäistyä omaksi valtioksi mutta kuka ne etelässä sitte elättäs >:(  siksipä ne siellä asiaa vastustavatki >:( >:(
Mjnäkin olen jo kauan haaveillut, että rakennettaisiin hesan ympärille muuri, ja katsottaisiin sen jälkeen kuka elätti ketä ? :o ;D ;D ;D ;D

Vs: Lopetetaan maaseudun tekohengitys    Mulle sopis tommonen kokeilu mainiosti... se ois itse asiassa helevetin hauskaa... siis kattoo mistä Kepulandia ja Tundra rahansa repis... vai pitäskö se sisällään sit myös sen et kaikki lakisääteiset velvotteet lakkautettais = koulutus, terveydenhuolto, liikenne, tele ja vedet sun vessat ny ens hätään... niiden ylläpitoon ku ei ois enää rahaa   :P :P :P   ;D ;D ;D

Tuulia

  • Vieras
Vs: Kokeilu...
Minä olen vähän sitä mieltä, että Suomen maakunnista voisi muodostaa omia osavaltioita ja jokainen osavaltio vastaisi itse kaikista kuluistaan, sekä päättäisi itse tietenkin myös lainsäädännöstä ja verotuksesta, sekä muista asioista miten osavaltion kulut maksetaan. Olisihan se hienoa, kun Ruotsin naapurina olisi Suomen liittotasavalta, eikö kuulostaisiki hienolta.
minäki oon haaveillu että pohjosenmi osa suomea vois itsenäistyä omaksi valtioksi mutta kuka ne etelässä sitte elättäs >:(  siksipä ne siellä asiaa vastustavatki >:( >:(
Mjnäkin olen jo kauan haaveillut, että rakennettaisiin hesan ympärille muuri, ja katsottaisiin sen jälkeen kuka elätti ketä ? :o ;D ;D ;D ;D

Vs: Lopetetaan maaseudun tekohengitys    Mulle sopis tommonen kokeilu mainiosti... se ois itse asiassa helevetin hauskaa... siis kattoo mistä Kepulandia ja Tundra rahansa repis... vai pitäskö se sisällään sit myös sen et kaikki lakisääteiset velvotteet lakkautettais = koulutus, terveydenhuolto, liikenne, tele ja vedet sun vessat ny ens hätään... niiden ylläpitoon ku ei ois enää rahaa   :P :P :P   ;D ;D ;D

Mutta ruokaa niillä ainaski olis ja sitä ne eivät stadiin antaisi.......   :P

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Kokeilu...
Minä olen vähän sitä mieltä, että Suomen maakunnista voisi muodostaa omia osavaltioita ja jokainen osavaltio vastaisi itse kaikista kuluistaan, sekä päättäisi itse tietenkin myös lainsäädännöstä ja verotuksesta, sekä muista asioista miten osavaltion kulut maksetaan. Olisihan se hienoa, kun Ruotsin naapurina olisi Suomen liittotasavalta, eikö kuulostaisiki hienolta.
minäki oon haaveillu että pohjosenmi osa suomea vois itsenäistyä omaksi valtioksi mutta kuka ne etelässä sitte elättäs >:(  siksipä ne siellä asiaa vastustavatki >:( >:(
Mjnäkin olen jo kauan haaveillut, että rakennettaisiin hesan ympärille muuri, ja katsottaisiin sen jälkeen kuka elätti ketä ? :o ;D ;D ;D ;D

Vs: Lopetetaan maaseudun tekohengitys    Mulle sopis tommonen kokeilu mainiosti... se ois itse asiassa helevetin hauskaa... siis kattoo mistä Kepulandia ja Tundra rahansa repis... vai pitäskö se sisällään sit myös sen et kaikki lakisääteiset velvotteet lakkautettais = koulutus, terveydenhuolto, liikenne, tele ja vedet sun vessat ny ens hätään... niiden ylläpitoon ku ei ois enää rahaa   :P :P :P   ;D ;D ;D


aaliksella  on  edelleen  vuoden  1918   agenda  kesken   kun  isännät   estivät
punaisten   hyvin  alkaneen    maalaisten  tappamisen :P

Jätkä

  • Vieras
Vs: Kokeilu...
Minä olen vähän sitä mieltä, että Suomen maakunnista voisi muodostaa omia osavaltioita ja jokainen osavaltio vastaisi itse kaikista kuluistaan, sekä päättäisi itse tietenkin myös lainsäädännöstä ja verotuksesta, sekä muista asioista miten osavaltion kulut maksetaan. Olisihan se hienoa, kun Ruotsin naapurina olisi Suomen liittotasavalta, eikö kuulostaisiki hienolta.
minäki oon haaveillu että pohjosenmi osa suomea vois itsenäistyä omaksi valtioksi mutta kuka ne etelässä sitte elättäs >:(  siksipä ne siellä asiaa vastustavatki >:( >:(
Mjnäkin olen jo kauan haaveillut, että rakennettaisiin hesan ympärille muuri, ja katsottaisiin sen jälkeen kuka elätti ketä ? :o ;D ;D ;D ;D

Vs: Lopetetaan maaseudun tekohengitys    Mulle sopis tommonen kokeilu mainiosti... se ois itse asiassa helevetin hauskaa... siis kattoo mistä Kepulandia ja Tundra rahansa repis... vai pitäskö se sisällään sit myös sen et kaikki lakisääteiset velvotteet lakkautettais = koulutus, terveydenhuolto, liikenne, tele ja vedet sun vessat ny ens hätään... niiden ylläpitoon ku ei ois enää rahaa   :P :P :P   ;D ;D ;D

 Työpaikkoja Helsingissä on noin 373 000. Valtionhallinnon työpaikkojen osuus on siis noin 21,5% eli noin 80000 Lukumäärällisesti mitattuna taas enemmän kuin koko muussa Suomessa yhteensä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Helsinki#cite_note-24

Muista  työpaikoista 80% on palvelualalla. Teollisia työpaikkoja on hyvin vähän, alkutuotannollisia käytännössä ei lainkaan.

Niin, mistähän ne Helsinkiläiset saavat rahansa?

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Kokeilu...
Työpaikkoja Helsingissä on noin 373 000. Valtionhallinnon työpaikkojen osuus on siis noin 21,5% eli noin 80000 Lukumäärällisesti mitattuna taas enemmän kuin koko muussa Suomessa yhteensä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Helsinki#cite_note-24

Muista  työpaikoista 80% on palvelualalla. Teollisia työpaikkoja on hyvin vähän, alkutuotannollisia käytännössä ei lainkaan.

Niin, mistähän ne Helsinkiläiset saavat rahansa?
Ei niitä teollisia työpaikkoja tarvitakaan, riittää kun on pääkonttori Keilaniemessä. Yhteisöveroa kertyy ;)

Nokian tulokseen tarvittava työ tehdään 90% ulkomailla, pitäisköhän yhteisöveroa tasata vaikka Kiinan ja Malesian kanssa?
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Kokeilu...
Työpaikkoja Helsingissä on noin 373 000. Valtionhallinnon työpaikkojen osuus on siis noin 21,5% eli noin 80000 Lukumäärällisesti mitattuna taas enemmän kuin koko muussa Suomessa yhteensä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Helsinki#cite_note-24

Muista  työpaikoista 80% on palvelualalla. Teollisia työpaikkoja on hyvin vähän, alkutuotannollisia käytännössä ei lainkaan.

Niin, mistähän ne Helsinkiläiset saavat rahansa?

Ei niitä teollisia työpaikkoja tarvitakaan, riittää kun on pääkonttori Keilaniemessä. Yhteisöveroa kertyy ;)

Nokian tulokseen tarvittava työ tehdään 90% ulkomailla, pitäisköhän yhteisöveroa tasata vaikka Kiinan ja Malesian kanssa?

Mietitääs asiaa vähän laajemmin. Puhutaan Helsingin työssäkäyntialueesta eli Uudestamaasta. Siis Helsingissähän on ollut ihan keskustassa isojakin teollisuuslaitoksia ja mm teurastamo jossa itsekin olen "vieraillut" ja jossa teurastus lopetettiin vasta 1992. Mutta suurimmalle osalle on käynyt niin että kun laitos / rakennus on vanhentunut ja on tarvinnut investoida niin on ollut järkevää realisoida tontti asuntotuotantoon ja siirtää tehdas vähän kauemmaksi. Vaikkapa Kerava, Järvenpää, Tuusula, Vihti. Ja tuosta
http://www.stat.fi/til/atoi/2009/atoi_2009_2011-03-03_fi.pdf
huomataan että
"Teollisuustuotanto (C) oli Tilastokeskuksen mukaan edelleen alueellisesti keskittynyttä vuonna 2009. Neljän eniten teollistuneen maakunnan, Uudenmaan, Varsinais-Suomen, Pirkanmaan ja Pohjois-Pohjanmaan yhteenlaskettu osuus koko maan tuotannon jalostusarvosta teollisuudessa oli 49,4 prosenttia, kun se vuonna 2008 oli 51,3 prosenttia."

Ja Uusimaahan on siis teollistunein ja kun lisäksi katsotaan vähän tuon linkin muitakin lukuja niin huomataan että Uusimaa pesee muut 100-0 varsinkin kun tuossa erillään oleva Itä-Uusimaa on nykyisin osa Uuttamaata.

Mutta että jos raja aitetaan Uudemaan läänin rajalle eli työssäkäyntialueen rajalle niin tilanne muuttuu aivan toisenlaiseksi. Kyllä ne ns "elättikunnat" löytyvät ihan muualta.



  On se hyvä ,että saatiin taas hallitus joka pistää jäihin tämän alueellistamisen. Joka maksaa ihan helvetisti maltaita.
http://www.ita-savo.fi/Etusivu/11485363.html  Uusi maatalousministeri ilmoitti, että Helsinki ei ole enää pannassa metsäkeskuksen pääpaikkaa valittaessa. Maaseutuvirastokin pitäisi palauttaa takaisin Hesaan, pois sieltä painimaakunnasta.
http://www.karjalainen.fi/karjalainen/Uutiset_maakunta/helsinkikin_mukaan_mets%C3%A4keskuskisaan_7333868.html

  

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Lopetetaan maaseudun tekohengitys
Mä olen väkisin alueellistamista vastaan, mutta ihmettelen silti tätä hallinnon pakkokeskittämistä, joka on Pohjoismaita lukuunottamatta ihan uniikki ilmiö maailmassa.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Kokeilu...
Työpaikkoja Helsingissä on noin 373 000. Valtionhallinnon työpaikkojen osuus on siis noin 21,5% eli noin 80000 Lukumäärällisesti mitattuna taas enemmän kuin koko muussa Suomessa yhteensä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Helsinki#cite_note-24

Muista  työpaikoista 80% on palvelualalla. Teollisia työpaikkoja on hyvin vähän, alkutuotannollisia käytännössä ei lainkaan.

Niin, mistähän ne Helsinkiläiset saavat rahansa?
Ei niitä teollisia työpaikkoja tarvitakaan, riittää kun on pääkonttori Keilaniemessä. Yhteisöveroa kertyy ;)

Nokian tulokseen tarvittava työ tehdään 90% ulkomailla, pitäisköhän yhteisöveroa tasata vaikka Kiinan ja Malesian kanssa?

Se Helsinkihän olisi silloin myös sitä ulkomaata (miksi muka maksaa yhteisöveroa ulkomaille?) ja yleensäkkin Suomessa olevat yritykset ovat ulkomaalais omistuksessa ja pääkonttori on jossain isonveden takana. Luultavasti monet monikansalliset yhtiöt lähtisivät pois Helsingistä luultavasti Tukholmaan kun markkina alueena Helsinki on vain pienen kaupungin luokkaa.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Lopetetaan maaseudun tekohengitys
Mä olen väkisin alueellistamista vastaan, mutta ihmettelen silti tätä hallinnon pakkokeskittämistä, joka on Pohjoismaita lukuunottamatta ihan uniikki ilmiö maailmassa.

http://www.uusisuomi.fi/asiasanat/laakelaitos
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/laakelaitos+karsii+asiantuntijapaosta/a252327

Tässä on hyvä esimerkki kepun pakko alueelistamisesta.  ;D