Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3

Viestit - SoneraPartio

No millasta siel on? Laittakaa tunnelmakuvauksia.

Soneran kännykkä- ja mobiiliverkko alhaalla koko avajaispäivän ajan. Ei yhtään kuulutusta asiasta saati että olisi järjestetty yleisöle ja näytteileasettajillw wifi esim ravintolan viereen. Klo 18 illalla tuntia porttien sulkemisen jälkeen näyttelypäällikkö ei edes tiennyt asiasta. Muisti kuitenkin kertoa kuinka kiireinen oli ministerin kanssa ollut.

 Harrastajavoimin harrastelijoille.

Pahoittelut, että verkossa on ollut ongelmaa eilisen messupäivän aikana! Tukiasema on käynnistetty eilen uudelleen ja tällä hetkellä kaikki näyttäisi olevan täysin kunnossa. Tällaisissa isoissa yleisötapahtumissa voi verkko hetkellisesti ruuhkautua, kun lähimpien tukiasemien varaan tulee normaalia enemmän käyttäjiä. Laittakaahan kommenttia jos jotakin ongelmaa vielä ilmenee.

Mukavaa messupäivää kaikille!  :)

Niko@SoneraPartio
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: kiva!
: 26.05.16 - klo:11:45
tervetuloa kerhoon. Sonera pätkii tai heittää, syytä en ole keksinyt. Viikonloput pahimpia, modeemi sydeemiäkin meinasin vaihtaa, mutta silloin ei ollut yhteyttä saatavilla. Siis luultavasti vika ei ole omissa systeemeissä tai sekä että. Se pahinta kun naapurit sanoo, että kaikki niillä Ok. Joskus syksyllä oli sentäs koko kylä tärkeän tiedon ulottumissa, nyt vaan me  - pätkittäin :(

Mokkulas voi taajuuden vaihtelu tehdä tuollaista ja  lanka modeemis pitkä matka keskuksesta heittää ulos ja pätkii, ainakin jos nopeus on asetettu optimistisesti yläkanttiin. Mokkulas se ulkoantenni yleensä parantaa tilanteen.

Soneran lanka. Nopeus pitäis olla 8M, pitkään aikaan en ole mittaillut, mutta tuohon se ei ole päässyt varmaan koskaan.

Hei lypsyukko! Lukaisin ongelmat läpi ja puhumme varmaankin Kodin Netti ADSL:n ongelmatilanteista. Ongelmien kanssa ei kannata jäädä yksin, sillä ratkaisuun on konstit monet  :) Tästä: http://bit.ly/1WK5Xjm löytyy yleisimmät kikat, joita voi kokeilla itse.
Jos hidastelu / pätkiminen ei kotikonstein lopu, ota meihin yhteyttä. Varmasti saadaan asiat kuntoon. Löydät meidät näin: http://bit.ly/1T07jj7

Aurinkoa päivään! Niina@Sonerapartio

Kas, on tullut "otettua aurinkoa" aamusta iltaan  ja unohdin koko netin. Täytyy tästä joskus paneutua asiaan, kun on pilvisempää ja lisääntyvät rästityöt tehtynä. Palataan tai paremminkin kait toivottavasti ei  ;D

Ilmat on toden totta hellineet  :)
Ja näin tehdään, palataan tarvittaessa asiaan!

Upeaa kesää sinne :)
Niina@SoneraPartio
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: kiva!
: 23.05.16 - klo:12:58
tervetuloa kerhoon. Sonera pätkii tai heittää, syytä en ole keksinyt. Viikonloput pahimpia, modeemi sydeemiäkin meinasin vaihtaa, mutta silloin ei ollut yhteyttä saatavilla. Siis luultavasti vika ei ole omissa systeemeissä tai sekä että. Se pahinta kun naapurit sanoo, että kaikki niillä Ok. Joskus syksyllä oli sentäs koko kylä tärkeän tiedon ulottumissa, nyt vaan me  - pätkittäin :(

Mokkulas voi taajuuden vaihtelu tehdä tuollaista ja  lanka modeemis pitkä matka keskuksesta heittää ulos ja pätkii, ainakin jos nopeus on asetettu optimistisesti yläkanttiin. Mokkulas se ulkoantenni yleensä parantaa tilanteen.

Soneran lanka. Nopeus pitäis olla 8M, pitkään aikaan en ole mittaillut, mutta tuohon se ei ole päässyt varmaan koskaan.

Hei lypsyukko! Lukaisin ongelmat läpi ja puhumme varmaankin Kodin Netti ADSL:n ongelmatilanteista. Ongelmien kanssa ei kannata jäädä yksin, sillä ratkaisuun on konstit monet  :) Tästä: http://bit.ly/1WK5Xjm löytyy yleisimmät kikat, joita voi kokeilla itse.
Jos hidastelu / pätkiminen ei kotikonstein lopu, ota meihin yhteyttä. Varmasti saadaan asiat kuntoon. Löydät meidät näin: http://bit.ly/1T07jj7

Aurinkoa päivään! Niina@Sonerapartio
hienoa olla tuollaisen tekniikan varassa.   ja sitten kertoivat että tuon soneran häikän aikaan piti vaan sim kiskoa puhelimesta ja laittaa takas ja voi ihan hyvin soittaa hätänsä.   helpommin sanottu kuin tehty.   mutta näillä hyö mänee!

Miks se simmi pitää repiä irti? käyttää virrat pois, niin silloin voi hätäpuhelun soittaa. Mä oisin sitä mieltä että hätäpuhelu onnistuu jopa ilman simmiä. Vähällä akullakin pitäisi onnistua kun puhelimen ohjelmisto on ohjelmoittu siten että se ottaa hätäpuhelun aikana oikeasti akun tyhjäksi.

Sim-korttia ei tarvitse yleensä pois ottaa. Vain siinä tapauksessa, jos ei puhelin automaattiseti ala käyttämään toista verkkoa. Ja totta, hätäpuheluhan onnistuu siis myös ilman sim-korttia. Akussa olevan virran määrän vaikutus riippuu toki puhelimesta, mutta ainoastaan silloin ei puhelu onnistu jos ei puhelimeen saadaa lainkaan virtaa päälle.

Vinkkitietona myös, että nälypuhelimissa hätänumeroon soittaminen on mahdollista, vaikka näytön lukitusta ei saisikaan auki. Näytöllä on oma valikkonsa siihen, että hätänumeron 112 pääsee näppäilemään. Näppäimillä käytettävissä puhelimissa hätänumeron pystyy valitsemaan, vaikka näppäinlukko olisikin päällä.

Katja@SoneraPartio
Moikka Petri ja muut!  :)

Nyt on kyllä vaikea varmuudella sanoa, mikä tuon voisi aiheuttaa. Ilmeisesti asustelet yhteisverkon alueella? Jotkin puhelinmallit, varsinkin vanhemmat, vaativat että esim. Dataroaming on käytössä, vaikka ollaankin Suomessa. Puhelimet kun eivät muutoin tunnista Suomen Yhteisverkon signaalia. Oletusten palautusta voi ainakin kokeilla, ja on tiestysti mahdollisuus vielä tätä huollonkin puolelta kysäistä, vaikkakin syksyllä testit meni ok.

Katja@SoneraPartio
Hmm.. Soneran prepaid tarjouksessa 5.90. Siis 3kk hinnalla vuosi. Paljonko on vähintään ladattava vuosittain, jotta säilyy. Aika edullinen kauko-ohjaukseen tai kuivurille.

Moi! Easy Prepaid -liittymä on toiminnassa 12 kk käyttöönotosta tai viimeisimmästä latauksesta eli käytännössä liittymä sulkeutuu automaattisesti, jos et lataa saldoa 12 kuukauteen. Minimilataus on 10€. Varmasti siis hyvä vaihtoehto mainitsemiisi käyttötarkoituksiin :)

// Ilari@SoneraPartio
mutta kun siitä sun kuuntelusta olis meille maksavillekin asiakkaille jonkinlaista hyötyä.   ite koin ainakin että on niiiiin iso virma että tollanen vanhan kävyn nillitys nyt ei ole ainakaan minkään toimen arvoista, lähetään kahville,    -ootko vielä siinä?                      en nyt ihan sata varma kuin paljon palvelu tässä tapauksessa parani mutta nyt on sentäs jotenkin vakaampi yhteys... tökkii se kuiteskin mutta......                 se ainoa oikea on valokuitu mutta tällä mennään..,

Perustarkoitus Some-kuuntelussa on nimenomaan löytää niitä parannettavia asioita ja tarttua niihin täällä päässä kiinni sekä keskustella auttavasti. Esimerkkinä voisi olla vaikkapa Sonera Viihteen nelosportin siltaus. Toivetta tästä oli ja puhetta ympäri nettiä. Silmät tarkkana luin keskusteluita ja toin vahvasti toivetta esiin täällä. Eihän se ihan yksinkertainen toive ole toteuttaa asap, mutta kyllä, läpi se meni. Voi sitä juhlan päivää kun pääsin kertomaan tästä kirjoittajille.

Monesti olen huomannut, että SoMesta saattaa huomata paikkakuntakohtaisesti esim. verkkovian nostavan päätään. Tarkistelen täällä päässä tilannetta sidosryhmien kanssa ja siten saatetaan päästä käsiksi korjauksiin ennen kuin asiakkaat kerkeävät tekemään vikailmoituksia. Ainakaan sen suuremmin.
Välillä minun kyllä tarvitsee pyytää ketjussa asiakkaita tekemään vika-ilmoituksia, sillä vian aiheuttaja ei silloin ole selkeästi löydettävissä, joten vikailmoituksesta saa sen tarvittavan tiedon löytääkseen juurisyyn.

Samaa mieltä olen kanssasi, ettei nillitys ole minkään toimen arvoista. Ihan asiasta puhutaan. Mutta kerrottakoon, ettei minulta huumorintajua puutu. Kyllä minä nauran mukana keskusteluissa. Tuiskahteluakaan ei kannata minulta odottaa, noh.. kotiolot on sitten toista ;)

Huomenna olen vapaapäivällä (haen pienen koiranpennun kotiin), joten ensi viikon maanantaina taas surffailen netissä :)

Selene@SoneraPartio
Morosta!

Kiitoksia terveisistä  8) Uskokaa tai älkää, Jopea on tultu joskus kuunneltua!

Olen tämmöinen, joka mielellään haalii ketjuihin asiakkaita, joilla on ongelmia tai palautetta annettavanaan :)
Selvittelen, kerään palautetta talon sisälle ja autan kirjoittamalla tai ohjaan ottamaan oikeaan paikkaan yhteyttä, jos esimerkiksi tarvitaan asiakastietoja tarkempaa tutkimusta varten.
Juuri tänään puhuin taas SoMessa kuuntelun tärkeydestä. Nämä foorumit ovat loistavia paikkoja saada palautetta niin hyvässä kuin pahassa, oppimisen paikkoja tulee tarjolle sekä mikä hienointa, tutustun samalla uusiin ihmisiin. Mielestäni useammankin yrityksen olisi hyvä tehdä näin.

Olipas paatoksellista... summa summarum, hyvässä tai pahassa olen käytettävissänne  :-*

Selene@SoneraPartio


Piki1, omalla asuinalueellani on vastaavanlainen tilanne. Jokin pieni katvekohta parin sadan metrin alueelta. Yhteys tippuu 3G:tlä gprs:ksi.
Olen itse tehnyt ja naapureitani pyytänyt laittamaan palautetta Omien Sivujen kautta, jotta sinne kerääntyisi dataa pohjaksi ja siten näyttäisi osviittaa verkkokehityspuolelle mihin pitäisi saada kuuluvuutta lisää.
Jos haluat, että kurkkaan postinumeron perusteella millaisia kuuluvuuksia alueella on nyt ja kenties mitä mahdollisesti on tulossa niin mielelläni sen teen.

T-Bone, meillä päivittyivät nuo ohjesivut, joten nyt tuo pakotusohje löytyy täältä. Näistä ohjeista haluaisin nostaa seuraavan lauseen, se kun helposti vilistää rivejä lukiessa ohi: "Huomaa, että asetusmuutoksen voi tehdä vain yhteyden ollessa katkaistuna". Olisiko sulla B593S -versio käytössäsi, jossa salasana on "admin"?

Aurinkoa viikonloppuunne   :)

Selene@SoneraPartio
Tommonen reititin huawei b593 ja on toiminut kohtuullisen hyvin  soneran 3g verkossa ,mutta kun nyt päivitettiin 4g verkkoon yhteys on alkanut pätkimään. Keskinopeus ei ole käytännössä kasvanut vaan on yllättävän hidas varsinkin maanantai aamupäivisin ,iltapäivällä 16-18 vaiheilla sekä erityisesti perjantaisin 16-20 vaiheilla. Pätkimistä tapahtuu silloin kun ilmat vaihtelee ja on sateista .Mokkula hakee yhteyttä osin 3g ja 4g verkon välillä vaikka usein miten ei kuitenkin vaihda valkoisena vilkkumisen jälkeen (hakee verkkoa) vihreään 3g verkkoon vaan katkonkin jälkeen pysyy sinisessä 4g verkossa .

Pääsisitkö tässä kohtaa kokeilemaan 4G-verkkoon pakottamista? Tai tuota Johnin ehdottamaa 3G-pakotusta? Kerrothan miten testissä nämä pakotukset eroavat toisistaan, tuoko helpotusta tilanteeseesi?

Selene@SoneraPartio
Hei Oksa
Samaa mieltä olen kanssasi. Pitää sen yhteyden olla vakaa ja toimiva. Ärräpäitä pääsisi muuten itseltänikin jossei netti luistaisi kuten pitäisi  >:(! Ja varmasti meistä jokainen voi allekirjoittaa saman lauseen.

Miten minä toimin? Kun asiakas tai ystävä valittaa nettiyhteydestään niin haluan aidosti auttaa selvittämään löytyykö siihen ratkaisua. Jossei ole tähän hetkeen kuuluvuuteen tulossa parannusta niin laitan palautetta eteenpäin ei-asiakkaan puolesta tai pyydän olemassa olevaa asiakasta laittamaan Soneran Omilta Sivuilta palautetta kuuluvuudesta, sillä sitä kautta laitettuna asiakas saa halutessaan informaatiota verkkokehityspuolelta heti kun muutosta alueelle on tulossa. 
Tuskastun jos alueelle ei ole heti päivien sisään tulossa muutosta (TänneHetiKaikkiNyt -tyyppinen persoona kun olen :) ). Elän niin iloissa kuin probleemissa mukana ja haluan kehittää palveluita sekä tuotteita yhdessä kirjoittajien kanssa, jotta muutoksia syntyy.  Tämä ei ole mitään diipadaapaa -puhetta vaan totista totta. Olen tällainen joka paikan viestinviejä ja -kuuntelija, aidolla sydämellä aina mukana  :)

Selene@SoneraPartio
älä suotta enää vaivaa nää.  mulle riitti nmt;stä lähtien ollut sonera tuttavuus.   ja nyt aattelin olla elisan asiakas seuraavat vuosikymmenet.   tuo asiakas palvelu on ollut vähän liian yliolkaista jo muutamia vuosia joten.....
          en tiedä miksi mutta yleensä täälläpäin soneralta lähteneet eivät ole olleet ollenkaan harmissaan.   ja nuo kartat kertoo tuostakin miksi homma mättää...                              btw, onko vanha ns. kanta-asiakas joku välttämätön paha jolle ei kuulukaan mitään etuja laitella?

Mielelläni katsoisin postialuenumerosi kautta tietoja mitä siellä suunnalla nyt on ja mitä on tulossa. Tänä vuonna on suuret panostukset meneillään 4G:n laajennuksista ja tämän vuoksi kävi kiinnostamaan sinun alueesi. Vaivaa siitä ei ole laisinkaan :) Jos muitakin kiinnostaa niin voin tarkistaa alueita :)
Asiakaseduista. Ehdottomasti niitä on tarjolla ja niihin on nyt laitettu efforttiakin enemmän. Asiakaslupauksetkin on tehty nähtäviksi sivuillemme, jossa myös näistä eduista voi lukea lisää. Minkälaisia etuuksia sinä haluaisit? Toimin tässäkin viestinviejänä elikäs ideoita ja ehdotuksia kehiin. 8)

Selene@SoneraPartio
Moikka pitkästä aikaa!

Tuolla parissa muussa ketjussa olenkin visiteerannut joskus aikoja sitten ja nyt tupsahdin tänne kurkkailemaan mitä tänne kuuluu ja missä voisin olla avuksi. Siis nimeni on Selene, Soneralla töissä 8 vuotta, SoMessa kirjoittelen ja sydämen asiani on auttaa sekä tuoda tietoa foorumeille sekä talon sisälle foorumeilta. Minusta infoa lisää löytyy tästä linkistä.

Oksan viesti paloi verkkokalvoilleni ja ilmoittaudun heti halukkaaksi viemään palautetta puolestasi eteenpäin! Elikäs sinä olet vaihtamassa operaattoria, koska netti ei ole toiminut toivomallasi tavalla. Ja sinulle soittamasi henkilö tarjosi halvempaa eikä ollenkaan puhetta ollut tuosta toimivuudesta? Jos näin niin pistän tätä viestiä eteenpäin sekä haluamasi muut terveiset.

Ihan asiasta toiseen tai tavallaan samaan liittyen, saisinko udella postinumeroasi niin voisin katsoa mitä sille alueella on suunnitelmissa kuuluvuuksien suhteen ?  Tämä kartta kertoo juu mitä on tulossa, mutta voin tutkailla puolestasi täältä päästä syvemmin alueesi tilannetietoa  :)

Selene@SoneraPartio
Vapaa sana / Vs: Viisas ratkaisu
: 29.12.14 - klo:10:22
ja pärkele!   just kun kerkesin kehua niin tosa maaseudun jätteissä sitten jo sensuuri iski ja sivu ja yhteys katki jo heti!   kyllä kiittäen katon soneraa!

Heippa Oksa ja muut ketjussa kirjoittelijat!

Pitkästä aikaa tulin tänne moikkaamaan kuulumisia! Katsomaan voinko olla avuksi täällä jotenkin teille?

Oksa, missä palaa? Mikä laite? Millai yhteys? Koko ajanko pätkii? Mites ketjussa keskustelijat muuten?
Olen valmiuksissa näpyttelemään vastauksia ja tuomaan palautteita eteenpäin tältä foorumilta tänne talon sisälle :)

Selene@SoneraPartio 
ei paljon auta virmaa vaihtaa kun dna ei edes toimi kylällä ja saunalahti käyttää kuulema soneran verkoa ja niin edelleen.   hejaa kilpailu!

Sen verran viilaan pilkkua, Saunalahti käyttää Elisan verkkoa. Meidän verkossa toimii Tele Finland, ei Saunalahti.

Mutta lähdetään nyt ensin siitä, ennenkuin hutkitaan, että anna meille mahdollisuus tutkia tämä asia. Jookos? Jos et halua tehdä vikailmoitusta netissä niin soitappa numeroon 0206 90101, ja kerro tosiaan omin sanoin tilanne. Vinkkinä vielä sellainen että soita silloin kun olet siinä tietokoneen lähettyvillä, ne pyytää sua kuitenkin jotain vielä testaamaan niin homma helpottuu merkittävästi kun aparaatit on siinä vieressä ja testausta voi tehdä puhelun aikana.

Tero@SoneraPartio
Sivuja: [1] 2 3