Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 14

Viestit - jd78

Vapaa sana / Vs: Hengissä
: 07.03.09 - klo:23:11
Eihän se mikkään veppimestari TJ:tä hiljentäny, se vaa kerrää voimia jotta seleviää lama-ajan yli. On nimittäin kohta nii hilijasta joka puolella että jouetaan hyvinkii päivät pitkät kirjottelemaan tänne agroon, ja jos TJ vielä viestimäärää lisää ni kyllä se jo työstä käypi ;D
Mikkelin kaupungin valtuusto on taas enemmin, kuin kusessa kun Portti esittää uutta takauskuviota.

 Edellisenhän Tapiola tyrmäsi ja hyvä niin.

Valtuuston seuraava kokous on Portin vartijana.
On muuten länsi-savo lehdessä semmoinen kolumnin kirjoittaja, joka käyttää nimimerkkiä VARTIN POHTIJA, kuhan tuo takaus taas kaatuu kaupunki laisten kynsille ni siinä sitä sit taas ollaan sekä vartin pohtija että portin vahtija, ynnä muut kaupunkilaiset! VOI H_L_V_TTI!
vielä semmoinen juttu MF 3000 sarjan jarrujen ilmauksesta. Että jos oikea oppisesti ilmataan niin homma menee kutakuinkin näin! Kuristetaan jarrupoljin sylinterin paluu öjyletkua (lukkopihdeillä tms.), rattia pyöritetään laidasta toiseen rauhallisesti, samalla jarrupolkimia polkien, ilma ruuvit auki, joista letkut peräkoteloon! Eli siis purista kasaan poljin sylinteriltä lähtevää paksuinta letkua, älä tuki kokonaan, laita letkut menemään molemmista ilmaruuveista peräöljyn täyttö korkista takaisin peräkoteloon, pyörittele omaan rauhalliseen tahtiin ohjausta, samalla yhteen lukittuja jarrupolkimia pumpaten. Ilmaus ruuvit on tosin suotavaa olla jo tässä vaiheessa auki ja traktori käynnissä, noin 10 polkasun jälkeen traktori edelleen käynnissä käytään laittamassa ilmaruuvit kiinni! Näin se taitaa mennä! PS. jos yön yli seisonnan jälkeen jarrut "hukassa" saattaapi olla edessä "ronkkien" irrotus eli jarruremontti!
Ja tuo rekisteri tilanne toisen rekisteri ON ja toinen taas EI REKISTERISSÄ ;)
Vähän oudompi ilmoitus kuvissa kone vaikuttas yhdeltä ja samalta! Vain koneen ja myyjän tiedot heittää ???
320 S! Ja noin vähän ajettu, harvemmin ollu noissa 300 sarjalaisissa tuota siirtopumppu vaivaa, oiskohan tankissa kuiteskin joku roska mikä tukkisi välillä letkulähdön. Tai kerran oli semmoinen tapaus että se letku lähti sieltä tankista niin jyrkässä kulmassa että oli osittain kurtussa oli menny jotain rojua pohjalevyn ja letkun väliin niin se nosti letkua ylöspäin ja letku teki liian jyrkän mutkan! Ethän vaan ole tankannu avanttias vanhasta AIV kannusta? On pirun arka se syöttöpumppu tuolle AIV liuokselle! onko kone minkä ikäinen?
Todennäköisesti vika siirtopumpussa, paitsi jos ollut joskus paljon vettä polttoaineen joukossa voipi olla myös että ruiskutuspumpun elementtien pinnat ovat hapettuneet ja jumittavat siinä tapauksessa vaatii uuden syöttöpumpun! Mutta kokeile ensin laittaa siihen sähköinen siirtopumppu laita se suoraan tankista tulevan letkun väliin ja vedä suotimelta letku sit suoraan syöttöpumpulle! (onko koneessa veden erotin? jos on ni anna sen olla pelissä mukana) jätä vanha siirtopumppu koneen kupeeseen lutkuttamaan tyhjää, yhdistä vaan letkun pätkällä sen tulo ja lähtö nipat ni ei pääse lika sinne sisälle! Ps. Minkä mallin avant kyseessä?
Yks juttu tuli mieleen ei itelle sattunu mutta eräälle tutulle.
Oli papparainen vetäny kylätiellä pienen nissaninsa mutkasta pitkin peltoa lumihankeen, kaveri sattu pölliautolla siihen paikalle ku pappa huito tien varressa apua. Eiku köysi kiinni nipponin perseeseen ja toinen pää pölliauton perään ja veto. Noh, nätisti tuli nipponi takas tielle. Kaveri hyppäs sit pölliauton ohjaamosta alas köyttä irrottelemaan, ja samalla ku pääs pihalle ni ihmetteli että miks se nipponi huutaa edelleen täysillä siellä takana ja köysikin on vielä tiukalla, meni nipponin vierelle ni papan pirulainen vejätti edelleen ykkösellä eteenpäin (nipponia siis hinattiin takaperin pois sieltä pellosta) kaveri koputti nipponin sivulasiin ja paparainenkin löysässä siinä vaiheessa vedon pois, ruuvas lasin auki ja tokas vain että "tuntupa olleen tiukassa" ;D
Pysy vetreänä tommosen polon kanssa:D joitakin kertoja on tullut könyttyä takapenkin kautta rattiin tai pois:D
Harmillisen hankala homma jos sattuu vielä olemaan kyseessä kaks ovinen versio ;D
jaa siis muillakin ikh tartit takkuaa :P, meillä natikas ei meinaa välillä millään heittää sitä ratasta kehälle >:(.
Jos joutuu hätäpäissään hakemaan ns. tarvike startin koneeseen kun koneeseen, niin ei pidä heittää sillä koneen alkuperäisellä startilla vesilintua!
Kannattaa viedä se korjattavaksi jollekkin startti spesialistille, voi tulla ehkä vähän kalliimmaksi kuin tarvike startti mutta on varmasti korjuun jälkeen kestävämpi kuin pari kolme tarvike starttia yhteensä! Näin vakuutti paikallinen startti pajan mestari minulle jokunen vuosi sitten, ja olen kyllä käytännössä tullut itse huomaamaan saman asian. ;)
Vapaa sana / Vs: Mittausongelma
: 18.12.08 - klo:21:55
Helevata johan on epsanjan poika keksinnön tehnä, voipi mitata onko perus mulukku, täys mulukku vai oikein tyvi ***** ;D
Ilman taulu töllöä ja sen muutakaan kuvien katselemis laitetta olen pärjännyt jo digi-aikaan siirtymisestä lähtien ja hyvin tullu toimeen! Olen  säästänyt TV-luvassa ja kyseisten laitteiden hankinta hinnassa pitkän pennin, vai oliko se nyt sentin, vai miten se oli ;D Ps. jääpä aikaa iltaisn paljon muuhunkin jopa agronetin lueskeluun!
Metsätalous / Vs: käpyjen keräys
: 29.11.08 - klo:20:09
Talvella vois kerätä käpyjä kun muissa hommissa on hiljaisempaa, mihin kantseis kaupata
Meinasitko ruveta oravan leipää kaventamaan :'(  Tulee kurrelle nälkä jos vielä tuon valametin siihen hommaan haet ;D
Onko Mikkelistä lähtijöitä juna lähtöö justiinsa! ;D Vai miten se oli.
Tehtiin aikoinaan noita Mikkelissä noin 10 kappaletta!
Sivuja: [1] 2 3 ... 14