Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 90 91 [92] 93 94

Viestit - kyntaja

Mitäs töitä näillä kolmesatasilla tehdään?

Omalla Tm 190(255hp tapista) vejetään noukkaria,tehdään lumi askareita(ottaa tehoja,alueaura ja polanneterä),kärrin vetoa yms yms.

En ole tyytyväinen suuttimet ja ahdin menee vielä vaihtoon.

300hp on löydyttävä tapista
Voin kertoa: Aivan ylivoimaista  :o

todellakin:

erään urakoitsijan fendt 716:seen vaihdettu vaihdelaatikko 2 kertaa, mittaristo kerran ja esim. koko hydrauliikka puoli halvaantui viime kesänä ja kone seisoi kuukauden sesonki aikana.

että se siitä kestävyydestä.

Tohon ei kaikkien selkä nahka pysty,ei oma ainakaan

Mutta sehän kertoo jo jotain nahasta jos se fentti on ostettu

Ei kerro,ei ole sen kalliimpi kuin esim uus direkt valtra.
Toinen ainakin toimii,toista ei portaattomaksi pysty edes sanomaan kun joutuu niitä alueita pläräämään



***onhan fendti huomattavasti kalliimpi kun vastaavan tehonen direkti.
eihän direktissä mitään alueita tarvi plärätä? hidas ja nopee. tieajossa lähtee aina liikkeelle vaikka olis nopeella.
onhan fendtissäkin 2 aluetta....

kait se fendti hajoaa sekin vaikka vahvoja on. kalajoellakin just meni 924:sta laatikko vaihtoon. tarviiko sitä nyt sitte "muiden merkkien miesten" juhlia??

Paskan marjat.
Täys paalukuorma ja ei pellolta tule kone pois.Urisee vaan ja summerit soi.Siis nopella perällä.

Hienosti kyllä liikkuu tyhjänä(no ainakin liikkuu,siitä sujuvasta käytöksestä....en sano mitään)
Voin kertoa: Aivan ylivoimaista  :o

todellakin:

erään urakoitsijan fendt 716:seen vaihdettu vaihdelaatikko 2 kertaa, mittaristo kerran ja esim. koko hydrauliikka puoli halvaantui viime kesänä ja kone seisoi kuukauden sesonki aikana.

että se siitä kestävyydestä.

Tohon ei kaikkien selkä nahka pysty,ei oma ainakaan

Mutta sehän kertoo jo jotain nahasta jos se fentti on ostettu

Ei kerro,ei ole sen kalliimpi kuin esim uus direkt valtra.
Toinen ainakin toimii,toista ei portaattomaksi pysty edes sanomaan kun joutuu niitä alueita pläräämään
Voin kertoa: Aivan ylivoimaista  :o

todellakin:

erään urakoitsijan fendt 716:seen vaihdettu vaihdelaatikko 2 kertaa, mittaristo kerran ja esim. koko hydrauliikka puoli halvaantui viime kesänä ja kone seisoi kuukauden sesonki aikana.

että se siitä kestävyydestä.

Tohon ei kaikkien selkä nahka pysty,ei oma ainakaan
Mukavan näkösiä pätkiä,varsinkin kun musiikki taustalla,kun vaan pysyy ne musiikit.
mutta kyllähän 8400:lla tehdään/tehtiin töitäkin. useemmin rankemmassa käytössä kun moni muu merkki. fiiatin voi lukea samaan kastiin. selkäänsä saa raukat.

8400:n moottori kestää urakkaajoa viritettynä ainakin 16000h (tällä hetkellä sen verran mittarissa)
-----------

väitän että suomen eniten ajettuja on valmet 05srj ja 6000/8000srj.



No kylläkai sen on pakkko kestää.Valot ja startti toimii vaan sähköllä.
Ja hirveitä koneita ajaa.
Enemmin selkää ottaa kun työpäivän tuommosella tekee.
Hydr onneton.
Kova äänininen.
Laatikko, ai mikä,nii ne ke kepit
Kaasu,hör hör hör hööööör hör hör
Savua,maailman mahtuu, vituttas silti ajaa noin paljo kitkuavalla koneella

+ Vetokone
+ ei tehon häviötä
Paras auraustuki ja turvavyö on kun otat vauhtia pois ja käytät maalaisjärkeä.

Huoh. lepäämään.14h retki takana
http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=659421&cache_missing=1

Mitähän kaikkea kuluja tuommosen tuonnissa tulee.
Eikös pakettiautossakin tule maksetaavaksi norm autovero.
Jos niin paljonko lienee tuommoisessa.
Taitaa hinnat tulla todella lähelle suomen hintoja
Just olin laittamassa ettei S valmaari vienykkää sitä titteliä.Vai oliko se sittenkin se jyrsin ;D
Sen verran sanon et eri pakasta menee voima eteen ja taakse.
Vituttaa se konetta huoltoon jatkuvasti kiikiuttaa.
Eikä työajan menetyksestä makseta mitään.
Siksi itse ajan new hollannilla koska näillä on työt saatu tehtyä.
Aina jotain ollu mutta hommat/sesongin saanut tehtyä.Ei maata kaatavaa.
Ja senverran yksinkertaisia et itsekkin ymmärtää näitten päälle.

Sen takia yleensä valmetteja on taloissa 3,yks on aina remontissa.
Itseäkin hieman kiinnostaa et mitä hajoillut.
Vaan jos pelkkiä anturi vikoja niin sehän ei traktorin vika ole vaan anturi valmistajien.
Itsellä ainakin välillä luokattoman huonoja,saattoi uusi anturi porsia 200h/muutamassa viikossa.
Nyt kestänyt kun muuttui heti malli.Eli voi niitä jolleikka sattunut kone johon testattu kyseistä mallia.
Itse vaihdattaisin kaikki takuuseen.
Itsellä ole ollut pakkojen kanssa kyllä ongelmia.
Vetolevy on vaihdettu(lumityö rasittaa,jatkuvaa edestakaisin seilaamista)yleensä menee 5000h kohdalla
ek koneessa,tuossa 155 meni reilun 3000h kohdalla.
Silppurivaunu ei ole vaihtoehto. nimimerkillä kokemusta on.
ei missään nimessä. silppurivaunu PALJON vaurioherkempi kampe. kokemusta on.

Voihan se noinkin olla, jos pitää pellolta kerätä kivet / maitokärryt / äkeenraadot / ym romut rehukoneilla.

Toisaalta jos silppurivaunu on PALJON vaurioherkempi, niin taitais sitä sitten noukkarilla pärjätä ensalkuun melkein sata vuotta ilman remontteja. Jos siis oletetaan että PALJON olisi esimerkiksi kymmenkertainen määrä..  ;D

Ja jos ihan totta puhutaan, onhan noukkari simppeli ja tehokas kampe, mutta sitä en käsitä millä verukkeella niitä kehdataan sanoa silppuaviksi.

Juu olin itsekkin viimekesän eka teossa tuotamieltä.Sitten rupes vituttamaan silppuri ketjun hitaus/hankaluus.Kävin katsomassa silpun pituuden.Omakin ajatus malli vanhoista malleista.
Nyt tallissa 6600 jumbo.2 ja 3 rehunteko yhtä juhlaa.Kun on karhetta ja voimaa niin myös lyhyttä silppua.
Ja ajan pelkkää urakkaa ja tämän todistivat myös asiakkaani.

Itsellä menee n.1ha kuormaan ja 60-80l happoa per kuorma
Ei ole tosiaankaan noin yksinkertaista ja lait tuskin viimetalvesta muuttuneet.
Liikennetraktorille k-a kortti ja tietysti poikkeussäännöt.
Luvanvaraista ajoa käytännössä kaikki rahti ajo pois lukien oman tavaran kuskaus/30% kokonaisurakasta sääntö.

En ole kirjoitus miehiä joten jaksa kirjoittaa,pystyy kertomaan helposti yhden 15min.Käykää kurssi.
n.700E plus todistukset/kokeet/4000€ panttaus Eli noin 1500€ paukku plus 4000€ pantti per kone
Sen tiedän et öljyt fendt kalliita.Peräöljyt liikkuu 1500€ paremmalla puolen siis 208L
Vois kuvitella et suotimet kans kalliita.

Pllaaa plaa,joku sanoo et on vara jos fendt laittaa mut kun paljon ajaa niin kustannus erä kova.

Ja ei se fendt oo paljo kalliimpi kuin muutkaan,halvempi kun valtra jos lasketaan remontit mukaan ;D
Sivuja: 1 ... 90 91 [92] 93 94