Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Urakointiuutisissa vakava asiavirhe  (Luettu 66686 kertaa)

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Mutta sanokaapas Valmet fanit Toivoton Topi ja SAS, mitä helkkaria Valmetin 4-vedot tekee Countyn tehtaalla???!!!;

Siis Countyllako se kehumanne Valmetin hieno ja notkea tekniikka onkin valmistettu??

Nimimerkki EX-FERMERIn lukutaito ei taida olla kaksinen ;- )

Forestmachines 8 vuotta sitten
Yes you could be right, it was about 89/90. This was the Benson Group factory who were the main importers for Valmet tractors in the early days. The red County was a last effort to rekindle the 1184 which unfortunately failed.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Mää ajoin foortilla tänääkin. On nii piristävää se. Huomenaamulla kyntämään. Muut on kyntäneet jo paljon tuntuu et jää kaikessa nykyään jälkeen. No on mulla syötyä syysrapsia sentään hiukan.

Määkin ajoin eilen viljakärryn edessä olleen 6600:sen pihaan kahville mennessäni. Hyvä traktori se on, mutta ohjaamo hallintalaitteineen on kyllä aika ankea tällaiselle Valmetin ergonomiaan tottuneelle ;- )
1000 sarjassa jossa jälkiasennettu koppi ergonomia täysin fiasko,hyttiin meno on jo niin vaikeata että siinä vaiheessa moni jätti ostamatta.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Salesman

  • Vieras
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Mää ajoin foortilla tänääkin. On nii piristävää se. Huomenaamulla kyntämään. Muut on kyntäneet jo paljon tuntuu et jää kaikessa nykyään jälkeen. No on mulla syötyä syysrapsia sentään hiukan.

Määkin ajoin eilen viljakärryn edessä olleen 6600:sen pihaan kahville mennessäni. Hyvä traktori se on, mutta ohjaamo hallintalaitteineen on kyllä aika ankea tällaiselle Valmetin ergonomiaan tottuneelle ;- )
1000 sarjassa jossa jälkiasennettu koppi ergonomia täysin fiasko,hyttiin meno on jo niin vaikeata että siinä vaiheessa moni jätti ostamatta.

Eipä tainnut olla Foordin ongelma yksin? Ehkä tuo 502:n ergonomian ylistäminen meni yläkanttiin, tais olla Zetorin Chrystaali ainoa ergonoomiakones? 702 oli jotenkin jo toista maata sitten. Vaihteisto, perä ja jarrut tuasa 1000-sarjan voorttisa oli jo 2 versiossa sitä luokkaa että vielä nykyvalmistajien pitäis ottaa oppia sieltä. Olisko ne traktorit tullu kuitenkin saksanmaalta loppupeleissä, 1970-luvulla Teussikin oli kova peli -06 sarjoinensa. Briteissä ja Suomessa vain lakkoiltiin sekä kirottiin loppukäyttäjää, liekö näin?

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Miten ne -02 sarjalaiset nyt muka toisistaan eroaa ? Välillä pääsen ajelemaan hyvinsäilyneellä 502:lla ja kyllä sillä vois edelleen kuvitella tekevänsä pidemmänkin päivän.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Salesman

  • Vieras
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Miten ne -02 sarjalaiset nyt muka toisistaan eroaa ? Välillä pääsen ajelemaan hyvinsäilyneellä 502:lla ja kyllä sillä vois edelleen kuvitella tekevänsä pidemmänkin päivän.

502 ja 602 mallien jälkeen jotenkin taivaalliselta tuntui vaihteisto, melu sekä jarrut 702:ssa.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Typerä nimi vaan tuo new holland. Siinähän vesilahden ukkokin saa äkkiä sen käsityksen että koneet tehdään hollannissa, ja kuten volvon pikkuautoista on opittu, niin se ei ole ollenkaan hyvä assie imagomielessä.

Ei tehä Hollannissa, mutta Belgiassa Antwerpenissa on tehty isoja Fordeja. Itelläkin oli Belgiassa kasattu 8700 takavetona. Eläkkeellä ollessa (tai sitä ennenkin, jos satun vaurastumaan) ostan sellaisen tai TW10:n. Niissä on sitä jotakin FIILISTÄ, jota nykykoneista saa hakea. -700 -sarja on muuten lanseerattu Espoon Dipolissa elokuussa -76.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Vaihteisto oli maantie ajoon foortissa kuin kivikaudelta verrattuna esim. 10/60 Tenspeed malliin se oli maateiden ja rahtiajon kunkku.

Niin tarkoitat Nuffield 10/60? En nyt hirveitä kehuisi? Ainoastaan kertoja ja viitonen synkronoítuja. Jos tartti kuormalla alaspäin vaihtaa kun hyytyi mäkeen niin saattoi pyssätä siihen. Ja jarrut sellaiset että sitten pitikin jo seistä polkimilla ja sittenkin meinasi lähteä alaspäin kuorman kanssa.
10/60 täysin suorahammmasloota ei sykronointia erittäin nopea vaihto mäessä välikaasulla täysin katkematon veto kun sen osaa..Kertoja todella nopea ja helppo käyttää.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Mutkun pullakäden paksu pullasormi ei osaa kuin painaa pikavaihteennappia  :-\

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Mutkun pullakäden paksu pullasormi ei osaa kuin painaa pikavaihteennappia  :-\
Niin ! :D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3148
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Ei tää ex farmeri tiiä mitään, youtube se forestmachinen laittamat videot on joku vanha myyntimihen videot jolla oli edustus mm. valmet ja county.

Mahtavaa vetää m85 täysiä vehnäkuormia 6600.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Vaihteisto oli maantie ajoon foortissa kuin kivikaudelta verrattuna esim. 10/60 Tenspeed malliin se oli maateiden ja rahtiajon kunkku.

Niin tarkoitat Nuffield 10/60? En nyt hirveitä kehuisi? Ainoastaan kertoja ja viitonen synkronoítuja. Jos tartti kuormalla alaspäin vaihtaa kun hyytyi mäkeen niin saattoi pyssätä siihen. Ja jarrut sellaiset että sitten pitikin jo seistä polkimilla ja sittenkin meinasi lähteä alaspäin kuorman kanssa.
10/60 täysin suorahammmasloota ei sykronointia erittäin nopea vaihto mäessä välikaasulla täysin katkematon veto kun sen osaa..Kertoja todella nopea ja helppo käyttää.
Hmmm . Ajanut sellaisella missä oli vielä kylmäkoskelainen lisäksi . Kulki kyllä perkeleesti mutta ei mikään ihme traktori ollu .  Fordit oli kyllä kestävämpiä kuin Nuffieltit .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Mitä vielä Klapikasa paskaa jauhat. Benson yhtymä osti Countyn mergerillä (fuusiolla) ja Valmetti opetteli selkeesti valmistaan 4-vedot Benson-Countyllä!. Kyllähän tuo videokin sen selkeästi todistaa. Kun ei ollu osaamista Valametin omalla suolla niin ei ollu!! Ja jos ei Klapikasakaan Toivottoman Topin ja SAS;in lisäksi Valametti fanatikkoina vieläkään tiedä, niin on vanha sanonta jotta kuva kertoo enemmän kuin tuhat aivopierua.

Kato, opi ja ihemettele;

https://www.youtube.com/watch?v=4swbGTGDdP0


Ei tää ex farmeri tiiä mitään, youtube se forestmachinen laittamat videot on joku vanha myyntimihen videot jolla oli edustus mm. valmet ja county.

Mahtavaa vetää m85 täysiä vehnäkuormia 6600.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Se on tää EX-FERMERI, täys provo ja trollaaja :D Nuo valmetit on -89-91 powerplussa malleja.
pessimisti ei pety!

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Kun näitä traktorikommentteja lukee rivien välistä, niin päällimmäiseksi nousee kysymys voiko olla toinen toiselleen kateellisempi yksilö kuin maanviljelijä? Tai pitäisikö paremminkin puhua tai kirjoittaa maanilveilijöistä?

Takavuosina varsinkin ihmetytti ja huvitti se kilpavarustelu maanilveilijöiden kesken. Kun yksi hakkasi metsää ja osti toisen traktorin, niin naapurin piti heti hakata vielä enenmmän metsää ja ostaa 2-traktoriksi vieläkin isompi kuin sillä toisella naapurilla. Ja minkä ***** takia??? Vehkeisiin oli jo silloin saatavissa pikakiinnikkeet nopeaan työkaluvaihtoon mutta kun ei. Helkkari oli olevinaan niin kiire hommissa että koneit piti olla valmiina traktoreissa. Niimpä niitä traktoreita piti sitten olla peräti kolme pihassa...ei vaan neljäkin.......kreisiä.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Miten ne -02 sarjalaiset nyt muka toisistaan eroaa ? Välillä pääsen ajelemaan hyvinsäilyneellä 502:lla ja kyllä sillä vois edelleen kuvitella tekevänsä pidemmänkin päivän.

502 ja 602 mallien jälkeen jotenkin taivaalliselta tuntui vaihteisto, melu sekä jarrut 702:ssa.
Ei noissa nyt niin kovin dramaattista eroa ole. 5tonninen harahytillä verrattuna 4tonninen peltihelistimellä ja ero on valtava.
pessimisti ei pety!