Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Milloin kiinteistövero metsälle ja pelloille?  (Luettu 6332 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Milloin kiinteistövero metsälle ja pelloille?
En kannata mitään maksuja, mitkä perustuvat pelkkään omistukseen, ei tuottoon. Tällaisilla maksuilla voidaan omaisuus ulosmitata vaikka viimeiseen kikkareeseen saakka. >:(

Varsinkin koska peltojen laskennallinen tuotto on negatiivinen niin niistä olisi veemäinen vielä maksaa veroa  ;D

YliKylänJotenSaletistiHot

  • Vieras
Vs: Milloin kiinteistövero metsälle ja pelloille?
Näkyy verottaja kyselevän metsien ja peltojen tarkkoja pinta-ala tietoja. Eihän niillä vielä ole merkitystä, vaan liekkö kartoitusta tulevia veroratkaisuja varten?

  Kuin niin kyselee. Mä oon ilmoittanut sen mitä verottaja on mulle ilmoittanut :D

  Verottaja saa nämä tiedot aivan muualta, kuin verotettavalta. Kun ostaa metsämaata, niin verottaja tietää kaupasta ennenkuin kotiin kerkeät. Kaupanvahvistaja on sitä varten.  ;)

Joo, täällä on jotkut tyypit kyllä ihan pihalla, ei verottottaja mitään pinta-aloja kysele keneltäkään verovelvolliselta vaan kyllä se ne tiedot  hommaa muilta viranomaisilta, ihme tyyppejä täällä, konepalstalla joku hömppäpää kirjoitti  että kun iPhone mein aamulla mustaksi,  niin se haki uuden kaupasta, kummia tyyppejä maailmaan mahtuu.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4700
  • Savo savolaisille!
Vs: Milloin kiinteistövero metsälle ja pelloille?
ihme tyyppejä täällä, konepalstalla joku hömppäpää kirjoitti  että kun iPhone mein aamulla mustaksi,  niin se haki uuden kaupasta, kummia tyyppejä maailmaan mahtuu.

Sanoo sama hömppäpää, joka ei itse osannut bensa-automaattia käyttää. 8) 8) 8) 8)

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=33582.0

Viimeksi muokattu: 31.01.12 - klo:18:47 kirjoittanut junttieinari

"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2138
Vs: Milloin kiinteistövero metsälle ja pelloille?
Näkyy verottaja kyselevän metsien ja peltojen tarkkoja pinta-ala tietoja. Eihän niillä vielä ole merkitystä, vaan liekkö kartoitusta tulevia veroratkaisuja varten?

  Kuin niin kyselee. Mä oon ilmoittanut sen mitä verottaja on mulle ilmoittanut :D

  Verottaja saa nämä tiedot aivan muualta, kuin verotettavalta. Kun ostaa metsämaata, niin verottaja tietää kaupasta ennenkuin kotiin kerkeät. Kaupanvahvistaja on sitä varten.  ;)

Joo, täällä on jotkut tyypit kyllä ihan pihalla, ei verottottaja mitään pinta-aloja kysele keneltäkään verovelvolliselta vaan kyllä se ne tiedot  hommaa muilta viranomaisilta, ihme tyyppejä täällä, konepalstalla joku hömppäpää kirjoitti  että kun iPhone mein aamulla mustaksi,  niin se haki uuden kaupasta, kummia tyyppejä maailmaan mahtuu.

Taitaa ylikylän satiinihousu itse olla pihalla. Kiinteistöverotus 2012 ilmoitusosa kohta 9 maatilakiinteistön tai -määräalan pinta-alatiedot. Varmaan monella on virheitä esim salaojapelloissa. Tällä on merkitystä nettovarallisuuden kannalta. Tietenkin verokoulutttaja oli tyhmä viime viikolla, kun käytiin näitä asioita läpi. ;) ;D

fds

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 122
Vs: Milloin kiinteistövero metsälle ja pelloille?
Metsätilavero/kiinteistövero on ihme kyllä jopa elinkeinon etu... kannatan lämpimästi. Tekee meisseliä sukutilarälssin jälkeläisille.  8)

Taitaa olla sahajauhot pahasti jäässä sillä, kuka kannattaa katumaksua metsille ja pelloille :(
  Olet oikeassa.         Välillä tuntuu, et se on sama, mitä paskaa ucd kirjoittelee kunhan saa vaan
jotain jutun tynkää tänne oksennettua.   8)

Olisko teiltä kahdelta liika pyydetty, että ajattelisitte asiaa hiukka laajemmalta katsantokannalta..... ei siltä perinteiseltä. Voi asia avautua... ehkä.
Kyllä huomaa , että "multa luvut jäi kesken aikanaan" . Ei ymmärrä nuota korkeasti kouluutetun henkilön ajatuksia . Olis kivaa olla viisas . :-[

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Milloin kiinteistövero metsälle ja pelloille?
Voihan Jutalla olla jo lakiesitys valmiina, sitä ei ole julkaistu vaan vielä.. >:(

Kunnallisvaalien jälkeen rysähtää pöydälle jo hallitusneuvotteluissa valmiiksi kirjoitettu lakiesitys...