Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8

Viestit - juhani

Mitäs merkkejä oli mukana? Oliko Palms? Muutama vuosi sitten ostin virolaiselta kaverilta uuden paketin, hinta vähän alle kymppitonnin. Oliko kuormain 675 ja kymppitonnin jarrullinen kärri, 2 palkkirungolla.

Palms ei ollu, virolaisista oli Kire(joutsa)83+12t
Muut kotimaisia:
Farmi 4066+101
Kesla 304+10t
Kronos 5000+120
Nokka 5070+1230
Patruuna 5771+10t

Kukahan näitä Kire-merkkisiä valmistaa? Aikaisemmin kaverini valmisti Kiret (kuormaajat, metsäperävaunut, kultivaattorit, viljakärrit ym.) mutta vaihtoi merkiksi Palms. Anti taisi jakaa firman kahtia ja jotain liiketoimintaa myi poiskin.

http://www.ap3.ee/?PublicationId=31503ED6-39D4-4163-9D98-74AA1E3959CE&code=3769/new_eri_artiklid_376905


http://www.palmsetrailer.eu/en

http://www.palms.eu/en

Kire-joutsan valmistuttaja on Seppo Kuisma ,tää tehdas http://oniar.eu/vastaa valmistuksesta,valut tulevat ruotsista .
Minne ovat hukkuneet kuormaajien käännön voimat ,kuitenkin töissä aika tärkeä ominaisuus.
Olis kolmiakselinen hankinnassa ,missä edullisimmat.
http://www.mtk.fi/maatalous/lait/konelautakunta/konelautakunta/muutkoneet_07/fi_FI/paatos160608dno10/

Tuossa esimerkki asiakkaasta joka on ennen käyttänyt vain moottorisahaa.
Käytännön kokemuksia ,mielipiteitä
?



Vauriot kardaaneissa on tulleet jyrkissä laskuissa haketustyömaan välisissä siirroissa joskus vaan mäet yllättää. Meillä on T190  tehtaan säädöissä eikä ole tarkoituskaan niitä piristellä. Samoin hakkurissa on jarrut .
Retkun takuupäätökset jääköön omaan arvoonsa.
Meillä perheessä on koneen suunnittelun DI ,hänen lujuuslaskelmien perusteella
on syytä epäillä, että jousitetun mallin alkuperäinen panta ei täytä tieliikenteessä
vaadittavia varmuuskertoimia.
Valitettavasti tapanani on myös yritykseni  koneista kertoa ne vauriot jotka voi
vaikuttaa liikenneturvallisuuteen , vaikkakin joku merkkiuskollinen älähtää.
Esimerkisi miksi varaosapanta on nyt puolta vahvempi jos alkuperäinen olisi ollut
lujuudeltaan riittävä.






Kotimaiset liikennemallit.
Keskeltä poikki ristikot ehjät 40senttiä häviää lennostoon.
Ensimmäinen ilman toinen neliveto kytkettynä samat vauriot.
Loma-aamu. Lomittaja soittaa 07.12 että linkkuvaltran etukuormaaja ei toimi. Kamat päälle ja katsomaan. Lyhyt diagnoosi: hydraulilohkossa jotain vikaa kun kaikki muu toimi paitsi kauhan liike.

Naapurista traktori lainaan, että lehmät saa rehua ja viemään ajamalla omaa traktoria pajalle 50km päähän.  5km matkaa perille kun täydessä laukassa yht'äkkiä kuuluu kauhea pamaus ja takarenkaat menee asfaltilla suttiin. Tiehen piirtyy kaksi leveää mustaa rantua ja traktori pysähtyy kaistalle poikittain. Katson taaksepäin  ja tiellä on teräksen palasia kymmenien metrien matkalla...

Etuvedon kardaanin laajakulmanivel hajosi linkun kohdalta ja jumitti väliaikaisesti takarenkaat. Varovasti nytkytellen sain siirrettyä potilaan tien laitaan. Loppumatka menikin lavetilla.

Onneksi tie ei ollut jäinen eikä ketään tullut ihan takana. Lomafiilis meinaa hieman kärsiä...


Meidän molemmista T 190 kymppisistä on kardaanit lähteneet rissalan lennostoon juuri
alamäessä kun kierrokset on nousseet 2800 ja menoa hillitty jarruilla .Olisikohan suuri
vaiva ilmoittaa ohjekirjassa ,että jarruja ei saa käyttää koska kardaani ei kestä näissä
nopeuksissa ja lisäksi vielä tämä linkki                      http://joutsantuonti.suntuubi.com/?cat=5&img=26

Millä tääällä pohjois -karjalassa lämmön toimitussopimukset on 40-50€/mw
riippuen kohteesta+perusmaksut.
7140 koukku olis  ,kone rakennettiin motokäyttöön niin otettiin pois.
Parkkerin venttiilissä on muuten saman valmistajan kelat ,eli ergo kahvat käy suoraan ,esim edellisessä joutsassa oli viellä parkkerin
lohko, mutta ostaja otti ergo kahvoilla.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8