kuiis tuo on muissa merkeissä etupuoli kii? tuo oli kait mahollista joskus 1960-luvulla. mut miks pitää olla hirveesti ominaisuuksia jokka ei kuiteskaan pitkään pelaa..?
No monissa muissa merkeissä se öljypohja on tuuman paksuista valuterästä. Samalla tavalla muodostaa "runkokehdon" moottorin alle. Ja on myös moottorissa kiinni koko pituudeltaan, ja kytkinkopassa sekä etukehdossa. Peruste moottorin sivuilla olevien erillisten tukipalkkien ylivoimaisuudesta on hiukan kummallinen, koska leukullekin kelpaa putkimainen kotelorunko perästä vaihteiston etupäähän asti. Totta kai Leyland moottori ei edes ole rakennettu jäykäksi, traktoria kantavaksi, ja öljypohja on peltiä. Etuakselin pitkien vinotukien väliin rakensivat levykouruja öljypohjan suojaksi, koska se peltipohja saattoi mennä lommolle kun joku keppi nousi pyöristä sinne traktorin keskelle.
Leylandissa nimenomaan korostettiin kytkimen helppoa huollettavuutta, ei tarvinnut katkoa. Joo, kyllä, jos kytkin on 40 hv traktorin kytkin pidoltaan, ei tarvitse yli 1000 h ajaa raskasta pelto- tai vaikka mullantasausurakkaa, ja niitit on tasassa. Kai se kakkosvaihteella metsässä ryömittäessä kestää vaikka 20000 tuntia.
-SS-