Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: MacGyver - 06.11.10 - klo:18:17

Otsikko: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: MacGyver - 06.11.10 - klo:18:17

Pyytäisin lukijoiden ja vastaajien kiinnittämään huomiota seikkaan, että tämä ei ole vit...lua, vaan asiallinen kysymys.

Ovatko 6400- ja 7400-sarjan jarrut toiminnaltaan riittävät? Taka-akselilla on monilevyjarrut, neliveto kytkeytyy päälle jarruttaessa mutta kardaanissa eikä edessä ei ole jarruja. Miten on, varmaankin KLJ:llä, Lappalaisella ym. on faktaa ja omakohtaisia kokemuksia asiasta.
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: Ala-Pertti - 06.11.10 - klo:19:02
Ei tämäkään ole v..tuilua, mutta piiitkälti alle tuhat tuntia ajettuun  vaihdettiin jarrut.
Perkuta kun oli pinnat irronneet levystä. Ainut plussa tuossakin, että ei ollut vielä paskainen kone, oli helppo maalata avatut mutterit käläkäläpurkilla masserin väreihin.
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: Vastaranta - 06.11.10 - klo:19:13

Pyytäisin lukijoiden ja vastaajien kiinnittämään huomiota seikkaan, että tämä ei ole vit...lua, vaan asiallinen kysymys.

Ovatko 6400- ja 7400-sarjan jarrut toiminnaltaan riittävät? Taka-akselilla on monilevyjarrut, neliveto kytkeytyy päälle jarruttaessa mutta kardaanissa eikä edessä ei ole jarruja. Miten on, varmaankin KLJ:llä, Lappalaisella ym. on faktaa ja omakohtaisia kokemuksia asiasta.

Vuonna 2004 esittelykoneessa oli oikein hyvän tuntuiset jarrut. Kardaanissa oli jarru.

2005 ostin dyna vt:n, vi tu siinä mitään jarruja ollu!
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: agrobaatos - 06.11.10 - klo:19:28
Ei tämäkään ole v..tuilua, mutta piiitkälti alle tuhat tuntia ajettuun  vaihdettiin jarrut.
Perkuta kun oli pinnat irronneet levystä. Ainut plussa tuossakin, että ei ollut vielä paskainen kone, oli helppo maalata avatut mutterit käläkäläpurkilla masserin väreihin.

Ajatella...

Vedetään 20 tonnin jarrutonta lavettia 55 km/h, ihan risteykseen asti. Ja sitten koetetaan pintoja...
Jokainen gummi piirtää asfalttia, kyllä...

Viimeisenä meneekin sitten kardaanijarrun pinnat.

onhan näitä tarinoita, taustoineen.


Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: MPK - 06.11.10 - klo:20:01
Mun Dyna-Vt taitaa olla -04 mallia, jarrut on ( jarruton ) on surkiat, edellises 8220 Fergus taas oli hyvät jarrut.
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: apumies - 06.11.10 - klo:20:03
Ei lavetin vedossa traktorin jarrut riitä, ellei kärrissä oo jarruja . Parempi lavetissa kunnon jarrut kuin pelkästään traktorissa. Ihan tappovehkeitä nää omateko lavetit ilman jarruja. Eräs tuttu otti kunnon kyydit kaivurin kanssa kun tuli kuorma-auto kapealla tiellä vastaan ja eikä traktorissa ollu jarruventtiiliä kärryn jarruihin. Hyvä ettei käynyt pahemmin kellekkään.
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: KJL - 06.11.10 - klo:20:41
Jajajajajarrut... Joo vanhas 8130:s tuntui olevan paremmat jarrut kuin tuos 7480:s. Huom. TUNTUI, sillä mitään mittaustietoa asiasta ei oo, mutta onhan noi 8100-sarjalaiset varsin isoperseisiä koneita kuten myös alempana mainittu 8220 (its.as. likimain sama kones). Ei liioin varmaa tietoa 81/8200 sarjan jarrujen rakenteesta, että onko muutakin kuin nelivedon kytkentää etupään jarruihin, epäilen ettei ja silti pysähtyi hyvinkin. 7400-sarjan kardaanijarruasia on tiedossa, kuten sekin, että jarruttoman perävaunun avustuksella helppo kuluttaa äkkiä remonttikuntoon. Pelkkä traktori tai jonku nostolaitehärpäkkeen kans 7480 kyllä tarvittaes pysähtyy ihan hyvin jarruilla. Tosin mulla muutenkin on sellainen laiskanpulskea ennakoiva ajotapa, jottei pahemmin tartte jarrujen päälle raivoisasti hyppiä. Jarruttoman 10 kuutioisen Lamen kans täytyy ajaa ennakoiden, ettei viime tingassa tartte hyppiä polkimelle, noissa pienissä junkkareis ei liioin jarruja oo, mutta harvoinpa ne muutenkaan 7480:n peräs on. Paalikärryn etutelillä jarrut, Flieglis nelipyöräjarrut... ja kyllähän asia on niin, että isolla kärryllä raskaalla kuormalla perävaunus pitää olla jarrut, oli veturi sitten Dyna-VT tai mikä tahansa muu traktori... Samaten jarruttomalta tuntui paalikuorman kans tuo 8130, kun letku oli kokeeksi irti... Dyna-VT+Fliegl yhdistelmä pysähtyy täyden rehukuorman kans parhaasta matkalentonopeudestaan muutamien metrien matkalla, ehkä jopa fysiikan lakien vastaisesti, (jarrutusmatkaa ei oo mitattu) mutta ainakaan poljinta ei uskalla painaa pohjaan asti, ettei itte päädy tuulilasiin... Siis peräkärryn jarruilla ON merkitystä.
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: Ala-Pertti - 06.11.10 - klo:21:08
Tottakai perävaunujen jarruilla on merkitystä.

Mutta tuon kyseisen massikan perässä ei tietääkseni ole koskaan ollut lavettia.
Ja sen jarrut ei olleet kuluneet, eikä lämmenneet. Jarrulevyistä vaan oli osa pinnoista irronnut levystä, ei koko matkalta, vaan pätkittäin, ja siellä irronneella osiolla oli ruosteensekaista hilsettä levyn ja pinnan välissä.
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: realisti - 06.11.10 - klo:21:14
noissa vanhemman mallin vt:issä on ollut ongelmia jarruissa, yhden 04-mallisen tapauksen tiedän ittekin. Omassa uusimman version vt:ssä on kyllä mielestäni asialliset jarrut, ei ainakaan 30-sarja jonnua huonommat. Tosin jarruja tulee harvoin poljettua tuo moottorijarrun ansiosta, sitten multivassa ja jpm:ssä taas on omat jarrunsa.
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: KJL - 06.11.10 - klo:21:43
noissa vanhemman mallin vt:issä on ollut ongelmia jarruissa, yhden 04-mallisen tapauksen tiedän ittekin. Omassa uusimman version vt:ssä on kyllä mielestäni asialliset jarrut, ei ainakaan 30-sarja jonnua huonommat. Tosin jarruja tulee harvoin poljettua tuo moottorijarrun ansiosta, sitten multivassa ja jpm:ssä taas on omat jarrunsa.
Niin... yleensä tuo riittää... ja ennakoiva ajotapa vielä muutenkin säästää konetta. Muuten tuohon irtoilleeseen tapaukseen... ikävää, vaikka levyn valmistusvirheeksi ehkä sen tulkitsenkin, taisi mennä isännän piikkiin... Materiaali-/valmistusvirheeltä tuo kyllä vaikuttaa, jos kerran osittain irtoillu...
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: Timppa - 06.11.10 - klo:22:12
Jarruja ei dynavtssä useinkaan tartte.

Moottorijarrutusominaisuus riittää.
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: ijasja2 - 06.11.10 - klo:22:17
Jarruja ei dynavtssä useinkaan tartte.

Moottorijarrutusominaisuus riittää.

Kuin paljon tuota voi käyttää? Itte jarruttelin niin että kierrokset ei kovin paljoa nousseet, muutaman sata kierrosta. Voiko jarruttaa niinpaljon kuin kone antaa myöten, kierrokset nousee ja jarruttaa maksimaalisesti muttei "yli" vaihdelaatikon sietokyvyn? Oli kiva ajettava, kieltämättä, mutta aikas monimutkainen vrt. CVX Case.
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: Timppa - 06.11.10 - klo:22:27
Jarruja ei dynavtssä useinkaan tartte.

Moottorijarrutusominaisuus riittää.

Kuin paljon tuota voi käyttää? Itte jarruttelin niin että kierrokset ei kovin paljoa nousseet, muutaman sata kierrosta. Voiko jarruttaa niinpaljon kuin kone antaa myöten, kierrokset nousee ja jarruttaa maksimaalisesti muttei "yli" vaihdelaatikon sietokyvyn? Oli kiva ajettava, kieltämättä, mutta aikas monimutkainen vrt. CVX Case.

Ei mulla mitään lavetinvetoa ole. Mut ihan fältit tai kylvinkone peräs riittää tuo moottorijarrutus.


Joskus äkkitilanteessa tarttee poljinjarruja lisäks.
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: bertsi - 06.11.10 - klo:22:59

Pyytäisin lukijoiden ja vastaajien kiinnittämään huomiota seikkaan, että tämä ei ole vit...lua, vaan asiallinen kysymys.

Ovatko 6400- ja 7400-sarjan jarrut toiminnaltaan riittävät? Taka-akselilla on monilevyjarrut, neliveto kytkeytyy päälle jarruttaessa mutta kardaanissa eikä edessä ei ole jarruja. Miten on, varmaankin KLJ:llä, Lappalaisella ym. on faktaa ja omakohtaisia kokemuksia asiasta.

Onhan ne monilevyset juu kun kaksi massapintaa taka-akselilla  ;D
tosin 50kmh on leveämpi pinta kuin 40kmh.. ja suurempi jarrupaine eli maltti on valttia jos rahtia ajaa
mustaa saa piirrettyä jos halua ja parempi niin kuin luistattamalla pintoja  kun ei öljy vaihdu pintojen välissä.
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: MacGyver - 07.11.10 - klo:20:09
No niin, eli jarrut on hyvät. Ja moottorijarrutus mahtava. Jäi vielä vähän epäselväksi kardaanijarrun toiminta. Eli onko sielä erillinen jarrulevy vai kytkeytyykö neliveto päälle jarruttaessa? Myyjä kertoi että erillistä jarrulevyä ei ole.
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: Fuller - 07.11.10 - klo:20:15
Ainakin 165.ssa vakiona ABS jarrut :o
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: sirkussonni - 07.11.10 - klo:20:31
Siis kyseisissä malleissa, eli 6400 ja 7400 sarjoissahan on ihan eri mallin perät, eli ne eivät ole automaattisesti kummassakin hyvät tai huonot. Onko muuten 5400 ja 6400 sarjalaisissa samat peräkalut jarrujen osalta?


Omassa 6470:ssä vm. -04, on ainakin omasta mielestä ihan hyvät jarrut.
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: KJL - 07.11.10 - klo:20:46
Siis kyseisissä malleissa, eli 6400 ja 7400 sarjoissahan on ihan eri mallin perät, eli ne eivät ole automaattisesti kummassakin hyvät tai huonot. Onko muuten 5400 ja 6400 sarjalaisissa samat peräkalut jarrujen osalta?


Omassa 6470:ssä vm. -04, on ainakin omasta mielestä ihan hyvät jarrut.
On eri perät joo, 6400 Beuvaisin kamaa, 7400 Fendtin perä... Käsittääkseni 5400 ja 6400 eroja on, 5400 lähempänä vanhaa 3000-sarjaa? Lisäksi 7465/75 eri perä kuin isommissa. Jarrujen hyvyys ja huonous riippuu tarpeista ja ajotavasta mukaan lukien perään kytkettyjen laitteiden ominaisuudet. Sinänsä perävaunun jarruventtiili on ollut Ferguissa vakiona jo 3000-sarjasta lähtien.

No niin, eli jarrut on hyvät. Ja moottorijarrutus mahtava. Jäi vielä vähän epäselväksi kardaanijarrun toiminta. Eli onko sielä erillinen jarrulevy vai kytkeytyykö neliveto päälle jarruttaessa? Myyjä kertoi että erillistä jarrulevyä ei ole.

Mä oon antanu itseni ymmärtää, että nelivedon kytkeytymisen lisäksi on kardaanijarru... eli jompi kumpi on vääräs, minä tai myyjä. Sitä en tiedä riippuuko kokoluokasta. Ainakin huoltopäällikkö antoi ymmärtää, että kardaanijarru on olemassa...
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: bertsi - 07.11.10 - klo:20:54
No niin, eli jarrut on hyvät. Ja moottorijarrutus mahtava. Jäi vielä vähän epäselväksi kardaanijarrun toiminta. Eli onko sielä erillinen jarrulevy vai kytkeytyykö neliveto päälle jarruttaessa? Myyjä kertoi että erillistä jarrulevyä ei ole.

6400 löytyy kahta kardaanijarrua eli käsijarru ja parklock mutta kumpaakaan ei suositella kytkettäväksi ajon aikana ja toisella taipumus on kytkeytyä itsekseen ..  >:(  
niin ja kyllä 7400 on enempi niitä jarrulevujä tosin halkaisja on paljon pienempi 6400 ja käyttövoima välittyy vivulla... :(
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: hvinnamo - 07.11.10 - klo:20:59
No niin, eli jarrut on hyvät. Ja moottorijarrutus mahtava. Jäi vielä vähän epäselväksi kardaanijarrun toiminta. Eli onko sielä erillinen jarrulevy vai kytkeytyykö neliveto päälle jarruttaessa? Myyjä kertoi että erillistä jarrulevyä ei ole.


niin ja kyllä 7400 on enempi niitä jarrulevujä tosin halkaisja on paljon pienempi 6400 ja käyttövoima välittyy vivulla... :(
Selkeesti ilmaistu ::)
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: bertsi - 07.11.10 - klo:21:09
No niin, eli jarrut on hyvät. Ja moottorijarrutus mahtava. Jäi vielä vähän epäselväksi kardaanijarrun toiminta. Eli onko sielä erillinen jarrulevy vai kytkeytyykö neliveto päälle jarruttaessa? Myyjä kertoi että erillistä jarrulevyä ei ole.


niin ja kyllä 7400 on enempi niitä jarrulevujä tosin halkaisja on paljon pienempi 6400 ja käyttövoima välittyy vivulla... :(
Selkeesti ilmaistu ::)
niin ja mielestäni kyllä 7400 on myös oikea kardaanijarru..Silti en hirveämmin ole 7400 jarrupolkimella hyppinyt tosin en olekkaan apupoika antero jonka pitää ajaa lunta kadunkulmasta toiseen samalla treenejä kiihdytys ajoihin eikä paskanajoa peinillä kyläteillä reikä päässä...http://www.ts.fi/online/kotimaa/156464.html
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: Teroman - 08.11.10 - klo:21:58
Mun Dyna-Vt taitaa olla -04 mallia, jarrut on ( jarruton ) on surkiat, edellises 8220 Fergus taas oli hyvät jarrut.

Oliko Giman perällä ?
 ;)
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: Timppa - 09.11.10 - klo:08:38
Masserin jarrut on täyrelliset.

(http://www.raviradat.fi/metsamaki/fi/kuvat/facebook_banner.gif)
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: Kp - 09.11.10 - klo:11:11
En näistä uusista ferkuista tiedä, mutta aikoinaan kun 3000-sarja tuli
markkinoille, ja kun juurikassouvarit ostivat niitä ja perään laitettiin isot venäläiset
vaunut (+kuorma), niin näitä rikkoontumisia tapahtui.

Ja tapahtui myös niin, että niillä kenellä oli jotkut universaalit lootassa,
niin jarrut hajosivat. (jarrupinnat katosivat)

Eikä mf ollut ainoa merkki, jolla silloin oli ongelmia.

Eli traktorin jarrut on tarkoitettu vain peltokäyttöön ja
peräöljyllä on väliä.
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: lypsyukko - 09.11.10 - klo:19:25
Siis kyseisissä malleissa, eli 6400 ja 7400 sarjoissahan on ihan eri mallin perät, eli ne eivät ole automaattisesti kummassakin hyvät tai huonot. Onko muuten 5400 ja 6400 sarjalaisissa samat peräkalut jarrujen osalta?


Omassa 6470:ssä vm. -04, on ainakin omasta mielestä ihan hyvät jarrut.

5400 ei oo jarruja ollenkaan  ??? Siinä on täysin tehostamattomat ( "lihas tehostetut" sanoi eräs huoltopäällikkö 8)). Voi kun vois seisoa polkimella mutta polkimen liikesuunta on väärä  ;) Jonkun kerran takuuaikana valittelin ja ihmettelin miten tälläisen vehkeen saa Suomessa kilpiin.  Parannusta ei jarruihin saanut . Toimivat kuulemma suunnitellun mukaisesti , ovat vaan hillittimet.
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 09.11.10 - klo:22:50
5400 ei oo jarruja ollenkaan  ???

Enklanninkielisen esitteen mukaan siinä on paineöljyvoidellut levyjarrut..


Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: bertsi - 09.11.10 - klo:23:23
Siis kyseisissä malleissa, eli 6400 ja 7400 sarjoissahan on ihan eri mallin perät, eli ne eivät ole automaattisesti kummassakin hyvät tai huonot. Onko muuten 5400 ja 6400 sarjalaisissa samat peräkalut jarrujen osalta?


Omassa 6470:ssä vm. -04, on ainakin omasta mielestä ihan hyvät jarrut.

5400 ei oo jarruja ollenkaan  ??? Siinä on täysin tehostamattomat ( "lihas tehostetut" sanoi eräs huoltopäällikkö 8)). Voi kun vois seisoa polkimella mutta polkimen liikesuunta on väärä  ;) Jonkun kerran takuuaikana valittelin ja ihmettelin miten tälläisen vehkeen saa Suomessa kilpiin.  Parannusta ei jarruihin saanut . Toimivat kuulemma suunnitellun mukaisesti , ovat vaan hillittimet.
etkai vaan ole sekoittanut valtterin masserin sekaisin... aikoinaan t190 kaupungissa ajelu hirvitti kun ei ollut kärryä perässä että olis saannut tasa-arvoisissa risteyksissä hieman enemmän hidastusta mitä moottorijarrutus kun levyjen käyttöikä oli 500h ja vaihtoon..  poljin voimaa säännösteltiin rattia käsiin kiskomalla jarrupolkimella seisten.. muutaamaan ootteseen kun nurkan takaalta sittenkin joku kamikatse halusi välttämätte tulla eteen..
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: lypsyukko - 10.11.10 - klo:09:38
Siis kyseisissä malleissa, eli 6400 ja 7400 sarjoissahan on ihan eri mallin perät, eli ne eivät ole automaattisesti kummassakin hyvät tai huonot. Onko muuten 5400 ja 6400 sarjalaisissa samat peräkalut jarrujen osalta?


Omassa 6470:ssä vm. -04, on ainakin omasta mielestä ihan hyvät jarrut.

5400 ei oo jarruja ollenkaan  ??? Siinä on täysin tehostamattomat ( "lihas tehostetut" sanoi eräs huoltopäällikkö 8)). Voi kun vois seisoa polkimella mutta polkimen liikesuunta on väärä  ;) Jonkun kerran takuuaikana valittelin ja ihmettelin miten tälläisen vehkeen saa Suomessa kilpiin.  Parannusta ei jarruihin saanut . Toimivat kuulemma suunnitellun mukaisesti , ovat vaan hillittimet.
etkai vaan ole sekoittanut valtterin masserin sekaisin... aikoinaan t190 kaupungissa ajelu hirvitti kun ei ollut kärryä perässä että olis saannut tasa-arvoisissa risteyksissä hieman enemmän hidastusta mitä moottorijarrutus kun levyjen käyttöikä oli 500h ja vaihtoon..  poljin voimaa säännösteltiin rattia käsiin kiskomalla jarrupolkimella seisten.. muutaamaan ootteseen kun nurkan takaalta sittenkin joku kamikatse halusi välttämätte tulla eteen..

En sekoita mf 5400 ei oo jarruja vaikka esite niin väittääkin, jopa suomenkielelläkin ::)  Ainut asia mistä joudun sanomaan Valtara 6400 eduksi verrattuna 5470 on nää jarrut . valtrassa on jarrut massikassa ei , noin niinkuin karrikoiden 8)
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: iskra - 10.11.10 - klo:19:39
  V......ko noista kinaatte ,ostakaa FENDT niin ei ole mitään ongelmia..

 Tietysti pitää pitää kiirettä ennenkuin nää Akkolaiset osakkeenomistajat ahneuksissaan vetävät senkin tuonne muitten merkkien laatuluokkaan..
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: Teroman - 10.11.10 - klo:19:50

onneksi ei vielä
 8)
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: D-Tune - 10.11.10 - klo:19:59
jarrut kärryn  joka pyörälle!!!3000€per puali nami nami maiskis
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: MacGyver - 10.11.10 - klo:20:00
  V......ko noista kinaatte ,ostakaa FENDT niin ei ole mitään ongelmia..

 Tietysti pitää pitää kiirettä ennenkuin nää Akkolaiset osakkeenomistajat ahneuksissaan vetävät senkin tuonne muitten merkkien laatuluokkaan..

AAMEN!!!

Jaa ettei mitään ongelmia? Just joo.
Hyvä kone, ei siinä mitään. Ymmärtäisin ton hehkutuksen jos elettäisiin 600-sarjan ja kanttinokkien aikaa, mut nykyää Variot on koneita siinä missä muutkin. Eli ihmisten kasaamia, ja vikoja siinä missä muissakin merkeissä.
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: iskra - 10.11.10 - klo:20:00

onneksi ei vielä
 8)

  Kyllä se on jo aika pitkälle menossa..
 Kokemusta on 6-70 Fendteistä ja tästä 2-tuhat lukuisesta..
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: sirkussonni - 10.11.10 - klo:20:42
  V......ko noista kinaatte ,ostakaa FENDT niin ei ole mitään ongelmia..

 Tietysti pitää pitää kiirettä ennenkuin nää Akkolaiset osakkeenomistajat ahneuksissaan vetävät senkin tuonne muitten merkkien laatuluokkaan..

AAMEN!!!

Jaa ettei mitään ongelmia? Just joo.
Hyvä kone, ei siinä mitään. Ymmärtäisin ton hehkutuksen jos elettäisiin 600-sarjan ja kanttinokkien aikaa, mut nykyää Variot on koneita siinä missä muutkin. Eli ihmisten kasaamia, ja vikoja siinä missä muissakin merkeissä.


Ja vielä, kun siinä 7400 srj:n massikassa on se fentin perä, niin mikä siinä sitten on se ero ???
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: JOKIAHO - 10.11.10 - klo:21:31
  V......ko noista kinaatte ,ostakaa FENDT niin ei ole mitään ongelmia..

 Tietysti pitää pitää kiirettä ennenkuin nää Akkolaiset osakkeenomistajat ahneuksissaan vetävät senkin tuonne muitten merkkien laatuluokkaan..


-----------------------------------
Meillä meni kardaanijarru 818:sta,syy kuulema jarruttoman kärryn veto.
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: Teroman - 10.11.10 - klo:21:38
  V......ko noista kinaatte ,ostakaa FENDT niin ei ole mitään ongelmia..

 Tietysti pitää pitää kiirettä ennenkuin nää Akkolaiset osakkeenomistajat ahneuksissaan vetävät senkin tuonne muitten merkkien laatuluokkaan..

Menossa on massa tavaraksi,,,,,

Man  vaihtui jo deutzin rimpulaan,,,,,,,
 :'(
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: hvinnamo - 10.11.10 - klo:21:42
  V......ko noista kinaatte ,ostakaa FENDT niin ei ole mitään ongelmia..

 Tietysti pitää pitää kiirettä ennenkuin nää Akkolaiset osakkeenomistajat ahneuksissaan vetävät senkin tuonne muitten merkkien laatuluokkaan..


-----------------------------------
Meillä meni kardaanijarru 818:sta,syy kuulema jarruttoman kärryn veto.
Kyl mä sen ymmärrän että jarruttoman kanssa jarruttaessa traktorin jarrut menee, mutta että vetäessäkin?  ;D :P
Otsikko: Vs: Massey Fergusonin jarrut.
Kirjoitti: zetor8045 - 11.11.10 - klo:18:34
  V......ko noista kinaatte ,ostakaa FENDT niin ei ole mitään ongelmia..

 Tietysti pitää pitää kiirettä ennenkuin nää Akkolaiset osakkeenomistajat ahneuksissaan vetävät senkin tuonne muitten merkkien laatuluokkaan..


-----------------------------------
Meillä meni kardaanijarru 818:sta,syy kuulema jarruttoman kärryn veto.
Kyl mä sen ymmärrän että jarruttoman kanssa jarruttaessa traktorin jarrut menee, mutta että vetäessäkin?  ;D :P
Ylivoimainen ominaisuus  ::)