Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Jaakoppi

Luin tossa äsken mainosta hammastetusta kiilahihnasta (ei hammashihna). Mainoksessa kehuttiin, että pienempi vastus kuin perinteisellä kiilahihnalla, ja parempi tehonsiirtokyky pienikokoisilla hihnapyörillä. Lisäksi kestää selkäpuolen kiristyspyörää paremmin. Tulipa mieleen, että miksi näitä mullistavan hyviä hammastettuja ei käytetä esim puimureissa. Sampossakin tuuletinsysteemin hihna menee aiana tuon selkäpyörän takia. Voisko noita perinteisiä alkaa korvata hammashihnoilla.

Sampoon on parannus tehty hydrauliikka putkella kiristi en jousen päälle. Luikkaappa comiasta malli
https://www.avk.fi/Shop/Vehicle/Vehicle/655039/massey-ferguson-5470-finlandia?brandName=massey-ferguson

Mitä tuossa on tapahtunut? Ja entä kuskin kunto tapahtuman jälkeen?

Varmaan etujousitus pettänyt ;) onhan tuo nuota acco konsernin vehkeitä 🙈
Kyllähän niitä vanteita on murtunut valtroistakin. Ja mitä tulee tuohon etujousituksen, niin suomalaiset maajussit tuntuu tykkäävän maksaa omasta lompsasta ja kärvistellä omissa nahoissaan. "kun se ny on vain valtran tyyppi vika" mutta onhan se tehty Suomessa saksalaisilla osilla ;)
n. 5 v sitten oli joku 6-syl valtra koeajos. Käyttöohjeissa käskettiin lukitsemaan tapilla etuakselin jousitus, kun käytetään raskaita nostolaitekoneita. Esimerkkinä mainittiin kääntöaurat.

Tarkottaako jaakoppi ko lukitustappeja ?
On tosiaan N-sarjan hydraulisen etujousituksen ongelma. Joistakin nelos sarjan T-valtroista on lähtenyt tappi irti josta on mutteri pyörätänyt auki. Siihen on päivitys kans olemassa. Mutta valtra ei ole näitäkään koneita kutsunut takaisin. Sitten vasta vaihdetaan kun lähtee irti tai todetaan olevan löysällä. Tiän tapauksen missä T154:sta valtrasta lähti tappi irti ja hyökkäsi vastaan tulevan kaistalle 9m3 hiekoittaja perässä täynnä tavaraa. Onneksi ei tullu ketään vastaan
Etujousituksen tappi katkesi ja valtra meinas hyökätä mettähallituksen puolelle
Onko kellään ollut vaara tilanteita N-valtran etujousituksen kanssa?
Sivuja: [1]