Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vuokrapelto lähtee sivullisten takia.  (Luettu 11527 kertaa)

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Vuokrapelto lähtee sivullisten takia.
Ei ole esteradan tekijä näköjään halukas vastaamaan minulle puhelimeen.

Monta kertaa joku "vastaamaton" onkin vastannut jos sille soittaa jostain toisesta numerosta, mieluiten sellaisesta joka ei ole yhdistettävissä edes numerotiedustelun perusteella alkuperäiseen välteltävään soittajaan.'

Jos ny suoraan sanotaan, niin kamat kasaan ja lasku akalle, mitä noiden kanssa turhaan neuvottelemaan. >:(
It ain't over till the fat lady sings

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65712
Vs: Vuokrapelto lähtee sivullisten takia.
oikein kouluesimerkki siitä että kun ei itse oikeastaan tarvita tollasta peltoa mutta"ahneutta" pitää vuokrata niin ....             kyllä sitä vaan esteradalle jotain päivystystä ja henkevästi keskustelemaan asiasta hermostumatta heti!    kyllä elinvoimainen nainenkin terveen puheen ymmärtää, ei kannata alkaan rissaamaan .

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Vuokrapelto lähtee sivullisten takia.
On tää maailma ihmeellinen. Lazin ongelma joka johtuu hävyttömästä, röyhkeestä ja jopa törkeästi käyttäytyvästä hevosharrastajasta, käännetään Lazin ahneudeksi ja muuta....

Voeha vihtu. :o

Miten sitä  PELTUA ahnehditaan????? Raivataan rutakkoa lisää?????
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

mah

  • Vieras
Vs: Vuokrapelto lähtee sivullisten takia.
Sen siitä saa kun kikkailee noiden luonnonhaittaheinäpeltojen kanssa.  >:( Ne kuuluvat hevosmiesten käytösopasteen mukaan jokahevosmiehenoikeuksiin. Kesällä saa niillä ratsastella ja talvella ajaa moottorikelkalla. :-X

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Vuokrapelto lähtee sivullisten takia.
Sen siitä saa kun kikkailee noiden luonnonhaittaheinäpeltojen kanssa.  >:(

Aina vaan paranee.... :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8405
Vs: Vuokrapelto lähtee sivullisten takia.
Lazin pitää mennä heppanaisen kanssa ratsastelemaan sinne luonnenhoitopellolle.
Mystinen kesälaatumies

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Vuokrapelto lähtee sivullisten takia.
Mikä näitä hevosihmisiä oikein vaivaa :-\ tiellä ovat kuin kuninkaallisia, toisten pelloilla käydään ratsastelemassa.


Kerran hevostilan emäntä soitti lannanlevitykseen, tein kuorman kysyin mihin levitetään "ei mulla oo peltoo" no vein sitten omalle pellolle sen kuorman.

  --Lähetin laskun, seuraavana päivänä soitti "mutta sähän otit ne lannatkin, pitääkö mun vielä maksaakkin" että sellasta.

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 917
Vs: Vuokrapelto lähtee sivullisten takia.
Lazin pitää mennä heppanaisen kanssa ratsastelemaan sinne luonnenhoitopellolle.

Joo astuttava sekaan vaan. Jotain vaihteluu.
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Vuokrapelto lähtee sivullisten takia.
oikein kouluesimerkki siitä että kun ei itse oikeastaan tarvita tollasta peltoa mutta"ahneutta" pitää vuokrata niin ....

Kuten Skännä totesi  :o :o :o.

Kuka meistä sitä peltoa oikeasti tarvitsee? Taitaa olla niin että ei kukaan tai kaikki.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Vuokrapelto lähtee sivullisten takia.
Mikä näitä hevosihmisiä oikein vaivaa :-\ tiellä ovat kuin kuninkaallisia, toisten pelloilla käydään ratsastelemassa.

Kerran hevostilan emäntä soitti lannanlevitykseen, tein kuorman kysyin mihin levitetään "ei mulla oo peltoo" no vein sitten omalle pellolle sen kuorman.

  --Lähetin laskun, seuraavana päivänä soitti "mutta sähän otit ne lannatkin, pitääkö mun vielä maksaakkin" että sellasta.

Hevosetkin nauraa sellaiselle joka lähettää laskun hevostenpitäjälle.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Vuokrapelto lähtee sivullisten takia.
oikein kouluesimerkki siitä että kun ei itse oikeastaan tarvita tollasta peltoa mutta"ahneutta" pitää vuokrata niin ....

Kuten Skännä totesi  :o :o :o.

Kuka meistä sitä peltoa oikeasti tarvitsee? Taitaa olla niin että ei kukaan tai kaikki.
Siinä onkin perustavaa laatua oleva kysymys :o Itte olen antanut itselleni ymmärtää, että tukia maksetaan sen takia ettei sadon arvo kata kaikkia viljelyyn liittyviä kuluja  ::) Jos joku muu hoitaa korjuun ilmaiseksi ja maanomistaja/haltija nostaa tuet, niin eikös silloin tueta vain pellon omistusta/hallintaa eikä siihen liittyvää työtä?? Niin taikka näin, niin minulta lähtee 200+alv lasku jokaisesta "ilmaiseksi" korjatusta hehtaarista :)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Vuokrapelto lähtee sivullisten takia.
LHP-riista. 716euroo hehtaari tukea. Saapi olla15prosenttia koko pinta-alasta. Ripaus yksi vuotista ja hyppysellinen monivuotista kasvia. Kylvö kesäkuun loppuun mennessä. Lopetus keväällä ilman myrkkyä. Eli rullakarhilla tai muulla vanhan kasvuston hävitys ja huiskalla kylvö. Nostetaan rahat ja naaatitaaan.

Miksi kasvattaa pienissä ja huonoissa palasissa viljaa? Kaikki apupaskaa ja pöötä myöten menee hukkaan?

Eikö maatalous olekaan pisnestä jossa tavoitellaan maksimaalista tuohinippua kukkaroon?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Vuokrapelto lähtee sivullisten takia.

Kuten Skännä totesi  :o :o :o.

Kuka meistä sitä peltoa oikeasti tarvitsee? Taitaa olla niin että ei kukaan tai kaikki.

Älä nyt siinä selittele, ihan "ahneuksissasi" olet tuonkin vuokrannut!  ;D

Ihan oikeasti, täähän on ihan käsittämätön viestiketju. Maatalousbisnes on mun ymmärtääkseni yksinkertaistettuna tuotot-kulut = voitto. Ihan sama tuleeko se voitto LHP:illa, rahakauraa kasvattamalla vaiko jopa laittamalla lehmät seipäille (vai miten se meni). Mä ainakin vuokraan kaikki mitä vaan järkevällä hintaan saan.

Maken ehdotus asian hoitamisesta ratsastamalla on varteen- / aisaanotettava vaihtoehto.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9829
Vs: Vuokrapelto lähtee sivullisten takia.
LHP-riista. 716euroo hehtaari tukea. Saapi olla15prosenttia koko pinta-alasta. Ripaus yksi vuotista ja hyppysellinen monivuotista kasvia. Kylvö kesäkuun loppuun mennessä. Lopetus keväällä ilman myrkkyä. Eli rullakarhilla tai muulla vanhan kasvuston hävitys ja huiskalla kylvö. Nostetaan rahat ja naaatitaaan.

Miksi kasvattaa pienissä ja huonoissa palasissa viljaa? Kaikki apupaskaa ja pöötä myöten menee hukkaan?

Eikö maatalous olekaan pisnestä jossa tavoitellaan maksimaalista tuohinippua kukkaroon?


"Ripaus yksi vuotista ja hyppysellinen monivuotista kasvia." Mistä tuo sääntö on peräisin että pitää olla monivuotistakin seoksessa. Ainakaan kaupallisissa seoksissa ole mitään monivuotista sekaan sotkettu. Kahta lajia, eikös se niin ole? Esim vilja ja rypsi?

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Vuokrapelto lähtee sivullisten takia.
Kyllähän tämmösissä vuokraamisissa pitäisi noudattaa periaatetta, että ilman maanomistajan lupaa aluetta ei vuokrata eikä luovuteta kolmannen osapuolen käyttöön, ei edes ilmaiselle heppaheinäntekijälle  :(

Sanoohan sen järkikin  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes