Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran traktorituotannosta  (Luettu 61273 kertaa)

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Valtran traktorituotannosta
Yhdessä ominaisuudessa Valtra lienee ylivoimainen, nostolaitteen liikevara. Vai onko siinäkin menty takapakkia?

Niin kauan ku mä muistan niin on valtumiehet ajanu nostolaitteen varret alhaalla kärry perässä ku ei mene kunnolla aisan yli... Niin eikö se silloin ole aika pieni liikevara ku ne on alhaalla. Itse en koskaan pidä aisoja alhaalla ku niitä saa sitte aina olla vahtaamas mihin ne nyt pökkää, jos ei muuta niin aisan alle ja sit pikakourien lukkojen kahvat on hajalla! Jos jostain pitääs traktoreiden mallia ottaa niin on MB-trac, menee varret maahan asti ja nousee niin ylös, että ei niin isoa kärryn aisaa oo viä tehtykään et nostovara loppuis kesken ;)

Viimeksi muokattu: 06.10.12 - klo:18:14 kirjoittanut Cornfarmer

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Valtran traktorituotannosta
Saako sen laadukkaan sieltä ulkomailta?
Onhan tuo Saksan maito ihan laadukasta ja pian tulee normaaliakin maitoa ,kuulemma jouluksi jo. ;)

Kyllä Saksasta saa maailman parhaat koneet  ;) Ei auta ny sassi mikään puolustuspuhe!!!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtran traktorituotannosta
Miksi nuo VAG ja Valtra tuotteet Suomessa ovat markkinajohtajia jos ne ovat tämän palstan !viisaiden" mukaan aivan kelvottomia paskoja.
Osaako Valiokaan tehdä enään kunnon juustoa kun ulkolaisen osuus on jo lähes 50 % myynnistä ,mistäkö tämä johtuu ?
On aika typerää verrata maataloustraktorin metsäominaisuuksia satoja tuhansia maksavaan metsätraktoriin joku roti nyt noille vertauksilla.
Tuo hytin ahtaus johtuu siitä että nykyajan isännät ja emännät ovat pullukkavatsaisia möllyköitä jotka syövät enemmän kuin olisi tarve. ;D
Kaikissa tutkimuksissa nykyajan ihminen on ylipainoisempi kuin koskaan.
Lentoyhtiölläkin on ongelmia saada pullukat sopimaan istuimille.
Mulla on espanjan VAG kun siinä on toi 170hv TDI nokalla ja rahat ei riitä AUTOON  ;D    Ihan paskoja noi VAG tuotteet mutta sopivasti sporttia ja tehoa ja pientä kulutusta..  Jos olis rahaa niin Land Cruiser V8 mulla olis  8)

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: Valtran traktorituotannosta
Yhdessä ominaisuudessa Valtra lienee ylivoimainen, nostolaitteen liikevara. Vai onko siinäkin menty takapakkia?

Deutzissakin on laaja liikevara.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Valtran traktorituotannosta
Yhdessä ominaisuudessa Valtra lienee ylivoimainen, nostolaitteen liikevara. Vai onko siinäkin menty takapakkia?

Niin kauan ku mä muistan niin on valtumiehet ajanu nostolaitteen varret alhaalla kärry perässä ku ei mene kunnolla aisan yli... Niin eikö se silloin ole aika pieni liikevara ku ne on alhaalla. Itse en koskaan pidä aisoja alhaalla ku niitä saa sitte aina olla vahtaamas mihin ne nyt pökkää, jos ei muuta niin aisan alle ja sit pikakourien lukkojen kahvat on hajalla! Jos jostain pitääs traktoreiden mallia ottaa niin on MB-trac, menee varret maahan asti ja nousee niin ylös, että ei niin isoa kärryn aisaa oo viä tehtykään et nostovara loppuis kesken ;)
Mitähän mahtaa uusi MB-trac maksaa ? eikös valtus ole markkinoiden suurimpia nostolaitteen liikeratoja?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

fds

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 122
Vs: Valtran traktorituotannosta
tuhansia maksavaan metsätraktoriin joku roti nyt noille vertauksilla.
Tuo hytin ahtaus johtuu siitä että nykyajan isännät ja emännät ovat pullukkavatsaisia möllyköitä jotka syövät enemmän kuin olisi tarve. ;D
Kaikissa tutkimuksissa nykyajan ihminen on ylipainoisempi kuin koskaan.
Lentoyhtiölläkin on ongelmia saada pullukat sopimaan istuimille.

Tuo on taivaan tosi. Saatana rasvapallot kun turpootte!  ;D
Mikähän ***** koeajaja tuo fds:kin on kun kuulemma on "kokemusta" useammasta traktorimerkistä? Muilla ei ole....
Joo valmettiakin kokeili viime vuosituhannella ja paska piikkilangan kiristäjä oli ja sitten tältä pohjalta kirjoitellaan jämeriä minä tierän kommentteja.

Mahtaa se ttv aiheuttaa hirveitä alemmuuskomplekseja kun jaksaa murehtia toisten valtroista!

Ja kirjoittaja ei ole omista eikä ole omistanut yhtään valmet/valtraa.
 8)
Sikäli mikäli viittaat mun kirjoitukseen jossain toisessa ketjussa , nyt meni puurot ja vellit sekaisin . Minä en tiedä pirujakaan traktoreista , kysyin vain SASsilta onko sillä kokemusta muista koneista kuin Valmeteista . Kokemusta tuntuu löytyvän , kaveri on ajanut jo vuodesta -58 Allishalmeria , Nuffia ja Vortsonia , hyvä näin . Äkkipäältä ajatellen kyllä mäkin uskon , että 2000 luvun valametti on parempi , ainakin lämmityslaite on tehokkaampi .
Joten , en siis ole koeajaja , enkä kärsi hirveistä alemmuuskomplekseista (niitä tuntuu olevan jollain muilla ) . Muuten , en ole edes ylipainoinen . Laskin just varmuudeksi painoindeksini ( http://www.painoindeksi.org/ ) se oli 24,4 joten olen normaalipainoinen . Noin tiedoksi vaan , ettei tartte sitäkään enää epäillä .

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Valtran traktorituotannosta
Yhdessä ominaisuudessa Valtra lienee ylivoimainen, nostolaitteen liikevara. Vai onko siinäkin menty takapakkia?

Deutzissakin on laaja liikevara.
Ferkuskin nousee varret ylös – jos käy ruuvaamas nostotangot lyhkäselle.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Valtran traktorituotannosta
Joillekin on kotimaisuus kirosana ,mutta odotellaan muutama vuosi kun vielä suhdanteet maataloudessa kiristyvät niin isot puheet ja uho loppuu ja kotimainenkin alkaa taas kelvata ja toivottavasti myös kotimaiset elintarvikkeet löytävät tiensä uudestaan kuluttajan ruokapöytään.
Kauppataseen vaje on vakava ongelma ja se on ratkaistava nopeasti muuten hukka perii.
Koittaisit sinäkin jo tajuta, että kun suomalainen ostaa ulkomaisen koneen, hän haluaa laadukkaan koneen ja kun taas kuluttaja ostaa ulkomaalaista maitoa, hän ei halua laatua vaan halpaa hintaa.


Asia on juurikin näin!!!!!!!!!

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Valtran traktorituotannosta
Aisan pituudellakin on jotain merkitystä, vallus saa kävellä koneen ja pyörän välistä, kun on aisois kii, ainakin cases otti koneet melkein pyöriin kiinni, kun ne liikeradattomat aisanpätkät heilu vähän sielä takana >:(

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtran traktorituotannosta
Saako sen laadukkaan sieltä ulkomailta?
Onhan tuo Saksan maito ihan laadukasta ja pian tulee normaaliakin maitoa ,kuulemma jouluksi jo. ;)
No eikös suomalainen maito ollu maailman toiseksi laadukkainta, ainoastaan norja edellään. Valtusta ei voida sanoa samaa, on deutsii, massikkaa, fenttii, jontikkaa, nyykkäriä, casea ja mitä näitä nyt on parempia merkkejä.
Sitäpaitsi kerro miten sellaisesta saa edes tarjouksen, kun liikkeessä eivät noteeraa köyhää yksittäistä jyväjemmaria???

Kyllähän suomalaisen tuotteen voi ostaakkin. Kivi-pekka, metsäkärryt, elhon murskaimet ja mitä näitä nyt on.

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Valtran traktorituotannosta
minä en ymmärrä miksi kotimaista konetuotantoa moititaan. sitten harmitellaan että kuluttajat ostaa ulkolaisia elintarvikkeita. itse olen ainakin ostanut aina kotimaisia koneita jos niitä suinkin ollut tarjolla. kaikkiin töihin ei kotimaista löydy, niissä on valitettavasti joutunut ostamaan saksalaisia ja tanskalaisia koneita. varaosa puoli on toiminut hyvin kun soittaa suoraan tehtaalle niin aina on apua löytynyt. ulkolaisiin tahtoo osat olla aina tilaamisessa ja taas menee päiviä hyvää sesonkia hukkaan. kestävyydessä ei mitään eroa aivan samalla lailla kuluvat ja rikkoontuvat myös ulkomaiset koneet ennakoivalla huollolla on aina suuri merkitys. ei tässä muu auta kun tehdä oma työnsä hyvin ja pyrkiä tuottamaan halvalla, hyviä tuotteita. kyllä se aika vielä tulee että kotimaista elintarviketuotantoa arvostetaan ja siitä ollaan valmiita maksamaan. joten parempi kun pidetään se raha kiertämässä täällä suomessa. viljelijä on tässä ketjussa kuitenkin se tärkein lenkki.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Valtran traktorituotannosta
minä en ymmärrä miksi kotimaista konetuotantoa moititaan. sitten harmitellaan että kuluttajat ostaa ulkolaisia elintarvikkeita. itse olen ainakin ostanut aina kotimaisia koneita jos niitä suinkin ollut tarjolla. kaikkiin töihin ei kotimaista löydy, niissä on valitettavasti joutunut ostamaan saksalaisia ja tanskalaisia koneita. varaosa puoli on toiminut hyvin kun soittaa suoraan tehtaalle niin aina on apua löytynyt. ulkolaisiin tahtoo osat olla aina tilaamisessa ja taas menee päiviä hyvää sesonkia hukkaan. kestävyydessä ei mitään eroa aivan samalla lailla kuluvat ja rikkoontuvat myös ulkomaiset koneet ennakoivalla huollolla on aina suuri merkitys. ei tässä muu auta kun tehdä oma työnsä hyvin ja pyrkiä tuottamaan halvalla, hyviä tuotteita. kyllä se aika vielä tulee että kotimaista elintarviketuotantoa arvostetaan ja siitä ollaan valmiita maksamaan. joten parempi kun pidetään se raha kiertämässä täällä suomessa. viljelijä on tässä ketjussa kuitenkin se tärkein lenkki.
täysin samaa mieltä ja samoilla periaatteella mennään.en pidä saksalaisia tuotteita yhtään parempina vaikka niitä muutama onkin päinvastoin paketti mersu talon heikoin lenkki.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtran traktorituotannosta
Yhdessä ominaisuudessa Valtra lienee ylivoimainen, nostolaitteen liikevara. Vai onko siinäkin menty takapakkia?

Niin kauan ku mä muistan niin on valtumiehet ajanu nostolaitteen varret alhaalla kärry perässä ku ei mene kunnolla aisan yli... Niin eikö se silloin ole aika pieni liikevara ku ne on alhaalla. Itse en koskaan pidä aisoja alhaalla ku niitä saa sitte aina olla vahtaamas mihin ne nyt pökkää, jos ei muuta niin aisan alle ja sit pikakourien lukkojen kahvat on hajalla! Jos jostain pitääs traktoreiden mallia ottaa niin on MB-trac, menee varret maahan asti ja nousee niin ylös, että ei niin isoa kärryn aisaa oo viä tehtykään et nostovara loppuis kesken ;)

Jos ajaa varret maata viistäen olisko kuitenkin vika penkin ja ratin välissä, eikä traktorin merkissä?
pessimisti ei pety!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtran traktorituotannosta
Yhdessä ominaisuudessa Valtra lienee ylivoimainen, nostolaitteen liikevara. Vai onko siinäkin menty takapakkia?

Deutzissakin on laaja liikevara.
Deutzin nostolaitteen "hallinta" ei ainakaan meikäläiselle avautunut siinä ajassa kun muiden merkkien.
pessimisti ei pety!

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Valtran traktorituotannosta
Asianihan ei mitenkään liity valtraan, mutta VAG konsernin ajokit on liikuttaneet sammakkoa jo vuodesta 2005, nykyinen laivasto käsittää kaksi menohirmua ja en kyllä mitään pahaa sanottavaa kummastakaan löydä.

Tosin aikaisemmin olen tullut varsin mainiosti toimeen myös japanilaisen, ranskalaisen ja Suomalaisen  :o auton kanssa...
Nothing is Something Worth Doing