Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minkä puimurin ostaisi ?  (Luettu 33343 kertaa)

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Minkä puimurin ostaisi ?
NH5080,puitu 4 syksyä,melkein 900ha.Remonttia 2min kun yhden terälapun kärjestä oli lähteny pala pois.Haittasi lakoisen timotein puintia.Kokemusta MF20sampo10v,JD 1170 10v ja DF 660 8V.Yhtään päivää ilman remonttia. lisäksi puintiteho ihan riittävä.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Minkä puimurin ostaisi ?
Jos tarvitsisin ison puimurin valinta olisi CASE.
Pari tuhatta tuntia ajetulla 2366 tai 2388 AXIAL FLOW -puimurilla pui vielä COMIASTI yhden
uuninsuuluukku -tehtaan tuotoksen monttuun...

Lähinnä yksinkertasen koneen maineessa... yksinkertaselle isännälle?  ;D ;D

Ominaisuuksiltaan ei Claas-luokkaa. Ja tämä siis tällasena konsensuksena Tanska/Britit/Irlanti-akselilta.
Jokainen insinööri osaa tehdä monimutkaisen koneen tai laitteen.
Case on selkeä ja yksinkertainen.        Puintiteho on varmaan claas luokkaa.     Luotettavuudesta kertoo
jotain jokavuotinen great harvest puintimaratoni...     Floridan rannikolta aloitetaan ja jopa Kanadan puolelle
asti mennään.                 Porin valimon vaseliinikehät olis kananruokaa jo ensimmäisen osavaltion rajalla.    ;D ;D
Tuskahiki on köyhän sauna...

nilihaara

  • Vieras
Vs: Minkä puimurin ostaisi ?
    Jos mulle iskis puimurin vaihto päälle niin kyllä kävisin tota Averoa syynäämässä tarkemmin. Kyllä se hieman korkeampi hinta tulee vuosien jälkeen takaisin parempana jälleenmyyntihintana ja luulisin että joku tyhjänpäiväinen laakerivaihtokin jäis tekemättä. :)

Timangi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
  • Olen kiltti...Olenhan?
Vs: Minkä puimurin ostaisi ?
Se on monesti niin että kun saa jostain koneesta tarpeekseen (itsellä sampo) niin vaikka mikä tulis niin aina siitä vikoja löytyy :-\
Meillä lähti vanha pikkuanti-rahasampo viroon ja ruotsista tuli Fiatagri 3750 tilalle. Samalla tilalta myytiin myös toinen valmetin koneella oleva...361...ihan vain periaatekysymyksenä ;) Ja vanha isäntä totes ettei meille ikinä mitään vallun sekaisia...

Fiatagrin puimurin varaosasaanti heikonpaa kuin vaikka sampolla mutta periaate olisi että niitä varaosia ei tarvittais puintikaudella niin silloin on hyvä puimuri!
Hyviä koneita varmaan kaikki ja pitkälti käyttäjästä kiinni...Saattaisin silti kallistua Nyykkäriin.

ps, Ajanut Audeilla 9vuotta ja vaikka siinä olis mitä vikaa niin hermot kestää....mutta jos on joku toinen merkki kysees niin tekis mieli potkia kun sellaisia romuja ovat 8)

Kyllä se tästä...enää loput jäljellä!

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Minkä puimurin ostaisi ?
    Jos mulle iskis puimurin vaihto päälle niin kyllä kävisin tota Averoa syynäämässä tarkemmin. Kyllä se hieman korkeampi hinta tulee vuosien jälkeen takaisin parempana jälleenmyyntihintana ja luulisin että joku tyhjänpäiväinen laakerivaihtokin jäis tekemättä. :)

Niimpä, taitais jäädä yhdet tai kahdet , jopa kolmet välirahat käyttämättä vrt pellintäristimen vaihto tuon tuosta.....
Nimim. 19 vuotiaasta jopa ekaa kertaa kiristettiin hihnoja...

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Minkä puimurin ostaisi ?
Mitkä NH mallit nykyään valmistetaan puolassa?  Mitäs siitä on aikaa, kun niitä viisnelosia ja viiskuutosia siellä alettiin tehdä, niin oli niissä murheita, puintiaikaan.

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Minkä puimurin ostaisi ?
Puolassa tehtyjähän nämä on.Minkälaisia murheita?Minulla on neljään syksyyn ollut yksi terälapun vaihto,pari minuuttia.Siitäkin oli vain sentin pala pois.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4409
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Minkä puimurin ostaisi ?
    Jos mulle iskis puimurin vaihto päälle niin kyllä kävisin tota Averoa syynäämässä tarkemmin. Kyllä se hieman korkeampi hinta tulee vuosien jälkeen takaisin parempana jälleenmyyntihintana ja luulisin että joku tyhjänpäiväinen laakerivaihtokin jäis tekemättä. :)

Niimpä, taitais jäädä yhdet tai kahdet , jopa kolmet välirahat käyttämättä vrt pellintäristimen vaihto tuon tuosta.....
Nimim. 19 vuotiaasta jopa ekaa kertaa kiristettiin hihnoja...

Täällä 21 vuotias. Aiemmin ei mitään, nyt vuotaa vesipumppu, kolaketjut pitäisi vaihtaa ja ensimmäinen hihnakin pitäisi vaihtaa. Tekniikkahan on vanhaa ja hyljeksittyä, ei oo hydroa, ei sähkösäätöjä, ei ilmastointia. Mutta puimaan on kiva lähteä kun tietää että sen kun vaan pui sen mitä on suunnitellut. Ei tarvitse epäillä että saako lohkon pois sateen alta vai alkaako taas jokin remontti.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Minkä puimurin ostaisi ?
Oli puimuri mikä tahansa... pääasia on, että siihen ei oteta "varmuuden vuoksi" ylikokoista pöytää  :P Siihen nuo hajoavat, että sisään työntyy enemmän roinaa kuin mitä koneisto oikeasti jaksaa työstää.

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Minkä puimurin ostaisi ?
Jos tarvitsisin ison puimurin valinta olisi CASE.
Pari tuhatta tuntia ajetulla 2366 tai 2388 AXIAL FLOW -puimurilla pui vielä COMIASTI yhden
uuninsuuluukku -tehtaan tuotoksen monttuun...

Lähinnä yksinkertasen koneen maineessa... yksinkertaselle isännälle?  ;D ;D

Ominaisuuksiltaan ei Claas-luokkaa. Ja tämä siis tällasena konsensuksena Tanska/Britit/Irlanti-akselilta.
Jokainen insinööri osaa tehdä monimutkaisen koneen tai laitteen.
Case on selkeä ja yksinkertainen.        Puintiteho on varmaan claas luokkaa.     Luotettavuudesta kertoo
jotain jokavuotinen great harvest puintimaratoni...     Floridan rannikolta aloitetaan ja jopa Kanadan puolelle
asti mennään.                 Porin valimon vaseliinikehät olis kananruokaa jo ensimmäisen osavaltion rajalla.    ;D ;D

Onhan se yksinkertainen ja varmaan puolustaa paikkaansa moneen hommaan. Ei siinä kuitenkaan ole kaikkia Euro-täppärin haluamia ominaisuuksia sähkö/pöytäpuolella, siis näissä aidoissa 88-sarjan Caseissa, tai varsinkaan vahoissa 23xx-koneissa. Sen takia paljon puiva usein valitsee Euroopassa Lexionin, siinähän saa huippuominaisuuksien lisäksi pari senttiä lisää  ;D ::)

Vakavasti ottaen, Euroopassa AF:n menestystä haittasi pitkään oman pöydän puute (käyttivät MF:ää) ja siitä johtuvat ongelmat. Roottorivaihtoehdotkaan ei alkuun olleet niitä parhaita Euroopan oloihin.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Minkä puimurin ostaisi ?
Mä mietin kans noitten averoitten ja nyykkärien välillä ja ostin 2001 vuosimallin 2065 sampon! Kymmenisen vuotta kun tuolla loksuttelee niin on se ja sama vaikka sen antaa stenalle. On nimittäin senkin jälkeen vielä edullisempaa puintia mitä averolla...

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Minkä puimurin ostaisi ?
Olishan se claassi muuten hyvä mutta pienin seulasto pinta-ala ja reilusti muita kalliimpi.

Muitakin varmaan kiinnostaa, miten toi seulasto rajoittaa menoa 490- tai 540-pöydällä, kun siinä on sama ala kuin 48-vainaassa? Viettopinta toki pidempi 240:ssä.  :-\ 

Noi isommat pöydät on nyt Averon ostajalle aika houkuttelevia, kun lisävarustelistalle tuli Auto Contour.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5905
Vs: Minkä puimurin ostaisi ?
Puolassa tehtyjähän nämä on.Minkälaisia murheita?Minulla on neljään syksyyn ollut yksi terälapun vaihto,pari minuuttia.Siitäkin oli vain sentin pala pois.

Huhut kertoo että viimeisimmissä 5000-sarjalaisissa olisi ollut paljon pikkuvikoja, sähkö tms murheita?
Tosin hypättiin Samposta suoraan 7000-sarjaan, tai nythän ne mallinumerot meni taas uusiksi, eli sinänsä ei omakohtaisesti merkitystä mutta ihan uteliaisuuttani kiinnostaa..

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Minkä puimurin ostaisi ?
Ne huhut mitä minä olen kuullut että lähes ikuisia vehkeitä ovat.Ainut murhe on se että hajottamolta ei kuulemma saa osia.Olen ajanut puimuria 70-luvulta lähtien ja on käsittämätöntä että sen kun vaan ajat ja tankkaat silloin tällöin.
tänne tuli 6 NH:ta ja muillakaan ei ole ollut valittamista.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Minkä puimurin ostaisi ?
Ne huhut mitä minä olen kuullut että lähes ikuisia vehkeitä ovat.Ainut murhe on se että hajottamolta ei kuulemma saa osia.Olen ajanut puimuria 70-luvulta lähtien ja on käsittämätöntä että sen kun vaan ajat ja tankkaat silloin tällöin.
tänne tuli 6 NH:ta ja muillakaan ei ole ollut valittamista.


Miten osat voi loppua hajottamattomalta jos kones on hajoamaton ;D ::)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?