Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - valtra/vama

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Valmet
: 11.04.08 - klo:21:27

no helvetti, piikkilangankiristäjän osiakos siinä... en ole asiantuntija mutta näin uskoisin. Missähän noissa osissa on tuntimittari kun oli ilmoitettu 5000h ajomääräksi?

Valitettavasti ei ole aikaa ja innostusta Wanhoja koneita rakentelemaan. Muuten kyllä vois kiinnostusta em tavaraan olla.
Mutta kiitos ilmoituksesta!

Edellä mainittuun tavaraan kiinnostuminen kertoo kylläkin siitä, että jos ei vanhat traktorit kiinnosta niin ainakin vanhentuneella tekniikalla oleva tavara kiinnostaa! Kaikki valtralla ajavat ovat eräänlaisia mobilisteja. Ainut parannus sitten tuosta kuvan ajoilta on nappikytkin. Muutaki eroa löytyy! Nämä nykyiset ei kestä mitään, varsinkaan t-sarja. Henkilökohtaista kokemusta, ei kuulopuheita tai luulen niin juttuja. Onneksi on näitä pöllöjä mobilisteja sentään olemassa, että T kelpaa sentään vielä vaihtokoneeksi. En tosin ymmärrä mikä niitä riivaa.


En ymmärrä minäkään hinkua kaiken uuden ja kokeilemattoman perään, jos uusille ja hienoille systeemeille on käyttöä ja hankintaperusteita, niin ok. Uusi tekniikka tahtoo vaatia etsikkoaikansa, merki kuin merkki. Mutta jos ostetaan uusinta uutta vain uuden takia niin menee mielestäni tuonne täpinöintiosastolle. Monet arvostaa koeteltua ja perusvarmaa tekniikkaa, ja yksinkertaisempi tekniikka on yksinkertaisempi ja halvempi korjata. Jälleenmyyntiarvon määräytymisessä ehkä yksinkertaisempi kone tuo varmemman tunnun..

En tiedä sitten esim Nyykkärinkään teknisestä etumatkasta, powershiftlaatikot on ollut samoja jo 15v ja enemmänkin, jd keppiloota 80-luvun puolelta, case mx/Cormick maxxumin peruja, Mf:llä taitaa olla teknisesti uusimmat voimansiirrot (dyna4, dyna6), Fendt vario on 10 vuotta vanha, mutta se on siltikin vielä parasta mitä portaattomana saa.

Trendi on pelottavasti kääntymässä työkonepuolellakin automaailman suuntaan, toteutus ohittaa käyttötarkoituksen.
T:llä ja perusvarmalla tekniikalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Ne on suolahdessa sössinyt hommansa.Pakko taipua tämän Ojalan linjoille pikkuhiljaa näissä merkki hommeleissa. Simmakki taitaa olla kylläkin historiaa mikäli (kun) laittaa Fenttin, en kyllä hoksannut edes kysyä tekeekö kukaan niitä Fend sovitteilla? No,onhan noita taka sovitteisiakin malleja hätätilanteen varalle. Fent tulee, on niin pienestä enää kiini kaupat ettei ne tekemättä jää.
Ojalalle:  Uskon sinua, ethän petä minua? Onko se varmasti hyvä ja tuhoutumaton? (820)
 
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Valmet
: 11.04.08 - klo:15:33

no helvetti, piikkilangankiristäjän osiakos siinä... en ole asiantuntija mutta näin uskoisin. Missähän noissa osissa on tuntimittari kun oli ilmoitettu 5000h ajomääräksi?

Valitettavasti ei ole aikaa ja innostusta Wanhoja koneita rakentelemaan. Muuten kyllä vois kiinnostusta em tavaraan olla.
Mutta kiitos ilmoituksesta!

Edellä mainittuun tavaraan kiinnostuminen kertoo kylläkin siitä, että jos ei vanhat traktorit kiinnosta niin ainakin vanhentuneella tekniikalla oleva tavara kiinnostaa! Kaikki valtralla ajavat ovat eräänlaisia mobilisteja. Ainut parannus sitten tuosta kuvan ajoilta on nappikytkin. Muutaki eroa löytyy! Nämä nykyiset ei kestä mitään, varsinkaan t-sarja. Henkilökohtaista kokemusta, ei kuulopuheita tai luulen niin juttuja. Onneksi on näitä pöllöjä mobilisteja sentään olemassa, että T kelpaa sentään vielä vaihtokoneeksi. En tosin ymmärrä mikä niitä riivaa.


en ymmärrä minäkään, ainahan sitä juttua kuulee. Omat tööt 04 ja 03 vm ovat pelittäneet kyllä mainiosti. Ja muusta ei kai voi puhua kuin omasta kokemuksista eli näillä mennään.
Ole rehellinen ja kerro.
Montako:Tuulilasia,starttia,etuperää,vaihdelaatikon aukaisua?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Valmet
: 11.04.08 - klo:10:03

no helvetti, piikkilangankiristäjän osiakos siinä... en ole asiantuntija mutta näin uskoisin. Missähän noissa osissa on tuntimittari kun oli ilmoitettu 5000h ajomääräksi?

Valitettavasti ei ole aikaa ja innostusta Wanhoja koneita rakentelemaan. Muuten kyllä vois kiinnostusta em tavaraan olla.
Mutta kiitos ilmoituksesta!

Edellä mainittuun tavaraan kiinnostuminen kertoo kylläkin siitä, että jos ei vanhat traktorit kiinnosta niin ainakin vanhentuneella tekniikalla oleva tavara kiinnostaa! Kaikki valtralla ajavat ovat eräänlaisia mobilisteja. Ainut parannus sitten tuosta kuvan ajoilta on nappikytkin. Muutaki eroa löytyy! Nämä nykyiset ei kestä mitään, varsinkaan t-sarja. Henkilökohtaista kokemusta, ei kuulopuheita tai luulen niin juttuja. Onneksi on näitä pöllöjä mobilisteja sentään olemassa, että T kelpaa sentään vielä vaihtokoneeksi. En tosin ymmärrä mikä niitä riivaa.

Avantti 320S. Liukuohjattuna ehdottomasti, kapeissa ahtaissa paikoissa käytännöllisin. Rengas kulut ei mielestäni ole mikään kynnys kysymys vaan koneen soveltuvuus työtehtäviin.
Köyhän täytyy ostaa vai tarroja,
siksi Fendt...
(Vanha saksalainen sananlasku)
Kato pirua! Onkohan Ojalallakin juuri tuollaisia, kun se julistaa joka käänteessä olevansa pers-aukinen! Ainakin haluan vakaasti uskoa niin ;D
Hinta eroa niillä on kummiskin 5000€! Jos vaan eri aivot niin 1000€ 7430 saa syötettyä jälkikäteen minkälaiset ikinä haluaa!

Nimimerkistä päätellen Valtra miehiä olet ? Olitko vaihdattelemassa tuohon Jontikkaan mahdollisesti ? Myyjät kaupantekotuulella varmaan....Riippuu tietysti siitä mitä tarjoat vaihdossa, eli mitä vaihtaisit mahdollisesti ?  Mutta ei kai ne myyjät koskaan niin innokkaita tuohon tehoboksihommaan ole, vai ovatko ?
Valtra T-sarjalainen vaihdokkaana. Myyjät erittäin aktiivisena kun on mahdollinen merkin vaihtuminen kyseessä. Muutenkin semmoinen käy pitkässä juoksussa kalliiksi mikäli ei muita merkkejä harkitsekkaan! Eipä silti, kyllä 30 sarjan jd kiinnostaa aidosti. Tehonosto on maan tapa, Itse keksitty ei myyjän ideoima.

Jos T-sarjalainen tehokkaammasta päästä ( ? ), kannattaa kevään korvalla tarjota jopa suorallakaupalla myyntiin. Isännillä kun lietevaunujen ja silppureiden eteen tarvitaan voimaa vuos vuodelta enemmän. Suorankaupan alennuksilla saattaa sitten netota sievoisesti omissa JD-kaupoissakin kuten muissakin....Onkos tyytymättömyyttä välirahaan vai itse traktoriin, tehoon, myyntiin vai jälleenmarkkinointiin kun merkin vaihto harkinnassa ?

Valtra nähty,ajaa sillä jos tuulilasi sattuu olemaan aamulla paikoillaan. Elämässä täytyy aina mennä eteenpäin, Jd ja Fend on vielä kokematta!
Hinta eroa niillä on kummiskin 5000€! Jos vaan eri aivot niin 1000€ 7430 saa syötettyä jälkikäteen minkälaiset ikinä haluaa!

Nimimerkistä päätellen Valtra miehiä olet ? Olitko vaihdattelemassa tuohon Jontikkaan mahdollisesti ? Myyjät kaupantekotuulella varmaan....Riippuu tietysti siitä mitä tarjoat vaihdossa, eli mitä vaihtaisit mahdollisesti ?  Mutta ei kai ne myyjät koskaan niin innokkaita tuohon tehoboksihommaan ole, vai ovatko ?
Valtra T-sarjalainen vaihdokkaana. Myyjät erittäin aktiivisena kun on mahdollinen merkin vaihtuminen kyseessä. Muutenkin semmoinen käy pitkässä juoksussa kalliiksi mikäli ei muita merkkejä harkitsekkaan! Eipä silti, kyllä 30 sarjan jd kiinnostaa aidosti. Tehonosto on maan tapa, Itse keksitty ei myyjän ideoima.
Sama moottori/Kilolleen saman painoiset/7430:ssä vain vähemmän tehoa. Mistä tämä teho ero? Eri aivotko vai onko komponenteissa eroa? Agrin konemyyjä ei osannut sanoa varmaksi mitään.

Tuolta voi katsoa eroavaisuuksia eri komponenteissa, hakusanaksi 7430 / 7530 ...http://jdpc.deere.com/jdpc/servlet/com.deere.u90490.partscatalog.view.servlets.HomePageServlet_Alt

Ja saattaahan olla, että eroa on ECUssa ( Engine Control Unit )...
Kiitoksia arvoisa Loordi Fordson! Sivu löytyi kyllä, mutta minun ikäisen Enlannilla ja tietokoneen käyttötaidoilla asia jäi selvittämättä.  ???


Lyötyy uudet de lavalin sylinterit 3m kiinnostaako? 3kpl
[/quote]

Osta nuo jos vain passaa sulle. Mulla vastaavan merkkiset 15v ja ei mitään korroosio/stefa ym. ongelmia koko aikana.
Orginelli tavara ei tule litran pullosta edes ulos! Tahtovat olla nämä halpahallien litkut yleensä sitä tervankusta. 
Hinta eroa niillä on kummiskin 5000€! Jos vaan eri aivot niin 1000€ 7430 saa syötettyä jälkikäteen minkälaiset ikinä haluaa!
Sama moottori/Kilolleen saman painoiset/7430:ssä vain vähemmän tehoa. Mistä tämä teho ero? Eri aivotko vai onko komponenteissa eroa? Agrin konemyyjä ei osannut sanoa varmaksi mitään.
En sitten tarkoita tervalla kaupan myymiä litkuja, vaan aitoa hautatervaa!
Miksi sinulle pitäisi olla kenenkään kateellinen? Vai meinaatko saada jonkun saman tyyppisen hepulin kuin aikoinaan valtran keskustelupalstalla, jossa möit raspia siihen asti, kunnes koko sivusto yht`äkkiä mystisesti lakkautettiin?
Sivuja: [1] 2